اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا

اژدها دوتا دوتا وارد می شود | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon

هادی جوربنیان
۰۹:۳۰ ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا

یکی از استراتژی های جدیدی که اکثر شرکت ها برای کسب درآمد ، بازی های خود را گرفتار آن می کنند عرضه ی DLC و Spain Off ها می باشد . هرچند در این بین گاهی اوقات بسته های الحاقی خوبی هم پیدا می شود ولی به جرات می توان گفت که اکثر عناوین Spain Off با کیفیت بسیار پایینی ( حداقل ) در این چند ساله عرضه می شوند . در بین این  Spin Off ها امسال بازی Far Cry 3 : Blood Dragon هم وجود داشت که با دو مدل از نظرات بازیبازان رو به رو شد . خوب و بد ؛ هر دو به بازی نسبت داده شده و نظرات یکسانی نسبت به این عنوان همچون بازی اصلی وجود ندارد . ولی واقعا این بازی چگونه است ؟ خوب یا بد ؟

نام: Far Cry 3: Blood Dragon

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

سبک: First Person Shooter

پلتفرم: PC ، Xbox360 ، PS3

1365711690 far cry 3 blood dragon key art

کاور بازی | یکی از نکاتی که باید در مورد این کاور گفت نوع طراحی و طراح آن است . کاور را آقای James White ( طراح کاور فیلم Drive ) طراحی کرده است و به گفته ی کارگردان خلاق یوبیسافت اکثر اسکریپت های بازی با استفاده از BBC MICRO ساخته شده است . این دستگاه قبلا برای ساخت کاور بسیار مورد استفاده بود .

قبل از شروع و به پایان رسیدن این نقد و بررسی ابتدا چند سوال را مطرح می کنم . چند سوالی که شاید به پیش زمینه ای که در ادامه بدان اشاره می شود نیاز داشته باشد . برای این کار ابتدا به سال ۲۰۰۴ می رویم . دو ماه قبل یوبیسافت بازی را به اسم Far Cry منتشر کرد . این فرانچایز جدید آرام آرام توسط قشر عظیم بازیبازان مورد تجربه و توجه قرار گرفت و این تجربه ها کم کم Far Cry را به یک بازی اسطوره تبدیل کرد . بازیی که از همه لحاظ متفاوت بود و بازیبازان مدت مدیدی را منتظر همچین عنوانی بودند که همین امر سبب کسب متای ۸۹ توسط این بازی شد . حال که انتظارات از این عنوان بالا رفته شرکت یوبیسافت این IP را برای دومین بار تایید و ساخت آن را بر عهده ی Ubisoft Montreal گذاشت . تیم جدید و ایده های جدید باعث خلق عنوانی دیگر از این فرانچایز شد که این بار هم طعم و مزه ی خوبی را برای بازیبازان به وجود آورد ، اما وضع این بار فرق می کرد . همانطور که گفته شد انتظارات بالا رفته بود ولی تیم جدید هنوز با بازی کاملا آشنا نبودند و همین باعث لغزشی کوچک شد . Far Cry 2 در عین اینکه عنوانی جاه طلبانه بود ولی نتوانست اعجوبه ای همچون نسخه ی اول را رو به روی بازیبازان قرار دهد و با کسب متای ۸۴ در سال ۲۰۰۸ به کار خود پایان داد . این بار یوبیسافت مرز میان خوب وبد را خیلی نزدیک کرده بود و فقط یک اشتباه کافی بود برای شکست این عنوان . اما آینده ی این عنوان چه می شد ؟ همین و تمام ، یا هنوز در ابتدای راه هستیم ؟

مطمئنا ابتدای راه ، چون همه ما در جریان عنوانی بزرگ با نام Far Cry 3 هستیم . این بار تیم سازنده از گذشته درس گرفته است و بازی را دوباره از نو و با توجه به آنچه خودشان در سر دارند ساخته اند . با جزیره ی قبلی آشنا نیستیم … پس جزیره ی جدید خلق می کنیم . شخصیت های بازی برای ما جذاب نیستند … پس شخصیت هایی خلق می کنیم که همه آن ها را دوست داشته باشند . بازی قبلی را نمی خواهیم … پس بازی را می سازیم که هم خودمان می خواهیم و هم بازیبازان انتظارش را در سر دارند . بالاخره بعد از مدتی تاخیر و عوض شدن تاریخ انتشار بازی ، Far Cry 3 در سال ۲۰۱۲ ( که سال بازگشت عناوین قدیمی بود ) عرضه شد . بازیی متوسط ، اصلا و ابدا ؛ خوب ، نخیر ؛ بلکه فقط فوق العاده بود . این را من نمی گویم بلکه کسب متای ۹۰ داد می زند که Far Cry این بار با تلاش شبانه روزی ساخته شده است و با تلاش شبانه روزی در حال درو کردن عقل و هوش بازیبازان و البته منتقدان است . ولی هنوز یک مشکل وجود داشت ، و آن هم این بود که این اعجوبه ی قرن ۲۱ هم بالاخره تمام می شود و پایان پذیری آن انکار ناشدنیست .

اما … نه … زمزمه هایی به گوش می رسد . دروغ یا راست ؟ … اصلا امکان ندارد … به این زودی … DLC است یا خیر ؟ نه … نه … نه … این دیگر چیست ؟ یوبیسافت دوباره در حال نابود کردن عناوین خوب خود است ؟ با این شکل و شمایل ؟ شکستی دیگر را تجربه می کنیم ؟ پس … بالاخره بعد از فراز و نشیب هایی Far Cry 3 : Blood Dragon معرفی می شود . عاشقان سومین فریاد بازی را نا امید کننده و بد دانستند و آن را نا مناسب شان و منزلت این IP ، ولی تجربه کنندگان آن چیز دیگری می گفتند . آن ها از تجربه ی باورنکردنی و حتی برتری آن نسبت به بازی اصلی سخن می راندند .

ولی واقعا بازی چگونه است ؟ خوب یا بد ، زشت یا زیبا ؟ ارزش تجربه را دارد یا خیر؟ و … ؟

قرن ۲۰ در خدمت یوبیسافت 

داستان در بازی Blood Dragon یکی از نکات مثبت و نقاط جالب بازی است . ولی این مثبت و جالب بودن مطمئنا به خاطر پیچیدگی ها و کشش های مختلف داستانی که در عنوان سوم با آن رو به رو بودیم نیست ( ! ) بلکه به خاطر رواتی طنز گونه از بزرگترین آثار هالیوود در دهه ی ۸۰ میلادی است . BD امروز فیلم هایی که در فاصله ی چند دهه ای این دوره پخش شدند را برای ما جمع بندی کرده و با درون مایه ای طنز و افزودن مقداری چاشنی تخیل ( یا افزودن مقدار زیادی از این چاشنی ) آن را برای رول بازی کردن در اختیار ما قرار داده است . همانطور که در فیلم Superman ناجی دنیا به کمک مردم می شتابد در BD هم شخصیت خوش مزه ای این کار را انجام میدهد . شخصیت خوش مزه ای با نام Rex Power Colt .

 

fc3 bd 6

نقشه بازی …

در بازی BD ما داستان زندگی رکس را در سال ۲۰۰۷ و بعد از یک آخرالزمان هسته ای دنبال می کنیم . بعد از انفجارات اتمی در سراسر دنیا ، حال تم دنیا تغییر کرده است ( تمی تقریبا تیره و به رنگ های زننده ای همچون قرمز ! ) و همین همهمه در نگه داری و مراقبت از زمین باعث شده است که شخصیت منفی بازی با نام سرهنگ اسلون ظهور کند . اسلون در جزیره ای به صورت مخفیانه در حال ساخت سلاحی ( اژدهای سرخ ) خطرناک می باشد تا با استفاده از آن بتواند دنیا را از آن خود کند .

آمریکا ( ناجی همیشگی دنیا ! ) با فرستادن دو سرباز سایبورگی که از قدرت های خارق العاده ای بهره می برند در پی نقش برآب کردن تصمیمات اسلون می باشد . یکی از آن سوپر سربازان رکس و دیگری بهترین دوست وی با نام اسپایدر می باشد . این دو بعد از مدتی پا به جزیره می گزارند و به دنبال اسلون کل جزیره را زیر و رو می کنند . اما اتفاقاتی در این بین می افتد که بازیباز را تا آخر بازی همراه خود نگه می دارد . همانطور که گفته شد داستان بازی جذابیت های خاص خود را دارد که یکی از آن ها نگاهی طنز آمیز به هالیوود دهه ۸۰ است . از جمله مواردی که این نوع نگاه را در بازی آشکار می کند می توان به ” حس طنز انتقام ، دزدیده شدن نامزد شخصیت اول به دفعات مکرر ، آدم بده ی قصه که ( با پرداخت مناسب در بازی ) حال بازیباز تا آخر بازی از آن بهم می خورد و البته موارد دیگری که در لایه های مختلف بازی نهفته است ” اشاره کرد .

new far cry 3 blood dragon leaked screenshots show gameplay old school cut scenes

اولین صحنه ی بازی ، اولین تصویر لو رفته از بازی ، اولین دیوانگی رکس در بازی ، اولین …

در کنار داستان بازی که جذابیت های خاص خود را دارد ، شخصیت پردازی هم به ویژه برای شخصیت های اصلی خوب کار شده . شخصیت رکس و اسلون و دکتر دارلینگ در بازی به خوبی پرداخته می شوند و در طی داستان روابط بین آن ها کامل تر شکل می گیرد . این روابط تا جایی پیش می رود که وقتی روابط حسنه ای بین دارلینگ و رکس بسته می شود شما هم خوشحال می شوید و حتی با دزدیده شدن سرکار علیه حس بازپس گیری نه تنها در رکس بلکه در شما هم شکل می گیرد و یا اینکه حس نفرت از اسلون طی بازی در شما قوی می شود که همه ی این موارد به کار خوب تیم سازنده در این بخش مربوط است .

علاوه بر شخصیت پردازی ، یکی از مواردی که تیم سازنده از همان اولین دقیقه ی بازی به آن تاکید می کند ، طنز بازی است . طنزی که در این بازی به همراه نوعی دیگر از دیوانکی رقم می خورد . ابتدا از این نوع دوم دیوانگی شروع می کنم . در سومین نسخه از این فرانچایز ما با یک نوع دیوانگی سر و کار داشتیم که خیلی خطرناک بود و هیچکدام از شخصیت ها بازی از آن در امان نبودند ولی این دوانگی که در BD وجود دارد زمین تا آسمان با آن متفاوت است و فقط از لحاظ نوشتاری همانندند ( از لحاظ گفتاری هم حتی با هم فرق می کنند ) توضیح دادن این بخش کمی سخت است ولی فقط همین را بدانید که رکس آدمی دیوانه است و نه به دلیل کار هایی که واس می کرد بلکه به خاطر کارهایی که خودش می کند و جدی و شوخ بودنش برای وی فاصله ای به اندازه ی هیچی دارد و به عنوان نمونه می توان به صحنه ای اشاره کرد که از کشتن دشمنان آنقدر به شوق آمده بود که طالب نفرات بیشتری برای کشته شدن به دست خودش بود . اما مقوله ی دوم در بازی حس طنز فوق العاده آن است ؛ طنز بازی و دیالوگ هایی که شخصیت اصلی بر زبان می آورد ( مخصوصا تیکه هایی که به باقی شخصیت ها میندازه ) همه و همه بر جذابیت رکس تاثیر می گزارد و تا آخرین لحظه ی بازی شما را به خود جذب می کند . در بین این دیالوگ های طنز بازی می توان به اولین آن ها یعنی به سخره گرفتن مراحل آموزشی اشاره کرد که در اولین دقایق بازی این اتفاق می افتد .

برای اینکه بررسی این بخش از بازی را جمع بندی کنیم ، باید گفت که Blood Dragon هر چند پیچیدگی خاصی در داستان ندارد و سر راست مشکلات و درگیری های مختلف بر سر قدرت در یک دنیای اتم زده را روایت می کند ، ولی با جذابیت هایی که در روایت آن از سوی تیم سازنده به کار برده شده است و همچنین کلیت داستان که ممکن است عناوین خاطره سازی را به یاد ما بیاورد یکی از بخش های جالب این بازی می باشد و اندک مشکلات داستانی که Far Cry 3 ( شاید به اندازه قطر یک تار مو ) داشت را هم ندارد .

رکس پاور کلت در یک بعد از ظهر سگی 

تیم یوبیسافت مونترال وقایع BD را در محیطی جدید ( همانند پرش از شماره ی دوم سری به سوم ) رقم می زند . اما این محیط جدید به معنای تغییر کلی بازی نیست . BD همانند بازی اصلی دارای یک جزیره با محیطی کاملا باز ، آزادی در انجام مراحل ، اسلحه های متنوع در بخش اکشن ، وسایل نقلیه برای جا به جایی در محیط ، پایگاه های مختلف که در محیط پراکنده شده اند ، حیات وحش و به طور کلی دارای همه ی المان های نسخه اصلی در قالبی کوچکتر و جمع و جورتر می باشد .

جزیره بازی این بار کوچکتر از قبل شده است ولی همچنان آکنده از بخش های جذاب و مبارزات نفس گیر است . مراحل بازی با اینکه خطی تر شده اند ولی هنوز هم لذت بخش هستند و حتی با این وضعیت هم می توانید استراتژی های مختلفی همچون مخفی کاری و استفاده از حیات وحش برای نابودی دشمنان بهره ببرید ولی مطمئنا هیچ استراتژی به اندازه به دل دشمنان زدن با اسلحه های جذاب رکس دیوانه نیست . اسلحه های بازی هم تغییراتی را به خود دیده اند و علاوه بر شکل و شمایل کلی از لحاظ قدرت هم دگرگون شده اند و حتی به جرات می توان گفت که از جذابیت بالاتری نسبت به اسلحه های قبلی سری برخوردار هستند .

farcry3_blood_dragon2

همه چیز عالی ، زیبایی اکشن بازی با سلاح های جدید دو چندان شده است …

البته برای کسب و بهره مندی از اسلحه های مختلف دیگر نیازی به ساختن کیف مخصوص نگه داری اسلحه و … ندارید . و به طور کلی بخش  Crafting از بازی حذف شده است و آپدیت های بازی هم محدود تر از قبل شده است که مطمئنا نه تنها به بازی ضربه ای وارد نکرده بلکه BD را از اکشن لذت بخش Far Cry 3 ، اکشن تر هم کرده است و همین موضوع در طی مراحل خِر بازیباز را برای کمبود اسلحه و یا تیر نمیگیرد . در کنار اسلحه ها ، وسایل نقلیه در بازی جدید بدون تغییر خاصی وجود دارند و برای جا به جایی های زمانبر در کنار بخش Fast Travel می توانید از آن ها هم استفاده کنید .

همانطور که گفته شد بازی نسبت به قبل محدود تر شده است ولی این محدودیت مانع از حضور سر سخت حیات وحش در بازی نشده است . حیوانات مختلف از شتر مرغ ها ، حیوانات درنده ، گراز ، مار ، کوسه و … همه با صورت هایی متفاوت در بازی حظور دارند . همانند قبل پایگاه هایی هم در بازی وجود دارد که شما با فتح آن ها منطقه ای را از آن خود می کند ، البته گرفتن این مکان تا حدی دشوار تر شده و آن هم دخالت اژدهای سرخ در حین فتح آن است . حرف از اژدها شد ، این را اضافه می کنم که یکی از جدید ترین حیواناتی که به بازی راه یافته همین گونه عجیب می باشد . سرگرد اسلون در بازی قصد دارد که با استفاده از این گونه خاص زمین را تصاحب کند ولی رکس به همراه دوستانش مانع وی می شوند . روش مبارزه اژدها از نزدیک یا دور فرقی نمی کند ، اکثر اوقات باعث مرگ بازیباز می شود . از راه دور اژدها به جای آتش ، لیزر هایی کشنده را به جای دهان از سر به سمت دشمنانش پرتاب می کند و از راه نزدیک هم با ضربات دست و سر به دنبال جان سربازان آمریکایی است و فرقی هم نمی کند که چه کسی در محیط باشد ، چون همه را قلع و قم می کند . با اینکه کشتن اژدها در بازی سخت است ولی مبارزه با آن واقعا لذت بخش است و چالش های خاص خودش را دارد .

farcry3 blood dragon4

اژدهای سرخ ، به همین ابهت … جان سخت و خطرناک

یکی دیگر از نکات مثبت بازی کیفیت مراحل می باشد که عملا هم اکشن تر شده است و هم جذاب تر . کمتر زمانی پیش می آید که از انجام یکی از مراحل خسته شوید و همین عامل به همراه کم بودن مدت زمان بازی باعث اتمام سریع آن می شود . تا اینجا هیچ بدی از بازی گفته نشد ، ولی مطمئنا هیچ بازی بی نقص نیست . BD با همه ی خوبی هایش در یک بخش نسبتا ضعیف عمل کرده و آن هم حرکات دشمنان و هوش مصنوعی بازی می باشد . خیلی وقت ها پیش می آید که شما در کنار دشمنان ایستاده اید ولی آن ها به سمت دیگری تیر می زنند و یا گاهی هم مقابل شما ” همانند خیار (!) ” می ایستند و کاری انجام نمی دهند . البته این موضوع را باید به حساب سبک تر شدن بازی نسبت قبل بدانیم ولی اشتباه ، اشتباه است .

Blood Dragon همان Far Cry 3 خودمان است و تنها عملی که روی آن انجام شده است محدود شدن بخش هایی از گیم پلی است و این محدودیت فقط برای لذت بیشتر می باشد نه چیز دیگر . همچنان در بازی می توانید سوار بر وسایل نقیله ی مختلف از محیط بازی لذت ببرید ، دشمنان را به شیوه های مختلف نابود کنید ، از اسلحه های موجود در بازی لذت ( و حتی بیشتر لذت ) ببرید و خیلی از کارهای دیگر که در شماره های قبلی می توانستید انجام دهید . البته به جز محدودیت در بازی ظاهر بازی هم عوض شده است که به حس و حال داستانی آن بر می گردد .

تیرگی و زنندگی ! 

ظاهر بازی به دلیل تم داستانی بازی کمی عوض شده است . دیگر از فضا ها و جنگل های سبز و شاد و خرم خبری نیست ، همچنین نوع پوشش و ظاهر دشمنان و حیوانات هم دچار تغییر شده است .  موتور بازی همان Dunia 2 می باشد ولی این بار ترکیب رنگ های متفاوتی به بازی اعمال شده است . رنگ هایی که تاکید زیادی بر تیرگی بازی دارند و همچنین اکثر اوقات رنگ و لعاب بازی چشم بازیبازان را می زند . گرافیک فنی بازی هم سبک تر از قبل شده است و بافت ها و جزییات عالی همچون قبل در بازی وجود ندارد ولی همچنان هم بازی گرافیک قوی را به نمایش می گزارد .

farcry3 blood dragon3

زیبایی های گرافیکی در کنار بخش کامل اکشن …

در متن گفته شد که ظاهر بازی بیشتر به دلیل عوامل داستانی دستخوش تغییر شده است ولی این عوامل چه هستند ؟

یکی از آن ها که باعث تیرگی و زننده بودن رنگ ها شده همان انفجارات اتمی در داستان بازی است . مطمئنا بعد از منفجر شدن چند بمب اتمی حیوانات زیبا در جنگل های سرسبز پرسه نمی زنند و جای خود را به محیطی به همراه موجودات جدید می دهند . عامل دوم که کمی ظاهر بازی را عوض کرده یکی از افکت های بازی است که حس مشاهده ی فیلم های قدیمی روی نوار های VHS را از سوی بازی القا می کند . در کنار این مورد یکی دیگر از عواملی که بازیباز را به دهه ی ۸۰ بازمی گرداند صدای بازی است .

صدای شنیدنی 

صداگذاری در بازی عالی کار شده است . صدای حیوانات تغییر چندانی نکرده است ولی اسلحه ها به دلیل تغییر با صدایی جدید شلیک می شوند . شخصیت های بازی هم از رکس گرفته تا باقی شخصیت ها همچون دارلینگ ، اسپایدر و … صدای خوب و تقریبا قدیمی دارند . اما در این بین صدای شخصیت اول به لطف آقای Michel Biehn بسیار عالی کار شده است . مایکل در کار خود طنز خاص رکس و قدیمی بودن آن را به خوبی پیاده کرده است و واقعا این صدا شنیدنیست .

farcry3 blood dragon

صدایی که همین کلت تولید می کند بسیار شنیدنیست …

موسیقی بازی هم تمی دهه ۸۰ به خود گرفته است و در کنار گرافیک و ظاهر جدید بازی و صداگذاری عالی آن به بهتر شدن بازی کمک شایانی می کند .

به پایان آمد این دفتر !

مطمئنا خیلی از بازیبازان قبل از عرضه ی بازی با این بازی مخالف بودند و حتی هنوز هم بدون اینکه تجربه ی شخصی از این بازی داشته باشند در حال و هوای مخالفت به سر می برند . خیلی از آن ها قبل از اینکه بازی عرضه شود یا بعد از آن می گفتند که این بازی Far Cry نیست . هر چند نظرات شخصی بازیبازان قابل احترام است ولی آیا بازی از شماره ی ۲ به ۳ با تغییر کلیت رو به رو شد ، با افت کیفیت بازی هم رو به رو بودیم ؟ مطمئنا خیر ، در عوض با یک بازی فوق العاده برخورد کردیم که از همه لحاظ عالی بود . تغییر تم بازی از ۳ به BD هم همین است . بازی همچنان یک Far Cry است و فقط تغییر ظاهری داده است و به جای جدیت تمام به طنز های بامزه روی آورده است . فقط همین را می گویم که این بازی تجربه ای باورنکردنی دارد ، نه اینکه Far Cry است بلکه هم Far Cry است و هم Blood Dragon .

[jwplayer mediaid=”78571″]

far cry 3 blood dragon

گذشته تا آینده ( نکته ای که باید گفته شود )

امسال بازی های زیادی وجود داشتند که قبل از معرفی شدن رونمایی شدند و یا اتفاقات دیگری برایشان افتاد ولی هیچکدام آن ها به اندازه ی این بازی حاشیه ساز نبود . در زیر با هم نگاهی به این حاشیه ها می اندازیم و چند پرسشی را هم از شرکت یوبیسافت …

در ماه مارس Far Cry 3 : Blood Dragon ابتدا بر روی یک سایت بریزیلی رتبه بندی شد . بعد از آن چند طرح هنری هم از بازی منتشر شد که تم بازی را نمایان می کرد . بگزریم از اینکه بازیبازان چگونه با آن برخورد کردند ولی یوبیسافت هیچ واکنشی را از خود نشان نداد .  چند روز بعد تیزری از این عنوان منتشر شد و بعد از آن هم تصاویر گیم پلی و در آخر چند دقیقه از گیم پلی بازی هم به صورت غیر رسمی منتشر شد .

کم کم که تصاویر بازی بیشتر می شد ، داد بازیبازان بیشتری هم در می آمد ، ولی دیری نپایید که بازی برای پلتفرم PC لیک شد . با وجود اینکه واکنش های منفی نسبت به بازی زیاد بود ولی آرام آرام بازی طرفدارانی را بدست آورد . حال نوبت به یوبیسافت رسیده بود . این شرکت مرموز بالاخره بازی را معرفی کرد و تاریخ عرضه آن را اواخر ماه آپریل اعلام کرد . بعد از عرضه بازی در شبکه های استیم ، XBL و PSN حال نوبت به بررسی های سایت های مختلف رسیده بود . بازی که بازیبازان ( حداقل ایرانی ) را نا امید کرده بود نمرات ۸ به بالا را ( و حتی نمره ۹ از سایت یوروگیمر ) درو می کرد . بازی خیلی خوب بود ولی چند سوال باقی می ماند …

اولین سوال این است که یوبیسافت حتی با اینکه گیم پلی بازی هم پخش شده بود چرا سکوت کرد ؟ آیا یوبیسافت هم همانند بازیبازان این عنوان را نا امید کننده می دانست و ترس رو به رو شدن و نقد ها و نمرات پایین را داشت ؟ یا خیر ،  موضوع چیز دیگری بود … با اینکه بازی لیک شده بود و تقریبا بازیبازان مختلفی در حال تجربه ی آن بودند ، یوبیسافت باز هم سکوت کرد ، بازی از نظر یوبیسافت بد بود ، آیا ؟ آِیا ؟ علاوه بر این بعد از اینکه بازی عرضه و از سوی منتقدان نمرات خوب و متای ۸۵ نسخه PC را دریافت کرد ، این شرکت تازه دهن باز کرد و گفت که ما به این بازی امیدواریم و مطمئنا ادامه ی آن حتمیست ، ترس یا چیز دیگر ؟ آیا ؟

BD امروز طبق بررسی من با چند ساعت بازی کردن یکی از بهترین نمرات را دریافت می کند ، پس شما بازیباز عزیز اگر هنوز هم به بازی شک دارید دلیل خود را با ذکر باقی دلایل در کامنت بنویسید و یا اگر هم از بازی لذت بردید ، دلیل خود را برای دوست عزیز قبلی بنویسید !!!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا
اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اژدها دوتا دوتا وارد می شود  | نقد و بررسی بازی Far Cry 3 : Blood Dragon - گیمفا