روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا

روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V

امیر محمد جیریایی
۱۵:۲۴ ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا

Grand Theft Auto V با شعار تکمیل هر گونه نواقصی که در قسمت های قبلی بوده وارد می شود.  دنیای GTA V به قدری گسترده است که می توان آن را با واقعیت مقایسه کرد. پایگاه های نظامی ، وجود جزیره ها ، دریاهایی که شهر را در احاطه ی خود قرار داده اند گوشه ی کوچکی از ویژگی های GTA V را می رساند. این بازی اولین عنوان در تاریخ این سری است که به شما اجازه ی کنترل سه شخصیت را با نام های مایکل ، فرانکلین و ترور خواهد داد. سه خلافکاری که داستان آن ها به طرز جالبی به یکدیگر گره خواهد خورد.

نام: Grand Theft Auto V

سازنده: Rockstar North

ناشر: Rockstar Games

تاریخ انتشار جهانی : ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳

تاریخ انتشار شمسی : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲

سبک: Action/Adventure

پلتفرم ها: Xbox 360,  PS3

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5a/Grand_Theft_Auto_V_box_art.jpg/250px-Grand_Theft_Auto_V_box_art.jpg

باکس آرت بازی

این گروه خشن :

اول برای شروع کار به سراغ داستان بازی می رویم. روایت داستان بازی با سه شخصیت دنبال می شود. نفر اول مایکل دزد بازنشسته ای بوده که حال در اوایل چهل سالگی خود به سر می برد و با خانواده اش در تپه ی راکفورد زندگی می کند ، او از پس انداز قبلیش همچنان برای ادامه زندگی خود و خانواده اش استفاده می کند . همکار سابق او در دزدی ها یعنی ترور نیز به تنهایی در بیابان Blaine County برای خود زندگی دست و پا کرده و اغلب زندگی خود را با رفتارهای بی پروا و اعتیاد شدید به مواد مخدر سوزانده است ، ضمن این که تعادل درست و حسابی هم در کنترل اعصابش ندارد. فرانکلین نیز که جوانترین فرد از بین این سه نفر است در ساحل وسیوچی زندگی می کند و روزهایش سپری می شود. شغل او در مقایسه با دو شخصیت دیگر بهتر است ، البته فقط در مقایسه با دو شخصیت دیگر ! زیرا او برای یک نمایندگی خودروی ارمنی سودجو کار می کند. شرکتی که اگر مردم نتوانند حتی یک قسط از ماشینشان را بپردازند به سرعت ماشین را از آن ها می گیرد. این سه نفر به دلیل نوساناتی که در دلار آمریکا به وجود آمده به عالم جنایتکاران و شهر لس سانتوس کشیده می شوند.  همه ی این سه شخصیت نیز احتیاج به پول دارند و پس از معامله ی که مایکل با FIB ( همان FBI در عالم واقعیت ) این سه شخصیت برای به دست آوردن پول به جرم و جنایت کشیده می شوند.

با توجه به اعلام Dan Houser ، هر کدام از این سه نفر کاملا متفاوت تر از شخصیت های اصلی قسمت های قبلی Grand Theft Auto خواهند بود. مایکل نشان دهنده ی یک شخصیتیست که همیشه پیروزی را برای خود می خواهد و حال در تلاش برای سر و سامان دادن به اوضاع زندگیش است ، ترور نیز از آن دسته شخصیت هاییست که تکلیفش با خودش هم مشخص نیست و فرانکلین نیز کسی است که هرگز تا قبل از اتفاقات بازی در معرض واقعی زندگی جرم و جنایت قرار نگرفته است و حال تلاش می کند که از چنین مخمصه ای بیرون آید که خوب تلاشش بی فایده است.

grand theft auto v 4

رویای آمریکایی :

انتقال بین شخصیت های بازی بسیار نرم و روان می باشد . با فشار دادن یک دکمه ای خاص نمایی بالا از نقشه نمایان خواهد شد و شهر بازی به مانند Google Earth-style برایتان به نمایش در خواهد آمد ( هر چند که شما هنوز هم می توانید در همین حین نمایی کلی از شخصیت خود و مکانی که در آن هستید را هم مشاهده فرمایید ) به هر حال بعد از نشان دادن نقشه ی بازی از نمایی بالا شما می توانید سه شخصیت خود را از هر گوشه و کناری که هستند پیدا کنید. البته اگر زمانی سه شخصیت بازی نزدیک به هم باشند این انتقال بین شخصیت ها سریع تر شکل خواهد گرفت. همچنین در بعضی مواقع نیز انتقال بین شخصیت ها به صورت خودکار انجام می گیرد ، به عنوان مثال زمانی که هر سه شخصیت در حال انجام دادن یک ماموریت باشند ، این تغییر شخصیت ها به صورت خودکار خواهد بود. جالب تر اینجاست که اگر زمانی شخصیت های بازی مایل ها از یکدیگر دور باشند ، اگر بخواهید هر کدام را انتخاب کنید این انتقال مقداری طول خواهد کشید تا این راه یک روش هوشمندانه برای پنهان بارگذاری های بازی باشد.

grand theft auto v 10

چیز های بسیاری در این قسمت وجود دارند که ارزش GTA V را دو چندان کرده است. اول این است که هر کدام از شخصیت ها برای خود توانایی ها و امتیازات منحصر به فردی دارند که از بین این مهارت های می توان به استقامت، تیراندازی، قدرت، مخفیکاری، پرواز، رانندگی ،توانایی نگه داشتن هر چه بیشتر نفس در زیر آب و بیشتر اشاره کرد.

هر شخصیت نیز دارای مهارت های ویژه ای می باشند که باعث شده هر کدام از آن ها در مقایسه با یکدیگر متمایز باشند. اول به سراغ Franklin ( فرانکلین ) می رویم . وی زمانی که در هنگام رانندگی کردن است این قابلیت را خواهد داشت که زمان را برای مدت آهسته ای کند کند. شاید با خود بگویید که این ویژگی به چه دردی می خورد ولی اگر زمانی که یک دو جین ماشین پلیس در تعقیب شما می باشند و احتیاج به یک فرار سریع دارید با آهسته کردن زمان تونایی مایکل ارزش خودش را به شما نشان خواهد داد. Trevor ( ترور ) را نیز باید یک دیوانه بنامیم ! وی دارای حالتی با نام دیوانگی است که به او این توانایی را می دهد که میزان آسیب پذیری ضرباتش بر روی دشمنان دو چندان شود ، همچنین ترور از ضربات منحصر و تمام کننده های بسیار خشنی نیز بهره می برد. در نهایت به آخرین عضو این گرو کله خراب ! با نام Michael ( مایکل ) می رسیم . وی ظاهرا عاقل ترین فرد در میان دو شخصیت دیگر است و همچنین یک جنایتکار حرفه ای هم می باشد و به مانند مکس پین ، مایکل می تواند از ویژگی bullet time استفاده کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که استفاده از این ویژگی های منحصر به فرد این سه شخصیت محدودیت هایی را هم دارا است و پس از مدتی نوار این ویژگی ها با استفاده از آن خالی خواهد شد ، ولی نگران نباشید زیرا پس از مدتی دوباره به آرامی شارژ می شود.

grand theft auto v 11

مهارت های دیگری نیز برای تمامی سه شخصیت بازی به اشتراک گذاشته شده است که با انجام دادن ماموریت های اصلی و فرعی ، فعالیت هایی خاص و بیشتر بهبود خواهد یافت. به عنان مثال اصلا مهم نیست که تا چقدر با مایکل و فرانکلین در بازی پرواز خواهید کرد ، چرا که آن ها هرگز به خوبی ترور در خلبانی آموزش ندیده اند. اما شما می توانید در طول زمان قابلیت پرواز این دو شخصیت دیگر را بهبود دهید تا آن ها کنترل بهتری در هنگام خلبانی در آسمان داشته باشند. البته بر عکس چنین چیزی هم است و به عنوان مثال فرانکلین بهترین راننده ی بازی می باشد. مهارتی که مایکل و ترور از آن بی بهره هستند ولی می توانند با تمرین بسیار رانندگی به مهارت فرانکلین نزدیک شوند. هر چند که باید به این نکته اشاره کرد که با تمامی این وجود هرگز رانندگیشان به خوبی فرانکلین نخواهد شد ، چرا که همان طور که قبلا نیز اشاره شد هر شخصیت مهارت های ویژه ای برای خود دارد.

شاید جالب ترین بخش این بازی مخفی کاری آن باشد که نشان می دهد که این بازی تمرکز بسیاری بر روی انجام دادن روش های مختلفی برای اتمام هر ماموریت گذاشته شده است ، ضمن این که نباید از سرقت های بازی نیز غافل شد که مخفی کاری در آن حرف اول را می زند. یک بار دیگر Rockstar چندان صحبت زیادی در مورد این بخش نداشته است ولی بر طبق اعلام آن ها شما در هر ماموریت می توانید بهترین مسیر را برای اتمام آن انتخاب کنید. این که تا چه حد GTA V تمرکزش را بر روی مخفی کاری گذاشته مشخص نشده است ، ولی به نظر می رسد که برای بازیکنانی که علاقه ندارند در هنگام انجام دادن ماموریت ، پلیس های سمج وجود داشته باشد مخفی کاری بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

grand theft auto v 12

سواحل بازی یکی از زیباترین مناطق GTA V است. شن و ماسه های ژولیده شده ، آب آرام دریا به همراه نور خورشیدی که بر روی آب تابیده لحظات بسیار زیبایی را به وجود آورده است. همچنین باید به فیزیک امواج بازی هم اشاره کرد که گفته شده بهترین در میان دیگر بازی ها و کلا در میان این نسل می باشد. در این آب ها هم قایق های تفریحی کوچکی اغلب وجود خواهند داشت که در حال گشت و گذار می باشند. با این که فعلا هیچ گونه اطلاعاتی از آب و هوای بازی اعلام نشده ، ولی اگر طوفان بر روی حرکت شن ها تاثیر بگذارد و باعث بشود که دید شما سخت بشود بسیار عالی خواهد بود.

سخت است که در مورد مساحت زیر آب ها نیز قضاوت کرد ، اما سفر در زیر آب یکی از بخش هایی است که به هیچ وجه نمی توان از تجربه ی آن گذشت. در زیر دریاها ماهی ها و مقدار زیادی از کوسه ها وجود دارند که طعم چشیدن گوشت انسان را می خواهند ! باید به یاد داشته باشید که دریا محیطی آرام نیست و از این گونه خطرات مانند روبرو شدن با کوسه ها اغلب وجود دارد و همچنین شما باید تجهیزات درستی برای رفتن به زیر آب ، مثلا اکسیژن کافی داشته باشید.

در زبر دریاها هم می توان کشتی های باری قدیمی را دید که مرجان ها آن ها را به احاطه ی خود درآورده اند. در هنگام نزدیک شدن به این کشتی ها ممکن است که غواصان دیگری را هم جلوتر از خود ببینید ، زیرا Rockstar می گوید که شما تنها کسی نیستید که به دنبال پیدا کردن گنج ها در این کشتی های غول پیکر می باشید. به هر حال ارزش پول حتی برای یک فرد عادی در بازی نیز بسیار بالا می باشد. جالب اینجاست که در این منطق از بازی ( زیر آب ) هیچ گونه کمک خاصی وجود ندارد. این بازی یک Tomb Raider نیست که هیچ گونه گنجی برایتان پنهان نماند. در GTA V و در زیر آب باید هر گوشه ای را بگردید تا به گنج های بازی که شامل پول ، طلا و هر چیز با ارزشی است دست پیدا کنید و همچنین باید سریع نیز باشید زیرا ممکن است اکسیژنتان تمام شود.

grand theft auto v 1

در مورد بخش مولتی پلیر نیز باز هم Rockstar جزییات چندان زیادی را فاش نکرده  ولی گفته شده است که یکی از متفاوت ترین بخش مولتی پلیر را شاهد خواهیم بود. این طور که مشخص شده یک نوع رابطه ی دو طرفه بین دو بخش آفلاین و آنلاین وجود دارد و تنها با فشار دادن یک دکمه در بخش تک نفره شما به سرعت به بخش مولتی پلیر انتقال داده خواهید شد و البته برعکس این اتفاق هم وجود دارد. یعنی از مولتی پلیر به سرعت به حالت تک نفره انتقال داده می شوید. تمام اطلاعات مولتی پلیر تنها همین است و حال قصد داریم به شهر لس سانتوس رفته و به دیدار مایکل برویم.

مایکل را می توان جالب ترین شخصیت بازی نامید. وی فردیست که همسرش تنفر شدیدی از او دارد ، هیچ رابطه ای با بچه های خود ندارد و بیشتر روز هایش را هم صرف خوشی ، خریدن نوشیدنی و دیدن فیلم های اکشن قدیمی Vinewood می کند. اغلب هم نیز اگر کاری البته از نوع خلافش باشد نام مایکل در آن می درخشد ! به غیر از این تفاوت های بسیار زیادی بین سه شخصیت بازی نه تنها در چهره هایشان بلکه حتی در نحوه ی حرکت کردن آن ها نیز وجود دارد. فرانکلین فردی با ظاهری قوی ، هوشمند اما بلندپرواز می باشد. ترور هم بلند و لاغر است و از آن نوع افرادیست که به معای واقعی کلمه اگر دو دقیقه نگاهش کنی حس خواهی کرد که می خواهد تا جایی که می خوری کتکت بزند ! مایکل هم عاقل مرد این گروه و میانسال می باشد. او اغلب با گام های آهسته قدم بر می دارد و تفکری بهتری ننسبت به دو نفر دیگر دارد.

Rockstar وعده داده است که تنوع در عابرین پیاده و شلوغی خیابان ها در GTA V پنج برابر بیشتر از Grand Theft Auto IV می باشد. ساختمان های بزرگ و کوچک به همراه پیاده روهای زیبا و خیابان هایی که از شدت تمیزی برق می زند همگی نشان دهنده ی تقلیدی واضح از شهر لس آنجلس می باشد. اما نکته ی جالب تر اینجا است که در جای جای کوچه های بازی هر فضای آن توسط مغازه ها ، مردم و وسایل نقلیه اشغال شده است و سر و صدایی که مدام به گوش می رسد باعث شده تا شهر بسیار زنده به نظر برسد.

به هر گوشه ای که نگاه کنیم صدها نفر از مردم مشغول کسب و کار هستند و فروشگاه ها در تمامی مناطق بازی وجود دارند. سینما ها و بیلبوردهای تبلیغاتی را نیز نباید از یاد برد. ولی این جزئیات شگفت انگیز بازی همچنان ادامه دارد. به عنوان مثال اتوبوس های توریستی در مکان های بازی وجود دارند که اگر سوار آن ها شوید شما را به تور تفریحی برای دیدن خانه های مشهور Vinewood خواهند برد. پوستر فیلم هایی که بر روی دیوار ها چسبانده شده و مردمانی که در تئاتر های خیابان لباس های خنده دار به تن خود کردند نیز ، گوشه ی دیگری از جزییات بالای بازی را می رساند..

grand theft auto v 2

به مانند قسمت قبلی تلفن همراه همچنان در GTA V وجود دارد و به همین علت قصد داریم در این بخش نگاهی اجمالی بر روی تلفن همراه در این بازی داشته باشیم. این بار با اضافه شدن نوع خاصی از تلفن همراه ها با نام iFruit شما قادر خواهید بود که صدها فیلم کوتاه و تصاویری که از داخل بازی گرفته اید را آپلود کرده و در Rockstar’s Social Club یا در شبکه های اجتماعی خودتان به اشراک بگذارید.

اگر چه Rockstar علاقه ای به فاش کردن جزییات چندان زیادی در مورد تلفن همراه ندارد ، ولی در مجموع شما نه برنامه را بر روی تلفن همراه خود خواهید داشت که عبارتند از : دوربین، اینترنت، مخابرات، رسانه های اجتماعی، یک تقویم و همچنین گزینه ای برای تکرار مجدد ماموریت ها. البته درست حدس زدید این موارد روی هم شش عدد می شوند و در مورد سه وِِیژگی دیگر تلفن همراه چیز خاصی گفته نشده است. اما در مورد شش بخش دیگر وجود دوربین، اینترنت، مخابرات و رسانه های اجتماعی و گزینه ی تکرار ماموریت ها طبیعی است. ولی داشتن یک تقویم به چه دردتان می خورد ؟ در این مورد می توان چنین برداشت کرد که اگر شما قصد دارید یک برنامه ی فوق العاده خطرناک به مانند سرقتی بزرگ انجام دهید ، به این نیاز دارید که کاملا در این مورد آمادگی داشته باشید و احتمالا تقویم به شما یاد آوری می کند که زمان سرقت و آدرس این مکان کی خواهد بود.

از آن گذشته بیش از صدها ماموریت جانبی در بازی وجود دارد که بعضی از آن ها کوتاه و نسبتا ساده می باشند اما Rockstar وعده داده است که این ماموریت های فرعی تنوع بسیار زیادی را خواهند داشت تا شما همیشه برای انجام دادن ماموریت های فرعی بازی اشتیاق داشته باشید. بعضی از ماموریت های فرعی بازی به مانند Red Dead Redemption با شکل علامت سوال در کوچه و خیابان های بازی وجود دارند. در چنین ماموریت های افرادی در انتظار شما هستند تا برایشان کار خاصی انجام دهید. از این دست ماوریت ها می توان به پیدا کردن فرد گم شده ای ، گوشمالی دادن به چند نفر ، پیدا کردن اشیایی خاص و بیشتر اشاره کرد. جالب اینجاست که پیش می آید که اتمام بعضی از ماموریت های فرعی چند روزی هم ( به لحاظ روز های بازی ) طول بکشد. مثلا برای پیدا کردن یک فرد گم شده باید به دنبال سرنخ ها بروید که چند روزی از وقت شما را خواهد گرفت. مسلما با انجام داد چنین ماموریت هایی پولی نیز دریافت خواهید کرد که بستگی به سخت بودن و آسان بودن آن ماموریت ، مقدار پولی که به شما تعلق خواهد گرفت متفاوت خواهد بود.

grand theft auto v 3

خاطرات یک روز کاری !:

در بازی همان طور که اشاره شد دزدی های زیادی اعم از بزرگ و کوچک وجود دارد که شما با آن ها درگیر خواهید بود . حال در ادامه می خواهیم به قلب یکی از این دزدی های بازی با نام حمله ی رعد آسا منتقل شویم.

اگر به یاد داشته باشید قبلا اشاره شده بود که مایکل اغلب روز های خودش را صرف دیدن فیلم های اکشن قدیمی Vinewood می کند. حال Rockstar در یک حرکت هوشمندانه توانسته هر گونه دزدی های کلاسیک سینمایی که دراین فیلم ها و دنیای واقعی رخ می دهد را به GTA V منتقل کند. حال این سه نفر قصد دارند برای اولین بار با همکاری یکدیگر سرقتی از یک ون زره پوش که گفته شده است که اوراق بهار ارزشمندی در آن است را انجام دهند. گر چه باید به این نکته اشاره کرد که این یکی از سرقت های بزرگ بازی نیست و در هر سطحی که باشید می توانید چنین سرقت هایی را انجام دهید و اغلب برای شروع کار می باشند. ولی به هر حال هر دزدی در نوع خود بسیار هیجان انگیز خواهد بود. نیازی به استراتژی چندان خاص برای گرفتن ون نیست  . شما می توانید با مسدود کردن جاده ای با یک ماشین بزرگ که قرار است ون از آن جا عبور کند و همچنین تعقیب این از پشت با یک ماشین دیگر در سرقت خود موفق باشید. Rockstar انتخاب های زیادی در پیش روی شما قرار داده است.

در طول انجام دادن مینی سرقت های بازی شما می توانید برای شناسایی نشدن ماسک های مختلفی را مثل میمون ، جمجمه و بیشتر را به صورت خود بزنید. انتخاب های دیگری نیز در بازی گنجانده شده ، مثلا شما می توانید به دلخواه خودتان انتخاب کنید که وسایل نقلیه ای که باید با آن از صحنه ی جرم فرار کنید به چه شکل باید بشد. البته سرقت های کوچک فقط برای یادگیری می باشند و اشتباه در آن چیزچندان مهمی نیست.

grand theft auto v 8

اما در مورد سرقت های بزرگ قضیه بسیار فرق می کند. یک اشتباه حتی از نوع کوچکش در چنین سرقت هایی نتیجه ای جز شکست را به ارمغان نخواهد آورد. شما قبل از هر سرقت بزرگ باید اول برنامه های خودتان را شناسید یا به قول معروف تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید. باید بفهمید که به چه سلاح هایی نیاز دارید و  روش درست را برای موفقیت در این سرقت های بزرگ انتخاب کنید. مثلا باید بدانید که آیا این سرقت احتیاج به خشونت دارد یا مخفی کاری را می طلبد و یا تاکتیک درست در این سرقت حرف اول را می زند ؟ این ها تنها گوشه ای از انتخاب های شما می باشد. البته تنها این نیست و در سرقت های بزرگ قطعا این سه شخصیت بازی یعنی مایکل ، فرانکلین و ترور نخواهند توانست به موفقیت چندان زیادی دست پیدا کنند. اما نگران نباشید ، زیرا می توانید در سرقت های بزرگ برای خود افراد دیگری هم البته از نوع مناسبش را استخدام کنید. اگر پول کم تری برای استخدام افراد خرج کنید طبیعی است که افراد نه چندان حرفه ای به استخدام شما در خواهند آمد. در عوض دست و دلبازی بیشتر و پرداخت پولی بیشتر باعث می شود که شما افراد حرفه ای مانند راننده ها ، مردان مسلح و تکنسین ها را برای خود استخدام کنید. همچنین این افراد حرفه ای به شما برای پیدا کردن بهترین روش در سرقت ها نیز کمک شایانی خواهند کرد.

تغییر در بین شخصیت های بازی در ماموریت های سرقت GTA V اهمیت اصلیش را به شما نشان خواهد داد. شما می توانید هر کدام از شخصیت ها را به صورت دستی کنترل کنید و یا این وظیفه را به هوش مصنوعی بسپارید. هر یک از سه شخصیت مایکل ، فرانکلین و ترور وظیفه ی خاص خودشان را در این سرقت ها دارند. مایکل این وظیفه را دارد که به وسیله ی یک ماشین بزرگ به محلی که از پیش تعیین شده رانندگی کند و ماشین را طوری در سرتاسر خیابان پارک کنید که هیچ وسیله ی نقلیه ای حتی دوچرخه هم نتواند عبور کند. ترور هم باید به پشت بام ها ی اطراف آن خیابان رفته و نقش مراقب را ایفا کند و در نهایت فرانکلین نیز باید با یک ماشین  ، ون را از پشت تعقیب کند تا فرصت فراری به این ون ندهد. از این جا به بعد ارتباط برقرار کردن با هر کدام از این سه شخصیت برایتان نمایان خواهد شد و این که تا چه حد از هر کدام از آن ها در این سرقت استفاده می کنید و یا حتی این اجازه را بدهید که هوش مصنوعی شخصیت شما را کنترل کند کاملا بر عهده ی خودتان خواهد بود. ( گر چه که شایان ذکر است که اگر شما بمیرید بازی به آخرین چکپ وینت خود بازخواهد گشت. حتی اگر دو نفر از این سه شخصیت نیز تحت کنترل هوش مصنوعی باشند باز هم تضمینی برای زنده ماندنشان نیست و آن ها می توانند آسیب ببینند و در صورت وخیم شدن اوضاع کشته شوند. )

grand theft auto v 5

با این توضیحات حال قصد داریم به شروع ماموریت بپردازیم. در شروع باید مایکل با کامیوش خود را به محل برساند ، قبل از نردیک شدن کامیون به محل مورد نظر ، تروردر یکی از پشت بام ها با دوربین خود چهار چشمی مراقب اوضاع است. در این لحظه مایکل از ترور می پرسد که آیا همه چز خوب به نظر می رسد ؟ و ترور هم با تکان دادن سر روبراه بودن منطقه را برای او تایید می کند. حال دوباره بازی ما را به شخصیت مایکل باز می گرداند و او باید خیلی سریع جاده را به وسیله ی کامیونش مسدود کند و پس از پارک کردن مناسب کامیون باید خیلی سریع از ماشین پیاده شده و یک جای امن را برای مخفی شد پیدا کند. پس از آن دوربین به صورت خودکار تغییر می کند و نشان می دهد که ون تا چه اندازه به محل مورد نظر در حال نزدیک شدن است. هنگامی که ون امیتی به محل برسد ، نوبت فرانکلین است تا نقش خود را ایفا کند.

در این هنگام فرانکلین باید از کوچه ای که با ماشینش در آن پنهان شده بیرون آید و به سرعت به ون امنیتی برخورد کند تا باعث سرنگونی آن شود. بعد از آن مایکل به سرعت وارد جریان می شود و با گذشتن یک بمب بر روی درب های عقب ون ، آن را منفجر می کند. بعد از باز شدن درهای ون ، دو مرد امنیتی در حالی که گیج و منگ شده اند از این طرف به آن طرف می روند. در این هنگام مایکل باید به سرعت از چنین اوضاعی استفاده کرده و کاغذ اوراق بهادر را بردارد. اما همیشه در هنگام سرقت ها چه در فیلم ، چه در واقعیت و چه در بازی یک جای کار می لنگد ! خبر بد اینجاست که دکمه ی آژیری در ون بوده که یکی از نگهبان ها آن را به صدا در آورده است و حال لشگری از پلیس ها به دنبال شما می باشند.

در این هنگام مایکل و فرانکلین باید در برابر موجی از پلیس ها مقاومت کنند و ترور هم در پشت بام ها به وسیله ی اسلحه ی تک تیرانداز خود در حال مراقبت از آن ها می باشد. بدتر از همه یک هلکوپتر پلیس نیز وارد جریان شده و بد اوضاعی را به وجود آورده است. اما ترور فکر اینجا را هم کرده است و با شلیک یک آر پی جی به سمت این هلکوپتر آن را منفجر می کند. البته همه ی این کارها بستگی به این دارد که تا چه حد شما شخصیت ها ی خود را در حین انجام ماموریت تغییر می دهید. ضمن این که نباید فراموش کرد که گفت و گو های که این سه نفر در هنگام سرقت ها با یکدیگر رد و بدل می کنند نقش حیاتی در زنده ماندن آن ها خواهد داشت. مثلا زمانی که مایکل و فرانکلین در بین تک تیرانداز ها اسیر شده اند ، مایکل می تواند از ترور درخواست کمک کند یا اگر پلیسی در پشت سر فرانکلین باشد و او متوجه ی آن نشود ، فرانکلین به مایکل هشدار خواهد داد.

grand theft auto v 6

ویژگی های جدید :

بهتر است از درگیری های بازی با اسلحه نیز برایتان توضیحاتی را ارایه دهیم که بهبود قابل توجه ای را داشته است. این بار انتقال بین کاور های بازی بسیار سریع تر شده است و به لطف سبک بازی Gears of War شما هم اکنون در میدان نبرد دید بهتری نسبت به محیط خواهید داشت. این بار شما میتوانید درهنگام دویدن شلیک نیز بکنید.

کوچک ترین جزئیاتی که در gta v شاهد آن خواهیم بود نیز به طرز فوق العاده ای می درخشد. مانند زمانی که مایکل یک ماشین پلیس را به رگبار گلوله بسته است و در این هنگام می توان دید که چگونه این ماشین در شعله های آتش می سوزد و پلیسی نیز در داخل ماشین در حال سوختن است . در این هنگام آن پلیس خود را از ماشین به بیرون پرت می کند و با غلتیدن بر روی زمین و ناله زدن سعی می کند تا خود را خاموش کند ولی هنوز هم آتش او را محاصره کرده است. چنین ریزه کاری هایی در بازی انصافا محشر است.

هنوز هم چیز های زیادی برای گفتن در مورد بازی GTA V وجود دارد. این بار Rockstar در سفارشی سازی ماشین ها دست و دلبازی زیادی به خرج داده است. شما هم اکنون می توانید ماشین خود را رنگ کنید ، چرخ های جدیدی برای آن قرار دهید وحتی رنگ پنجره های ماشین را هم تغییر بدهید. به علاوه می توانید سیستم های ترمز و موتور را نیز ارتفا ببخشید و یک ماشین حرفه ای را در هنگام فرار از مهلکه برای خود داشته باشید.

grand theft auto v 9

علاوه بر این سفارشی سازی سلاح ها نیز گوشه ی دیگری از ویژگی های بازی می باشد. اضافه کردن لیزر و صدا خفه کن بر روی اسلحه ها بخشی از این ویژگی ها می باشد. این اضافات بر روی اسلحه ها در مخفی کاری بازی نیز نقش بسزایی دارد و هر چه قدر که مخفی کاری مراحل بازی را بهتر انجام دهید پول بیشتری را از آن خود خواهید کرد و با این پول می توانید اسحه های خودتان را بهبود بهتری بخشید. در سرقت های کلیدی شما باید بهترین وخوش دست ترین اسلحه را برای این کار انتخاب کنید تا در مواقع بحران به مشکل برنخورید. داشت فراموش می شد ! این بار خودتان را هم می توانید سفارشی سازی کنید و با انتخاب لباس های و مدل موهای جدید به همراه خالکوبی ها می توانید چهره ی نسبتا متفاوتی از مدل اولیه شخصیت خود را داشته باشید.

grand theft auto v 7

در پایان :

به پایان این اولین نگاه در حال نزدیک شدن هستیم. جایی که Rockstar با GTA V وعده داده است که نفشه  آن پنج برابر بزرگ تر از Red Dead Redemption و به اندازه ی ترکیب نقشه های بازی های Grand Theft Auto: San Andreas, GTA IV و RDR می باشد. بیشترین حق انتخاب برای وسایل نقلیه را در این بازی خواهید داشت و یک دوجین سلاح نیز در بازی گنجانده شده است. رودخانه ها، دریاچه ها، کوه ها، پایگاه های نظامی، زمین های کشاورزی، شهر، بیابان ها و اقیانوس ها از همان آغاز بازی وعده داده شده که برایتان باز خواهند بود. صد ها ماموریت جانبی و فعالیت هم اعم از کسب و کار در بازی وجود دارد که باعث می شود هیچ وقت در GTA V بیکار نباشید. آن چه که می توان در وصف این بازی گفت این است که GTA V بزرگ ترین و بی سابقه ترین بازی در سبک جهان آزاد را ارایه می دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا
روزی روزگاری در لس سانتوس | اولین نگاه به Grand Theft Auto V - گیمفا