شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا

شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins

رسول خردمندی
۱۸:۴۵ ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا

بازی Batman: Arkham Asylum و Arkham City شاید بهترین بازی ویدئویی تا بدین روز نباشد ولی به جرات می توان گفت که بهترین بازی این نسل است.  Warner Bros توانسته سازنده نسخه جدید این عنوان باشد و Rock Steady فرصت بیشتری برای کار بر روی پروژه جدیدی در آینده خواهد داشت. انتظارات بازیبازها و هواداران این مرد خفاشی پس از انتشار آخرین نسخه از بازی بتمن تحت عنوان Arkham City در پاییز سال ۲۰۱۱ به شدت بالا رفته و ناشر این عنوان ساخت بازی جدید بتمن را به استودیوی خوش نام و تازه نفس Warner Bros. Games Monteral سپرده است.

بازی Batman: Arkham Origin به حوادث و رویدادهای قبل از ۲ نسخه پیش می پردازد. این بازه زمانی از کمیک های Batman: Year One و Legends of the dark knight الهام گرفته شده است. تا بدین روز ماجراهای مبارزه بتمن با جنایات و جرم های خیابان های آرخام به یکی از لذت بخش ترین داستان ها تبدیل شده است.

Black Mask به تمامی آدمکش های گاتهام پاداشی بزرگ می دهد تا سر بتمن را برایش بیاورند. با این اقدام حتی پلیس های شهر نیز وسوسه می شوند تا به جرگه آدمکش ها و Black Mask بپیوندند و شوالیه سیاه را برای همیشه نابود سازند. در صبح کریسمس، بتمن متوجه این رویداد شده و داستان جدیدی از سری بازی های بتمن در این نقطه آغاز می شود و بتمن باید دلیل اصلی اینکه Black Mask ، وی را مُرده می خواهد را کشف کند. همچنین وی در صدد یافتن پلیس­های سالم مانده در GCPD است و به قول یکی از دیالوگ­های ماندگار وی در کمیک :Year One ” او می بایست شهر را تمیز کند. گویا کثیفی شهر را در برگرفته است.”

این مطلب ترجمه ی مستقیم از مجله Game Informer  شماره ی May 2013 به صورت کامل و در یک قسمت است.

سازنده : Warner Bros.Games Monteral Studio

ناشر: Warner Bros Games

سبک : اکشن سوم شخص مخفی کاری

پلتفرم :‌PC/PS3/Xbox360/WiiU

تاریخ عرضه : ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۳

logos باکس آرت بازی Batman: Arkham Origins منتشر شد

ریشه های بنیادین ریشه:

Warner Bros.Monteral در سال ۲۰۱۰ به یک استودیوی رسمی تبدیل شد. این استودیو توسط Martin Carrier(سابقا در یوبی سافت حضور داشته) شروع به کار کرد. Carrier در ابتدا به ساخت یک تیم قوی پرداخت. وی افراد با استعداد و باهوش هر استودیو نظیر یوبی­سافت، Eidos و EA را به تیم خود فراخواند. در ابتدای کار، استودیو به سراغ ساخت بازی های بچه­گانه نظیر Looney Tunes، Scooby-doo و Lego Legends of Chima پرداخت. با سابقه خوبی که این استودیو از ساخت این بازی ها به دست آورد، ساخت بازی “ریشه های آرخام” به عهده این استودیو قرار گرفت.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_336/image_33602.jpg

Carrier در رابطه با پیشنهاد ساخت این بازی می گوید:

” شروع به کار استودیویی که با سختی کار خود را آغاز کرده، پیشنهاد ساخت این چنین بازی باشکوهی بسیار برای تیم ارزشمند است.”

قبل از اینکه “ریشه های آرخام” به عهده این استودیو قرار گیرد، این استودیو برای ساخت نسخه Wii U بازی Arkham City نهایت سعی خود را کرده بود. Reid Schneider، سازنده اجرایی این استودیو توضیح می دهد که کار بر روی این پروژه دو مزیت مهم برای استودیو داشته باست. وی می گوید: ” این پروژه ما را با کدهای Rock Steady آشنا ساخت. کدهایی که با استفاده از Unreal 3 ساخته شده است. همیشه این فرصت وجود داشته که بازی برای سیستم Wii U نیز منتشر شود. پس برای ما، این یک مزیت به شمار می آید تا از توانایی های Rock Steady تجربه کسب کنیم.”

با شروع به کار استودیو برای ساخت نسخه “ریشه های آرخام”، Carrier به یک مغز متفکر برای طراحی ناب نیاز داشت. Eric Holmes به همین دلیل در لیست پرسنل استودیو اضافه شد. Holmes دریافت که وجود درک کمیک بوک های بتمن برای یک داستان و گیم پلی ناب نیاز است.  وی تجربه داستان نویسی در بازی Transformers: Megatron Origin را دارد. همچنین وی طراح ارشد بازی The Incredible Hulk: Ultimate Destruction بوده است. و اما برگه برنده وی برای انتخاب در تیم در سابقه کاری وی در استودیو Epic Games است. استودیویی که آنریل انجین از دل آن بیرون آمده و سری بازی های آرخام در آنجا ساخته شده است. وی در استودیوی Warner Bros به عنوان کارگردان هنری مشغول به کار شد. وی قبل از استخدام قصد سفر به کانادا را داشته است.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_336/image_33605.jpg

هلمز می گوید:

” این یک پروژه رویایی است. عناوین زیادی هستند که به شدت خواهان کار بر روی آن هستم و Arkham Origin یکی از این عناوین به شمار می رود. ما هوادران دو آتشه بازی های قبلی بوده ایم و رساندن کیفیت این بازی به سطح اعلی برای این استودیو یک موقعیت و فرصتی بسیار خوب محسوب می شود.”

با اینکه Rock Steady پیشنهاد کمک به استودیوی WB Monteral مبنی بر مباحث فنی و جزئیات داستانی را داده ولی این استودیو می خواهد به شیوه خود Arkham Origin را خلق کند. Sefton Hill، کارگردان دو بازی قبلی آرخام در اینباره می گوید: ” Rock Steady از دیدن اینکه WB Games Monteral ساخت فرانچایز آرخام را برعهده گرفته بسیار خوشحال است. ما قاطعانه می توانیم بگوییم که این استودیو می تواند تجربه جدید و بسیار ناب را برای هواداران این سری خلق کند و ریشه های آرخام را به خوبی زنده کند.”

تصمیم WB در خلق داستانی پیش از حوادث قبلی می تواند این شانس را به Rock Steady بدهد که لوکیشن نسخه آینده بتمن در کجا باید باشد. مسلما بازی با بتمن جوان، ریشه های داستانی سری آرخام را محکمتر می سازد.

هلمز می گوید:

” به ما فرصت خوبی داده شده تا همه چیز را کمی تازه بسازیم. کاراکترهای تازه، ایده های تازه، روابطه تازه و جدیدی بین بتمن و دیگر کاراکترها، دنیای تازه. بتمن به آن کاراکتری که الان می شناسیم تبدیل نخواهد شد. تمام کاراکترها یکدیگر را به خوبی می شناسند. البته نه در حدی که از یکدیگر چیزهای جدیدی یاد بگیرند. ولی ما خواهان عکس این قضیه هستیم.

شب قبل از کریسمس:

در دمو شاهد ۱ ساعت از گیم پلی بودیم. بتمن بالای  Jezbel Plazaدر حال تماشای اطراف بود. طوفان برف شهر گاتهام را سفیدپوش کرده بود. در هر شهر معمول دنیا، در زمان شب کریسمس همه جا آرام است و همگان در خوشی به سر می برند ولی آدمکش های Black Mask، جنایتکارهای محلی را جمع کرده و جنایت های بیشتر از قبل در گاتهام در حال شکل گرفتن بوده است. WB Monteral از اجرای حوادث ظالمانه و وحشتناک در پس زمینه تعطیلات سال نو لذت می برد. این نگاه منحصر به فرد یکی از تغییراتی است که نسبت به بازی Arkham City انجام شده است. گاتهام قدیم هنوز به یک زندان خیابانی تبدیل نشده است پس برج های مراقبتی در کنار دیوارهای شهر وجود ندارد و بسیاری از شهروندان گاتهام هنوز خانه های خود را دارند.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_336/image_33607.jpg

بتمن در بازی به دنبال اینست که دلیل انگیزه کشتن آدمکش های Black Mask از وی چیست. هر حوادثی که در شهر رخ می دهد، پنگوئن نیز از آن باخبر است. پنگوئن، افسران زبده خود را برای معامله با گانگسترهای شهر می فرستد و بتمن در می یابد با استفاده از ردیابی این افسران می تواند به پنگوئن برسد.

 وی شیرجه ایی به خیابان می زند و دشمنان را یکی پس از دیگری با ضربات بسیار نرم و روان نابود می سازد. Ben Mattes در رابطه با مبارزات بتمن می گوید:

” اگر مبارزات مشکلی ندارد، سعی در خراب کردن آنها نکنید! ما نمی خواهیم که انرژی بسیاری برای ارتقا و بهبود این مبارزات بگذاریم. چه بسا به جای بهبود، به خراب کردن سیستم مبارزات پیش برویم. البته المان های جدیدی به سیستم مبارزات اضافه می کنیم.  سطح های بیشتر، فرصت ها و تاکتیک های بهتر در راه است.”

مبارزات در Arkham Origin بسیار شبیه به شهر آرخام است. با اینکه چیز متد و الگوی جدیدی در حمله دشمنان دیده نشده ولی WB ادعا کرده که دشمنان از مانورهای متنوع و مختلف برای حمله به بتمن استفاده می کنند. پس از از پا در آوردن تمام دشمنان، بتمن به سراغ آخرین فرد رفته و از وی بازجویی می کند که پنگوئن کجاست و فرد اظهار بی اطلاعی می کند و بتمن با عصبانیت وی را خفه می کند.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33593.jpg

تیم سازنده می خواهد به بازیباز بفهماند که بتمن پختگی نسخه های قبلی را ندارد. هلمز می گوید:

” این بتمن جوان، اشتباه و حماقت های زیادی می کند. البته به این معنا نیست که در تله های آشکار به دام بیفتد ولی گاهی اوقات در موقعیتی که فکرش را نمی کند به دام می افتد و بتمن خود به حماقتش در طول داستان اقرار می کند. ولی با این حال یک اشتباه را ۲ بار تکرار نمی کند!”

بتمن فرد مفلوک را بر فراز plaza آویزان کرده است. مضنون تقلا می کند و تقاضای کمک می کند. بتمن کمی طناب وی را شل کرده و مضنون به برج ساعت کوبیده می شود. مرد اقرار می کند و می گوید که همه چیز را می گوید ولی بتمن طناب وی را رها کرده و فرد به زمین پرتاب می شود. بتمن موبایل وی را اسکن کرده و موقعیت پنگوئن را شناسایی می کند. پنگوئن در خلیج واقع شده است و بتمن با بال های خفاشی خود پرواز می کند. بال های خفاشی یا همان Batwing وسیله نقلیه هوایی مفیدی همانند موتورسیکلت است. بازیبازها دقیقا نمی توانند به طور مستقیم  Batwing را کنترل کنند و بازیبازها می توانند به عنوان یک سفر سریع(Fast Travel) در دنیای گاتهام از این وسیله استفاده کنند.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_336/image_33601.jpg

در بارانداز افراد پنگوئن کاملا  مسلح هستند. با استفاده از المان های پلتفرم و مبارزات سری های قبلی بتمن به کشتی پنگوئن نزدیک می شود. در پایان مرحله، بتمن با گروهی از دشمنان با دستان خالی مبارزه می کند و از در اصلی وارد کشتی می شود. کشتی به شدت خاک گرفته و کهنه است ولی پنگوئن همه جا را با ابزارآلات و مهمات و حتی تانک(!) تزئین کرده است.  پنگوئن قصد داشته که این مهمات و تسلیحات را به جنایتکاران گاتهام بفروشد. بازی در تمام کشتی صور می گیرد ولی در دموی قابل بازی به مرحله نهایی پرش می کند. دراین قسمت، بتمن از قابلیت های قدیمی خود بهره می برد. چنگک کنترلی جدیدی برای بتمن تعبیه شده که به شدت شبیه سلاح بازی Just Cause 2 است. بتمن دو هدف را در نظر می گیرد و به آنها توسط چنگک شلیک می کند و دو هدف توسط دو طناب به همدیگر بسته می شوند. بتمن با استفاده از این سلاح جدید می تواند در نابود ساختن دشمنان، نگه داشتن دو شی کنار هم، ضربه زدن افراد و اشیا به زمین و همچنین آویزان کردن افراد، استفاده کند. همچنین برای تله گذاری نیز می توان از این وسیله استفاده کرد. می توان بمبی را با استفاده از این چنگک به سکویی متصل کرد و گروهی را که از زیر و یا روی آن رد می شوند منفجر ساخت! پس از پاک سازی اتاق، بتمن به اتاق امنیتی وارد می شود. وی از این مکان پنگوئن و Alberto Falcone را مشاهده می کند که پنگوئن می خواهد بر سر تسلیحات با وی مذاکره کند. پس از حمله به آنها و از پا در آوردن افراد، بتمن پنگوئن را از در اختیار می گیرد و از وی درباره آدمکش های Black Mask بازجویی می کند. بتمن اطلاعاتی ا قتل در برج های Lacey به دست می آورد که ناگهان چنگک هایی به وی متصل می شود و وی را از اتاق به بیرون پرت می کند. شخصیت منفی جدیدی به نام DeathStroke خود را به نمایش می کشد و با شمشیر خود به سمت مرد خفاشی حمله ور می شود. DeathStroke می گوید: “به نظر می رسد بازی قبل از اینکه آغاز شود به پایان می رسد.”  بتمن جاخالی داده و قاتل را خلع سلاح می کند و با استفاده از شمشیر خود را آزاد می سازد و در جواب می گوید: “من بازی نمی کنم!”

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33595.jpg

برترین کارآگاه دنیا:

بر اساس نکته پنگوئن، بتمن راهش را به سوی برج های Lacey می کشد. پلیس ها می گویند که دو خودکشی رخ داده که یکی از آنها Black Mask است ولی بتمن که شخصی بسیار دیرباور بوده وارد داستان کارآگاهی می شود. وی در این سری چند حقه جدید یاد گرفته است. هلمز می گوید:

” ما واقعا اِعمال هایی که در بازی های دیگر شده را دوست داریم و باز با این حال می خواهیم که چیزهای جدید دیگری به پیکره بازی های خود وارد سازیم. ما می خواستیم تا داستان را از دید کارآگاهی بتمن روایت کنیم. در حال حاضر، کارآگاه های زیادی در تلویزیون مشاهده می کنیم. یکی از بهترین کارآگاه های سریالی را می توان شرلوک از شبکه BBC نامید. بسیار از لحاظ بصری با کیفیت بوده و در هر صحنه تعداد زیادی کاراکتر وجود دارد. به فکرمان رسیده که چند تن از این کارآگاه ها را برای بازی بتمن با یکدیگر ترکیب کنیم.”

در داخل آپارتمان، نامزد Black Mask کشته شده بود. بتمن دید اول شخص کارآگاهانه خود را فعال ساخت و به بررسی صنه جرم می پردازد. گلوله ایی که به مقتول شلیک شده از یک هفت تیر بوده است. تجزیه و تحلیل از پرتاب گلوله نشان می دهد که زاویه پرتاب کم بوده است. تیرانداز می تواند فردی به قد و قامت پنگوئن باشد ولی از الگو و پودر تفنگ باقی مانده می توان نتیجه گرفت که کسی که بر روی زمین افتاده بود شلیک را انجام داده است. درک الگوی شلیک گلوله و کشف عمل انسان به تئوری های بتمن کمک کرده و یکی از لذت بخش ترین قسمت بازی بوده است. با ردیابی زاویه شلیک، بتمن به میزی شکسته می رسد که از آنجا شلیک انجام شده است. DNA فردی را می یابد که به ظاهر شلیک گلوله را انجام داده ولی با DNA صحنه قتل مطابقت نداشته است. پس بتمن نتیجه می گیرد فرد سومی در کار بوده و شلیک توسط فرد سوم انجام شده است. با استفاده از کلاه مخصوص بتمن که توسط سرورهای کامپیوتری پناهگاه بتمن در غار تقویت می شود صحنه جرم بازسازی می شود و یک شبیه سازی دقیق با استفاده از این داده ها شکل می گیرد. فرد دوم وارد اتاق شده و قاتل وی را می بینید و قبل از اینکه وی بتواند فرد دوم را برای همیشه ساکت کند، وی پشت میز پناه می گیرد. بازیبازها می توانند از هر زاویه ایی که دوست داشته باشند این شبیه سازی را مشاهده کنند. همچنین می توانند از افکت های بصری هماند صحنه آهسته و مکث نیز بهره ببرند. کلید این کارآگاه بازی ها در جست و جوی سرنخ های کوچک و برجسته کردن آنها برای پیشرفت در تحقیقات است. برای مثال، دلیل اینکه تیرانداز متوجه نفر دوم می شود شاید به این دلیل بوده که نفر دوم در بدو ورود بر روی شیشه های شکسته پا گذاشته است و باعث جلب توجه تیرانداز شده است. همین رازهای کوچک، معماهای بزرگ این قسمت را رقم خواهد زد. بتمن تحقیقات خود را خواهد کرد، به دنبال جواب سوالات مطرح شده می گردد، دوباره با اطلاعات بیشتر به صحنه جرم باز می گردد و …. زمانی که کاملا معما حل می شود، یکی از رازهای بزرگ در بازی افشا می شود و بازیبازها با یک ویدئوی زیبا اختتامیه پرونده را مشاهده خواهند کرد. پرونده های ریز و درشت زیادی در سرتاسر گاتهام وجود دارد و این بسته به سلیقه بازیباز در حل کردن رازهای آن دارد. هلمز در اینباره می گوید: ” آخرین بازی شیپ شده برای کنسول xbox 360 ، بازی Prototype بوده و یکی از چیزهایی که به یاد دارم در تمسخر بازی در روزهای بعد بود. به خنده گفتم که چقدر خوب می بود با وجود این همه خون ریزی در بازی، چند عدد گل در محیط بازی قرار می دادیم! این فقط یک جوک مسخره بود ولی بعد فهمیدم که واقعا درست است! این بازی می توانست بهتر باشد اگر المان های بیشتر به پیکره بازی تزریق می شد. برای ” ریشه های آرخام” این چنین قضیه ایی وجود دارد.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33596.jpg

گاتهامی بزرگتر:

زمانی که دموی بازی در قسمت گاتهام قدیم مشاهده شد، فقط نیمی از دنیای بازی افشا شد. دنیای جدیدی با عبور از پل در انتظار بازیبازها بود که به اسم گاتهام جدید در بازی معروف است.  گاتهام قدیم، محیطی اسفناک دارد. در حالیکه گاتهام جدید مدرن تر بوده و آسمان خراش های بیشتری دارد. این محیط جدید، دنیای بازی مضاعفی نسبت به Arkham City دارد! Mattes در اینباره می گوید: ” ما به شدت به سخن Sefton واکنش نشان داده ایم. وی طی بیانیه ایی گفته که شهر آرخام بهترین دنیایی بوده که در سبک Open World در حال حاضر وجود دارد. حقیقتا این مسئله درست است ولی ما به دنبال خلق یک دنیای بسیار بزرگ نیستیم که با عبور از چندین کوچه، افرادی بالاخره پیدا شوند که برای مبارزه به شما هجوم بیاورند! ما خواهان حفظ تراکم در محیط و دنیای بازی هستیم. به عبارت دیگر در هر گوشه و کنار، چیزهای جالبی وجود خواهد داشت که توجه بازیباز را به خود جلب کند. برای دریافت اطلاعات و جزئیات نقشه گاتهام باید سیستم های شبکه برج های گاتهام را هک کرد چون سیگنال های بتمن را دچار اختلال می کنند و بتمن نمی تواند به این مناطق سفر سریع داشته باشد. این سیستم پیشتر در بازی Far Cry 3 نیز استفاده شده بود. به هر حال بازیبازها خواه یا ناخواه می بایست این برج ها را هک کنند. با هک کردن متعدد، برج های بعدی چالش های بیشتری برای بتمن می طلبد. گاهی اوقات بتمن توانایی لازم برای هک کردن برج را نداشته و باید ابزارآلات خود را ارتقا دهد.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2013/04/Batmanaa.jpg

زمانی که بتمن در دنیای گاتهام سفر می کند، ممکن است اتفاقاتی در جریان باشد که از آن به عنوان ” جنایت در حال انجام” یاد می شود. به عنوان مثال نجات چندین پلیس از دست اراذل اوباش و یا نجات فردی که در آسمان آویزان است می تواند توجه شما را جلب کند! با انجام این ماموریت ها، همانند بازی های قبلی آرخام، به شما Xp تعلق می گیرد. با توجه به انجام دادن ماموریت های فرعی، دید کاراکترهای دنیای گاتهام به بازیباز تغییر پیدا می کند. در ابتدای بازی مشخص نبوده که بتمن در کدام جناح قرار دارد ولی در انتهای بازی بتمن به یک چهره ایی تبدیل می شود. Mattes در اینباره می گوید: “با اتمام بازی و انجام ماموریت های فرعی چهره بتمن به یک چهره ماندگار در گاتهام تبدیل می شود و این مستلزم این همه تلاش است.”

هلمز درباره سیستم “تحت تعقیب” این چنین توضیح می دهد:

” با استفاده از این سیستم در گیم پلی بازی، بتمن به دنبال سایر آدمکش ها می رود چون گاتهام پُر از کاراکترهایی شده که انگیزه و رازهای خاص خود را دارد. ما نمی خواهیم که با اتمام بازی، سرنوشت این آدمکش ها ناگهان پایان یابد.”  برای اجرای این ماموریت ها ابتدا می بایست این افراد را شناسایی کرد.

بتمن بهتری بسازید!

سیستم مبارزات شوالیه سیاه برای توازن گیم پلی نیاز است. هلمز می گوید:

” من از بازی های قبلی آرخام لذت بردم و با اتمام بازی، به سراغ بخش چالش های بازی رفتم و تازه فهمیدم که مبارزات بازی چقدر عمیق طراحی شده است. می خواهیم به بازیبازها عمق بیشتری از مبارزات را نشان دهیم. مکانیسم های ارزشمندی را نشان دهیم که همیشه وجود داشته اند ولی کسی به آن توجه نمی کرد.”

سیستم مبارزات شوالیه سیاه، سلسله مکانیک هایی را تعبیه کرده که به آرامی در طول پیشروی، سختی بازی را تشدید می سازد. WB Monteral خواسته تا سریعا از بخش آموزشی خسته کننده بگذرد. هر چند تمرین هایی برای بخش Predator و مبارزات همچنان وجود دارد. همچنان تشویق های Xp در مبارزات وجود دارد و با اجرای فنون خاص به بازیباز Xp تعلق می گیرد. با این حال این سیستم به هیج وجه نمی تواند، جای بخش چالش های سری های قبلی آرخام را بگیرد.تیم در مورد بخش جایگزین چالش ها همچنان ساکت است ولی این خبر منتشر شده که مشغول کار بر روی این قسمت نیز هستند. هلمز در توضیح این قضیه می گوید: ” ما این بخش را نیز خواهیم داشت ولی می خواهیم که بهتر از قبل شود. نمی توانم بیشتر درباره بخش چالش ها صحبت کنم ولی میخواهیم با انجام دادن این بخش نیز به بازیباز Xp تعلق گیرد.” آیا بتمن در محیطی همانند غار می تواند خود را آموزش دهد و قوی سازد؟ باید منتظر بازی ماند.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33597.jpg

همچنان مرموز:

WB Monteral اطلاعات زیادی در وهله اول داده ولی همچنان سوال های بی جواب زیادی در ذهن ما مانده است. در طول تابستان به احتمال قوی شاهد اخباری در رابطه با دشمنان، ابزارآلات جدید و سبک مبارزات بشنویم. همچنان بسیار مشتاق هستیم تا محیط گاتهام جدید را نیز یک دید اجمالی داشته باشیم. ولی با این حال، همچنان بعضی از اطلاعات مهم تا زمان انتشار به بیرون درز پیدا نمی کند تا بازیبازها سورپرایز شوند!

Mattes می گوید:

“ما میخواهیم داستانی بسازیم که به شدت شوکه آور باشد و بازیباز را محسور خود کند. داستان پیچیده شود و بازیباز متوجه شوک های داستانی نشوند. می خواهیم با تمام توان این رازها تا زمان انتشار بازی فاش نشود تا بازیبازها تجربه اصلی داستانی را کسب کنند. این رازهای بازی زمانی فاش خواهند شد که بازی اصلی در دست بازیبازها باشد.”

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33598.jpg

Geoff Johns از آرخام سخن می گوید:

سرپرست هنری DC Entertainment، آقای Geoff Johns در صحبتی با Game informer از تجربه و اطلاعات خود از بازی Batman: Arkham Origins می گوید.

آیا می توانید درباره تجربه کاری خود به طور خلاصه توضیح دهید؟

بنده برای مدت طولانی داستان کمیک می نوشتم.  بیش از ۱۰ سال برای DC Comics کار می کردم. برای تلویزیون، فیلم و بازی ها نوشتم.  بنده به طور رسمی نویسنده در DC Entertainment هستم ولی با Warner Bros کار می کنم و هر کاری که می کنم مرتبط با دنیای DC است و صد البته بنده یک گیمر هستم.

درباره Arkham Origins کمی توضیح دهید:

درباره اینکه چطور می توان جست و جو را جذاب ساخت صحبت کردیم. همچنین نحوه داستان گویی نیز بحث شد. شما شاهد بازگشت شخصیت پنگوئن خواهید بود. همچنین روابط بین کاراکترها را نیز به وضوح خواهید دید و چگونه این کاراکترها درگیر داستان این نسخه شدند.

پیشرفت بازی تا بدین روز چطور بود؟

روز به روز حمایت از تیم بیشتر می شود. برای همه کسانی که به کمیک ها علاقه دارند، ساخت این بازی نیز جذاب خواهد بود و لذت کاملی را در بر خواهد داشت. ما درباره نحوه روایت داستانی ، کاراکترها و پیش برد بازی صحبت می کنیم و که هر از گاهی تغییر می کنند.

چگونه کمیک های خود نظیر Earth One را با چیزی که WB Monteral در دست ساخت قرار دارد مقایسه می کنید؟

واقعا فرق دارد. در Earth One شما بتمنی را خواهید دید که توانایی پریدن از بام ها را ندارد و نمی تواند انجام دهد! در اینجا بتمن آزمایشی وجود دارد. بتمنی که همچنان خام است! بتمنی که در این بازی وجود دارد همچنان کله خراب است و بعضی چیزها را تازه یاد می گیرد. وی بسیار در کاری که می کند مصمم است. اسم این بازی “ریشه های آرخام” نام دارد و واقعا به زیربنای آرخام می پردازد که اصلا آرخام چه بوده و چرا تبدیل به یک زندان در نهایت می شود. این طرح داستانی بالاخره باید زمانی شروع می شد. این داستان فراتر از آنچه که تصور می کنید ورود بتمن به دنیای خلافکاران را روایت می کند.

 http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_336/image_33600.jpg

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33599.jpg

Black Mask کیست؟

هواداران بتمن اکثر شخصیت های منفی نظیر جوکر، پنگوئن، مرد دو چهره را می شناسند ولی شاید هواداران جدید با شخصیت منفی بازی “ریشه های آرخام” آشنا نباشند. هلمز در این رابطه می گوید: ” ما دریافتیم که کسی این شخصیت را به عنوان یک کاراکتر منفی نمی شناسد. ما باید توضیح دهیم که چرا وی این چنین شخصیتی داراست و چرا وارد بازی شده است. ما باید کاری کنیم که وی یک شخصیت منفی ترسناک در نگاه بازیبازها تبدیل شود.”

هواداران دو آتشه کمیک های بتمن Black Mask را به عنوان یک فرد بی رحم و رهبری ظالم می شناسند. اسم اصلی وی Roman Sionis است. هنگامی که والدین پولدار وی دار فانی را وداع گفتند، Roman کارخانه وسایل زیبایی Janus را تصاحب کرده و آن را اداره کرد. بعدها وی به جرم و جنایت روی آورده و از چوب تابوت پدرش برای خود ماسکی سیاه ساخت و بر صورتش نهاد. در

“ریشه های آرخام” وی به عنوان دلال اصلی مواد نقش دارد که به شخصه قربانی هایش را شکنجه می دهد. Black Mask در نبرد تن به تن فردی قدرتمند است و در مقایسه با دشمنانی مثل پنگوئن حریفی غدر به شمار می آید. کل زیردستان وی، ماسک سیاه به صورت خود می زنند.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_336/image_33606.jpg

Death Stroke کیست؟

بسیاری از دشمنان در دنیای Arkham Origin حریف بتمن نخواهند شد ولی وقتی حرف از DeathStroke می زنیم قضیه فرق می کند. تیم سازنده می خواهد از وی، یک آنتی بتمن ساخته شود. وی از لحاظ جسمانی و روانی بهینه شده است و همیشه یک قدم از دشمنان خود جلوتر است. اسم واقعی او، Slade Wilson است و در کمیک های بتمن به علت شرایطی غمگین، یک چشمش را از دست می دهد. وی از شمشیر و نارنجک های متفاوت استفاده می کند. وی همچنین همانند بتمن از چنگک از راه دور بهره می برد. چنگکی که بتمن نیز آن را دارد! Ben Mattes، سازنده بازی می گوید: ” Death Stroke هیچوقت بیکار در یک گوشه صبر نمی کند و همیشه با کارهای خود مشغول است. برای او مهم نیست که چگونه ظاهرش باشد و تنها چیزی که برای وی مهم بوده، کار ناتمامیست که تمام شود.

http://cdn.medialib.oxm.co.uk/screens/dir_335/image_33594.jpg

Branden کیست؟

هوادران کمیک حتما رهبر تیم GCPD SWAT را می شناسند. Branden اولین بار در کمیک Year one همانند دیگر کاراکترهای آرخام حضور داشته است. وی از آن زمان تا بدین روز، تغییراتی در چهره و لباسش انجام شده و کمی مدرنیزه تر شده است. او در “ریشه های آرخام” برای کمیسر Loeb کار می کند. کمیسر Loeb فردیست که Jim Gordon بعدها جای خالی وی را پُر می کند. کمیسر Loeb، پلیسی فاسد است که برای سرپوش گذاشتن بر جرم و جنایات خود دست به هر کاری می زند. به جای اینکه وی و تیمش مشغول حفاظت خیابان های گاتهام باشند، Branden و تیمش به دنبال شکار بتمن هستند و جسد بتمن را به بیشترین قیمت به Black Mask بفروشند. هلمز در اینباره می گوید:

” این یک GTA نیست. بتمن در شهر به دنبال پلیس ها نمی گردد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار نمی دهد ولی این افراد نهایت سعی خود را خواهند کرد تا بتمن را نابود سازند.”

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا
شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شکار یک خفاش | اولین نگاه به عنوان Batman : Arkham Origins - گیمفا