کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا

کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary

امیرحسین والی
۱۳:۰۰ ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا

وقت زیادی ندارد.دشمن از تیر رسش خارج خواهد شد.یا حالا یا هیچوقت.مردد است دستور حمله را بدهد یا خیر.خانواده های زیادی در این جنگ کشته شدند.اما برای چه باید به این چیز ها اهمیت دهد.او یک مزدور است.مزدور.به سربازانش میگوید که اماده باشند.اسلحه اش رو محکم در درستش میگیرد ماشه را میکشد.بنگ.حمله.همه با این صدا به سمت دشمن حمله کردند و در سنگر ها پناه گرفتند.او ترسش را کنار گذاشت و سعی کرد به جنگش متمرکز شود.جنگی که هیچ گاه برابر نبوده.جنگی که …..

نام:Killzone:Mercenary

سازنده: Guerrilla Cambridge

ناشر:SCEA

تاریخ انتشار: ۱۸ September 2013

سبک:FPS

پلتفرم:PS Vita

KZMercenaries

کیلزون دستی!/مقدمه

چند سال پیش با ظهور کنسول دستی PSP شرکت Guerrilla Games به فکر ساخت یک کیلزون جدید برای این کنسول دستی افتاد.این شرکت با تمام توان خود کار خود را شروع کرد و با موفقیت کامل به اتمام رساند.این شرکت در ۹نوامبر توانست بازی Killzone:Libration را منتشر کرد و نشان دهد که کیلزون نیز میتواند به جمع بازی های کنسول دستی ها بپردازد..این بازی دارای قابلیت جدید و جذاب بخش چند نفره بود که برای PSP داران یک نو آوری به حساب می آمد.به همین دلیل سایت بزرگ و بین المللی IGN لقب بهترین بخش چندنفره ی کنسول PSP را به این عنوان عطا کرد.این بازی توانست در کل متای ۷۷ را به دست آورد و به سازندگان نشان دهد که هنوز راه های زیادی برای رفتن دارند و …..kzlboxart

اما سال گذشته و در جریان مراسم بین المللی GamesCom 2012  شرکت Guerrilla Games از یک کیلزون جدید با نامه Killzone:Mercenary رونمایی کردند که در تریلر ها نشان میداد سازندگان روی این بازی به اندازه ی یک کیلزون واقعی تکیه کرده اند.گرافیک و گیمپلی بازی به قدری زیبا میباشد که از  یک بازی برای کنسول دستی بعید است چنین گرافیکی داشته باشد.این بازی میتواند حال و هوای مرده ی PS Vita را زنده کند و بتواند قدرت این کنسول دستی را نشان همگان دهد.در ادامه به بررسی اجمالی این بازی خواهیم پرداخت.

شبحی دیگر/داستان

در این نسخه از کیلزون برعکس تمامی نسخه ها شما در نقش نیروهای ISA  یا Helghanظاهر نخواهید شد.بلکه شما در نقش یک فرد جدید به نام آران دانر هستید که در نقش یک مزدور فعالیت میکند.شما به عنوان یک مزدور در گروهکی به نام “شبح” حضور دارید که علیه Helghan ها و ISA ها خواهید جنگید.اتفاقات این نسخه دقیقا بعد از اتفاقات نسخه ی “LIBRATION” می افتد و حتی در مواقعی از بازی شما شاهد سکانس هایی از نسخه ی قبلی هستید.

داستان بازی هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی میتوانید متوجه خط داستانی بشوید.طراحی کرکتر ها نیز یکی از نقاط قوت بازی میباشد که سازندگان سعی کرده اند در طراحی کرکتر ها دقت لازم را داشته باشند و نکات مفید و مثبت آن را به خوبی رعایت کنند.

داستان بازی برپایه ی افتخار آفرینی بنا نشده بلکه بر روی پول دوزی ساخته و بنا شده.شما در بازی با انجام ماموریتتان میتوانید پول جمع آوری کنید.

5eb1bb5e33b4ffbe7a44c439a17bcae5

killzonemercenaries01

سریع مثل شبح/گیمپلی

گیمپلی بازی نسبت به نسخه ی قبلی تغییر بسیاری داشته که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.

اولین نکته ای که توجه همگان را به خود جلب کرد،جمع آوری پول بود.شما با کشتن دشمنان خود میتوانید پول جمع کنید و از ان ها استفاده کنید.اگر شما از تاکتیک های ویژه مانند:  Headshot,Melee Attack استفاده کنید میتوانید پول بیشتری را برای خود جمع اوری کنید.

هوش مصنوعی دشمنان در بازی به مراتب بهتر از نسخه ی قبلی میباشد.دشمنان در بازی به قدری طبیعی بازی میکنند که حتی ممکن است از کیلزون ۳ بهتر عمل کنند.در بعضی از صحنه های بازی مشاهده میشود که یار و همراهتان به سمتی اشاره میکند و میگوید watch out  به معنی “مواظب باش” که نشان میدهد شما با یک بازی نفس گیر و جذاب رو به رو خواهید شد.

اسلحه ها در بازی متفاوت اند و شما در بازی با جمع کردن پول برای خود میتوانید انواع رایفل ها،اسنایپر رایفل ها،پیستول ها،smg ها را خریداری کنید و از ان ها استفاده کنید.همچنین در بازی راکت لانچر های پیشرفته  و جدید اضافه شده است که نشان دهنده ی وجود ماشین های زرهی و یا بالگرد ها در بازی میباشد.

بخش مولتی پلیر بازی تفاوت زیادی با گذشته کرده.در بازی بخشی به نام Mercenary Mode وجود دارد که بخش مولتی پلیر را شامل میشود و میتوانید با ۸ نفر این بخش را به صورت Free-for-All بازی کنید.در بخش مولتی پلیر نیز وقتی شما دشمنان را بکشید و پول بدست بیاورید.پول حاصل شده به حساب بخش تک نفره ریخته خواهد شد و شما میتوانید از آن برای خرید و پیشرفته کردن اسلحه ی خود استفاده کنید.در بخش چند نفره شش نقشه ی مختلف وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی خاص خودش است که باعث جذاب شدن گیمپلی میشود;مثلا نقشه ی کوچک برای مبارزات تن به تن،نقشه ی متوسط برای مبارزات با رایفل ها و smg ها و نقشه های بزرگ برای استفاده از Snipe Rifle ها و Rocket Luncher ها.چند نکته ی دیگر در بخش چند نفره بازی وجود دارد که در بخش تک نفره ی بازی صدق نمیکند.از جمله این که اگر در بازی شما دشمنان را از پشت بکشید یعنی با استفاده از دستان یا چاقوی خود دشمنان را از پشت بکشید پول بسیار بیشتری بدست خواهید اورد.همچنین بخش مولتی پلیر دارای ۳ مد مختلف میباشد که به ان اشاره ی چندانی نشده است. در کل میتوان بخش چند نفره ی بازی را موفقیت آمیز دانست و گفت که Guerrlla Games تمرکز زیادی را بر این بخش گذاشته است.

یکی از نکاتی که سازنده روی ان تاکید زیادی داشته مبارزات تن به تن میباشد.مبارزات تن به تن در بازی فایده های زیادی به همراه دارد و مهم ترین آن به دست آوردن پول بیشتر میباشد.در مبارزات تن به تن المان های زیادی همچون Melee Attack,Long Strike Kill,Special Moves میباشد که هر کدام نیز به حرکات و ضربه های مختلفی ختم میشوند.

دشمنان شما تنها به انسان ها و سربازان ختم نمیشوند.بلکه شما در بازی با سخت تر ازآن ها نیز رو به رو میشوید.ماشین های پرنده،سفینه ها،روبات ها … که هر کدام سختی خاص خودشان را دارند.

بازی محیطی اخرالزمانی دارد و تمام اماکن و محلاتی که بازی در ان رخ میدهد رنگ و بوی مرگ و نیستی به خود گرفته است که در تریلر های بازی نیز این موضوع به صراحت قابل دید است.حتی در کرکتر های بازی نیز هیچ احساسی دیده نمیشودکه همه ی این ها نشانه ی اخرالزمان میباشد.

1366042650 killzone mercenary image 7

جلوه ی شبح/گرافیک

میتوان نقطه ی قوت بازی را در گرافیک آن دانست.

سازندگان بازی گرافیک این نسخه از بازی Killzone را با گرافیک نسخه ی کنسولی بازی Killzone 3 یعنی  HAVOK ENGINE ساخته و پردازش کرده اند.تمام جزئیات بازی بسیار طبیعی و زیبا به نظر میرسد.

میتوانید تصور کنید که وقتی این بازی با انجین Killzone 3  ساخته شده پس با چه گرافیک زیبایی رو به رو خواهیم شد.سازندگان بازی اذعان داشته اند که برای طراحی دشمنان و کرکتر ها وقت و حوصله ی زیادی را صرف کرده اند و سعی کرده اند در کوچیک ترین چیزی از طراحی کرکتر ها کم نگذارند.

همچنین سازندگان اشاره کرده اند که گرافیک این بازی از گرافیک بازی Uncharted:Golden Abyss نیز بهتر خواهد بود و محیط دارای زرق و برق بهتری خواهد بود.به این ترتیب میتوان گفت گرافیک این بازی نسبت به گرافیک بازی های همتای خود یعنی Resistance و Call of Duty:Declassfield نیز بهتر خواهد بود.

تخریب پذیری محیط یکی از نکات مثبت گرافیک میباشد.در تریلر های بازی دیده میشود که وقتی شما با اسلحه ی خود به سر هدف شلیک میکنید کلاه جنگی دشمن شما شکسته یا به طرف دیگر پرت میشود که بستگی به نوع سلاح شما دارد.

افکت های دود و اتش و اب به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده اند که جای تحسین دارد و میتوان گفت که باید ان را با fps های بزرگ در سطح گرافیکی حساب کرد.

در کل میتوان گرافیک بازی را خوب و ورای انتظار دانست و همینکه چنین گرافیکی را در کنسول دستی شاهد هستیم خود یک لطف بزرگ میباشد.

killzonemercenaries02

kzvitass

original

http://s.pro-gmedia.com/videogamer/media/images/psvita/killzone_mercenary/screens/killzone_mercenary_4.jpg

سکوت شبح/صداگذاری و موسیقی

همیشه سری بازی های Killzone دارای موسیقی خاص و زیبایی بوده که به مخاطب کمک میکنند تا حس نفس گیر بازی را بهتر و بیشتر متوجه شوند.

موسیقی بازی دارای حال و هوایی جنایی میباشد که حس هیجان را به مخاطب القاء میکند و سعی میکند که مخاطب را در جو نفس گیر بازی قرار دهد و با تسریع کردن جریان بازی ادرنالین بیشتری را از مخاطب به بیرون بکشد و در نهایت مخاطب را در بطن بازی جای دهد.

میتوان موسیقی این عنوان را مانند دیگر عنوان های این فرنچایز عالی دانست.

صداگذاری بازی کمی مبهم میباشد.تریلری از صداپیشه ی اصلی شخصیت منتشر نشده و نمیتوان نتیجه ی کلی صداگذاری بازی را گفت.اما از شواهد و تجربه هایی که از نسخه های پیشین این بازی بدست اوردیم میتوانیم بگوییم که صداگذاری این بازی نیز قابل قبول و زیبا میباشد و سازندگان سعی کرده اند که صداگذاری این نسخه را نیز مانند نسخه های اصلی بازی عالی بسازند.

http://i2.cdnds.net/13/05/618x350/gaming-killzone-mercenary-screenshot-2.jpg

شبح و دیگر هیچ/پایان

در کل میتوان گفت که عنوان Killzone:Mercenary در سال ۲۰۱۳ بهترین عنوان برای کنسول دستی PS Vita میباشد و این واقعه حاصل تجربه ی همگی ما از بازی Killzone میباشد.در کل باید قضاوت را گذاشت برای زمان انتشار بازی و تا آن موقع نمیتوان نظر قطعی راجع به این بازی داد اما میتوان گفت که این بازی میتواند یکی از FPS های بزرگ سال جاری باشد.

 http://j.i.uol.com.br/galerias/psp/killzonemercenaries14.jpg

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا
کشتارگاه ابدی/پیش نمایش بازی Killzone:Mercenary | گیمفا