شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا

شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide

بهمن بدلی
۱۲:۲۰ ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا

بار دیگر شاهد طلوع مردگانی هستیم که تعریفی تازه از واژه ی ترس آورده اند آن ها استراتژی و قانونی برای مبارزه ندارند و شما چاره ای جز پیروی از قانون بی قانونی آن ها ندارید بعضی مواقع بهتر است به ستیز با آن ها ادامه نداده و فرار را بر قرار ترجیح دهید.

نام: Dead Island: Riptide

سازنده: Techland

ناشر: Deep Silver

سبک: Action/Shooter/First-Person/Modern

پلتفرم: PC , XBOX 360 , PS3

تاریخ انتشار:۲۰۱۳/۰۴/۲۳

dead island riptide box art xbox 360 version

Dead Island :Riptide Box Art

برای اولین بار عنوان Dead Island در سال ۲۰۰۶ کلید خورد استدیوی Techland که عهده دار این IP تازه متولد شده بود به دلیل پروژه های گوناگون بارها و بارها کار ساخت عنوان جدیدش را با تاخیر مواجه کرد. به نظر می رسید آن ها چندان به این عنوان امیدوار نبودند و به بهانه های مختلف پروژه را تا مرز تعطیلی می کشاندند.

بلاخره بعد از چند سال بی توجهی بر این IP، استدیو برنامه ای مرتب برای ساخت بازی تنظیم کرد تا سازندگان را به طور جدی متمرکز این عنوان کند. بعد از چند مدت کار مستمر بر روی Dead Island، شرکت اطلاعات دست و پا شکسته ای را در اختیار عموم قرار داد اما با استقبال چندان جالبی مواجه نشد ولی مراحل کار همچنان به آرامی طی می شد و کار ساخت بازی جلو می رفت.

بعد از سپری شدن نیمی از مراحل تولید شرکت CG بازی اش را منتشر کرد، CG منتشر شده متحیر کننده بود به همین دلیل افراد زیادی را دور خود گرد آورد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بازی کم کم داشت به مراحل تکمیل خود نزدیک می شد اما به دلیل تبدیل شدن به عنوانی مورد انتظار از سوی طرفداران، چندیدن بار با تاخیر مواجه شد تا کم و کاستی ها را بهبود بخشد. سرانجام با تاخیرهای متعدد Dead Island در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۱ عرضه شد اما نسخه ی نهایی به زیبایی CG درنیامد ولی یک بازی موفق تلقی می شد موفقیت بازی را می توان در فروش ۵ میلیون واحدی آن تعریف کرد همچنان بازی توانست از سایت های بزرگی مثل GAMESPOT و IGN به ترتیب نمره های ۷ و ۸ را کسب کند.

فروش قابل قبول و نمرات منتشر شده نوید یک بازی خوب را می داد همین دلایل کافی بود تا بازیکنان کثیری جذب آن شوند اما طبق معمول نارضایتی هایی هم از این بازی وجود داشت.

جریان از این قرار است …

شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مثل بقیه برای گذراندن اوقات فراغت خود به جزیره ی زیبایی به نام Banoi رفته اید و از منظره های سرسبز و زیبای منطقه لذت می برید شب که فرا می رسد سرمست مهمانی را ترک کرده و برای استراحت به اتاقتان می روید. صبح روز بعد که از خواب بیدار می شوید احساس می کنید جزیره در سکوتی مبهم فرو رفته است. تصمیم می گیرید یه سری به بیرون بکشید تا ببینید اوضاع از چه قرار است. در را که باز می کنید با صحنه ی عجیبی روبرو می شوید، تمام مبل ها و وسایل به طرز وحشیانه ای شکسته و خرد شده اند، دیگر اثری از جشن ها و خوشی های روز قبلتان نمی یابید. با ترس و لرز به اطراف سرک می کشید، جلو که می روید خون های کشیده شده به در و دیوار را می بینید که اصلا برایتان قابل تصور نیستند همان طور مات و مبهوت یک لحظه به خودتان می آیید و به طرف راهرو می دوید، به راهرو که رسیدید صداهای عجیب و غریبی می شنوید که بر ترستان می افزاید. از خود می پرسید این صداهای ناله و فریاد برای چیست؟ شب گذشته چه اتفاقی در جزیره افتاده است؟ … آهسته آهسته قدم برمی دارید و جلو می روید تا جوابی برای سوالات خود بیابید. همان طور که آرام آرام جلو می رفتید ناگهان …

نمایی از منطقه تفریحی جزیره

نمایی از منطقه تفریحی جزیره

داستان بازی همراه با اتفاقات مرموز و غیر منتظره آن قدر جذاب و گیرا شروع می شود که از همان اول بازیکنان را مجذوب اتمسفر خاص و مبهم خود می کند اما متاسفانه شاهد کشش داستانی لازم در ادامه ی ماجرا نیستیم و همین موضوع، روند داستانی بازی را مقداری با افت مواجه می کند. خیلی راحت می توان از بخش های صداگذاری و گرافیکی بازی ایراد گرفت پس سوالی مبنی بر علت موفقیت این بازی ایجاد می شود که چه عاملی در موفقیت این عنوان نقش داشت؟ در جواب باید گفت که تیم سازنده با ایده قرار دادن زامبی ها در فضایی open world واقعا حس و حال خوبی به بازی تزریق کردند. اکنون دیگر بازیکنان نمی دانستند که ممکن است در کجا تهدید شوند یا زامبی ها در چه مکان هایی به کمین او نشسته اند. همین ایده باعث شد تا بازیکنان بدون اینکه توجه چندانی به محیط داشته باشند به بازی بپردازند چون مجبور بودند تمام حواسشان را جمع کنند تا طعمه ی زامبی های نابکار نشوند.

اگر بخواهیم از نکات مثبت بازی مثال هایی بیاوریم می توانیم به تنوع زامبی خوب، توانایی استفاده از اکثر وسایل محیط به عنوان سلاح، توانایی ترکیب سلاح ها، ماموریت های فرعی و … اشاره کنیم البته ناگفته نماند که ماموریت های فرعی به هیچ عنوان اجباری نبوده و فقط کمکی در راستای شناخت بهتر محیط به بازیکن هستند.

شما باید در این بازی خوش شانس باشید که صلاح های گرم گیرتان بیاید چون هرچه باشد در یک منطقه ی تفریحی حضور دارید و شما نیز فقط برای گردش به آن جا آمده اید. زمانی هم که خلع صلاح می شوید می توانید با مشت به استقبال زامبی ها بروید.

ضعف انیمشین های به کار رفته برای شخصیت های بازی را می توان یکی از معایب این عنوان دانست که باعث شده اند تا شخصیت ها بسیار بی روح و بی احساس جلوه کنند.

اکنون سازندگان Techland به خاطر فروش ۵ میلیونی نسخه قبل به خود افتخار می کنند. فروش بیش از حد انتظار باعث شد تا سازندگان به فکر ورق زدن این فرنچایز بیفتند این بار نسخه ی جدید Dead Island در همایش PAX شهر سیاتل معرفی شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت. سازندگان اعلام کردند که این نسخه از بازی شماره ی دوم آن نیست و Dead Island: Riptide نام خواهد داشت و به بازیکنان قول دادند که در این نسخه شاهد بعد متفاوتی از بازی خواهند بود و چیزهای جدیدی را در آن تجربه خواهند کرد البته امیدواریم بعد متفاوتشان در داستان بازی نیز اثر گذار بوده و دارای ریتم داستانی هماهنگ تری نسبت به نسخه قبلی باشد.

داستان بازی Dead Island: Riptide در حقیقت دنباله ی ماجرای نسخه اول است اگر به خاطر داشته باشید در نسخه اول چهار بازیگر اصلی داستان به وسیله ی هلیکوپتری از محلکه می گریزند و به یک کشتی نظامی می پیوندند. آن ها از ملحق شدن به یک کشتی نظامی بسیار خوشحال و خرسندند. و از دست زامبی های عذاب آور نفس عمیقی می کشند. اکنون شاهد آغازی هستیم که بسیار خوف انگیز تر از نسخه قبل خواهد بود اما قهرمانان در خیال پایانی شیرین به سر می برند.

sam b

Sam B

امواج خروشان دریا آغاز کننده نسخه Riptide هستند. کشتی نظامی اسیر طوفانی می شود که منجر به منحرف شدنش از مسیر اصلی می شود و به صخره ای برخورد می کند قهرمانان داستان که چاره ای جز فرار نداشتند موفق می شوند که خود را به نزدیکترین جزیره ی منطقه برسانندغافل از اینکه خود را به دام سیلی از زامبی های نفرت انگیز انداخته اند.

اما اینبار قهرمانان بازی دیگر چهار نفر قبلی نیستند و یک نفر دیگر نیز همراه قهرمانان اصلی خود را به ساحل رسانده است.

به نظر شما شخصیت جدید دارای چه خصوصیاتی می تواند باشد

به نظر شما شخصیت جدید دارای چه خصوصیاتی می تواند باشد؟

کاراکترهای بازی

Xian Mei (از سمت چپ اولین نفر) : او یک زن چینی و از هوش زیاد و بدنی فرز و چابک بهره می برد! او در یکی از اردوگاه های چین بزرگ شده است.

Sam B (از سمت چپ دومین نفر) : او یک رپر معروف است و دارای قدرت بدنی بالایی می باشد، از مشکلات او در گذشته می توان به مصرف بیش از حد مشروبات الکلی اشاره کرد.

Logan (از سمت چپ سومین نفر) : او در تیم راگبی و در پست کوارتر بک بازی می کرده است! او دارای زانو های قوی و یک چوب بیس بال برای دفاع از خود است.

Purna (از سمت چپ چهارمین نفر) : او یک بادی گارد زن است که به وسیله ی یک چاقوی بزرگ در مقابل زامبی ها مجهز شده است!

john morgan

John Morgan

John Morgan (قهرمان جدید) : او سرآشپز همان کشتی نظامی بود که اسیر موج ها شد. جان با آنکه یک سرآشپز است اما از لحاظ تاکتیک و قدرت بدنی از هیچ یک از تکاوران کشتی کم ندارد. او تبحر خاصی در درگیری های تن به تن دارد و با لگد های کوبنده از روی جنازه ی زامبی ها می گذرد.

اگر به یاد داشته باشید بازیکنان در نسخه ی قبل توانایی انتخاب یکی از چهار کاراکتر اصلی را داشتند در این نسخه هم با انتخاب یکی از پنج کاراکتر اصلی در ابتدای بازی به کار خود ادامه خواهید داد.

این نسخه از بازی را نمی توان صرفا یک نسخه ی مستقل نامید در حقیقت نسخه Riptide یک نسخه ی الحاقی است که سازندگان با رفع نواقص گذشته و افزایش المان هایی سعی کرده اند تا آن را جذاب تر از گذشته نمایش دهند. به جد می توان گفت که اگر این نسخه توسط تیم سازنده در مسیرش خوب جا انداخته شود می تواند در آینده به فرنچایزی مدعی تبدیل شود.

در ادامه می توانید تریلر سینماتیک و بسیار زیبای منتشر شده از بازی را مشاهده و دریافت نمایید:

[jwplayer mediaid=”64937″]

دانلود تریلر با کیفیت SD – حجم ۱۴ مگابایت

دانلود تریلر با کیفیت HD – حجم ۳۱ مگابایت

 

جزیره ای که شخصیت های بازی به آن پناه می برند Palanai نام دارند. این جزیره دو تفاوت اساسی با جزیره ی Banoi دارد. تفاوت اول شرایط آب و هوایی آن است. جزیره ی Palanai یک جزیره ی گرمسیر است که دائما در آن شاهد باران های موسمی خواهیم بود (همین باران ها باعث ایجاد سیل نیز در بازی خواهد شد). تفاوت دوم در ساختمان ها و مراکز تفریحی نسخه اول بازی است! دیگر این عناصر چشم نواز را نخواهیم دید اما در عوض تا دلتان بخواهد شاهد تالاب و گرداب ها خواهیم بود.

در این جزیره ی وسیع مه های غلیظی وجود دارد که اگر حواس بازیباز به طور کامل به بازی نباشد ممکن است در دام یکی از آن ها بیفتد از طرفی در بعضی مواقع، باتلاق ها و مرداب ها نیز روند کار را دشوار می کنند.

هیجانی تازه در پس رودخانه ها

بی شک وجود قایق در این نسخه باعث پیشرفت چشمگیری در گیم پلی بازی خواهد شد. با قایق خواهید توانست از مکان های آب گرفته عبور کنید. اما همچنان باید مواظب زامبی های گوشه و کنار باشید.

زامبی ها در آب سرعت کمتری دارند

زامبی ها در آب سرعت کمتری دارند!

در این نسخه شاهد اکشن بیشتری نسبت به نسخه اول خواهیم بود در این رابطه آقای Sebastian Reichert (تهیه کننده deep silver) می گوید :

اکشن تر شدن بیشتر بازی را گیمران در نسخه یک از ما می خواستند.ما هم قطعا عاشق اکشن تر شدن بازی بودیم. پس از بازخوردهای فوق العاده ای که نسخه ۱ داشت به فکر اکشن تر کردن و افزودن هیجان بیشتر به بازی افتادیم.

به گفته ی سازندگان هیچ گونه برنامه ای برای تغییرات آب و هوایی اعم از بارندگی وجود ندارد و همه چیز به صورت تصادفی رخ خواهد داد. ممکن است این اتفاق در زمانی که با زامبی ها درگیر شده اید به حقیقت تبدیل شود که واقعا شرایط را دشوار خواهد کرد.

به زامبی هایی که خود را به مرگ زده اند اعتماد نکنید

به زامبی هایی که خود را به مرگ زده اند اعتماد نکنید!

آپگرید کردن سلاح ها و ارتقا قابلیت های فردی یکی دیگر از نقاط قوت این نسخه به شمار می رود که لذت های خاص خود را به همراه دارد.

گرافیک و صداگذاری

موتور گرافیکی Chrome 5 از جمله موتورهایی است که قدرت خلق مناظر طبیعی زیبایی دارد و در نسخه ی اول نیز شاهد همین موضوع بودیم اما از آن زمان به بعد این موتور با آپگرید هایی از سوی تیم سازنده مجهز تر شده است و بر اساس اعلامیه شرکت مبنی بر استفاده از نسخه ی ارتقا یافته موتور در بازی، شاهد بهبودهایی در روند گرافیکی خواهیم بود. شاید از نظر گرافیک بازی در برابر عنوان هایی چون Farcry 3 و Crysis حرفی برای گفتن نداشته باشد اما گلیم خود را به هر نحوی که هست بیرون می کشد.

نهایت قدرت chrome engine 5

نهایت قدرت Chrome Engine 5

صداگذاری خوب از جمله نقاط مثبت نسخه اول بازی بود که با جو اتمسفر بازی کاملا هماهنگ به نظر می رسید امیدواریم در این نسخه حرکت منفی از سوی استدیو صورت نگیرد و شاهد صداگذاری مناسبی روی کاراکترها و سایر عناصر بازی باشیم.

عملکرد پر فراز و نشیب Techland در گذشته باعث می شود تا نتوان به موفقیت Riptide مطمئن بود.فقط میتوان تا زمان انتشار آن صبر کرد و دید آیا Techland می تواند با پیاده سازی ویژگی ها و المان های جدید و رفع نواقص گذشته بار دیگر نام Dead Island را بر سر زبان ها بیندازد …

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا
شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شن های خونین | پیش نمایش Dead Island: Riptide - گیمفا