تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا

تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها

بهمن بدلی
۱۴:۳۰ ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا

بعد از پشت سر گذاشتن پنج قسمت از تاریخچه خدای جنگ نوبتی هم که باشه نوبت معرفی ابزار دستی بازیگر اصلی داستان است که او را در این راه به مردی پخته و باتجربه تبدیل کرده است. همچنین در این قسمت با دشمنان و غول های بازی نیز آشنا خواهیم شد.

فکر کنم به مقدمه چینی اضافی نیازی نباشد؛ فقط اینکه در این قسمت سعی کرده ایم تا خیلی ساده و کامل کمکی کرده باشیم تا عزیزان علاقه مند، به  شناخت کاملی از تمام عناصر بازی دست یابند. با ما همراه باشید …

God of war 1

سلاح ها

Blade of chaos ( شمشیرهای آشوب) : شمشیر های آشوب در عمیق ترین مکان های هادس ساخته شده است که توسط اریس به کریتوس داده می شود ، این شمشیر ها ظاهری با دنده های بزرگ و برنده با گوشه هایی گرد دارند و توسط دو زنجیر بلند به دستان کریتوس داغ شده اند و قادر به از بین بردن هر دشمنی هستند . این شمشیر ها هموراه بهترین ، کار آمد ترین و اصلی ترین سلاح کریتوس هستند و عضوی جدا نشدنی از او محسوب می شوند.

blade of chaos

Blade of chaos

Blade of Artemis (شمشیر آرتمیس) : این شمشیر توسط الهه آرتمیس به کریتوس اهدا می شود که حالتی خمیده دارد و بسیار هم سنگین است ، این شمشیر صدمه ی بیشتری نسبت به شمشیر های آشوب به دشمنان وارد می کند اما به علت سنگینی کار با آن کمی کند صورت می گیرد .

قدرت ها

Poseidon’s Rage (خشم پوزئیدون) : این قدرت توسط پوزئیدون خدای دریاها به کریتوس اهدا می شود که قابلیت برق دادن تعداد کثیری از دشمنان که نزدیک کریتوس قرار دارند را دارا می باشد . همچنین یکی از کارآمد ترین قدرت های بازی محسوب می شود.

poseidon's Rage

Poseidon’s Rage

Medusa’s gaze (نگاه مستقیم مدوزا) : کریتوس این قدرت توسط از بین بردن مدوزا به دست میاورد و با کندن سر او و گرفتن آن به طرف دشمنان قادر است آن ها را تبدیل به سنگ کند ، البته اگر پس ار مدتی به آن ها ضربه وارد نکند دوباره به حالت عادی باز می گردنند.

medusa's gaze

Medusa’s gaze

Zeus’s fury (خشم زئوس) : این قدرت توسط زئوس به کریتوس اهدا می شود که به او اجازه می دهد تا با ساختن یک صاعقه در دست خود و پرتاب آن به سوی دشمنان آنان را از میان بر دارد ، همچنین این قدرت در حل معماها و پیشبرد بازی نقش به سزایی دارد.

Army of Hades (ارتش جهنم) : همانطور که از نام این قدرت پیداست ، توسط هادس خدای زیرین به کریتوس داده می شود که کریتوس توسط ان می تواند با ارسال ارواح جهنمی به سوی هر دشمنی ان را بدون دردسر از بین ببرد.

Rage of the Gods (خشم خدایان) : این قدرتی است که کریتوس در اوایل بازی از خدایان هدیه می گیرد و با استفاده از این قدرت بدن او مانند جریان برق می شود و ضربات او در این حالت بسیار مهلک است اما زمان استفاده از این قدرت بسیار محدود است.

God of war 2

سلاح ها

همانطور که گفته شد Blade of chaos عضوی جدا نشدنی از کریتوس است و در این شماره هم اصلی ترین سلاح او محسوب میشد.

Barbarian Hammer (پتک بربریان) : کریتوس این سلاح را پس از کشتن دوباره پادشاه بربریان به دست می آورد ، که به وسیله آن قادر است ضربات بسیار سنگینی به دشمنان وارد کند همچنین توسط آن قادر به فرستادن ارواح به طرف دشمنان نیز هست.

Spear of Destiny (نیزه سرنوشت) : این سلاح اصلی سواران سیاه محسوب می شود همان دشمنانی که هنگام سفر کریتوس به همراه پگاسوس سد راه او شده بودند. این سلاح در برخی از مبارزات به کار شما می آید.

Blade of Olympus (شمشیر المپوس) : این شمشیر قدرتمند ترین سلاح GOW محسوب می شود ، زئوس از این شمشیر برای شکست تایتانها استفاده کرده بود ، و این شمشیر قادر به کشتن هر خدایی است . در ابتدای بازی زئوس برای مبارزه با کلوسوس آن را به شما می دهد اما دوباره آن را باز پس می گیرد و مجددا در آخر بازی با همین شمشیر کریتوس بلایی به سر زئوس می آورد که یادش نرود.

blade of olympus

Blade of Olympus

قدرت ها

Typhon’s bane (زهر تایفون) : این سلاح در واقع همان تیر و کمان است که کریتوس ان را از چشمان تایفون به دست می آورد و به وسیله آن می تواند دشمنان را از فصله های بسیار دور مورد هدف قرار دهد قابل ذکر است عکس العمل کریتوس در استفاده از این قدرت بسیار بالاست ، و شما در قسمت جنگ با آتروپوس باید توسط این قدرت با او مبارزه کنید.

typhon's bane

Typhon’s bane

Cronos rage (خشم کرونوس) : این قدرت از نظر کارایی بسیار شبیه به خشم پوزئیدن است اما به مراتب از آن قدرتمند تر و دامنه ی تاثیر گذاری آن بیشتر است ، در زمان هایی که دشمنان زیادی کریتوس را دوره می کنند این قدرت اصلی ترین قدرت کریتوس محسوب می شود.

Head of Euryale (سر یوریال) : این قدرت را از شکست یوریاله خواهر مدوزا به دست می آورید که قدرت سنگ کردن دشمنان را به صورت قوی تر در اختیار شما می گذارد.

Atlas Quake (زمین لرزه اطلس) : این قدرت را اطلس تایتان به کریتوس هدیه می دهد که کریتوس توسط آن می تواند با کوبیدن دستان خود بر زمین ایجاد زمین لرزه کند و همزمان سنگ هایی را به طرف دشمنان پرتاب کند.

Rage of titans (خشم تایتانها) : به جرأت می توان گفت قوی ترین قدرت بازی همین قدرت محسوب می شود ، که کریتوس آن را از خاکستر پرومتئوس به دست می آورد ، با استفاده از این قدرت کریتوس مانند یک گوله آتش می شود عکس العملش بسیار سریع و ضربات دشمنان کمترین تاثیر را بر او می گذارد . همچنین ضرباتی که کریتوس در این حالت به دشمنان وارد می کند چندین برابر حالت عادی به آن ها اسیب می زند.

در پایان این بخش توضیح دهم که تمامی اسلحه ها و قدرت های موجود در بازی قابل اپگرید هستند به طوری که قدرت تاثیر گذاری آن ها چندین برابر گذشته می شود . هم چنین زمان استفاده از هر قدرت محدود است و نیاز به شارژ دارد.

معرفی غول ها یا Boss ها

God of War 1

Hydera : هایدرا اولین غولی است که شما با آن مبارزه می کنید ، او یک مار چند سر است و هم اندازه ی یک جزیره است . پوزئیدون برای ثابت کردن حق حاکمیت خود در دریاها آن ها را برای از بین بردن ملوانان و کشتی ها می فرستد . برای از بین بردن هایدرا باید سر اصلی او را از بین برد تا سر های کوچکتر کاملا از بین روند.

hydera

Hydera

Medusa : مدوزا ملکه ی نسلی از موجودات اسا طیری به نام Gragon ها است ، آن ها در کمک به اریس در گوشه و کنار شهر آتن به از بین بردن مردم و شهر مشغول هستند ، افرودیته یکی ار الهه ها نفرت بسیاری از مدوزا دارد به همین دلیل از کریتوس می خواهد مدوزا را از بین ببرد و از سر او برای از بین بردن دشمنان استفاده کند.

Pandora’s Guardian : این غول حدود ۲۰ فوت قد دارد و به عنوان نگهبان قسمتی از مقبره پسر ، معمار معبد پاندورا که به هادس ارتباط دارد انجام وظیفه می کند. شکل ظاهری او مانند یک گاو است که زره ای بسیار محکم و چند لایه به تن دارد که او را از اصابت ضربه ها به تنش مصون نگه می دارد . کریتوس موفق می شود با شلیک گلوله های آتشین به سمت او لایه های زره ای او را از بین ببرد و او را نابود سازد.

Ares : فکر کنم اگر تا به این جای کار مقاله را کامل خوانده باشید دیگر نیازی به معرفی و توصیف اریس نباشد.
اریس آخرین نفری بود که کریتوس باید در gow1 با او مبارزه می کرد ، او مسبب مرگ خانوا ده ی کریتوس بود و کریتوس هم به دنبال انتقام از او . اریس یک زره ی آهنی قهوه ای داشت و از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود ، نا سلامتی او خدای جنگ بود ، اما آتش انتقام کریتوس سرانجام اریس را هم در بر گرفت و از بین برد.

God of War 2

Colossus of Rhodes : اولین غولی که در gow2 با او مبارزه میکنید مجسمه شهر رودس یعنی کولوسوس است ، این مجسمه توسط زئوس کنترل می شود و شاید ۱۰۰ تا ۱۵۰ برابر کریتوس باشد . که در نهایت کریتوس با نفوذ به درون او و از بین بردن پایه های قدرتش موفق می شود او را از بین ببرد. اما هنگام انفجار دست او بر روی کریتوس میفتد و او را به شدت زخمی می کند .

Raven & dark Rider : شاید نتوان راون ها که نوعی کلاغ اساطیری محسوب می شوند جز boss های بازی به حساب آورد . اما خب آن ها توسط dark rider ها هدایت می شوند و شما در قسمتی که به همراه پگاسوس در راه جزیره خلقت هستید به شدت با آن ها در گیر می شوید و حتی به طور اختصاصی با رئیس dark rider ها و raven ها مبارزه می کنید.

Theseus : تسئوس یکی از جنگجویان معروف یونان باستان است که در بازی gow2 کریتوس باید با او مبارزه می کرد. او از یک نیزه تیغ دار استفاده می کند که قادر به ساختن کریستال های یخ و ریختن آن بر سر دشمنان است . تسئوس کریتوس را به یک دوئل دعوت می کند تا سرنوشت بزرگترین جنگجوی یونان مشخص شود . همچنین او کلیدی به همراه دارد که کریتوس برای باز کردن یک در به آن نیازمند است . کریتوس موفق می شود تسئوس را با توجه به شرایط نابرابری که در جنگ به نفع تسئوس وجود داشت شکست دهد ، سپس در را باز می کند ، سر تسئوس بین در می گذارد و چندین و چند بار در را محکم باز و بسته می کند و به شکلی بسیار تحقیر آمیز تسئوس را از بین می برد.

Barbarian king : شما در قسمت اول تنها در دموی بازی مشاهده میکنید که کریتوس به وسیله شمشیر های آشوب سر از بدن پادشاه بربریان جدا می کند اما در نسخه دوم کریتوس مستقیما با او که از عالم اسفل بازگشته است مبارزه می کند . او سوار بر یک اسب است و سلاحش یک پتک است که با کوباندن ان بر زمین ارواح به کمک او می آیند. کریتوس ابتدا او را از اسب به پایین می اندازد و خنجر خود ر ا در گلوی اسب او می نشاند ، سپس بعد از مدتی مبارزه پتک را از او گرفته و ضربات متوالی را توسط پتک به سر او می کوبد و او را از بین می برد.

barbarian king

Barbarian king

Mole Cerberus : این موجود سگی شکاری و سه سر است که در افسانه ها جیسون را خورده است و اکنون پشم زرین درون شکم او قرار دارد ، یک سر سربروس از دو سر دیگر او بزرگ تر است و سر اصلی محسوب می شود. همچنین از دهان این سگ آتش در می آید. کریتوس ابتدا دو سر فرعی را ار بین می برد و سپس بعد مدتی مبارزه سر اصلی را از پای در آورده و دست خود را در دهان او میگذارد و پشم زرین را از شکم او در می آورد که با این کار سربروس از دیگر مغلوبان مبارزه با کریتوس می شود.

Euroyale : یوریاله هم از نسل gorgon ها است که در قسمت دوم بازی برای گرفتن انتقام خواهرش مدوزا و تمامی گورگون هایی که کریتوس فنا کرده است بازگشته است اما از خواهرش بسیار درشت تر و قوی تر می باشد . کریتوس پس  از مبارزه با او سرش را از تنش جدا کرده و او را هم پیش دیگر گورگون ها می فرستد تا دیگر تنها نباشد.

Perseus : خب perseus یا به زبان پارسی برساووش یکی از شخصیت های معروف یونان محسوب می شود. برساووش کسی است که پس از مرگ معشوقه اش سعی در پیدا کردن خواهران زمان دارد تا با بازگرداندن زمان از مرگ معشوقه اش جلوگیری کند . کریتوس در بازی برای حل یک معما به سپر برساووش احتیاج دارد و برساووش هم برای اثبات شایستگی خود به خواهران زمان قصد دارد تا کریتوس را شکست دهد. برساووش در مبارزه از یک کلاه خود که به او قدرت نامرئی شدن را می دهد ، یک قلاب سنگ ، یک شمشیر و یک سپر که همگی آن ها توسط خدایان مختلف به او اهدا شده است استفاده می کند. کریتوس پس از از بین بردن کلاه خود او و شکستن شمشیرش به او نزدیک شده و سر او را به دیوار می کوبد و سپس شمشیرش را در بدن برساووش فرو می کند و به سمت قلابی که از یک زنجیر آویزان شده بود پرتاب می کند و قلاب بدن برساووش را می شکافد و کریتوس فاتح این جنگ نیز می شود.

Icarus : ایکاروس فردی مسن است که به حالت دیوانگی رسیده است ، او دارای دو بال است که با موم به بدنش چسبیده شده است ، کریتوس برای رفتن با سرزمین اطلس به این دو بال نیاز دارد ، کریتوس بال های ایکاروس را درخواست می کند اما او امتناع می ورزد و جنگ بین کریتوس و ایکاروس در می گیرد. آن ها از دره ای پایین می افتند و کریتوس در حال سقوط موفق به کندن بال های ایکاروس و نجات خود می شود.

Last Spartan : کریتوس پس گذشتن از سرزمین اطلس به مکانی تاریک می رسد و با یک انسان مثل خودش روبرو می شود ، پس از جنگ و مقاومت خوب اسپارتان مقابل کریتوس ، کریتوس او را از پای در می آورد و سپس متوجه می شود او یک سرباز اسپارتانی زیر دست خودش بوده است . او قبل از مرگش حرف هایی به کریتوس می زند که او را از ادامه ی راه نا امید می کند.

Kraken : کریتوس پس از حرف های سرباز به kraken می رسد و نا امید از همه جا هیچ مقاومتی در مقابل او نمی کند ولی در ادامه به خود می آید و با کمک گرفتن از بالاهایش موفق می شود کار او را یکسره سازد.

Sisters of Fate : کریتوس برای بازگرداندن زمان به عقب با مقاومت خواهران سرنوشت مواجه می شود و مجبور به مبارزه با آن ها می شود . او ابتدا با لاخسیس و آتروپوس مبارزه می کند و آن ها را شکست می دهد و در ادامه کلوتو ، خواهر آخری را هم شکست می دهد و موفق می شود زمان را به عقب بازگرداند.

Zeus : فکر میکنم در قسمت داستان توضیحات لازم در مورد جنگ بین کریتوس و زئوس را داده باشم اما در تکمیل نکته های قبلی باید عرض کنم تمامی مشقت ها و جنگ های قبلی در قسمت دوم بازی برای رسیدن کریتوس به این مبارزه و شکست دادن زئوس بود.

معرفی دشمنان موجود در بازی

یونان سرزمینی اساطیری است و موجودات اساطیری آن هم یکی دو تا نیستند . به جرأت می توان گفت سری بازی های god of war یکی از بهترین مراجع برای آشنایی و شناخت تعدادی از این موجودات می باشد . اکنون تمامی دشمنانی که کریتوس در gow1.2 با آن ها دست و پنجه نرم کرده است را به اختصار خدمت شما عزیزان و علاقه مندان معرفی خواهیم کرد.

God of war 1,2

Undead legionnaires : از سربازان اریس هستند و از لباس و زره های جنگجویان یونان باستان استفاده می کنند.

Undead Archers : این موجودات معمولا از دور مبارزه می کنند و می توانند گلوله های آتشین پرتاب کنند . آن ها سپر ، شمشیر و تجهیزات دیگر ندارند و اکثرا به صورت گروهی حمله می کنند.

Minotaurs : آن ها حدود هشت پا ارتفاع دارند و آناتومی آن ها نزدیک به انسان است . آن ها روی پای عقبی خود راه می روند و در اواخر بازی بسیار قدرتمند می شوند ، و کریتوس اکثرا با فرو کردن شمشیر در گلوی آن ها ، آن ها را از بین می برد.

minotaurs

Minotaurs

Cyclops : آن ها غول های چاقی هستند که تنها یک چشم در وسط سرشان دارند و شبیه به انسان های اولیه می باشند.

Harpies : این موجودات زنان ناقص نیمه پرنده ای هستند که به صورت فردی بسیار ضعیف می باشند و اکثرا به صورت گروهی حمله می کنند و می توانند گاز یا چنگ بگیرند و بعضی دیگر نیز می توانند منفجر شوند . حملات آن ها به صورت دسته جمعی می تواند کریتوس را از پای در آورد.

Wraiths : این موجودات روح افراد خبیث در جهنم هستند که با حاله ای از دود سیاه ظاهر می شوند و از زیر زمین حمله می کنند . همچنین آن ها یک شمشیر تیغه دار هم دارند.

wraiths

Wraiths

Gorgons : آن ها موجوداتی شبیه به انسان ها هستند با رنگی سبز و به صورت خزنده حرکت می کنند ، جنس آن ها اساسا ماده است و به جای مو روی سرشان اجساد مار های کوچک است. آن ها قادرند با پرتو چشم خود دیگر موجودات را به سنگ تبدیل کنند.

Sirens : موجوداتی شبیه به زنان با موی بلند چتری و ناقص و چهره ی زشت ، به راحتی نمی توان مکان آن ها را پیدا کرد مگر با گوش کردن به صدای آن ها.

Satyrs : آن ها قدی حدود ۶-۷ پا دارند و روی پاهای عقبی خود راه می روند ، باید گفت آن ها جنگجویانی ماهر هستند و توسط نیزه های منحصر به فرد مبارزه می کنند. آن ها در هر شرایطی قادر به مبارزه هستند و تبهر اصلی آن ها در دفاع کردن مقابل ضربه های مداوم است .

Centaurs : موجوداتی که نیمی از آن ها انسان است و نیم دیگر آن ها اسب ، آن ها از سر تا کمر زره دارند و از کمر به بعد تبدیل به اسب می شوند. سلاح آن ها برای مبارزه ، شمشیر ، نیزه و تیرو کمان است البته گاهی گلوله های آتشین هم پرتاب می کنند.

Cerberus : سگ های سه سری هستند که حدود ۸-۱۰ پا بلندی قامت دارند ، نفس آن ها به صورت آتش است ، همچنین به سرعت قادر به تولید مثل و تشکیل نوزاد هستند که این نوزاد ها به سرعت بالغ و هم اندازه خودشان می شوند . سربروس ها یکی از قدرتمن ترین دشمنان کریتوس هستند.

Cerberus seeds : همان توله سگ های کوچکی هستند که توسط سربروس ها متولد می شوند و به سرعت بالغ میشوند.

در قسمت دوم بازی gow موجودات و دشمنان جدیدی اضافه نمی شوند به جز چند جانور مخصوص جزیره خلقت که معرفی خواهم کرد . اما تنوع گونه های آن ها بیشتر می شود و حس تکراری شدن دشمنان کمتر به بازیکن دست می دهد .
از موجودات اضافه شده در gow2 می توان به Rhodes Soldiers ، cursed Remains ، wild boars ، griffins ، Nymphs ها اشاره کرد …

بسیار خب، امیدوارم از این قسمت از مقاله هم لذت برده باشید.

سخن نویسنده : بنده شخصا به دلیل اینکه تو ایران بسیاری از گیمران نسخه پنجم (GOW 3) از این سری را تجربه نکرده اند دوست نداشتم داستان God of War 3 را همانند نسخه های GOW 1.2 بیارم. چون ممکنه هر یک از این گیمرها در آینده به این نسخه دسترسی داشته باشند و حس ناب این بازی را از دست بدهند.

اما خب به دلیل اینکه تقاضای عزیزان گیمفا بر بخش داستانی GOW 3 بالا بود تصمیم گرفتیم بخش هفتم را به بخش داستانی God of War 3 اختصاص دهیم.

در شماره ی هفتم از مقاله منتظر بخش داستانی GOW 3 با عنوان رد پای خونین باشید …

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا
تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تاریخچه خدای جنگ | قسمت ششم: تحلیل دشمنان و سلاح ها - گیمفا