برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا

برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag

امیر محمد جیریایی
۱۶:۲۰ ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا

عصر طلای دزدان دریایی را می توان در تاریخ سینمای هالیوود جستجو کرد.طوطی های سخن گو و افرادی با دستانی به شکل یک قلاب همگی جزو موارد معروف دزدان دریایی هستند ، اما همه ی این موارد را دیگر فراموش کنید ، زیرا یوبی سافت با Assassin’s Creed 4: Black Flag آمده تا تعریف جدیدی از دزدان دریایی را در قالب یک بازی به ارمغان بیاورد. اما Black Flag فقط یک دنباله ی ساده از Assassin’s Creed نیست ، این عنوان جسورانه یوبی سافت می خواهد تا با روایتی متفاوت از دزدان دریایی و ماموریت های غیر خطی آزادی را برایتان به ارمغان آورد.

نام: Assassin’s Creed 4: Black Flag

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

سبک: Action-adventure, stealth (اکشن ماجراجویی ، مخفی کاری)

پلتفرم ها : ps4 / نسل بعدی ایکس باکس / PC / X360 / PS3 / Wii U

تاریخ انتشار: ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳

رده بندی سنی : RP

http://images.vg247.com/current//2013/02/AC4BF_PS3_UK_2D.jpg

باکس آرت بازی

هشت تن از معروف ترین استدیو های یوبی سافت با قدرت مشغول ساخت قسمت چهارم هستند. Ubisoft Montreal خالق اصلی این سری با کمک استدیو های Singapore, Sofia, Annecy, Kiev, Quebec, Bucharest, و Montpellier این بازی را خواهند ساخت ، شاید در نگاه اول این تعداد استدیوها برای ساخت بازی بیش از حد به نظر برسد ، اما وقتی که متوجه می شویم Assassin’s Creed 4 بزرگ ترین بازی در تاریخ این سری است و از زمان انتشار نسخه ی قبلی هم مدت زمان کمی می گذرد می توان حق را به یوبی سافت داد. Assassin’s Creed به مانند Call of Duty تبدیل به یک فرنچاینز سالانه شده است ، اما یوبی سافت می داند که چگونه با جاه طلبی های خود می تواند این فرنچاینز را از خطر سقوط و تکراری شدن نجات دهد.

پرچم سیاه ما را به سال های ۱۷۱۵ و غرب دریای کارائیب خواهد برد ، جایی که سازندگان وعده یک جهان بدون هیچ گونه توقفی را در بازی داده اند. این بدان معنا است که شما می توانید به مانند دنیای واقعی به راحتی از کشور های کوبا تا جامائیکا سفر کرده ، بدون این که شاهد هیچ گونه بارگذاری و توقفی در بازی باشید. ۵۰ مکان منحصر به فرد از جمله شهر ها ، غار ها ، خلیج ها ، خرابه ها ، جنگل ها و بیشتر در بازی وجود دارند که وجود گنج هایی مخفی و با ارزش در این مکان ها لذت ماجراجویی را برایتان دو چندان خواهد کرد. اگر هم چندان به ماجراجویی درخشکی علاقه ندارید ، می توانید به اعماق اقیانوس ها وارد شده، به شکار نهنگ ها بپردازید و کشتی ها را هم به طور مخفیانه غارت کنید. شاید شباهت چنین کارهایی به مانند Far Cry 3 مقداری تعجب برانگیز به نظر برسد ، ولی نباید فراموش کرد که Far Cry 3 نیز توسط یوبی سافت مونترال ساخته شده و بنابر این جای تعجبی نیست که اگر هر دو این بازی فن آوری های مشترکی را با هم به اشتراک گذاشته اند.

Edward Blackbeard

اما با تمامی این موارد آیا می توان گفت که این عنوان همان حس و حال  Assassin’s Creed های گذشته را دارا است ؟ خوب خبر خوب اینجا است که در کنار تمامی این موارد جدیدی که به جهان بازی اضافه شده است ، یوبی سافت گذشته ها را فراموش نکرده و همچنان شاهد ترور ها در بازی خواهیم بود که البته این بر خلاف گذشته کاملا متفاوت تر شده است. این بار با هدفی که شما انتخاب می کنید ، گزینه های گوناگونی  به شما داده خواهد شد ، مثلا می توانید نحوه نزدیک شدن به هدف و یا از بین بردن آن را خودتان انتخاب کنید. یوبی سافت همچنین اعلام کرده است که ماموریت های open-ended که در بازی های اولیه این سری شاهد آن بودیم برای هیجان انگیز تر کردن تجربه ی بازیکنان به قسمت چهارم باز خواهند گشت.

AC45

این بار مبارزات همزمان با دو شمشیر نیز به گنجینه بازی اضافه شده است.

به مانند همیشه ، این حوادثی واقعی از جای جای تاریخ است که باعث به وجود آمدن شخصیت ها ، مکان ها و اتفاقات بازی شده است. در پرچم سیاه نگاهی واقع بینانه به دزدان دریایی را در قرن ۱۸ خواهیم داشت و می توانیم مشاهده کنیم که چگونه اقدامات دزدان دریایی  در آینده به مانند Red Dead Redemption در غرب تاثیر خود را خواهد گذاشت. حتی نام بازی که پرچم سیاه می باشد به نوبه خود روایت گر همه چیز است. دزدان دریایی در عالم واقعیت در واقع یک پرچم سیاه  ساده را به پرواز در می آوردند و نه آن چیزی که در فیلم ها نشان یک جمجمه و علامت خظر و مرگ می باشد.

در طول وقایع داستان بازی و مبارزات شخصیت اصلی با قوم های مختلف ، شما در کنار یک دزد دریایی بد نام با نام Edward ‘Blackbeard’ آموزش های خود را یاد خواهید گرفت و در کنار دیگر دزدان مانند Benjamin Hornigold, Calico Jack, و Anne Bonny وقایعی زیبا ازداستان بازی برایتان آشکار خواهد شد. داستان مبارزات بازی همچنان بر پایه ی جنگ بی پایان بین آساسین ها و تمپلار ها می باشد که با حوادث واقعی نیز مخلوط شده است که از معروف ترین این حوادث واقعی که در بازی هم گوشه ای از آن را خواهیم دید می توان به تلاش Hornigold ها برای ایجاد جمهوری دزدان دریایی و کنترل در باهاما ، غرق شدن کشتی نیروی دریایی اسپانیایی  و داستان Charles Vane که با نام  maroon معروف بود در یک جزیره بیابانی اشاره کرد.

کنکاش به زیر دریا هم کشیده میشود

 

از اصلی ترین شهر های بازی می توان به کینگستون و هاوانا اشاره کرد که در این بین ده ها تن از شهر های کوچک تر و شهر های بندری نیز در سراسر جهان بازی برای کشف و ماجراجویی های شما و انجام دادن ماموریت هایتان پراکنده شده است. اطراف شهر ها نیز می توانیم مزارع قند و شکر با جنگل های ضخیم را ببینیم که در صورت ادامه ماجراجویی می توان در پشت این جنگل ها ، ویرانه هایی از کارخانه های صنعتی را مشاهده کرد. اگر به راهمان ادامه بدهیم به ساحلی زیبا می رسیم که با قلعه سنگ ها و غار هایی که اغلب برای قاچاقچیان مورد استفاده قرار می گیرد پوشیده شده است. اما صبر کنید هنوز به پایان این ماجراجویی نرسیده ایم ، حالا وقت پوشیدن لباس غواصی و رفتن به زیر آب برای پیدا کردن گنج ها و کشتی های غرق شده می باشد. متنوع ترین جهان را در AC 4 مشاهده خواهید کرد.

AC44

مواظب باشید که شکار این نهنگ نشوید !

البته شما یک کشتی نیز با نام Jackdaw برای خود دارید ، که می توانید آن را تعمیر ، ارتقا و سفارشی سازی کنید می توانید بر خدمه ی خود مدیریت کاملی داشته باشید و این که کشتی شما چگونه در طول بازی پیشرفت خواهد کرد کاملا بر عهده ی انتخاب های شما خواهد بود ، مالکیت بر تمامی امور را کاملا در بازی احساس خواهید کرد. هنگامی که شروع به ماجراجوی خود در بازی کنید فردی بی تجربه با خدمه هایی کم و دارای کشتی کوچکی هستید. اما هر چه قدر که در بازی پیشرفت کنید وغنیمت های بیشتری را از طریق جنگ ها به دارایی های خود اضافه کنید ، کشتی شما به زره و سلاح های قوی تر مجهز خواهد شد و حتی این جرات را خواهید داشت که با کشتی ها سرسختی از جمله کشتی های بازرگانی اسپانیا به مبارزه برخواسته و پیروز میدان لقب گیرید.

همان طور که در دریاهای آزاد بادبان ها ی کشتی را باز کرده و به دنبال ماجراجویی تازه هستید ، می توانید به عرشه ی کشتی رفته و با استفا ده از دوربین خود  کشتی های دیگری را در افق مشاهده کنید. با استفاده از این دوربین و مشاهده کشتی ها از دور ، می توانید میزان قدرت کشتی ها و محموله هایی که با خود حمل می کنند را ببینید و این کار به شما فرصتی خواهد داد که کاملا با سنجش تمامی جوانب و خطرات احتمالی تصمیم بگیرید که به آن کشنی حمله کرده و یا فقط به سادگی از کنار آن کشتی رد شوید.

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/03/AC43.jpg

Assassin’s Creed IV: Black Flag

یکی از چیز های که در Assassin’s Creed 3 هیجان بسیاری را دارا بود و مورد استقبال طرفداران واقع شد را می توان در مورد مبارزات دریایی نامید که لذت بسیاری داشت. پرچم سیاه نیز با حفظ اصلی  اصلی گذشته قصد دارد تا این مبارزات را چالش برانگیز تر از قبل کند. شرایط آب و هوایی و فیزیک نقش بزرگ تری را بر خلاف گذشته در مبارزات ایفا خواهند کرد و در بازی با طیف مختلفی از کشتی های دشمن در بازی مواجه خواهید شد. از جمله این که بعضی از کشتی ها سعی می کنند با شارز کردن کشتی شما ، بدنه را به طور کل نابود کرده و کشتی شما را غرق کنند.

نحوه ی مبارزه و دستور دادن به خدمه ی شما هامن طوری می باشد که بیش از این در AC3 نیز آن را تجربه کردیم. شما می توانید از هر زاویه ای که می خواهید به کشتی دشمنان نزدیک شده ، با توپ های انفجاری خود آن ها را تضعیف کرده و سپس با شکستن عرشه ، کشتی دشمن را کاملا غرق کنید. یا این که با روشی مخفی کاری بدون این که مورد توجه قرار بگیرید ، به دریا وارد شده و با شنا کردن خود را به کشتی دشمن برسانید و با کشتن کاپیتان می توانید تمامی خدمه ی دشمن را تسلیم خود کنید.

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/03/AC41.jpg

طراحی هنری بازی نیز واقعا دیدنی است.

اما در زمان حال چه اتفاقتی رخ خواهد داد ؟ هر کسی که Assassin’s Creed 3 را تمام کرده باشد می داند که چه بلای بر سر دزموند مایلز آمد و خوب یا بد به هر حال او دیگر در قسمت چهارم حضور ندارد. اما در یک حرکت هوشمندانه قهرمان زمان حال Assassin’s Creed 4 … شما خواهید بود ! شما یکی از هزاران نفر از تحلیلگران پژوهشی هستید که به استخدام شرکت Abstergo در آمده تا گذشته هایی از تاریخ از جمله Edward Kenway را ببیند و احتمالا پیدا کردن سیبی از بهشت همچنان هسته ی اصلی قسمت چهارم می باشد.

 

ویدئوی سینمایی معرفی بازی Assassin’s Creed 4 : Black Flag

[jwplayer mediaid=”62482″]

دانلود با کیفیت بالا (HD (۲۱۵MB 

دانلود با کیفیت معمولی (Hi-Res (43MB 

داتلود با کیفیت پایین (Lo-Res(10MB 

بگذارید در این مورد صادق باشیم : واقعا دزموند شخصیت محبوب عده ی بسیاری از طرفداران این سری نیست و می توان تصمیم یوبی سافت را مبنی بر این که هنوز شخصیت زمان حال را معرفی نکرده هوشمندانه دانست. دزموند شاید توانسته باشد که سیاره زمین را نجات دهد و در آخر خودش هم با سوختگی از بین برود، ولی در پایان Assassin’s Creed 3 تهدید جدیدی به وجود آمد که به احتمال زیا د شخصیت جدیدی را وارد داستان پر یچ و خم این سری خواهد کرد. به هر حال امید می رود که یوبی سافت شخصیت پردازی قهرمان زمان حال را به قدری خوب طراحی کند که در نگاه اول به دل همه بنشیند و از همه مهم تر این که کا رهای او در ماجراجویی های Edward در زمان گذشته نیز تاثیر داشته باشد.

http://images.gamersyde.com/image_assassin_s_creed_iv_black_flag-21550-2670_0003.jpg

Assassin’s Creed IV: Black Flag

بخش مولتی پلیر بازی نیز داستان های خاص خود را دارد. البته جزییات همچنان در مورد این بخش مبهم است ، اما این را می دانیم که بسیاری از حالت های قبلی قسمت های گذشته در این نسخه نیز بازخواهند گشت. اما سوال بزرگ در این جا است که آیا مبارزات دریایی به صورت آنلاین در قسمت چهارم وجود خواهد داشت ؟ این یکی از چیز های بود که به شدت کمبود آن در Assassin’s Creed 3 حس می شد و واقعا معرفی چنین حالتی عده ی بسیاری را از خود بی خود خواهد کرد ! تصور کنید که چقدر هیجان انگیز خواهد بود که در حالت آنلاین با کشتی خودتان به جنگ کشتی بازیکنانی دیگر بروید و از همه جالب تر اگر خدمه ی شما نیز جزو دیگر بازیکنان باشند برگ برنده ی بسیار بزرگی پرچم سیاه خواهد داشت.

تنها چیزی که از چند نمایش کوتاه بازی تا به حال دیده ایم ، در مورد سیستم مبارزات ، کمی غواصی ، مبارزات کشتی ها ، تعداد زیادی از تصاویر با محیط های حیرت انگیز و طوفان های قابل توجه دریایی بود که همه ی آن ها فوق العاده به نظر می رسید. قابل توجه ترین آن امواج می باشد که باعث تکان خوردن جالب کشتی ها می شد و همچنین رگه هایی از رعد و برق در آسمان نیز زیبایی های خاص خود را دارا بود.

اما این ویدیوی زیبا تنها گوشه ای از گرافیک زیبای بازی  بر روی یک PC با مشخصاتی بالا را نشا می داد ، بنابر این فعلا باید صبر کنیم و ببنیم که آیا پرچم سیاه خواهد توانست دنیای واقعی را در قالب یک بازی برایمان نشان بدهد ؟ البته Assassin’s Creed 3 دز زمینه گرافیک یکی از زیباترین ها بود ولی فقط امید می رود که پرچم سیاه باگ های قسمت گذشته را نداشته باشد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag

پرچم سیاه مقصد خود را بر روی پلتفرم های  PC, Xbox 360, و PS3 قرار داده است ، اما بدون شک یوبی سافت تمرکز ویژه ای بر روی نسخه ی PlayStation 4 بازی دارد و از ویژگی های این نسخه می توان به گرافیکی بهر نسبت به نسل فعلی و یک کنترل جدید اشاره کرد. اگر ادعای سونی در مورد حلقه های سخت افزاری ps4 درست باشد ، شاید حتی آن ویدیوی حیرت انگیز بازی نیز کاملا به صورت real time بر روی ps4 در حال اجرا بود. البته نسخه Wii U بازی نیز به مانند دیگر پلتفرم ها به صورت همزمان عرضه خواهد شد ،اما امید می رود که ویزگی های گیم پد بازی در مقایسه با Assassin’s Creed 3 حداقل بهتر باشد.

یوبی سافت وعده داده است که پرچم سیاه از لحاظ کلی نگاهی به مانند بازی های گذشته داشته باشد و تمامی تجارب مفیدی که از هر کدام از قسمت های گذشته داشته ایم به صورت یکجا در قسمت چهارم وجود خواهد داشت. با چنین وعده هایی می توان از همین حالا قسمت چهارم را بهترین عنوان در تاریخ این سری نامید که امید بسیاری نیز به آن می رود.

 

Assassin’s Creed 3 در کل بازی لذت بخشی بود ، اما به نظر می رسد که این سری تمرکز خودش را به طور کامل از دست دا ده و بیشتر در حال روایت یک داستان سینماتیک با ماموریت های خطی و کارهایی از پیش تعیین شده می باشد. اما خبر خوب اینجا است که پرچم سیاه قصد دارد تا ماموریت های متفاوتی به روح این سری منتقل کند ، بدین صورت که در بیشتر ماموریت ها نحوه چگونه انجام دادن آن بر عده خود شما می باشد و چه کسی می داند ؟ شاید حتی با کلمه GAME OVER نیز در برخی ماموریت ها در بازی مواجه نشویم.

 

ویدئوی معرفی شخصیت جدید بازی Assassin’s Creed 4 : Black Flag

[jwplayer mediaid=”62483″]

دانلود با کیفیت بالا (HD (۱۱۶MB 

دانلود با کیفیت معمولی (Hi-Res (23MB 

داتلود با کیفیت پایین (Lo-Res(5.70MB 

 

وقتی که به پیشرفت های Assassin’s Creed 4: Black Flag نگاه می کنیم واقعا باید به یوبی سافت آفرین گفت که علی رغم این که این عنوان یک فرنچاینز سالانه است ولی توانسته به خوبی همگان را فعلابا نمایش هایش راضی نگه دارد. عرضه ی بازی برای نسل بعد ، ویزگی های جدید در قسمت چهارم به همراه ده ها موارد دیگر همگی دست به دست هم داده اند که پرچم سیاه همانند یک Ip جدید به نظر برسد. پس همگی با هم صبر خواهیم کرد تا ببینیم آساسینی در قالب یک دزد دریایی چگونه خواهد بود؟

 

این هم تعدادی wallpaper با کیفیت برای دوستداران AC4

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا
برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برخاسته از میان دزدان دریایی / اولین نگاه به Assassin’s Creed 4: Black Flag - گیمفا