Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا

Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد

امیر محمد جیریایی
۱۰:۱۳ ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا

با توجه به اعلام مایکل پچر یکی از تحلیل گران معروف بازی ها ، Call of Duty در سال ۲۰۱۳ به دلیل انتشار Battlefield 4 و نسل بعدی کنسول ها در زمینه فروش با افت مواجه خواهد شد.

پچر در این مورد اظهار داشته است :

من فکر می کنم این چیزی که می گویند Call of Duty پتانسیل رسیدن به برترین فروش سال و یا نزدیکی به این رکورد را دارا است کاملا منصفانه می باشد و ما به احتمال زیاد فروش قوی در چنین سطحی را در رقابت نسل آینده نیز شاهد خواهیم دید.

افرادی هستند که ممکن است تا زمان انتشار کنسول های نسل بعد صبر کنند و پول خود را خرج نکنند و برخی از آن ها هم ممکن است جذب Battlefield که قرار است برای نسل بعدی بیاید شوند. پس این دلایل به احتمال زیاد باعث می شود که شاهد کاهش متوسطی در زمینه فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ باشیم. البته وقوع چنین اتفاقی به هیچ وجه تقصیر Activision نیست.

پچر همچنین در ادامه افزوده است که که این پیش بینی دز زمینه کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ چندان بزرگ نخواهد بود و مردم به طور کامل علاقه خودشان را از Call of Duty در سال ۲۰۱۳ از دست نخواهند داد.

Activision مدتی پیش رسما ساخت قسمت بعدی Call of Duty را ( که شایعه شده است MW4 ) می باشد ، برای انتشار در سال ۲۰۱۳ تایید کرد. Battlefield 4 هم در پاییز امسال عرضه می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا
Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • natthan گفت:

    همونطوری که Battlefield3 از MW3 بهتر بود,Battlefield4 هم از MW4 بهتر خواهد بود 😎

    • تا وفتی این موتور گرافیکی fritbye 2 رو Battlefield هستش بهتر نیس… Battlefield bad company 2 عالی ببود و بهتر از کال آف بود… ولی Battlefield 3 خدایه باگ بود رو پی سی که من بازی کردم از گیم پلی گرافیک صداگازی همه گرفته تا آخر..!!

      • ramin#x#.x گفت:

        شما کلا خیلی داری چرت و پرت میگی که دو حالت داره یا فن کدی یا اصلا بتل ۳ رو تجربه نکردی
        من روزهایی که سرکار نباشم حداقل ۶ ساعت بتل ۳ بازی میکنم( ارش میدونه) والان لولم هم نزدیک ۴۰ توی این مدت هنوز یک باگ از این بازی ندیدم اونوقت موندم تو چی میگی؟
        این جوکی میگی اگه واقعیت باشه چندتا دلیل داره که بزرگترینش کرک مسخره ای هسته که استفاده میکنی اگر شما هم مثل هزارون نفر دیگه اوریج بازی و فول اپدیت کار میکردی میفهمیدی گیم ینی چی
        من الان چند روزی هسته گیممو پرمیوم کردم به ۴ dlc دسترسی پیدا کردم و هنوز یک dlc میونده و منتشر نشده کدوم گیم بعد این همه مدت هنوز ساپورت میشه؟
        خواهشا کمتر بزن و اگرم خواستی بزنی درست بزن نه اینجور تابلو

        • ... گفت:

          رامین درست می گی من هم فراسبایت رو خیلی قبول دارم .مدال که کلا آبروی این انجبن رو برد اون هیچی ولی بتل ۳ رو تو خودت سینگلشو تموم نکردی دیگه …خوب …پس باگ رو تو بخش آنلاین نمیشه متوجه شد …خود Dice گفت که از اول دو تیم متفاوت برنامه نویس رو این انجین کار می کردن که این باعث به وجود اومدن یک سری مشکلات فنی تو انجین شد.این انجین تو نور پردازی “realstick” یا واقعی حرف نداره و میشه گفت خیلی از موتور های دیگه توانایی رقابت با این انجین رو تو این ضمینه نداشتن _فعل ماضی_و البته انجین های الان هم (این نسل) شاید تو بعضی از موارد به این انجین نرسن ولی برای این نسل کم میاره این انجین باید یک سری بروز رسانی کلی بشه چون بیش از حد نسبت به اون چیزی که رندر می کنه از سخت افزار کار می کشه_ حالا بتل ۳ _خود Dice اینو می دونه که این انجین ساخته شده برای محیط های شهری و با جزییات مثل اون ولی برای بخش آنلاین چیکار کرده اومده محیط های بزرگ و غیر منظقی با درخت های نه چندان جالب ساخته این انجین بر عکس کرای انجین ۳ اصلا به درد محیط های بزرگ نمی خوره مگه این که همونطور که گفتم محیط های شهری یا مثل اون باشه که از این لحاظ حرف نداره و میتونه خیلی هم خوب ظاهر بشه و درمورد باگ ها هم درسته این انجین هنوز یک سری مشکلات داره که بیشتر مربوط میشه به همون چیزی که گفتم یعنی “کار کردن تو تیم متفاوت برنامه نویس برروی انجین”وحتی بتل ۳ !!! که البته با اپدیت هایی که توسعه دهده هاش براش دادن تعداد زیادی برطرف شد(بتل ۳) ولی بازم مشکل هوش مصنوعی وجود داشت مثلا :میدیدی طرف میره جایی که اصلا ابجکتی نیست پشتش کاور میگره خوب این مربوط میشه به انجین و ترفند سازنده ها که اومدن فقط یک قسمت پشت یک جسم رو برای هوش مصنوعی تعریف کردن که اونجا کاور بگیره ولی دیگه فکر موقعه ای که اون کاور خراب میشه رو نکردن که البته خود انجبن هم دست سازنده هارو بسته گذاشته با امکاناتش که مثلا آنریل انجین یک بخش کیزمت داره که خیلی راحت می تونی برای هوش مصنوعی که قبلا برای انجین با برنامه نویسی تعریف کردی اونوقت تو این بخش بدون اسکریپت نویسی و وقت تلف کردن بیای برای هوش معنوعی تعریف کنی که چطوری کاور بگیره خیلی راحت و بدن اتلاف وقت (باز بگید انریل بده البته فراسبایت ۲ خیلی امکانات بزرگی داره که باید سازنده هاش روش کار کنن و یک سری بروزرسانی های کلی روش انجام بدن.در کل رقابت این انجین با انجین های نسل بعد کاری بس دشوار خواهد بود ولی بازم می گم نورپردازی تو ایا انجین شاهکاره کار شده و رندر بافت ها خیلی عالی کار شده (البته انجین های نسل حاضر همگی این قابلیت رو دارن و تخریب پذیری تو انجین عالی کار شده و خیلی ذرات ریزی رو می تونی دور یک جسم بعد از تخریب ببینی تکنولوژی ساخت انیمیشنش هم خوبه ولی رقابتش با انجین های نسل بعد سخت خواهد بود

          • ... گفت:

            البته یک چیزی یادم رفت بگم این انجین هر چیزیش که برای ساخت بازی با محیط بزرگ بد باشه یک چیزش خیلی خوبه اونم اینه که می تونه یک Terran رو با اندازه ی خیلی بزرگ و با کیفیت خیلی خوب بسازه که خیلی از انجین ها با این قضیه مشکل دارن که بازم کرای انجین ۳ هم تو این زمینه هیچ مشکلی نداره و از این لحاظ هم عالی هست و کلا کرای انجین ۳ برای ساخت بازی های محیط باز و جنگلی با جزییاتی مثل اون عالیه و بهترین گزینه برای ساخت بازی های محیط باز هست.

            • ramin#x#.x گفت:

              بهونه ها الکی میگیری
              همین مدال یا بتل ( بتل که اصلا ندیدم) خیلی باگهاشون از کرایسیسی که با کرای ۳ ساخته شده کمترن
              زکی درخت ها قشنگ نیستن؟ من کار به بازی اصلی و dlc های توپش ندارم یه dlc بازی داره به اسم بک تو کرکند اگه درست بگم که شامل مپ های بد کومپانی ۲ که با FB1 ساخته شده بودند توسط FB2 بازسازی و برای بتل ۳ منتشر شدند
              بیشترش محیط های جنگلی واقعا ادم لذت میبره زیادی واقعیه حالا مابقی گیم بکنارپازون حرفا زدی
              حیف ویزا کارتم خالیه انشاالله دفعه بعد که یکم روبل سیر نزولی پیداکنه شارژ میکنم اونوقت برات بتلتو پرمیموم کردم میایی خودت میگی اقا من رسما چرتو پرت میگفتم
              FB2 موتور خیلی قوییه که به دلیل محدودتها هنوز ازش نتونستن استفاده کنن

              • ... گفت:

                لووول …مدال باگهاش از کرایسیس کمتر بود ؟! مثل اینکه یادت رفته Dice سازنده فراسبایت هست و اومد یک بازی پر از باگ مثل بتل ۳ ساخت که بعدش کلی پچ واسش داد… هوش مصنوعی تو کرایسیس عالی بود ولی مدال و حتی بتل فقط یک مشت مشکل …کنار طرف نارنجک میندازی طرف هنوز همونطوری برای خودش نشسته سیب زمینی درست می کنه …بیخیال بابا فن بودن چشماتو بسته …فراسبایت ۲ به هیچ وجه تکرار می کنم به هیچ وجه به درد محیط های بزرگ و پر از درخت نمی خوره …تو اومدی رو حرف خود Dice سازنده انجین حرف میزنی می گی مشکل نداره ؟! چرا مشکل فنی داره نمونشم بهت گفتم محدودیت هایی که تو هوش مصنوعی بازی های ساخته شده با این انجین وجود داشت این انجین در برابر کرای انجین ۳ یک انجین ساده به حسای میاد .فکرمی کنی کرای انجین چند تا ابجکت رو می تونه تو یک محیط نشون بده ؟فراسبایت چقدر ؟! اصلا کرای انجین می تونه مدل ها با کیفیت بافت خیلی بالا رو استفاده خیلی کم از سخت افزار تو بازی پیاده کنه ولی فراسبایت اینطور نیست (تازه بر عکس هم هست) همون درخت هایی که اونقدر ازشون تعریف می کنی (که فکر کنم با یک نرم افزار مثل مکس هم ساخته شده لوول به جای Speed tree یا امثالهم که حتی انریل انجین ۳ هم خودش این نرم افزار رو داره) فکر می کنی فراسبایت می تونه نصف همون درخت ها (با چاشنی چمن لوول) رو نسبت به کرای انجین رندر کنه ؟!چرت گفتی اسیدی …فراسبایت در برابر انجین های نسل بعد اگه همینطوری پیش بره هیچی نیست مگه این که یک بروزرسانی کلی براش بکنن چون آنریل انجین ۴ این انجین رو مثل نسل قبل فورت میده (حالا بقیه انجین ها هیچی)

  • Monster گفت:

    این داستان جدیدی نیست. هر سال یه سری آدم میان پیش بینی می کنن که دیگه امسال حتماً افت فروش خواهد داشت. ولی برعکس هر سال ندای وظیفه یه رکورد بهتر و جدیدتر ثبت می کنه. البته من خیلی موافقم که از فروش ندای وظیفه کم بشه و مردم به بازی های دیگه هم یه نیم نگاهی داشته باشند ولی این یک آرزوی شیرین غیر ممکنی بیشتر نیست

  • GAME STAR گفت:

    نه فکر نمی کنم این اتفاق حالا خالا بیافتد :evilgrin:

    ولی صد در صد بهتر از ندای وظیفه عمل خواهد کرد

  • mehdi etzio گفت:

    وای چه رقابتی بشه امسال توی شوتر ها: :-* :laugh:

    BATTELFIELD 4 COD MW4 HOMERFONT 2

    این آقای پچر هم آدم خوفی اند ها 😀
    اگه اکتیویژن یه دستی به سرو روی انجینش وداستانش(دیگه ربات نباشه توی بازی وتخیلیش نکنن)نکشه احتمالا فروشش خیلی کم بشه خیلی :-/ :heh:

  • GameLife گفت:

    ما که از خدامونه یخورده ملت از COD بکشن بیرون 😐

  • DANTE*0007 گفت:

    معلومه دیگه Battlefield بهتر از MW3است!!!!

    تشکر از خبرت!!!

    :yes: :yes:

  • Shiraz گفت:

    COD MW در مقابله Battlefeild آشغالم نیست … بتل هم در گرافیک ، هم در صداگذاری محشرش ، هم در گیم پلی از COD سر تره …Call of duty واسه کسایی هستش که دوست دارن یه بازی فرا تخیلی انجام بدن … بتل و مدال هر ۲ شبیه ساز جنگ واقعیه… :yes:

    • kaveh-67 گفت:

      Shiraz…………دوست من هیچ وقت بی ادبانه صحبت نکن….و در مورد چیزی که میگی یه کم فقط یه کم مطالعه کن….بازم جنگ روانی رو از همین الان شروع کردن….پولش تو جیب افراد دیگه میره..بعدش شما به خاطر یه بازی چشمتون رو میبندین و هر چی از دهنتون بیرون میاد میگید….حرف آخر شبیه ساز واقعی جنگ…بازی ARMA هستش….افسوس…………………… :smug: :smug: :smug:

  • بحث کردن بی فایده اس
    بتل همیشه از همه ی شوترا سرتر بوده و هست
    بعدشم امسال که مدال خعلی بهتر از کال بود
    سپاس برای خبر

  • سلام.
    خسته نباشید.
    یه سوال داشتم.
    میخواستم بدونم فرق اکانت با سی دی کی چی هست؟
    ممنون میشم اگه کامل توضیح بدید.

  • kaveh-67 گفت:

    fb??????????????
    Fox-Engine :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • soltan2 گفت:

    حق هم دارند خدا تومن دلار بدن واسه نسل بعد بعد یه بازی ای که داستانش مزخرفتر میشه و گرافیکشم که تغییری نمیکنه بخرن یا نسل بعد بگیرن با بتل فیلد با موتور قوی فراست بایت و قسمت مولتی معروفش!؟؟

  • سلام.
    مثلا تو یه سایتی نوشته خرید اکانت باتلفیلد ۳ پریمیوم ولی تو یه سایت دیگه نوشته خرید سی دی کی بازی.
    چطریه جریان؟

  • saeed گفت:

    در مورد call of duty همچنین تحلیل هایی هر ساله شده هر سال هم call of duty هم فروشش خوبتر شده هم نمره های خوبی رو گرفته
    نکته مهم هم خطاب دوستان Battlefield که قیافشون تو vga2011 خیلی دیدن داشت که بهترین بازی شوتر رو اعلام میکردن شما که call of duty رو از هر بازی شوتری پایین تر میدونین چرا باز اومدین Battlefield 4 رو با بازی call of duty مقایسه میکنین این یعنی نشون میده که شما هنوزم CoD رو بزرگ میدونین که بازی مورد علاقتون رو با اون مقایسه می کنین برا مثال وقتی CoD:BO2 اومد همه اون رو با CoD:MW3 مقایسه کردن نه با Battlefield یا هر بازی دیگه ایی
    در مورد CoD:MW4 من باز منتظر هستم و مطمعن هستم که بهترین میشه و نمرات خوبی رو هم دریافت میکنه و فروش خوبی هم خوا هد داشت

  • kaveh-67 گفت:

    saeedtnt………دقیقا………….حقیقت همیشه تلخ هستش….god of shooter games شما هم بجای این که مسخره کنی و صورت مسئله رو پاک کنی….بشین به حال خودت و جماعت گیمری که همه چیز رو سطحی نگاه میکنند……..ب…………. :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry:

Battlefield 4 باعث کاهش فروش Call of Duty در سال ۲۰۱۳ خواهد شد - گیمفا