مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا

مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم)

پریسا بارافکن
۱۴:۳۶ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا

 تمام انسانهای ساکن در این کره ی خاکی  دارای عادتها و ویژگی خاص و منحصر به فرد در زندگی خود می باشند که آنها را از دیگران متمایز می کند. در این میان گیمرها نیز در نحوه و نوع بازی کردنشان نیز دارای تفاوتهایی نسبت به هم هستند که با توجه به آن بازی های مورد علاقه ی خود را انتخاب میکنند و از آن لذت می برند.

در قسمت های قبل ما ۸ نوع از این ویزگی ها را به شما شرح دادیم که شامل

۱-کامل کننده

۲-دونده

۳-نابودگر

۴- اجتماع گرا

۵-شبح

۶-استراتژیست

۷-تک رو

۸-تحلیلگر

بودند که اگر موفق به مشاهده ی آن نشدید می توانید از لینک های زیر به آن دسترسی داشته باشید.

چگونه گیمری هستید(قسمت ۱)

چگونه گیمری هستید(قسمت ۲)

اینک توجه شما را به ۴ نوع دیگر از آنها جلب می نماییم.

۹- خرابکار

گیمرانی وجود دارند که از نظم و عدالت در بازی ها دل خوشی ندارند و همیشه به جای اینکه به فکر کمک به تیم یا نجات آنها باشند، دوست دارند آشوب به پا کنند و از قابلیت هایی که در بازی برای گنجانده شده است به ضرر اطرافیان، کاراکتر یا تیم، استفاده کنند. خرابکارها از بازی هایی لذت می برند که بتوانند در آن چهره ی واقعی خود را نشان دهند و همه چی و همه کس را به آتش بکشند. که Prototype یا Infamous مثالهای خوبی برای این نوع بازی ها است. آنها در بازی هایی مثل Counter Strike به جای اینکه در خدمت تیم باشند، اقدام به خودی زدن می کنند و در بازی هایی مثل Assassin’s creed به قتل عام دسته جمعی مردم شهر، حیوانات و یا ویرانی کل شهر می پردازند.  گیمرهایی وجود دارند که از خلافکاری و هنجارشکنی در بازی ها لذت می برند و دوست دارند آرامش و راحتی دیگران را سلب کنند   که ما آنها راخرابکار می نامیم.

grand theft auto 4

Grand Theft Auto 4

بازی های مورد علاقه: Gta Series، Overlord، World of Warcraft، Call of duty series

سازگار با: نابودگر، اجتماع گرا

۱۰- نیکوکار

اگر بخواهیم برای خرابکار متضادی پیدا کنیم بی شک به کلمه ای به نام نیکوکار می رسیم. رفتار نیکوکارها را می توان درست برعکس خرابکارها تعبیر کرد. نیکوکارها از کارهای دسته جمعی، کمک کردن به افراد دیگر و نجات دادن آن لذت می برند. آنها در هر بازی تا حد امکان خود را فدای یاران و هم تیمی های خود می کنند و به نوعی آنها را ساپورت می کنند و همیشه دوست دارند به داد کسانی که نیاز به کمک دارند برسند. آنها در نظم و ترتیب موجود در بازی لذت می برند و دوست ندارند به هیچ قیمتی عدالت و نظم در بازی ها را پایمال کنند و همواره در جستجوی راهی برای آسان کردن کار دیگران برای پیشبرد بازی هستند. آنها در انتخاب های خود در بازی سعی می کنند راهی را انتخاب کنند که کمترین ضرر را به اطرافیان داشته باشند. آنها در بازی هایی مانند Team Fortress 2 نقش Medic رو بر عهده می گیرند و در بازی هایی مانند Dota 2 همیشه سعی دارند هیرو هایی را انتخاب کنند که در درگیری های سخت به داد هم تیمی هایشان برسد. خواهران کوچک در بایوشاک هیچ ترسی از گرسنگی و بدبختی ندارند اگر و تنها اگر یک نیکوکار مشغول بازی کردن آن باشد و آنها در بازی هایی مانند I am alive آنقدر به افراد فقیر و مستضعف کمک می کنند که باعث می شوند سلامت خودشان نیز به خطر بیفتد.

i am alive

I am Alive

بازی های مورد علاقه: Mass Effect series، World of Warcraft، Battlefield Series، Star wars old republic

سازگار با: اجتماع گرا

۱۱- خواننده

بی شک تنها نوع گیمرانی که می توانند لذت بازی کردن عناوینی مانند Dragon age را به طور کامل بچشند، خواننده ها هستند. آنها دوست دارند تمام دست نوشته ها و اسناد موجود در بازی را به طور کامل مطالعه کنند و هیج خوششان نمی آید حتی یک لغت از دیالوگهایی که بین کاراکترها در بازی رد و بدل می شود را از دست بدهند. بیشترین قسمت از بازی که برای خواننده ها هیجان انگیز است، داستان بازی است که به همین خاطر دوست دارند به طور تمام و کمال از گوشه و کنار آن خبردار باشند و  خبر داشتن از هر اتفاقی که به نوعی ربطی به داستان اصلی بازی دارد، آنها را هیجان زده می کند. آنها در بازی هایی مانند Mass effect کل نامه و یا ایمیلهایی که در صندوق پستی آنها ارسال می شود را مطالعه می کنند و ساعتها از وقت خود را به گوش دادن و نظاره ی صحبت های خانوادگی و خصوصی به نظر خسته کننده که بین کاراکتر ها رد و بدل می شود، صرف می کنند.. این اخلاق بعضی مواقع برای آنها ایجاد مشکل می کند چرا که آنقدر  غرق در  حواشی و مسائل جانبی موجود در بازی میشوند که از خط اصلی بازی عقب می افتند.  اگر فرض کنیم بازی وجود داشته باشد به طوری که متوسط ۱۰ ساعت از وقت گیمر را برای تمام شدن بطلبد ، خواننده ها با بازی خود این وقت را به ۲۰ ساعت افزایش می دهند. آنها طرفداران سرسخت بازی های نقش آفرینی سنتی هستند.

mass effect 3

Mass Effect 3

بازی های مورد علاقه:

Elder Scrolls series، Deus Ex series، Dishonered، Assassin’s creed series

سازگار با: کامل کننده، تحلیلگر، تک رو، متعصب

۱۲- سازنده

چه در Harvest Moon به مزرعه داری و دام پروری بپردازند و چه در Mincraft قلعه های رنگی بسازند، سازنده ها عاشق ساختن و صنعتگری هستند. آنها در بازی هایی مانند Skyrim به ساخت و توسعه سلاح های گوناگون و ارتقا و ترکیب آنها با یکدیگر و در Civilization 5 به ساخت و ساز بناهای گوناگون و لشکرهای عظیم می پردازند. بازی های شبیه سازی را می توان یکی دیگر از مورد علاقه های سازنده ها محسوب کرد. طوری که آنها عاشق ساختن و پرداختن زندگی افراد و نحوه ی شکل گیری آن در بازی sims یا ایجاد، ساخت و نگهداری شهرهای دلخواه خود در simcity می باشند .سازنده ها در اکثر بازی ها بیشتر وقت خود را به جای اینکه روی گیمپلی اصلی بازی بگذارند، آن را صرف ساخت و ساز و یا توسعه ی پایه های بازی خود می کنند و از این کار هیچوقت خسته نمی شوند.

simcity

SimCity

بازی های مورد علاقه: Rise of nations، Stronghold، city in motions و Dead Space 3

سازگار با: استراتژیست، تک رو

منتظر آخرین قسمت از مقاله ی« چگونه گیمری هستید» در روزهای آتی باشید.

parisa

Parisa

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا
مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مقاله: چگونه گیمری هستید؟ (قسمت سوم) - گیمفا