مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا

مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me

امیر محمد جیریایی
۱۱:۱۰ ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا

 فراموشی . حادثه ای که شاید برای عده ای به علت مشکلات و کارهایی  اشتباهی که در گذشته کرده اند و حال در رنج و عذاب هستند عامل خوشبختی و یا بر عکس برای افرادی دیگر تبدیل به کابوسی حقیقی شود. اما فراموشی در Remember Me با تمامی این مثال هایی که گفتیم فرق دارد. زیرا این عنوان می خواهد به شما نشان بدهد که چگونه می توان از فراموشی برای آغاز یک انقلاب استفاده کرد.

 

قبل از آغاز این پیش نمایش بهتر است در مورد رونمایی از این عنوان و اتفاقات جالبی که با خود به همراه داشت به طور بسیار خلاصه ای توضیح داده شود. در حقیقت کار ساخت این بازی از سال ۲۰۰۹ به طور انحصاری برای ps3 آغاز شد ، تا این که مدتی بعد به علت کاهش هزینه هایی که در دستور کار سونی قرار گرفت و عده ای از استدیوها از این شرکت جدا شدند ، Remember Me نیز یکی از همین بازی هایی که به چنین سرنوشتی دچار شد. با این حال کپکام که پتانسیل موجود در این بازی را می دید اقدام به خرید حق پخش این عنوان کرد تا Remember Me به مانند اسمش فقط در یادها نماند و به تاریخ نپیوندد ! تمامی این موارد و این که Remember Me مدتی در انحصار سونی بود همگی دست به دست هم داده اند که توقعات از این عنوان بسیار بالا رود.

نام بازی : Remember Me

سازنده : Dontnod Entertainment

ناشر : Capcom

سبک : Third-person, stealth, action-adventure

پلتفرم ها : PC, PlayStation 3, Xbox 360

تاریخ انتشار : می ۲۰۱۳

رده بندی سنی : RP

http://www.thetyunoproject.com/wp-content/uploads/2012/08/RM_PS3_FOB.jpg

باکس آرت remember me

آینده ای تاریک برای بشریت :

Neo-Paris و سال ۲۰۸۴ آینده ی تاریک بشریت را به تصویر می کشد. در این آینده تاریک دولت کوچک ترین حرکات افراد را هم تحت نظارت خود قرار داده است . رشد انفجاری و تکنولوزی شبکه های اجتماعی که مبدا آن از آغاز قرن ۲۱ بود حال در آینده به بالاترین حد ممکن رسیده است. به دست آوردن محکم ترین سد حریم خصوصی افراد یعنی حافظه و ذهنشان در سال ۲۰۸۴ به امری ساده تبدیل شده و خاطرات شخصی مردم به مانند یک کالا برای خرید و فروش و داد و ستد مورد استفاده قرار می گیرد. این فن آوری هوشمند به دست آوردن ذهن که در ابتدا برای خدمت به مردم اختراع شده بود ، حال تبدیل به بزرگ ترین دشمن آن ها شده و در این بین تنها تعداد انگشت شماری از مردم قادر به حفظ حافظه ی خود می باشند. در خقیقت شرکت Memoreyes ، خالق این فن آوری تبدیل به یکی از قدرت مند ترین سازمان ها در جهان شده و قلب تپنده چنین تشکیلات وسیعی می باشد.

Nilin قهرمان بازی نیز یکی از کارمندان سابق شرکت Memoreyes می باشد که در گذشته قابلیت منحصر به فرد شکارچی حافظه بودن را دارا بوده است ، وی توانایی وارد شدن به ذهن مردم ، سرقت و یا حتی تغییر خاطره آن ها را دارا می باشد. به نوعی می توان گفت که Nilin یکی معدود افراد نخبه در زمینه شکار حافظه بوده است. اما ترس مقامات از دانش و توانایی وی ، باعث دستگیر شدن Nilin می شود و کارفرمای سابق Nilin ، تمامی حافظه و خاطرات وی را پاک سازی می کند. در شروع بازی Nilin در زندان Bastille Prison می باشد و بازی از این جا شروع خواهد شد. البته وی با کمک یک دوست موفق به فرار از زندان می شود و بعد از مدتی به یک شرکت یا گروه دیگر که آن ها نیز علیه سازمان memoryeyes می باشند می پیوندد. حال هدف های اصلی Nilin در این است که حافظه از دست رفته خود را بازگرداند ، افرادی که مسئول پاک کردن خاطرات وی بوده اند را پیدا کرده و هم این که بفهمد چگونه می تواند از قدرت خود برای شروع یک انقلاب علیه سازمان Memoreyes استفاده کند. جستجو برای یافتن گذشته ای مبهم باعث می شود که نیمی از جامعه در تعقیب و دستگیری وی باشند.

با نگاهی کلی می توان گفت که به نظر می رسد که Remember Me از داستان قوی و جالبی برخوردار خواهد بود. ابتلا به فراموشی و جستجوی برای یافتن دوباره هویت و هزاران سوال بدون جواب، از آن ایده های جالبی است که اگر تیم سازنده به خوبی از پس آن برآید ، Remember Me را در زمینه داستان تبدیل به اثری متمایز خواهد کرد.

http://images.vg247.com/current//2013/02/RM_PressTour2013__04.jpg

remember me

مبارزاتی به زیبایی Batman : 

یکی از ویژگی های که در Remember Me همیشه سازندگان مانور بسیاری بر روی آن داده اند در مورد بخش مبارزات بازی می باشد که طبق اعلام تیم سازنده تجربه ای همچون مبارزات Batman : Arkham city را برای گیمرها تکرار خواهد کرد. طبق اطلاعات داده شده بازیکنان می توانند در قسمتی با نام combo laboratory ، کمبوهای خود را سفارشی سازی کرده و ترکیب جالبی را از ضربات  متنوع به دست بیاورند. هر چقدر که در بازی پیشرفت داشته باشید کمبوهای بیشتری در دسترس خواهد بود. از نکاتی که تاکنون برای همگان جالب توجه بوده در مورد بیش از ۵۰ هزار کمبوی مختلف می باشد که همان طور که اشاره شد گیمر می تواند با ترکیب آن ها با یکدیگر خشن ترین ضربات را بر سر دشمنان نگون بخت اجرا کند. البته در هنگام اجرای کمبوها قدرت ویژه ای هم با نام pressens در اختیاز بازیباز قرار خواهد گرفت. pressens که در مجموع به بیست و چهار مجموعه مختلف دسته بندی می شوند با کمبوهای بازی ترکیب خواهند شد. در مجموع چهار pressen اصلی بازی عبارتند از :

Regen Pressens : ترکیب این قدرت با کمبوها باعث می شود که در هنگام ضربه خوردن از سمت دشمنان به سرعت بهبود یابید ، با این حال میزان صدمه ای که از ضربات شما بر روی دشمنان وارد می شود بسیار کم خواهد بود.

Power Pressens : این قدرت آسیب پذیری بسیاری را بر دشمنان وارد خواهد کرد و یک تمام کننده زیبا نیز از دیگر ویژگی این قدرت در پایان ضربه های کمبو می باشد.

Cool down pressens : این قدرت نیز شباهت هایی به Pressens اول دارد و با فعال کردن آن بازیباز بعد از هر ضربه خوردن سریع تر عکس العمل نشان خواهد داد. با این حال آسیب پذیری کم تری را با خود دارا است.

Chain pressens باعث ایجاد ضربات کمبوهای بسیار پرسرعتی خواهد شد و میزان آسیب پذیری را نیز دو برابر حالت طبیعی خواهد کرد.

http://cdn.cheatcc.com/images/imagesps3/rememberme_preview_1.jpg

در بخش combo laboratory کمبوهای متنوعی در انتظار شما می باشد.

البته مبارزات تن به تن بازی به همین موارد خلاصه نمی شود و ظاهرا تیم سازنده نقشه های بسیاری برای آن دارد. به عنوان مثال کمبوهای دیگری نیز در بازی وجود دارد که در شرایط عادی توانایی استفاده از آن را نخواهید داشت. این کمبوهای قدرت مند که ضربات ویژه ای را نیز با خود به همراه خواهند داشت ، زمانی فعال می شوند که focus یا همان خط تمرکز شخصیت بازی با ضربات متعدد بر روی دشمنان به یک میزان خاصی برسد. این ضربات نیز با نام S pressens در بازی شناخته می شود. به طور کلی پنج S pressens در بازی وجود دارد که عبارتند از :

قدرت اول به Nilin این اجازه را می دهد که به سرعت ضرباتش را ( به مانند Batman : Arkham city )  از دشمنی بر روی دشمن دیگر اجرا کند و هر بار ضربه زدن به دشمنان میزان آسیب پذیری را افزایش خواهد داد.

D.O.S stuns نوعی دیگر از قدرت ها هستند که با فعال کردن آن دشمنان را در هر کجا که مخفی شده باشند نشان خواهد داد و همچنین تمامی قدرت هایشان را نیز نظیر سپر و .. از آن ها خواهد گرفت.

Logic bomb یک ماده انفجاری بسیار پرقدرت می باشد که با جاسازی کردن آن در بدن دشمنی باعث می شود که دیگر دشمنان در یک محدوده خاص نیز از بین بروند.

Camo نیز به Nilin قابلیت نامرئی شدن را خواهد داد و با این ویژگی وی به راحتی می تواند برای مدتی تمام کننده های زیادی را اجرا کند.

و در آخر دیگر ویژگی بازی نیز باعث می شود تا ربات های بازی را هک کرده و از آن ها به عنوان یک یار علیه دشمنان استفاده کنید.

http://www.gamesthirst.com/wp-content/uploads/2012/09/rememberme2.jpg

remember me

حافظه ی افراد در کف دستان تو :

Remember Me را اساسا می توان در بخش گیم پلی ترکیبی جالب از سبک های پرطرفدار نظیر اکشن ماجراجویی ، مخفی کاری و یا حتی open world نامید. البته open world بازی مانند عناوینی مثل GTA با نظیر چنین بازی هایی نیست و فقط طوری طراحی شده است که بازی را از حالت خطی درآورد و فرصتی برای گشت و گذار در محیط  و نحوه انجام دادن ماموریت ها را  به روش های دلخواه به شما دهد. بخش های از بازی در مناطق فاضلاب در جریان خواهد بود که مبارزه با زامبی ها را شامل حال خود می کند. هنوز مشخص نشده علت این که در بازی زامبی وجود دارد چیست ؟ ولی به نظر می رسد که آزمایشات شرکت Memoreyes در ثبت چنین اتفاقی بی تاثیر نبوده است. مبارزه با زامبی ها بر خلاف دشمنان انسانی بسیار راحت بوده و اغلب یا یک یا دو ضربه از بین می روند. قابلیت خرید و فروش ذهن نیز در بازی گنجانده شده است . مثلا اگر بخواهید تا اطلاعاتی بیشتری از داستان و مکان های هدف های خود را به دست بیاورید کافی است که به فروشگاه های بازی سر زده و حافظه ای را از آن خود کنید. البته واحد پول چندان معنای خاصی در Neo-Paris ندارد و برای خرید اقلام اغلب از داد ستد و وسایلی مانند حافظه ها و بیشتر استفاده خواهد شد.

Nilin اساسا شخصیت خشن و آدم کشی در بازی نیست و به طور کلی نباید انتظار خون ریزی خاصی را در بازی داشته باشید. دلیل اولی که این مسیله را ثابت می کند در اینجا است که اسلحه در شهر Neo-Paris پاریس هیچ گونه معنای خاصی ندارد. زیرا تا وقتی که دولت به راحتی می تواند حافظه های مردم را کنترل کند ، سلاح گرمی لازم نیست. Nilin نیز از این قاعده مستثنی نیست و پاک کردن حافظه هدف ها و دشمنان از خشن ترین کارهایی است که وی می تواند انجام دهد.

همان طور که اشاره شد شهر بازی نسبتا جهان آزاد می باشد و به همین علت دست شما را در نحوه انجام ماموریت ها و نابودی هدف ها کاملا باز خواهد گذاشت. به عنوان مثال در یکی از نمایش های بازی مشاهده شد که Nilin برای از بین برن یک هدف ابتدا باید مکان زندگی وی را پیدا کند. در این قسمت شخصیت اصلی با به دست آوردن حافظه ی یک سرباز مکان هدف را پیدا کرده و با حرکات پلتفرمینگ بسیار زیبا از ساختمان ها بالا رفته و از طریق پنجره حافظه هدف را هک می کند و در این لحظه بازی ما را به چند روز قبل خواهد برد. در ذهن این فرد می فهمیم که شخص مورد نظر با نامزد خود مدتی پیش دعوایی داشته و مشکلاتی را با یکدیگر دارند حال بهترین فرصت برای تغییر ذهن این شخص می باشد. در این جا Nilin می تواند با دستکاری در حافظه هدف و تغییر اشیای مختلف این باور را در ذهن شخص مورد نظر به وجود آورد که نتیجه دعوای وی با نامزدش در نهایت منجر به مرگ نامزدش شده است ، در حالی که چنین اتفاقی در عالم واقعیت به هیچ وجه رخ نداده ، ولی آن شخص به علت تغییراتی که در حافظه اش به وجود آمده از کشتن نامزدش احساس عذاب وجدان شدیدی می کند و در نهایت با شلیک یک گلوله به سرش خودکشی خواهد کرد. البته امیدواریم که چنین روش هایی برای کشتن هدف ها تنوع بسیاری داشته باشد .

http://images.vg247.com/current//2013/02/RM_PressTour_nologo_01.jpg

remember me

وجود عناصر مخفی کاری در Remember Me نیز باعث شده تا این عنوان بیش از بیش به اثری متمایز تبدیل شود. به علت این که Nilin تحت تعقیب می باشد مواجه با سربازان شهر عاقبت خوشی را نخواهد داشت وپنهان شدن در میان سایه ها یا حتی در بین مردم گزینه های خوبی برای مخفی شدن به نظر می رسد. البته بنابر اعلام تیم سازنده یک یا دو مرحله بازی نیز به طور کل بر پایه مخفی کاری استوار است تا به نوعی باعث توفیق اجباری برای بازیباز شود. لحظات سینمایی و تقیب و گریز نیز بخش دیگری از Remember Me را تشکیل خواهد داد. به عنوان مثال فرار از دست یک هلکوپتر و پرش های آهسته گوشه ای از این لحظات سینمایی بازی می باشد. در آخر هم باید به باس های بازی اشاره کنیم که مبارزه با آن ها اغلب در یک مکان بازی و به صورت تن به تن خواهد بود.

زیبا و دیدنی :

بیش از این شایعه شده بود که Remember Me با استفاده از موتور گرافیکی معروف کپکام یعنی MT Freamwork که معمولا در بیش تر عناوین پرطرفدار کپکام ( نظیر  Resident Evil 6 ) مورد استفاده قرار می گیرد ساخته می شود. اما این طور که از شواهد و نمایش های بازی پیدا است به نظر می رسد که این بازی توسط موتور اختصاصی استدیوی Dontnod در حال ساخته شدن است. البته در حال حاضر نامی از این موتور گرافیکی گفته نشده است ، ولی در زمینه گرافیک Remember Me حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت و می توان آن را یکی از زیباترین بازی های OPEN WORLD سال ۲۰۱۳ نامید.

انیمیشن نرم شخصیت اصلی به خصوص در مواقع حرکات پلتفرمینگ و همچنین حرکت لب ها از مواردی است که توجه بسیاری بر روی آن شده و کیفیت بالایی را از بازی به نمایش در می آورد. در یکی از تریلرهای بازی نمایی کلی از شهر و برج ایفل به نمایش درآمد که نورپردازی عالی و گرافیک بالای بازی را به رخ همگان می کشید. همچنین میزات تخریب پذیری و تاثیر پذیری اشیای محیط نیز آن طور که مشاهده کردیم کیفیت خوبی داشته و نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت. با توجه به این که مبارزات تن به تن بخش مهمی از بازی را تشکیل می دهد تیم سازنده توجه بسیاری به فیزیک شخصیت ها در هنگام ضربه زدن و ضربه خوردن داشته اند که در نتیجه اثری رضایت بخش را تحویل خواهد داد. البته بازی در محیط های بسته رنگ بندی و سطح طراحی چندان جالبی را ندارد و شاید باعث نارضایتی عده ای از گیمر ها هم شود ، ولی با این حال گرافیک بازی در نمای باز همان طور که اشاره شد بسیار زیبا و چشم نواز می باشد.

با این حال تمامی موارد اشاره شده مربوط به بحث تکنیکی می شوند و تیم سازنده توجه بسیار خوبی به بخش هنری نیز داشته است. از طراحی خوب محیط های شهر برای ایجاد فضای یک عنوان مرتبط با آینده و تکنولوژی گرفته تا محیط های کاملا متفاوت فاضلابی ، به همراه استفاده بیشتر از طراحی های دستی برای بخش های مختلف Neo-Paris نشان از این دارد که اعضای Dontnod در این سال ها تلاش کرده اند که بتوانند عنوانی با کیفیت بالا را برای مخاطبان عرضه کنند.

http://www.gamesthirst.com/wp-content/uploads/2012/09/rememberme.jpg

همان طور که اشاره شد تیم سازنده از بخش های هنری نیز غافل نمانده است

در جستجوی موفقیت :

در نهایت Remember Me را می توان یک بازی بسیار سرگرم کننده و جالب نامید که سازندگان آن با معرفی این IP در اواخر این نسل ریسک بزرگی را پذیرفته اند. به هر حال ایده های نوآورانه در بازی به همراه گرافیک زیبا و طیف گسترده ای از اکتشافات باعث می شود که Remember Me تبدیل به یک بازی متمایز شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا
مرا به خاطر بسپار |پیش نمایش Remember Me - گیمفا