۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا

۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳

مجید محمدی
۱۸:۳۴ ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا

با توجه به امکان عرضه کنسول های نسل بعد در سال ۲۰۱۳ و همچنین گسترش روزافزون بازی های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی، ۲۰۱۳ وعده یک سال پرهیجان انگیز را برای صنعت گیم می دهد.

همه عناوین MMO به سمت Free to Play می روند

Guild Wars 2 یکی از بازی هایی در سبک MMO است که ثابت کرده می توان بدون پرداخت ماهیانه حق عضویت، به موفقیت دست یافت. در سال ۲۰۱۳ سازندگان عناوین MMO در حال تغییر دادن بازار این سبک است و این امکان را به بازیکن ها می دهند که بدون پرداخت حق عضویت و ماهانه از بازی های انلاین ان ها لذت ببرند. اما ما فکر می کنیم برای بازی کردن عناوین جدید منتشر شده، تنها کافیست حق عضویت کمی پرداخت کنید و سازندگان ان ها با استفاده از خرید های درون بازی، اگهی های تبلیغاتی و فروش مدل ها برای خود سود اوری کنند. بازیکن ها به سرعت متوجه می شوند که عناوین Free to Play عناوین ضعیف و بی کیفیت نیستند و می توانند بدون پرداخت هیچ گونه وجه نقدی از رقابت کردن با دیگران لذت ببرند.

عناوین نسل بعد به صورت Cross Platform اجرا خواهند شد

به احتمال زیاد اواخر ۲۰۱۳ موج اول بازی های نسل بعد می ایند اما این بدین معنا نیست که شما برای بازی کردن ان ها نیاز به کنسول های نسل بعد دارید. سازندگان برای به حداقل رساندن ریسک و حداکثر رساند سود خود، عناوین خود را بر روی هر دو کنسول نسل فعلی و نسل بعد منتشر می کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که ناشران از سود خود از عرضه بازی بر روی PS3 و X360 بگذرند و تنها برای کنسول های نسل بعد بازی را عرضه کنند. در حالی که ممکن است بازی ها در کنسول های نسل بعد از گرافیک بهتر و پیشرفته تر برخوردار باشند اما انتظار داریم که بازی کردن بر روی کنسول های قدیم و جدید تجربه یکسانی را به گیمرها بدهد.

همه سبک های مختلف بازی برای نسل بعد می ایند

بازی ها بیشتر از چیزی است که امروزه می بینیم. بازی تنها Call of Duties و Assassin’s Creeds نیست. بازی های Mobile, free to play, و browser based توانسته اند بر صنعت گیم سنتی ضربه وارد کنند. امسال شاهد گسترش عناوین مختلف بر روی کنسول های نسل بعد خواهیم بود که منعکس کننده اینده صنعت گیم هستند. برای اولین بار ما شاهد خواهیم بود تا صاحبان کنسول ها به ناشران اجازه می دهند تا عناوین Free to Play را بر روی کنسول های نسل بعد عرضه کنند. به سادگی بازی های بیشتری در اختیار گیمرها قرار می گیرد و باعث تقویت بازار بازی های دانلودی می شود.

کنسول های بر پایه اندروید بیشتری عرضه می شوند

پلتفرم اندروید با عرضه شدن کنسول هایی چون Ouya, GameStick, و Nvidia Shield روز به روز در حال بزرگ تر شدن است. اما در اینجا یک مشکل وجود دارد: به خاطر وجود کنسول های مختلف بر پایه اندروید ساخت بازی برای اندروید در حال تکه تکه شدن است. در اصل سازندگان، به طور مشخص برای اندروید بازی خود را نمی سازند، بلکه ان ها برای موبایل های هوشمند متفاوت، تبلت ها و کنسول هایی که دارای سخت افزار متفاوت هستند بازی می سازند. از نظر فنی این راه بسته است و بسیاری از سازندگان ترجیح می دهند در فضای بسته IOS کار کنند. اگر ان ها نتوانند بازی های جذابی را برای Ouya, GameStick, و Shield بسازند باعث می شود تا گیمرها پول خود را به سطل اشغال ریخته باشند، به خصوص در مورد کنسول های خانگی جدید سونی ومایکروسافت

صفحه نمایش دوم تبدیل به یک استاندارد می شود

این مفهوم را می دهد که کنسول دستی DS نینتندو در حال تبدیل شدن به یک استاندارد این صنعت می باشد. Wii U صفحه نمایش دوم خود را با عرضه بر روی گیم پد خود این کار را برای کنسول های خانگی کرد. تکنولوژی Smart Glass مایکروسافت به دارندگان Xbox 360 این اجازه را می دهد تا با تغییر سیستم عامل و همان زمان ادامه بازی خود را در گوشی های هوشمند و تبلت ها انجام دهند. اگوست ماه گذشته سونی اپدیتی را عرضه کرد که می توانید کنسول دستی Vita را به عنوان کنترل جایگزین PS3 برای انجام بازی های خاص، متصل و اجرا کنید. انتظار داریم که ناشران در سال ۲۰۱۳ با استفاده از صفحه نمایش دوم را های خلاقانه جدیدی را به کنسول های خانگی سنتی بیاورند.

همه بازی ها بر روی کنسول های جدید به صورت دانلودی هم عرضه می شوند

با ساخت بازی های قابل دانلود بیشتر، ناشران می توانند هزینه رایت DVD و حمل و نقل به تقاط مختلف دنیا را کاهش دهند. ما در حال حاضر در نسل فعلی شاهد عرضه فیزیکی و دانلودی بازی ها در یک روز هستیم. با عرضه شدن کنسول های نسل بعد تمامی بازی ها به صورت دانلودی عرضه می شوند و و البته نسخه فیزیکی هم در کار خواهد بود چرا که هنوز گیمرهایی هستند که به نسخه فیزیکی علاقه مند هستند و نمی توان این موضوع را به سرعت در سال ۲۰۱۳ کنار گذاشت. با این حالت به دلیل راحت تر بودن دانلود کردن و البته مقرون به صرفه تر بودن برای ناشران، نقش دانلود دیجیتالی بازی ها پر رنگتر از سال های قبل خواهد بود و افزایش می یابد.

هر ناشر بزرگ از یک IP جدید پرده برداری می کند

ما همچنان انتظار داریم تا عناوین محبوبی چون Battlefield, Call of Duty, و Assassin’s Creed را در کنسول های نسل بعد ببینیم و معتقد هستیم که با عرضه شدن این عناوین بر روی کنسول های نسل بعد باعث افزایش فروش ان ها هم خواهند شد. اگر چه Ipهای جدیدی مثل Dishonored در اواخر این نسل امدند که موفق عمل کرده اند، اما اکثر ناشرین ترجیح می دهند تا IP های جدید خود را در اوایل نسل جدید و بر روی سخت افزار جدید عرضه کنند. با این حال توقع داریم تا ناشران بزرگی چون EA, Activision, Ubisoft, Take Two, Square Enix, Capcom, Bethesda, Warner Bros., Nintendo, Sony, و Microsoft در نسل جدید از IPهای جدید خود رونمایی کنند.

عنوان های ۳DS بیشتری در eShop نینتندو پورت می شوند

گیم پد Wii U تنها یک صفحه نمایش نیست بلکه یک صفحه لمسی است که قابلیت اجرای بازی های ۳DS و Wii U را به صورت Cross platform دارد. پیش بینی می کنیم شبیه قابلیت Cross Buy که در PS3 و Vita وجود دارد، چنین چیزی بین بازی های ۳DS و Wii U نیز به وجود بیاید و این چیزی نیست که نیاز به مغز متفکر باشد تا این موضوع را کشف کند. هم اکنون بهترین زمان است تا eShop نینتندو بهترین بازی ها را در ۲ دنیای ۳DS و Wii U در اختیار گیمرهای خود قرار دهند. این فرصتی است که فکر می کنیم نینتندو ان را در سال ۲۰۱۳ از دست نمی دهد.

Cliff Bleszinski استدیو جدید خود را تاسیس می کند

خالق Gears of War و فرد سابق کلید اصلی استدیو Epic اواخر سال گذشته این استدیو را ترک کرد اما این طول نخواهد کشید که وی در tweet خود، در مورد استدیو جدید خودو بازی اسرارآمیزش به دیگران بگوید. با توجه به ارتباط قوی و چندین سال موفقیت در صنعت بازی سازی توسط این فرد، پیش بینی می کنیم وی یک استدیو جدید را تاسیس و از IP جدید خود رونمایی کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا
۱۰ پیش بینی گیمی از سال ۲۰۱۳ - گیمفا