مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا

مصاحبه IGN با Hideo Kojima

مجید محمدی
۱۴:۳۵ ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا

Hideo Kojima به خاطر ۲۵ سالگرد ساخت فرنچایز Metal Gear به دبی سفر کرده است تا هم در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده است شرکت کند و هم با طرفداران این بازی ملاقاتی داشته باشد.

سایت IGN قبل از کنفرانس مطبوعاتی وی با او یک مصاحبه ای را داشته که در زیر می خوانید.

IGN: سری Metal Gear جشن ۲۵مین سالگرد خود را جشن می گیرد. ۲۵ سال از ان بازی شگفت انگیز می گذرد. چه احساسی در این خصوص دارید؟

Kojima: صادقانه بگویم، تصورش را نمی کردم که ۲۵ سال از ان زمان می گذرد. هر زمان که من یکی را کامل می ساختم با خودم می گفتم این دیگر اخریش است اما باز دوباره شروع به ساخت یک  Metal Gear جدید می کردم و از قبل می دانستم که این برای ۲۵ سال قبل است. منظورم این است که اگر شما بازی را می سازید و فکر می کنید که خوب است من ان را برای ۲۵ سال دیگر می سازم. البته این چیزی است که اتفاق نمی افتد.

IGN: هم اکنون  Metal Gear Rising: Revengeance در حال امدن است.  هنگامی که ما به Metal Gear Solid نگاه می کنیم یک عنوان کاملا متفاوت تر از این سری را مشاهده می کنیم که تا کنون از این سری بازی کرده ایم. Metal Gear Solid در سبک مخفی کاری واقعا بی نظیر است اما Revengeance  دارای سرعت بالا و در سبک hack and slash action adventure قرار دارد. چه تفکری در پشت روند ساخت این بازی وجود داشت؟

Kojima: خوب، اگر اگر شما به این نگاه می کنید، من فرض می کنم که شما درست می گویید اما در واقع Revengeance  یک  spin-off است که در جریان اصلی  Ground Zeroes قرار دارد. برای یک spin-off ما می خواستیم تنوع داشته باشیم و می خواستیم تا علاقه گیمرها را به سبک hack and slash  گسترش دهیم  و امیدوار هستیم تا ان ها این را بپذیرند. بنابراین هدف اصلی ما این بود که شما چیزهای متفاوت را در spin-off تجربه کنید که البته با Ground Zeroes متعارف و یک سو خواهد بود.

IGN: درسته حتی اگر این ۲ بازی در سبک های متفاوت از دیگری هم باشند باز هم در زیر سقف سری Metal Gear قرار دارند و مطمئن هستم طرفداران این سری از عنوان های مختلف این سری لذت خواهند برد. یک سوال فنی داشتم، چرا Raiden به عنوان یک شخصیت  نینجا سایبورگ با جای افرادی مثل Gray Fox در Revengeance  انتخاب شد؟

Kojima: در واقع این نظر من نبود و کارمندان من در Kojima Productions شخصیت Raiden را انتخاب کردند و من به انتخاب ان ها احترام گذاشتم. من واقعا می خواهم به جای ساخت ان، بر روی تهیه و تولید تمرکز کنم. ان ها می خواستند یک عنوان hack and slash دلچسب بسازند و برای این کار Raiden را انتخاب کردند و من هم فکر کردم باشه این چیز خوبیه و به نظر ان ها احترام گذاشتم.

اما انتخاب شخصی من، قصد داشتم Frank Jaegar یا Gray Fox را انتخاب کنم. اما اگر این کار را می کردم مجبور بودم خودم نویسندگی را انجام دهم و بعد از ان هم مجبور می شدم خودم بازی را بسازم. من می خواهم توسعه و ساخت بازی را به اعضای جوانتر تیممان بسپارم و مدتی است در تلاش هستم تا چنین کاری را انجام دهم. من قبلا مسئولیت کامل کارها را به دیگران نمی دادم اما در Revengeance کنترل کامل در اختیار خودشان داده ام. علاوه بر این اگر من بازی را می ساختم و کارگردانی می کردم، دیگر این بازی چیزی که می بینید، نبود! من بسیار خوشحال هستم که رشد تیمم را می بینم   ان ها چگونه یک بازی باورنکردنی را می سازند.

IGN: بیاید به سراغ انچه در اینده قرار است بیاید برویم. ما FOX Engine را دیده ایم و همچنین در مورد Project Ogre می دانیم و تصاویری که با این موتور از بازی گرفته اید را به ما نشان داده اید. من باید اعتراف کنم که تصاویر موتور جدید بسیار شگفت انگیز است.  چه چیزی به شما کمک کرده است تا به این فن اوری برسید و چگونه می خواهید از ان در نسل بعد کنسول ها استفاده کنید؟

Kojima: من نمی توانم اطلاعات جدیدی را به شما بدهم. موتور جدید بهترین کیفیت تصویری را ندارد اما قابلیت هایی به شما در ساخت یک بازی با تجربه جدید را می دهد که این چیزی است که ما در Kojima Productions در حال کار بر روی ان هستیم و قسمت هایی از این قابلیت ها را در  Ground Zeroes مشاهده خواهید کرد.

از نظر تکنولوژی،  FOX Engine بسیار کارامد می باشد و قسمتی از تمرکز ما بر روی ان است. ما به طور مستمر تلاش می کنیم این موتور را کارامدتر کنیم و تا  بتوانیم بازی ها را در زمان کوتاه تری نسبت به گذشته بسازیم.

IGN: در اخر باید بگویم ایا شما تریلر جدید Phantom Pain را دیده اید؟

Kojima:  ( با خنده ) بله من  هم ان را دیدم و خیلی از ان خوشم امد.

IGN: بنابر این می توانید نظر خود را در مورد ان به ما بگویید؟

Kojima:  بسیار جذاب بود و روشنایی خیلی خوب کار شده بود.

IGN: تریلر به نظر اشنا می رسد، مخصوصا شخصیت اصلی … به نظر شما قبلا جایی ان را ندیدیم ؟

 Kojima: منظورتان Snake است ؟

IGN: بله

Kojima: اه! ( با خنده ) شاید این یک شخصیت یک اقتباس باشد.

IGN: شاید … اقتباس باشد! با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. ایا صحبتی با طرفداران خود در خاورمیانه دارید؟

Kojima:  خوب، ما در حال کار بر روی Ground Zeroes هستیم و کمی زمان می برد اما ماه اینده Revengeance  منتشر می شود  پس چرا نباید ان را بازی کنیم تا زمانی که صبر  کنیم و Metal Gear Solid جدید بیاید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا
مصاحبه IGN با Hideo Kojima - گیمفا