تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا

تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول)

آرین سرخابی
۰۰:۴۳ ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که تنها اسم این سری بازی را شنیده اید و به دلایلی هنوز به دنیای آن پا نگذاشته اید! این مقاله قصد دارد که شما را بیشتر با تاریخچه و افتخارات و….. آشنا کند پس با ما باشید تا این بازی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

 

“تاریخچه سری بازی HALO”

استودیو بانجی (bungie) در سال ۱۹۹۱ توسط دو دانشجو به نام های الکس سروپیان و جیسن جونز تاسیس شد. ابتدا آن ها برای سیستم عامل مکینتاش شرکت اپل بازی های مختلفی ساختند که البته با موفقیت چندانی روبه رو نشد در آن زمان رقیب اصلی آن سیستم عامل ویندوز بود پس از مدتی آن ها تصمیم گرفتند که به سیستم عامل رقیب اشان به چشم بهتری نگاه کنند به همین علت شروع به ساخت بازی هایی برای سیستم عامل ویندوز (Windows) از جمله بازی myth که بیش از پیش این استودیو را بر سر زبان ها انداخت. پس از آن یعنی در سال ۱۹۹۹ این استودیو از پروژه ای به نام HALO پرده برداری کرد اما در سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۰ مایکروسافت(Microsoft) این استودیو Bungie را خرید. مایکروسافت به دنبال بازی متفاوت بود که بتواند برای کنسول جدیدش یعنی Xbox تولید کند بنابراین ماکروسافت تصمیم گرفت که ایده HALO را ادامه دهد همچنین بودجه بسیاری را برای ادامه دادن این بازی درنظر گرفتند این بازی در ابتدا یک بازی استراتژیک بود که یکباره به FPS تغیر کرد. بالاخره مایکروسافت در E3 سال ۲۰۰۱ از  بازی جدید خود یعنی HALO:combat evolved رونمایی کرد هرچند که هیچکس امید چندانی به موفقیت این بازی نداشت اما سرانجام در نوامر ۲۰۰۱ بازی عرضه شد و بازار بازی های رایانه ای را کاملا دگرگون کرد همه چیز در این بازی دربالاترین سطح خود قرار داشت  از گرافیک بازی گرفته که در زمان خود بهترین از نوع خود بود تا گیم پلی آن که کنترل بازی واقعا بهینه شده بود . این بازی ۷ میلیون نسخه فروش کرد!

halo

سری بازی های Halo را میتوان منشاء قسمت آنلاین و Co-Op دانست با وجود اینکه هنوز شبکه Xbox Live به وجود نیامده و راه اندازی نشده بود HALO:combat evolved دارای بخش چند نفره کاملی بود و همچنین و system link و بعدها امکان بازی آنلاین پشتیبانی میکرد موفقیتی که سری اول Halo به ارمغان آورد مایکروسافت را مجبور کرد که نسخه ی دوم این سری را نیز بسازد سری دوم این بازی نیز به پشتبانه ی سری اول نیز فروش بی سابقه ای در عرصه بازی به ارمغان آورد این بازی در سال ۲۰۰۴ منتشر و تنها در آمریکا فروشی  ۱۲۵ میلیون دلاری تنها در ۲۴ ساعت داشت!!

 

سری بازی Halo جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان بهترین شوتر کنسول ایکس باکس (Xbox) شناخته میشد تا سال ۲۰۰۶ (که در آن زمان نسل هفتم کنسولها بوجود آمده بود) در E3 سال ۲۰۰۶ بود که مایکروسافت در جریان کنفرانس خود با نمایش اولین تریلر HALO 3 را رو نمایی کرد و تاریخ انتشار آن را ۲۰۰۷ اعلام کرد. ۳ سال از منتشر شدن نسخه ی دوم میگذشت و اکنون زمان آن بود که بار دیگر سری HALO به اوج برسد همچنین شرکت مایکروسافت شروع به تبلیغات گسترده و البته بی سابقه ای در طول تاریخ این شرکت کرد. این بازی توانست در سال ۲۰۰۷ رکورد سری قبل خود را با فروش ۱۷۰ میلیون دلاری در ۲۴ ساعت بشکند و تا به امروز با فروشی بیش از ۱۲ میلیون نسخه خود را در مقام بزرگترین بازی انحصاری نسل هفتم و یکی از بزرگترین ها در بین تمامی عناوین این نسل قرار دهد.

پس از موفقیت سری سوم نسخه های متعدد دیگری که صرفا یک Spin-Off بودند منتشر شد نسخه های مانند : HALO:REACH و HALO 3:ODST و HALO WARS که باز هم توانست این سری را بیش از پیش معروف سازد.

buy halo reach box art

در طی مذاکره های که ماکروسافت با استودیوی Bungie انجام داد تصمیم بر این شد که این استودیو از مایکروسافت جدا شده و مستقل شود در همین حین مایکروسافت به دنبال استودیوی جدید برای نسخه ی جدیدی از Halo بود سرانجام  استودیو ۳۴۳ industries از همان زمان در حال شکلگیری بود و استودیویی که بتواند چنین بازی بزرگی را بدست بگیرد و انتظارات بالای طرفدارانش را جوابگو باشد مسلما یک استودیوی معمولی و تازه کار نخواهد بود.در طول چند سال بهترین ها از سراسر جهان برای حضور در این استودیو جمع آوری شدند و ساخت HALO 4 آغاز و در E3 2011 رونمایی شد.

 

نگاه کوتاهی به داستان سری Halo

در زمان های بسیار دور یک نژاد فضایی و بسیار هوشمند در سیاره ها و زمین در کنار انسان ها زندگی میکردند این نژاد خود را منشاء تمام دانش هستی و پیشرفته ترین نوع نژاد ها میدانست که آن ها از Precursor به وجود آمده بودند

این مخلوقات که فوررانر (forerunner) نامیده می شدند از نظر آناتومی بدنی و شکل زندگی تا حدودی به انسان های امروزی شباهت داشتند.محل سکونت اصلی آنها سیاره ای بود که بسیار سرسبز و زیبا جلوه میکرد و سازه های ساخته شده توسط فوررانرها زیبایی آن را دوچندان کرده بود.

ih promethean bullet

آن ها جایی در میان زمین و فضا شاهکاری خلق کرده بودند به نام Halo .هیلو را میتوان یک شهر واقعی و تامین کننده تمام نیازهای ساکنین آن دانست.این سازه های بسیار عظیم در فضا شناورند و تحت نیروی جاذبه سیاره نزدیک خود ثابت میمانند.حالت و شکل halo همانند سرزمین خود فوررانر ها بود و شامل پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی گرفته تا نظامی بود.بله halo  خود سلاحی مهلک و نابودگر بود که جنبه دفاعی داشت.هفت عدد از این halo ها ساخته شد. از دیگر تمدنهای بزرگ آن زمان انسانهای همیشه جویای قدرت بودند که روابط نسبتا حسنه ای با فوررانرها داشته اند ولی زمانی فرا میرسد که انسانها به دلایلی نا مشخص با فوررانرها وارد جنگ عظیمی میشوند و شکست سنگینی را متحمل میشوند.مقامات فوررانر تصمیم میگیرند که این گونه بشری را تماما نابود و به سزای اعمالشان برسانند ولی یکی از آنها به نام لیبراریان مقامات را راضی میکند که انسانها را نابود نکنن و در عوض آنها را به سیاره erde-tyrene (زمین) تبعید کنند تا تمدن خود را دوباره از نو بسازند.

بالاخره فوررانر ها طی حوادثی نابود میشوند و هزاران سال پس از نابودی فوررانرها و در سال ۲۲۰۰ انسان ها به مراتب بالایی از تکنولوژی دست یافته اند ولی حکومتهای پراکنده و جدایی طلب و جنگهای داخلی همچنان جزء جدایی ناپذیر تمدن طماع آنها را نشان میداد.نهایتا این درگیری ها و شورشهای داخلی توسط UNSC خاتمه یافت و این سازمان با سرکوب نا آرامی ها به هسته نظامی-سیاسی انسانها تبدیل شد

با اتحاد نسبی که انسانها یافته بودند و ارتش قدرتمندی که unsc تدارک دیده بود هر ساله سیارات زیادی اشغال و به کلونی انسانها افزوده میشد. یکی از سیارات اشغال شده REACH بود که بدلیل برخورداری از منابع معدنی عظیم مورد هجوم انسانها قرار گرفت و بعدها به یکی از اصلی ترین و مهمترین سیارات UNSC تبدیل شد.یکی از دو مرکز فرماندهی UNSC در این سیاره مستقر شد

UNSC در پی تولید ابرسربازانی بود که در شورشها و خرابکاریها به عصای دستشان تبدیل شود و در جنگهای بزرگ به ماشین کشتار.

بر همین اساس پروژه ای سری با نام Spartan  UNSC را تشکیل میداد شکل گرفت (Office of Naval Intelligence). که شامل افزایش توان جسمی و ذهنی سربازان با استفاده از تزریقات  دارویی و تمرینات سخت فیزیکی میشد.تلفات زیاد و نتایج کمتر از حد انتظار این پروژه را تقریبا به تعطیلی کشاند تا اینکه مدتی بعد یکی از دانشمندان قابل آن زمان به نام دکتر هالزی (Catherine Elizabeth halsey) پروژه Spartan II را آغاز کرد.در همین راستا دکتر هالزی شروع جمع آوری کودکانی از سراسر سیارات کرد که از لحاظ ژنتیکی و فیزیکی شرایط لازم برای این پروژه را دارا بودند.این کودکان از محل زندگی خود دزدیده میشدند و یک کلون که یک کپی تولید شده در آزمایشگاه بود با آن ها جایگزین میشد. در نهایت حدود ۷۵ کودک جمع آوری شدند که یکی از آنها پسری ۶ ساله به نام جان (john) بود.تمامی کودکان در یک پایگاه نظامی واقع در reach مستقر شدند تا از همان کودکی مورد تعلیم های علمی و نظامی قرار گیرند.برای افشا نشدن هویت کودکان فقط از نام کوچکشان در کنار یک کد عددی استفاده میشد و نام کامل جان john 117 بود.

در تمرینات نظامی افراد را به تیم های ۳نفره تقسیم میکردند تا از همان ابتدا جایگاه همکاری تیمی را درک کنند.سم (sam 034) و کلی (Kelly 087) دو همتیمی و دوستان صمیمی جان بودند که تحت رهبری جان در اغلب رقابت های تیمی پیروز میشدند. قدرت رهبری جان و توان جسمی بالایش در مانورهای تمرینی پر تعداد و سختی که اسپارتانها انجام میدادن کم کم  جان را به عنوان master chief و بالاترین درجه اسپارتانها تبدیل کنند.از این به بعد جان دیگر با مقام نظامیش صدا زده میشد و اغلب او را چیف (chief) مینامیدند.

این داستان کوتاهی از سری بازی های هالو بود که طی شماره های منتشر شده بر پایه ی همین داستان اتفاقاتی رخ میدهد البته اتفاقات رخ داده شده در بازی بسیار جزیی تر از این است که مشاهده میکنید

منتظر قسمت دوم باشید………

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا
تاریخچه کامل بازی “HALO” (قسمت اول) - گیمفا