مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا

مصاحبه VG247 با Jesper Kyd

حامد زاهدی
۲۳:۲۱ ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا

Jesper Kyd موسیقدان و آهنگ سازی اهل دانمارک می باشد.او در سال ۱۹۷۲ میلادی به دنیا آمد و از همان دوران کودکی اشتیاق و علاقه خود را نسبت به موزیک و موسیقی نشان داد.او سازنده ی موسیقی سری بازی Assassin’s Creed و Hitman و Darksiders II می باشد و در آخرین کار خود موسیقی بازی Borderlands 2 را طراحی کرده است.او با ساخت موسیقی بازی Freedom Fighters  توانست در سال ۲۰۰۳ از Game Spot عنوان بهترین موسیقی بازی سال را برنده شود .VG247 مصاحبه ای با آقای Kyd انجام داده که کاربران گیمفا نیز میتوانند متن ترجمه شده ی آن را در ادامه بخوانند.

 

 

VG247 : چگونه وارد عرصه ی موسیقی شدید و کارتان را از چه زمانی شروع کردید ؟ آیا از زمان نوجوانی به موسیقی اشتیاق داشتید ؟

 

Jesper Kyd : از زمانی که سن کمی داشتم به موسیقی علاقه پیدا کردم و ابتدا پیانو میزدم سپس نواختن گیتار را فرا گرفتم و سپس به نت خوانی روی آوردم و شعرها را یاد گرفتم. Commodore 64 داشتم و به شکل ۳ گانه صداها را ضبط میکردم و از آن طریق موسیقی های تازه ای را بوجود می آوردم.زمانی که به Amiga رفتم،من و دوستانم الگوهایی از موزیسین های اروپایی برای خود پیدا کردیم و با الگوبرداری از آنها موسیقی های مختلفی درست میکردیم.در زمان نوجوانی موسیقی هایی را طراحی کردم که با استقبال همه روبرو میشد و تحسینم میکردند و جالب اینجاست که موسیقی های قدیمی ام، در حال حاضر از آنها استفاده میشود!

 

VG247 : از سابقه و تجربیات خود در عرصه ی ساخت موسیقی برای بازی ها بگویید.

 

Jesper Kyd : در سن ۱۸ سالگی به طور رسمی ساخت موسیقی برای بازی ها را شروع کردم و با کار و ساخت بر روی موزیک های بازی که در کمپانی IO Interactive با دوستانم تشکیل داده بودیم تجربیات زیادی کسب کردم .در آنجا بر روی موسیقی دو بازی Freedom Fighter و Hitman کار کردم.کسب موفقیت های Hitman باعث پیشرفت من شد و سپس پس از پیمودن پله های ترقی ،پیشنهادی از کمپانی نامی Ubisoft برای ساخت موسیقی بازی Assassins Creed دریافت کردم.بی نهایت از ساخت موسیقی برای کاراکترهای مهم لذت می برم،حس افتخار و غرور خاصی به من منتقل میکند و به جرات می توانم بگویم Assassin’s Creed جزو برترین بازی هایی است که من درش ایفای نقش داشته ام.اخیرا نیز با استدیو Vigil Games همکاری برای ساخت موسیقی برای Darksiders 2 و GearBox و شماره ی دوم Borderlands داشته ام.

 

 

VG247 : به چه دلیل اقدام به ساخت یک کمپانی موسیقی برای خود کردید ؟

 

Jesper Kyd : من همه ی وقتم را به ساخت موسیقی اختصاص میدهم و به این دلیل تصمیم گرفتم کارهای خود را به طور شاخه خاص به نمایش بگذارم.با آمدن به Manhattan و انجام دادن کارهای خود سعی بر آن دارم که برند تبلیغاتی خاص خود را داشته باشم.

 

VG247 : نخستین بازی که باعث شهرت شما در صنعت ساخت موسیقی برای بازی شد،چه بود ؟

 

Jesper Kyd:ساخت موسیقی برای بازی Hitman: Condenam 47 که Eidos و IO سازنده ی آن بودند.

 

 

VG247 : آیا تنها از موسیقی های کلاسیک خوش تان می آید یا موسیقی امروزی مثل Rock را نیز می پسندید ؟ بیشترین الگو خود را از چه کسی گرفتید ؟

 

Jesper Kyd: من موسیقی کلاسیک را دوست دارم و از زمان قدیم به آن علاقه داشتم. همیشه آثار Vangelis را گوش می کردم و از آن ها الگوبرداری می کنم. این موسیقی ها حس خوبی به من می دهند و در ساخت موسیقی های Assassin’s Creed و Darksiders II این موضوع بیشتر به چشم می آید.

 

VG247 : شما برای جلوگیری از یکنواخت شدن موسیقی بازیها،مخصوصا در سبک Open World از چه راه هایی استفاده میکنید ؟

 

Jesper Kyd : در نگاه اول ، باید در نظر داشته باشیم که ساخت موسیقی برای یک بازی با ساخت موسیقی برای یک فیلم کاملا متفاوت است در فیلم برای یک صحنه ممکن است از کلی موسیقی متفاوت استفاده شود در حالی که در بازی این طور نیست.در بازی های Open World ممکن است بیش از پنجاه بار یک موسیقی را بشنوید.سازنده ی موسیقی باید آن قدر خلاق باشد که جزئیات موسیقی را فوق العاده بسازد که با هر بار گوش دادن،بازیباز به نکته یا ریتم جدیدی در موسیقی پی ببرد.

 

 

VG247 : بیشتر اوقات برای ساخت یک موسیقی خوب نیاز است که موسیقی با صداهای کاراکترها هماهنگ باشد تا جلوه ی زیباتری را نشان دهد؛آیا شما در این رابطه با طراح صدای کاراکترها نیز همکاری می کنید ؟

 

Jesper Kyd : بله با حرف شما کاملا موافقم.موقعی یک بازی به سطح عالی میرسد که همه ی اجزا در کنار هم دیگر به صورت هماهنگ فعالیت کنند،اما به شخصه علاقه ای ندارم در کارهای دیگران دخالت کنم.طبیعتا دپارتمان بخش طراحی صدا و کاراکترهای دیالوگ به کار خود وارد هستند و موسیقی های من را شنیده اند و می دانند دیالوگ های خود را چگونه بیان کنند تا جلوه ی زیباتری به بازی بخشیده شود.

 

VG247 : همان طور که شنیده ایم،شما دو سبک قدیمی و مدرن را به خوبی با یک دیگر آمیخته اید،این کار را چگونه انجام میدهید ؟ مشکلی پیش نمیاید ؟

 

Jesper Kyd : به خاطر تجربه ای که از دوران نوجوانی با خود به همراه دارم،می توانم موسیقی های قدیمی جالبی نیز برای بازی ها بسازم.البته ساخت نوع موسیقی طبیعتا به نوع و سبک و داستان بازی دارد.مشکل ؟ از اینکه سبک های مختلف را با یکدیگر آمیخته میکنم،لذت می برم !

 

VG247 : شما مدتی قبل وظیفه ی ساخت بخش موسیقی بازی Darksiders II را بر عهده داشتید.در مورد نحوه ی تولید موسیقی ها برای ما بگویید.

 

Jesper Kyd : استدیوی Vigil Games دوست داشت که موسیقی های بازی با محیط آن هماهنگ باشند و فضای مرموز بازی در موسیقی ها نیز پدیدار شود. بازی دارای بخش های زیادی مانند بهشت و جهنم است و مکان هایی هم بین این دو قرار دارند که باید موسیقی های خوبی برای آن ها ساخته می شدند. من از چند سبک مختلف برای ساخت این موسیقی ها استفاده کردم. موسیقی هایی که دارای خواننده هستند و یا از Dobro Guitar و Pipe در ساخت آن ها استفاده شده است. این بازی دارای دو سی دی موسیقی می باشد که هر کدام آن ، سبک مخصوص خودشان را دارا می باشند.

 

 

VG247 : در کارنامه ی شما ساخت موسیقی سری بازی Assassin’s Creed نیز دیده میشود،در مورد سختی های کار بگویید.

 

Jesper Kyd : این که بتوانی موسیقی برای یک بازی بزرگ بسازی بسیار زیباست و من از اینکه توانسته ام موسیقی سری بازی AC را بسازم به خود می بالم.وقتی که Assassin’s Creed 3 در حال ساخت بود ، من چندین پروژه ی سنگین در همچون Darksiders II و Borderlands 2 را داشتم و علاوه بر آن یک سری خورده کاری های کوچیک داشتم که موجب خستگی من شد ولی با وجود دشواری های زیاد از تمام وجودم مایه گذاشتم.

 

VG247 : بسیار اتفاق می افتد که موسیقی هایی یک بازی در سطح بالایی باشد ولی به خاطر مشکلات دیگر خود بازی،کمتر کسی آن را خریده باشد و یا متوجه ی موسیقی شده باشد.آیا این حادثه برای شما نیز رخ داده است ؟

 

Jesper Kyd : بله ! بازی Freedom Fighters که متاسفانه به خاطر بازاریابی های ضعیف نتوانست خودی نشان دهد.

 

 

VG247 : در حال حاضر بر روی پروژه ی جدیدی کار میکنید ؟

 

Jesper Kyd : بله،یک بازی ترسناک و دارای زامبی مربوط به شرکت مایکروسافت که برای کنسول های نسل بعدی ترتیب داده شده است.بر روی سریال Metal Hurlant Chronicles نیز کار میکنم.

 

VG247 : باتشکر از وقتی که به ما دادید.

 

مترجم : حامد زاهدی

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا
مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه VG247 با Jesper Kyd - گیمفا