یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا

یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel

امیر محمد جیریایی
۲۰:۰۳ ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا

بعد از انتشار دو قسمت از سری بازی های Army of Two که توانسته طرفداران زیادی برای خود داشته باشد، قسمت جدیدی از این عنوان با نام Army of Two: The Devil’s Cartel در راه است . عنوانی که با تغییراتی فراوان از جمله عوض شدن شخصیت های اصلی آمده تا ما را در خیابان های مرگبار مکزیک و تجربه ای متفاوت از این سری قرار دهد.

نام : Army of Two: The Devil’s Cartel

سازنده : Visceral Games

ناشر : Electronic Arts

سبک : Third-person shooter

پلتفرم ها : PlayStation 3, Xbox 360

تاریخ انتشار :  ۲۰۱۳/۰۳/۱۸ ، ۲۸  اسفند ۱۳۹۱

خیابان های مکزیک در چنگال های شرورترین کارتل موارد مخدر جهان با نام  La Guadaña درآمده است. این یک سازمان بی رحمانه ی جنایتکار و مافیای مواد مخدری است که مردم مکزیک را در چنگال مرگبار خود گرفتار کرده است .قوانین کارتل بسیار سادست ، آن ها با ترس ، خشونت و تهدید ، ترس را در وجود مردم رخنه کرده و با کشتن بدون هیچ گونه ترحمی حرف خود را به کرسی می نشانند در این بین اگر فرد شجاعی ( یا اصلاح درست تر بدون عقل ) از مردم مکزیک هم به خواهد اعتراض خاصی کند به سرعت سرش زیر آب می رود. البته اوضاع دیگرخیلی هم بد نیست و سازمانی با نام Tactical Worldwide Operations (T.W.O.) مدت زمان زیادی است که در مقابل این گروه قرار گفته و کارتل ها هم  به همین دلیل دشمن سرسخت سازمان T.W.O به حساب می آیند. حال دو فرد شجاع و کله خراب با نام آلفا و براوو به استخدام خصوصی T.W.O درآمده اند تا با همکاری یکدیگر و با قیام خود ، به فلب اتحادیه ی شیاطین وارد شوند و عدالت را با خونین ترین روش ممکن به مردم مکزیک بازگردانند. هر چه قدر که در بازی آلفا و براوو جلوتر خواهند رفت ، داستان شخصی تر و خطرناک تر خواهد شد. در این بین شکست در ماموریت برای ملتی که در خطر می باشند هیچ گونه معنایی ندارد.

یکی از شخصیت های اصلی بازی با نام آلفا

نام رمز : آلفا

متولد : ایالات متحده

تاریخ تولد : ۱۵ نوامبر ۱۹۹۰( ۲۱ سال )

همکار وی : براوو

آلفا یکی از شخصیت های اصلی و قابل بازی Army of Two: The Devil’s Cartel می باشد. نام واقعی وی نامشخص است.

آلفا یک کهنه سرباز جنگ در درگیری های چند گانه و مسلحانه با ارتش ایالات متحده و نیروهای ویژه می باشد. وی هرگز هیچ گونه فکری برای تبدیل شدن به یک مزدور نداشته تا این که ریوس ( شخصیت اصلی نسخه قبل ) به وی پیشنهاد می دهد تا مهارت های تاکتیکی خودش را در جایی که همیشه به دنبال آن بوده به کارببرد و این فرصتی بسیار خوب برای آلفا می باشد. البته آلفا هنوزخود را فراتر از یک سرباز و یا مزدور می داند.وی از بدو تولد  با خصوصیت رهبر بودن به دنیا آمده است و به این فکر می کند که از سازمان T.W.O برای فرصتی از استفاده مهارت های تاکتیکی و بی رحمانه خودش در یک محیط شبه نظامی استفاده کند.

یکی دیگر از شخصیت های اصلی بازی با نام براوو

نام رمز : براوو

متولد : احتمالا آمریکایی

تاریخ تولد : نامعلوم ( سن : ۲۰ سال)

همکار وی : آلفا

براوو یکی دیگراز شخصیت های اصلی و قابل بازی Army of Two: The Devil’s Carte می باشد و نام واقعی وی نامشخص است.

براوو مدتی در تور ارتش آمریکا خدمت کرده است و بعد از مدتی تصمیم گرفت که زندگی نظامی وی برای فوران استعدادش کافی نیست. وقتی که دوباره به ایالات متحده بازگشت ، به سراغ روی آوردن به کارهای عجیبی و غریب دراین جا و آن جا آورد.  سازمان T.W.O موفق شد براوو را بعد از یک تعقیب و گریز در منطقه ی بالکان دستگیر کند و  این کار فرصتی را به وی داد تا با Salem (شخصیت اصلی نسخه قبل) کارکند. براوو برخلاف دقت نظامی آلفا ، متکی بر عکس العمل های سریع ، عریزه خوب و استعدادی خام و کم تجربه در چگونگی زنده نگه داشتن خود در میدان نبرد می باشد.

army of two the devil’s cartel

مبارزه با یکی از مرگبارترین کارتل های جهان قطعا به بیش از یک مرد احتیاج دارد به همین دلیل سازندگان همکاری به شما داده اند تا در مواقع خطر هیچ گونه احساس تنهای نکنید. به مانند قبل کاورگیری بخش بزرگی از زنده ماندن بازیباز در مبارزات خواهد بود. البته همان طور که اشاره شده این بار دیگر خبری از Salem و Rios در این نسخه نیست . خبری که باعث ناامیدی عده ای از طرفداران این سری شده است ، اما بر طبق اعلام تیم سازنده هنوز هم این دو شخصیت محبوب و قدیمی نقشی تاثیر گذار و برجسته را در داستان ایفا خواهند کرد. البته تغییرات دیگری هم که به گیم پلی این سری رسوخ کرده در این است که دیگر خبری از انتخاب های اخلاقی در بازی نیست. البته این ویژگی چندان هم عمق بالایی در نسخه The 40th Day نداشت به گونه ای که هیچ گونه نغییر خاصی در پایان بازی ایجاد نمی کرد و همچنین دستورتن طنز آمیز هم از طرف همکار خود خود ( مانند سنگ ، کاغذ ، قیچی ) برای این که هر فرد چه راهی را انتخاب کند نیز از بازی حذف شده است.

در بازی دشمنان بسیاری بر شما یورش خواهند برد که غلبه بر آن ها نیازمند یک تاکتیکی درست در همکاری تیمی می باشد . البته بازی کردن در حالت single player با توجه به هوش مصوعی فوق العاده یار شما چندان دارای سختی بالای نیست. تیم سازنده هوش مصنوعی یار شما را طوری طراحی کرده که به موقع به کمک شما خواهد شتافت و به خوبی از عهده خود برخواهد آمد و  به قول معروف اعصاب بازیباز را خط خطی نخواهد کرد! اما بازی کردن درحالت split-screen  و online co-op چالش واقعی را برایتان نمایان خواهد کرد. مثلا در بعضی لحظات که تعداد دشمنان بسیار زیاد می باشد ، دیگر بازیباز می تواند با منحرف کردن  دشمنان ، تمرکز آن ها را بر روی دیگر بازیباز برهم زده و در این هنگام شما می توانید با پرتاب یک نارنجک در میان دشمنان آن ها را به درک واصل کنید. از این دست گزینه ها تاتیکی در بازی براش ما بسیار زیاد خواهد بود. در بعضی لحظات نیز تعداد دشمنان بیش تر از حد معمول خواهد شد و گویی دیگر هیچ امیدی برای زنده ماندن نیست ، اما خود را نبازید. از این لحظه به بعد سازمان T.W.O کارایی خود را به شما نشان خواهد داد و مثلا بازیباز می تواند از کمک هلکوپتر ها برای خاتمه دادن به این درگیری استفاده کند. تنوع مراحل نیز برای یک بازی اکشن بسیار خوب بوده ، به گونه ای که در یکی از نمایش های بازی ، یکی از شخصیت ها باید سوار هلکوپتر شده و با اسکورت دیگر شخصیت که بر روی زمین در حال مبارزه است از جان وی محافظت کند.

 

army of two the devil’s cartel

از سویی دیگر گیم پلی The Devil’s Cartel ویژگی جدید دیگری را نیز با نام Overkill همراه خود دارد که به بازیباز توانایی کشتن دشمنان را با قدرتی زیاد خواهد داد. این ویژگی که بسیار شبیه به سستم Dead Eye عنوان Red Dead Redemption و Bullet Time عنوان Max Payne است ، بدین صورت است که زمانی که فعال شود بازیباز را برای مدتی کوتاه شکست ناپذیر خواهد کرد و همچنین میزان تخریب پذیری گلوله های وی را نیز دو چندان می کند. در این حالت دیوار ها ، موانع ها ، ساختمان ها ، ماشین ها و هر جنبنده ای که بر سر راه آلفا و براوو بیاید نابود خواهد شد. مثلا دشمنان شما پشت کامیونی پنهان شده و بیرون نمی آیند ؟ خیلی سادست قابلیت overkill را فعال کنید و در کسری از ثانیه کامیون را منفجر کرده و دشمنان به خیال خود باهوش را به آن سوی دنیا رهنمون کنید! اگر هم زمانی هر دو شخصیت یعنی آلفا و براوو قابیلت Overkill را به طور همزمان فعال کنند از حرکات دشمنان گفته تا سرعت گلوله برای مدتی به حالت آهسته درخواهد آمد. این بار Visceral Games با وعده عمق بیشتر در سیستم ارتقای شصیت ها و همچنین سلاح ها ، آلفا و براوو را به یکی از مرگبارترین تیم مزدور تبدیل خواهد کرد.مثلا با کشتن دشمنان به شما امتیازی تعلق خواهد گرفت و اگر زمانی فردی را headshot کنید یا با یک همکاری و تاکتیک تیمی گروهی از دشمنان را از پای درآورید امتیازی بیشتری به بازیباز تعلق خواهد گرفت.

جزییات صورت ها در این نسخه بسیار بالا است.

به طور قطع اولین نکته ای که در تریلر های بازی بسیار جلب توجه می کند در مورد گرافیک این عنوان می باشد. اگر یکی از کسانی هستید که نسخه قبل را تجربه کرده اید حتما می دانید که بازی گرافیک نسبتا کارتونی را دارا می بود و البته گرافیک بازی در شب ها هم نمود پایین تری پیدا می کرد. خوشبختانه در The Devil’s Cartel با استفاده از موتور Frostbite 2 که بیش از این امتحان خود را در Battlefield 3 پس داده بود شاهد گرافیکی زیبا و واقع گرایانه هستیم. از ویژگی های اصلی Frostbite 2 می توان به قابلیت تخریب پذیری بی نظیری اشاره کرد که این ویژگی به بهرین نحو ممکن در بازی پیاده شده است. همان طور که در گیم پلی بازی  اشاره شد هر چیزی و اشیایی در بازی قابلیت انهدام پذیری را دارا می باشد. گاهی وقت ها کاور ها هم جای امنی برای بازیباز نیست زیرا همان طور که شما می توانید پناه گاه های دشمنان را نابود کنید ، آن ها هم چنین قابلیتی را دارا می باشند. موشن کپچر شخصیت ها هم با این که خیلی عالی نیست ، ولی در سطح قابل قبولی قرار می گیرد ، ولی در عین حال جزییات صورت ها در نوع خود بی نظیر است. با این که تم اصلی بازی خاکستری رنگ است و بیم این می رود که بازی بعد باعث دلزدگی شود ولی تنوع محیط ها بسیار بالا است . به گونه ای بازی ما را به محیط های شهری تا فاضلاب ها هم خواهد برد. همچنین با این که انفجار های مهیب و تخریب پذیری حرف اول را در بازی می زند ولی در عین حال آن چه که در تریلر بازی مشاهده شد ثابت کرد که بازی افت فریم نخواهد داشت. به نظر می رسد که Frostbite 2 را فقط نباید محدود به عناوین اول شخص بنامیم و با چنین گرافیکی که The Devil’s Cartel نشان داده شایستگی های این موتور برای سبک سوم شخص هم نمود پیدا کرده است.

army of two the devil’s cartel

در زمینه صداگذاری بر روی شخصیت ها فعلا اطلاعات زیادی در دسترس نیست و حتی Visceral Games نام دوبلور های شخصیت های اصلی را هم اعلام نکرده است. در مورد موسیقی باز هم نمی توا نظر خاصی داد و باید منتظر نمایش های بیشتر بود. اما کیفیت افکت های انفجارها با دقت انجام شده است . به گونه ای که اگر در نزدیکی بازیباز چیزی منفجر شود صدای بسیار مهیبی خواهد داشت و جالب اینجاست که گوش شخصیت هم سوت خواهد کشید. صدای شلیک اسلحه ها به نمونه های واقعی شباهت بسیار خوبی دارد و اگر مثلا در محیط باز شلیک کنید می تواید پخش شدن صدای اسلحه در محیط بشنوید. البته نکته ی شاید سخت گیرانه اینجاست که صدای اغلب دشمنان در تریلر های بازی شبیه به هم می باشد.

Army of Two: The Devil's Cartel

Army of Two: The Devil’s Cartel

 

در نهایت باید گفت امید بسیار بالایی به Army of Two: The Devil’s Cartel با تغییرات خوبی که نسبت به نسخه های قبل داشته می رود. عنوانی که قصد دارد با تمرکز بسیار قوی بر روی بخش co-op معنای یک همکاری واقعی را بریتان به ارمغان بیاورد و می توان آن را یکی از شوترهای متفاوت و مورد انتظار سال ۲۰۱۳ نامید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا
یک روح در دو بدن | پیش نمایش Army of Two: The Devil’s Cartel - گیمفا