اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا

اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟

نیما رضایی
۱۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا

سومین محتوای دانلودی بازی Rainbow Six Siege در آستانه‌ی انتشار است. این محتوای دانلودی (DLC) علاوه بر افزودن یک رویداد موقت به بازی دو اپراتور جدید نیز با خود به همراه آورده است و آن‌ها را به لیست شخصیت‌های قابل بازی Rainbow Six Siege اضافه می‌کند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این دو اپراتور جدید و تأثیر آن‌ها بر جریان بازی داشته باشیم. این دو اپراتور، لایِن/لیون و فینکا، توانایی اعمال چه تغییراتی را بر روش معمول بازی در رقابت‌های Rainbow Six Siege دارند؟

Operation Chimera یک اپراتور روسی جدید به نام فینکا و یک اپراتور فرانسوی به نام لیون را به بازی اضافه می‌کند. فینکا (Finka) به نوعی یک DOC تهاجمی محسوب می‌شود. او با استفاده از قابلیت ویژه‌ی خود می‌تواند هر یک از هم تیمی‌های زخمی شده‌ی (به زمین افتاده) خود را، در هر جای نقشه که باشند،‌ بدون تماس مستقیم درمان کند. او همچنین می‌تواند با استفاده از این قابلیت، ۲۰ درصد جان اضافه به خود و تمام هم تیمی‌هایش برای مدت ۲۰ ثانیه هدیه دهد. البته این موارد تنها نکات مثبت قابلیت او نیستند چرا که هر ۳ سه موج فینکا (Adrenal Surge)، هم تیمی‌های او را برای ۲۰ ثانیه در سرعت حرکت و تعویض خشاب تقویت می‌کند. کاهش لگد اسلحه و کاهش اثر گجت های گیج کننده – همچون Grzmot Mine شخصیت الا – نیز از دیگر اثرهای این موج‌ها بر فینکا و هم تیمی‌های او است. اما بازیکنانی که از فینکا استفاده می‌کنند باید بدانند که جان اضافی قابلیت او، درست مثل DOC، به تدریج کاهش میابد تا دوباره به میزان اصلی برسد. همچنین در صورتی که هنگام استفاده از اثر این قابلیت جان شما یا هم تیمی‌هایتان به زیر ۲۰ درصد برسد، با اتمام اثر بلافاصله به زمین خواهید افتاد. به خوبی مشخص است که گجت فینکا بسیار در بازی کارآمد خواهد بود؛

اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا

اما ممکن است این قابلیت نیز همچون گجت DOC کمرنگ‌تر از قدرت اصلی خود در میدان جنگ جلوه کند چرا که هماهنگی بالایی برای استفاده‌ی کامل از آن در بازی لازم است. نکته‌ی قابل توجه این است که مدت زمان اثر این قابلیت کوتاه است بنابراین بهتر است در زمانی استفاده شود که با تیم خود در حال ورود به Objective هستید؛ اما متأسفانه روز به روز چنین حملاتی در R6 کم و کمتر می‌شود. از زمان عرضه‌ی Rainbow Six Siege تا به امروز بازی به صورت مداوم از ماهیت اصلی خود، یعنی کار گروهی بازیکنان، فاصله گرفته است و بیشتر در آن شاهد تک‌روی بازیکنان و استفاده از استعدادهای تک‌نفره برای پیروزی تیم هستیم. درست مثل اسلحه‌ی شفابخش DOC که کمتر پیش می‌آید بتواند به موقع یک هم تیمی زمین خورده را دوباره سر پا کند چرا که اکثر بازیکنان تیم از هم پراکنده هستند و ترجیح می‌دهند به صورت فردی کار کنند. شایان ذکر است که شانس انجام این کار با فینکا بیشتر شده است چون دیگر نیاز نیست به بازیکن زمین خورده نزدیک باشید و با فینکا می‌توانید او را از هر نقطه در نقشه مداوا کنید. با این وجود باز هم احتمال رسیدن به موقع شما به هم تیمی مداوا شده برای این که در مبارزه به او کمک کنید پایین است، به ویژه اگر آن‌ها توسط کویرا (Caveira) زخمی شده باشند. حتی اگر شما بتوانید به موقع خود را به هم تیمی خود برسانید بعد از بین رفتن اثر موقت فینکا جان زیادی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند.

شاید این گجت تلاش یوبیسافت برای برگرداندن هم کاری تیمی به بازی است اما باید به آن از جهتی دیگر نیز نگاه کرد. این گجت می‌تواند به حمله های زمان بندی شده و گروهی جانی تازه ببخشد اما می‌تواند باعث پراکنده شدن هر چه بیشتر مهاجمان نیز بشود چرا که بازیکنان اکنون می‌دانند اگر به زمین بیفتند فرشته‌ی نجاتی هست که آن ها را از راه دور مداوا کند.

قابلیت فینکا حقیقتاً جالب و کارآمد است اما در Rainbow Six Siege همه چیز در قابلیت‌ها و گجت ها خلاصه نمی‌شود. علاوه بر این قابلیت جذاب، فینکا دارای اسلحه‌های بسیار خوبی نیز می‌باشد. شاید شما از دسته بازیکنانی باشید که فینکا را به خاطر قابلیت او انتخاب کنید اما مطمئناً افراد بسیاری او را برای اسلحه‌هایش انتخاب خواهند کرد. در بخش اسلحه هدایت کنندگان فینکا، انتخابی میان دو اسلحه‌ی شاتگان ASG-12 و یک (۶P41 LMG (Light Machine Gun خواهند داشت. LMG او شباهت‌هایی با اسلحه‌ی شخصیت الا از Operation Blood Orchid دارد. این اسلحه لگد پایینی دارد و جان نسبتاً زیادی از بازیکنان حریف کم می‌کند (Damage). در مجموع فینکا می‌تواند تبدیل به یکی از اپراتورهای بسیار محبوب در بازی شود اما در نهایت این بازیکنان هستند که سبک بازی و استفاده از او را تعیین می‌کنند.

اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا

لیون/لایِن (Lion) یک اپراتور تهاجمی دیگر با قدرت زره و سرعت ۲ از ۳ است. لیون اوضاع را از جهات کاملاً متفاوتی تغییر خواهد داد. گجت ویژه‌ی او EE-One-D نام دارد و بازیکنان می‌توانند از آن تا ۳ بار در هر دست استفاده کنند. EE-One-D با فعال شدن موقعیت تک تک بازیکنان متحرک حریف را مشخص می‌کند. این قابلیت شبحی از حریفان متحرک را برای لیون و هم تیمی‌ها او در بازی مشخص می‌کند که حتی از پس دیوارها نیز مشخص است. علاوه بر این علامت‌هایی نیز در HUD شما و هم تیمی‌هایتان نمایان می‌شود که مشخص می‌کند تیم حریف کدام اپراتورها را انتخاب کرده‌اند و اکنون در کجا قرار دارند. اثر EE-One-D تنها تا چهار ثانیه باقی خواهد ماند و پس از آن اشباح و علامت‌ها از صفحه‌ی شما حذف خواهند شد. این قابلیت لیون به دفعات شما را در موقعیت گرفتن هدشات از پشت دیوارها قرار می‌دهد. یکی از تست کنندگان این شخصیت‌ها در گیم اسپات مدعی است این موقعیت نه تنها یک بار بلکه بارها برای او فراهم شده است که همه و همه به لطف EE-One-D لیون بوده است. این قابلیت همچنین ابزاری قدرتمند برای نمایان کردن محل پنهان شدن حریفان در نقشه است. برای جلوگیری از اسکن شدن توسط بالگرد لیون شما تنها دو راه دارید. اول آن که در نزدیکی یک Jammer (گجت شخصیت Mute) لم داده باشید، و دوم آن که اپراتور خود را کاملاً متوقف کرده و بی حرکت بایستید. جهت برابر کردن اوضاع و رعایت انصاف در بازی، هر دو تیم مهاجمان و مدافعان پیش از شروع اسکن توسط EE-One-D شمارش معکوسی سه ثانیه‌ای دریافت خواهند کرد. این شمارش معکوس به شما این فرصت را می‌دهد تا کار خود را متوقف کنید و در حالتی بی حرکت قرار بگیرید. بنابراین حتی اگر با لیون نتوانستید بازیکنان حریف را اسکن کنید می‌توانید از بی حرکت بودن آن‌ها بر علیهشان استفاده کنید. برای مثال از حضور یک مدافع در اتاق Objective مطمئن هستید اما شکار یک هدف متحرک قطعاٌ چالش برانگیز است. در این لحظه می‌توانید از قابلیت لیون استفاده کنید. این مدافع اگر به اجبار بی حرکت شود فرصت بسیار مناسبی برای شما مهیا می‌شود تا به اتاق یورش برده و کار او را تمام کنید. از طرفی دیگر اگر این مدافع به حرکت خود ادامه دهد موقعیت شخصیت او برای شما آشکار خواهد شد و کار شما حتی بیش از پیش آسان می‌شود. در موقعیتی دیگر از ویدئوهای گیم اسپات مشاهده شد که آن‌ها از لیون استفاده کردند تا مدافعان حریف در موقعیت بی حرکت قرار بگیرند. در اینجا Fuze وارد ماجرا شد و با Cluster Charge خود مدافعان نگون بخت بی حرکت را شکار کرد. حتی در صورتی که مدافعان سعی بر فرار می‌کردند موقعیت آن ها برای تیم مهاجم آشکار شده و آن ها همچنان تحت فشار می‌ماندند.

البته این قابلیت می‌تواند به ضرر بازیکنان ضعیف تمام شود. بازیکنان ضعیف‌تر ممکن است بیش از حد به بالگرد لیون فرانسوی تکیه کنند و هنگامی که هیچ دشمنی توسط آن اسکن نشد، احتمال را بر خالی بودن راه پیش رویشان بگذارند. در حالی که شاید یک مدافع با زیرکی در نزدیکی او بی‌حرکت کمین کرده باشد. این قابلیت همچنین تأثیر بسیاری بر Spawn Peeking و کسانی که این کار را انجام می‌دهند داشته باشد چرا که یک اسکن زود هنگام می‌تواند موقعیت مدافعی که در ابتدای دست پشت پنجره کمین کرده باشد را به آسانی لو دهد و سبب مرگ او شود. همچنین ممکن است فرصت بازگشت برای بازیکنانی که به امید کشتن زودهنگام یکی از حریفان، مسافتی را از اتاق Objective دور شده‌اند مهیا نشود و با یک اسکن EE-One-D کار آن‌ها ساخته شود. پرسه زدن‌های شخصیت‌هایی چون Caveira نیز در بازی ریسکی‌تر از قبل خواهد شد چون لیون به لطف EE-One-D می‌تواند المان سورپرایز را به سمت خود بکشاند. لیون و فینکا هر دو برای اجرای حملات لحظه آخری کارآمد هستند تا مهاجمان آخرین تلاش‌های خود را برای گرفتن Objective انجام دهند.

اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا

بعضی معتقد هستند که لیون درواقع یک Dokkaebi تقویت شده است اما به نظر نمی‌رسد چنین باشد. مدافعان نمی‌توانند با بی حرکت ماندن از هک موبایل Dokkaebi پیش گیری کنند و لیون نیز نمی‌تواند دوربین‌های حریف را هک کرده و به نفع تیم خود استفاده کند. به همین خاطر این اپراتور کره‌ای هنوز هم کارایی خود را خواهد داشت و در مبارزه با دوربین‌های Valkyrie بهترین انتخاب است. Operation Chimera قدمی رو به جلو برای کاهش تعداد پرسه زن‌ها (Roamer) در بازی و عقب راندن تیم مدافع به اتاق Objective است تا با حمله‌ها و دفاع تیمی، همان طور که در زمان عرضه Rainbow Six Siege را بازی می‌کردیم آن را تجربه کنیم. لیون می‌تواند تأثیر بسیار بزرگی بر نحوه‌ی دفاع و حمله در بازی داشته باشد و ما بی صبرانه منتظر تماشای این دو اپراتور در جنگ‌های بازیکنان هستیم.

سایت گیم اسپات ویدئویی از استفاده‌ی تیم کارکنان خود از این دو اپراتور در بازی منتشر کرده است. در این ویدئو سعی شده است تا قابلیت‌ها و برخی روش های حمله و دفاع در مقابل آن‌ها به نمایش گذاشته شود و مخاطبین را با قابلیت‌های این دو اپراتور جدید آشناکند. در ادامه‌ می‌توانید این ویدئو را از گیمفا مشاهده و دریافت کنید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰p

دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰p

دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا
اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خون به پا خواهد شد.
    (چهره ash هم تو اپدیت جدید تغییر پیدا میکنه)

  • navid_king گفت:

    واسه کسایی ک لون ولفن یا تنها بازی میکنن عذاب الهیه من هنوز ک هنوزع بعد ۳ سال بازی کردن این تیم ورکم افتضاحه تک بازی کردنو ترجیح میدم بنظر من دارن اون آزادی عملو میگیرن دیگه خیلی دارع لوس میشه بازی با این اپراتورا

  • shadowwarior گفت:

    من همیشه با کلت میزنم و بر خلاف فکری که میکنید از کویرا هم متنفرم و نخریدمش D: ولی این یارو لیون فکر کنم بود اخر ویدیو یه کیل با کلت گرفت عاشق کلتش شدم خوراک خودمه D:
    بنظرم کاش یخورده شخصی سازی اسلحه هارو هم بیشتر کنن خیلی نیازه به این کار واقعا .
    مثلا بشه بعضی از اسلحه هارو خشاب دوتایی چسبوند تا فورا ریلود کنه یا مثلا یه aim بیاد که وقتی با اسلحه زوم میکنی مثله دوربین حرارتی عمل کنه و اگه کسیو دید به رنگ قرمز نشونش بده (نه اینکه پشت دیوار و اینارو نشون بده فقط اگه دشمن مستقیم جلوت بود) بهرحال ایده های خیلی بهتری وجود داشت که بنظرم یوبیسافت خرابشون داره میکنه با این اوپراتورای جدید……..

  • PC and PS4 گفت:

    به شدت کسل کننده میشه
    هیجان بازی از بین میره
    دیگه هیچ آزادی عملی نداریم نه اسپان کیل نه حتی حرکت تو ساختمون نه هیچ فقط کمپر بازیه …
    بدترین هم همین لیون هست که قدرت واقعا رو اعصابی داره
    دوکائبی یه چیزی بود ولی این دیگه :reallyangry:
    خداییش یه تیم دوکائبی، لیون، و فیوز داشته باشه فاتحه مع الصلوات 😐

  • امیدوارم یوبیسافت یه فکری به حال کشتن هم تیمی بکنه یا یه کاری شبیه به بتلفیلد ۱ بکنه مثلن وقتی به هم تیمیت شلیک میکنی اسیبی نبینه واقعا بعضی افراد تو بازی مریضن میان تو بازی فقط میکشن یوبیسافت باید یه فکری در این مورد بکنه……

  • بازم خدا رو شکر که دفاعی نیستن تا Trap-Based باشن! تعداد اپراتورهای Trap-Based بازی داره واقعاً زیاد میشه و این نگران کننده س

اپراتور های جدید Rainbow Six Siege چه تأثیری بر بازی خواهند گذاشت؟ - گیمفا