دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا

دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو

عرفان رحیمی صادق
۲۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا

توسعه دهنده عنوام متفاوت و جذاب Fe در خصوص تفاوت‌های کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو اظهار نظر جالبی مطرح کرده است. وی اعتقاد دارد که از دید آن‌ها این دو کنسول هیچ تفاوتی ندارند و کاملا با هم یکسان هستند.

در حالی که این روزها در خصوص تفاوت‌های کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، که نسبت به کنسول‌های اصلی خود ویژگی‌های بصری و گرافیکی بسیار جذابی ارائه می‌کنند، بحث‌های زیادی مطرح می‌شود. اما در حقیقت اگر کمی دقت به خرج دهیم، می‌بینیم که در نهایت هر دو این کنسول‌ها برای بازی‌بازان یکسان هستند و تفاوت زیادی بین ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو حس نمی‌شود. در حقیقت تفاوت اصلی این دو کنسول زمانی است که عناوینی که روی آن‌ها تجربه می‌شوند، با نسخه کنسول‌های اصلی آن‌ها مقایسه شوند. در واقع کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو دو کنسول میان نسلی هستند که برای ارائه ویژگی‌های بصری و گرافیکی جذاب تر، مانند رزولوشن ۴K و یا نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه به بازار عرضه شده‌اند و تفاوتی ندارد که شما از کاربران ایکس‌باکس وان ایکس هستید یا پلی‌استیشن ۴ پرو چرا که در عمل این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند. تجربه این دو کنسول فقط باعث می‌شود که بازی‌های شما از نظر گرافیکی بهتر جلوه پیدا کنند و زیباتر به نظر برسند.

همچنین به نظر می‌رسد که استودیوی Zoink Games (تیم توسعه دهنده عنوان Fe) به عنوان توسعه دهنده‌ای که تجربه ساخت بازی برای هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو را دارد، نیز با این موضوع موافق است که هر دو کنسول کاملا شبیه به هم هستند و این همه بحث و جنجالی که در خصوص تفاوت‌های این دو مطرح می‌شود، جنبه تخصصی ندارد و این بحث‌ها را فقط کاربران این دو کنسول برای بهتر نشان دادن کنسول خود مطرح می‌کنند.

یکی ازبرنامه نویسان ارشد استودیوی (Zoink Games) یعنی یوهان فرولندر (Johan Fröhlander) اخیرا در مصاحبه‌ای تازه اظهار کرده است که از دید آن‌ها هر دو این کنسول‌ها تجربه‌ای بهتر را ارائه می‌کنند اما در نهایت کاملا به هم شبیه هستند. وی در این خصوص اضافه کرد:

از دیدگاه ما آن‌ها کاملا به هم شبیه هستند. در مقایسه با کنسول‌های اصلی، آن‌ها قدرت بیشتری به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند و همینطور ویژگی‌های بصری و گرافیکی بهتری به جامعه بازی‌بازان هدیه می‌دهند که ما می‌توانیم به آن‌ها افتخار کنیم. اما اگر بخواهیم آن‌ها را در مقابل هم قرار بدهیم، با هر دو آن‌ها کاملا یکسان رفتار خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار کرد که با این که ایکس‌باکس وان ایکس از منابع بهتری (مانند ۱۲GB حافظه رم GDDR5) تغذیه می‌کند و این منابع کاملا هم مفید هستند، اما برای مثال چیزی نسبت به توسعه بازی برای رایانه‌های شخصی کم تر یا بیشتر ندارند و در نهایت متوسط آن چه که برای تجربه بازی‌های Zoink Games مورد نیاز است را ارائه می‌کنند. وی خاطر نشان کرد که هدف اصلی آن‌ها این است که مخاطبان بیشتری برای بازی‌های خود به دست بیاورند. وی در این خصوص گفت:

در اختیار داشتن منابع بیشتر بسیار خوب است و به ما اجازه می‌دهد که بازی‌های خود را برای این منابع به خوبی بهینه سازی کنیم اما در کل ما ترجیح می‌دهیم که به جای از دست دادن مخاطبان خود مخاطبان بیشتری داشته باشیم تا سیستم و یا منابعی که در اختیارمان هست، روی کاهش مخاطبان ما تاثیر گذار نباشد.

با توجه به این صحبت‌ها، ما همچنان می‌توانیم به مخالفت با کنسول رقیب خود ادامه دهیم و برای تعداد پیکسل بیشتر و یا سایر ویژگی‌هایی که یکی از کنسول‌ها ارائه می‌دهد، بحث و جنجال به راه بیاندازیم. اما به نظر می‌رسد که بهتر است تا راهکار عاقلانه تر را انتخاب کنیم و از این همه بحث خارج شویم، چرا که در حقیقت این دو کنسول تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند و هر دو به یک اندازه مخاطبان خود را سرگرم می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا
دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • osmamad گفت:

    تمام این کنسول ها و PC برای خالی کردن جیب شما ساخته شده فریب نخورید

    • از نظر بنده این کنسول ها و PC به هیچ وجه برای خالی کردن جیب ساخته نشدن از نظر بنده یوبیسافت که ساخته شده برای خالی کردن جیب گیمرا……

      • goldberg68 گفت:

        خدایی کنسول پرو مایه ابرو ریزیه اخه ۱۲۰۰ پی
        !!! فورکی رو وان ایکس ؟ اینقدر فرق تازه فرق تو تنظیمات بماند که همش بالاتره اقای real madrid بود فک کنم میگفت پرو فورکی اجرا میکنه اونوقت میبینیم مایکرو چه کلاهی سرتون گذاشت 😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮
        الانی کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
        ؟؟؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟?؟؟ :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet:

    • allfreegamer گفت:

      سازنده اگه سازنده باشه از ده درصد بیشتر هم استفاده ی زیادی میکنه چه برسه به ۴۳ درصد بیشتر

    • یک نمودار بر اساس مقایسه های دقیق سایت دیجیتال فاندری که تفاوت وحشتناک رزولوشن رو نشون میده. از کیفیت بهتر بافت ها و سایه ها و زمان لود سریعتر هم نمیگم.
      http://s9.picofile.com/file/8319630284/jgxkaam96z701.jpg

  • kojimafan گفت:

    مایکرو یه مدت بدجوری از طرف سازنده های بازی ها تمجید می شد
    دم به دقیقه تعریف از کنسولش می اومد
    حالا این سازنده شهامتش رو پیدا کرده و واقعیت رو بالاخره گفت :
    “در اختیار داشتن منابع بیشتر بسیار خوب است و به ما اجازه می‌دهد که بازی‌های خود را برای این منابع به خوبی بهینه سازی کنیم اما در کل ما ترجیح می‌دهیم که به جای از دست دادن مخاطبان خود مخاطبان بیشتری داشته باشیم تا سیستم و یا منابعی که در اختیارمان هست، روی کاهش مخاطبان ما تاثیر گذار نباشد.”
    یعنی چی این حرف؟؟؟؟
    یعنی دوست داریم رم کنسول بالاتر باشه ، گرافیک بیشتری به نمایش بذاریم ولی از طرفی نمیشه ۷۰ میلیون کاربر پلی استیشن رو ناامید کرد
    دقیقا عکس این صحبت ها رو سازنده های پیشین داشتند ، ولی حالا که شکست XboxX مشخص شده باید واقعیت ها گفته بشه
    منم دوست دارم بازی ها با گرافیک بیشتری ارائه بشن روی کنسولم ولی از طرفی انحصاری های ناب و جامعه گیمینگ وسیع تر به علاوه علاقه شخصیم به سونی نمیزارن هیچ وقت سمت مایکرو برم

    • wwwow گفت:

      “حالا که شکست XboxX مشخص شده…” :rotfl:
      دقیقا الان تو چی شکست خورده که شما به این نتیجه رسیدی؟
      نکته جالب قضیه اینه که همین سازنده که میگه از نظر ما دو کنسول شبیه هم هستند بازی رو بصورت ۴k نیتیو واسه X و واسه پرو ۱۲۶۰p (یه چی تو همین مایه ها) پورت کرده. یعنی اختلاف بینشون وحشتناک و خیلی بیشتر از سایر عناوین هست.
      خبرش رو هم فکر کنم تو همین سایت زده بود.

    • تمام اون سازنده ها که تمجید کردن دروغ گفتن
      ولی سازنده fe که معلوم نیست اصلا کی هست و چی هست حقیقت رو گفته
      من فن بوی سونی هستم و فقط چیزایی که باعث کوبیدن xbox میشه میگیریم و بقیه رو میریزم تو سطل آشغال چون مریضم و نمیتونم کوچکترین خصوصیت مثبتی از xbox رو تحمل کنم، منطق فوران میکنه
      شما همینو گرفتی واسه خودت میبافی و میدوزی که one x شکست خورده. نمیدونم منظورت از شکست one x چیه. اگه منظورت از نظر قدرت هست که کافیه بازی هایی که enhanced هستن رو ببینی که چطور رو one x دارن اجرا میشن.
      اگه منظورت از شکست میزان فروشه که خوده مایکروسافت گفته که one x برای هرکسی ساخته نشده و یه کالای لوکس و گرون قیمت برای کسانی هست که بهترین کیفیت رو میخوان و توقع فروش زیاد این کنسول رو ندارن و تمرکزشون روی one s برای فروش کلیِ xbox هست. ولی با این حال one x فروش بیش از انتظاری داشته که باعث غافلگیری شده.

  • ۳۰-۳۵ درصد تفاوت قدرت پردازش گرافیکی چیزی نیست که ازش چشم پوشی کنی.
    اینکه شما دوست داری تجربه ی یکسانی ارائه بدی به این معنی این نیست که این دو کنسول برابرن!
    من واقعا درک نمیکنم ایشون رو.

    کنسول Pro معمولا از آپ اسکیل و تکنیک چکربورد رندرینگ استفاده میکنه اما اکس باکس باکس وان اکس از رزولوشون داینامیک اما Native استفاده میکنه!

    و تو اکثر عناوینی که دیدیم ورژن وان اکس رزولوشن بهتر و کیفیت بصری بهتری داشته.
    وقتی یه بازی رو Pro با رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا میشه و همون بازی با وضوح ۱۹۰۰p یا حتی ۲۱۶۰p رو OneX اجرا میشه یعنی به شکل معناداری تراکم پیکسلی بین این دو ورژن متفاوته، مخصوصا اگه از صفحه نمایش های بزرگتری استفاده کنید همین رزولوشن بالاتر به شدت به کیفیت بصری بازی کمک میکنه و کاملا نمایان خواهد بود!

    از نظر پرفورمنس و فریم ریت تقریبا این دو کنسول برابرن تو اکثر تحلیل هایی که من دیدم و از این نظر چندانی تفاوتی وجود نداره…

    اما خب همونطور که گفتم از نظر بصری تفاوت قابل توجهی وجود داره و منصفانه نیست که بگیم این دو کنسول برابرن!

    ((دوستان دقت کنید که کاملا موافقم سونی عناوین انحصاری و محتوای قدرتمندتری داره اینجا فقط مقصود بحث من مقایسه ی این دو کنسول از نظر عملکرد بود))

  • اره واقعا انچنان تفاوتی ندارن فقط همین بازی رو یک کنسول داره native 4k اجرا میکنه اون یکی ۱۲۶۰p واقعا هم تفاوتی ندارن :rotfl: :rotfl:

  • اختلاف native 4k با upscale رو یک تلویزیون ۴k به قدری فاحش هستش که هر انسان با چشمانی سالم قادر به تشخیصش هست.
    در کل به قول دیجیتال فاندری ( معتبرترین منبع آنالیز گرافیک) برای تجربه نهایت کیفیت ممکن و بهترین تجربه کنسولی بازی ها انتخاب تنها و تنها XBOX ONE X خواهد بود.
    فقط بازی مثل Witcher 3 یا rise of tomb raider با هم رو دو تا کنسول مقایسه کنید.
    تجربه native 4k بازی مثل Forza horizon 3 واقعا مو به تن آدم سیخ میکنه.
    در کل مقایسه ۶ ترافلاپس قدرت خالص به اضافه ۱۲ گیگ رو gddr5 و ۳۲۶ گیگ بر ثانیه پهنای باند حافظه و apu با خنک کننده vapor chamber با هر کنسول دیگه ای کاری عبث و بیهوده هستش

دید‌گاه توسعه دهنده Fe در خصوص تفاوت‌های ایکس‌باکس وان ایکس‌ و پلی‌استیشن ۴ پرو - گیمفا