کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا

کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند

محمود کاوش
۲۰:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا

صحبت‌های تازه‌ کوری بارلوگ، کارگردان بازی در مورد سیستم مبارزات God of War و تشبیه آن به عنوان FIFA. همچنین سیر تحولات شخصیت کریتوس از گذشته تا به امروز…

نسخه جدید God of War حدودا تا دو ماه دیگر برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر می‌شود، و قرار است نسبت به عناوین پیشین سری متفاوت باشد. آقای کوری بارلوگ کارگردان بازی اخیرا در مورد سیستم مبارزات بازی صحبت و آن را با عنوان FIFA مقایسه کرده است! در جریان مصاحبه‌ با مجله رسمی پلی‌استیشن، آقای بارلوگ اظهار داشتند که مبارزات بازی درست بمانند FIFA هستند. با وجود اینکه تمام مسابقات یکسان‌اند، اما هر مسابقه با دیگری متفاوت است؛ و اینکه چگونه رابطه بازیکنان با شخصیت‌ها موجب می‌شود تا همیشه به‌دنبال کسب پیروزی در بازی باشند. 

هر زمان که شما به تجربه بازی می‌پردازید، دقیقا همان بازی قبلی است، اما نتایج آن بشدت غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. صرف‌نظر از اینکه بازی همان بازی است، اما تمامی مسابقات باهم متفاوت هستند. جادویی در بازی‌های رایانه‌ای نهفته است که به شخصه هیچگاه دوست ندارم در این راه شکست بخورم، حتی اگر چیزی بسازم که سعی در روایت داستانی داشته باشد. ما این شخصیت‌ها را خلق می‌کنیم که حس آزاد بودن را به شما القا کنند، و این نکته‌ای لذت‌بخش در بازی‌ها است.

آقای بارلوگ در ادامه توضیح دادند که چگونه رابطه میان بازیکنان و شخصیت‌ها شکل می‌گیرد:

در طول بازی شما/ کریتوس دست به انتخاب‌هایی خواهید زد، اینکه چه چیزی به صلاح آترئوس خواهد بود. و اینکه چگونه دوست دارید تا روابط میان این شخصیت‌ها را پرورش دهید. زمانی که به این موضوع فکر کنید، شاید بنظر برسد که دقیقا بمانند انتخاب لباس و تجهیزات برای شخصیت‌های داستان است. اما هنگامی که در موقعیت قرار بگیرید، متوجه خواهید شد که قضیه کمی فرق می‌کند. بعنوان مثال می‌توان به نقش پدر و مادر اشاره داشت. ایده تصمیم‌گیری برای خود و فرزند خود و اینکه چگونه تلاش خواهید کرد تا میان این دو اصل تعادل برقرار نمائید.

همچنین در ادامه آقای بارلوگ درباره تحولات کریتوس از عناوین گذشته تا نسخه آینده صحبت کردند. ایشان بیان کردند که طرفداران سری نیز از زمان نسخه اول تا به امروز تغییر کرده‌اند، بویژه نحوه نگرش آن‌ها به دنیای پیرامون خود.

او فردی است که در گذشته کارهای وحشتناک بسیاری انجام داده و زمان زیادی برای تفکر به آن‌ها در اختیار داشته است. از نظر من او به طریقی در دوران بازیابی/ ریکاوری بوده، او قبول کرده که خشم وجودی‌اش هیچگاه از بین نخواهد رفت، بنابراین نحوه کنترل آن را آموخته است! و آن منبع خارجی، آن انگیزه‌ای که: “می‌خواهم فردا را به روزی بهتر تبدیل کنم، زیرا می‎‌‌خواهم به پسرم نشان دهم که همیشه راه بهتری وجود دارد” بدان معنا نیست که کریتوس قرار است بیرون برود و اسب سواری کرده و دلیرانه قلمرو پادشاهی و یا چنین چیزی را نجات دهد. بلکه مفهوم آن این است که هر روز باید برای پیروزی‌های کوچک تلاش کرد. شاید کارهای فرد برای سایر افراد معنایی نداشته باشند، اما برای شخص تلاشگر معنا و مفهوم بزرگی خواهد داشت.

در نهایت باید گفت که عنوان God of War قرار است در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۸ (۳۱ فروردین ۱۳۹۷) بصورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا
کارگردان God of War مبارزات بازی را با عنوان FIFA مقایسه می‌کند - گیمفا