نینتندو تایید کرد که به دنبال همکاری با شرکتها دیگر برای ساخت بازیهای موبایلی است
شرکت نینتندو علاوه بر تایید این موضوع، اعلام کرد که به دنبال این است تا هر سال دو تا سه بازی موبایلی به بازار عرضه کند.
شرکت نینتندو قبل از این در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که یکی از اصلیترین برنامههای پیشروی این شرکت، گسترش فعالیت خود در زمنیه بازیهای موبایل است و آنها قصد دارند در آینده این کار را انجام بدهند. البته همه ما شرکت نینتندو را با مقاومت آن برای ساخت بازی برای سایر پلتفرمها میدانیم. در حقیقت این شرکت همواره حق نشر و پخش آثار نرمافزاری خود را برای خود محفوظ نگه داشته و برای این موضوع سمت هیچ شرکتی نرفته است و محصولات خود را همیشه در انحصار خود باقی گذاشته است. این شرکت حتی خودش نیز سمت آثار سایر شرکتها و یا پلتفرمها نرفته است در واقع این خصوصیت بارز نینتندو است که همه ما با آن آشنایی کامل داریم.
حال این شرکت به تازگی اعلام کرده است که آنها با یکی از غولهای سازنده بازیهای موبایلی در ژاپن، به اسم DeNa همکاریهایی در زمینه سرمایه گذاری در بخشهای مختلف این صعنت انجام دادهاند. اعلام این موضوع یک تحول عظیم در نگرش شرکت نینتندو به حساب میآید و نشان از این دارد که این شرکت با ایجاد تغییر در نگرش خود به دنبال این است تا موفقیتهای بیشتری به دست آورد و تنها به عملکرد مناسب در یک زمینه خاص، بسنده نخواهد کرد (آنها با عرضه کنسول نینتندو سوییچ در کمتر از یک سال گذشته به موفقیتهای بزرگ مالی و اقتصادی دست پیدا کردهاند).
البته به نظر میرسد که نینتندو ضمن همکاری با DeNa در زمینه توسعه بازیهای موبایلی، واقعا کار دشواری انجام نخواهد داد چرا که بخش اعظم این کار بر عهده DeNa خواهد بود. سه سال قبل شرکت نینتندو با عرضه عناوینی نظیر Fire Emblem Heroes توانست طعم موفقیت در زمنیه بازیهای موبایلی را به خوبی بچشد اما از طرفی هم عناوینی نظیر Super Mario Run و یا Animal Crossing Pocket Camp ضعیفتر از آنچه تصور میشد عمل کردند و آن طور که باید، مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند. تجربه نینتندو از بازار بازیهای موبایلی تجربه مخلوطی برای این شرکت بود که هم شامل موفقیت بود و هم شامل شکست. ترکیب این موفقیتها و شکستها این شرکت را بر آن داشت تا به دنبال کسب موفقیتهای بیشتری در این زمینه باشد.
به نظر میرسد که این انگیزهای کافی برای بازگشت نینتندو به بازار بازیهای موبایلی باشد و باعث شود که آنها به دنبال توسعه دهندگانی باشند تا موفقیت آنها در این بازار را تضمین کنند. در این رابطه تتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima) نیز تایید کرده است که آنها قصد دارند علاوه بر DeNa با توسعه دهندگان دیگری نیز همکاری خود را آغاز کنند. همچنین در ادامه نیز تایید شد که آنها به دنبال ساخت دو تا سه بازی موبایلی در هر سال هستند و به زودی قصد دارند تا با تقویت زیر ساختهای خود تجربههای تلخ گذشته از بازیهای موبایل را فراموش کنند و موفقیتهای بزرگ و عالی برای خود به وجود بیاورند. موفقیت این شرکت در زمینه بازیهای موبایلی میتواند شیرینی بازگشت آنها به این بازار را دوچندان کند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات