جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده

عرفان رحیمی صادق
۱۷:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

در هفته منتهی به دهم فوریه، شاهد تغییر و تحولات اندکی در بین ده بازی پرفروش هفته در جدول فروش هفتگی بریتانیا بودیم. مهم‌ترین تغییر این هفته انتشار عنوان Shadow of the Colossus به عنوان یک بازی انحصاری پلی‌استیشن ۴ بود که عنوان نامبرده با کنار زدن Monster Hunter World که سابقه دو هفته صدرنشینی پیاپی را در این جدول داشت، موفق به قرار گرفتن در رتبه نخست جدول فروش هفتگی بریتانیا، در هفته منتهی به دهم فوریه شد.

نسخه از نو ساخته شده Shadow of the Colossus که روزهای ابتدایی فروش خود را تجربه می‌کند، موفق شد در اولین لحظات فروش خود در رتبه نخست این جدول قرار بگیرد و عنوان بسیار موفق Monster Hunter World را که در دو هفته گذشته موفق به صدرنشینی شده بود را به رتبه سوم بفرستد. به نظر می‌رسد که عنوان Shadow of the Colossus در خرده فروشی‌ها نیز موفق شده فروش بالایی را تجربه کند و در اولین روزهای فروش خود رکوردهای تازه‌ای در بین نسخه‌های قبلی خود به ثبت برساند. طبق نتایج به دست آمده از داده‌های آماری، اولین نسخه این بازی که برای پلی‌استیشن ۲ به انتشار رسیده بود نیز در اولین هفته فروش خود موفق به کسب رتبه نخست این جدول شده بود. نسخه اولیه این بازی در هفته هفتم سال ۲۰۰۶ به صورت انحصاری برای کنسول سونی به انتشار رسیده بود. داده‌های آماری نشان می‌دهند که فروش نسخه بازسازی شده آن در هفته اول فروشش، ۷۳ درصد از نسخه اولیه آن بیشتر بوده است.

اما در جای دیگری از این جدول، عنوان EA Sports UFC 3 را می‌بینیم که در هفته دوم فروش خود نیز نتوانست خود را بالا بکشد و در همان رتبه قبلی خود باقی ماند. این بازی در اولین هفته فروش خود رقابت بر سر صدرنشینی را به Monster Hunter World واگذار کرد و در هفته گذشته نیز انتشار Shadow of the Colossus جلوی صدرنشینی آن را گرفت تا این بازی برای دومین هفته متوالی در رتبه دوم جدول فروش هفتگی بریتانیا باقی بماند. عنوان Monster Hunter World نیز این هفته همانطور که اشاره شد به رتبه سوم سقوط کرد و رتبه‌های چهارم و پنجم این جدول نیز بدون تغییر به ترتیب به FIFA 18 و عنوان همیشه در صحنه Grand Theft Auto V رسید تا بدین ترتیب بررسی پنج بازی صدرنشین این هفته در جدول فروش هفتگی بریتانیا به پایان برسد.

در ادامه این جدول می‌بینیم که عنوان Call of Duty: WWII از رتبه سوم در هفته قبل، این هفته به جایگاه ششم رسیده و رتبه هفتم نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته به Mario Kart 8 Deluxe رسیده است. همچنین در جایگاه هشتم نیز این هفته تغییری مشاهده نشد و این جایگاه برای دومین هفته متوالی به Super Mario Odyssey رسید. اما غافلگیری‌های این جدول در هفته منتهی به دهم فوریه، درست در آخرین رتبه‌های ده بازی پرفروش هفته آغاز می‌شود؛ جایی که عنوان Assassin’s Creed Origins با صعود شش پله‌ای نسبت به هفته گذشته یک بار دیگر موفق به راه‌یابی به جمع ده بازی پرفروش هفته می‌شود و جایگاه نهم را به دست می‌آورد. این عنوان بسیار محبوب و موفق که برای چند هفته از جمع ده بازی پرفروش هفته در بریتانیا به دور بود، این هفته بار دیگر خودش را بالا کشید و به این جمع بازگشت.

اما این پایان غافلگیری‌های جدول فروش این هفته نیست. عناوین The Evil Within 2 و همینطور Overwatch: Game of the Year Edition که از جمع چهل بازی پرفروش در بریتانیا خارج شده بودند، به لطف تخفیف‌های بسیار مناسبی که خرده فروشی‌ها برای این دو بازی اعمال کردند، یک بار دیگر موفق به حضور در این جدول شدند. عنوان The Evil Within 2 به لطف تخفیف‌هایی که دریافت کرد، پس از هفته‌ها به جمع ده بازی پرفروش این هفته در بریتانیا بازگشت و رتبه دهم را به خودش اختصاص داد. همچنین عنوان Overwatch: Game of the Year Edition نیز که آن هم تخفیف‌های بسیار خوبی را این هفته تجربه کرد، این هفته در جایگاه سیزدهم پرفروش‌ترین بازی‌های هفته بریتانیا قرار گرفت. بدین ترتیب بررسی ده بازی پرفروش این هفته در بریتانیا به پایان رسید و بازی‌های مختلف جایگاه این هفته خود را در این جدول پیدا کردند.

اما اگر بخواهیم اشاره‌ای به سایر بازی‌های جدید این هفته داشته باشیم، می‌بینیم که علاوه بر عنوان Shadow of the Colossus که به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است، کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ نیز یک بازی انحصاری با نام Dragon Quest Builders در این جدول داشت که این بازی در اولین هفته فروش خود توانست رتبه سی و یکم این جدول را به دست آورد.

در کل جدول فروش هفتگی این هفته، تغییر زیادی نسبت به هفته قبل نداشته است. به خصوص در نیمه بالایی این جدول و در بین ده بازی پرفروش، به جز آنچه خدمت شما گفته شد، این تغییرات زیاد چشم‌گیر نیست. اما از تغییرات جالب جدول فروش این هفته نسبت به جدول فروش هفته گذشته، می‌توان به جایگاه عنوان DRAGON BALL FIGHTERZ اشاره کرد که از رتبه ششم در هفته گذشته این هفته به رتبه نوزدهم این جدول رسیده است. همچنین عنوان CRASH BANDICOOT N.SANE TRILOGY نیز این هفته صعود بسیار خوبی داشته اما با وجود این قدم بزرگ، نتوانست برای یک هفته دیگر به جمع ده بازی پرفروش این هفته در بریتانیا بازگردد. این بازی از جایگاه هجدهم در هفته گذشته این هفته با رتبه یازدهم رسید.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم که لیست پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته بریتانیا در کنار پرفروش‌ترین بازی‌های هر پلتفرم را مشاهده کنید و البته این نکته را به خاطر داشته باشید که نتایج به دست آمده از این جدول صرفا بر اساس میزان فروش فیزیکی بازی‌ها است و میزان فروش دیجیتالی آن‌ها محسابه نشده است؛ بنابراین ممکن است آمار نهایی با نتایج ذکر شده متفاوت باشد.

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا

هفته قبلاین هفتهنام بازیناشر
۱SHADOW OF THE COLOSSUSسونی
۲۲EA SPORTS UFC 3EA SPORTS
۱۳MONSTER HUNTER: WORLDکپکام
۴۴FIFA 18EA SPORTS
۵۵GRAND THEFT AUTO Vراکستار
۳۶CALL OF DUTY: WWIIاکتیویژن
۷۷MARIO KART 8 DELUXEنینتندو
۸۸SUPER MARIO ODYSSEYنینتندو
۱۵۹ASSASSIN’S CREED ORIGINSیوبیسافت
۱۰THE EVIL WITHIN 2شرکت نرم افزاری بتسدا

 

 

لیست ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته پلی‌استیشن ۴ در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته ایکس‌باکس وان در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

 

لیست ۳۰ بازی پرفروش این هفته رایانه‌های شخصی در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته نینتندو سوییچ در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • در حق فروش ولفنشتاین د نیو کلوسوس ظلم شد واقعا بازی شاهکاری بود….گیمرای این دوره زمونه دنبال یه بازی انلاینن که فقط توش بکش بکش باشه مثله پابجی یا رینبو سیکس سیج….چگونه پابجی شد نامزد گوتی هنوز من در تعجبم…..

    • sinaaragon گفت:

      به این دلیل که سبک جدیدی رو خلق کرده.

    • P30PlayBox گفت:

      چگونه پابجی نامزد گوتی شد؟؟؟
      متاسفانه به همون علت که بازی … اورواچ گوتی شد.
      “مافیای دنیای گیم”

    • mohamad 47 گفت:

      ولفنشتاین د نیو کلوسوس همچین بازیی نبود واقعا.کسانی که doom 2016 رو بازی کرده باشن بعد این رو بازی کردن میبینن که یه بازی خیلی متوسطه چه برسه به شاهکار!
      نقاط ضعفش:
      ۱-تنوع بسیار پایین سلاح ها و شوتینگ بسیار ضعیف.برای کشتن یه نازی تو درجه های سختی بالا به فرض از فاصله ۱۰ الی ۱۵ متری باید حتما یه خشاب رو خالی کنی چون نشونه گیری واقعا ضعیفه
      ۲-تعداد دشمن ها خیلی زیاده ولی امان از هوش مصنویی بسیار ضعیفشون.فقط کافیه شما کنار یه دیوار با دو تا شاگتان تو دستت بایستی و همشون عین گو..ند میان جلوت تا راحت بکشیشون.نه یه کاوری نه یه ترفندی!
      ۳-بازی اون طور که میگن طولانی نیست!نصفش کات سینه یا تو زیر دریایی باید کارای الکی بکنی که از حوصله یه بازی شوتر اول شخص اولد اسکول خارجه!
      ۴-لول دیزاین افتضاح
      نقاط قوتش:
      داستان بازی تا حدودی خوبه ولی نمیشه بازم گفت شاهکار

      من خودم قبل بازی خیلی هایپش بودم و تا یکی دو مرحله اول واقعا لذت بخش بود بازی برام.ولی بعد چند مرحله اون نقاط ضعفی که گفتم سر باز کردن.
      اگر اون نقاط ضعف رو نداشت پتانسیل تبدیل شدن به شاهکار رو داشت بله.
      من با گرافیک متوسطش هم کنار اومدم ولی این نقاط ضعف برای همچین شوتری واقعا غیر قابل تحمله

    • داداش مشکل ولفنشتاین این موارد بود:

      بازی همزمان با ماریو و اساسین عرضه شد
      در همون ماهی عرضه شد که دستینی ۲ روی پیسی عرضه شد و یک هفته قبل از کال جدید.

      فکر نمیکنم با این وضع کسی انتظار فروش بالایی داشته باشه(قضیه تایتان فال۲)
      یه نکته دیگه اینه که بتسدا سعی داره در بلند مدت بازی هاش رو بفروشه. برای همینه که بازی هاش بعد از یکی دو ماه تخفیف می خورند. خود پیت هاینز هم گفته بود که ما سعی نداریم بازی ها رو با قیمت کامل بفروشیم بلکه قصد داریم بیشتر تعداد ممکن رو بفروشیم.
      من هنوز بازی نکردم اما یکی دیگه از دلایل اینه که داستان به نسخه های قبل وصله و باید حتما نسخه قبل رو بازی کرده باشی.
      فروش بازی خوب بوده و دلیل نمیشه تمام بازی ها جز چارت باشند.

  • جدای از گزینه عشق اولی گزینه پنجم رو عشقه :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: اصن مگه میشه لیستی باشه gta vنباشه

  • xmen1379 گفت:

    قدرت نمایی سونی کبیر هنوز شروع نشده

  • Vito Scaletta گفت:

    بعد باز بگین بازی داستانی و تک نفره خریدار نداره

  • واقعا خوشحال شدم بازی تونست رتبه اول رو بدست میاره. امیدوارم فروش این بازی بالا باشه تا بلکه سونی Ico رو ریمیک کنه.

  • amizmohsen گفت:

    به معنای واقعی کلمه فروشنده های بازی توی ایران دزد هستن :quiet:
    بازی ۳۹ دلاری Shadow of Colossus رو دارن میدن ۲۷۵ تومن 😐 😐 😐
    با دلار چند تومن حساب میکنن این قمیتا رو ؟؟؟؟؟ :beatup:
    آخه طمع تا چه انداره ؟؟؟؟ :teeth:
    چون بازی پر طرفداره باید خون ملتو یکنن توی شیشه :reallypissed:
    ازون طرف Monster Hunter World رو که ۵۹ دلاره میدن ۲۴۵ تومن …. هیچیمون روی اصول نیست :struggle: :idk:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | هیولای شکست خورده - گیمفا