گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا

گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات

دانیال دهقانی
۲۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا

به تازگی نینتندو آمار مالی مربوط به نه ماهی که در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ پایان یافته را منتشر کرده که بسیار مثبت است و در ادامه قصد داریم تا آن را بررسی کنیم.

چیزی که در ابتدا جلب توجه می‌کند آن است که تقریباً در تمام موارد شرکت نینتندو توانسته عملکرد بهتری را نسبت به بازه زمانی مشابه قبلی به جای بگذارد. در بازه مشابه قبلی، این شرکت عمدتاً افت داشته بود ولی اکنون تمامی آن افت‌ها جای خود را با پیشرفت عوض کرده‌اند. در بیانیه منتشر شده به این مناسبت، روی دستاوردهای این شرکت و سودآوری بالاتر چه از حیث نرم افزاری و چه از حیث سخت افزاری مانور زیادی داده شده است. گفته شده که فروش نینتندو سوییچ در فصل تعطیلات افزایش روزافزونی داشته و ۹٫۰۷ میلیون نسخه از Super Mario Odyssey هم به بازار عرضه شده است. از دو بازی Mario Kart 8 Deluxe و Splatoon 2 هم به ترتیب ۷٫۳۳ میلیون نسخه و ۴٫۹۱ میلیون نسخه به بازار عرضه شده است. اطلاعات مختلفی هم از فروش آمیبوها، فروش مربوط به ۳DS و بازار موبایل به دست آمده است:

“برای نه ماهی که تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ جریان داشته است، فروش خوب نینتندو سوییچ از زمان عرضه به بازار ادامه پیدا کرده و در فصل تعطیلات هم رشد روزافزونی را به خود دیده است. از لحاظ فروش نرم افزاری نینتندو سوییچ، SUPER MARIO ODYSSEY در ماه اکتبر عرضه شد و یک موفقیت بزرگ بود، حالا هم ۹٫۰۷ میلیون نسخه از آن به بازار عرضه شده است. Mario Kart 8 Deluxe که در آوریل به بازار عرضه شد، فروشی ۳۳ میلیون نسخه ای را تجربه کرده است و در نهایت، Splatoon 2 که در ماه ژولیه عرضه شد، فروشی بالغ بر ۴٫۹۱ میلیون نسخه داشته است، که در نهایت این سه بازی را به جمع ۸ بازی که در این سال مالی روی نینتندو سوییچ بیش از یک میلیون نسخه فروخته‌اند (به همراه عناوین سایر شرکت‌ها) رسانده است. در نهایت در این بازه فروش سخت افزاری ۱۲٫۱۳ میلیون دستگاه و فروش نرم افزاری ۴۷٫۱۰ میلیون نسخه بوده است.

فروش سخت افزاری Nintendo 3DS پس از عرضه نینتندو سوییچ ضعیف نشد. در واقع، در فصل تعطیلات در بازار ایالات متحده آمریکا و سایر بازارها فروش این کنسول افزایش یافت و در نهایت در این بازه زمانی مورد محاسبه ۵٫۸۶ میلیون دستگاه از این کنسول به دست مشتریان رسید (۹ درصد افت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی).

از لحاظ محصولات نرم افزاری Nintendo 3DS، بازی Pokémon Ultra Sun and Pokémon Ultra Moon که در ماه نوامبر عرضه شد، فروشی ۷٫۱۷ میلیون نسخه‌ای داشت ولی در کل فروش محصولات نرم افزاری این کنسول به ۳۱٫۲۵ میلیون نسخه کاهش یافت (۳۳ درصد افت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی).

کنسول Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition که در سطح جهان در ماه سپتامبر و اکتبر عرضه شد نیز یک موفقیت بود. ما همچنین گستره آمیبوهای خود را نیز افزایش دادیم و با عرضه هر محصول نرم افزاری جدید آمیبوهای جدیدی را عرضه کردیم که این نیز به فروش کمک کرد و در نهایت در حدود ۹٫۳۰ میلیون واحد آمیبوی فیگور شکل و ۵٫۰۰ واحد آمیبوی کارت شکل به بازار عرضه شد که با رشد همراه بوده است.

در زمینه فروش دیجیتالی، فروش دیجیتالی عناوین نینتندو سوییچ کمک کرد تا مجموع فروش این بخش به ۴۳٫۱ میلیون ین برسد (۸۷ درصد پیشرفت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی). در زمینه گوشی‌های هوشمند، نه تنها مشتریان ما همچنان از Fire Emblem Heroes و Super Mario Run که سال مالی قبلی عرضه شده بودند لذت می‌برند، که اوقات بسیاری را به تجربه Animal Crossing: Pocket Camp که به صورت جهانی در ماه اکتبر و نوامبر عرضه شده بود می‌پردازند. درآمد حاصل از فروش محصولات مربوط به گوشی‌های هوشمند هم ۲۹٫۱ میلیون ین (۱۷۲ درصد پیشرفت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی) بوده است.

مجموع فروش به ۸۵۷ میلیارد ین رسیده است که ۷۴٫۷ درصد آن معادل ۶۳۹٫۹ میلیون ین آن مربوط به کشورهای دیگر (کشورهایی به جز ژاپن) بوده است. سود ناخالص برابر با ۱۵۶٫۴ میلیارد ین، سود کلی برابر با ۱۹۴٫۵ میلیارد ین و سود متعلق به سهامداران کمپانی مادر ۱۳۵٫۱ میلیارد ین بوده است.”

در نهایت بیانیه با اعلام انتظارات از سال مالی ۲۰۱۸ به صورت کلی (که در ۳۱ مارس سال ۲۰۱۸ پایان می‌یابد) همراه شد. بار دیگر شرکت نینتندو انتظارات از فروش و سودآوری خود را نسبت به گزارش مالی قبلی خود که سه ماه قبل منتشر شده بود، افزایش داده است و این نشان از اعتماد و اطمینان این شرکت به محصولات خود است:

“محصولات مهم نرم افزاری برای نینتندو سوییچ مثل Bayonetta 2 که در ماه فوریه عرضه می‎‌شود، Kirby Star Allies که در ماه مارس منتشر خواهد شد و ۳ بازی بزرگ دیگر از ناشران دیگر، تا اتمام سال مالی به بازار می‎‌آیند. ما قصد داریم تا بیس اصلی طرفداران کنسول نینتندو سوییچ را با عرضه محصولات نرم افزاری درگیرکننده جدید و البته پشتیبانی از محصولات نرم افزاری قبلی این کنسول، هرچه بیشتر افزایش دهیم.

برای Nintendo 3DS، قرار است تا در ماه مارس بازی Detective Pikachu عرضه شود. همچنین ما در تلاش خواهیم بود تا کاری کنیم که دارندگان این کنسول هرچه بیشتر به سمت آثار همیشه سرپا و دارای کاربر مشتاق شوند.

در زمینه گوشی‎‌های هوشمند هم ما تلاش داریم تا کاربرانی که هم اکنون برنامه‌های مربوط به ما را دانلود کرده‌اند، هر چه بیشتر نسبت به تجربه آن‌ها مشتاق شوند.”

باید منتظر ماند و دید که در پایان سال مالی ۲۰۱۸ نینتندو چه عملکردی از خود به جای خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا
گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • الحق که ترکونده سوئیچ
    بازی های انحصاریش هم خیلی خوب فروختن

    • allfreegamer گفت:

      خوب مدیران نینتندو خیلی باهوش هستند یه کنسول با سخت افزار ضعیف (ابته نسبت به کنسولهای خانگی نه دستی) ولی قابلیت های جدید که کم هزینه است ولی باقیمت زیادی عرضه شده و سود وفروش خیلی خوبی داره با بازیهایی انحصاری که اکثرا گرافیک سل شید (یا همون کارتنی) دارند و بسیار کم هزینه تر از عناوین AAA هستند ونیاز به سخت افزار قوی ندارند ولی قیمت بازیها با همون عناوین پر هزینه وAAA برابری میکنند و فروش خوبی هم دارند وپر طرفدارند تازه متای بالایی هم میگیرندو به عنوان بهترین بازی سال هم انتخاب میشوند +حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی که وقتی میخرند مردم نیاز پیدا میکنند به حافظه ی بیشتر پس نینتندو به راحتی میتونه تعداد زیادی از حافظه های این کنسول رو با قیمت بالایی به فروش برسونه وقتی هم که کمپانیهای بازی سازی متوجه شدند نینتندو سوییچ و بازیهاش داره خیلی خوب فروش میکنه اونها هم وسوسه میشند که بازیها شونو برای سوییچ عرضه کنند این نشانه ی باهوش بودن و از قبل برنامه ریزی کردن کمپانی نینتندو هستش

      • 2B گفت:

        شما خوبی داداش
        گرون عزیزم قیمت سوئیچ رو اگر با یه تبلت هم رده در کنارش یه جواستیک بلوتوث حساب کنی میبینی منصفانه اس، شما میتونی حافظه هر مارکی رو استفاده کنی در ثانی تولید کننده حافظه نیست که بخاد سود ببره و با توجه به کارت حافطه های میکرو این موضوع کلا برا تبلت و موبایل هم صدق میکنه چون خیلی گرون تر هست در اخر داداش اصل موضوع گیم پلی هست برای ۱۴ میلیون خریدار سوئیچ همه هم راضی تازه ۲۰۱۸ شروع شاهکارهاس، از زمان وی و وی یو هم طراحی سخت افزارش به همین شکل بود تمرکز بر بازی و محتوا همونطور که با wii ترکوند پس چیز جدیدی نیست قدرت کم سخت افزاریش اونم زر میگرده به قابل حمل بودنش و اون چیپ گرافیکیش که گرون تر از کنسول های خانگی در میاد، نینتندو با تجربه ایی که داره خوب تونست ایراد کار و شکست در wii u رو درک و نسبت به رفع نقص و ایراداش اقدام کنه ، حالا شما گرافیک کارتونی دوست نداری نخر اما این تاثیری در خواست اکثریت نداره ظرف یکسال تقریبا ۱۴ میلیون فروخته جای تحسین داره اونم تنها بخاطر محتوا و البته قابلیت هیبرید کنسول

        • allfreegamer گفت:

          داداش من قیمتش رو با کنسولهای دیگه مقایسه کردم بعد تو اومدی قیمت یه کنسول رو با pc مقایسه میکنی دقیقا قیمت سوییچ به اندازه ی ps4 pro هستش

          • 2B گفت:

            همین دیگه برادر مقایست منطقی نیست قیمت کنسول سونی و ماکروسافت رو نمیشه با سوئیچ مقایسه کرد سوئیچ رو باید با کالای مشابه به لحاظ سخت افزار که همون تبلتها باشن مقایسه کرد هزینه تولیدش قطعا بیشتر هست..بالاتر کامنتت هست بخون یبار میگی یه کنسول ضعیف با قابلیت های زیاد که کم هزینه هس! کنسول در سایز و اندازه سوئیچ اون دو تای دیگه معرفی کردن با قیمت پائین تر؟ چطور محاسبه کردی که هزینه تولید سوئیچ پائین تر هست؟ هزینه دولید سوئیچ مشابه تولید یه تبلت هم قیمتش هس موردی مناسبتر و ارزان تر سراغ داری؟ ضمن اینکه طبیعی هست حداقل سودی هم رو سخت افزار ببره، اما چرا گرونه و تهیه اش اینجا سخته بر میگرده به سیاستها مقامات کشورمون که ظرف دو ماه ثروت مردم رو ۲۵ درصد کاهش دادن دلار رفته رو ۴۷۰۰،یه بخشش هم سود جویی دلالهاس،

          • 2B گفت:

            کنسول سوئیچ ۳۰۰ دلاره گلم
            پرو ۴۰۰
            وان اکس ۵۰۰

      • چند تا نکته

        یک: سوییچ یه کنسول جانبی به حساب میاد و کسی که اونو تهیه میکنه یا علاقه‌ای به بازی های ترد پارتی نداره یا از پیسی یا کنسول دیگه ای برای اون بازی ها استفاده میکنه.

        دو: درسته که نینتندو کنسول رو با سود می فروشه اما سوییچ یه کنسول پیشرفته است که با توجه به تکنولوژی های استفاده شده در جوی کان ها(که الان یه نمونه اش رو در Nintendo Labo می‌بینیم) قیمت اون رو توجیه میکنه.

        سه: کارگردانی هنری بازی های نینتندو کاملاً با فضای بازی ها همخونی داره. به نظرت بیونتا ۳ یا متروید هم قراره «کارتونی» باشند؟

        چهار: یعنی هزینه ساخت بازی ها از کیفیت اونا مهم تره؟

        پنج: استفاده از حافظه های بیشتر باعث افزایش قیمت می‌شد. اما الان هرکس به هر اندازه ای که بخواد حافظه خودش رو افزایش میده. در ضمن نینتندو کارت حافظه نمی فروشه پس سودی هم نمی‌کنه.

        شش: ممکنه پورت بازی های ترد پارتی نتیجه خیلی جالبی از نظر پرفورمنس نداشته باشه اما با افزایش اینستال بیس سوییچ، بازی های ترد پارتی انحصاری هم ساخته میشن که چون از پایه برای سخت افزار سوییچ ساخته شدند، عملکرد خیلی خوبی خواهند داشت(مثل Mario +Rabbids)

        • allfreegamer گفت:

          داداش الانم سوییچ قیمتش بالاست یجوری میگی (استفاده از حافظه های بیشتر باعث افزایش قیمت می شد ) انگار الان خیلی ارزونه دوم اینکه بیونتا یا متروید گرافیک شون کارتنی نیست ولی گرافیک بالایی هم نداره گرافیکش با نسخه ی یکش که برای ps3 و ۳۶۰ اومد چندان تفاوتی نکرده سوم نوشتی (نینتندو کارت حافظه نمی فروشه پس سودی هم نمیکنه) در حالی که نینتندو چند روز پیش کارت حافظه ی جدیدی با ظرفیت بیشتر معرفی کرد پس سود میکنه چهار هم هزینه هم گرافیک هم کیفیت در بازیها بسیار مهم و تاثیرگذاره

          • نینتندو قیمت گذاری درستی کرده حالا چون اینجا گرونه یه بحث دیگه ای میشه. بله داداش هم کنسول هم لوازم و هم بازی ها به شدت گران هستند و این رو نمیشه انکار کرد اما خارج از ایران مسئله قیمت مطرح نیست.

            نینتندو کارت حافظه معرفی نکرد. کارت بازی معرفی کرد که قراره ۶۴ گیگ باشه و از سال ۲۰۱۹ تولید بشه.

            گرافیک بازی بیونتا ۲ روی وی یو بشدت زیبا بود و نسخه سوییچ قراره یه پورت باشه. مشخص شده بازی ۶۰ فریم و با رزولوشن۷۲۰P اجرا میشه پس اولویت روی فریم و گیمپلی بوده نه گرافیک.

            شما هنوز متروید و بیونتا ۳ رو ندیدی چه طور میگی قراره مثل بازی های نسل قبل باشند؟
            من بهت قول میدم موقع نمایش متروید حسابی سورپرایز میشی. قرار نیست بازی ۴K و تکسچر های سنگین داشته باشه اما بازی بسیار زیبا خواهد بود.

        • 2B گفت:

          یسری ثروت و ارزش سهام رو میزارن تو کنسول برای سر گرم شدن
          اصل رو رها کردن چسبیدن به فرع…سیستم عامل و برند و گرافیک و…امتیاز فرعی کنسول و گیمه اصل گیم پلی هست همون بازی و سرگرمی هست که فلسفه وجودی کنسولهاست

          • allfreegamer گفت:

            تو فکر کردی کسی که فور یا وان میخره برای غیر سرگرمی میخره خوب معلومه برا سرگرمیه آقا من از یک بازیی که گرافیک خوبی داشته باشه و بشینم از گرافیکش لذت ببرم همراه با گیم پلی عالی و روان و داستان و موسیقی عالی نه اینکه گرافیکش منو دلسرد کنه دوست عزیز همه ی این چیزهایی که من گفتم برای بازی لازمه و موجب سرگرم شدن میشه همه ی کمپانیها هم برا سرگرم کردن بازی و کنسول تولید میکنند

  • pouriyagamer گفت:

    بعضی دوستان میگن سوئیچ ضعیفه اما قدرت پردازشیش ۱ترافلاپسه ۴برابر ps3 و Xbox360 اما بازی هاش از نظر گرافیکی در حد نسل هفت هم نیست چون این سیاست سوییچه به محتوای بازی توجه می کنه و زیاد توجهی به گرافیک نداره اما من ترجیح می دم ps4 که کنسول خانگی داشته باشم تا نینتندو
    اما باز نینتندو طرفدارای خودشه داره و بازی هاش شاخ اما اگر نینتندو بخواد می تونه تو گرافیک هم مانور بده بهینه سازی بازی گرافیکی براش سخته اما شدنی

گزارش مالی نینتندو | درآمدزایی بسیار خوب و افزایش دوباره انتظارات - گیمفا