آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا

آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite

دانیال دهقانی
۲۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا

به تازگی کپکام (Capcom) گزارش مالی خود را که مربوط به اول ماه آوریل تا آخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ (در کل ۹ ماه)  است منتشر کرده که در آن عملکرد بسیار خوب Resident Evil 7 و فروش نه چندان قابل دفاع Marvel vs. Capcom: Infinite بیش از هر چیز به چشم می‌آید.

در این گزارش مالی جزئیات مختلفی آورده شده که با توجه به آن‌ها، فروش محصولات این کشور در مقایسه با بازه مشابه در سال قبلی افتی کوچک داشته است. البته، سود ناخالص و سود خالص این شرکت در قیاس با همان سال، اندکی افزایش را به خود دیده است.

همچنین در این کنفرانس مالی این شرکت جزئیات مختلفی از فروش محصولات خود را هم در اختیار سرمایه گذاران و رسانه‌ها قرار داد. این شرکت به علـت “نفوذ زیاد پلی استیشن ۴” نزد بازی‌بازان رشد بالایی را در فروش محصولات مرتبط با کنسول‎های خانگی تجربه کرده و محصولات مربوط به نینتندو سوییچ این شرکت هم “عملکردی قوی” داشته‌اند. این شرکت تمرکز خود را روی تلاش برای توسعه محصولات نرم افزاری برای کنسول‌های خانگی گذاشته، چیزی که سران آن از آن به عنوان “منبع اصلی رقابت” یاد کرده‌اند.

“در ۹ ماهی که در ۳۱ دسامبر به پایان رسید، شرکت ما رشد بزرگی را در زمینه بازی‌های کامپیوتری چه به حیث نرم افزاری و چه به حیث سخت افزاری به خود دید، که این به خاطر نفوذ بالای کنسول خانگی پلی استیشن ۴ و عملکرد قوی کنسول بازی جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ بود.

به علاوه، esports هم که روز به روز در ایالات متحده آمریکا و دیگر بازارها محبوب‌تر می‌شود، باعث بالا رفتن امیدها برای رشد بیشتر صنعت شده است، که با عناوینی شناخته می‌شود که باعث شده‌اند این رشته به عنوان یک رشته ورزشی به بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۲ هم اضافه شود.

علاوه بر این، تلاش‌های شرکت برای به دست آوردن حیطه‌های تجاری جدید در ژاپن با نتیجه مثبتی به همراه بوده، همان طور که شواهد حاکی از آن است که مسابقات esport برگزار شده در نمایشگاه TGS 2017 که برای بازی محبوب Street Fighter V، آخرین نسخه از این سری محبوب که به عقیده بسیاری مبدا esports آن بوده با پاسخ مثبت هواداران روبرو شده است.

با توجه به شرایط، شرکت سعی کرده تا ساختار مدیریتی خود را استحکام بخشد، تیم سازنده را گسترش دهد و شرایط محیطی تیم سازنده را نیز بهبود بخشد، که باعث می‌شود تا روی کنسول‌های خانگی و بازی‌های کامپیوتری، که منبع اصلی رقابت ماست تمرکز بیشتری وجود داشته باشد. همچنین کمر همت برای گسترش فروش دیجیتالی محصولات نیز بسته شده، چرا که سوددهی آن‌ها مستمر و عرضه آن‌ها به مخاطبان هم مستقیم است. همچنین برای آن که تکانی به بازار راکد محصولات موبایلی خود داده باشیم،  برخی تغییرات سازمانی در این بخش به وجود آمده و با همکاری نرم افزاری با دیگر شرکت‌ها سعی بر آن بوده تا محصولاتی تولید و عرضه شود که بیشتر بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. برای تزریق گوناگونی و تنوع به نحوه سودآوری، شرکت از استراتژی “یک محتوا چند استفاده” بهره برده، یعنی محصولات محبوب‌اش را در عرصه‌های مختلف مثل فیلم و انیمیشن و اسباب بازی و مواد غذایی و چیزهایی شبیه به این در دسترس مخاطبان قرار داده است.

در مجموع، میزان فروش بازه زمانی ۹ ماهه که در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده برابر با ۴۷,۷۴۰ میلیون ین بوده است (۱۰٫۸ درصد کمتر از بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی). به لطف لایسنس شدن محصولات ثبت شده توسط ما، سود ناخالص ما ۷,۰۰۹ میلیون ین (۳۶٫۹ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی)، سود کلی ما ۷۰۹۹ میلیون ین (۷۱٫۲ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی) و سود حاصل برای سهامداران کمپانی مادر ما ۴,۴۳۹ میلیون ین (۶۰٫۷ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی) بوده است.

اطلاعات بسیاری از بخش محصولات دیجیتال کپکام که مقوله کنسول‌های خانگی هم زیر مجموعه آن محسوب می‌شود، منتشر شده است. گفته شده که ادامه عملکرد Resident Evil 7 biohazard در کنار Monster Hunter XX و Ultra Street Fighter II قوی بوده ولی عملکرد Marvel vs. Capcom: Infinite قابل دفاع و قوی نبوده است.

“در این تجارت، Resident Evil 7 biohazard (برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی)، Monster Hunter XX (برای نینتندو سوییچ) عملکرد قدرتمندی داشته‌اند، به علاوه Ultra Street Fighter II (برای نینتندو سوییچ) که تبدیل به یک موفقیت غیرمنتظره شده است. در همین حال، فروش Marvel vs. Capcom: Infinite (برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی) که در سپتامبر ۲۰۱۷ عرضه شد و بازار اروپا و آمریکا را هدف گرفته بود، روندی ملایم و متعادل داشت.

در بازی‌های آنلاین، Monster Hunter Frontier Z که عنوانی محبوب در طول سالیان بود به مناسبت ۱۰ سالگی بروزرسانی جدید و بزرگی دریافت کرد که این باعث عملکرد قوی آن شد. در زمینه محتویات موبایل، برخی تغییرات در استراتژی‌های کمپانی ایجاد شد و با برخی شرکا اتحاد به عمل آمد و حق لایسنس محصولات برای تولید عناوین جدید به آن‌ها داده شد و این در کنار عملکرد همچنان مثبت Monster Hunter Explore باعث سودآوری بود.

در نهایت مجموع فروش ۳۰,۸۴۴ میلیون ین بود (۸٫۵ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی) و سود ناخالص هم برابر با ۶,۲۵۷ میلیون ین (۳۲۸٫۲ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال مالی قبلی) بود.

برای چهارمین سه ماهه سال مالی ۲۰۱۸ که در ۳۱ مارس ۲۰۱۸ پایان می‌یابد، شرکت انتظار یک فروش طوفانی را به خاطر عرضه بازی پرچمدار Monster Hunter: World (برای پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان) دارد.”

به نظر بیش از ۴٫۸ میلیون نسخه از Resident Evil 7 biohazard به بازار عرضه شده که ۱٫۲ میلیون نسخه از آن مربوط به ۹ ماهه مورد محاسبه در این آمار مالی بوده است. به نظر یک میلیون نسخه از Marvel vs. Capcom: Infinite از زمان عرضه‎‌اش در ماه سپتامبر تا پایان ماه مارس به بازار عرضه شده است. در مجموع (محصولات کنسولی و رایانه‌های شخصی) حدود ۵٫۷۵ نسخه فیزیکی از عناوین این شرکت به بازار عرضه شده و ۸٫۱ میلیون نسخه هم دیجیتالی به فروش رسیده، که در مجموع یعنی فروش عناوین این شرکت در ۹ ماه مورد محاسبه برای این گزارش ۱۳٫۸ میلیون نسخه بوده است.

همچنین این شرکت پیشبینی کرده که در سه ماهه آخر سال مالی هم به لطف Monster Hunter: World سود بالایی نصیبش شود و امید دارد تا این عنوان، سری Monster Hunter را به یک سری جهانی و محبوب در سراسر دنیا بدل سازد. به همین علت، این شرکت انتظار دارد در پایان سال مالی، نسبت به سال مالی قبلی سودآوری بیشتر و بهتری داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا
آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فکر نمیکنم امار ۴/۸ میلیون نسخه برای رزیدنت ایول امار درخور و شایسته ای باشه اونم در قیاس با چند نسخه قبلی با در نظر گرفتن مولتی پلتفرم بودن بازی فروشش به نظر من اصلا خوب نیست ولی خب با توجه به اینکه این نسخه در حد انتظار نبود شاید همین فروش هم براش کافی باشه

    • horizon fan گفت:

      درحد انتظار نبود ؟؟؟
      دادا شاید شما اشتباهی رفتی اویل ۶ بازی کردی
      وگرنه اویل ۷ فراتر از انتظار ظاهر شد منتهی مشکل اونجا بود که بازی همون روز اول کرک شد و فروشش رو پی سی رو از دست داد و بخش وی ار فقط شامل ps4 بود و همین خودش اشتیاق برای تجربه رو روی سایر پلتفرما رو کم کرد
      وگرنه هیچ مشکلی نداشت بازی بلکه یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۱۷ بود
      نمرات و بخش جوایز رو برید نگاه کنید که تو چندبخش نامزد دریافت جایزه بود
      البته بعضی ها لیاقتشون همون اویل ۶ درب و داغونه…

      • یکی از بهترین عناوین ۲۰۱۷ :rotfl: :rotfl:
        مطمئنین رزیدنت ایول۷ رو بازی کردین؟؟؟؟ البته سلایق متفاوته و قابل احترام اما رزیدنت ایول ۷ خیلی دست بالا بگیرمش اخرش نمره ۶
        عنوانی که نه شخصیت سازی داره نه شخصیت پردازی
        اخر ترسش یه پیرمرده با یه تبر
        صحنه خانواده بیکر دور میز رو بر میداره از یه فیلم مشهور خیلی مجلسی کپی میکنه فکر کرده مردم ….
        فاجعه بار ترین باس فایت اخر رو در کل فرانچایز میذاره جلوی ملت
        فاتحه رزیدنت ایول شماره داری رو باید خوند که ساعت های انتهایی بازیش باید دور خودت توی کشتی بچرخی و همه چی داشته باشه جز ۱ درصد جذابیت
        فرانچایزی که با انواع و اقسام موجودات و زامبی ها خودش رو توی دل ملت جا کرد توی این نسخه به خاک سیاه نشسته بود تنوع زامبی زیر خط فقر
        عنوانی که تهش برداری یه هلیکوپتر بذاری و یک نشان مقدس به بدنه اش بچسبونی تا داستان افتضاحت رو به رزیدنت ایول ربط بدی همون نمره۶ هم زیادشه
        کجاست فداکاری های شخصیت های این فرانچایز من یکی همون رزیدنت ایول۶ و اکشن رو با همون بخش داستانی کریس با این رزیدنت ایول۷ عوض نمیکنم

        • PlayStation 5 گفت:

          درود بر تو محمدرضا عزیز تک تک حرفاتو قبول دارم :yes:
          بدون شک مزخرف ترین نسخه سری همین ۷ بود و آبروی ۲۰ ساله این فرانچایز رو برد

        • horizon fan گفت:

          چه نقد جالبی…
          یه پیرمرد با یه تبر (تمام تفسیرت از بازی همین بود)
          دورخودمون تو کشتی چرخیدیم ؟ پس مطمعن شدم ینی اویل های قدیمی رو اصلا بازی نکردی =)))
          چون هزارتا مثال میتونم بزنم واست از رزیدنت های قدیمی که چقدر تو یه محیط محدود گشت میزدیم تا درهای قفل رو باز کنیم شما به زور از اویل ۵ شروع کردی بازی کردن
          وگرنه امکان نداره موتور سواری و به اویل کلاسیک ترجیح بدی
          بله درسته اویل های کلاسیک زامبی داشت و این نداره ولی چه ربطی به باقی مسائل داشت
          البته من معمولا دیدم شما از بازی های درجه ۳ و ۴ خیلی تعریف و تمجید میکنید
          بعید هم نیست که بیاید اویل ۶ رو برتر از باقی اویل ها بدونید

          • اوردن اسم رزیدنت ایول های قدیمی کنار افتضاحی مثل رزیدنت ایول۷ توهین به این فرانچایز هست دوست عزیز
            رزیدنت کلاسیک اگر میذارتت دور یک محیط بچرخی هدفی برات تعیین شده جذابیتی به این کار بخشیده مثل عنوان افتضاحی نیست که عملا بعد از خانواده به ظاهر ترسناک چنان جذابیتش به صفر برسه که …..
            رزیدنت ۳ عنوانی بود که تازه بعد از حرکت قطار نه تنها جذابیت بازی کم نمیشد بلکه به اوج میرسید زمانی که جیل نیاز به دارو داشت
            من شک دارم شما حتی بدونید که معمای شات گان که در رزیدنت ایول۷ دیدین کپی برداری از کدام نسخه این فرانچایز بود
            در نهایت اگر به شما رزیدنت ایول۷ چسبیده خوش به حال شما لذت ببرید
            بازی های درجه ۴ هم که ازشون خوشم میاد دلیلش این هست که بازیشون میکنم و خودم نظر میدم نمیام به علت فلان نمره مثل بعضی خودم رو ازشون محروم کنم و الکی نظر بدم بله خیلی از همون عناوین درجه۴ جذابیتی دارن که بازی هایی که بعضی ازشون بت ساختن و لیست تهیه میکنن نزدیکشون هم نیستن

            • horizon fan گفت:

              من شک دارم شما حتی بدونید که معمای شات گان که در رزیدنت ایول۷ دیدین کپی برداری از کدام نسخه این فرانچایز بود
              چرا وقتی بی دلیل حرفی میزنید که هیچ چیزش منطقی نیست شروع میکنید حرفای خودمو به خودم تحویل میدید
              این بازی یه شروع دوباره بود برای این سری و طبیعتا یک سری الگو ها و معماهارو از نسخه اول بازی الهام گرفتن و بعضی هاشو هم مثل همین معمای شاتگان کپی کردن… و از طرفی خود بازی چیزای جدیدی داشت که تو نسخه های قبلی نبود و بازی رو جذابتر کرده بود
              حالا شما میگی قسمت کشتی بازی بیخودی میرفتی اینور اونور
              نمیدونم شاید شما اصلا بازی نکردی سری رزیدنت اویل رو و الکی ۴ تا جمله از اینور یاد گرفتی
              وگرنه نمیشه که الکی از یه بازی بدون دلیل و منطق ایراد گرفت
              خب بازی جذاب نبود چرا؟ جوابش نمیشه چون جذاب نبود
              وقتی فکت صادر میکنی باید جواب درست حسابی داشته باشی وگرنه حرف بیهوده ای داری میزنی

        • SHERA-RAT گفت:

          با این دیدی که تو از گیم داری یه لطفی به خودت و همه ما بکن دستگاهتو بفروش جاش قناری بخر، هم خودت سرگرم میشی هم ما اذیت نمیشیم، اگه نه امیدوارم با بالا رفتن سنت به درک درستی از این بازی برسی، حرفات حرفای یه نوب واقعی و بی تجربست..

    • نسخه‌های قبلی جالب درنیومده بود، سر همین ملت امید چندانی به این هم نداشتن در حالی که خوب دراومد. نسخه های قبلی فروششون خوب بود (رزیدنت ایول ۶ به صورت مجموع رو تمام پلتفرم هایی که عرضه شده تا آخرای سال ۲۰۱۷ حدود ۹٫۵ میلیون نسخه فروخته مثلاً) ولی چون ناامیدکننده بودن، یه جورایی ملت خیلی انتظار نداشتن این بگیره و سر همین کپکام انتظاراتشو از فروش این آورده بود پایین. ضمن اینکه این اولین رزیدنت ایول تماماً نسل هشتمی به حساب میاد. به نسبت اون آینده ای که تو ذهنشون در مورد فروش رزیدنت ایول ۷ ترسیم کرده بودن، بازی خوب ظاهر شده.

      • :yes: :yes:
        اره دانیال جان اگر این طور که گفتی بهش نگاه کنیم درسته اما رزیدنت خوبی نبود

      • horizon fan گفت:

        جالبه که دوستمون از بازی ایراد شخصیت پردازی گرفتن درحالی که خیلی از بهترین شخصیت های دنیای گیم و خیلی از داستنها با شروع گنگ و پیچیده معروف شدن
        اینو باید بدونیم که در داستانی که همیشه شخصیت ها عوامل اصلی چرخش داستان بودن یه شخصیت گنگ و معرفی نشده باعث ضعف در اون داستان نیست بلکه شروع یک تحول در اون داستانه
        و ضعف نیست
        زمانی میشه به اون ضعف گفت که نسخه بعدی همین ایرادات رو داشته باشه

  • mahdi.r گفت:

    خیزش دوباره کپ کام
    دیگه فقط کافیه یه dmc بسازه که دوباره به دوران اوجش برگرده

  • indianboy گفت:

    فقط و فقط و فقط منتظر و چشم انتظار بازسازی نسخه شماره ۲ و ۳ بازی رزیدنت ایول!
    هیچ توجیه و دلیلی هم مورد قبول نیست. اگر کسی عرضه ساخت نسخه جدید نداره لااقل نسخه های خوب قبلی رو بازسازی میکنه.

  • Revolver1 گفت:

    اویل بازایه قدیمی میدونن اویل هفت ینی چی

آمار مالی کپکام | از فروش بالای Resident Evil 7 تا فروش کمتر از انتظار Marvel vs. Capcom: Infinite - گیمفا