اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می  ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

  • مبارزه با Mia

به محض این که صحنه را دیدید از نردبان پایین آمده و عقب بروید تا همان اول روی نردبان با اره برقی به زمین نیافتید. این مبارزه شاید در واقع یک “باس فایت” نباشد اما واقعا خفن است و بسیار دلهره آور. در این نبرد باید بارها و بارها به سر میا شلیک کنید. فقط همین کار را تکرار کنید و اصلا نگران مهمات سلاحتان نباشید زیرا تا اینجا کلی گلوله جمع کرده ایم. مدام از او دور شوید و وقتی با اره برقی حمله می کند سریعا فرار کنید و از وی دور شوید و هرگز نگذارید نزدیکتان شود و مدام هم به سر او شلیک کنید تا نهایتا کارش تمام شود. بعد از مبارزه کمی در نزدیک جایی که میا افتاده است صبر کنید تا صحنه ای بیینید و این بخش به پایان خواهد رسید.

  • نکته: بعد از شکست او و پایان این بخش تروفی برنز “Welcome to the Family, Son” را خواهید گرفت.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

میا بیا!!

THE MAIN HOUSE (خانه اصلی)

اوه اوه!! گیر افتاده ایم.. بدجور هم گیر افتاده ایم. میا هم اینجا نیست…

صحنه سر میز شام در کنار خانواده دوست داشتنی را مشاهده نمایید!! سریعا از شام به شکنجه می رسیم!! اما یک نکته خوب وجود دارد و آن هم این است که لااقل دستمان سرجایش است و وصل شده است!!

وقتی تلفن زنگ می خورد با آنالوگ ها کاری کنید تا صندلیستان به زمین بیافتد و آزاد شوید. خب حالا باید به فکر فرار از خانه باشیم.

  • ماموریت: از خانه فرار کنید

ابتدا وارد اتاقی شوید که سمت راست جایی که روی صندلی نشسته بودید قرار دارد و در آن ساعت پدربزرگ وجود دارد. این ساعت را به یاد داشته باشید که بعد با آن کار داریم. روی میز اتاق یک کتاب وجود دارد که میتوانید چک کنید و یک فایل NEWSPAPER ARTICLE – MISSING PEOPLE. اینها همان اعضای گروه فیلم برداری هستند که دیده بودیم. در گوشه اتاق یک کشو وجود دارد که آن را باز کنید و HANDGUN AMMO x5 بردارید. از اتاق بیرون بیایید و دقیقا سمت راستتان بعد از خروج از اتاق تعدای کاغذ روی دیوار می بینید. آنها را چک کنید تا فایل HOME-IMPROVEMENT STORE RECEIPT برایتان ثبت شود. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

چقدر دوست داشتنی…

حالا به آشپزخانه بروید و در پشت اپن آشپزخانه آیتم HERB را بردارید. همچنین می توانید یخچال را چک کنید. خب حالا ۳ درب هست که می توانیم بررسی کنیم. ابتدا به درب سمت راست آشپزخانه بروید یعنی دربی که از یخچال دورتر است. سمت چپ در اتاق یک کابینت است که چیزی داخل آن نیست. یک لنگه چکمه نیز در سمت راست اتاق هست که میتوانید بررسی کنید و نام “Eveline” را در آن می بینید. یک درب قفل یا floor-hatch روی زمین نیز هست که گویا به راهی زیرخانه می رود و فعلا قفل است.

  • ماموریت فرعی: کلید درب قفل روی زمین (floor-hatch) را پیدا کنید.

برگردید به آشپزخانه و حالا وارد درب نزدیک یخچال شوید. حالا در راهرو هستید. می توانید سمت چپ بروید و درب دیگر حال را باز کنید تا روی نقشه آبی شود. کنار این درب هم یک کشوی قفل وجود دارد که بعدا به سراغش می آییم. روبروی کشوی قفل یک راه می بینید که با پله پایین می رود و به “Garage” می رسد و یک جعبه هم اینجا می بینید و متوجه می شوید که با آیتم درست، بعدا می توانید جعبه ها را بشکنید. پایین بروید و می بینید که جعبه کلید گاراژ به یک نوار قرمز دور آن پوشانده شده است که باید چاقو داشته باشید تا آن را باز کنید.

برگردید و به راهروی اصلی و حالا از جایی که از درب آشپزخانه بیرون آمدیم و به چپ پیچیدیم، این بار به راست بروید و به سمت گوشه راهرو. درب سمت چپتان قفل است. تنها مسیر راهرو را ادامه دهید. حالا قرار است تا بخشی استرس زا را تجربه نمایید…

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

اصلا از این خبرا نیست ها…

کمی که در راهرو جلو بروید ناگهان می بینید که JACK یا همان پدر خانواده مقداری جلوتر در گوشه راهرو است. اینجا سریعا برگردید و به بخشی بروید که مربوط به گاراژ بود و آنجا پشت دیوار مخفی شوید تا جک به این بخش راهرو بیاید و احتمالا وارد آشپزخانه خواهد شد. وقتی او وارد آشپزخانه شد سریعا به راهرو بروید و سعی کنید که مسیری که قبلا از آن برگشتید را ادامه دهید و در گوشه راهرو جایی که اولین بار جک را دیدیم از روی یک کمد کوچک، کلید HATCH KEY که دنبالش بودیم را بردارید. در بخش جنوبی راهرو یک درب فلزی بزرگ می بینید که گویا یک قطعا روی آن کم است و احتمالا یک پازل است و شما را به یاد بازی های قدیمی سری می اندازد. همچنین برخی عکس ها اینجا وجود دارد از اعضای خانواده که می توانید آن ها را چک نمایید اما کلا چیز مهم و به درد بخوری در اینجا وجود ندارد. حالا برگردید به سمت منطقه آشپزخانه. اینجا کارتان مقداری سخت است. باید کمین کنید تا زمانی که جک به سمت منطقه سالن و اتاقی که در آن ساعت پدربزرگ قرار دارد برود و شما سریعا به صورت نشسته با R3 از پشت اپن آشپزخانه به اتاق دورتر از یخچال بروید که درب قبل روی زمین در آن است. اگر جک شما را ببینید کارتان سخت می شود و دنبالتان می کند و با بیل مدام ضربات مرگباری به شما می زند و باید از دست او فرار کنید و جایی قایم شوید تا شما را گم کند و دوباره مسیر را تکرار نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

از این خبراس همش…

حالا از کلید بر روی درب قفل روی زمین استفاده کنید و آن را باز نمایید و وارد بخش زیر خانه شوید. اینجا از جک در امان هستیم. مسبر را دنبال کنید و تنها کمی جلوتر، سمت چپتان در کنار یک دستگاه قرمز رنگ آیتم مهم ANTIQUE COIN 2/18 را بردارید.

نکته: این ANTIQUE COIN ها بعدا برای خرید آپگریدها و آیتم ها به کار خواهند آمد و بسیار مهم هستند. همچنین جمع کردن همه آن ها تروفی خوبی نیز دارد. پس همه آنها را با دقت جمع کنید.

مسیر را ادامه دهید تا جایی که باید خود را بالا بکشید و وارد اتاق رختشویی شوید. حالا دقیقا در پشت درب قفلی هستیم که قبلا در راهرو نزدیگ درب آشپزخانه دیده بودیم. به نقشه نگاه کنید تا متوجه شوید. اینجا می توانید بازی را در cassette recorder ذخیره کنید و  یکی از نقاط SAVE POINT است. خدا را شکر!!!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

HATCH KEY

سمت چپ این بخش ذخیره، می توانید نقشه خانه اصلی یا MAIN HOUSE MAP را بردارید. طبفه دوم به نظر خیلی بزرگ می رسد نه؟ در این مناطق ذخیره بازی، یک جعبه سبز رنگ بزرگ نیز وجود دارد که می توانید به یاد جعبه های نسخه های قدیمی رزیدنت اویل آیتم هایتان را در آنها جابجا کنید و ذخیره کنید و در هر اتاق سیوی که در طول بازی بروید کل آیتم هایی که قبلا در اتاق های سیو دیگر نیز در جعبه گذاشته اید همگی در دسترس شما هستند و همه جعبه ها در واقع یکی هستند. فعلا چیز خاصی برای ذخیره و برد اشتن و .. از جعبه نداریم.

کابینت سبز رنگ سمت چپ جعبه را چک کنید و HERB و CHEM FLUID را بردارید. اینجا یک بخش آموزشی دیگر بازی به شما می دهد در مورد ترکیب آیتم ها. مثلث را بزنید تا اینونتوری باز شود و R1 بزنید تا به بخش ترکیب آیتم ها بروید. یک HERB به همراه یک CHEM FLUID ترکیبشان منجر به ساخت یک “First Aid Med” می شود. این آیتم را بسازید اما اگر وضعیت سلامتیتان قرمز نیست بیهوده از آن استفاده نکنید.

  • دستورالعمل جدید: Herb + Chem Fluid = First Aid Med
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

این ANTIQUE COIN ها بعدا برای خرید آپگریدها و آیتم ها به کار خواهند آمد و بسیار مهم هستند. همچنین جمع کردن همه آن ها تروفی خوبی نیز دارد. پس همه آنها را با دقت جمع کنید.

حالا به سمت درب اتاق بروید و جعبه ای که روی قفسه سمت راست درب است را بررسی کنید. آن را بچرخانید تا درب و گیره درب آن را پیدا کنید. آن را باز کرده و آیتم مهم LOCKPICK را بردارید. حالا درب را باز کنید (در واقع دارید دربی را که از آن سمت راهرو قفل بود از پشت باز می کنید) و وقتی میخواهید خارج شوید تلفن پشت سر شما زنگ می خورد. آن را جواب دهید. دوباره Zoe است. انگار دارد ما را می بیند و از ما می خواهد به سمت سالن اصلی برویم. هنوز نمی دانیم که آیا می توانیم به او اعتماد کنیم یا خیر….

  • ماموریت زیرشاخه: به سالن اصلی بروید.

از اتاق ذخیره خارج شوید و به سمت راست راهرو بروید و نزدیک های انتهای راهرو یادتان است یک کمد قفل بود که گفتیم بعدا به سراغش می آییم؟ حالا می توانید آن را با LOCKPICK که دارید باز کنید و آیتم FIRST AID MED و همینطور بک تروفی برنز بگیرید.

  • نکته: بعد از باز کردن کمد قفل با LOCKPICK، تروفی برنز Master of Unlocking را می گیرید. اگر طرفدار پر و پا قرص رزیدنت اویل هستید با دیدن نام این تروفی حتما به یاد رزیدنت اویل ۱ می افتید و جایی که Barry، جیل ولنتاین عزیز ما را با لقب Master of Unlocking در یک صحنه بسیار خوفناک مفتخیر می کند!!
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

او یک افسر پلیس است. خدا را شکر… صحنه را ببینید و اتان تقاضای کمک از او می کند، ولی پلیس تفنگش را به اتان نمی دهد اما خوشبختانه لااقل یک چاقوی جیبی به ما می دهد و از اتان می خواهد در گاراژ هم را ملاقات کنند.

حالا برگردید بروید به راهروی جنوبی آن طرف خانه و درب سالن اصلی که قبلا دیدیم انگار یک آیتم روی آن کم بود را بررسی کنید تا دوباره بفهمید که قفل است و نمی توانید اکنون به سال اصلی بروید. دوباره برگردید و به محل کمد قفلی که باز کردیم بیایید و نزدیک آن یک پنجره می بینید که یک نفر دارد از آنجا نوری به داخل می اندازد. به سمت آن بروید.

او یک افسر پلیس است. خدا را شکر… صحنه را ببینید و اتان تقاضای کمک از او می کند، ولی پلیس تفنگش را به اتان نمی دهد اما خوشبختانه لااقل یک چاقوی جیبی به ما می دهد و از اتان می خواهد در گاراژ هم را ملاقات کنند.

  • ماموریت زیرشاخه: به گاراژ بروید.

خب حالا لااقل چاقو داریم و می توانیم آن نوار قرمز زنگی که دور جعبه کلید باز کردن گاراژ پیچیده شده بود را پاره کنیم و همینطور آن جعبه ای که همان اول پله های گاراژ است و قبلا گفتیم آیتمی نداریم که آن را بشکنیم را شکسته و HANDGUN AMMO x5 را بردارید. از پله ها پایین بروید و چاقو را روی نوار دور جعبه کلید استفاده کنید و بعد دکمه گاراژ را بزنید تا باز شود و وارد شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

از این صحنه فوق خفن لذت ببرید و بعد باس فایت با Jack آغاز می شود که در قسمت بعد به آن خواهیم پرداخت.

از یک صحنه فوق خفن لذت ببرید و بعد باس فایت با Jack آغاز می شود که در قسمت بعد به آن خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش سوم - گیمفا