کارگردان هنری Dead Space: الکترونیک آرتس این سری را نخواهد فروخت
ایان میلام (Ian Milham)، کارگردان هنری سابق سری Dead Space، به تازگی یک تصویر هنری جدید در وبسایت «ردیت» منتشر کرده است که پرسشهای بسیاری از آینده این مجموعه بازی را پاسخ میدهد. میلام اذعان داشت که وی در حال حاضر هیچ اطلاعی از وضعیت فعلی این سری بازی ندارد اما تقریباً مطمئن است که شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) این برند را به شرکت دیگری نخواهد فروخت.
بر طبق گفتههای میلام، علی رغم اینکه به نظر نمیرسد که شرکت الکترونیک آرتس قسمت جدیدی از این مجموعه را بسازد اما آنها تصمیمی هم به فروش حقوق این سری به شرکتهای دیگر ندارند. وی در این خصوص اظهار داشت:
IP جایی است که کلی پول آنجاست و شرکت الکترونیک آرتس در این چند سال صدها میلیون دلار برای سری Dead Space خرج کرده است بنابراین خیر، آنها اجازه نخواهند داد که این [سری] ارزان از دستشان برود.
میلام در ادامه در خصوص وضعیت کار هنرمندان گرافیکی صحبت کرد و بیان داشت:
اگر شما درباره استخدام یک هنرمند گرافیکی جهت استفاده شخصی صحبت میکنید، این کار بزرگی نیست. افراد بااستعداد و شگفتانگیز زیادی در کمیسیون Artstation حضور دارند.
اما در آنجا به ثبت قرار داد نیاز است و هرچه که مشخصتر باشد، بهتر است. حقوق کارها و وضعیت مالکیت آنها مهم است (این تصویر متعلق به کیست؟ آیا این هنرمند میتواند آن را به شخص دیگری جهت استفاده بفروشد؟) همچنین مشخصات کار چطور (اندازه؟) و جریانکاری (تصاویر بندانگشتی برای اتمام کار است؟ تعداد بازدیدها و تکرارها چطور؟). تمامی این عوامل قیمت نهایی هر طرح را به طرز چشمگیری تحتتاثیر قرار میدهد.
در حال حاضر به نظر نمیرسد که شرکت الکترونیک آرتس برنامهای مبنی بر عرضه بازی Dead Space IV یا حتی بازسازی این سری بازی ترسناک داشته باشد؛ هرچند با توجه به حدس و گمانها و همینطور سخنان کارگردان هنری سابق این مجموعه، شرکت یادشده تصمیم به فروش حقوق این برند هم ندارد.
لازم به یادآوری است که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، الکترونیک آرتس استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) را تعطیل کرد. استودیوی نامبرده وظیفه ساخت سری بازیهای Dead Space را بر عهده داشت و این اواخر بر روی یکی از پروژههای سری Star Wars کار میکرد که گفتنی است پروسه تولید آن لغو شده است.
پر بحثترینها
- جیم رایان: پلی استیشن از قرارداد ۱۰ ساله Call of Duty هیجان زده است
- بازی Hellblade 2 دارای Photo Mode خواهد بود
- تحلیلگر: GTA 6 مهمترین عرضه در تاریخ سرگرمی تا کنون خواهد بود
- واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیهساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5
- افشای برخی قابلیتهای PS5 Pro؛ از قدرت ۶۷ ترافلاپسی تا بهبود ۳ برابری ری تریسینگ
- اینسایدر گیمینگ مشخصات فاش شده PS5 Pro را تایید کرد
- ناراحتی طرفداران بابت حذف شدن Bloodborne از رایگیری بهترین بازیهای پلی استیشن
- گزارش: بازی Rise of the Ronin نمیتواند نرخ فریم ۶۰ را حفظ کند
- شایعه: حجم بازی GTA 6 حدود ۲۲۸ گیگابایت خواهد بود
- آیا Rise of the Ronin میتواند بهتر از Ghost of Tsushima ظاهر شود؟
نظرات
یکی از تاثیر گذار ترین بازی هایی بود که کردم
نمیفروشه ولی دیگه هم نمیسازتش 😐 😐
الکترونیک آرتس گه با battlefront2 ثابت کرد خیلی پول دوسته
متاسفانه چون انتظارات ea رو تو فروش برآورده نکرد دیگه ادامش نداد
واقعا حیف عنوانی که پر از خلاقیت و نوآوری با اون گیمپلی عالی و فضا سازی خارق العاده پتانسیل ادامه دادن رو داشت
خدا کنه بسازن،انصافن بهترین بازی ترسناک بود بعد از SilentHill