اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت…. نمی دانید که از دست این خانواده جه خواهید کشید… نمی دانید چه مصیبتی در انتظارتان است. حیف است ندانید…

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می  ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

THE GUEST HOUSE

وقتی بازی را آغاز می کنید در کات سین ابتدایی با اتان وینتر شخصیت اصلی بازی آشنا می شوید که بعد از ۳ سال ناپدید بودن همسرش Mia حالا با یک پیام ویدئویی مشکوک از او مواجه شده است و برای پیدا کردن وی پای به “Dulvey Louisiana” می گذارد. 

  • ماموریت: یافتن Mia

هنگاتم رانندگی کنترل اتان را به دست می گیرید و البته فقط می توانید به اطراف نگاه کنید. سپس ماشین می ایستد و از ماشین پیاده می شوید و به سمت جلو و تنها مسیری که وجود دارد بروید.

نکته: بعد از پیاده شدن از ماشین تروفی برنز “She’s Alive” را می گیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

اینجا هنوز داغید نمی فهمید کجا دارید می رید و چی در انتظارتونه

مسیر را به سمت عمارت بزرگی که می بینید ادامه دهید و کاری به حشرات در راه نداشته باشید. در مسیر، بازی به شما می گوید که تاچ پد را بفشارید تا هدف و ماموریت خود را ببینید. این کار را انجام دهید و محل خود را در روی نقشه محل می بینید. همچنین یک ستون به نام فایل ها هم در سمت چپ می بینید. فعلا فایل ثبت شده ندارید اما می توانید مثلث را بزنید و گزینه “Email from Mia” را در اینوتنوری انتخاب کنید. سپس ضربدر را بزنید و گزینه magnifying glass (همان تست کردن و بررسی آیتم است) را انتخاب کنید تا ایمیل ویدئویی را بینید و متوجه شوید که چه  چیزی شما را به اینجا کشانده است. یعد از این کار، “Email from Mia” در بخش فایل ها ثبت می شود.

نکته: فایل ها جزو آیتم ها و موراد جمع کردنی در بازی هستند که تمامی این آیتم ها و .. را در طول مسیر راهنما خواهید یافت و هیچ چیزی را از دست نمی دهید. در طول راهنما تمام آیتم های جمع کردنی را به صورت بولد شده خواهم نوشت تا کسانی که فقط می خواهند آیتم را جمع کنند راحت باشند. خواهش میکنم!!! کاری نکردم!!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

این عکسه فقط واسه من تکون میخوره یا گیفه واقعا؟!!!

مسیر را ادامه دهید و دروازه آهنی را امتحان کنید که قفل است. سمت چپ مسیر را ادامه دهید و بازی به شما می گوید که می توانید با فشردن L3 بدوید. البته دویدنش خیلی خسته است ولی از هیچی بهتر است!! جلوتر به یک ماشین  می رسید که آن را بررسی کنید . می توانید درب کنار آن را باز کنید و یک مجله پیدا کنید. مثل این که قبلا عده ای به این خانه سر زده اند. پشت مجله را چک کنید تا یک پیام استرس زا ببینید.

مسیر را ادامه دهید تا به یک دروازه که یک نشانه روی  آن وجود دارد و نوشته است “Accept Her”، برسید. وارد شوید و مسیر را دنبال کنید. مسیر به چپ می رود و مجددا ادامه می یابد اما ناگهان در جلوتر شخصی را می بینید که راه می رود و از تصویر خارج می شود. دنبالش بروید و البته که او را پیدا نخواهید کرد ولی یک مسیر دیگر می بینید که با ایتم های عجیب در کنار یک درخت بزرگ تزیین شده است و چندین کلاغ می بینید. به سمت اره ای که آویزان است بروید و بازی به شما می گوید R3 را بزنید تا بتوانید بنشینید و از زیر این بخش رد شوید و مجددا همین دکمه را بزنید تا بلند شوید. مسیر را ادامه دهید و از کلاغ های مرده رد شوید و در یک بخش باید به پایین بپرید که این کار را انجام دهید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

بازی که اویل ۷ باشه تزئئیناتش هم اینه

به نظر می رسد که کسی به تازگی چیزهایی را اینجا سوزانده است. اینجا می بینید که در حیاط پشتی خانه هستید. به سمت آتش بروید و روی کیف قهوا ای دکمه تعامل را بزنید تا ان را بردارید. بازی به شما می گوید که از L3 و R3 برای بررسی دقیق یک ایتم استفاده کنید. به این طریق درون کیف را نگاه کنید و یک گواهینامه رانندگی را می بینید که متعلق به Mia است. بازی به شما می گوید که می توانید اینونتوری خود را با زدن مثلث باز کنید که می توانید این کار را امتحان نمایید.

نکته: بعد از یافتن گواهینامه تروفی برنز “A-ha!” را می گیرید.

به سمت منطقه پشت خانه بروید و یک درب می بینید که باز می شود و ناچارا باید وارد شوید. درب پشت سر شما بسته می شود. خوشبختانه اتان یک چراغ قوه همراه دارد که می تواند مقداری نور در تاریکی بیاندازد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

میگن دستی دستی خودشو انداخت تو چاه قضیه این لحظات بازیه

  • ماموریت زیرشاخه هدف اصلی: خانه را بگردید.

کمی جلوتر وارد درب شوید و خود را در یک راهرو می یابید. جلوتر یک کابینت وجود دارد که م توانید با آن تعامل کنید اما می فهمید که هنوز آیتم مناسب باز کردنش را ندارید (ایناس که رزیدنت ۷ رو یک رزیدنت اویل واقعی کرده و عاشقای رزیدنت اویل کیف میکنن باهاش که ۱۰ بار برن و برگردن تا آیتم مربوط به یه کمد اول بازی رو پیدا کنند و …). سمت راست کابینت وارد آشپزخانه شوید. کلی آیتم چندش اور و تهوع آور اینجا وجود دارد که با آن ها تعامل می توان کرد. (مایکروویو و قابلمه و شیر آب و ..). یک روزنامه روی میز است که نوشته تعداد افراد خیلی زیادی در چند سال گذشته ناپدید شده اند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

راننده کی بودی تو؟

دقیقا در سمت راست جایی که وارد آشپزخانه شدیم یکی دو کشو وجود دارند. کشوی اولی را باز کنید تا یک عکس سوخته پیدا کنید. عکس زیادی آسیب دیده است و نمی توان از روی آن چهره را شناخت. کشوی بغلی را هم امتحان کنید که می بینید قفل است و فعلا کاری نمی توانید بکنید اما بعدا بر می گردیم. از آشپزخانه خارج شوید و به یک راهروی دیگر می رسید و یک کشوی دیگر هم اینجا وجود دارد که البته خالی است. اینجا دو راه دارید. مسیر کنار پله ها را ادامه دهید یا از پله ها بالا بروید. ابتدا از پله ها بالا می رویم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

اگر بپزید این رو و مایکروویو رو روی ۲ دقیقه بذارید یه تروفی می گیرید!! این تروفی رو من به صورت پیامک بهتون میدم!!

در بالای پله ها یک دکمه “stairs” می بینید که اگر فشار دهید می بینید اتفاقی نمی افتد و انگار برقش قطع است. کمی جلوتر سمت راست یک دستگاه ضبط کاست (cassette recorder) روی میز می بینید. با آن تعامل کنید و یدر می یابید که می توانید بازی را ذخیره نمایید. یاد typewriter معروف سری به خیر….

سمت راست این دستگاه کاست، یک نوار ویدئویی می بینید که آن را بردارید و رویش نوشته است “Derelict House Footage” . پس حالا باید منتظر یافتن یک VCR باشیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

مدیونید اگر قابلمه و مایکروویو رو چک نکنید. اگر چک نکنید یه تروفی هست که نمی گیرید. البته تروفیش مال بازی نیست. من براتون پیام می فرستم میگم تروفی رو گرفتید شما!!!

  • ماموریت زیر شاخه: نوار ویدئویی را برای یافتن شواهد تماشا کنید

حالا برگردید و از پله ها پایین بروید و این بار راه کنار پله ها را ادامه دهید. جلوتر درب سمت راست را امتحان کنید تا وارد اتاق شوید. در آن سمت اتاق یک تلویزیون می بینید. روی میز اتاق یک عکس وجود دارد که می توانید آن را بررسی نمایید. یک عکس دیگر هم سمت چپ قرار دارد. شبیه Mia است. نه؟

سمت راست عکس ها یک جعبه فیوز روی دیوار می بینید که مشخص است یکی از فیوزهایش کم است و احتمالا همین دلیل کار نکردن آن دکمه “stairs” بود. این جعبه را یادتان باشد. بعد از پیانو به سمت تلویزیون بروید و می بینید که یک دستگاه VCR هم به آن وصل است. ایول!!! حالا نوار “Derelict House Footage” را داخل دستگاه بگذارید و آن را اجرا نمایید.

نکته: در این بازی نوارهای ویدئویی که می بینید خودشان مرحله هایی از بازی هستند و خودتان داخل این نوارها باید با شخصیت های آن نوار که ضبط شده است بازی نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

چه غریبانه…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mohammad1380n گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی
    واقعا این راهنمای قدم به قدم هاتون زیباس

  • با سلام آقای آقا بابایی خسته نباشید بسیار عالی …به نظر شما میزان ترس و وحشت اوت لست ۲ بیش تر است یا اویل ۷ ؟؟

    • اوت لست خدای ترس هست ، شک نکنید رو دستش نیست

    • با اجازه از آقا سعید . داداش اصن سبک اویل کلا وحشت بقاس معلومه اویل ترسناک تره باو من کاور بیوهازرد رو که میبینم شب خوابم نمیبره 😀 😀 😀

    • erfanwoods گفت:

      از همه نظر re7 سرتره

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. بسیار ممنونم ازتون. سلامت باشید.
      اگر نظر من رو میخواید قطعا رزیدنت اویل ۷ اما نه فقط واسه “ترس” بلکه به خاطر “ارزش ترس”. این که شما هیچی نداری و مدام باید قایم شی و در بری خب یه ترس ساده و به عبارتی ترسیه که توی فیلم های ترسناک ازش استفاده میکنن ولی ترسی که شما شاتگان دستته ولی چنان از ترس و بیچارگی میدوی توی تریلر حیاط که بازی رو سیو کنی اون ارزشش بسیار بسیار بیشتره. رزیدنت اویل ۷ ترس رو دقیقا مثل بازی های قدیمی سری که موفق بودن، لوث نمی کنه و در واقع مثل بازی های اول سریف برای ترس ما ارزش قائل میشه و مدام هی با صحنه جامپ اسکیر نمیخواد ما رو بپرونه بلکه یه جا یهو ترس بهت میده که تا ابد یادت نمیره. ببینید قیافه شخصیت های خانواده بیکر اصلا از صد تا ترس بدتره. اون زن دیوانه خانواده وقتیتوی راهروها قدم میزنه ادم میخواد سکته کنه از ترس. اون سکانس “فوق شاهکار” مرجله کیک تولد (که اول فیلمش رو می بینی و اخرش به معنای واقعی خودت رو میذاری جای اون بیچاره و با تمام وجود در اتش می سوزی) در معنای کلمه ترسناک نیست ولی از هزار تا صحنه ترسناک برای من ترسناک تره. واسه همین میگم بازی مثل رزیدنت ۷ در این سال ها نداشتیم. این بازی دوباره ترس در قالب بازی رو همراه داره. ترسی که شما توی راهروی خونه راه میری ولی میخوای سکته کنی از استرس. به عقیده من رزیدنت اویل ۷ نسبت به اوت لست که اونم بازی کردم و فوق العاده بود در نوع خودش، دو ۳ کلاس بالاتره

    • Aiden گفت:

      ترس اوت لست بیشتره ولی رزیدنت در کل بازی ترسناک بهتریه. اوت لست با انداختن بازیکن وسط یک محیط تاریک و دشمن هایی که هیچ سلاحی برای مقابله باهاشون ندارید مجبورش میکنه که بترسه! اما رزیدنت با داشتن سلاح شما رو میترسونه.با اون فضاسازی و داستان و شخصیت پردازی و معما های جذاب و شوتینگ عالی رزیدنت قطعا انتخاب بهتریه نسبت به اوت لست.

  • Godofwar0385 گفت:

    ممنون بابت مقاله من اویل هفت و همون روز اول خریدم و تمومش کردم و واقعا پنجاه درصد اول بازی شاهکار بود اون حس ترس و کمبود مهمات مخصوصا ا نجا که از خونه بیرون اومدیم و وارد باغ شدیم حس رزیدنت اویل یک رو به من داد اگه اینجا دو سه تا سگ هم حمله میکرد عالی بود البته توقعشو داشتم ولی نیومد در کل از نظر من اویل هفت تا اونجا که باس سوم و کشتیم خوب بود بقیش به من حال نداد نظر شخصی و باس اخرش فوقالعاده زشت و بد کار شده بود فقط دوست دارم دیگه تو رزیدنت اویل هلی کوپتر اخر بازی به کمکمون نیاد تا یاد دارم همینجوری بوده بازم ممنون از مقاله و دوستانی که هنوز بازیش نکردند و عاشق این سبکند حتما تجربش کنید خاطره ی بسیار خوبیه

  • mahdi7khe گفت:

    بسیار هم عالی
    فقط سعید جان dlc هاش رو هم شامل میشه راهنماتون ؟

  • یک انتقاد
    عجب ، فک نمی کنید اویل ۷ بیش از حد راحت باشه،نیازی به راهنمایی نمی بینم ، کمبود مطلب و مقاله مفید مدتی هست که در گیمفا بیداد می کنه
    کمتر دیگه نقد و بررسی های زیبا و مقاله های تحلیلی سابق رو می بینیم

    • شرمنده که دیگه غیر از نقد بازی جدید و قدیمی و مستقل و پیش نمایش و اولین نگاه و تحلیل و ویدئو نقد و ۱۰ برتر و سخت افزار و نرم افزار و راهنمای قدم به قدم دو تا دو تا و … .. کاری از دستمون بر نمیاد. انشالله اگر بشه بخش ویژه تحلیل بازی های لالیگا رو هم اضافه میکنیم.!!! واقعا خوبه که گاها نظرات برخی افراد مثل شما رو هم بخونه. تا بفهمه که در مقابل محبت و یه قدردانی کوچیک چقدر میتونه پرتوقعی و بی انصافی باشه. واقعا متاسفم… یعنی این حد از تنگ نظری دیگه نوبره…
      بیداد میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هفته ای داریم ۷ مطلب که چه عرض کنم ۱۰ مطلب مختلف میذاریم بازم این رو میگید؟
      در ضمن مگر مقالات راهنما به جای مقالات منتشر میشن؟ مقالات سایت هر روز راس ساعت ۹ سرجاشونن و راهنما یه بخش اضافیه که برای کاربرامون قرار دادم تا علاوه بر مقالات و تحلیلی و .. در برخی بازی ها هم بهشون کمک بشه.
      شما خودتون یک نفر رو می بینید ولی بنده روزانه بالای ۵۰ پیام میگیرم با موضوعات مختلف که همه اونا رو تک و تک و دقیق میخونم و درخواست ها رو کنار هم قرار میدم و حمع میکنم اخر ماه و هر درخواستی که زیادتر باشه رو سعی میکنم زود انجام بدم. میدونید چه تعدادی از افراد خواستار نوشتن راهنمای رزیدنت اویل ۷ بودن؟ میدونید چه تعداد افراد اصلا سمت بازی وحشت بقا مخصوصا با نام اویل نمیرن چون می ترسن و اگر راهنمای فارسی باشه به کمک و اون بدون غافلگیر شدن بازی می کنن؟ این که نیومده به جای راهنمای سولز قرار بگیره که مثلا جای اون رو تنگ کنه. این یه راهنمای دیگه اس که دارم وقت اضافه میذارم و براتون می نویسم.
      اصلا لازم نیست که تشکر کنید از من به خاطر کاری که میکنم چون وظبفه م هست و به عشق شما انجام میدم ولی دیگه این حد از بی انصافی عجیبه. بیداد میکنه؟؟؟؟؟ نه واقعا بیداد میکنه؟؟؟؟ شما بیا بگو اقا من لازم نمیبینم راهنمای اویل ۷ نوشته بشه منم میگم نظرتون عزیزه و سعی میکنم براتون توضیح بدم چرا نوشته شده ولی این که کلا یه زحمت شبانه روزی و بی دریغ رو با یه کلمه فاتحه اش رو بخونید واقعا خجالت اوره. دقیقا همین کلمه. خجالت اور.

      • xMIADx گفت:

        اقای بابایی شما به بزرگی خودتون ببخشید
        واقعا مقالات خوبی مینویسید و بی انصافیه که تشکر نشه اما یه کم دیر قرار میدید وگرنه عالی

        • درود بر شما. خیلی متشکرم از حمایتتون. موضوع اصلا بخشیدن من و .. نیست. موضوع زحمت یه تیمه که ایشون به راحتی زیر سوال میبرن و باید بهشون پاسخ داده بشه همونطور که وقتی کسی قدردانی میکنه بهش پاسخ میدم. ممنونم از شما. بازی های جدید و بزرگ و محبوب هرگز دیر نمیشن و از تقریبا تمام سایت ها زودتر هم نقد میشن. بازی های یه مقدار کم طرفدارتر هم باید خب خریده بشن توسط یکی از اعضای تحریریه تا نوشته بشن . کاری نداره روز نخست که هیچی اصلا روز ازاد شدن نقدهای جهانی براتون ترجمه کنیم و بنویسیم. ولی بنده نمیذارم مقاله نقد ترجمه بشه. ۳ روز دیرتر بشه بهتره تا محتوای اختصاصی گیمفا نباشه

  • سعیدجان تبریک میگم شروع این راه جدید رو ، منم واجب شد واسه PS4 بگیرم و با این راهنما برم
    البته تو لپ تاپم داشتم ولی یه کم کند بود و ولش کردم

  • saeed rahimi گفت:

    خسته نباشید جناب آقابابایی یکی از بازیهایی که به شدت از فروختنش ‌. پشیمونم

    • درود بر سعیدا عزیز. خیلی متشکرم از لطف همیگشی شما سعید جان.
      رک بگم سعیاد جان باید هم پشیمون باشید. حتما این رو تجربه کنید. واقعا ۳ بار پشت سر هم تازه به غیر از بازی که برای نوشتن نقد کرده بودم انجام دادم بازی رو و خیلی وقت بود که یه بازی رو ۳ بار یعی دقیقا بدون فاصله رفتم

  • LIGHTNING گفت:

    دیگه اینم بخوای با راهنما بری به درد نمی خوره باید دیگه خیلی تازه کار باشی

    • بازی پره از سکه های مخصوص که برای باز کردن کل ارتقاها ۱۷ تاش از ۱۸ تا لازمه و ممئنم همون سکه اول بازی رو ۹۵ درصد افراد بار اول بازی کردن پیدا نکردن مثل خود من و بعدا با راهنما فهمیدن چطوری بوده. همچنین بازی کل فایل داره که باید همه رو پیدا کنید برای تروفی و خوندن کلی اطلاعات. همچنین برخی رازهامثل پیدا کردن تبر و معمای حیاط داره و همینطور هم ایتم های ارتقا دهنده داخل بازی که بدون خریدن بهتون میده بازی رو برخی ها شاید همه رو پیدا نکنن و همینطور توضیح بخش هایی که می تونید در اون لحظه یه تروفی راحت بگیرید رو در متن اوردیم. خیلی خیلی هم لازمه برای خیلی از افراد و کسانی که ازم خواسته بودن بنویسم این رو

      • LIGHTNING گفت:

        سلام
        شما یه بار بازی رو تموم کنی همه چی دستت میاد دیگه راهنما نمی خواد خودش یه صلاح جدید هم بعد تموم کردن بازی می ده بهت نه سکه ای نیاز داری نه چیزی این انچنان پیچیده نیس فقط کافیه اطرافتو نگا کنی و از اومدن خونواده بیکر نترسی و به جست و جو ادامه بدی

  • انگار همین دیروز بود داشتم اینو بازی میکردم تقریبا یک سال گذشت 😐

  • Bombsam گفت:

    به شخصه خیلی از بازی خوشم اومد و به نظرم بازی بسیار عالی ایه.تجربشو از دست ندید.

  • alirezaei_ir گفت:

    به به یه کارعالی دیگه از اقای اقابابایی. واقعا جای راهنمای این بازی تو سایت خالی بودفک کنم خیلیا بهش نیاز داشته باشن مخصوصا خودم که بعد از گیر کردن تو یه قسمتی دیگه ادامه ندادم.

  • AGENT KENNEDY گفت:

    انتظار راهنمایی اویل۷ رو نداشتم…
    ولی به هر حال مثل همیشه عالی :yes:

  • بازی فوق العاده جزابی بود حتما تجربش کنید….

  • Mr Zombie گفت:

    سعید جان متاسفم ولی باید بگم
    این بازی ارزششو نداشت ک بابتش مقاله بنویسی(اهل فن سری خوب میدونن م چی میگم)
    امیدوارم توام اهل فن باشی!

    • SHERA-RAT گفت:

      ما همه اینجا هم فن سری هستیم هم اهل فن سری همه هم با RE7 انقلابی عشق میکنیم پلت و اچیومنتشم داریم، متاسفانه این شمایی که نتونستی درک درستی از این سری پیدا کنی که همچین چیزی میگی، حتماً چون از اول مثل ما با Evil بزرگ نشدی یا فکر میکنی سری evil یه چیزیه مثل division یا هر سوم شخص شوتر خطی ..

    • درود بر شما. نظرتون محترم و عزیزه اما خب دقیقا مخالف نظر من هست. این بازی حتی می تونست کاندید بازی سال باشه. مطمئن باشید که از همون شماره اول و زمان شروع این سری بنده اهلش بودم خیلی وقت قبل تر از بسیاری از کسانی که این بازی رو شروع کردن. این بازی یه رزیدنت اویل اصیل و واقعی بود

  • aref44 گفت:

    یه تشکر جانانه از آقا سعید عزیز. اما به نظرم از سری ۵ به اونور دیگه نمیشه اسم این عناوین رو گذاشت رزیدنت اویل. بهتر بود در اوج خداحافظی میکرد این سری (همون اویل ۴). از سری ۵ به این ور نه اسمش با بازی اویل تناسب داشته نه موضوع بازی ها. سری ۷ هم که دیگه هر عنوانی بهش میاد جز اویل. داستانش هم اونقدر جالب نبود که آدمو جذب کنه. آقا سعید با اجازه یه سوال داشتم. این داستان های بازی رو ترجمه میکنید یا اختصاصی خودتون عکس و مطلب رو مینویسید؟. البته در کل فرقی نداره به حال من ، چون لذتی که باید از مطلب ببرم رو میبرم. :heart:

    • درود بر شماعارف جان. بسیار ممنونم از شما. نظر لطفتونه عارف عزیز
      قطعا نظرتون عزیر و محترمه و من هم از ۴ به بعد زیاد حال و های قدیم رو دیگه نداشتم غیر از مدتی در رولیشن ولی رزیدنت اویل ۷ و لحظه ای که درب رو باز کردم و وارد حیاط شدم و تریلر رو دیدم و .. و بعد که۱۰ بار برمیگشتم تا با کلیدی که پیدا کردم درب اول بازی رو باز کنم و .. دقیقا حس کردم دارم اویل ۲ و ۳ بازی میکنم و این چیزی نیست که الکی بهش دست پیدا کنی. این حس خریدنی نیست. باید بازی برات ایجاد کنه و اویل ۷ واقعا در این زمینه بی نظیر بود و من رو برد به بازی های اول سری.
      منظورتون از داستان های بازی چیاس دقیقا؟ مقالات داستان بازی؟ مقالات شهر بازی ؟ داستان بازی که در راهنما میگیم؟ اما فارغ از این که کدوم رو میگید باید بگم در گیمفا، از و تا وقتی من هستم مقاله نقد و بررسی و تحلیل هرگز ترجمه نمیشن و اختصاصی ما هستن و اگر برخی موارد مثلا چون پلتفرم یه بازی رو نداریم ترجمه بشن ذکر میشن که خب خیلی وقته همچین چیزی هم نداشتیم. کلا مقالات گیمفا محتوای اختصاصی ما هستن و حتی کسانی که به من پیام میدن و میخوان برای ترجمه عضو تحریریه بشن من اصلا حتی نمی پذیرم و میگم بهشون که مترجم هرگز نیاز نداریم بلکه نویسنده نیاز داریم. مطالب گیمفا صد در صد مال ما هستن. در راهنما اما خیلی وقتها از ترجمه و مناتبع مختلف و.. استفاده میشه. عکس ولی بحثش فرق داره چون عکس و گیف و ..رو از اینترنت میگیریم.

      • aref44 گفت:

        مرسی از پاسختون. کلا همینطوری از سر کنجکاوی پرسیدم وگرنه تو اصل موضوع تفاوتی نمیکنه. عالی و عالی. اون بالا اشتباه از من بود. باید مینوشتم “راهنمای بازی رو خودتون اختصاصی مینویسید یا ترجمه میکنید ولی اشتباها نوشتم داستان بازی. نمیدونم چرا اصلا به تنم ننشست سری های ۵ تا ۷٫ شاید باورتون نشه ولی من هنوزم رزیدنت اویل ۱٫۲٫۳٫۴ رو بازی میکنم بدون اینکه برام تکراری بشه یا خسته کننده. سری ۵ تا ۷ رو هم که دارم یه چنددقیقه که بازی میکنم کلافه میشم و خسته (نه اینکه نتونم رد کنم مراحل رو ، کلا از شکل بازی و روند و داستانش خوشم نمیاد و نتونستم باهاش کنار بیام). خداکنه در آینده شخصیت های محبوب این سری البته با یه عنوان دیگه (با اسم بازی جدید) و ماموریت های دیگه (غیر از کشتن زامبی و شهر آلوده به میکروب) برگردن. مثلا فک کن یه فلاش بک بزنن به جوونیای لیون و مرور خاطرات دوران خدمتش(از راکون تا ماموریتای دیگش که حالا مثلا ما ندیدیم و انجام داده) ، بعد یهو تصویر بیاد روی لیونی که وارد میانسالی شده و کمی چین و چروک نشسته رو صورتش. پرونده قتل یکی از شخصیت های مهم کشور رو دادن بهش تا پرده برداره از راز جنایت هولناکش(بقیه داستان رو هم خود نویسنده ها بنویسن که لذتشو ببریم). امدوارم دیگه ادامه نداشته باشه رزیدنت اویل.

  • SHERA-RAT گفت:

    پدر: یه روز بلاخره بزرگ میشی پسرم.
    پسر: من ۲۸ سالمه پدر.
    پدر: تو هنوز از راهنمای قدم به قدم استفاده میکنی..:)

    RE7 از سخت ترین پلت های عمر گیمریم بود مرسی واسه مقاله..

  • 2B گفت:

    اقا سعید ممنون میشم یه کوچولو اگر امکانش هست راهنمایی بفرمائید در بازی nier مثلا وقتی از تراشه آتو هیل استفاده میکنیم یا تراشه اتک اپ این باعث ارتقا میشه یا استفاده از تراشه های بدست اومده باعث ارتقا فقط برای مدت زمان محدودی هست یا مثلا کاربرد storage 8 و یا storage 16 دقیقا برای ارتقا کاربرد داره؟اصلا راحتی برای ارتقا توانمندی شخصیت بجز اپگرید سلاح ها در داخل بازی هست ؟ الان برای سومین بار دارم بازی میکنم منتهی یمقدار زیادی سخت شده باس فایتش

  • mz.9393 گفت:

    سلام خسته نباشید و ممنون بابت سایتتون
    لطفا این جور راهنماهارو ب صورت ویدیو بزارین چون هم راحتتره هم سریع تر میشه انجامشون داد..ب صورت متن خیلی وقت گیر هس و ی جورایی مث
    روزنامه خوندن میشه اونم رو مانیتور
    برای دانلود و استفاده هم راحتتر هس اگر ویدیو باشه

  • maravess گفت:

    سلام به همه عزیزان
    من دموی این بازی را انجام دادم و به نظرم اصلا شبیه رزیدنت نبود. من رزیدنت را خیلی خوب میشناسم. همشون را توی زمان انتشار بازی کردم حتی رزیدنت ۱ که بیش از ۲۰ سال پیش بازی کردم.
    توجه کنید نمیگم این یکی بد بود، میگم شبیه رزیدنت نبود. این میتونست یه بازی مستقل باشه

  • سعید‌جان خیلی خیلی ممنون باعث شدی منم شروع کنم اینو همین امشب 😀 :yes:
    چند تا نکته :
    اول این که من راهنماهات رو خارج از بازی نمی‌بینم یعنی بخشی از بازی می‌بینم که خیلی هم لذت بازی رو بیشتر می‌کته انگار یه همدم کنارمه زمان بازی
    دومین نکته اینه که حیفه آدم اینو در حالت واقعیت مجازی تجربه نکنه احساس می‌کنم خیلی خیلی بهتر از این هم میشه اما خب من که فعلا برنامه‌ای واسه خریدش ندارم
    سوم این که من دارم با یه روش دیگه‌ای بر خلاف بلادبورن و دارک سولز ۳ از این راهنما استفاده می‌کنم و اونم اینه که اول یه جا رو می رم و بعد که به آرامش رسیدم یه تیکه از مقاله مربوط به اون قسمت رو می‌خونم تا اگه چیزی جا مونده بود برگردم و بگیرم یا ببینمش
    مثلا تو همین راهنما عکس میا رو رو زمین ندیده بودم و برگشتم و دیدم
    البته دلیل این امر اینه که دوست ندارم از قبل بدونم که قراره چی بشه چون اونقوت احساس می‌کنم نمی‌تونم ترس از نوع قافلگیری رو تجربه کنم
    در آخر هم واقعا دم سازنده‌ها گرم که بعد دو نسخه معمولی یه بازی خوب دادن بیرون و راستش حیف بود رزیدنت ایول بخواد مثل خیلی از بازی‌های قدیمی خراب بشه
    بازم ممنون از راهنمای عالیت
    بی‌صبرانه منتظر قسمت دومم

  • Hoower گفت:

    با درود و خسته نباشید خدمت آقای آقابابایی عزیز
    عذرخواهی میکنم از این که زیر پستی که براش زحمت کشیدین اسپم میدم
    میخواستم بدونم که آیا امکانش هست که یه مقاله اگه تیم وقت دارند و به نظرشون خوب میاد بنویسن تحت عنوان بهترین بازی های Couch co-op داستانی توی نسل ۸ یا هرچیز دیگه ای که بتونه تجربه خوبی رو رقم بزنه برامون که هم از داستان بازی لذت ببریم هم از کنار هم بودن
    متاسفانه توی نسل ۸ دیگه خیلی از این خبرا نیست و اون حس و حال کو اپ قدیم رو نداره احتمالا خودتون هم که چندین ساله بازی میکنید هم همین حس رو داشتید.
    و این که میخواستم همینجا فقط تشکر کنم از تیم گیمفا و به خصوص شما که توی سال ۹۶ واقعا برامون خیلی زحمت کشیدید و همینطور آقای عبداللهی پور که امروز متوجه شدم متاسفانه دیگه در تیم گیمفا حضور ندارن
    با سپاس فراوان و باز هم پوزش بابت اسپم

  • big banger گفت:

    سلام و خسته نباشید به کل تیم گیمفا به خصوص اقای اقابابایی گل که خیلی ارادت خاصی به ایشون دارم. امیدوارم همیشه تو کارتون و زندگی موفق باشین. دوستدار شما فربد :heart: :rose:

  • peymang-69 گفت:

    به به بازهم پست زیبایی از جناب اقا بابایی عزیز واقعا تشکر میکنم از زحمات بی دریغ شما و باید عرض کنم که خیلی خجالت میکشم یه عده نظرات بدی میذارن و زحمات شمارو زیر سوال میبرن من به شخصه از طرف اونا ازتون عذرخواهی میکنم انشالله همیشه پایدار و برقرار باشید تا لذت ببریم از نتیجه زحماتتون بی اغراق میگم یکی از دلایل عضویتم در گیمفا حضور شماس و البته برای عزیزان دیگه سایت هم ارزوی موفقیت دارم.وقت همگی بخیر❤❤❤❤❤❤❤❤

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش اول - گیمفا