تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس

اشکان عالی خانی
۱۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

مقایسه فنی و گرافیکی و بررسی فنی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. بررسی عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی جدید از سری تحلیل فنی با گیمفا همراه باشید.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این بازی آن قدر خوب بود که بازی‌بازانی که از طریق نسخه‌های اول و دوم این سری با آن آشنا بودند و به خوبی آن ها تجربه کرده بودند نیز نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند قسمت سوم تا این حد با کیفیت و فوق‌العاده از کار در بیاید. The Witcher 3: Wild Hunt نه تنها به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد، بلکه به عقیده بسیاری از بازی‌بازان، بهترین بازی نقش‌آفرینی نسل هشتم نیز به حساب می‌آید. داستان گیرا و همه جانبه، گیم‌پلی کم نقص و فوق‌العاده و همچنین جلوه های بصری و موسیقی‌های بسیار زیبا باعث شدند تا The Witcher 3: Wild Hunt به یک تجربه اجباری برای هر نوع بازی‌بازی باشد. با این حال، در این مطلب قصد نداریم تا به نقد و بررسی کامل این عنوان بپردازیم بلکه تنها می‌خواهیم عملکرد بازی را روی کنسول‌های میان نسلی سونی و مایکروسافت، یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس بررسی نماییم. با قسمتی دیگر از سری تحلیل فنی با ما همراه باشید.

The Witcher 3: Wild Hunt با تمام خوبی‌هایش، در هنگام عرضه برروی کنسول‌ها به هیچ وجه درست و خوب اجرا نمی‌شد؛ بازی پر بود از باگ‌های مختلف و همچنین نرخ فریم بازی رنگ و روی ۳۰ ثابت را به خود نمی‌دید. استودیوی سی‌دی پراجکت رد، سازنده این عنوان با عرضه به‌روزرسانی‌های مختلف، سعی کرد ضعف فنی بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان را بهبود ببخشد اما همه ما می‌دانیم که The Witcher 3: Wild Hunt چه از نظر بصری و چه از نظر فنی در بهترین حالت خود روی این کنسول‌ها اجرا نمی‌شد. حال، ما کنسول‌های میان نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس را در اختیار داریم و به راحتی می‌توانیم با توان پردازشی بالا و سخت افزار قدرتمند این کنسول‌ها، بازی فوق‌العاده سی‌دی پراجکت رد را خیلی زیباتر و بهتر تجربه کنیم. قطعا دنیای شگفت انگیز بازی با وجود رزولوشن اجرایی ۴K یا نبود افت فریم، خیلی بهتر و شگفت انگیز‌تر به نظر می‌رسد.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

تفاوت بصری بین دو حالت ۴K Mode و Performance Mode در نسخه ایکس‌باکس وان ایکس کاملا احساس می‌شود اما بازی‌بازانی که اسکرین ۴K در اختیار ندارند، قطعا می‌توانند از نرخ فریم بیشتر بازی در حالت دوم استفاده کنند.

The Witcher 3: Wild Hunt برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به ترتیب با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۹۰۰p اجرا می‌شد اما نرخ فریم برروی هر دو پلتفرم به هیچ وجه ثابت نبود. با عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو در اواخیر سال ۲۰۱۶، نه تنها توانستیم رزولوشن بالاتری را (با کمک تکنیک Checkerboarding) تماشا کنیم، بلکه به لطف قابلیت Boost Mode این کنسول، دیگر مشکل افت فریم دیده نمی‌شد و بازی در بیشتر مواقع روی نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه قفل بود. حال، با عرضه کنسول قدرتمندتر ایکس‌باکس وان ایکس، دقیقا تا چه حد پیش می‌رویم؟ سی دی پراجکت رد با به‌روزرسانی کردن The Witcher 3 برای کنسول میان نسلی مایکروسافت، دو حالت گرافیکی را معرفی کرده است که این دو حالت ۴K Mode و Performance Mode نامیده می‌شوند. اگر یادتان باشد پیش از عرضه به‌روزرسانی ایکس‌باکس وان ایکس برای بازی، The Witcher 3: Wild Hunt روی وان ایکس بدون هیچ دخالتی با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم حدود ۶۰ بر ثانیه اجرا می‌شد که همین موضوع باعث شده بود تا بازی‌بازان تمایلی به نصب به‌روزرسان نداشته باشند. حال، سازندگان این مشکل را برطرف کرده و حق انتخاب فوق‌العاده ای را به ما داده‌اند.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

رزولوشن، کیفیت بافت‌ها، فیلتر بافت‌ها و سایه‌ها و عناصر مربوط به آن از مهم‌ترین تفاوت‌های دو حالت وان ایکس هستند.

زمانی که The Witcher 3: Wild Hunt را روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس اجرا می‌کنید، با دو گزینه گرافیکی با نام‌های ۴K Mode و Performance Mode رو به رو می‌شوید. حال، می‌خواهیم ببینیم که این دو حالت دقیقا چه کاری را انجام می‌دهند. شاید تا کنون حدس زده باشید که ۴K Mode باعث می‌شود تا به رزولوشن نیتیو ۴K برسیم و در طرف دیگر Performance Mode ما را به نرخ فریم بیشتری می‌رساند اما این تعریف کلی است و ما در تحلیل فنی به جزئیات فنی می‌پردازیم. در حالت ۴K mode بازی The Witcher 3: Wild Hunt، سازندگان رزولوشن اجرایی را روی ۳۸۴۰x2160 و نرخ فریم را روی ۳۰ بر ثانیه هدف گرفته‌اند اما واقعا این عنوان زیبا می‌تواند در همه مواقع با همین رزولوشن روی کنسول قدرتمند مایکروسافت اجرا شود یا خیر؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است چرا که محیط‌ها و صحنه های پرتقاضایی در گیم‌پلی گسترده بازی وجود دارند که حتی توان وان ایکس را به چالش می‌کشند. به عنوان مثال، در محیط مرداب که سیستم مه سنگین بازی دیده می‌شود و همچنین باران، به همراه دشمنان زیادی در صحنه وجود دارند، رزولوشن بازی به صورت داینامیک و پویا دچار تغییر می‌شود. در این محیط که می‌توان از آن به عنوان یک نقطه استرس یاد کرد، رزولوشن اجرایی بازی به ۱۸۰۰p می‌رسد و طبق بررسی‌های انجام شده، این کمترین میزان رزولوشن در بازی است. این در حالی است که بازی در محیط‌های معمولی و در اکثر دقایق گیم‌پلی به صورت ۴K نیتیو اجرا شده و از این نظر نتیجه بسیاری خوبی را به ارمغان می‌آورد. بد نیست به گفته یکی از تحلیلگران دیجیتال فاندری اشاره کنیم که توضیح می‌دهد با استفاده از یک کارت گرافیک GTX 1060 نیز نتوانسته بازی را با رزولوشن ۴K نیتیو و با نرخ فریم ثابت ۳۰ بر ثانیه اجرا نماید و مجبور بوده که از رزولوشن‌های شخصی سازی شده استفاده نماید که این اهمیت کنسول میان نسلی مایکروسافت را بیان می‌کند.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

مرداب ترسناک و مرده‌ی بازی در شب بسیار پرتقاضا می‌شود. سیستم مه در کنار باران و دشمنان ترسناک این ناحیه باعث می‌شوند تا چالش بزرگی برای ایکس‌باکس وان ایکس به وجود بیاید که البته سخت افزار این کنسول می‌تواند از عهده آن بیاید.

حال که بیشتر با حالت ۴K Mode بازی آشنا شدیم، به سراغ حالت بعدی، یعنی Performance Mode می‌رویم. همان طور که از نام این حالت گرافیکی پیداست، در این جا نرخ فریم و عملکرد بازی مد نظر است و در نتیجه باید انتظار رزولوشن و کیفیت اجرایی کمتری را داشته باشیم. در این حالت رزولوشن بازی از ۱۰۸۰p آغاز می‌شود و به در کم تقاضا‌ترین صحنه‌های گیم‌پلی بازی، به ۱۳۳۲p می‌رسد. بازی‌بازانی که یک اسکرین ۱۰۸۰p در اختیار دارند، عاشق این حالت گرافیکی خواهند شد زیرا اولا سطج گرافیکی بازی به طرز خیلی چشمگیری کاهش نیافته و دوما، نرخ فریم بسیار افزایش داشته است. بیایید ببینیم به غیر از رزولوشن، به صورت دقیق چه عناصری در این حالت افت کرده‌اند؛ به طور کلی می‌توان گفت که Ambient occlusion، بافت‌ها و سایه‌ها با افت کیفیت مواجه شده‌اند و بازی تقریبا با نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو (در حالت ۴K) برابر می‌شود. با این که کیفیت بافت‌ها از نظر پایه‌ای افت نکرده، اما فیلتر بافت ها به طرز چشمگیری به سطح پایین‌تری آمده‌اند و در کنار این، سایه‌های بازی نیز به طور کلی به طرز محسوسی افت می‌کنند. با این حال، بد نیست اشاره کنیم که به غیر از موارد گفته شده، دیگر عناصر گرافیکی مانند دورنماها (Draw Distance)، افکت های جزئی و کلی پسا پردازش (post processing) تغییری نمی‌کنند؛ درست به مانند تفاوت بین نسخه پلی‌استیشن ۴ استاندارد و پلی‌استیشن ۴ پرو.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

در چنین مناطقی در حالت Performance Mode رزولوشن از ۱۰۸۰p بالاتر می‌آید و تا مرز ۱۳۳۲p می‌رسد. همچنین در مناطق کم تقاضا نرخ فریم ۶۰ یا نزدیک به آن را شاهد هستیم.

به نظر می‌آید در مورد عناصر کیفی نسخه‌های میان نسلی بازی The Witcher 3: Wild Hunt به اندازه کافی سخن گفتیم؛ زمان آن است که به جنبه فنی و عملکرد بازی روی این کنسول‌ها بپردازیم. در بحث عملکرد، اول از همه جا دارد تا از سازندگان برای ثابت نگه داشتن نرخ فریم در حالت ۴K Mode تقدیر کنیم. این حالت که بازی را به زیباترین روش ممکن روی کنسول‌ها نمایش می‌دهد، نرخ فریم بسیار ثابتی دارد و در هر لحظه، چه در هنگام مبارزه با گریفین، چه در حال مبارزه در مرداب و چه در مناطق شهری و پرجزئیات، روی ۳۰ بر ثانیه قفل است که تجربه‌ای فوق‌العاده را برای بازی‌بازان به ارمغان می‌آورد. در طرف دیگر، شاید حالت Performance Mode به اندازه کافی راضی کننده نباشد. در این حالت نرخ فریم بازی در بیشتر مواقع پایین ۶۰ بر ثانیه قرار دارد و در شهر های پرجزئیات بازی حتی به ۴۰ فریم بر ثانیه نیز می‌رسد؛ این حالت، شاید برای بسیاری از بازی‌بازان راه مناسبی برای بازی کردن نباشد اما نرخ فریم بیشتر (با وجود ثابت نبودن آن) همیشه خوب است. با این حال، در بسیاری از صحنه‌ها نیز نرخ فریم روی ۶۰ بر ثانیه قفل است؛ به عنوان مثال در صحنه مبارزه با گریفین، می‌توانیم با این موجود عظیم و زیبا با نرخ فریمی فوق‌العاده مبارزه کنیم و لذت ببریم. اما عملکرد بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو دقیقا به چه صورت است؟ همان طور که گفته شد، این نسخه از بازی با کمک گرفتن از تکنیک Checkerboarding، رزولوشن اجرایی را به نزدیکی ۴K رسانده بود. با مقایسه نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو با حالت ۴k Mode کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، مشاهده می‌کنیم که بازی در چند وجه پیشرفت بصری قابل توجهی کرده است. به غیر از رزولوشن، نسخه وان ایکس فیلتر بافت بسیار با کیفیت‌تری دارد که باعث می‌شود بازی در نمایشگرهای ۴K به زیبایی به نظر برسد. در زمینه نرخ فریم اما با این که پلی‌استیشن ۴ پرو توانسته بود با قابلیت Boost Mode به نرخ فریم خوب و قابل قبولی برسد، اما باز هم توان اجرای همه جانبه بازی روی نرخ فریم ۳۰ را نداشت. در یکی از مناطق استرس بازی (مرداب)، The Witcher 3: Wild Hunt روی وان ایکس با نرخ فریم ۳۰ ثابت اجرا می‌شود اما در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو، نرخ فریم همواره زیر ۳۰ و در حدود ۲۶ یا ۲۷ فریم بر ثانیه است.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

سطح کیفیت بصری و همچنین سطح عملکرد بازی در نسخه‌ پلی‌استیشن ۴ پرو واقعا عالی و قابل قبول است اما حتی Boost Mode هم نمی‌تواند از افت‌ فریم در مناطق پرتقاضا جلوگیری کند. این در حالی است که بازی در حالت ۴K Mode کنسول ایکس‌باکس وان ایکس لحظه‌ای افت فریم ندارد و ۳۰ فریم بر ثانیه ثابت اجرا می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که کنسول‌های میان نسلی سونی و مایکروسافت، هر کدام در نوع خود توانسته‌اند تجربه بسیار بهتری از بازی The Witcher 3: Wild Hunt به بازی‌بازان بدهند. در این بین نسخه ایکس‌باکس وان ایکس با توان سخت افزاری بالایش، توانسته کیفیت و عملکرد بسیار خوبی را ارایه دهد و تجربه به‌یادماندنی و فوق‌العاده‌ای را برای بازی‌بازان فراهم کند.

امیدوارم از این قسمت از سری تحلیل فنی لذت و نهایت استفاده را از آن برده باشید. شما می‌توانید برای بررسی دقیق و موشکافانه عملکرد بازی The Witcher 3: Wild Hunt برروی کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن ۴ پرو، ویدیوی تحلیلی زیر را که به وسیله دیجیتال فاندری تهیه شده است، تماشا و دانلود نمایید (واضح است که تنها مشاهده ویدیو با بالاترین کیفیت ممکن باعث فهم دقیق موضوعات فنی این سری می‌شود):

دانلود ویدیو با رزولوشن ۲۱۶۰p

دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sarfaraz گفت:

    ویچر بازی خوبی بود اما فقط برای ۳ سال پیش الان اگه کسی بازی کنه بهش میخنده واقعا نمیشه یه بازی را بعد از حداقل ۳ سال یه شاهعکار تمام عیار دونست مگه اینکه مدام ریمیک بشه

    • Mrm7799 گفت:

      به جرئت میتونم بگم witcher 3 بهترین بازی نسل هست حتی برای بعضی ها از جمله خودم بهترین بازی کل عمرشون…
      اون وقت یه نوبی مثل تو میاد میگه الان هر کی اینو بازی کنه به این بازی میخنده …
      به خدا قسم همین پنج دقیقه قبل از اینکه کامنت مزخرف شما رو بخونم داشتم یه دور دیگه بازی رو بروی پرو تجربه میکردم. هنوز که هنوزه از تمام بازیهای این نسل لذت بخش تر و احساسی تره…
      مطمعنم این بازی رو یا بازی نکردی یا بازی کردی دیدی نوبی از پس دشمنا بر نمیای ولش کردی که همچین کامنت چرتی رو میذاری :no:

    • all pacino گفت:

      والا هنوزم تو سبک خودش یه شاهکاره گرافیک ۳ سال پیشش هنوز هم امروزیه تعجب میکنم از نظرتون بازیهای شاهکار همیشه ماندگار میمونن

    • sorena گفت:

      باید تأسف خورد به حال کسایی که این کامنت تورو لایک کردن!!! ویچر ده سال دیگه ام همین شاهکاری هست که هست!! ریمک آل و بل رو بریز دور

    • ........ گفت:

      حقیقتاً یادم نمیاد من‌ چنین کامنتی گذاشته باشم. ویچر یکی از خاطره ساز ترین و بهترین بازی هایی هستش که بازی کردم.

    • sarfaraz گفت:

      ببین پوریا من نمیگم بازیه ضعیفیه یا گرافیکش بده میگم برای الان ضعیفه وگرنه سه سال پیش همین چنین غوغایی ب راه انداخته بود که اون سرش ناپیدا ولی الان اینجور نیس چرا چون موتور بازی های بهترو پرقدرت تری توسعه یافتن و مسلما هر سال هم بازی ها جدید تری با گرافیک بهتر میان پس اینکه ی بازی را واسه همیشه روی ی گرافیک ثابت با موتور ثابت شاهکار بدونیم احمقانه است فوقش شاهکار واسه نسل خودشه مثال بارزش اخرین ما هست سال ۲۰۱۲ شاهکار خالص بود ولی الان بیا رو پرو بازش کن دیگه حالی که اون سال بهت میداد رو نمیده

      • MS GAMER گفت:

        اولا تلو ۲۰۱۳ عرضه شد بعد هم به نظرم تو با این نظرهایه بی نظیرت کلا گیم رو ببوس بزار کنار خیلی داغون فکر میکنی،ببین بعضی از بازی هارو فرقی نمیکنه کی بازی کنی ۱ سال بعد از عرضه یا ۱۰ سال بعد از عرضه این بازی ها در هر حالتی بهت میچسبن و حس خوشایندی بهت میدن به این بازی ها میگن شاهکار نمیدونم رو چه حسابی میگی که ویتچر قدیمی شده تو الان دوتا بازیه نقش آفرینی نام ببر که بعد از سه سال تونسته باشن گرافیکی بالاتر از گرافیک ویتچر ۳ ارائه بدن البته میدونم کلا با فازت حرف الکی زدن بوده چون حرفت از پایه چرت بود

      • ........ گفت:

        داداش یکی‌اکانت فیک‌ساخته بود خطابم با ایشون بود. به هر حال ببخشید باعث سو برداشت شد

      • Ali_76 گفت:

        اتفاقا همین بازی اخرین مایی که شما میگی رو من برای اولین بار همین هفته پیش بازیش کردم اونقدر غرق در داستان بودم که اصلا به گرافیک دقت چندانی نمیکردم الانم شده جز بهترین بازی های زندگیم اگه به این بازیا بخندی باید گیم رو بزاری کنار

    • داداش واقعا شاهکاری هستی تو من الان دارم دی ال سی هاش رو بازی می‌کنم و میتونم بگم من که اینقدر تعریف زلدا میکنم تو هر پستی ویچر سه حق متال بالاتر از زلدا اگه مثلا زلدا ۹۷ ویچر باید ۹۸ باشه چون بازیش حرف نداره از گرافیک و داستان و گیم پلی و تنوع مراحل بگیر تا ابهت شخصیت گرگ سفید گرانت و داستان هاش و اون دو نمره هم فقط به خاطر یکمی گیر کردن اسب به موانع کم کردم همین واقعا شاهکاره خواهشن جای دیگه این حرفا رو نزن حالا اینجا که ما خودمون می‌شناسیمت چجور آدمی هستی ولی جای دیگه نگو

      • MS GAMER گفت:

        داداش بیشتر نمراتی که ازش کم شد بخاطره مشکلات فنی هنگام عرضه بود وگرنه نمرش بسیار بالاتر میشد در کل ویتچر تا الان بهترین بازی نسل ۸ هست یه بازیه تمام کمال که تو هیچ بخشی واست کم نمیزاره مخصوصا گرافیک

    • Ali_76 گفت:

      مثل این میمونه بگی tlou بازی کنی و خندت بگیره اخه شاهکار مگه خنده داره اینا توشون یه چیزی فراتر از گرافیک نهفتست هرچند که فکر نکنم گرافیک ویچر خنده دار باشه هنوزم خیره کنندست

  • Blackwolf گفت:

    من انتظار داشتم رو پرو رو ۶۰ فریم اجرا بشه چون خودم پرو دارم و تستش کردم ولی اینطوری نبود :pain:

  • تشکر ویژه از اشکان عزیز :yes: :yes:
    حدودا چند روزی هست که فعلا دارم با XBOX ONE X کار میکنم و ولفنشتاین ۲ روی وان اکس تست میکنم و با ۱۶ اپدیت بازی بی نظیر داره اجرا میشه بی نظیره ها به نسخه وان معمولی دیگه نمیخوای نگاه کنی دوستانی که وان اکس دارن حتما اپدیت ۴k بگیرن براش
    اما برسیم به ویچر۳ که هنوز اپدیت ۴k نگرفتم براش ولی گویا زیر ۵۰۰ مگ هست اپدیت و این طور که اشکان جان توضیح داد بازی از این رو به اون رو شده زمان وان که خیلی اذیت میکرد درباره VS بین دو کنسول هم گویا حالت ۱۰۸۰ در وان اکس برابر با ۴K در پرو اجرا میشه که دیگه بیانگر تفاوت قدرت ۲ کنسول هست و مطمئنن نمیشه از فریم بالا گذشت در هر حال دم CDPR گرم که فوق العاده برای وان اکس بهینه کرده :yes: :yes:

  • این بازی بهترین بازی تاریخ هست، واقعا باید کنسول های نسل ۹ بتوانند این بازی رو با فریم و رزولوشن ثابت اجرا کنند. یادش بخیر

    • Mrm7799 گفت:

      کاملا باهات موافقم کسی که وقعا این بازی رو درک کرده باشه میدونه که این بازی نه تنها بهترین. بازی نسل بلکه بهترین بازی تاریخه…
      متاسفانه اکثریت گیمر های ایران به علت های گوناگون از جمله زبان انگلیسی ضعیف ,نوب بودن و… این بازی شاهکار رو درک نکردن!
      این دسته از گیمرا باید بدونن ایراد از خودشونه نه بازی :rotfl:

      • MS GAMER گفت:

        داداش این که بگی بهترین بازیه تاریخ دیگه زیاده رویه درسته با اقتدار تا الان بهترین بازیه نسل ۸ هست ولی بهترین بازیه تاریخ نه البته مطمئنن جزو ۵ تای اوله،در مورد اینکه گفتید بعضی ها این عنوان رو درک نکردن هم باید بگم نمیشه گفت این دسته از افراد نوب هستن بلاخره سبک نقش آفرینی سبک همه پسندی نیست بعضی ها دوست دارن یه اسلحه بگیرن دستشون و بکشن و برن جلو که البته سلیقشونه و باید بهش احترام گذاشت،در آخر هم بگم بشدت منتظره سایبرپانک هستم خیلی دوست دارم بدونم سی دی پراجکت چه آشی برامون پخته

    • ........ گفت:

      خدارو شکر همه با نحوه نگارش من آشنا هستن. نیازی نیست که بگم فیک هستید.

  • Hesam گفت:

    بدون شک بهترین بازی تاریخ نسل بشر 😎 :yes:

  • Hosein گفت:

    من نسخه گوتی این شاهکارو دارم و چقدر لذت بخشه این عنوان همه چی تمام

  • ALI POWER 1382 گفت:

    سپاس فراوان از اقای عالی خانی به خاطر این تحلیل موشگافانه و مفید :rose:
    واقعا وان ایکس تو همه ی زمینه ها یه سر و گردن بالاتره

  • واقعا بازی خوبیه روی وان با رزولوشن ۹۰۰p بازیش کردم و فروختمش ولا رو وان اکس هم حتما بازیش میکردم

  • سلام ممنون از بررسی که قرار دادین کاملا درسته باید در تلوزیون فورکی شاهد تفاوت و تغییر کیفیت بود . واینکه میدونید اپدیت فورکی برای پرو چه حجمی داره؟ این بهبود شامل حال اجرای بهتر بلود اند واین هم میشه؟

    • Mrm7799 گفت:

      دانلود کن خیلی فرق میکنه یکی از مشکلات نسل هشت قدرتشون بود که با کنسول های میان نسلی این موضوع تا حد زیادی برطرف شد

      • خوبه پس حتما دانلود میکنم .راستش روی دو سه عنوان خودم متوجه شدم انصافا کیفیت اجرا روان تر و بهتره و این موضوع تا وقتی خودم یک پرو تهیه نکرده بودم و از تلوزیون فورکی استفاده نکرده بودم متوجه نمیشدم با این ویدو هایم که تو نت میدیدم اصلا نمیشد فهمید و درست قضاوت کرد . حالا یکی از مورد علاقه ترین بازیام ویچر اگه اونم اجرای زیبا تری داشته باشه فوق العاده میشه

  • chloe________price گفت:

    با gtx 1080 هم نتونستن ۴k native همیشه رو ۳۰ فریم ثابت نگهش دارن. لطفاً قیمت GTX 1080 رو ببینید تو ایران و به عظمت کار مایکروسافت ❤ ایمان بیارید

    • ۱۰۸۰ نبوده و ۱۰۶۰ بوده بعدشم ۱۰۶۰ اصلا برای بازی برای رزولوشن ۴k ساخته نشده و اگه سیستم های پیشنهادی رو ببینی این کارت بازی اارو رو حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ با جزئییات ultra اجرا میکنه من خودم ۱۰۶۰ رو قبل گرونی ها خریدم و خیلی بازدهی خولی داره ولی اگه ۴k بخوان ازش بگیرن باید همه رو بزارن رو low ، برای ۴k کارت ۱۰۷۰ الان مناسبه و رو مدیوم ۴k رو اجرا میکنه البته قیمت کار ۱۰۶۰ حدود ۲۳۰ دلار و ۱۰۷۰ حدود ۳۰۰ دلاره

    • Mrm7799 گفت:

      عظمت مایکروسافتو پایان امسال وقتی تیر خلاصو خورد میبینیم. 😎

    • ps1994 گفت:

      😐 اصلا می دونی gtx 1080 چی هست ؟ همین ۱۰۸۰ بیشتر بازی هارو روی ۴k 60 فریم میاره بجز بعضی بازی ها که پورت خوبی ندارن البته اونارو هم به خوبی اجرا می کنه و می رسیم به xbox x گرافیک این کنسول در حد گرافیک rx 580 که برای ۴k 60 فریم اصلا مناسب نیست همین کنسول به لطف بهینه سازی یه بازی سه سال پیشه ۴k 30 فریم اجرا می کنه پس لطفا اینقدر با gtx 1080 مقایسه نکنید

    • ” به گفته یکی از تحلیلگران دیجیتال فاندری اشاره کنیم که توضیح می‌دهد با استفاده از یک کارت گرافیک GTX 1060 نیز نتوانسته بازی را با رزولوشن ۴K نیتیو و با نرخ فریم ثابت ۳۰ بر ثانیه اجرا نماید و مجبور بوده که از رزولوشن‌های شخصی سازی شده استفاده نماید که این اهمیت کنسول میان نسلی مایکروسافت را بیان می‌کند.”

      اگه تو متن دقت میکردی X1X هم با همین شرایط و رزولوشن داینامیک داره ۳۰FPS میده یعنی عملکردش با همین GTX 1060 برابره تقریبا.

      من با GTX 1060 دارم تو رزولوشن ۱۰۸۰p و بالاترین تنظیمات (البته با خاموش کردن Hairworks که تو X1X هم نیست) حدود ۶۰ فریم میگیرم در صورتی که شما متن رو بخونی تو حالت پرفورمنس و با کاهش قابل توجه گرافیک و همین رزولوشن X1X فقط در بعضی مواقع به ۶۰ میرسه و تا ۴۰FPS هم پایین میاد.

      • در این حالت نرخ فریم بازی در بیشتر مواقع پایین ۶۰ بر ثانیه قرار دارد و در شهر های پرجزئیات بازی حتی به ۴۰ فریم بر ثانیه نیز می‌رسد؛ این حالت، شاید برای بسیاری از بازی‌بازان راه مناسبی برای بازی کردن نباشد اما نرخ فریم بیشتر (با وجود ثابت نبودن آن) همیشه خوب است. “با این حال، در بسیاری از صحنه‌ها نیز نرخ فریم روی ۶۰ بر ثانیه قفل است”
        داداش اگر دقت کنی این جمله هم بسیار مهمه: “با این حال، در بسیاری از صحنه‌ها نیز نرخ فریم روی ۶۰ بر ثانیه قفل است” در ثانی رزولوشن در این حالت فقط ۱۰۸۰ نیست بلکه به ۱۳۳۲p هم میرسه

  • allfreegamer گفت:

    بچه ها من فهمیدم چطوری آنقدر به نظرات شما منفی و به بعضی ها مثبت میدند میاند با گوشی آندرویدی که ۳G هستش (با ۴G نمیشه) هر دفعه که میخاند مثبت یا منفی بدند یکبار نت گوشی شون رو خاموش و دوباره روشن میکنند اینجوری هزار بارم که بخاند میتونند به یک نفر میتونند منی یا مثبت بدند

  • morteza543 گفت:

    بهترین بازی عمرم در تمام دوران گیمریم.روی هر پلتفرمی بازی کنی واقعا تجربه ناب و لذت بخشیه اما کی دوس نداره ویچر ۳ وایلدهانت رو فورکی بزنه به بدن؟

  • hamed 66 گفت:

    بهترین بازی شاهکاره لامصب

  • واقعا کیفیتش رو وان اکس عالیه عجب اشتباهی کردم وان اس خریدم و مجبورم ۹۰۰p بازیش کنم

  • Mrm7799 گفت:

    با همینا دلتو خوش کن 🙂
    تو یه پست میای کامنت میذاری میگی ای کاش psگرفته بودم و چرا مایکرو انحصاری نداره…
    تو یه پست دیگه میای میگیfeel the true power
    😕 😐

  • all pacino گفت:

    بعله اصلا شما راست میگی راستی چند تا بازی انحصاری کنسولتو معرفی میکنی؟ اگه بحث گرافیکه pc از همشون قوی تره ولی چیزی که آدمو ترغیب میکنه که کنسول بخره انحصاریهاشه که شما از این نعمت بی بهره موندید حالا دلتون رو به گرافیک خوش کردید

  • mbox گفت:

    یکی از بهترین بازی های تاریخ

  • راستش احتمال اینکه شکاف و اختلاف در کیفیت اجرایی از سال ۲۰۱۸ بیشتر بشه نصبت به کنسولهای استاندارد زیاده اما از طرفیم مخصوصا سونی با توجه به کاربرای زیادی که روی کنسول استاندارد داره نمیاد اونارو نادیده بگیره و منتقدارم در نظر میگیره درنتیجه با یک کیفیت قابل قبول و استانداردی انحصاریاشو رو کنسول پایه انتشار میده ولی دارندگان پرو صرفا لذت بیشتری میبرن. خلاصه امیدوارم هم دارندگان کنسول استاندارد و هم اونایی که پرو دارند از انحصاری های با کیفیت سونی لذت ببرن. واقعا دوست دارم هرچه زودتر منتشر بشن که اتش گرفتیم از صبر

  • Hodd Toward گفت:

    خب اینارو میذارید من هوس میکنم دورباره برم ویچر بازی کنم 😥 😥 😥

    تنها اشکالی که میشه از بازی گرفت اینه که موشن کپچر نیست. که اون هم مشکل بزرگی نیست. همین!

  • shahab_punk گفت:

    بهترین بازی عمرم بوده و هست هنوزم دارم بازی میکنم و احساس میکنم یه چیزی رو کشف نکردم
    تو دنیای پهناورش به اونایی هم که بازی نکردن این شاهکارو توصیه میکنم با تمام دی ال سی هاش
    بازی کنن و لذت ببرن. منتظر شاهکاره بعدیش هستم :inlove: :inlove: :inlove:

  • X.O.I.T.B گفت:

    ویچر ۳, برترین بازی تاریخ صنعت گیم.

  • MESHKI گفت:

    شما باید یک میلیون بیشتر از پرو هزینه کنی تا ۳ فریم بیشتر گیرت بیاد :rotfl: عجب ۳ فریم گرونی

  • behzad1990 گفت:

    بچه ها کسی میدونه اپدیت hdr این بازی کی واسه پرو منتشر میشه؟ واسه one x اومده. گفتن واسه pro هم قراره بیاد

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 3 روی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا