تهیهکننده Crimson Skies از ساخت دنباله این بازی میگوید
بازی Crimson Skies: High Road To Revenge در سال ۲۰۱۳ میلادی بر روی کنسول ایکسباکس ۳۶۰ عرضه و منتشر شد. در مدت زمانی کوتاه، این بازی توانست جامعه مخاطبین گستردهای برای خود شکل دهد و با استقبال بالای مخاطبان همراه شد. با وجود این، شرکت مایکروسافت و استودیو FASA هیچگاه به صورت مستقیم بر روی دنباله این بازی کار نکردند.
اگر در پی دانستن چرایی این قضیه هستید، به تازگی به آن پاسخ داده شده است. میچ گیتلمن (Mitch Gitelman)، تهیهکننده اجرایی بازی Crimson Skies، در جریان نشستی با اعضای وبسایت IGN، در این باره و همچنین دلایل عدم عرضه دنباله این بازی صحبت کرده است.
گیتلمن در ابتدا اظهار داشت که:
Crimson Skies: High Road To Revenge لیاقت یک دنباله را دارد. این تیم لیاقت یک دنباله را دارد.
در ادامه این تهیهکننده ابراز داشت که در آن زمان، استودیوی FASA بر روی پروژههای مختلفی کار میکرده است. این گفته به این معناست که شرکت مایکروسافت هر تیمی را بر روی توسعه یک بازی خاص متمرکز کرده است. وی در این زمینه گفت:
در آن زمان، هم خود مایکروسافت و همچنین به طور خاص شین کیم (Shane Kim) تصمیم گرفتند تا هر استودیو تنها بر روی ساخت یک بازی تمرکز کند. ما [در آن زمان] به صورت همزمان بر روی Shadowrun و Crimson Skies کار میکردیم و همچنان مشغول توسعه MechAssault هم بودیم که در نهایت همه چیز خراب شد.
همهچیز نشان میدهد که قرار نیست در آینده شاهد عرضه دنبالهای بر بازی Crimson Skies: High Road To Revenge باشیم. با این وجود، به لطف قابلیت پشتیبانی از نسل قبل کنسول ایکسباکس وان که با عنوان backward compatibility شناخته میشود، علاقهمندان میتوانند این بازی را بر روی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنند. این بازی جزو نخستین بازیهایی بود که برای این برنامه در دسترس قرار گرفت و در حال حاضر میتوانید به راحتی از آن لذت ببرید.
همچنین این بازی هنوز بر روی فروشگاه ایکسباکس قابل خریداری است. لازم به ذکر است که برای دریافت این بازی به ۴ گیگابایت فضای خالی بر روی کنسول خود نیاز خواهید داشت.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات