تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟

اشکان عالی خانی
۲۳:۵۵ ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

ایده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چند سالی است که به وسیله شرکت مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس داده شده است. این قابلیت باعث می‌شود که نسل های مختلف کنسول‌های شرکت مایکروسافت به طرز زیبا و فوق‌العاده‌ای با هم ارتباط داشته باشند و نتیجه کلی و نهایی آن، راحتی بیشتر کاربران و بازی‌بازان است.

شاید روزی که در حال بازی با کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ خود بودیم، کمتر به فکرمان می‌رسید که ارتباط بین پلتفرم ها و کنسول‌های مایکروسافت تا این حد زیاد و گسترده شود. با انتشار کنسول ایکس‌باکس وان، برنامه های مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس برای مرتبط کردن پلتفرم ها و سازگاری عناوین نسل های پیشین بسیار بیشتر شد و کاملا مشخص است که این شرکت تا چه حد روی این  موضوع تمرکز دارد.

منبع تحلیلی دیجیتال فاندری که بسیاری از شما با آن آشنایی دارید، به تازگی تحقیق و مصاحبه‌ای در مورد موضوع پشتیبانی از نسل قبل ایکس‌باکس وان کرده است. طبق این مصاحبه با مایکروسافت، مشخص شده که تیم بزرگ و قابل توجهی برروی قابلیت پشتیبانی یا سازگاری با نسل قبل کار می‌کنند؛ یک تیم برروی بازی‌های منتشر شده در قدیم کار کرده و تیم دیگر برروی فناوری ها و تکنولوژی های به کار رفته در بازی‌های جدید تر تمرکز می‌کنند.

پیش از هر چیز بگذارید مشخص کنیم که کار سازگار کردن بازی های قدیمی برای کنسول های جدید بسیار سخت است و اصلا فکر نکنید یک قابلیت کم هزینه یا بدون دردسر به حساب می‌آید. برای سازگار کردن عناوین مختلف باید کارهای بسیاری انجام گیرد؛ به عنوان مثال یک عنوان مانند Mirror’s Edge Catalyst را در نظر بگیرید که در سال ۲۰۱۶ برای کنسول ایکس‌باکس وان (و دیگر پلتفرم ها منتشر شده است)، این بازی برروی کنسول ایکس‌باکس وان استاندارد تنها با رزولوشن ۷۲۰p اجرا می‌شود و جلوه های بصری راضی کننده‌ای ندارد اما وقتی آن را به صورت سازگار و به‌روزر شده برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بازی می‌کنیم، مشاهده می‌شود که حتی بدون عرضه یک به‌روزرسان یا بهبود دهنده رسمی از طرف سازندگان، می‌توانیم شاهد جهش و پیشرفت بسیار زیادی چه از نظر بصری و چه از نظر عملکرد باشیم. با اجرای این بازی برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نه تنها رزولوشن اجرایی بالاتر و قابلیت HDR را مشاهده می‌کنیم، بلکه شاهد نرخ فریم ثابت ۶۰ بر ثانیه نیز هستیم (نسخه وان معمولی با نرخ فریمی بسیار نامنظم و همیشه پایین تر از ۶۰ بر ثانیه اجرا می‌شد). این مثال‌ها را می‌توانیم فراتر نیز ببریم؛ بازی منتخب و تحسین شده‌ی The Witcher 3: Wild Hunt هنوز به‌روزرسانی خاصی از طرف سازندگان برای ایکس‌باکس وان ایکس دریافت نکرده و جدا از بهبود های آن به‌روزرسان، بازی‌بازان می‌توانند این عنوان را روی ایکس‌باکس وان ایکس خود با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم حدود ۶۰ بر ثانیه تجربه نمایند. این دو امکان به هیچ وجه در ایکس‌باکس وان معمولی وجود نداشت زیرا رزولوشن بازی روی این کنسول ۷۲۰p تنظیم شده بود و نرخ فریم نیز به زحمت به ۳۰ بر ثانیه می‌رسید. همه این کارها به لطف ارتباط بسیار خوب بین دو کنسول انجام شده و تجربه‌ای ذاتا بهتر را به وجود آورده است.

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

بسیاری از عناوین بزرگ در هنگام عرضه روی کنسول ایکس‌باکس ون استاندارد ضعف های فنی یا حتی بصری داشتند. همین موضوع سب می‌شود تا تجربه دوباره این عناوین روی ایکس‌باکس وان ایکس به نوعی اجباری شود.

اما در این زمینه، قطعا اجرای بازی‌های جدید تر و تازه تر برروی کنسول جدید مایکروسافت آسان تر است زیرا نه تنها موتور بازی‌های جدید به‌روز و پیشرفته هستند بلکه سخت افزار های جدید نیز بیشتر با هم سازگاری دارند. قضیه زمانی سخت تر می‌شود که بازی های کنسول های قدیمی تر را با کنسول جدید سازگار کنیم. در مورد بالا که به آن اشاره شد، مانند کاری است که سونی نیز با کنسول میان نسلی خود انجام می‌دهد؛ به این معنی که بازی‌های پلی‌استیشن ۴ به راحتی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو اجرا می‌شوند و بهبود های سخت افزاری (Boost Mode) یا نرم افزاری (به‌روزرسانی‌ ها) برروی آن ها اعمال می‌گردند. اما چرا سونی نمی‌تواند عناوین پلی‌استیشن ۳ را به همین راحتی با کنسول‌‌های نسل فعلی خود سازگار کند؟ همان طور که بسیاری از مدیران و طراحان پلی‌استیشن (مانند مارک سرنی) تاکنون توضیح داده‌اند، عملی کردن این موضوع کاری بسیار پر هزینه و پر دردسر است و در واقع سونی زحمت خاصی برای در دسترس قرار دادن عناوین کنسول‌های قدیمی خود برای کنسول های جدید نمی‌کشد؛ مخصوصا این که آمار فروش پلی‌استیشن ۴ مورد رضایت این شرکت نیز واقع است.

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

بدون هیچ‌گونه به‌روزرسان یا بهبود دهنده رسمی، عناوین مختلفی با رزولوشن بالاتر و عملکرد بسیار ثابت روی وان ایکس‌ اجرا می‌شوند.

زمانی که به سخت افزار کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ یا پلی‌استیشن ۳ نگاه می‌کنیم (مخصوصا پلی‌استیشن ۳)، واقعا تصور این که بتوان عناوین آن کنسول ها را برروی سخت افزارهای جدید پلی‌استیشن ۴ یا ایکس‌باکس وان اجرا نماییم، واقعا سخت است. سونی سعی کرد با قابلیت Playstation Now این خلاء را تا حدودی پر کند اما واضح است که بازی‌بازان خیلی علاقه ای به استریم بازی‌های قدیمی آن هم با لازمه‌ی سرعت اینترنت بسیار بالا ندارند و می‌خواهند خیلی ساده و با قرار دادن دیسک بازی قدیمی (یا دیجیتالی)، عنوان مورد نظر را روی کنسول جدید تجربه نمایند. مایکروسافت به این هدف ارزشمند دست پیدا کرده و بازی‌بازان بسیاری عناوین منتخب و مورد علاقه خود حتی از اولین کنسول ایکس‌باکس را روی ایکس‌باکس وان خود تجربه می‌کنند.

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

افزایش رزولوشن اجرایی، مهم‌ترین موضوع در بحث بصری است.

در مورد بازی‌های نسل قبل، یعنی ایکس‌باکس ۳۶۰، عنوانی محبوب مانند Metal Gear Rising: Revengeance را مثال می‌زنیم. این بازی اکشن سریع و برق آسا قطعا باید با رزولوشن ثابت ۶۰ بر ثانیه اجرا شود تا حس اکشن بازی به طور کامل به بازی‌باز منتقل گردد. در نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ به علت توان پردازشی کم این کنسول، افت فریم به وفور دیده می‌شود. بازی روی ایکس‌باکس وان رزولوشن بالاتری دارد و نرخ فریم تنها در مواقع استرس شدید، افت می‌کند. این عنوان برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس رزولوشن بالاتری داشته و کاملا ثابت روی ۶۰ بر ثانیه قفل است. همان طور که مشاهده می‌کنید، بازی روی سه کنسول، بهتر و بهتر می‌شود و تجربه لذت‌ بخش‌تری را به بازی‌باز می‌دهد.

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

یک بازی از نسل گذشته که مرحله به مرحله کامل و کامل تر شده است.

اما بیایید کمی به آینده فکر کنیم؛ به نظر شما آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چه برای مایکروسافت و چه برای سونی چگونه خواهد بود؟ آیا سونی نیز به فکر ایجاد چنین ارتباطی می‌افتد؟ موضوعی که به شخصه در ماه‌های اخیر فکر من را به خود مشغول کرده، این است که عناوین کنونی مانند Call of Duty WW II یا Wolfenstein II: The New Colossus و چندین و چند عنوان دیگر، هم‌اکنون برروی کنسولی مانند ایکس‌باکس وان ایکس به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شوند و تقریبا بدون نقص هستند اما زمانی که در آینده کنسول ایکس‌باکس جدیدی معرفی شود، این عناوین  چگونه به صورت قابلیت پشتیبانی از نسل قبل روی آن کنسول ظاهر خواهند شد؟ موتورهای نوین بازی‌سازی مانند موتور Call of Duty یا موتور فراست بایت و یا حتی موتور id Tech 6 آن قدر پیشرفته هستند که به صورت هوشمند از توان پردازشی و گرافیکی کنسول های میان نسلی تا جای ممکن استفاده می‌کنند و در دوره امروزی، به نظر جایی برای بهتر شدن آن ها وجود ندارد اما این موضوع در آینده چگونه خواهد بود؟ این تنها یک روی سکه است؛ روی دیگر سکه زمانی دیده می‌شود که بدانیم حتی کنسولی به قدرتمندی ایکس‌باکس وان ایکس با ۶ ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی، هنوز نمی‌تواند عنوان Just Cause 3 را در هنگام انفجار های زیبا و مهیب آن، به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه ثابت اجرا نماید یا هنوز در بسیاری از عناوین نمی‌تواند به رزولوشن اجرایی ۲۱۶۰p کامل و ثابت دست یابد (به عنوان مثال بازی Assassin’s Creed: Origins در حالت معمولی با رزولوشن ۱۸۰۰p اجرا می‌شود). از این مثال ها بسیار است و در آخر فقط می‌توانیم به این نتیجه برسیم که سرعت پیشرفت فناوری ساخت بازی ها و طبیعتا سرعت ساخت فناوری ساخت کنسول‌ها و سخت افزارها در هر دوره با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و به مانند قطاری می‌ماند که در هر لحظه سرعتش بیشتر شده و نمی‌توان آن را متوقف کرد.

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

شاید در نسل آینده کنسول‌ها از پردازنده RYZEN بیشتر بشنویم.

تحلیلگر دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد که مشکلی مانند افت فریم در بازی Just Cause 3 روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، از قدرت CPU این کنسول ناشی می‌شود. کنسول میان نسلی مایکروسافت از یک پردازنده هشت هسته‌ای AMD Jaguar با سرعت پردازش ۲٫۳ گیگاهرتز بهره می‌برد اما زمانی که کار به انفجارهای فوق‌العاده زیبای Just Cause 3 یا محیط‌های پر از جمعیت Assassin’s Creed Unity می‌رسد، نمی‌تواند این حجم از محاسبات را به درستی پردازش کرده و نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ ثابت تحویل دهد. در این جا؛ تحلیلگر دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد که مایکروسافت می‌تواند با استفاده از نسل جدید پردازنده‌های AMD، یعنی RYZEN، این مشکلات پردازشی را در نسل بعدی کنسول‌ها برطرف نماید؛ پیشنهاد بدی به نظر نمی‌رسد!

امیدوارم از این تحلیل فنی لذت و نهایت استفاده را از آن برده باشید. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی زیر را که در همین زمینه و به وسیله منبع تحلیلی دیجیتال فاندری تهیه شده تماشا یا دانلود نمایید تا به خوبی با صحبت‌های ارایه شده در این مطلب ارتباط پیدا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)

دانلود ویدیو با رزولوشن ۷۲۰p

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • goldberg68 گفت:

    ایکس باکس وان ایکس کنسولی که نشان از تیم مهندسیه نرم افزاریشون هست
    حتی بازیایی که از دایرکت ایکس ۱۲ ساپورت نمیکنند بین پرو و وان ایکی گاهی یک نسل فرق میبینید
    https://uploads.disquscdn.com/images/9646dc84eebcf7748d2e58753e541634c0185589443a8563a4dd829bd8c709c6.jpg
    فقط گیرز ۴ و فورزا از دایرکت ایکس تا الان استفاده کردند و کلی تو پی سی و وان ایکس فرق دیدند (برید سرچ کنید) تنها بازی مولتی پلتفر که قرار از دایرکت ایکس ۱۲ ساپورت کنه انتم هست که شاهد فرق دو نسل بین وان ایکس و پرو باشید تو این بازی 😉 😎 😎

    • Jin kazama1 گفت:

      واقعا کنسول قوی و قدرتمندی هست این وان ایکس
      بنده شاد اف وار ۲ رو برای ps4pro خریدم تی وی ۴k هم دارم ( UH850T) ولی واقعا گرافیگش ضعیفه کسی از دوستان این بازی رو در وان ایکس بازی کرده بگه چقدر فرق گرافیگی هست ؟

    • cv گفت:

      اولا Rise of tomb raider از dx 12 پشتیبانی میکنه :lough:
      مقایسه forza 7 و GT s موجوده برو ببین
      برو تریلر tlou part 2 و DS ببین تا اختلاف یک نسل درک کنی
      کریستال داینامیکس از مایکروسافت پول گرفته

      به طور واضح از مایک

      • goldberg68 گفت:

        جانم ؟؟ نمیتونم حضم کنم کسی اطلاعاتش بیشتر از من باشه عزیز
        سکوت میکنم تک تک جملاتتو با لینک پاسخ میدم
        ۱_” تامب رایدر از دایرکت ایکس ۱۲ ساپورت میکنه”!!!؟
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support
        ۲_ گرافیکی ترین بازی جهان تو کنسول ها بازیه فورزا ۷ (تازه رو وان معمولی )شد وان ایکس که مدهوش میشی ببینی (پس انچ و هورایزن ؟؟؟)
        https://thenextweb.com/gaming/2017/09/28/review-forza-7-is-the-best-looking-video-game-ever-made/
        تازه رو وان معمولی گفتن گرافیکی ترین بازی جهانه خخخخخ
        ۳_برم تریلر تلو رو ببینم،، انگار که قراره همین گرافیکش باشه یادمه انچارتد ۴ به جان مادرم تو ای تری گرافیکش مثل همین تلو ۲ بود (اگرچه گرافیکه نهاییشم خوب بود ) ولی نصف گرافیک ای تری هم بود
        چیزی هست اسمش دانگرید یادت باشه ( اتفاق مشابه روی گرن افتاد که نمایشش عیییین فیلم بود )
        هیلو ۵ هم عین فیلم بود تیزرش اینا هایپ الکیند یا تازه وارد گیم شدی یا خودتو زدی به اون را 😉

        • 2B گفت:

          میگم خودخواهی دلیلش همینه خصومت که نداریم، واقعیت رو نمی پذیری چون نمی خوای ببینی..منابع خبری هم معتبر باشه که دو این مورد فورزا ۷ البته مقایسه گرافیکی کاملا مشخصه و هنوز یک ماه نگذشته اینطور انکار میکنی گرن رو تجربه نکردم اما اون چیزی که چشمام میبینه و تشخیص میده از لحاظ گرافیکی برتر هست منبع
          http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-gran-turismo-sport-vs-forza-motorsport-7
          این چند تا رو هم ببینی بد نیست
          http://s9.picofile.com/file/8314112134/FB06EA46_78EB_4009_90ED_269E07A28BEB.jpeg
          یکی دیگه
          http://s9.picofile.com/file/8314112234/C09FC4EB_9F96_49FE_B033_918664539913.jpeg
          http://s9.picofile.com/file/8314112250/15CCE801_7786_46D8_A0A8_E22D1682563A.jpeg
          اگه بازم نتونستی تشخیص بدی برو چشم پزشک تا مشکل جدی تر نشده…منابع خبری هم که اطلاعات جمع میکنی مثل خودت بی اعتبارن، چیزی رو که چشم هم میتونه تشخیص بده رو انکار کنن فاجعه اس…
          من کاری به گرن یا فورزا ندارم چون تجربشون نکردم و حتما که به لحاظ محتوا فورزا کامل هست شکی نیست..
          کلا طولانی تر نشه زدی رو دست علی پاور حرف نداری

          • 2B گفت:

            راستی تحلیل دیجیتال فاندری رو هم بخون، جالبه دیجیتال فاندری GTS رو با نسخه کامپیوتر Forza 7 روی حداکثر تنظیمات و رزولوشن ۴K مقایسه کرده و باز هم برتری توی تقریبا تمام زمینه‌ها با ساخته پالی فانی هست. خصوصا نورپردازی که GTS کلا توی یک سیاره‌ی دیگه‌ای سیر میکنه!
            میری میگردی تو وب ببینی کدوم وبسایت درپیتی تحلیلش به اون چیزی که خودت دلت میخواد نزدیکتره تا لینک بزاری اقای استاد علم تلویزیون و گرافیک و کنسول و…..خخخخخ
            من منبع اعلام کردم تحلیل تخصصی دو تا از وبسایتهای معتبر دنیای گیم یوروگیمر و دیجیتال فاندری مقایسه بین فورزا ۷ و گرن توریسمو اسپرت در مورد گرافیک تنها،… شما هم منبع اعلام کردی از معلوم نیست کجا! ویکی پدیا! اخه شد مرجع تخصصی؟ اون سایت thenextweb خخخ اینها منبع اطلاعاتتن…از لحاظ محتوا صبحتی ندارم طبیعی هست که فورزا جلوتره..

            • goldberg68 گفت:

              https://www.bing.com/videos/search?q=forza+7+grahic+better+gts&&view=detail&mid=19ECE8F02C37934EF13F19ECE8F02C37934EF13F&&FORM=VDRVRV
              lool
              https://www.bing.com/videos/search?q=forza+7+grahic+better+gts&&view=detail&mid=E4CB6581D038D2800897E4CB6581D038D2800897&&FORM=VDRVRV
              looooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool
              https://www.bing.com/videos/search?q=forza+7+grahic+better+gts&&view=detail&mid=F60B1FBD2D191BF26B47F60B1FBD2D191BF26B47&&FORM=VDRVRV
              looooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool
              http://n4g.com/news/2106193/review-forza-7-is-the-best-looking-video-game-ever-made-tnw
              cmon….
              برای صدمین بار گفتم کسی نمیره به گرافیک رینگ خیره بشه که توش گرن بهتره بنا به سایت یوروگیمرر
              توفقط ویدیو بالا ببین انگار به جان مادرم کارتون با فیلمه داره مقایسه میشه
              پسسس
              فورزا سروره :-* :-* :-*

              • goldberg68 گفت:

                بخدا با دیدن ویدیو دلت دیگه اینو نمیگه

                • 2B گفت:

                  یه سوال شما زبان انگلیسیت در چه حده؟!!
                  https://www.bing.com/videos/search?q=forza+7+grahic+better+gts&&view=detail&mid=F60B1FBD2D191BF26B47F60B1FBD2D191BF26B47&&FORM=VDRVRV
                  این لینک رو شما قرار دادی مشخص کن تو کدوم ثانیه گوینده در مقایسش گفته فورزا کاملا سرتره؟!
                  طرف میگه تو جزئیات طراحی خودروها همینطور نورپردازی رنگ خودروها جی تی به واقعیت نزدیک تره و بهتره از اون طرف ویژگی های اب و هوای داینامیک والبته تکسچرها و تعداد خودروها فورزا خوبه
                  شما بنظرم اصلا زبان بلد نیستی چون تو هم لینکی که قرار دادی همینا رو میگه و صرفا یه مقایسه کلی میکنه به بهتر بودن گرافیک جی تی چندبار اشاره میکنه
                  یه لینک معتبر بده از وب سایت های معتبر یوروگیمر گیم استاپ دیجیتال فاندری که بگه گرافیک فورزا سرتر از گرافیک جی تی هست!شما بالاتر میگی فورزا گرافیکی ترین بازی نسل انتخاب شده اونم تو کنسول وان معمولی لینک معتبر لطفا! نه از معلوم نیست کدوم وب سایت در پیت نه از ویکی پدیا…
                  اصلا تحلیل دیجیتال فاندری یا یورو گیمر رو بخون اگه میتونی البته ترجمش تو وب سایتهای داخلی هم پیدا میشه سخت نیست فقط در بخش گرافیک و طراحی خودرو ها…..اون بالا حداقل شش مدل عکس مقایسه ایی قرار دادم برات گیر دادید به رینگ؟ نورپردازی رو چی میگی شارپ بودن و رنگ پردازی رو چی میگی..
                  اقای استاد علم تلویزیون لطفا یه لینک از وبسایتهای معتبر گیمینگ در مورد استفاده تام رایدر از d12 قرار بده ویکی پیدیا مرجع نیست اخه چون کاملا قابل ویرایش هست میتونه توسط هر شخصی ادیت بشه

          • Goldberg75 گفت:

            خود یورو گیمر گفت فورزا بهتره گرافیک درختا تو گرن دو بعدیه و حرکت کنی شکل درختا هم باهات حرکت می کنند فقط تو زوم چراغا گرن بهتر هست از فاصله عادی یکجوره منبع=
            http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-gran-turismo-sport-vs-forza-motorsport-7
            ) کسیم قرار نیست رینگ چرخ ها رو ببینه

            و بیشترین جایی که فورزا گرافیک خودشونشون میده اب و هوا کویری و بارانی که گرن فاقد اینه

        • mehrdadPS گفت:

          امشب چی زدی باز “استاد علم تلوزیون و…” :rotfl: :rotfl:

  • goldberg68 گفت:

    ببخشید اقای عالی خانی منبعتون از df هست اخه همچین چیزی ندیدم یا اختصاصی گیمفاست …
    جاست کاست هنوز پچ Xbox one x enhanced فک نکنم اومده باشه مطمعنم با فریم خوب اجرا میکنه
    کلا وان ایکس سه مرحله هست بازی بدون پچ (فقط افزایش فریم داریم مثل ویتچر) ۲_ بازی همراه با پچ xboxonex enhanced که باعث افزایش شدیییید تکسچر رزولوشن فریم و…….. مثل شدو اف وار
    ۳_(که فقط تو بازی فورزا و گیرز استفاده شده ) دایرکت ایکس ۱۲ که ۵۰% اورهد سی پی یو بالاتر میبره و ….. مثل فورزا ۷
    گزینه سوم اگه مهیا بشه وان ایکس میترکونه باید پس ببینیم انتم چه میکنه
    https://www.tweaktown.com/news/57039/project-scorpio-optimized-directx-12-games/index.html

  • برای فردی که کنسول های خانواده XBOX رو داره شاید چندان این قابلیت سودی نداشته باشه وقتی شما ۳۶۰ داری و Metal Gear Rising رو به راحتی میتونی بازی کنی خب دلیلی نداره روی کنسول جدید تر بازیش کنی اما موضوع وقتی جالب میشه که میبینی بدون هیچ اپدیتی بازی ها جهش دارن چه در نرخ فریم و چه در رزولوشن یعنی عنوانی که شما در نسل قبل خیلی بهش علاقه داشتی و الان گاهی به سراغش میری داره روی این کنسول بسیار بهتر اجرا میشه پس مطمئنن وسوسه خواهی شد حتی اگر تمام کنسول های نسل های قبل رو هم داشته باشی

  • aet گفت:

    اگه، فقط اگه این مدیران احمق مایکروسافت یکم سخت افزارشون رو هنگام عرضه xbox one original قوی تر میکردن نه نیازی به one s بود و نه سال ها تلف کردن وقت برای طراحی سخت افزار جدید.
    شما لیست تغییرات one s رو ببینید:
    – حجم ۴۰ درصد کمتر نسخه قبلی!
    – بردن تیکه آجر! روی سیم برق داخل کنسول.
    – قوی تر کردن سخت افزار و حذف افت فریم ها گاه و بی گاه.
    – کولینگ بهتر و کم صدا تر
    واقعا آدم تعجب میکنه یه فاجعه ای مثل xbox one اولی چطور به مرحله تولید رسیده بود.
    امیدوارم مایکروسافت حالا که از لحاظ سخت افزار مشکلی نداره تمرکزش رو بذاره رو بازی ها و نرم افزار.

    • یعنی هرچی فحش نثار متریک کنی کمه این ادم گند زد به این برند
      کنسول های اکس باکس همیشه قدرت سخت افزار مطلوبی داشتن چه اکس باکس اول که از زمان خودش جلو تر بود چه ۳۶۰ که بازی ها در بهترین حالت و بدون دردسر برای سازنده اجرا میکرد چه رویا ها که ما قبل از عرضه اکس باکس وان داشتیم همه فکر میکردن XBOX 720 نام بعدی خواهد بود و دیگه سرامد قدرت و طراحی حالا ببین کار به کجا کشیده که بعد از ۴ سال که سازنده ها باهاش سر و کله زدن هنوز نمیتونن یه رزولوشن ثابت یا فریم ثابت بگیرن در صورتی که ۳۶۰ توی سال های اخر عمرش براش هیلو۴ میاد میشه بهترین گرافیک سال براش توی ۲۰۱۵ تازه توم ریدر میاد ببین چقدر این سخت افزار شادابه از سیاست های مسخره بگیر تا ……

      • 2B گفت:

        محمد رضا قضیه همون دیوانهس سنگ میندازه تو چاه صد تا عاقل نمی تونن در بیارن…البته اسپنسر خیلی خوب تونسته پیش بره مخصوصا در مورد وان اکس که هم طراحی زیبا و هم در کنار قدرت خوبش قیمت فوقالعاده عالی رو تعیین کردن…این بکوارد خداییش ویژگی ممتازی هس مخصوصا وقتی که بدون اپدیت اینطور باعث ارتقا میشه…کارشون خیلی خوب بوده تو این بخش

        • امان از اون متریک رضا جان اگر اسپنسر نبود IP مثل گیرز هم دیگه برای XBOX وجود نداشت و کوالیشنی هم تاسیس نمیشد و وضع از الان خیلی بد تر میشد تنها کاری که متریک میکرد این بود که با کنسولت باید مینشستی مسابقات فرمول۱ تماشا میکردی
          اره خداییش این ارتقای کیفیت بدون هیچ اپدیتی خیلی جالب هست به خصوص نرخ فریم بالاتر و ثابت توی این این زمینه خیلی خوبن ولی خب سرمایه کم میذاره برای عناوین جدید الان کرایتک یا رمدی یا اینسامنیاک با یه ندا ساخت رایز۲ یا کوانتوم بریک ۲ یا سانست@ رو کلید میزنن ولی خب حیف

          • 2B گفت:

            محمدرضا گلم امیدوارم هر اتفاقی قراره بیوفته منجر به خوشحالی و شادی شما طرفدارهاش بشه این رو از صمیم قلب میگم ماکرو از این صنعت بیرون برو نیست خب پس برا موندن و رقابت باید تو بخشهایی که ضعف داره کار کنه و ارتقا بده خودش رو سال بعد بیشتر باید بشنویم از تیم ماکروسافت…این اسپنسر مثل اینکه یه حرکتهایی زده رو نکرده منتها صبر کنیم تا E3

  • راستش از اونجایی که نینتندو همیشه روی BC مانور می ده، برای من خیلی جالب بود که مایکروسافت برای این بخش این همه هزینه کنه.
    قدرت نرم‌افزار مایکروسافت واقعاً باید تحسین بشه.
    با توجه به زمانی که صرف کردند، صد درصد نسل بعدی اکس باکس هم این قابلیت رو داره و با توجه به اینکه سونی و مایکروسافت از APU های AMD استفاده میکنند پس دیگه معماری رو نباید بهونه کنند.
    امیدوارم سونی هم مجبور بشه به این سمت بره.
    با این قابلیت شما میتونی بازی های تمام نسل های قبل رو در هر کنسول جدیدی که می‌خرید تجربه کنید.
    امیدوارم نینتندو هم سریع تر VC رو معرفی کنه.

  • Rorshark گفت:

    یه مساله ای رو باید در نظر گرفت: اینکه مایکروسافت توی چند سال گذشته بیش از اندازه درگیر راست و ریس کردن برنامه هایی مثل پشتیبانی از نسل های پیش، ساخت کنسول جدید، ارتقای کنسول ایکس باکس وان که یعنی ایکس باکس وان S و… بوده. البته این کار کردن به شدت جواب داده و اجرای همین برنامه فک برانداز، رقیب رو (سونی) در حیرت گذاشته. شاید رسیدگی به مسائلی از همین دست بوده که اونار از ساختن بازی های انحصاری و حمایت استدیوهای فرست پارتی جا انداخته. البته به هیچ عنوان دلیل قانع کننده ای نیست برای توجیه نساختن انحصاری. اما نمیشه اینطور هم تصور کرد که مایکروسافت بیکار نشسته. مهندسی مایکروسافت در زمینه سخت افزار بدون شک شاهکاره. و ماحصلش هم همین پشتیبانی از بازی های نسل پیشه که یه ایده خیالی و آرزو رو برای بسیاری از گیمرا برآورده کرده.

  • P30PlayBox گفت:

    به نظرم پشتیبانی از بازیهای نسلهای قبلی تنها برگ برنده xbox در مقابل ps هست! اگر در آینده این آپشن هم به کنسولهای سونی اضافه بشه دیگه آینده xbox به فنا خواهد رفت.

    • goldberg68 گفت:

      نمیشه همین بازیای فور تو پرو بزور اجرا میشه به لطف سی پی یو جگوار اونم
      ۲_ اگه پلی ۵ رایزن باشه که اصلا اجرا نمیشه ولی مایکرو غول نرم افزاره رایزن پایزن حالیش نیست خودش گفت ایکس باکس بعد وان ایکس بکوارده وان ایکس و حداقل ۲۰۲۰ میاد بازم شکست سخت افزار واس سونی
      سونی باید انحصاری ها فقط متکی باشه اتفاق ضعیف بودن وان یک بار افتاد و تمام شد 😉

  • cv گفت:

    شبیه ساز های انواع کنسول ها روی PC موجود
    پیش نیاز همه داشتن cpu و gpu بسیار قدرتمند تر نسبت به خود کنسول
    شاهکار دوران cell

    The PS3 uses the Cell microprocessor, which is made up of one 3.2 GHz
    PowerPC -based ” Power Processing Element ” (PPE) and six accessible
    Synergistic Processing Elements (SPEs) . A seventh runs in a special mode and is dedicated to aspects of the OS and security, and an eighth is a spare to improve production yields. PlayStation 3’s Cell CPU achieves a theoretical maximum of 230.4 GFLOPS in single precision floating point operations and up to +15 GFLOPS
    double precision using iterative refinement for the solution of linear equations. [1][2]
    The PS3 has 256 MB of Rambus XDR DRAM, clocked at CPU die speed. [1] The PPE has 64 KB L1 cache and 512 KB L2 cache, while the SPEs have 2 MB local memory (256 KB per SPE), [3] connected by the Element Interconnect Bus (EIB) with up to 307.2 GB/s bandwidth.

    حالا مقایسه کنید cpu ps4
    The central processing unit (CPU) consists of two x86-64 quad-core modules for a total of eight cores, [39] which are based on the Jaguar CPU architecture from AMD.[24] Each core has 32 kB L1 instruction and data caches , with one shared 2 MB L2 cache per four core module.[40] The CPU’s base clock speed is said to be 1.6 GHz. That produces a theoretical peak performance of 102.4 SP GFLOPS

    نه اینکه سونی نخواد عملا ممکن نیست شبیه سازی ps3 روی ps4

    دو سال دیگه با عرضه ps5 و cpu رایزن مشکل شبیه سازی عناوین قدیمی هم حل میشه

  • اشکان جان بسیار عالی بود. واقعا لذت بردم مرسی که این تحلیل رو ترجمه کردی :yes:

تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا
تحلیل فنی | آینده قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چگونه خواهد بود؟ - گیمفا