طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا

طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند

مهیار امیدی
۲۱:۴۳ ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا

طی جدیدترین اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی، به تازگی کمپینی ایجاد شده است تا بازیکنان و کاربران بازی FIFA 18، از پرداخت‌های درون برنامه ای این بازی استفاده نکنند و آن را تحریم کنند. جزئیات بیشتر را در ادامه مطالعه کنید.

همان طور که اطلاع دارید، امروزه یکی بزرگ ترین سرمایه گذاری‌های سازندگان در بازی‌های جدید، بخش پرداخت‌های درون برنامه ای آن ها بوده که فروش بسیار بالایی را برای آن‌ها رقم می‌زنند و تیم سازنده هر بازی، پول قابل توجه‌ای را از این قسمت از بازی‌ها، به دست می‌آورد.

با گذشت مدت زمان کوتاهی، کاربران و بازیکنان بازی‌های ویدئویی، از حضور بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌های جدید و البته طمع سازندگان، خشمگین شده و اعتراض‌های خود را به صورت جدی به سازندگان، اعلام می‌کنند. به عنوان مثال، جدیدترین عنوانی که با خشم بسیار جدی بازیکنان رو به رو شد، بازی Star Wars Battlefront 2 بود که بازیکنان این عنوان برای استفاده از برخی قهرمان‌ها یا قابلیت‌های دیگر بازی، می‌بایست از پول واقعی استفاده می‌کردند. البته راه دیگری هم برای استفاده از این ویژگی‌ها وجود داشت اما برای بازیکنان، بسیار زمان‌بر بود و اکثر افراد، از بخش پرداخت‌های درون برنامه ای استفاده می‌کردند که همین موضوع، سبب شد تا اتفاقات ناعادلانه ای در این بازی، بوجود بیاید. پس از بالا رفتن اعتراض‌های بازیکنان به ناشر بازی Star Wars Battlefront 2 یعنی شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، تیم سازنده بازی، قسمت پرداخت‌های درون برنامه ای را حذف کرد تا بخشی از این ناراحتی‌ها، کاهش پیدا کند.

حال به تازگی، این مشکل، برای یکی دیگر از عناوین شرکت الکترونیک آرتس یعنی بازی بسیار محبوب FIFA 18 بوجود آمده است و خشم کاربران آن را بالا برده است. بازیکنان این بازی، برای بهتر رساندن این اعتراض‌ها به گوش سازندگان، کمپینی با هشتگ #FixFifa تشکیل داده اند و توانسته اند تا این کمپین را، به خوبی گسترش دهند. در چند روز اخیر، اکثر مطالب و پست‌های مربوط به بازی‌ها، به این کمپین مربوط می‌شوند و تمامی آن‌ها با هشتگ یاد شده، حالت اعتراضی دارند. در ادامه این کاربران، درخواستی در سایت Change.org به ثبت رسانده اند که این درخواست، ۲۳ هزار امضا را برای خود جمع آوردی کرده است.

همان طور که اطلاع دارید، ما در چند روز اخیر شاهد سپری کردن روز جمعه سیاه یا به اصطلاح Black Friday بودیم که در آن، تمامی اجناس در تمامی رنج‌های قیمت، با تخفیف‌های فوق العاده رو به رو می‌شوند و افراد زیادی حتی یک سال کامل را منتظر هستند تا این روز فرا برسد. پیرامون همین موضوع، پک‌های ویژه بازی FIFA 18، در این روز با تخفیفات بسیار خوبی رو به رو شد و این شانس را به بازیکنان می‌داد تا از پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی استفاده کنند. اما با بوجود آمدن کمپین #FixFifa، آمار فروش این پک‌ها در روز جمعه سیاه بسیار پایین بوده و به نوعی، بازیکنان استفاده از بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی FIFA 18 را، تحریم کرده اند.

همچنین به غیر از بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای، کمپین #FixFifa خواستار حل شدن دیگر مشکلات بزرگ بازی است. مشکلاتی مثل ایراد هایی در بخش گیم پلی بازی، باگ‌ها، گلیچ‌ها و حضور افراد متقلب که دیگر بازیکنان این عنوان را، آزرده خاطر می‌کنند.

همان طور طور که می‌دانید، بدون شک محبوب‌ترین بخش سری بازی FIFA در چند سال اخیر، بخش Ultimate Team آن بوده که بازیکنان می‌توانند به طور کامل یک تیم با بازیکنان و مربی دلخواه خود بسازند و به رقابت با سایر بازیکنان بپردازند. حال شما برای ساخت یک تیم قدرتمند و پرستاره که قادر خواهد بود تا حریفان خود را به راحتی شکست دهد، نیازمند پرداخت پول درون بازی هستید تا احتایاجات تیم خود را برطرف کنید و بازیکنان جدیدی را خریداری کنید. به دست آوردن پول درون بازی، شاید زمان‌بر باشد و هر کسی هم وقت جمع آوری آن را نداشته باشد، درحالی که خرید بازیکنان پرقدرت و به اصطلاح ستاره، نیازمند پول بسیار زیادی است. حال با این وضعیت، افراد زیادی به قسمت پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی می‌آورند و و با پرداخت پول واقعی، به این بازیکنان بزرگ دسترسی پیدا می‌کنند. البته بازیکنان می‌توانند به‌وسیله پیروز شدن در چالش‌های این بازی و مسابقات بزرگ آن، مقدار قابل توجه‌ای پول درون بازی به دست آورند اما باز هم کسانی هستند که اعتقاد دارند، بخش Ultimate Team سری بازی FIFA، فقط برای یک استفاده تجاری ساخته شده است که شرکت الکترونیک آرتس بتواند به‌وسیله آن، پول بسیار زیادی را از بازیکنان این عنوان دریافت کند.

گوران پوپویک (Goran Popovic)، یکی از یوتیوبرهای بازی محبوب FIFA، با انتشار یک ویدئو جدید، توضیحاتی در مورد مشکلات عمده آن ارائه کرده است. وی در رابطه با این مشکلات بازی، گفت‌و‌گویی با سایت پالیگان داشته است. به گفته او، کاربران برای به دست آوردن پول مورد نیاز برای خرید یک بازیکن حرفه ای،می‌بایست زمان بسیار زیادی را صرف کنند که خود می‌تواند یک مشکل آزار دهنده باشد. به عنوان مثال شما اگر بخواهید به بازیکنان بزرگی مثل کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo) دسترسی پیدا کنید، باید زمان خیلی خیلی زیادی را صرف کنید که واقعا شاید برای همه کاربران مقدور نباشد. این اتفاق زمانی آزاردهده تر خواهد شد که شما باید برای تشکیل تیم قدرتمند خود، ۱۱ بازیکن در ابتدا خریداری کنید و در ادامه، به بازیکنان ذخیره و دیگر امکانات اضافه هم، نیاز خواهید داشت. شاید اصلا نتوانید تصویر کنید که برای تشکیل یک تیم قدرتمند و پرستاره که هرکدام از آن‌ها، بازیکنان بزرگی هستند، چه مقدار زمان نیاز خواهد بود، زیرا این رقم بسیار نجومی است.

کاربران بخش Ultimate Team بازی، قادر خواهند بود تا با خریداری پک‌های ویژه این بخش، به بازیکنان بزرگی دسترسی پیدا کنند. اما این بازیکنان بسیار کمیاب بوده و کمتر کسی می‌تواند آن‌ها را اختیار کند. طبق گفته گوران پوپویک، او به همراه دوست خود، روی هم رفته ۵۰۰ دلار در بازی خرج کرده اند و در انتها، فقط به یک بازیکن ستاره دسترسی پیدا کرده اند که آن هم در پست دروازه‌بانی قابل استفاده بوده است. گوران پوپویک در ادامه توضیح داد:

اگر نظر من را بخواهید، می‌توانم به صورت جدی اعلام کنم که شرکت الکترونیک آرتس، بخش Ultimate Team این سری بازی را، صرفا برای به جیب زدن پول بازیکنان طراحی کرده است. وجود بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی، تعادل و عدالت را در بازی از بین برده است و هر کسی برای موفقیت در این بخش در حالی که وقت زیادی را هم صرف نکند، نیازمند پرداخت مقدار قابل توجه‌ای پول واقعی خواهد بود. در غیر این صورت، شما یا باید بسیار خوش‌شانس باشید یا بسیار حرفه ای!

به تازگی در کمپین #FixFifa، مطلبی جدید توسط یکی از کاربران سایت ردیت با نام SSROCK منتشر شده است که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

در اکثر مواقع، شما با خریداری پک‌های درون بازی، آیتم‌های به درد نخور و غیر ضروری را پیدا می‌کنید که اصلا به آن‌ها نیاز نخواهید داشت. حتی شما قادر خواهید بود تا در بازی با پرداخت ۱٫۵ دلار، به بزرگ ترین و قدرتمند ترین بازیکنان دسترسی پیدا کنید. این درحالی است که ممکن است با پرداخت صدها دلار دیگر، حتی یک بازیکن حد متوسط هم نصیب شما نشود و فقط پول واقعی شما، به اصطلاح به جوب آب ریخته شود. در بازی FIFA 18، افراد زیادی هستند که تیم‌های بسیار قدرتمندی را تشکیل داده اند و به راحتی حریفان خود را شکست می‌دهند. این افراد در بهترین حالت، چیزی حدود ۸ هزار دلار در بازی خرج کرده اند که یک رقم خیلی خیلی زیاد است. درحالی که هرساله، یک نسخه جدید از سری بازی FIFA در بازار عرضه می‌شود. ما کلمه ای جز واژه “فاجعه” برای بوجود آمدن چنین اتفاقی پیدا نمی‌کنیم.

به صورت کلی، می‌توانیم اعلام کنیم که نارضایتی کاربران این بازی، از آن چیزی که خود سازندگان فکر می‌کردند بسیار بالا تر رفته و با بوجود آمدن کمپین یاد شده، بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی FIFA 18 تحریم شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا
طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mamadii گفت:

    امسال فیفا۱۸ از لحاظ گیم پلی هم تغییری نسبت به فیفا ۱۷ نداشت فقط گرافیکش بهتر شده

  • majidam گفت:

    گیم پلیش خیلی رو اعصابه خداوکیلی اصلا کلا باید شانسی بازی کنی دفاعش اصلا نمیشه کنترل کرد راحت دریبل میخورن و موقع دریبل زدن و چرخش زدن توپ از بازیکن کلا جدا میشه ودور میشه خاصا موقعی که سرعت بدوی بعد یهو بیایی عقب یا سمت راست یا چپ کلا توپ از پا جدا میشه وبازی از کنترل خارج میشه مشکلات گیمپیش زیاده فیفا۱۸

  • aet گفت:

    عحب. مردم هنوزم با EA درگیرند lol ؟
    یه ۲ سالی هست که هیچ بازی ای از EA تجربه نکردم. خودمو از این شرکت جدا کردم و خلاص 🙂
    من داستان میخوام. موسیقی خوب میخوام. فضا سازی میخوام. نه یه مشت لوت باکس.
    این شرکت درست بشو نیست 🙂 چون بجای گیمر ها یه مشت تاجر این شرکت رواداره میکنند.

  • STAR1 گفت:

    رقبا دارن برا ea حاشیه سازی میکنن،
    که البته کاری از پیش نخواهند برد.

    • فروش ضعیف تایتانفال ۲ و استاروارزی که این همه روش مانور دادند همه چیز رو مشخص کرده
      EA:
      استاروارز جاه طلبانه ترین عنوان ما است
      به سبک اکتی ویژن که گفته بود بلک اپس ۳ بهترین بازی ماست عمل کردن با این تفاوت که اونقدر بلک اپس سه فروخت که واقعا جاه طلبانه ترین شد ولی این داره سر رتبه دوم و سوم فروش رقابت می کنه به گرد کال اف هم نمی رسه

  • Alireza-spv گفت:

    بخدا کارشون عالیه
    اصن ر‌..ده
    ی سری گل میزنم ک از شدت مسخره بودن خودم تصویر آهسته رو رد میکنم و ی سری گلم میخورم از شدت باگ بودن حریف رد میکنه
    تمام بازی رونالدوعه حتی خوشحالی رونالدو هم مخصوص ساخته شده. خب عوضیا بجا اسکن بدن سفید رونالدو بدن دوتا مدافع زمخت رو اسکن کنید دوتا انیمیشن دفاع بذارید ک مدافعا گیر نکنن تو هم

  • kourosh ha 78 گفت:

    این مشکلاتی که دوستان به گیم پلی فیفا ۱۸ میگیرن همه واسه ورژن بدون آپدیته بازیه، بعد از چند تا آپدیتی وه دادن از نظره اکثره بازیکنا این مشکلا رفع یا خیلی کمتر شده 😉 البته یه قشر نا راضی همیشه باید وجود داشته باشه 😀

  • Mr.J گفت:

    اینکه میگن فیفا ۱۸ شبیه ساز فوتبال واقعیه اصلا قبول ندارم، واقعا تخیلی شده
    دو تا از دوستام که واقعا فیفا بازن با هم دیگه بازی میکردن بازیشون ۷-۵ شد ،خب این کجاش واقعیه!!!!! ?:-)

  • F-d گفت:

    عمده مشکل من با فیفا ۱۸ داور ها هستند که همش بین بازیکنا قرار میگیرند.یعنی اعصاب برای من نذاشتند
    بعد دفاع کردن خیلی خیلی تمرکز میخواد.تو فیفا ۱۷ میشد با یکم دقت راحت تر دفاع کرد
    برای من که هجومی بازی میکنم دفاع کردن تو فیفا ۱۸ زجر آوره ولی اگه کسی بخواد دفاعی بازی کنه میشه با تمرکز قشنگ دفاع کرد

  • mbox گفت:

    فیفا هیجده واقعاً عالی شده
    خیلی واقعی تر شده
    ما که راضی هستیم و پنجاه درصد بازیای سیزن کلین شیت میکنم
    دوستان بهتره نحوه بازی کردنشونو درست کنن
    از نظر التیمیت هم من اصلا قبول ندارم که جمع کردن تیم ها رو باید اسون کنن، چون اونجوری ارزش داشتن یک تیم خوب کم میشه و اصلا انگیزه زیاد بازی کردن التیمیت هم از بین میره

  • mbox گفت:

    فیفا هیجده واقعاً عالی شده
    خیلی واقعی تر شده
    ما که راضی هستیم و پنجاه درصد بازیای سیزن کلین شیت میکنم
    دوستان بهتره نحوه بازی کردنشونو درست کنن
    از نظر التیمیت هم من اصلا قبول ندارم که جمع کردن تیم ها رو باید اسون کنن، چون اونجوری ارزش داشتن یک تیم خوب کم میشه و اصلا انگیزه زیاد بازی کردن التیمیت هم از بین میره
    همین طور لوت باکس ها هم اصلا چیز بدی نیست جون میتونه ارزش سرمایه‌گذاری رو بازی رو بالا ببره و نتیجه سرمایه‌گذاری بیشتر لیسانس های بیشتر و کیفیت بالاتر هست

  • X.O.I.T.B گفت:

    لحظه ای که با Bale سانت کردم و با این که اصلا انتظار نداشتم توپ خورد به زمین و رفت توی گل اون لحظه بود که بازی رو بستم و فریاد زدم Jesus Christ :rotfl:
    دروازه بان کلا دیگه تو کار توپ گیری نیست دفاع هم که ماشالله شده اتوبان.
    نسبت به نسخه ی قبل پسرفت آشکار شده.

  • soly1372 گفت:

    فیفا ۱۸ واقعا داره از کاربراش کلاهبرداری میکنه اونایی که این هفته sbc های بلک فرایدی رو انجام داده باشن حرفمو میفهمن
    ۴ بار sbc تیم منتخب هفته رو انجام دادم و حدود ۶۰ هزار تا پول و هفتاد درصد ترکیب تیممو از دست دادم در حالی که اصولا باید شانس دراومدن بازیکنا از پک ها برابر باشه سه بار به من بازیکنای چرت و پرت مثل آدبایور ۸۲ رو داد. فک کردم که شاید شانس ماست که اینطوریه رفتم نظرات دیدم همه شاکین طرف بود ۶ بار انجام داده بود ۴ بار آدبایور ۸۲ واسش دراومده بود کم مونده سکته کنه. قشنگ معلومه که پک ها نسبتش دستکاری شده هست برای درامدن بازیکن خوب.
    حالا این به کنار مشکلا گیم پلیش که دیگه فاجعست با هم ننه قمری از پشت محوطه شوت میزنه گل میشه حتی دروازه بان دخیا باشه بعد اونوقت میشه واسه بازیای آنلاین میبینی طرف کلی خرج کرده یه رونالدو مسی انداخته جلو دهن ادم با شوت سرویس میکنه اونم نشدنی کافیه دکمه سانترو بزنی دفاعا میکشن کنار میگن داداش بفرما بزن تو گل.
    حتما باید یه فکری به حال گیم پلی مزخرف بازی بکنن. من که دیدم اینطوریه دیگه پلاسمو تمدید نکردم که آنلاین بازی کنم چون هیچ سودی نداره.

    • F-d گفت:

      همیشه قبل ساخت sbc های این چنینی برو YouTube چند تا ویدیو از پک های sbc مد نظرت ببین بعد اگه خوب بود بساز.
      من خودم بلافاصله رفتم YouTube دیدم تمام کاربرایی که sbc رو ساختن بازیکن های خوبی نگرفتند بیخیال ساخت این چالش شدم.
      بابا جدیدا من بیشتر وقت ها از تو مگا پک فقط ۱۰٫۰۰۰ کوین دستم رو میگیره دیگه حساب کن چقد پک ها مزخرف شدند

  • daryush گفت:

    شعور گیمرهارو نگاه نمیزارن هیچ دکونی بازشه وقتی رضایتی نیست
    نه مثه ملت اقتصاد دانِ ما که :
    چند سال پیش سره موضوع ماشین ی عده اومدن واسه پایین اومدن قیمت و اضافه شدنه آپشن ها تحریمش می کردن
    ی عده از ملتمونم تو اوج نتیجه گیری می ریختن می خریدن تو اولین تخفیف و هیچ در هیچ روزگارمون می گذشت
    ..
    یکم از گیمرا اتحادو یاد بگیرین

  • daryush گفت:

    این برچسب محبوب بعده عنوان فیفاتون راستی خیلی تو مخه..

طرفداران به خاطر مشکلات گیم پلی، خرید از فروشگاه فیفا ۱۸ را تحریم کردند - گیمفا