نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا

نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای

محمود کاوش
۱۹:۱۸ ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا

صحبت‌های سازنده عنوان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌‌ای، و علت افزایش روزافزون آن‌ها در بازی‌های ویدئویی. 

بازار استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای داغ داغ است و روز به روز در حال گسترده‌تر شدن هستند، و اخیرا نیز بصورت‌ لوت‌باکس، جعبه‌های مختلف و… بنابر نوع بازی متفاوت شده‌اند. آقای مارکوس نیلسون (Marcus Nilsson) تهیه‌کننده استودیوی Ghost Games، توضیح می‌دهند که چرا پرداخت‌های درون برنامه‌ای و انواع مختلف آن‌ها بیش از پیش در عناوین مختلف، حتی بازی‌های AAA متداول شده است. طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Glixel ایشان اظهار داشتند که:

بطور واضح مشخص است، زیرا قیمت اصلی بازی‌ها هیچگاه افزایش نمی‌یابد. این را می‌دانیم که هزینه ساخت یک عنوان نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده، و دنیای بازی‌های رایانه‌ای روز به روز در حال تحول است. در حال حاضر عناوین اندکی وجود دارند که بازیکنان زمان بسیاری صرف تجربه آن‌ها می‌کنند. سرگرمی نکته مهمی است. اما چطور می‌توان تجربه‌ای طولانی مدت را رقم زد؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که یافتن مسیری مشخص، بطوری که همگان دوستش داشته باشند بسیار سخت است. ما بازی‌هایی می‌سازیم که ۶۰ دلار قیمت دارند، در این بین نیز افرادی پیدا می‌شوند که تصور می‌کنند ارزش آن‌ها حداکثر ۴۰ دلار است. ارزش عناوین ساخته شده در چه هستند؟ عناوینی مثل GTA Online، GTA 5 و The Last of Us را می‌توان ظرف مدت زمان ۱۰ ساعت تجربه نمود؛ اما چه چیزی موجب می‌شود تا وقت بیشتری را برای تجربه آن‌ها صرف نمائید؟ قطعا نمی‌توان در یک گفتگوی ساده آن را بسط داد.

منظور ایشان از صحبت‌های خود این است که اگر هزینه ساخت بازی‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده، اما قیمت نهایی آن‌ها همچنان ثابت مانده است، بنابراین استودیوهای بازی‌سازی مجبور می‌شوند تا راه‌های دیگری را برای کسب درآمد انتخاب نمایند. جالب خواهد بود که واکنش بازیکنان نسبت به افزایش قیمت بازی‌ها – به شرط عدم وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای – چه خواهد بود. به هرحال استودیوی Ghost Games در حال نزدیک شدن به زمان عرضه عنوان خود یعنی Need for Speed Payback (در تاریخ ۱۰ نوامبر/ ۱۹ آبان) است، و این بازی نیز دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای بصورت بسته‌های کارتی است. آقای نیلسون توضیح دادند که:

زمانی که مسابقه‌ای را به پایان می‌رسانید، کارت دریافت می‌کنید. سه کارت وجود دارند و شما یکی را از میان آن‌ها انتخاب می‌کنید، و در نهایت آیتمی بصورت تصادفی به شما تعلق خواهد گرفت که می‌توانید آن را به اتومبیل خود تجهیز کرده، به گاراژ بفرستید، بفروشید و یا دور بیاندازید. همچنین در بازی سیستم دادوستدی وجود دارد که هسته اصلی پرداخت‌های درون برنامه‌ای را تشکیل می‌دهد. در یک دادوستد شما ارز مخصوص بازی، آیتم‌ها و قطعات مختلف را در اختیار دارید (و می‌توانید آن‌ها را برای دریافت قطعه‌ای خاص هزینه نمائید). بعلاوه در بازی دادوستدهای خاصی وجود دارند که قادر به انجام آن‌ها هستید، و تفاوت عمده موارد ذکر شده تنها در نوع آتیم‌های موجود است. تمامی این‌ها صرفا جهت صرفه‌جویی در زمان (پیشرفت سریع‌تر در بازی) خواهند بود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا موافق وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌ها هستید، و یا مخالف؟ 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا
نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به نظر من اگه این پرداخت ها بخواد حذف بشه و قیمت روی ۶۰ بمونه،بازی های خطی عمرشون تموم میشه

  • erfanwoods گفت:

    موافقم که هزینه ساخت بازی ها بیشتر شده ولی باید قیمت بازی رو یکم ببرن بالاتر نه که برای برنده شدن باید پول پرداخت کرد

  • Evil7 گفت:

    این پرداخت درون برنامه ای که می گن چیه ؟

    • ghahve گفت:

      ینی این که برا یه سری محتواهایی که بسته به بازی های مختلف بعضیاشون ممکنه باعث قوی تر کردن پلیر در بازی آنلاین بشه که دیگه نامردیه هرکی پول بیشتر بده قویتره.و تو یه سریا دیگه هم باعث خرید لباس یا چیزا دیگه که تاثیری در روند بازی ندارن مبلغیو علاوه برا مبلغ خرید بازی هزینه کنی.مثل بازی های پر افتخار ایرانی گوشی(بعضیاشون )که خود بازی دو هزار ارزش نداره میبینی سی چهل هزار تومن برا بعضی چیزاشون پرداخت درون برنامه دارن.

    • M.O.H.3.E.N گفت:

      پرداخت های درون برنامه ای در واقع همون چیت ها و کدهایی هستند که سابقا داخل بازیها شون قرار میدانند ولی الان به این نتیجه رسیدن که وقتی اشخاصی هستند که حاضرند بابت این موارد پول بدن چرا نفروشن!؟ 😐

  • Hodd Toward گفت:

    پرداخت های درون برنانه ای رو حذف نکنن. ولی طوری باشه که روی برنده شدن تاثیری نداشته باشه. مثل بازی آرگو که ففط اسکین میفروشن

  • Batman Arkham Knight گفت:

    به نظر من پرداخت های درون برنامه ای هم نکات مثبتی دارن هم نکات منفی

  • نمراتش بیاد ببینم چی میشه.میتونه مثل کالاف و اساسین موفق بشه یا نه.ببینیم چی میشه.

  • mahdi_dj گفت:

    با پرداخت درون برنامه ای اصلا موافق نیستم … خب شما بجای اینکارا یه DLC درست حسابی برای NFS بدید یعنی تاحالا اسم DLC به گوشتون نخورده ؟؟؟؟

  • نمی دونم چرا ولی احساس میکنم گرافیک بازی ها دلیل این مشکلات هستش و حد اکثر گرافیک نسل ۷ مناسب بود.
    بجای گرافیک باید در چیز های دیگری مثله هوش مصنوعی و بزرگی نقشه و زنده بودن محیط استفاده بشه نه تکسچر و نور پردازی و مهم تر از همه رزولوشن اون چیز ها بیشتر از گرافیک برای بازی ارزش داره.
    ولی گرافیک هنری و اتمسفر خیییلی مهمه مثلا سایلنت هیل ۲ برای اتمسفرش بینظیر شد و هنوز هم باور نکردنی هستش.
    در کل باید بگم اون چیز ها بنظرم تاثیر بیشتری داره و فکر کنم ارزون تر باشه تا گرافیک ولی خواه نا خواه بازی ها باید کمی بیشتر گرون بشن ولی شرکت ها باید بعد از مدت دو ماه تخفیفات فراوونی بذارن چونکه بیشتر از ۷۰ درصد سود بازی از روز عرضه تا دو ماه بعد اون هستش.
    پس اگه بودجه رو در جاهای سود مند تر خرج کنن و بازی هارو کمی گرون تر کنن و تخفیفات زیادی بعد از دو ماه بدن هم ما بازی های بهتری می بینیم هم از شر میکروترنسکشن(پرداخت درون برنامه ای )راحت میشیم و هم کمپانی های ناشر پول بیشتری به جیب میزنن و هر دو طرف خوشحال میشن

  • PcPlayBox گفت:

    یکی پیدا نمیشه که به اینا بگه شما بازی با کیفیت در حد و اندازه gtav که حدود ۳۰۰میلیون دلار هزینه ساختش بوده بساز بعد انتظار سود ۳میلیارد دلاری داشته باش! پرداخت های درون برنامه ای هم تو اکثر بازیها واقعا نامردیه در حدی که یک «نوب آماتور» رو به یک «پرو گیمر» تبدیل میکنه! واقعا نهایت بی انصافی هستش که تو بازیها هم میشه با پول “قدرت” رو خرید! حالا جای شکرش باقیه که حداقل “مهارت” خریدنی نیست.

    • Auditore گفت:

      درسته که مهارت خریدنی نیست ف ولی حذف شدنیه و تو بعضی ایتما کلا به چیزی به نام مهارت احتیاجی نیست ، مثلا tlou با اینکه مولتی خیلی عالی و تحسین شده ای هم داره و خود من ساعت ها توش مشغول بودم و هستم ، یه تاکتیکال شاتگانه خریدنی داره یه به شدت OP هست و نه مهارت میخواد نه تجربه ، خودم اکثر اسلحه های بازیو خریدم و چند بارم همین تاکتیکال شاتگان رو تست کردم ولی بعد دو سه تا مچ دیگه طرفشم نرفتم چون لذت بازی و کیل گرفتن با مهارتو ازم میگرفتاما باز یه عده راحت طلب که فلسفه ی بازی کردنو کلا فراموش کردن تو همه ی مچا ازش استفاده میکنن و این برای امثال من واقعا اذیت کنندس …
      پرداخت درون برنامه ای در همون حدی که توی گیم پلی تاثیر زیادی نداشته باشه قابل قبوله

  • fbjg گفت:

    تنها راه از بین رفتن این پرداخت درون برنامه ای اتحاد گیمر هاست نه چیز دیگر

  • a.r.t گفت:

    سخته در این مورد نظر دادن. هم باریسازا حق دارن هم گیمرا. ولی ما ایرانیا هیچ حقی نداریم :-D. مفت بازی میکنیم نظرم بدیم. تازه به نفع ماست اگه از بقیه بیشتر پول بگیرن بازی بیشتر میسازن ما بیشتر خر کیف میشیم :-))

  • من اصن از سیستم بودجه بندی این دوستان سردرنمیارم یعده برنامه نویس میشینن کد مینویسن و از تجهیزاتی ک یبار خریداری میشه و دوباره کاری لازم نداره استفاده میکنن چرا انقد بودجه ساختها بالا میشه

  • Kojima گفت:

    درسته هزینه بازی ها زیاد شده ولی از طرفی هم تعداد کاربران و بازیکن ها هم بیشتر شده. شما بازی خوب بساز چندین برابر هم سود کن نه اینکه با یک بازی ۶۰دلاری بخوای۱۰۰دلار از مردم بگیری. آقای نیلسون هم مشکوک به ایرانی میزنه(منظورم بازی need for speed نیست بازی خیلی خوبی هم هست) کلا امیدوارم پرداخت درون برنامه و دی ال سی های پولی و کلا هزینه های اضافی از بازی ها برداشته بشه و به جای اینکار نسخه های بعدی بازی رو بسازن

نظر سازندگان Need for Speed Payback در مورد پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای - گیمفا