اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

اگر بخواهیم به دلیل اصلی تحسین های بسیار زیادی که از بازی Shadow of Mordor انجام شد اشاره کنیم بدون شک پاسخ قطعی باز می گردد به سیستمی خلاقانه و بی نظیر به نام Nemesis. سیستم Nemesis همان چیزی بود که ۲ ساخته زیبای Monolith یعنی سری عناوین Middle-Earth را تبدیل به عناوینی خیلی خاص کرده است. نحوه برخورد دشمنان و واکنش های آنها، ساختن ارتش، خیانت، ارتقا و رشد کردن درجه سربازان و … مواردی بود که باعث شد بازی Shadow of Mordor جوایز خیلی زیادی را کسب کند و بسیار تحسین شود. در بازی Middle-Earth: Shadow of War هم این سیستم دوباره بازگشته است و این بار تغییراتی در جهت باز هم عمیق تر شدن و بهتر شدن و کاملا گره خوردن با روایت داستان بازی را به خود دیده است. سیستم Nemesis در این بازی همان عمق همیشگی را داراست اما باید بگویم حتی کسانی که در بازی اول کاملا با این سیستم آشنا بوده اند باز هم مواقعی در Shadow of War حس می کنند که نیاز دارند مقداری در مورد سیستم Nemesis در این بازی جدید بیشتر بدانند و یاد بگیرند تا بتوانند کاملا به آن احاطه یابند. خب نگران نباشید! اینجا جایی است که گیمفا به کمکتان می آید!

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

در بازی Middle-Earth: Shadow of War سیستم NEMESIS دوباره بازگشته است و این بار تغییراتی در جهت باز هم عمیق تر و بهتر شدن و کاملا گره خوردن با روایت داستان بازی را به خود دیده است.

در ابتدا لازم است که این موضوع را بدانید. Middle-Earth: Shadow of War دارای ۵ منطقه و ناحیه مختلف است که Minas Ithil, Cirith Ungol, Gorgototh, Nurnen و Seregost نام دارند. هر کدام از این مناطق ماموریت های خود را برای انجام دادن دارا هستند که مثلا شامل بالا رفتن ار برج ها و باز کردن درب های Ithildin و … هستند و البته هر منطقه هم توسط گروهی از ارک ها محافظت و نگهبانی می شود که از ارک های کوچک که مثل مور و ملخ بر سرتان می ریزند گرفته تا Overlord ها و ارک های بسیار قدرتمند را شامل می شوند. هدف نهایی شما در هر منطقه از پای در آوردن Overlord آن بخش و تصرف کردن قلعه ای است که او در آن حکمرانی می کند اما برای این کار شما باید کارهای خیلی زیادی از تکه تکه کردن، جنگیدن، dominate یا تسخیر کردن فرماندهان و باز کردن راه رسیدن به Overlord از طریق فرماندهان زیرین تا درجه بالای ارتش او را انجام دهید. اینجا جایی است که سیستم Nemesis به کار می آید. نخست باید بدانید که ترتیب درجاتی که باید نگران آن ها باشید به این صورت است: Worm > Captain > Warchief > Overlord. همیشه فقط و فقط یک Overlord وجود دارد و بس اما ممکن است بسته به شرایط تا ۴ Warchief وجود داشته باشند که در درجه زیر آن ها تعداد خیلی زیادی کاپیتان یا Captain را مشاهده خواهید کرد. کار شما این است که از این زنجبره درجات بالا بروید و نقاط قوت و ضعف آن ها را بشناسید تا بتوانید اسان تر شکستشان دهید و بتوانید تا حد امکان قلعه تحت تصرف Overlord را تضعیف نمایید.

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

هدف نهایی شما در هر منطقه بازی، از پای در آوردن Overlord آن بخش و تصرف کردن قلعه ای است که او در آن حکمرانی می کند. اینجا جایی است که سیستم Nemesis به کار می آید. نخست باید بدانید که ترتیب درجاتی که باید نگران آن ها باشید به این صورت است: Worm > Captain > Warchief > Overlord. این را بدانید که همیشه فقط و فقط یک Overlord وجود دارد

  • Worm ها را برای گرفتن اطلاعات تسخیر کنید

Worm ها در نقشه با ایکون سبزرنگ نمایش داده می شوند، همچنین می توانید آن ها را با وارد شدن به حالت دید Wraith Vision (با زدن L1 / LB) و اسکن کردن محوطه اطراف که در این دید قابل مشاهده هستند پیدا کنید که در این حالت آن ها به صورت سبز درخشنده نمایش داده می شوند. سعی کنید تا همیشه به دنبال این ارک ها باشید و پیدایشان کنید ولی آن ها را نکشید. شما باید این ها را از دسته و گروه خود جدا نمایید حالا یا با کشتن تمامی گروه اطراف او و یا با روش مخفی کاری. اما بدانید که روش مخفی کاری در این حالت خیلی خیلی بهتر است زیرا این ارک ها تا متوجه می شوند که دارید به طرفشان می آیید سعی می کنند سریعا خود را به وسط یک جمعیت از ارک های وحشی برسانند تا شما با آن ها درگیر شوید و او فرار کند. وقتی این ارک را تنها گیر آوردید نزدیکش شوید اما به جای استفاده از کشتن مخفیانه یا زدن دکمه حمله، دکمه Circle / B را بفشارید تا وارد حالت تسخیر آن ها شوید.

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

وقتی کاپیتان تسخیر شد حالا چند انتخاب جلوی شما قرار می گیرد. می توانید او را به استخدام خود در آورید، می توانید با وی جنگیده و کارش را تمام کنید یا می توانید او را تحقیر و شرمنده کنید که باعث می شود درجه آن ها در ارتش دشمن کم شود و شدیدا از شما متنفر شوند و البته بدانید که آن ها بازخواهند گشت زیرا این نمسیس است

پروسه تسخیر کردن این ارک ها مقداری زمان می برد که در این مدت شما در معرض خطر و آسیب پذیر هستید. بعد از یک سکانس کوتاه این انتخاب به شما داده می شود که چه نوع اطلاعاتی را می خواهید از او بگیرید قبل از این که کله اش را بترکانید!! این همان چیزی است که به خاطرش آن ها را تسخیر می کنید… اطلاعات… اطلاعات بسیار با ارزش… My Precious !! در این حالت شما یک دید کلی از قلعه و دژی که باید در آن منطقه به آن حمله کنید می بینید و می توانید از لیست کاپیتان ها و وارچیف ها و اوورلرد یکی را انتخاب کنید تا در مورد او از ارکی که تسخیرش کرده اید اطلاعات بگیرید. اطلاعاتی که می گیرید مواردی مثل فهمیدن این که کدام کاپیتان ها بادیگارد وارچیف هستند و یا ضعف های فردی آنها مثل ترس از آتش یا ضعف در برابر حملات مخفیانه و … را برای شما روشن می کنند که بتوانید راحت تر در نبرد با آن ها از این اطلاعات استفاده نمایید و مثلا در نبرد با ارکی که از آتش هراس دارد مدام از حملات آتشین استفاده نمایید تا بیشتر به او آسیب بزنید و راحت تر وی را کشته و یا تسخیر نمایید.

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

شما نمی توانید ارکی را که لول و درجه اش از شما کمتر است تسخیر نمایید، اما اگر ارکی را دیدید که خیلی علاقمند شدید او را در گروه خود داشته باشید ولی درجه اش از شما کمتر است، اینجا می توانید مقداری سیستم نمسیس را دستکاری کرده و با آن بازی کنید!! اجازه دهید که آن ارک شما را بکشد. وی مغرور شده و شما نیز تشویق می شوید که از او انتقام بگیرید، اما او به خاطر این که قابلیت و قدرت کشتن تالیون را داشته است ارتقاء درجه می یابد و در ارتش دشمن بالاتر می رود. حالا می توانید او را تسخیر کرده و به عضویت ارتش خود در آورید!! یک راه عالی برای الکی گنده کردن یک ارک احمق و تسخیر کردن او به نفع خودتان!!

  • چطور کاپیتان ها را تسخیر کنیم؟

تسخیر کردن کاپیتان ها به سادگی Worm ها نیست و قاعدتا مقداری سخت تر است زیرا آنها معمولا شجاع تر و پر دل و جرات تر هستند. اما به همین اندازه که سخت است ارزشمند نیز هست و اطلاعات بی نظیری برایتان دارد و از آن مهم تر این که با تسخیر آن ها این گزینه را دارید که آن ها را به استخدام خود در آورید و سپس می توانید آن ها را تشویق به رشد و ارتقا در لشکر دشمن به عنوان یار خودتان کنید و مثلا تبدیل به یک وارچیف شوند و این گونه یک مهره حباتی در جنگ به دست می آورید که خیلی به کمکتان خواهد آمد. البته به همین راحتی نیست زیرا کشتن کاپیتان های ارک، راه اصلی به دست آوردن آیتم های ارزشمند و Loot در بازی است و اینجا باید انتخاب کنید که آیا آنها را تسخیر می کنید و از خیر آیتم ها می گذرید و یا با کشتن او آیتم ها را به دست می آورید؟ بهترین راه این است که زمان بگذارید و با تعداد زیادی کاپیتان بجنگید و از هر دوی این روش ها استفاده نمایید تا هم در ارتش دشمن عوامل قوی داشته باشید و هم آیتم های مهم کسب کنید چون داشتن ارک های قدرتمند که زیردستتان باشند مخصوصا در زمان های پایانی بازی بی نهایت به دردتان خواهند خورد و بهتر است بگوییم حیاتی هستند. از ابتدا شروع می کنیم. برای این که یک کاپیتان را تسخیر نمایید ابتدا باید قابلیت و مهارت مربوطه را از درخت مهارت های تالبون آزاد نمایید. البته شما نباید این کار را بکنید. این یک مهارت وابسته به داستان است و در قسمتی از بازی خود به خود آزاد شده و در اختیار شما قرار می گیرد پس بهتر است بگویم باید صبر کنید تا مهارت مربوطه آزاد شود. البته این موضوع زمان زیادی نمی برد و خیلی زود در اختیارتان قرار می گیرد.

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

با تسخید کاپیتان ها این گزینه را دارید که آن ها را به استخدام خود در آورید و سپس می توانید آن ها را تشویق به رشد و ارتقا در لشکر دشمن به عنوان یار خودتان کنید تا مثلا تبدیل به یک وارچیف شوند و این گونه یک مهره حباتی در جنگ به دست می آورید که خیلی به کمکتان خواهد آمد.

وقتی مهارت را کسب کردید، حالا به منظور تسخیر کردن کاپیتان ها باید اصطلاحا آن ها را “بشکنید” یا “خرد کنید.” برای رساندن آن ها به وضعیت شکسته شده از لحاظ روحی، باید ابتدا خط سلامتی آن ها را بسیار کم کنید و سپس با یک آیکون به شما گفته می شود که آن ها در وضعیت شکسته قرار دارند. یک راه سریع برای خرد کردن یک کاپیتان پافشاری و اصرار مداوم برا نقطه ضعفشان و استفاده از آن است. وقتی آن ها را به مرجله شکسته شده رساندید حالا به همان روش معمول مانند Worm ها آن ها را تسخیر می کنید. فقط یادتان باشد که این کار مقداری زمان می برد و مطمئن شوید که کسی دوروبرتان نباشد که بخواهد به شما حمله کند. همچنین در بازی چندین مهارت قابل آزاد کردن و ارتقا دادن وجود دارد که به همین موضوع تسخیر کردن مربوط است و باعث می شوند تا خیلی راحت تر و سریع تر بتوانید حتی کاپیتان ها را نیز تسخیر نمایید. وقتی کاپیتان تسخیر شد حالا چند انتخاب جلوی شما قرار می گیرد. می توانید او را به استخدام خود در آورید، می توانید با وی جنگیده و کارش را تمام کنید یا می توانید او را تحقیر و شرمنده کنید که باعث می شود درجه آن ها در ارتش دشمن کم شود و شدیدا از شما متنفر شوند و البته بدانید که آن ها بازخواهند گشت زیرا این نمسیس است. تمامی این انتخاب ها استفاده و مزایای خود را دارند و سعی نکنید که تنها بر یکی از آنها تکیه کنید و بقیه را از یاد ببرید. مثلا فکر نکنید که قطعا بهترین راه، همیشه استخدام کاپیتان ها است زیرا ناگهان در شرایطی سخت می بینید که به شما خیانت می کنند!!

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

واقعا همه چیز در این سیستم معرکه و حساب شده است. اگرقصد دارید که یک ارک را به جای تسخیر کردن بکشید، در ذهن داشته باشید که اگر کاپیتان را تهدید به مرگ کنید و سبب شوید که او خودش را برای حمله شما آماده کند، درست است که در این حالت کشتن او سخت تر می شود ولی در عوض، این تهدید باعث می شود تا شانس یافتن آیتم های بهتر بعد از کشتن او بسیار افزایش یابد

  • کاپیتان هایی را تسخیر کنید که بادیگارد وارچیف هم هستند

این را در ذهن داشته باشید که شما نمی توانید وارچیف ها را تسخیر کنید زیرا آن ها خیلی خیلی قدرتمند هستند اما راه رسیدن به آن ها از طریق کاپیتان های بادیگارد آن هاست. اغلب وارچیف ها بادیگاردهایی از کاپیتان های زیردست خود دارند. اگر شما کاپیتان مربوطه را پیدا کرده و تسخیر نمایید، یک انتخاب اضافه در زمانی که آن ها را تسخیر کردید علاوه بر موارد قبلی که گفتیم، خواهید داشت. به این شکل که شما می توانید آن کاپیتان را مجبور کنید که به وارچیف خود که بادیگاردش است خیانت کند و به یاران شما بپیوندد. اثر این انتخاب، بلافاصله و سریع نیست. در واقع با این کار، ارک کاپیتان می رود برای خودش. اما زمانی که وقتش می رسد که وارچیف را از پای در آورید، کاپیتان مربوطه خواهد آمد و از پشت به وارچیف خنجر می زند و او را بسیار آسیب پذیرتر برای کشته شدن توسط شما می کند.

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

کشتن کاپیتان های ارک، راه اصلی به دست آوردن آیتم های ارزشمند و Loot در بازی است و اینجا باید انتخاب کنید که آیا آنها را تسخیر می کنید و از خیر آیتم ها می گذرید و یا با کشتن او آیتم ها را به دست می آورید؟ بهترین راه این است که زمان بگذارید و با تعداد زیادی کاپیتان بجنگید و از هر دوی این روش ها استفاده نمایید تا هم در ارتش دشمن عوامل قوی داشته باشید و هم آیتم های مهم کسب کنید

  • اگر قصد کشتن دارید، بدانید که تهدید به مرگ قبل از نبرد، باعث می شود که شانس یافتن آیتم های بهتر بعد از کشتن بسیار افزایش می یابد.

واقعا همه چیز در این سیستم معرکه و حساب شده است. اگرقصد دارید که یک ارک را به جای تسخیر کردن بکشید، در ذهن داشته باشید که اگر کاپیتان را تهدید به مرگ کنید و سبب شوید که او خودش را برای حمله شما آماده کند، درست است که در این حالت کشتن او سخت تر می شود ولی در عوض، این تهدید باعث می شود تا شانس یافتن آیتم های بهتر بعد از کشتن او بسیار افزایش یابد. عادلانه است دیگر…. نه؟

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

داشتن ارک های قدرتمند که زیردستتان و در واقع عضو ارتش شما باشند مخصوصا در بخش های پایانی بازی بی نهایت به دردتان خواهند خورد و بهتر است بگوییم حیاتی هستند. سعی کنید که ارک های محبوب خود را تا حدی که می توانید در بازی ارتقا دهید و لولشان را بالا ببرید تا به بهترین و قدرتمندترین مبارزان در کنار تالیون تبدیل شوند.

  • ارک هایی که شما را بکشند ارتقاء درجه می یابند و در مورد ارک های عضو گروه خودتان، چاله های نبرد وجود دارد.

شما نمی توانید ارکی را که لول و درجه اش از شما کمتر است تسخیر نمایید، اما اگر ارکی را دیدید که خیلی علاقمند شدید او را در گروه خود داشته باشید ولی درجه اش از شما کمتر است، اینجا می توانید مقداری سیستم نمسیس را دستکاری کرده و با آن بازی کنید!! اجازه دهید که آن ارک شما را بکشد. وی مغرور شده و شما نیز تشویق می شوید که از او انتقام بگیرید، اما او به خاطر این که قابلیت و قدرت کشتن تالیون را داشته است ارتقاء درجه می یابد و در ارتش دشمن بالاتر می رود. حالا می توانید او را تسخیر کرده و به عضویت ارتش خود در آورید!! یک راه عالی برای الکی گنده کردن یک ارک احمق و تسخیر کردن او به نفع خودتان!! ارک هایی که در ارتش شما هستند، می توانند توسط شما برای ماموریت های مختلف فرستاده شده و یا از آن بهتر، آن ها را در چاله های نبرد قرار دهید. این چاله های نبرد به این شکل هستند که در آن ها دو ارک را برای یک نبرد تن به تن و مقابله با یکدیگر تا مرگ روبروی هم قرار می دهید. این یک ریسک است که ممکن است در آن ارک شما کشته شود و برای همیشه از بین می رود اما خب در عوض شما ارکی را دارید که ارک شما را کشته است و می توانید به عنوان یک عامل بالقوه برای جاگزینی ارک خودتان به او نگاه کنید. به طور کلی سعی کنید که ارک های محبوب خود را تا حدی که می توانید در بازی ارتقا دهید و لولشان را بالا ببرید تا به بهترین و قدرتمندترین مبارزان در کنار تالیون تبدیل شوند.

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

ارک هایی که در ارتش شما هستند، می توانند توسط شما برای ماموریت های مختلف فرستاده شده و یا از آن بهتر، آن ها را در چاله های نبرد قرار دهید. این چاله های نبرد به این شکل هستند که در آن ها دو ارک را برای یک نبرد تن به تن و مقابله با یکدیگر تا مرگ روبروی هم قرار می دهید. این یک ریسک است که ممکن است در آن ارک شما کشته شود و برای همیشه از بین می رود اما خب در عوض شما ارکی را دارید که ارک شما را کشته است و می توانید به عنوان یک عامل بالقوه برای جاگزینی ارک خودتان به او نگاه کنید.

بسیار خب دوستان و کاربران و مخاطبین عزیز وبسایت گیمفا…. این بود توضیحاتی کامل در مورد چگونگی کارایی و استفاده و عملکرد سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War که توسط گیمفا به شما عزیزان تقدیم می شود و امیدوار هستیم که از آن در تجربه عمیق و فوق العاده جذاب بازی Middle-Earth: Shadow of War بهره ببرید و سبب شود تا برخی از المان های عمیق نقش آفرینی این سیستم منحصر به فرد را بیشتر درک کنید. 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا
اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • kawaii ochinchin گفت:

    سیستم باحالی به نظر میرسه ولی از جنگ های بازی اصلاً خوشم نیومد، خیلی تکراری و اسون به نظر میرسه

    • Mojtaba-021 گفت:

      مطلب خوبی بود ولی ناقص بود.اولا میشه ارکی که ازتون لول پایین هست رو تسخیر کنید(نه استخدام خخخ)و وقتی اینکار رو میکنید,لول اون ارک چند لول بالاتر هم میاد!!
      دوما شما نمیتونید ارکی که از شما لولش”بالاتر”هست رو تسخیر کنید و باید اونو شرمنده کنید تا لولش به اندازهی شما پایین بیاد و مجددا پیداش کنید و مبارزه باهاش کنید و اونوقت تسخیرش کنید.

      همچین اصلا درمورد محافظت از قلعه نگفتید.بادیگارد و .. بماند.

      • جالب اینجاست که علاوه بر بلد نبودن لحن صحیح صحبت و درست حرف زدن، خوندن مقاله رو هم بلد نیستید و احتمالا فقط یه خط اول رو خوندی.
        عزیزم استخدام به جای تسخیر به کار نرفته و تسخیر سرجای خودشه. با دقت بخون لطفا. یا بهتره بگم بخون فقط لطفا. “با تسخیر آن ها این گزینه را دارید که آن ها را به استخدام خود در آورید و سپس می توانید آن ها را تشویق به رشد و ارتقا در لشکر دشمن به عنوان یار خودتان کنید ” تسخیر سرجای خودشه
        نکته بعدی هم این که اگر شما نخوندی و نمی بینی که نوشته شده به طور کامل که شما باید ارک های لول بالا و کاپیتان ها رو بشکنید و شخصیتشون رو خرد کنید دیگه مشکل خودته که نمیدونی شکستن و خرد کدن شخصیت همون شرمنده کردن هست. لطفا بخون مطلب رو و بعد نظر صحیح بده نه نظری که توی متن جوابت هست:
        “حالا به منظور تسخیر کردن کاپیتان ها باید اصطلاحا آن ها را “بشکنید” یا “خرد کنید.” برای رساندن آن ها به وضعیت شکسته شده از لحاظ روحی، باید ابتدا خط سلامتی آن ها را بسیار کم کنید و سپس با یک آیکون به شما گفته می شود که آن ها در وضعیت شکسته قرار دارند. یک راه سریع برای خرد کردن یک کاپیتان پافشاری و اصرار مداوم برا نقطه ضعفشان و استفاده از آن است. وقتی آن ها را به مرجله شکسته شده رساندید حالا به همان روش معمول مانند Worm ها آن ها را تسخیر می کنید.”

        • 12MMMM گفت:

          اول خودت لحن صحبتت رو درست کن و ادب رو رعایت کن و بعد بخواه که دیگران هم با لحن درست باهات حرف بزنن.اینقدر سست و ضعیفی که یه نقد رو نتونستی تحمل کنی و ادبت رو نشون دادی و از ترس اینکه جوابتو ندم,اکانتم رو بستی.متاسفم برات.
          این کامنتت هم کلا همون یکی دو خط اولش رو خوندم و ادبتو دیدم و فهمیدم ارزششو نداری که بقیه نقدت رو بخونم و بخوام باهات بحث کنم.

  • مرسی سعید جان :rose:

    مثل همیشه عالی بود :pizza:

    ای کاش نقد بازی رو هم خودت انجام میدادی. (به خاطر المان های RPG و این که شما رو استاد تحلیل و نقد بازی های این سبک می شناسم)

    امکانش هست نمرۀ شما به بازی رو بدونم؟

    به نظرت روند گیم پلی و بخش گرافیک، قابل رقابت با بازی های RPG بزرگی مثل Bloodborne یا Witcher 3 هست؟ اصلا نسبت به این بازی ها در زمینه ای (به جز سیستم Nemesis که شرح دادین) برتری داره؟

    باز هم تشکر از شما آقا سعید دوست داشتنی :heart: :heart: :heart:

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطفتون. خوشحالم رضایت داشتید.
      نقد متنی بازی هم داره توسط یکی از نویسنده های خیلی خوبمون که کاملا اشراف داره به دنیای اثار تالکین نوشته میشه و براتون منتشر خواهد شد علاوه بر ویدئویی که براتون قرار دادیم. نظر لطفتونه که علاقه دارید نقد بازی های نقش افرینی رو من بنویسم. باعث افتخارم هست.
      راستش نظر من برای نمره بین ۸۷ تا ۹۰ هست.
      خیر به نظر من گیم پلی به خاطر وجود بیش از حد المان تکرار که از نظر من تنها ضعف عمده بازی هست اصلا نمی تونه در سط بلادبورن یا ویچر باشه چون اونها بهترین نقش افرینی های تاریخ هستن لااقل از نظر بنده. اما این بازی در سطح برترین های تاریخ نیست ولی یک نقش افرینی بی نظیر درجه یک هست که فقط از چند تا بازی نقش افرینی که برترین های تاریخ هستن پایین تره وگرنه در سطح بازی های نقش افرینی روتین بدون شک جزو برترین هاست. اما نه بلادبورن و دارک سولز و ویچر و مس افکت و الدر اسکرولز و دیابلو
      تشکر فراوان از شما

    • بله همون موقع که فرمودید دیدم و رفتم چک کردم و ۲-۳ تا اکانتش اخراج شد. ممنون از شما

  • مرسی آقای بابایی .چالش عجیبی این سیستم نمسیس…. من منطقه ۳ بازی هستم و با این نقد تازه دارم می فهمم چی به چی….
    البته بازی روی درجه ایزی زیاد چالش آنچنانی نداره و میتوانید لذت زیادی از آپ دیت ها و مبارزات ببرید. وشاید بشه کلا سیستم نمسیس و نادیده گرفت..
    با این آموزش عالی لذت بازی دو برابر می شه…….

    • درود بر شما. خیلی متشکرم از لطفتون. انشالله که راضی باشید از راهنما و گاهی به دردتون بخوره.
      در مورد بازی کاملا باهاتون موافقم اما حیفه که بدون توجه به سیستم نمسیس بازی کرد چون این نقطه قوت دبازیه. میشه هم زود یاد گرفت سیستمش رو.
      باز هم ممنونم ازتون

  • ali ghorbany گفت:

    خسته نباشی فقط یه سوال دارم ارک لول بالا تر یا پایین تر رو نمیشه تحت کنترل در آورد ؟ برای من لول بالا تر رو نمیشه

  • دمت گرم سعید جان عجب مقاله به موقع ای بود امروز داشتم بازی میکردم هی برام سوال شده بود این سیستم چقدر پیچیده و جالبه ولی خیلی عصبانی شدم یکی از ارک خیلی بزرگ خیلی هم شبیه عکس ۶ هستش که گذاشتید لول بالایی هم داشت به سرم زد که تسخیرش کنم چون ارک خیلی شاخی بود ولی از شانس بد من زد منو کشت تازه شمشیرمم دو نصف کرد بعد اینکه کشته شد هم لول ارک بالاتر رفت هم شمشیرم رو از دست دادم :sweat: .

  • erfan9 گفت:

    ممنون از آقا سعید خیلی تخصصی بود :yes: :yes:
    راستی شایعه شده توی fighter pack 3 بازی اینجاستیس قراره شخصیت celebrimor سرزمین میانه هم قابل بازی بشه

  • ghahve گفت:

    مقاله بسیار خوب دمتون گرم.سیستمش خیلی باحاله و یه ایده ی بسیار خوب.
    بچه ها یه سوال.یه شمارش معکوس تو بازی wolfenstein 2 بودش که تا الان فک کنم تموم شده.چی بوده دقیقن؟؟

  • shadowwarior گفت:

    دمتون گرم واقعا توضیحات عالی بود من بازیو خریدم ولی هنوز مشغول تموم کردن چندتا بازی دیگه هستم بزودی اینم شروع میکنم نکات ارزشمندی رو گفتین خیلی ممنون و از همه باحال تر شرمنده کردن ارگ ها بود!! خیلی با این حال کردم تو بازی احتمالا خیلی ازش استفاده کنم 😀

  • a.r.t گفت:

    سلام
    این پک hd بازی رو چیا تاثیر میزاره؟ بازیو نصب کردم با بالاترین تنظیمات زیر ۶۰ نمیاد فریم گفتم اگه تاثیر زیادی داره اونم بریزم
    کارت گرافیکم ۱۰۶۰ رزولیشنمم fhd. ممنون میشم راهنمایی کنید

  • lordhossein گفت:

    با تشکر از آقای آقابابایی مقالرو کامل هنوز نخوندم ولی بیشک عالی هست . من نسخه اولشو بازی کردم اینم انشالله در آینده ی دور بازی خواهم کرد . میشه یه مقاله آموزشی هم برای اساسین اوریجینز بنویسین نقد ویدیوییش هم بنویسین با تشکر

    • درود بر شما جسین جان. ممنونم ازتون. نظر لطفتونه.
      نقد ویدئویی چشم حتما قرار میدیم ولی اموزش واقعا نیازی ندارهخ به نظرم چون گیم پلیش ساده و در دسترسه. خود سازنده با ۴ تا ویدئوی یک دقیقه ای همه چیز رو در مورد گیم پلی گفت و خیلی عالی بود اون ویدئوها که در همین گیمفا هم گذاشتیم.

  • ... گفت:

    سیستم جالبی هست و تقریبا میشه گفت تمام این بازی به همین nemesis هست.

    البته یکسری مشکلات هم داره مثلا اینکه مشخص نیست که همون کاپیتان و غیره ای که میری سراغش با یک نفر دیگه blood brother یا هر چیزی که بازی اسمش رو گذاشته هست یا نه…یک دفعه می بینی وسط کار و جنگ یکی از کاپیتان های خودت میاد بر عیله خودت باهات بجنگه که کارت رو سخت تر هم می کنه.
    مخصوصا برای حمله به قلعه ها که حداقل ۳-۴ کاپیتان لازم داری و هر چی بیشتر بشن احتمال خیا نت کردنشون هم بهت بیشتر میشه..البته نمی دونم که بازی این قضیه رو مشخص کرده یا نه ولی من جایی ندیدم.

    یکسری از کاپیتان ها هم که با یک سرعت عجیبی اطراف خودشون نیرو اسپاون می کنن که جنگیدن باهاشون یکسری مواقع واقعا عذاب آور میشه.

    بادی گارد یا همون محافظ هم آنچنان به کار من نیومد مخصوصا برای جنگ های بزرگ تر که اکثر مواقع آدم جرات نمی کنه که اسپاون کنه که یا کشته بشه و یا اینکه وسط جنگ مجبورت نکنه که همه اش بری سراغ زنده کردن اون..مخصوصا اینکه یک دفعه می بینی ۲۰-۳۰ نفر میریزن سرت این وسط حداقل یک نفر پیدا میشه که بهت یک ضربه بزنه..

    ولی در کل سیستم جالبی هست و همین که بری سراغ گیر آوردن کاپیتان های جدید و لول آپ کردنشون خودش انصافا لذت خاصی داره.

  • Dr.Gamer گفت:

    تشکر میکنم از جناب اقابابایی بابت مقالتون راستش من یه سری چیزایی دیدم توی بازی که واقعا بنظرم مشکل تلقی میشن و باید بهش رسیدگی بشه توی مراحل siege یه موردایی میدیدم که warchief های لول بالای خودم توسط فرمانده های دشمن که لولشون ده یا پونزده تا پایین تر خودم بود زود میفتادن روی زمین و به حالت bleeding در میومدن و عملا خیلی بی خاصیت بودن حتی epic و legendary ها یه چیز دیگه هم که هست حالت enraged بعضی از وارچیف ها هست که بعضی وقتی میگیرتشون همینطور پشت سر هم ضربه میزنن و خیلی مسخره هست یعنی عملا هیچ راهی برای چالش نداشتن این حرکتو گذاشتن یه چیز دیگه هم که هست ربطی به سیستم نمسیس نداره ولی قابل ذکر هست اینه که ماموریت های gondor واقعا بی سر و ته بود و بنظرم از سیاست های خودشون برای فروش اکسپنشن پس هست

  • تشکر میکنم از شما اقا سعید گل که این مطالب رو مثل همیشه پوشش دادید!
    سیستم نمسیس در واقع نمونه کامل یک سیستم مبارزه ایی در نسل هشتم هست…
    بازی Middle-Earth Shadow War در عین حال که در سیستم نمسیس واقعا خوب عمل کرده اما باز هم نمیشه از بعضی ضعف های بازی گذشت مثلا نمیشه از خستگی ACT IV با حدود ۱۰ Stage War(Siege) گذشت…
    یا نمیشه از منوی ناقص و گهگاه عذاب اور بازی صرف نظر کرد… این مقاله در مورد سیستم نمسیس بود و میتونم بگم خیلی خوب توصیفش کردید 😀
    این سیستم در رجز خوانی داخل بازی خیلی تاثیر داره همونطور که اشاره شد کاملا مشخصه یک ارک بعد از اولین شکست از شما یا بهتر است بگم کشته شدن (بعضی از آنها دوباره زنده میشوند ! ) و دیالوگ های جالبی میگن! شما کافیه با یه Over Lord حدود ۴ بار مبارزه کنی(۳ بار در نبرد شکست بخوری 😐 )تا در هر ۴ بار یه دیالوگ مختلف مبنی بر اتفاقاتی که رخ داده ببینی ! یکی از نقاط فوق العاده در این نسخه و نسخه قبلی همین سیستم نمسیس بوده !
    در رابطه با حالت Enraged باید بگم بهترین کار اینه که قبل از مبارزه ببینید به چه چیزی حساس هستند خیلی از ارک ها به پاهای خود حساسند و راحت میشه با یه تیر به زمین متصلشون کرد…
    خیلی ها به فریز کردن …
    و به هرحال یسری همیشه هستند که دردسر درست میکنند! بهترین کار اینه اگر در نبرد خط سلامت پایین اومد سریع از یک یار خودی یا دشمن روح بگیرید…
    باز هم ممنونم در پناه حق یا علی :heart:

    • درود بر شما امیر جان. خیلی ممنونم از لطف و محبت همیشگیتون. انشالله به درد برخی کاربرامون بخوره گاها این راهنماها.
      بسیار بسیار عالی توضیح دادید و واقعا جاب بود. مشخصه که کاملا به بازی مسلط هستید و به عمقش رفتید. ممنون از توضیحات خوبتون امیر جان

      • ممنون از لطف شما که همیشه به نظرات اهمیت میدید!
        اقا سعید حقیقتش بازی های RPG همونطور که میدونید برای پیشرفت در مسیر نیاز به مسلط بودن دارن ! نظیر بازی های Witcher 3 و Bloodborne و عناوین Souls که همیشه به قول شما نیاز دارن که به عمقشون برید وگرنه خیلی در بازی اذیت میشید 😀 (این بازی هم در siege ها هنوز هم بعضی مواقع منو اذیت میکنه :laugh: ) امیدوارم این نظرات در کنار توضیحات فوق العاده شما به بقیه کمک بکند …
        بازم ممنون از پاسخگویی و لطف همیشگی شما :heart:
        در پناه حق 😉

  • omidpava گفت:

    چه عجب … این رفیق سادومازوخیسمی نیستش که بگه من عاشق سیستم نمسیس هستم و در اسرع وقت فلان میکنم.

  • یکی از بهترین بازی هاییه که تو این عمر ۲۰ ساله گیمریم تجربه کردم . رفت کنار ویچر ۳ و … 😉

  • خسته نباشید خدمت سعید عزیز… راستیتش من هنوز این سری رو بازی نکردم بنظرتون ارزش داره برم سراغش؟

    • بازی تا این جا که من رفتم (ACT IV ) فقط در ACT IV خسته کننده شده …
      چون دفاع از قلعه هایی که فتح کردید و بعضا حمله به آن ها برای پیشرفت در مسیر ضروری میشه!
      تا به این جا که به نظر من بازی خوبی در نسل هشت به شمار میره و میتونه سرگرمتون کنه !
      اگر نسخه قبل رو بازی کرده باشید با گیم پلی بازی آشنا هستید در این نسخه همون گیم پلی اما با وسعت اسکیل های بالاتر وجود داره وسیستم نمسیس که اقا سعید توضیحشو دادند واقعا بهبود پیدا کرده (نسبت به نسخه قبل) در کل اگر هیچ یک از این نسخه های سری Middle-Earth رو بازی نکردید پیشنهاد میکنم بازی کنید …
      در پناه حق یا علی :heart: :yes:

  • Former Writer گفت:

    ممنون استاد!
    همین سیستم نمسیسه که به داد بازی رسیده! من گاهی واقعا حوصله ی داستان رو نداشتم و فقط با نمسیس سرگرم بودم!
    وقتی ارک ها به خاطر تو به وارچیفشون خیانت می کنن خیلی حس عجیبی داره! همینطور وقتی به خودت خیانت می کنن دلت می شکنه! یادمه یه ارکی رو کلی کمکش کردم. چند بار جونشو نجات دادم و هزار و یک زحمت دیگه. ولی بی چشم و رو خیانت کرد بهم!! و… خلاصه چنانش سر بریدم، نه مناسب حال درویشان!
    رابطه ی عاطفی ای که با ارک ها برقرار میشه از نکات باحال بازیه!

اختصاصی گیمفا | نگاهی کامل به سیستم Nemesis در بازی Middle-Earth: Shadow of War - گیمفا