به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins

حسین غزالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

یوبی سافت، مدت هاست که در محاصره مشکلاتش گرفتار شده؛ از دیگر بازی های منتشر شده که بگذریم، از فرانچایز فوق العاده محبوب” Assassins Creed “نمی توان گذشت! مجموعه ای که کمپانی عظیم فرانسوی، شاید کم لطفی های زیادی در حقش کرده باشد. از همان سال های پس از انتشار نسخه ابتدایی، این استودیو مدام در حال پایین آوردن سطح بازی ای بود که خیلی ها، دیوانه وار عاشقش بودند. ایده نابی که رفته رفته با مشکلات عجیبی که طی سالهای متمادی به جان این فرانچایز افتاد، حسابی کهنه و پوچ شده بود. اما آیا واقعاً یوبی سافت، دوباره بر طبلی تو خالی کوبیده است؟! با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه باشید.

پس از عرضه Assassins Creed: Syndicate و انتقاد های زیادی که به این بازی شد، کمپانی فرانسوی اطلاع داد که می خواهد به این سری استراحتی یک ساله بدهد. استراحتی که انتظارات را بیش از چیزی که در Syndicate دیدیم بالا می برد و همگان را برای روبرو شدن با بزرگترین سازه های شکوهمند مصر باستان آماده می کرد. یک سالی که طرفداران سری Assassins Creed بی صبرانه منتظر اتمامش بودند تا دوباره با جادوی سری، از هوش بروند و در سالهایی که چشم ها ندیدند و دوربین ها هیچگاه نتوانستند ثبت کنند، غرق شوند. روز موعود فرا رسیده! اکنون، زمان آن است که به مصر برویم!

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

AC: Origins یک نقاشی هنری ارزشمند از مصر باستان است!

وقتی پرده از راز بازی جدید یوبی سافت برداشته شد، تنها چیزی که ذهنم را درگیر می کرد تصور مصر باستان در قالب یک بازی ویدیویی بود. اینکه چطور می توان آن شکوه و عظمت مصر باستان  و آن مجسمه ها و بناهای فاخر را به گونه ای در بازی جای داد که وقتی از کنارشان رد بشویم، هیبت آن ها را لمس کنیم! و چگونه می توان یک شهر باستانی را طوری خلق کرد که همه چیز زنده بنظر برسد و تفاوت رد شدن از کنار یک نظامی و یک فرد عادی را احساس کنیم؟ یوبی سافت، در طراحی محیط و البته گرافیک هنری بازی در یک کلام فوق العاده عمل کرده و اجازه ورود هیچ شکی به ذهن شما نمی دهد. همانگونه که در Assassins Creed: Unity، انقلاب فرانسه را ذره ذره چشیدیم، Assassins Creed: Origins برای ما فرش قرمزی پهن کرده تا به قلب مصر باستان برسیم.وقتی میان مردم مصر حرکت کنید، به خوبی متوجه زنده بودن محیط بازی خواهید شد. دسته ای از مردم مشغول کارهای روزمره و دسته ای دیگر، مشغول عبادت هستند! آنها به زیبایی در قالب افرادی که قرن ها از ما دور هستن جای گرفته اند و نقش مهمی در احساسی که حین بازی دارید ایفا می کنند. حسی که به طور مداوم می خواهد به شما گوشزد کند که در مصر باستان هستید و این ها، مردم هزاران سال پیش هستند که با تعجب شما را نگاه می کنند! AC: Origins یک نقاشی هنری ارزشمند از مصر باستان است!

طراحی تکه به تکه مصر، و تصویری که تیم سازنده از آن برای ما خلق کرده اند، بسیار عالی صورت گرفته و خیالمان را از این بابت آسوده نگاه می دارد. حتی نکته جالب و زیبای بازی این است که تمام NPC ها هوشمن بنظر می رسند و طراحی آنها بسیار خوب بوده. حتی فرماندهان و سربازان نیز شب هنگام در حال استراحت هستند! دنیای بازی و طبیعت آن، اغلب در مناطق خشک و صحرایی خلاصه می شود، البته این گفته به معنای نبود آب نیست و ” Bayek ” شخصیت اصلی بازی، توانایی شنا و استفاده از قایق را نیز دارد و اتفاقاً همسر او، Aya نیز در این کار بسیار حرفه ای تر از خودش عمل می کند و همانند ادوارد کنوی در Assassins Creed IV: Black Flag کشتی ها رانده و مبارزه ها کرده!!! البته همین محیط های صحرایی خشک، در نوع خود بسیار جذاب هستند و در مجموع، طبیعت بازی، با وجود مناطق صحرایی، خیلی خوب و  زیبا پیاده شده! علاوه بر طراحی طبیعت بازی، حیوانات درون آن نیز به بهترین شکل ممکن ظاهر می شوند و خیلی از آن لذت خواهید برد! تنوع خوب حیوانات از هر نوع، سبب شده تا گاهی دلتان بخواهد فقط بایستید و نظاره گر عکس العمل هایشان باشید!  هر یک از آنان، خیلی دقیق و حساب شده، انیمشین خاص خودشان را دارند، آنها، مانند حیوانات واقعی در طول شبانه روز کارهای متفاوتی انجام می دهند، شکار می کنند، غذا می خورند! و حتی علاوه بر اینها، می توانید از پوستشان استفاده کنید تا سرگرمی خوبی هم برای خود دست و پا کرده باشید.

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

گرافیک هنری بازی، درست مانند اغلب نسخه های قبلی این سری، فوق العاده از آب درآمده و گاهی دوست دارید تا دسته را کنار بگذارید و فقط محیط اطرافتان را نگاه کنید! و البته حس عجیبِ بودن در مصر دور را بچشید و لذت ببرید…

حالا که حسابی از گرافیک فنی و طراحی محیط بازی تعریف کردیم، وقت آن رسیده تا به نقطه مقابل برسیم! گرافیک فنی که در این چند سال به نوعی پاشنه آشیل بازی های یوبی سافت شناخته می شود و خیلی هم مورد انتقاد قرار گرفته است. و البته همان ایرادات فنی معروف که ظاهراً کمپانی فرانسوی با آنها خیلی راحت است(!) و هنوز هم، کم و بیش در Origins دیده می می شود، به شکل بلایای طبیعی در حین بازی بر سرتان نازل شده و حتی در مواردی کاری با شما می کنند که به طور کامل از بازی خارج بشوید! گرافیک فنی بازی از هر لحاظ می توانست خیلی بهتر از اینها باشد؛ خصوصاً با توجه به بازی های قدرتمندی که این اواخر منتشر شده اند یا در آینده منتشر خواهند شد، ضعف های نه چندان بزرگ اما واضح Origins به خوبی احساس می شوند و خودنمایی می کنند. اما از حق هم نگذریم، چهره پردازی ما را ناامید نکرد و همانند نسخه پیشین، توانسته تا راضی کننده ظاهر شود. همانگونه که می دانید، گیم پلی سری به کلی دستخوش تغییرات شده و خوشبختانه، شاهد انیمیشن های سال گذشته در مبارزات نخواهیم بود! تغییری که به شدت حال و هوای مبارزات بازی را عوض کرده و به خصوص در مبارزه با دشمنان سطح بالاتر، مبارزه را نیازمند استراتژی و برنامه ریزی می کند. وقتی به گیم پلی Origins نگاه دقیق تری بیندازیم، می توانیم تغییراتی در آن احساس کنیم که بازی را از نسخه های پیشین به کلی جدا می کند. حتی طرز حرکت و راه رفتن بایک نیز تفاوت پیدا کرده و آنطور که ما می بینیم، یوبی سافت، قدم در مسیری نو نهاده که Assassins Creed: Origins شروع آن است. تغییراتی که اگر چه نوآوری شمرده نمی شوند اما می توانند منجر به تغییراتی بسیار هدفمند و انقلابی بشوند. همانند سال های گذشته، سیستم ارتقاء مهارت و سطح بازیکن وجود دارد که این دو در کنار یکدیگر، می توانند در مسیر پیشبرد بازی بسیار حائز اهمیت باشند. سیستم ارتقاء مهارات کاراکتر ها به سه شاخه مختلف تقسیم شده که هر کدام ویژگی های خاصی به شخصیت مورد نظر می بخشند.  البته سیستم ارتقاء این نسخه از بازی، برخلاف وعده های پی در پی سازندگان، تغییری بنیادین نداشته و همان همیشگیست! با این وجود، اختلاف سطح شما با دشنمنان، به خصوص زمانی که سطح آنها به مراتب از شما بالاتر باشد، باعث ایجاد مبارزات سخت و چالش برانگیز بسیاری می شوند که مطمئناً از آن ها لذت خواهید برد.

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

وقتی به گیم پلی Origins نگاه دقیق تری بیندازیم، می توانیم تغییراتی در آن احساس کنیم که بازی را از نسخه های پیشین به کلی جدا می کند و آنطور که ما می بینیم، یوبی سافت، قدم در مسیری نو نهاده که Assassins Creed: Origins شروع آن است. تغییراتی که اگر چه نوآوری و جهش خاصی شمرده نمی شوند اما می توانند منجر به پیشرفت های بسیار هدفمند و انقلابی بشوند.

درست مانند نسخه های پیشین، تکراری شدن بازی، از مشکلات جدا نشدنی این نسخه محسوب می شود. انیمیشن ها و حرکات پس از مدتی، رنگ و بوی تکرار به خودشان می گیرند و این مسئله، از نسخه ها قبل همراه این فرانچایز بوده. خصوصاً برای بازی جهان بازی مانند AC که قرار است ساعت ها با آن وقت بگذرانیم و جالب اینجاست که این نسخه،  حتی نسبت به AC قبلی زودتر تکراری می شود و انیمیشنن هایی که مدام می بینید، در واقع یکی از آزار دهنده ترین مشکلات Origins شمرده می شود. اما به شخصه، موردی که از آن لذت بردم، موسیقی هنرمندانه بازی بود که واقعاً به تک تک لحظات بی مثالی که در مصر داشتم بوی بی نظیری می داد! در واقع، همین موسیقی ستودنی بود که باعث می شود در جریان بازی، برای چند دقیه هم که شده، اساسین بودن را کنار بگذارم و چشمانم را به مناظر تاریخی مصر گره بزنم. معمولاً صدا گذاری در سری AC ضعیف نبوده و در Origins نیز شاهد صداگذاری کامل و رضایت بخشی هستیم. صدای پرواز پرندگان، برخورد سلاح ها با یکدیگر و صداگذاری شخصیت های بازی به نحو احسن انجام شده و از این بابت، بازی در سطح بالایی قرار می گیرد و گاهی مواردی در بازی می بینید که با کمک همین صداگذاری عالی، می توانند به باورپذیر تر بودن مصر کمک شایانی کرده باشند و البته، حرف های زیادی با ما بزنند.

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

روایت داستانی Assassins Creed: Origins ما را به دنیایی از احساسات مختلف می برد. جایی که ما می توانیم با حس و تجربیات بایک همراه شویم تا اولین نفس های این فرقه را از نزدیک دیده باشیم.

روایت داستانی Assassins Creed: Origins ما را به دنیایی از احساسات مختلف می برد. جایی که ما می توانیم با حس و تجربیات بایک همراه شویم تا اولین نفس های این فرقه را از نزدیک دیده باشیم. روایتی که هم به زندگی شخصی بایک می پردازد و هم عشق او را به همسرش نشان می دهد. مسیر روشنی که بایک، اولین قدم هایش را برداشت و در این مسیر، جز پیروزی چیزی نمی دید. جایی که بایک و همسرش، موانع زیادی بر سر راهشان می بینند و با همه قوا، مجبور به مقابله با آنان هستند. Order of the Ancients، یکی از همین موانع بزرگ است و بایک در قالب یک Medjay، قصد مقالبه با این گروه را دارد. شخصیت ها، از جذابیت و قدرت برخوردار هستند و تیم سازنده، تواسنته تا حس و ارتباط میان کاراکتر های درون داستان را به خوبی نمایش بدهند. گاهی باید در نقش یک همسر عاشق قرار بگیرید و گاهی هم به عنوان یک اساسین وظایف مهمی بر دوشتان قرار می گیرد. همانطور که سازندگان قبل از انتشار بازی می گفتند، به جز بایک شخصیت قابل بازی دیگری نیز وجود دارد که در واقع Aya، همسر اوست. البته دیگر مانند Syndicate نمی توان بین دو شخصیت سوییچ کرد، بلکه بجای آن، داستان در مواقعی که نیاز باشد، شما را در نقش آیا قرار می دهد و تعادل مناسبی در این امر ایجاد کرده است. علاوه بر این، شما می توانید به خاطرات و گذشته بایک و آیا نیز سفر کنید و البته در نقش آیا، همانند نسخه چهارم با کشتی جولان بدهید. داستان Origins، در حقیقت، یک روایت دوست داشتنی از مردیست که به نوعی، محرک موتور فرقه اساسین ها بود، کسی که با راه انداختن این جریان، میراثی بزرگ برای خود در جهان به جا گذاشت و صد البته، لحظه های تلخ و شیرین و سختی های زیادی را در این راه تجربه کرد. کسی که مبارزه کرد و جنگید، برای آینده…

در جریان بازی، با شخصیت های تاریخی برجسته ای مانند ژولیوس سزار و کلئوپاترا ملاقات خواهید داشت! موردی که همیشه در سری Assassins Creed لذت بخش و جذاب بوده است.

 

وقتی بحث تنوع در Origins به میان بیاید، درست مانند بحث گرافیکی که بالاتر به آن پرداختیم شاهد دو نقطه مختلف خواهیم بود. تنوع سلاح ها در بازی به شدت رضایت بخش است و ابداً در استفاده از آنها احساس خستگی نمی کنید. بایک می تواند از انواع و اقسام سلاح های مختلف موجود در بازی استفاده کند و بسته به نیاز تغییرشان بدهد. هر سلاح، رفتار و شیوه مبارزه خاصی به بایک می دهد و می توان حتی به خرید و فروش اسلحه پرداخت. اما مشکل اینجاست که حتی تنوع سلاح ها هم نمی تواند از تکراری شدن مراحل بازی جلوگیری کنند. اگرچه در ابتدای بازی، وجود عقاب بایک، Senu و شیوه انجام مراحل کمی جذاب بنظر برسد، اما مراحل هم همانند انیمشن ها پس از مدت خاصی خسته کننده می شوند. مجموعاً مراحل فرعی و اصلی، هر دو از یک دستور العمل بهره مند هستند و گویی تفاوت چندانی ندارند. عقابتان را به هوا بفرستید، هدف را بیابید و تمام! البته این مشکل نه تنها در این نسخه، بلکه در AC های قبلی نیز وجود داشته است. اولین پیش نیاز برای پیروزی، مخفی کاری محسوب میشود و شخصاً هنگامی که در حال انجام مراحل بازی بودم، آن احساس آزادی عمل نسبتاً خوبی که در بازی های قبلی این سری بود را نداشتم!

Assassins Creed: Origins ابتدای یک مسیر نو برای کمپانی فرانسوی است؛ مانند فردی که از قله ای می افتد و می خواهد دوباره به بالا برسد، یوبی سافت، از قله بلندی افتاد که در قدم اول بر روی آن قرار داشت و اکنون در مسیری نو برای صعود قرار دارد و باید این را بداند که این مسیر، به پیچ و خم رود نیل است! Origins اگرچه آن بازی ای نبود که همه را شیفته خودش کند و ورق را برگرداند، ولیکن بدون شک می تواند زمینه ساز پیشرفت های انقلابی بزرگی باشد. آنچه که باید بدانید، این است که اگر طرفدار این مجموعه هستید، مطمئناً از تجربه آن لذت خواهید برد؛ از طرفی دیگر، در صورتی که در وادی اساسین ها تازه کار هستید یا می خواهید اولین تجربه خودتان را به ثبت برسانید، با یک علامت سوال مواجه خواهید شد. اما یقین داشته باشید که اگر سطح انتظارات خودتان را کمی پایین تر بیاورید و به ندای قلبتان گوش داده باشید، این علامت سوال با وجود ایرادات فنی و مشکلات همیشگی این عنوان، هنوز هم نمی تواند تجربه لذت بخشِ بودن در مصر باستان را از بین ببرد.

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

Mohsen bakhtiarimilad saهادی صفائی…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Spider-Man𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا
به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مرسی از اینکه به خاطرات ما از این بازی مثل زومجی بی توجهی نکردید
    من نقدتون رو بالاتر از زومجی می دونم و اون رو تحسین می کنم ممنون واقعا
    زومجی تو این یه مورد هم عجله کرد هم گند زد ولی نقد شما لذت بخش و البته به موقع بود

    • سلام حسین جان. نظر لطفتون هست و ممنونم از اینکه برای مطالعه وقت گذاشتید. قطعاً با وجود مشکلاتی که این نسخه داشت،نمیشه خاطرات رو نادیده گرفت، اما خوب نمره ای که بازی تعلق گرفت صرفا بخاطر خاطراتی که با AC داشتیم نبود و قطعا خودِ بازی هم نقش داشت در این جریان و خودِ بازی هم عالی بود. اتفاقاً بنده هم نقد و بررسی وبسایت زومجی رو مطالعه کردم و خیلی لذت بردم. خوشحالم از اینکه لذت بردید به هر حال!

    • shadowwarior گفت:

      نگو زومجی بگو نوبجی! اون سایت واقعا به گند کشیده شده و واقعا از وقتی که با گیمفا آشنا شدم تازه فهمیدم چقدر وقتمو توی اون سایت مسخره هدر داده بودم……

      Samet
    • Hodd Toward گفت:

      چرا کرک نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐
      خدا یوبی رو لعنت کنه
      مجبوری دو تا قفل بذاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      …..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈
    • Freelancer گفت:

      البته نقد داریم و ترجمه ی نقدهای انگلیسی . نویسنده بودن به نوعی سخته و مترجم بودن به نوعی. البته کسایی هم هستن که متن نقد انگلیسی رو میخونن و ازش الهام میگیرن. باید رو راست بود و منبع مقاله رو ذکر کرد که همیشه اینقدر شجاعت وجود نداره.

      • دوست عزیز، در واقع ترجمه یا بقول شما “الهام” گرفتن از یک نقد انگلیسی، نشان دهنده سطح یک نویسنده ست و مطمئنا اینطور نقد ها رو نمی تونید یا اینکه خیلی خیلی کمتر می بینید که در وبسایت های معتبر فارسی زبان باشند. بحث، بحث شجاعت نیست، بحث ارزش کار و قلم یک نویسنده و یا منتقد هستش.

  • آساسین و فارکرای به منزله ی معجون واسه امسال می مونن. معجونی شفا دهنده. البته که آساسین به علت اون همه خاطره دلنشین و پر فراز و نشیبی که ازش داشتیم و چه سال های که باهاش روی pc طی کردیم و در موفقیت و شکست همواره کنارش بودیم. این مجموعه واقعا خاطره انگیزه. من که خونه دوستم متاسفانه تنها تونستم نیم ساعت بازی رو تجربه کنم ولی واقعا لذت بخش و زیبا بود. به خصوص که دستتون هم در مراحل بازتر شده و البته معماری و محیط شهر مصر هم خودش نقطه قوتی برای این مجموعه هست. خلاصه همون نیم ساعت بازی من رو مجاب کرد حتما بازی رو از play store تهیه کنم و الان تشنه ی این تجربه ی ناب هستم.
    ممنون از نقد

    SENPAI
    • erfanwoods گفت:

      متاسفانه بازیو گرفتن نقش آفرینی کردن که ساعت گیمپلی رو ببرن خیلی بالا وگرنه هیچ چیز نو و بدیعی در خودش نداره این المان های نقش آفرینی و یک کپی ناقص از ویچره . ۷ هم زیادیه برای این آش.غال

      • Im Joel گفت:

        به نظر من محیط Assassin’s Creed باید مث unity باشه یعنی در جریان انقلاب های بزرگ تاریخ … من unity رو با تمام اپدیت ها بازی کردم ( بدون باگ ) و به نظر یکی بهترین نسخه های این سری بود ( از نظر بنده ) و دوست داشتم این سری (origins) در حین انقلاب روسیه بود (نظر شخصی ) ❕❕

    • سلام صدرای عزیز! سلامت باشید و ممنون بابت مطالعه. توصیفی که کردید زیبا و بجا بود! البته این معجون شفا دهنده برای طرفداران این سری طراحی شده و برای دیگران، نمی تونه اونقدر که باید، شفا دهنده باشه و صرفاً حکم یک مورد تزئینی رو داره. اما همانطور که در نقد هم اشاره شد، مطمئن باشید که به عنوان یک طرفدار می تونید از تک تک لحظاتتون در بازی لذت ببرید! امیدوارم هر چه زودتر موفق به تهیه بازی مورد علاقتون بشید.

    • shadowwarior گفت:

      میبینم فن بوی بزرگ سایت همسایه اینجا هم هستن!!! بخاطر امثال شما ازون سایت رفتم اینجا هم دست از سرمون بر نمیداری (صدرا کرمانشاهی)

  • navid1998 گفت:

    اقای غزالی نقد عالی بود خب پس زیاد فک نکنم بازی جالبی باشه از تکراری شدن مراحل کلافه میشم 😐

    • خیلی ها می گفتن horizon zero dawn تکراری هست
      ولی وقتی من خودم بازی رو تهیه کردم نتونستم ازش دل بکنم . الان هم که الان هستش هی ریستارت می کنم از سر بازی کنم. لامصب جوری بهش اعتیاد پیدا کردم روزی ۲ ساعت هم کفایتم نمی کنه
      فقط خواستم بهتون بگم این شمایید که باید از بازی لذت ببرید نه منتقد. و طبع درونی شما ممکنه به بازی علاقه پیدا کنه برخلاف افرادی که میگن بازی تکراری هستش .خلاصه اگه دوست داری بگیر پشیمون نمی شی.

    • سلام نوید عزیز، لطف دارید. بله درسته، تکراری شدن مراحل، انیمیشن ها و گیم پلی می تونه برای برخی آزار دهنده ظاهر بشه. اما خوب شما می تونید نگاهی به نقاط قوت بازی بیندازید و بعد از اون، تصمیم نهایی رو بگیرید. بازی نقاط قوت بسیار خوبی داره که برای برخی بازی رو خیلی دلنشین و جذاب کرده!

  • samsung7733@ گفت:

    بازی بسیار عالی هست من که راضی هستم البته باگ هاش بهتر شد بعد آپدیت ولی خوب بازم هست ولی مراحلش میشه گفت اوایلش خوبه بعدش کم کم انگار یه حس تکراری میده بهت ولی بازی بعضی مراحل جلوترش هم میشه گفت جذابه

    راستی کسی میدونه دلیل نصب شدن دیتا بازی ها چیه روی دستگاه در صورتی که دیسکش رو داریم یعنی بازی رو از رو هارد اجرا میکنه و دیسک نمیچرخه یا با وجودی که رو هارد دستگاه هست بازم دیسک میچرخه ولی من به صدای دستگاه گوش کردم اولی که بازی رو اجرا میکنی دیسک میچرخه بعد یکی یا دوقیقه صدای موتور چرخش دیسک قطع میشه

  • kawaii ochinchin گفت:

    عکس های نقد خیلی کم بود

  • Bigby Wolf گفت:

    نمره ۷ واسه این بازی زیاده.
    هعی یوبی چه کردی با AC 😥 😥 😥 😥

    • JUST me گفت:

      امیر جان اشتباه نکن این بازی واقعا زیباست امید وارم نظرت عوض شه .گرافیک بازی و همچنین فیزیک حرکات خیلی خوب شده مبارزات بازی هم اگر سری سولز رو بازی کرده باشی برات زیبا میشه .البته سلیقه من تو شبیه هم نیس اما این بازی واقعا کار شده روش و تغییرات خیلی خوبی داشته .داستان بازی هم جای صحبت نداده .سیستم روز شب و محیط بازی و وجود انواع حیوانات گشتن در بیابان و خود صدای جالب بایک این بازی داره از نسخه های قدیمیش جدا میکنه حالا این جدا بودن میتونه خوب یا بد باشه از نظر بقیه در کل امید وارم نظرت عوض شه منم فن این بازی نیستم ک بخام براش تبلیغ کنم اما این بازی واقعا عالیه .انشالا تجربه کنی بازی رو و نظرت عوض شه.ممنون بابت مقاله :blush:

      • سلامت باشید، بله خب به هر حال، سلایق متفاوت هستش و شما به نقاط قوت خوب بازی اشاره کردید که می تونه برای هر کسی جذابیت های خودش رو داشته باشه، حالا اگر از طرفداران این مجموعه باشید که این جذابیت صدها برابر خواهد شد. در کل نباید به گفته ها و جوی که علیه یا همراه سری AC وجود داره توجه خیلی زیادی بکنید.

      • Im Joel گفت:

        بازی ، بازی خوبیه ، ولی وقتی ac برادرهوود و ریولیشن و ac 2 رو میبینی متوجه افت شدید این بازی میشی،،،
        مث این می مونه که رعال تو لالیگا سوم بشه .. سوم شدن خوبه ولی برا تیمی مث رعال مرگه
        ?:-) :-/

    • Saman_hk گفت:

      دقیقا،من هم چند روز پیش به همین نکات منفی بازی که در این نقد ذکر شده دقیقا اشاره کردم اما هیچ کس قبول نکرد که هیچ ف.ح.ش هم شنیدم.
      چه سایت همسایه و چه اینجا،هردو به تکراری شدن بازی و خسته کننده بودن آن اشاره کرده اند.

  • من که از اول هم گفتم اینقد تریلر هر روز حرف که راجبش میومد بیرون نشان از یه هایپ الکی میده! نقد کاملا عالی بود و ٧/۵ حقشه!

  • ممنون از آقای عزالی
    نقد عالی و کاملی بود،به زیبایی هرچه تمام تر فضای بازی رو ترسیم کردید و نشون دادید چه چیزی توی بازی انتظارمون رو می کشه
    ممنونم :yes: :yes:

  • Mr Hill93 گفت:

    خسته نباشید و ممنون بابت نقد
    من بازی و ۵۰ ساعته تموم کردم
    گرافیک واقعا خیلی خوبه دقیقا بعضی مواقع میرفتم بالای ی بلندی فقط محیط اطراف و نگاه میکردم
    بازی داستان جالبی داشت و پایان خوبی ام داشت
    مراحلش هم زیاد سعی میکرد تکراری نباشه ولی خب کلا مراحل تکراری تو بازیای یوبی مث جهیزیه میمونه نمیدونم چرا فکری به حال این موضوع نمیکنن
    در کل بازی قابل قبولی بود هرکی میخاد بازی کنه اگه با سیستم مبارزش کنار بیایین بازی خوبی میشه
    و اینکه نشون میده فرقه اساسین پایه گذاری میشه
    سیستم مبارزشم کمی اوایل مشکل دار میشه ولی لول اپ بشید اسکیل های بخش واریور رو باز کنین جالب میشه مخصوصا Parry کردن

  • در کنار تکراری شدن مراحل که آدم از ادامه بازی خسته میشه
    سخت شدن مبارزات هم اضافه کنید تا بفهمید چقدر این اساسین تحملش سخته
    آخه لول آپ و موقع ضربه زدن اکس پی‌ دادن رو چه به اساسین
    تو اساسین میخوایم حال کنیم مثل شادو او وار بزنیم‌ وسط دل دشمن با فینیشنگایه مختلف خون بریزیم
    نه اینکه فرار کنیم از دشمن 😀

  • باید تیتر میزدید
    سایه ی گرالت بر روی انجمن برادری
    باز خوبه که یوبی فهمید که دیگه تاریخ مصرف مبارزاتش گذشته..
    من به بازی۷میدم.

  • Talos گفت:

    با تشکر از اقای غزالی، تقریبا به تمام جوانب بازی پرداخته شده از تمام زاویه ها بهش نگاه کردید
    تنها سوالی که جوابشو نگرفتم راجب گیم پلی بازی بود و اینکه ایا در استفاده ار المان های rpg در بازی زیاده روی نشده. با توجه به تریلر ها به نظر خودم میومد که همینطور باشه.
    ضمنا مگر دوران سزار و تصرف مصر توسط روم هم جز دوران باستان مصر به شمار میره؟
    و اینکه اگر فرقه اساسین ها در این دوره (چند سال قبل از میلاد) تشکیل شده، پس جریان اون اساسینی که خشایارشا رو(تقریبا ۳۰۰ سال قبل)ترور کرده چیه؟
    البته فکر کنم اینا هم مثل وجود قطار در syndicate مشکلات دستگاه انیموس هست.

    ———-
    پ.ن: عجیبه عباس هنوز نیومده تیکه بندازه 😀

  • majidam گفت:

    نقدتون درسته محیط زیبا وبا کیفیت اما گیمپلیش حالت دفاعی نداره فقط در مقابل کمان زنها محافظت میکنه اما در مقابل نیزه ها و اونهایی که بالای سرشون علامتی چیزی هست عمرا نمیتونه فن بزنه و اونها رو بکشه جز اینکه هی بالای و پایین بیاد که اونها رو بکشه وبعد هر چقدر جلوتر میریم دشمنها قویتر میشن خاصا وقتی سربازها دنبالت باشن تو ماموریتشون دیگه عبور از اونها و کشتن اونها کار غیر ممکنیه جز اینکه فرار کنی کلا گیمپلیش در مقابل قدرت دشمنها خیلی ضعیفه و حالت دفاعی ضعیفی داره اما در کل من نمره۸ میدم

  • s3me گفت:

    ۷٫۵ باید میدادین ۸ زیاده

  • خدا نکشتت یوبی با این دو قفل کردن مزخرفت هی ولی نگران باش چون راهی بیدا کردن تا قفل اولی رو دور بزنن دومی اشی نیست :no:

  • اصلن نکاتی که مثبت ثبت شده مهم نیستن اون منفیا
    یکم مهم بودن که به فنا شده خیلی امید داشتم یوبی بعد از رولیشن مرد بعد برنس ۴ مرد

  • تها عیب این بازی مشکلات فیزیک دشمنان است

    به نظر من تکراری مراحل برای همه بازی ها است

  • hrbz3 گفت:

    سلام. راستش چون هنوز این بازی رو انجام ندادم یقینا نمیتونم راجع بهش اظهار نظر کنم اما با توجه به این که کارگردانش اشرف اسماعیل یعنی سازنده ی نسخه ی بلک فلگ است امیدوارم نقاط مثبت بلک فلگ مثل جذابیت نبردهای دریایی و شخصی سازی کشتی رو بتونیم یه جور دیگه توی این بازی تجربه کنیم.(این فقط یه مثاله)

    ام راستش بلک فلگ یه نقطع ضعف بزرگ داشت به نظر من و اون شخصیت پردازی و داستان گویی هستش.یه دفعه یه سری شخصیت تازه وارد داستان میشدند و باز یه دفعه ای همشون از قصه به کل کنار میرفتند بدون اینکه تاثیر خاصی داشته باشن.مراحل بازی هم در خشکی بسیار کوتاه و تکراری بود.فقط باید به یه مکالمه گوش میکردی و شناسایی نمیشدی و اون مرحله تموم میشد.
    امیدوارم این اشتباهات در این نسخه نباشد و شاهد پیشرفت این سری دوست داشتنی باشیم.

  • حداقل این نسخه نسبت به نسخه های قبلی خیلی بهتر شده.دوست دارم واسه نسخه بعدی برن سراغ نینجاها تو ژاپن یا چین قدیم در زمانی که هنرهای رزمی مثل کونگ فو مد بوده.

  • adams-khersi گفت:

    واسه کسی که کلا همین یه بازی رو داره خوبه، ولی کسی چند تا بازی داشته باشه وسطاش میگه ای بابا دارم وقتم رو تلف میکنم میذاره کنار میره سراغ یه بازی دیگه!

  • lordhossein گفت:

    با تشکر از آقای غزالی . بازیش واقعا ارزش بازی کردن داره . زومجی به این بازی کم لطفی کرد نمیخوام بگم سایت بدیه ولی در حق اساسین بی عدالتی کرد وگرنه هردو سایت عالی هستن

    • neiten گفت:

      زومجی همیشه بی عدالته
      میخاد بگه مثلا سطح سایت ما از
      ای جی ان هم بالاتره.حرف ما بهتره.نقدما خوندنی تره.
      بازیو می کوبونه که بگه مثلا سخت گیریم تو تک تک
      مسائل..
      ولی گیمفا بی نظیره .مثل یه دوست مثل یه برادر تمام نکاتو که به دردت میخوره واست موشکافی میکنه میگه این نقدما.حالا این تو بازی ونظری که واسه خریدش داری..

  • lordhossein گفت:

    نقد ویدیویی هم از این بزارین لطفا . به آقای آقابابایی بگین که بزارن لطفا

  • LIGHTNING گفت:

    دیگه توی محیط به این بزرگی باگ نباشه تعجب داره
    چه گرافیک خفنی داره ادم فقط می خواد اطرافو ببینه و از فوتو مد استفاده کنه

  • Dexter707 گفت:

    بازی از لحاظ گیم پلی و روند ماموریت هاش خیلی شبیه ویچر ۳ و هورایزون شده البته در سطح پایین تری. نمی دونم فقط برای من اینطوریه یا بقیه دوستان هم همین احساسو دارن؟ بعد یه مدت بازی به شدت خسته کننده میشه

  • daryush گفت:

    نقد عالی بود
    ولی از حق نگذریم اساسین بهتر بود تو همون نسخه های خاطره انگیزش وداع می کرد
    مخصوصا که حتی حاضر نیست موتور گرافیکشو به روز کنه !
    تکرار و تکرار و تکرار
    از همشم خز تر این پوشش سراسری ی تمام کنسولا تا پی سی ی این ی بی احترامی ی بزرگه
    تجاری فکر کردن هم نیاز ب در نظر گرفتن شعور گیمرا داره
    تعصب و تعریفهایی هم که میشه فقط زیر مجموعه ی خاطراتمون از نسخه های پیشینه
    همین و بس
    زومجی وقتی نقاد میشه فقط منتظره نوشابه باز شدن گیمرا از نقدای عجولانشونه
    به نظره من ی منتقد خوب اول ی گیمره خوب باید باشه ی گیمر خوبم تا بازی رو تموم نکنه دست ب تیغ نقد نمیشه
    چون نقد کالبدشکافی ی اثر در تمام اجزاس
    موفق باشین

  • PC Gamer 007 گفت:

    بازی بی نظیری هست و کاملا لذت بخش ، در یک کلام perfect

  • plumto گفت:

    باگ های همیشگی سری 😀 😀 😀 😀 😀

  • سلام به همه دوستان عزیز
    نقدهای این بازی همیشه متنوع و مختلف هست که البته قطعا بخاطر بزرگ بودن این فرانچایز می باشد.
    ولی نظر شخصی خودم رو نه به عنوان یک فن بلکه به عنوان کسی که مدت زیادی از وقت گیم خودم رو صرف این فرانچایز عظیم کردم میگم : برای سازندگان عنوانی به عظمت اساسینزکرید که هم خودش امروزه تبدیل به یک عنوان جهان باز با ساعت ها گیم پلی شده و هم طرفدارانش به همین گستردگی هستند واقعا سخت و پیچیده هست که هر یک سال یک بار و یا هر دوسال بخواهند بازی بسازند که تمام توقعات طرفدارانشون رو جامه عمل بپوشونند. بنظرم درمورد تمام بازی ها که به عنوان سرگرمی امروز جوان مدرن محسوب میشه به قلبتون رجوع کنید و نه به مقاله ها / مقاله ها و تحلیل ها گاه زیبا و بدون جهت گیری و تعصب نوشته میشوند و گاه همراه با جهت گیری و متعصبانه …این نظر شخصی منه. بازی کامپیوتری یعنی سرگرمی هر گیمی که توانست چشم شمارو نوازش بده و شمارو ساعت ها سرگرم بکنه و کاری کند که سالها با خاطره خوش از آن یاد کنید و نوسنالژی آینده شما از لحظات ناب گیمر بودن شما شد یعنی موفق عمل کرده… یک نصیحت برادرانه از مقاله ها و تحلیل ها راهی یرای شناخت این که این گیم و یا هر گیمی می تواند باز شمارو سرگرم کند استفاده کنید وگرنه تعمه از دست دادن لحظات خوش و یا معتاد نصفه بازی کردن بیشتر بازی ها و پریدن از این بازی به آن بازی خواهید شد.
    در آخر باز هم بدون جهت گیری میگم مگر چند فرانچایز مثل اساسینز در دنیا وجود داره که درگذر زمان عمر ما به این گونه تاریخ رو ورق میزنه و مانند ماشین زمان شمارو در پنجره تلویزیون های مدرنتان به عقب میبره .
    ممنون که نظرمو مطالعه فرمودید.

  • AAriaa گفت:

    به نظرم خیلی خوب از آب در اومده.بعد چند سال حس یه اساسین ناب رو‌ ب من داد.از همه نظر بهتر شده حتی به نظرم(نظر شخصی) این که بیشتر حالت نقش آفرینی داره حالب ترش کرده.گرافیک و صداگذاری هم فوق العاده اس.سیستم ارتقا مهارتاش واقعا عالیه.سیستم مبارزش هم من پسندیدم.فقط طبق معمول باگ هاش بعضی وقتا تو ذوق میزنه.در کل ب نظرم خیلی خوبه و نسبت به قبلیا پیشرفت زیادی داشته :yes:

  • Tanesh گفت:

    بازی فوق العادس . بهترین عنوان سری از هر نظر

  • Amirrose گفت:

    سلام به دوستان.تشکر بابت نقدتون.من با یه سری از نظرات دوستان درباره سلیقگی بودن بازی موافقم برای مثال وقتی AC rogue اومد خیلیا گفتن یه کپی مسخره از روی بلک فلگ ولی به شخصه به نظرم بازی خیلی خوبی بود باید دید سلیقتون اون بازی رو دوست داره یا نه

  • amir18160 گفت:

    برای بازی به این بزرگی کوتاه بود
    ولی عالی بود.

  • 3dmotion گفت:

    خداروشکر کرک شد ولی باز برای نصب خیلی باید اپدیت و دردسرای زیادی کشید 😛

به مانند نیل | نقد و بررسی بازی Assassins Creed: Origins - گیمفا