در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2

محمد حسین باجلان
۱۲:۲۱ ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

ترس چیست. آیا ترس فقط یک واکنش شیمیایی در مغز ما است یا چیزی فراتر از آن. چرا عده ای عاشق و دلشیفته فیلم های وحشتناک هستند و هیچ گاه از آن سیراب نمی شوند ولی عده ای دیگر برایشان غیر قابل تحمل است. طبق تحقیقات صورت گرفته تماشای یک فیلم ترسناک یا اجرای یک بازی مشابه سبب افزایش ضربان قلب، فشار خون  و افزایش سرعت تنفس می شود و این شاید برای شما جذاب باشد ولی برای عده ای دیگر چندان جذاب نیست. البته نظر همه در خصوص محتوای ترسناک این گونه نیست و هستند خیل عظیمی از مردم که توان مشاهده این محتویات را ندارند یا این که به سادگی فقط برایشان جذاب نیست.

محتوای ترسناک به طور کلی در چند دسته بندی مختلف قابل عرضه می باشد. در حالت اول با ایجاد یک محیط رعب انگیز که حتی می توان در آن ساعت ها و ساعت ها مخاطب را از چیزی ترساند که وجود ندارد و یا با ایجاد توهمات تصویری مخاطب را ترساند. نمونه خوب این حالت که موفق شده است با استفاده از عناصر محیطی و صدا گذاری و حتی بدون نمایش دشمن تا ساعت ها شما را میخکوب و نگران نگاه دارد، می توان به سری بازی های Outlast و اثری کمتر مورد توجه به نام Layers of Fear اشاره کرد که حتی عنوان دوم در این کار بسیار موفق تر از Outlast عمل نموده است و در کل بازی شما شاید با یک دشمن روبرو شوید (که در واقع حتی این روبرویی هم قابل اجتناب است). در این دست عناوین داستان جذاب و معما های پیچیده شما را سرگم نگاه می دارد.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

اخوی بدبختی های شما دوباره از این جا استارت می خوره!

دسته دوم اما حالتی محسوب می شود که با استفاده از حس ذاتی انسان به اجزا جدا شده بدن و ایجاد اثرات محتوای ترسناک از راه دیگر سعی در ترساندن شما دارد. نمونه بسیار واضح آن نیز سری فیلم های اره است که شاید در واقع داستان گیر افتادن در یک محیط و تلاش برای زنده ماندن چندان ترسناک نباشد (همان طور که فیلمی مانند Cube نیز تماشاگر را در چنین محیطی قرار می دهد ولی خبری از تکه تکه شدن های پیاپی نیست) ولی باز هم چنین کار هایی تا حدودی در دسته Horror قرار می گیرند ولی متاسفانه باید اذعان داشت که این دسته بدون شک بی هدف ترین و کم ارزش ترین محتوای ترسناک را با خود به همراه دارد و ساخت چنین محتوایی چندان سخت نیز نمی باشد، فقط کافیست یک نفر را تا جای ممکن تکه تکه کنید! از دیگر دلایل کم ارزش بودن چنین محتوایی، امکان سندروم ندای وظیفه است که نمونه بارز آن سری فیلم ها و بازی های Resident Evil است که بعد از سال هاحداقل بازی های این سری توانستند خود را از این بیماری مرگبار نجات دهد و استقبال مردم و منتقدین از نسخه هفتم نیز گواه آن است.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

بفرمایید شام ! می دونم خیلی کلیشه ای هست این جمله ولی این جا، بهترین جا برای بکار بردنشه !

اما دسته آخر تلفیقی از دو حالت بالاست که هم با محط های وهم آلود، نور پردازی عالی، صدا گذاری خوب و اندکی تکه تکه شدن (!) می توان بازی باز یا تماشا چی را ترساند که نمونه به شدت خوب آن نسخه اول از سری بازی های Dead Space است که ترکیب بی نظیری از تمام المان هایی بود که می توانست شما را به تعویض شلوار وادار کند! ولی باز هم سازندگان به اجبار ناشر مجبور شدند که راه خود را به سمت ندای وظیفه شدن کج کنند و ما هم شاهد مرگ کامل یک سری دیگر باشیم.

از محیط های نا شناخته در میانه فضای بی کران که شما تنهای تنهای در آن رها شده بودید تا توهمات صوتی ای که در سرتاسر ایشیمورا، آیزاک  را زجر میداد که در ترکیب با صدای نفس کشیدن سنگینش بهترین تجربه ترسناک زندگی من را رقم زد که نتیجه اش خندیدن به تلاش های بی معنای سایرین برای خلق محیطی ترسناک بود. جدای از آن طراحی تکروموف ها سبب می شد که ارزش تکرار پذیری بازی به هزاران بار افزایش یابد ولی متاسفانه بیماری بازی های ترسناک آن است که پس از ۲ مرتبه دیگر بازی شما را نمی ترساند و در واقع بازی به یک عنوان شوتر بدل می شد که البته باز هم به لطف سندروم ندای وظیفه و زحمات بی بدیل EA بازی در شماره سوم از همان ابتدا به یک ندای وظیفه فضایی تبدیل شد!

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

سوال من این هست که چطور کاراکتر می فهمه تو آسانسور باید کدوم طبقه رو بزنه، Dead Space یکی از مزیت هایش این بود که در صورت زدن طبقه اشتباه با چنان نکروموف هایی روبرو می شدید که دیگه اشتباه نکنید !

حال باید دید که TEW کجای این بازار قرار می گیرد که البته همان طور که شما نیز ا کنون به این نتیجه رسیده اید، حالت سوم برازنده ترین حالت ممکنه برای این عنوان است ولی آیا این عنوان قابل رقابت با سلطان قلب ها، Dead Space ( با وجود آن که این قیاس تا حتی قیاس سیب و پرتقال است ) و یا سری Silent Hill که به طور قطع منبع الهان سازندگان ( خصوصا نسخه اول ) بوده است،  را دارد.

در هر صورت هر چه که باشد امسال شاهد عرضه نسخه دوم یکی از عناوین خوب از سوی یک سازنده عالی برای طرفداران این سبک هستیم که حتی اگر شما چندان هم عاشق  دل شیفته سبک ترسناک هم نبودید باز هم نسخه اول بازی The Evil Within به طور قطع شما را راضی نگاه می داشت. یکی از نکات خوب در رابطه با بازی عدم نیاز به معنای واقعی برای تجربه نسخه اول، برای درک داستان نسخه دوم است که جای ستایش دارد. داستان بازی از جایی شروع می شود که مردی تنها و زخم خورده در گوشه ای از یک رستوران در حال تماشای کابوس واقعی زندگیش است، کشته شدن دخترش جلوی چشمانش در آتش سووزی و در حالی که هیچ کاری از دستش بر نمی آید. التبه این کابوس زمانی نیمه تمام می ماند که بیدار می شود و می بیند در برابر افرادی از شرکتی شیطانی به نام موبیوس قرار دارد که از وی درخواستی ساده دارند. موبیوس سعی دارد دستگاهی بسازد که در آن با ایجاد حس خوشی و شادمانی سبب ایجاد آن حس برای سایر مردم دنیا شود ( به همیین سادگی و البته دستشان درد نکند !) ولی تنها کاندیدایی که برای این دستگاه قابل استفاده بود دختر سباستین ( کاراکتر بازی) بود که از قضا موبیوس حتی کشته شدن وی را نیز به صورت ساختگی ایجاد کرده بود تا بتواند بدون مشکلی دستگاهش را بسازد و حالا همه چیز به هم ریخته است و موبیوس بار دیگر دست به دامان شما شده است. داستان بازی با وجود آن که تنها مقدمه ای برای فرستادن مجدد شما به درون جهنم است ولی از پایه از مشکلاتی رنج می برد ولی با پیشروی در بازی قابل تحمل تر می شود ولی عدم نیاز به دانستن داستان نسخه اول سبب می شود که این ایراد به راحتی قابل چشم پوشی باشد.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

دفعه اول شاید از دست ایشون در برید ولی آخرش باز هم به هم می رسید

البته محیط بازی کاملا متناسب برای این داستان طراحی شده است و بازی در یک شهر ساخته شده در محیط ابر رایانه موبیوس به وجود آمده است و حالا به دلایلی همه چیز از کنترل خارج شده است و شما باید تک تک افرادی که توسط موبیوس به دستگاه منتقل شده اند را پیدا کنید و سعی در نجات جان آن ها داشته باشید تا در نهایت دختران را نیز بتوانید نجات دهید. این امر و بزرگ بودن محیط بازی همچون شمشیر دو لبه ای هم سبب افزایش مدت زمان بازی و ایجاد چالش های جدید می شود و از طرفی نیز می تواند خسته کننده و برای عده ای که حوصله گشت و گذار برای یافتن ادوات لازمه را ندارند، سبب نیمه رها کردن بازی شود.

از سوی دیگر در بازی قابلیت ساخت و ساز تجهیزات یا ارتقا ان ها نیز وجود دارد که در دو حالت قابل اجرا می باشد، یا در میانه ماموریت و گشت و گذار و یا در خانه های امن و بر روی میز کار که تفاوت آن جا است که ساخت تجهیزات در میانه ماموریت ها به منابع بیشتری نیاز دارد که با وجود مهدود بودن شدید تجهیزاتی هم چون گلوله سلاح، این تصمیم با شما خواهد بود که چالش بیشتری در مراحل ابتدایی داشته باشید یا هموراه با کمبود تجهیزات خصوصا در زمان مقابله با غول آخر ها سر و کله بزنید. البته یکی از تفاوت های این بازی و نسخه اولش در سیستم ارتقای بازی است که حالا برای ارتقا های مربوط به خود سباستین با باقی مانده های به جا مانده از جنازه دشمنان ( یا زامبی یا هر چه اسمش را می گذارید !) امکان پذیر است و دیگر این مایع سبز رنگ دوای هر دردی در این بازی نیست ولی در سمت دیگر برای ارتقای تسلیحات ( خصوصا تیر و کمان معروف) باید قطعات سلاح را از جای جای نقشه بازی بدست آورید.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

illuminati Confirmed !

جدای از محیط های بزرگ شهر که همواره با آن مه سنگین و حال و هوای تاریکش رعب انگیز است، به لطف قدرت نسل هشتم و رایانه های شخصی درون خانه های قابل دسترسی نیز زیبا طراحی شده است. در ترکیب با نور پردازی زیبا و بافت های زیبا، سازندگان توانسته اند محیط های قابل باوری را به سبک Silent Hill طراحی کنند و حالا این شمایید که ایا جرات وارد شدن به آن ها را دارید یا نه. همچنین هم چون سایر عناوین هم رده، توهمات صوتی و تصویری جزیی جدایی نا پذیر از این بازی است که به شدت به تجربه بازی کمک می کند ولی این ایده ها هیچ کدامشان تازه ای ندارند و حداقل در سایر عناوین هم رده مشابه آن ها را دیده بودیم. در واقع این عدم تازگی یکی از مهم ترین مشکلات ایرادات وارده به بازی است که تنها دلیل آن کم کاری و بی توجهی سازندگان است، حتی با وجود آن که تیم سازنده و خصوصا کارگردان نسخه اول (و حالا تهیه کننده نسخه دوم) خود از بزرگان و پایه گذاران بسیاری از عناوین تراز اول این سبک محسوب می شدند ولی این مسئله به هیچ وجه نباید سبب شود که شما ترکیبی از چند بازی قدیمی تر را در این عنوان تجربه کنید، خصوصا این که این بازی توسط یکی از غول های نو پای صنعت گیم یعنی بتزدا ساخته شده است. اما در کل می توان این عنوان را یم توان تلفیقی از سری Resident Evil و Silent Hill دانست ولی نکته عجیب آن است که فضا سازی و شخصیت شما را تا حدی به یاد یکی از بهترین ساخته های Naughty Dog یعنی The Last of Us  می اندازد.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

شاید دنیای جهان باز مناسب بازی نبود ولی طراحی محیطی واقعا عالی است

سبک گیم پلی و مبارزات بازی نیز تا حدی مشابه عناوین بالایی است و هر تلاشی برای به راه انداختن یک نبرد تمام عیار فقط به مرگ شما منجر می شود و مهمترین تاکتیک مخفی کاری و جلوگیری از درگیری است. به منظور ذخیره مهمات برای نبرد های غیر قابل اجتناب با غول آخر ها نیز در شرایطی که باز هم مجبور به کشتن برخی از زامبی ها باشید، می توانید از پشت سر و با یه کلیلک کار ان ها تمام کنید ولی جنگیدن با آن ها از روبرو و در حالی که می خواهید با سلاح سرد به نبرد بپردازید، قطعا نه تنها آسان نیست بلکه حجم زیادی از سلامتی خود را نیز از دست خواهید داد.

در نهایت باید اشاره کرد که با وجود آن که The Evil Within 2 تلفیقی از عناوین دیگر و شماره های قبلی خود است باز هم این بازی نه تنها تازه بلکه بسیار جذاب به نظر می رسد. از مکانیزم های جالب بازی و مهما های ( نسبتا ساده) تا غول اخر های جذاب و رعب انگیز و سیستم جالب مبارزات ولی از سوی دیگر تبدیل بازی به یک عنوان جهان باز به نظر تا حدی غیر منطقی می باشد (البته داستان بازی در دو دنیای جهان باز روایت می شود ولی هر دو نسبتا کوچک هستند) و سیستم خطی تر برای این عنوان مناسب تر به نظر می رسید. در ثانی کمبود مهمات و دشمنان سر سخت تر نیز به چالش و سختی بازی نیز افزوده است و حالا باید نیم نگاهی نیز به مخفی کاری داشته باشید ولی دشمنان بازی نه آنقدر باهوش و نه آن قدر قوی هسند که بخواهند چالشی برای شما به همراه داشته باشند و در پایان باید گفت که TEW 2 عناون به شدت زیبایی است که اگر واقعا از کمبود بازی به ستوه آمده اید، این عنوان همان نقطه شروه برای بازی های خوب امسال است که قطعا می تواند شما را تا حدودی سرگرم کند ولی اگر قصد خرید این بازی برای کنسول های خود را دارید پیشنهاد می شود که حداقل تا اولین تخفیف بازی صبر کنید چون به طور قطع برای این بازی و محتوایش ۶۰ دلار کمی زیاده روی می باشد.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

Mohsen bakhtiariBaBa WossSpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انتظار داشتم صداگذاری هم توی نقد مطرح بشه،همینطور موسیقی :idk:
    بعد روی PC مگه تخفیف داره که PC بازا نباید صبر کنن؟ ?:-)

    • mahdi7khe گفت:

      درسته واقعا جای تعجب داره که در نقد اصلا به موسیقی زیبای بازی اشاره ای نشد .
      متاسفانه نمی تونم این نقد رو یه نقد کامل حساب کنم .
      ای کاش به جای اینکه در جهت تجربه ی ۲ ساعته از بازی و نوشتن نقد نقلی قبل اینکه کس دیگری این کار رو کنه تلاش کنیم ، اول به تجربه ی عمیق بازی و بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم …

    • نه ولی حقیقت اینه که خیلی ها رو پی سی نسخه پایرت رو میگیرن ولی کنسول باز هابی که آنلاین هم میشن باید نسخه اصلی رو بگیرن . با این که خودم استیمم همیشه روس بازی میخرم ولی این بازی واقعا ارزش ۶۰ تا مدارهای و خودم پایرت بازی کردم

    • sarfaraz گفت:

      بیشترین چیزی ک توی بازی چشم را میزنه موتور گرافیکی بازی هست بازی ب لحاظ جمع بندی و موسیقی محشرش واقعا میتونه حرف اول را بزنه و ب غیر از ی سری باگ ها مثل گیرکردن افراد توی اشیا شاهد چیز دیگه ای نیستیم گرچه عنصر ترس در بازی خیلی کمتر شده و بیشتر ب جای اینکه مکان ها ترسناک باشن مرموزن اما تنها موردی ک نمیگذاره این عنوان را تجربه کنم موتور گرافیکی سطح پایینه اونه برای یک بازی نسل هشتمی چنین گرافیک و شخصیت پردازی ضعیفی از لحاظ چهره و فیزیک بدنی میتونه لطمه بسیار جبران ناپذیری برای هر دو سری اون بوجود بیاره امیدوارم در اینده نزدیک شاهد بازی با فیزیک بدنی بهتری باشم

    • Gordon گفت:

      کجای عالم به سندباکس شدن بازی گیر میدن اخه؟نمیدونم دیگه باید چیکار کرد که گیر ندن به این بازی ها.این بازی اول سوروایو هست بعد هارور.همه چیز بازی خوب بود ولی میتونست بهتر باشه واسه همین ۸-۸٫۵ میگیره.واقعا در حقش بی انصافی شد

  • Y PS گفت:

    ممنون بابت نقد :yes:
    نمیدونستم بازی رو جهان باز کردن! و به نظرم کار درستی نبوده ولی فضاسازی بازی واقعا عالیه :yes:

  • GTA V 22 گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • mr.nobody گفت:

    شما منتقد ها نسخه ۱ بازی رو هم کوبیدید به‌طوری که وقتی میخواستم تجربه کنم از‌‌ رو تمسخر داشتم‌ بازیش میکردم که‌ببینم چجوریه اما بعد از تجربه‌بازی فهمیدم کاملا اشتباه کردم‌و‌بازی به شدت واسه من دل چسبه‌جوری‌که روزی‌۱ ساعت بازیش‌میکردم‌که‌تموم‌‌نشه
    بازم در حق این‌ بازی‌کم‌ لطفی میشه :no: :no:

    • neiten گفت:

      تو گیمفا برترین نقد وبرترین قلم تعلق دار به
      ۱٫سعید اقابابایی.
      ۲٫٫محمد کاوش

      • mr.nobody گفت:

        در کمال ادب و‌احترام اقا سعید فقط بازی ps4 رو‌نقد میکنه
        نقداشون‌خیلی خوبه و‌منصفانه هستش ولی یه ایرادی داره فقط بازی ps4 رو نقد‌ میکنه
        کمتر بازی های دیگرو نقد‌ میکنه اقا سعید

        • درود بر شما. خیلی ممنونم ازتون. باعث افتخار هست که نقدهای من رو منصفانه می دونید و مطالعه می فرمایید.
          خدمتتون عرض کنم که من فقط بازی های پلی استیشن ۴ رو نقد نمی کنم. چون ۹۰ درصد بازی ها مولتی پلتفرم هستن و مثل همین بازی اگر نقدشون نوشته بشه در واقع برای کل نسخه ها هست. یعنی در واقع من نسخه پلی استشن ۴ یا پلی استیشن ۳ بازی های مولتی پلتفرم رو نقد میکنم که خب میشه نقد کلی بازی. در مورد بازی های انحصاری هم خب دیگه چون متاسفانه پلتفرم دیگه ای ندارم نمیتونم بنویسم و دوستان به جاش می نویسن کامل. دوست ندارم که بدون اطلاعات و یا ترجمه ای و … نقد بازی که چیزی نمی دونم ازش و پلتفرمش رو ندارم بنویسم براتون چون دیگه جامع و کامل و منصفانه نخواهد بود و لیاقت کاربرای گیمفا خیلی بیشتر از اینه که نقد بی کیفیت تحویلشون بدم.
          در نهایت معذرت میخوام اگر به دلیل نداشتن برخی پلتفرم ها نمی تونم براتون بنویسم از انحصاری هاشون.

          • mr.nobody گفت:

            من‌ فداتونم منظوره‌بدی نداشتم منظورم‌این بود نقدای شما منصفانست و عادلانه ولی اکثرا بازی های ps4 رو‌نقد میکنید کاش همه مثل شما بلد باشن اول بازی رو‌تا تهش بازی‌کنن بعد نقدش کنن ولی متاسفانه بعضی نقد هارو‌ادم‌میخونه و …
            بعضی نویسنده ها میان فقط بازی‌ رو‌میکبون انگار پدر کشتی دارن باهاش
            بازم‌خیلی ممنونم که کامنت هارو‌میخونین و ارزش میدید به‌یه عده گیمری مثله ما :heart: :heart: :heart: :heart:

            • خواهش میکنم این چه حرفیه. قطعا متوجه شدم که منظور بدی نداشتید و کاملا حرفتون رو درک کردم. قطعا شما گیمرها و کاربرای گیمفا مثل خانواده من هستید و در روز خیلی بیشتر با شما وقت می گذرونم تا بقیه و مهم تر اینه که ما حرف هم رو می فهمیم چون عاشق بازی هستیم. همیشه توجه به نظرات شما در اولویت کار من بوده و هست و خواهد بود.

      • درود بر شما. نظر لطف و محبتتون هست و شرمنده می کنید من رو. قطعا کل تیم کنار هم هستن که گیمفا رو می چرخونن و من هم نقشی دارم کنار همه.

  • Mr Hill93 گفت:

    بازی و تازه تهیه کردم
    چپتر ۵ هم رسیدم باید بگم از هر نظر فوق العادس
    طراحی دشمنا عالیه
    موسیقی‌ با تم تاریک بازی بسیار هماهنگه
    سیستم کرفتینگ خیلی خوبه و پیچیده نیست که سردرگم بشی و اینکه ی کرفتینگ فیلد هم همراهت هست که مواقع اضطراری در صورت نیاز به تیر یا هلث میتونی سریع کرفت کنی
    در کل بازی بی نظیره باس فایت ها هم حرفی برا گفتن نمیزارن خیلی خوبن
    در کل بازم به این شماره کم لطفی شد
    امتیاز من ۹.۵ از ۱۰ اونم به خاطر یکی دو مورد افت فریم شاید فقط برای من بود تو بعضی از صحنه ها

  • S.i.t.b گفت:

    (ولی جنگیدن با آن ها از روبرو و در حالی که می خواهید با سلاح سرد به نبرد بپردازید، قطعا نه تنها آسان نیست بلکه حجم زیادی از سلامتی خود را نیز از دست خواهید داد.)
    واقعا چرا باید اینطور باشه عین همین موضوع توی شماره اول هم اتفاق افتاد و متاسفانه مبارزات تن به تن به هیچ دردی نمیخوره
    برای من سواله اگه قرار نیست من پلیر از این ویژگی استفاده کنم برای چی اصلا باید تو بازی قرار داده بشه
    دشمن های بازی به طرز غیر واقعی سریع طراحی شدن تقریبا دو برابر سریع تر از شماره قبلی
    یعنی عملا شما تا بیاید از چاقو استفاده کنید ۳ تا ۴ ضربه دریافت میکنید
    جالب اینجاست درجه سختی هیچ تاثیری توی این موضوع نداره روی درجه casual هم دقیقا همین شرایط برقراره
    تازه علاوه بر اینا دشمنان بازی به طرز عجیبی قوی طراحی شدن شما اگه به سرشون شلیک نکنید حداقل ۷ تا ۸ تیر handgun
    باید بهشون شلیک کنید که واقعا م.س.خ.ر.ه ست (اگه قدرت تیر اسلحه رو تا آخر آپگرید کنید کمی بهتر میشه)
    خیلی ط.ع.ن.ه آمیزه که این سری رو خالق resident evil خلق کرده ولی حتی به استاندارد های resident evil 4 هم نمیرسه
    توی اون بازی هم مبارزات تن به تن سخت بود ولی منطقی طراحی شده بود و قابل استفاده بود و در
    مبارزات به شدت کاربرد داشت ولی توی این بازی بیشتر شبیه یه قابلیت دکوری شده
    خلاصه اینکه سازنده بازی تمام تلاشش رو کرده که بازی به هر قیمتی سخت باشه
    حتی به قیمت زیر پا گذاشتن م.ن.ط.ق خود بازی

    • Dark Calling گفت:

      مبارزه تن به تن برای جاهایی خوبه که وقتی به دشمن تیر میزنی بیحال میشه سریع بری بزنیش مثل رزیدنت ایول وگرنه همینجوری بری جلو نتیجه خوبی نداره 😀

    • اولا ببین این بازی کالاف نیس که زارت و زورت بکشی و هیچیت هم نشه باید کمی حوصله به خرج بدی
      دوما ینی اینقد برات سخته که به سرشون بزنی؟؟ من که همشون رو نهایتا با ۴ گلوله می کشم
      سوما این بازی اینجوری نیس که بیای وسط بکش بکش به راه بندازی! باید بیشتر از مخفی کاری استفاده کنی و زمانی که لو رفتی از اسلحه استفاده کنی
      چهارما مبارزه ی تن به تن اره سخته ولی غیر ممکن هم که نیست و باید کمی دقت کنی و وقتی اون
      ضربه می زنه خودتو بکشی کنار من تا حلا حدود ۹ تاشونو با چاقو کشتمو زیاد هم از میزان سلامتیم کم نشده
      تو مثل اینکه فک می کردی یه بازی شبیه resident evil 6 اومده و وقتی بازیش کردی دیدی خیلی با resident evil فرق داره :-/ :-/

  • Metallman33 گفت:

    با عرض معذرت نقد خوبی نبود
    من این بازی رو ۱۶ ساعت تموم کردم از نظر من بازی فوق العاده نسبت به نسخه اول پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت فضا سازی و دشمنان بازی بسیار عالی طراحی شده بودن به نظرم برخلاف اینکه شما به جهان باز بودن بازی ایراد گرفتید از نظر من نکته خیلی مثبتی بود نکته دیگه ای که بهش اشاره نکردید موسیقی متن فوق العاده زیبا این عنوان بود نکته منفی این بازی هوش مصنوعی دشمنان بود که البته با پچی که برای بازی اومد این مشکل حل شد به نظرم بازی از نظر شخصیت پردازی خوب کار شده بود ولی روایت داستان مبهم بود که باید بیشتر کار میشد کلا من رو به یه عنوان گیمر راضی نگه داشت از نظر من یکی از برترین عنوان این سبک توی این نسل بود
    نمره من به این بازی : ۸/۵

  • sina4123 گفت:

    به نظرم بیشتر از ۸ حقشه
    ولی درکل یکی از چیزای که باعث میشه نمره کم داد اوپن ورلد بودنشه
    واقعا مناسب بازی نیست

  • ahkratos3 گفت:

    دو تا خوبی ای که قسمته قبل نسبت به این نسخه داشت این بود که اولا محیط هاش خیلی بسته تر و ترسناک تر بود ،،،دوما تنوع هیولا ها و باس هاش خیلی خیلی بیشتر بود ،،،تو این نسخه همش گیر دادن به زامبی ها وهمه جا هستن ولی قسمته قبل هر چپتر حتی هیولا های معمولیش هم یه تغییری می کردن

  • Amirooo گفت:

    سلام.کاملا با نظر نویسنده محترم موافقم،در حین تجربه این بازی به شدت یاد بازی last of us می افتید.در ضمن یه نکته دیگه در مورد بازی افت فریم های اوایل بازی هست.ولی هر چی جلوتر میرید افت فریم خیلی کمتر میشه.حتی در صحنه های شلوغ.تا اواسط بازی که من رفتم اینجوری بوده.آقای باجلان همچنان نقد کردن و نویسندگیتون کار داره ولی دارید پیشرفت میکنید.یک سری از مشکلات قبلی در متنتون به کلی از بین رفتن.
    به نظر من از نظرات کاربران استفاده بهینه بکنید و ناراحت نشید.چون اونا که شمارو نمیشناسن.شناسنامه هر نویسنده و منتقدی قلمش.به امید موفقیت همه گیمفایی ها

  • همزمان این بازی جذابو بازی می کنم.کمی حال و هوای ترس درجه اش پایین اومده ولی هندلینگ سلاح ها عالی.
    از اپیزد چهار به بعد بازی دوباره ترسناک و مهیب می شه…
    این بازی فضای زیادی برای اجرای ایده های ناب داشت. ولی در مجموع بازیش خیلی خوبه….
    شما فیلم و سریالشم حساب کنید ژانر ترسناک ساختن کار هر کسی نیست و خیلی تفکر و خلاقیت می خواهد…

  • DeadSpace گفت:

    انصافآ هیچ بازیی به DeadSpace و SilentHill نمیرسه . شماره یک Evil بد نبود حالا دو رو هنوز نگرفتم

  • black.flag گفت:

    ممنون بابت نقد
    دوستان ببخشید سؤال بی ربط میپرسم اگه میدونین جواب بدین تو بازی witcher 3 تو منطقه kear Morhan وقتی میخوام پارت اول wolf school gear روکه با dlc اضافه میشه بگیرم باید تو برج signal tower تو یه صندوق چند تا نامه باشه که با برداشتنشون یه کریستال میاد و … ولی صندوق خالیه!!! به جاش جفت صندوق پیش یه جنازه یه نامه هست به اسم نامه عذرخواهی از طرف سازنده های بازی!!! هیچی دیگه پارت اصلی رو که نمیشه گرفت یعنی شیش پارت دیگه هیچ استفاده ای ندارن، این باگ رو میشه کاریش کرد؟ یکی از دلایل اصلی که بازیو از دوباره شروع کردم گرفتن همین لباس بود!

  • playdead1990 گفت:

    ممنون بابت نقد ولی تو نکات منفی با جهان باز مناسب این بازی نیست مخالفم اتفاقا یکی از معدود بازی هائی که جهان باز(البته نیمه بازه)به دردش خورد همین بود چون باعث شده بود هر کسی بر اساس اکتشافی که میکنه پاداش دریافت کنه و اسلحه و موارد دیگه رو ارتقا بده که خب مثل the last of us و resident evil 4 شده بود که بعضی مواقع محیط نیمه باز میشد والبته با اکتشاف بیشتر موارد بیشتری هم از داستان این نسخه و نسخه ی قبلی دستگیر آدم میشد که خب به نظرم خوب بود تنها مشکل بازی این بود که مثل نسخه ی قبل ترسناک نبود و ترس روانشناختی ضعیف تری داشت نسبت به نسخه ی قبل و کوتاهی بازی(که این نسل مد شده)ولی در هر صورت خیلی لذت بردم از این بازی و به کسائی که از tlou و re4 لذت بردن این بازی رو پیشنهاد میکنم.

  • amir2hashmati گفت:

    از نظر من تجربه این بازی واجب چون قطعا دلنشین و کاری به نمرات و نقد هاش ندارم و ایشلا تا چند روز اینده تهیه میکنمش

  • majidam گفت:

    بازیش بسیار زیبا وقشنگ بود من لذت بردم ازش فوق العاده بازی سرگرم کننده و زیبا هست هم مراحلش هم گیمپلیش و هم داستانش هم صداگذاری همه در یکلام عالی بودن

  • از این بازی انتظار ترس داشتم ولی خوب ترسناک نیست
    تا الان ترسناکترین بازی این اواخر ۱ ساعت اول رزیدنت اویل ۷ بود (بعد ۱ ساعت همه چی افت میکنه آخر بازی هم که چیزی نگم‌ بهتره جوک بود )بقیه بازیا این سبک ترسی تو خودشون نداشتن.

  • Hamed72 گفت:

    من هنوز بازی رو تهیه نکردم.ولی معلومه ک تو نقد بازی خیلی عجله کردین و سرسری به قلم آوردید.با توجه به تریلرهایی ک دیدم ازش بنظر بازی خیلی خوب و ترسناکی میومد.طراحی غول ها و باس ها ک عالی بود.جهان باز بودن هم اتفاقا تجربه مجدد رو میبره بالا و آدمو کنجکاوتر میکنه.اتمسفر بازی هم ک عالی بود.پیشنهادم اینه ک بازیهارو روش وقت بزارید نقد کنید.متاسفانه خیلی سمبل کاری بود :no: :no: :no:

  • John Shepard گفت:

    وقتی یک بازی مضخرف بازیافت شده مثل W2k18 که ۱۰ یا ۱۵ ساله از زمانی که دست THQ بود هیچ پیشرفت و نو آوری ای نکرده از Gamespot نمره ی ۷ میگیره یا بازی های …. باگی سافت و سری COD هر دفعه نمره ی ۸ و ۹ میگیرن ولی بازیهایی مثل این که بیشتر جنبه ی هنری دارن و تجاری نیستن اینطور سرشون تو نمره بریده میشه و در آخر متای بین ۷۰ تا ۸۰ میگیرن . حالم واقعا بد میشه .
    مطمئنم هنگام تجربه ی این بازی به شاهکار بودنش پی خواهم برد . مخصوصا امثال من که خیلی وقته بازی ای مثل Evil و Silent Hill های قدیمی بازی نکردیم

    • دوست عزیز مسئله دقیقا همینه که انتظار از این بازی فوق العاده بالا بود ولی نتونست من رو مجاب کنه که تمومش کنم . نسخه اول رو هم میدیدی شما اونم برداشته بود به شدت شبیه به سایلنت خیل بود که حالا یه کم بهتر شده ولی باور کن همیشه ایده جدید هست ولی کار میخواد .
      در ثانی دوستانی که خوبی های جهان باز اشاره میکنن باید بهشون بگم که یکی بهترین ایده های ترسناک کردن قرار دادن شما تو یک محیط بسته هست ولی وقتی موقع مبارزه توی یه پارکینگ بزرگ باشی یا توی شهر باشی خیلی راحت یاد میگیری به گوشه قایم شیراز دوباره شروع کنی کشتن دشمن ها ولی شما همون اولین صحنه مواجهه با زامبی ها رو ببینی ( البته با وجود این که کاملا قابل پیش بینی بود و ترسناک نبود ) ولی باز هم شما فرض کن تو یه پارک مثلا با این روبرو میشی٬ خوب پا میشی فرار می‌کنی میری نه این که درگیر بشی . ولی باز هم میگم محیط و لذت بازی تو محیط های بسته به شدت بهتر بود

      • playdead1990 گفت:

        محمد حسین باجلان
        حرف شما درسته در مورد محیط باز ولی شما اینم در نظر بگیرید که این بازی بیشتر هم سبک re4 و thou یعنی تو این نسخه بیشتر سعی کرده بود به اینا شبیه بشه که کار درستی هم بود بلاخره با یه بازی اکشن-بقا طرفیم نه ترسناک و خب بلاخره بخش ارتقا اسلحه و شخصیت باید تو یه همچین بازی باشه و بدون محیط نیمه باز نمیشه از این بخش چیز خوبی درآورد یه نکته ی دیگه ای هم که وجود داره اینه که اگه دقت کنید سایلنت هیل هم محیطش باز بود ولی از طریق اتمسفرش یه نوع ترس روانشناختی تو گیمر ایجاد میکرد این بازی هم به نوعی از ترسی مشابه سایلنت هیل بهره میبره.

    • Strixxx گفت:

      براساس سبک نمره میدن منتقدا هم فرق دارن

  • McDelijani گفت:

    متاسفانه نقدهای گیمفا تا حدودی هویتشونو از دست دادن و انگار براساس متای بازی یا نقدهای دیگه نمره میدن. همچنین کاملا مشخص بود که نقد هول هولکی انجام شده و حتی بازی رو به پایان هم نرسونده بودن. امیدوارم این روند در آینده تغییر کنه.

    • 2B گفت:

      شدیدا هم نظرم با شما عنوانی که متاش بالا باشه از سایتهای فارسی زبان هم نمره بالایی میگیره عنوانی هم که متاش پایین بشه نمره پایین ،الان راجب Middle Earth Shadow of Wa ببینید چه اختلاف نظری بین یوروگیمر و مثلا پالیگان تو نقد و نمرده هست …نسخه اول این بازی هم خوب بود منتها بیشتر بخاطر مشکلات فنی نمره کم دادن

  • Yoshimitso گفت:

    انتظارم بالاتر بود تو ترسناکی ولی فعلا تو کار اوتلست۲ هستم ایشالا بعد اون فعلا که حسابی ترسناک بوده

  • Dark Calling گفت:

    نظر منتقد قابل احترام، ولی بنظر من بازی نکته منفی خاصی نداره فقط یکم افت فریم اونم خیلی کم ی جاهایی، ولی من نفهمیدیم این ایده های جدیدی که همه میخوان چیه؟ دیگه ترسناک همینه دیگه شاخو دم نداره که، خلاصه بازیش خیلی عالیه و حتما بخرید

  • Hossein E 47 گفت:

    ما که رو پیس داریم میزنیم از خوبیهاش شروع کنم بهینه سازیش خیلی بهتر شده به طوری که سیستمی که نسخه قبل ۳۰ میگرفت اینو با همون تتظیمات ۴۵ میگیره نوع حرکات روان شده و اونقد سنگین نیست داستان بازی هم جالب بود واسم از خیلی از بازیهای جدید بهتر بود تا الان استفانو ولی اونجور که میخواستم روش تاکید نشد ولی بازم شخصیت عالیی داره از نظر سختی تفاوت زیادی برای من نداشت من بهش ۹٫۵ تا اینجای کار میدم

  • Paysoul گفت:

    سلام آقای آقابابایی میدونم صحبتم ربطی به این قسمت نداره ولی میخواستم یه خواهشی کنم ازتون اگه امکانش هست یه راهنما مثل دارک سولز ۳ واسه دارک سولز ۲ هم بنویسید شدیدا احتیاجه.خیلی وقت پیش قولش رو داده بودید بعد از راهنمای بلادبورن دارک سولز ۲ رو هم بنویسید .ممنون و باز هم پوزش واسه بیربط بودن کامنتم چون واقعا نمیدونستم کدوم قسمت باید این موضوع رو مطرح کنم

  • For V گفت:

    تمام جنبه های بازی در نقد نیومده بود و بصورت سر سری بود.به نظرم نمیشه بعنوان یه نقد کامل در نظر گرفت این متن رو.حس میکنم درست بازی رو تجربه نکرده بودید و خیلی سریع و گذرا به بخش هایی از بازی اشاره کردید و وارد جزئیات و مسائل کلیدی بازی نشدید.

  • البته این اسمش نقد نیست کوبیدن :smug:
    من که تا چپتر ۶ رفتم و هیچ مشکل خاصی ندیدم جهان باز شدن بازی هم بهترش کرده و جست و جو در محیط بازی واقعا می چسبه و اگه بازی رو روی درجه های سخت ترش بازی کنی خیلی هیجان انگیز تر میشه و همیشه باید به دنبال مهمات هم باشی و بیشتر از مخفی کاری استفاده کنی ترسناکی بازی هم نسبت به نسخه ی اول کمتر شده که اونم قابل چشم پوشی هست 😉
    از نظر من امتیاز ۹٫۵ حقشه و به علاقه مندان این سبک به شدت توصیه می کنم :yes:

  • ممنون از نقدتون…٧ هم زیاد بود برای این بازی!
    یه چیز تکراری غیر قابل تحمل!
    باید بترسی ولی هیچ چیزی واسه ارائه نداره!

  • ali ghorbany گفت:

    این طور که معلومه بازی خیلی عالی شده پنجشنبه میگیرمش

  • عالی بود، استفانو خیلی شخصیت جالبی داشت… با لحظه ی مرگ افراد اثر هنری میساخت! شنیدم هیروی jhin در league of legends شباهت زیادی بهش داره! اون آخرای بازی تو اون بیابون چه موسیقی ای داشت! دوستان حتما تجربش کنید عالیه… راستی سعی کنید از بازیای داستان محور و خطی مثل همین بازی حمایت کنید منظورم اینه که پایرت دانلود نکنید( اصل بخرید) که بلایی که به سر ویسرال گیمز اومد به اینا هم نیاد 😥 :rose: :rose:

  • من خیلی کم تجربش کردم ولی باید گفت واقعا عالیه، به شخصه در مورد این داستان و گیمپلی (که کمی از خطی بود فاصله بیشتری گرفته و آزادانه‌تره) برای این سری مطمئن نبودم ولی الان باید بگم واقعا عالیه 😀 حس ترس شاید کمرنگ تر شده باشه (در مقایسه با اون چیزی که در نسخه اول وجود داشت) اما جای اون رو استرس و بیقراری و ترسای روانی دیگه ای پر کرده مثل اینکه حالا واقعا به اون چیزی که باید میرسیم یا نه یا مثلا اینهمه تلاش قراره به چیزی ختم شه؟ البته کم تر شدن ترس به خاطر شخصیت تغییر یافته سباستین هم هست که هر طور شده میخواد دخترشو نجات بده و تقریبا مشخصه چیزی جلودارش نیست خطر اسپویل (مخصوصا وقتی در مبارزه با باس فایت Father Theodore خاطرات سباستین از نسخه اول زنده میشه و مشخص میشه سباستین وحشی تر از اون موجوداته و میگه من به بار کشتمتون ایندفعه هم میتونم و نابودشون میکنه :laugh: :laugh: )
    واقعا نمی‌دونم چرا منتقدان دوست دارن به این سری بازی نمره کمی بدن واقعا ۹ لایقشه و کمتر از اون منطقی نیست یه جوری شده انگار اگه در نقد این بازی ایراد نگیرید و نمره ۸ یا ۷ بهش ندین یعنی اشتباه نقدش کردین.. :-))

  • ali.stop گفت:

    من الان قسمت پنج بازی هستم تا اینجا به خاطر بزرگ شدن محیط بازی ترس بازی کمتر شده از یه طرف محیط بازی بزرگ تر شده خوبه و میشه تو مپش بگردی یجورایی حس حال فیلم walking dead رو داره از طرفیم ترس بازی کمتر شده و مثل نسخه قبلی نیست

  • mohammad-007 گفت:

    در همسایگی یک لاشی 😀 (استفانو) 😀

  • taxi driver گفت:

    هنوز نتونستم تجربش کنم ولی صد در صد بازی خوبیه به اعتبار میکامی و نسخه اولش که از نظر من قشنگ بود

  • vergil2max گفت:

    الان من موندم چرا از دیروز صبح نظرم ثبت نشده.مگه حرف بدی زدم.به عنوان یکی از قدیمی ها سایت شاید زیاد نظر ندم ولی رک حرف میزنم و تا به حال یک کلمه نامناسب به کار نبردم.
    به هر حال.نقد ضعیفی بود و بهتر بود منتقدای کار پخت تری مثل اقای اقابابایی یا اقا میثم نقد این بازی مهم را مینوشتن.واقعا که.منتقدی که نتونه نقد کار خودش را تحمل کنه همون بهتر نقد نکنه.

    • سلام خدمت شما. عرض کنم حضورتون که نظرات تماما منتشر میشن مگر این که اتفاقی لا به لای نظرات اشتباهی صورت بگیره و منتشر نشن و بنده خودم مستقیما نظارت دارم روی نظرات مقالات. قاعدتا اگر دیروز نظرتون منتشر نشده الان این نظر هم نباید می شد. ببینید شما ازاد هستید که نظرتون رو بگید و دیدی که با وجود خیلی مشکلات باز هم ما ازاادی بیان کاربرامون رو برگردوندیم و می دونید که من تمام نظرات رو غیر از توهین منتشر میکنم. شاید شما دلتون بخواد یه مقاله رو من ننویسم و شخص دیگری بنویسه و یا برعکس. این توهین نیست اصلا و دلیلی نداره نظرتون منتشر نشه. شاید هر شخصی از نوع نوشتن یکی خوشش بیاد و مثلا یکی دیگه اون رو نپسنده. مادامی که این موضوع در قالب یه نظر محترمانه مظرح بشه که توهین نیست و قطعا منتشر خواهد شد مخصوصا جایی که من نظارت داشته باشم. پس من بهتون اطمینان خاطر میدم که نظر شما به عنواتن یکی از قدیمی ترین کاربرای سایتمون صد در صد منتشر میشه چون تا به حال نظری توهین امیز و .. ندیدم ازتون. عذر میخوام اگر دیروز اتفاقی رخ داده و نظرتون منتشر نشده.

  • EIMPIIIWAR گفت:

    اقا محمدحسین نقد بسیار زیبا،کوتاه و مفیدی بود و در عین کوتاه بودن نقد به همه ی نکات ریز و درشت،ضعف وبرتری های این بازی پرداخته شده بود سپاس گذارم و خسته نباشید.

    بعضی از دوستان خوب این سایت واقعا دارید خرده وعیب میگیرید به نقد اقای باجلان چرا؟ببینید من این بازی رو انجام دادم و دارم انجام میدم تا بازی رو تموم نکنم نمیتونم از خوبی ها و ضعف هاش سخن بگم ولی تا اینجای کار،از نظر دایتانی و شخصیت پردازی عالی است بازی،موسیقی بازی خوبه ولی عالی نیست،ونقطه ضعف های بسیاری من دیدم تازه تا اینجای کار،از گرافیک بازی فقط نورپردازی اون عالیه ولی تو همه ی ضمینه های گرافیکی نقطه ضعف های داره(بافت بازی ،باگ های اعصاب خوردکن)سیستم گان پلی واقعا خشک وسخته و واقعا اعصاب منو خورد میکنه،ایا بازی ترسناکه؟نه
    من به نمره ای که اقای باجلان به این بازی داد موافقم و کاملا انصاف رو رعایت کرد.
    من واقعا خودم از این بازی دفاع تمام قد میکنم و کردم میتونید پست های قبل از عرضه بازی رو نگاه کنید ولی بخواهید نویسنده محترم رو بکوبونید واقعا کار درستی نیست(تمام نویسنده های سایت واقعا حرفه ای هستند ونقدهاشون منصفانس)بی انصافی نکنید دوستان،بازی ضعف های داره.

    • Metallman33 گفت:

      درست هر بازی مشکلاتی داره ولی حسن های خوبی داره که اونها رو میپوشونه به یه عنوان یه گیمر حرفه ای میگم نقد خیلی ضعیف بود این دوست خوبمون این بازی رو دو ساعت هم بازی نکرده البته اشکالی نداره حتما این سبک بازی رو دوست نداره من این بازی رو جزوه اولین نفراتی بودم که تموم کردم واقعا به عنوان یه گیمر که این سبک بازی رو دوست دارم راضی کرد و نمره ۸/۵ رو حق این بازی می دونم

    • neiten گفت:

      دوست عزیز دیگه از بازی ترسناک چه چیزی میخای
      بایدچطوری بشه که بگی ترسناک؟؟؟
      ترسناک دیگه ب چی میگن مگه ..؟
      هر بازی ترسناکی که نباید مثل نسخه قبل یا شبیه یه
      بازی ترسناک دیگه ای باشه که ما خوشمون بیاد.

  • adams-khersi گفت:

    ۸ بهترین نمره بود براش، چه زود ام قیمتش افت کرد، امرو دیدم پلمش ۱۷۰!!

  • Alirezaya گفت:

    با اینکه بازیش نکردم تا الان اما شدیدا دنبالشم همچنین نقد کار نشده بود بهتر بود یه هفته دیگه هم روی بازی و هم روی نوشتن نقد کار میکردین تا هم درکتون از بازی کامل بشه و هم موسیقی و صدا گذاری رو از یاد نبرده باشی

  • ragnaros گفت:

    نمره ۸ برای این بازی واقعا زیاده
    بنظرم نمره ۷ (یا حداکثر ۷٫۵) مناسبتره

  • Ascent گفت:

    این بازی مطمئنا نقاط قوت و ضعف های خودش رو داره و یکی از بهترین بازی های survival horror است اما بنظرم بزرگترین نقطه قوت این بازی شخصیت پردازی اون مخصوصا شخصیت اصلی اونه و صحنه های احساسی اون مخصوصا با اون موسیقی غم انگیز بازی واقعا آدمو به گریه می اندازه(حداقل برای من که اینطوری بود) نقطه قوت دیگه اون سخت بودن نسبی باز یه و اشکالی که در مورد اپن ورلد بودن بازی گرفته شده کاملا نادرسته. چون که اولا جهان بازی معمولا محتوای زیادی برای ارائه داره و اتمسفر فوق العاده رو هم اضافه می کنم،شما قسمت اول بازی رو در جنگل بیاد بیارید که چقدر اتمسفر اون گیرا و جذاب بود. دلیل دوم هم اینه که بازی تعادل مناسبی بین اپن ورد بودن و در محیط بسته بودن داره و برخی مرحله ها در محیط بسته مانند چپتر ۱۰ اتفاق میفته ضمنا اینکه بازی ایده جدیدی به همراه نداره یه ذره اشکال داره، چون که ایده و نوآوری اصولا در دو بخش ی گیم پلی و داستان مطرحه: داستان بازی نوآوری خیلی خاصی داره و اگه فردی خلاف این رو میگه فقط یک بازی مشابه از لحاظ داستانی معرفی کنه. اما در بخش گیم پلی حق با منتقد عزیز می باشد.

در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا
در همسایگی شیطان | نقد و بررسی The Evil Within 2 - گیمفا