برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا

برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2

امیر محمد جیریایی
۲۱:۲۴ ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا

تک تیرانداز. محبوبیت این کلمه به ظاهر ساده به قدری زیاد است که همه ساله تمامی عناوین اول شخص شوتر بزرگ سعی می کنند تا حداقل یکی از مراحل خود را به این بخش اختصاص دهند. لذت این تجربه به قدریست که در ۲ سال پیش عنوانی با نام Sniper: Ghost Warrior عرضه شد که تماما هدف خود را بر روی یک تجربه تک تیرانداز قرار داده بود. عنوانی که هر چند معایب بسیار فراوانی داشت اما توانست ۲ میلیون نسخه بفروشد. این موفقیت ها باعث سرآغازی برای ساخت قسمت دوم شد. اما این بار City Interactive آمده تا با جبران اشتباهات گذشته جدا از فروش بالا ، خاطره ای خوب از لحاظ نمرات هم به جای بگذارد.

نام : Sniper: Ghost Warrior 2

سبک : Action/Shooter/First-Person

سازنده : City Interactive

ناشر :City Interactive

پلتفرم : Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360 ، PlayStation Vita ، Wii U

تاریخ انتشار ایران :  ۲۶ دی ۱۳۹۱

تاریخ انتشار جهانی : ۲۰۱۳/۰۱/۱۵

 

ارواح وارد می شود :

با وعده یک داستان حماسه ای و به نگارش در آمده توسط برترین نویسندگان Sniper Ghost warrior 2 آمده تا در این بخش یک روایت سینمایی و جذاب را ارایه دهد. البته این وعده ایست که استدیوی City Interactive داشته و برای عنوانی که قسمت اول یکی از بدترین داستان سرایی  را داشته امری جسورانه به نظر می رسد.

در سال ١٩٩٣ و پس از سرنگونی دولت دموتراتیک Isla Trueno جنگی بین بوسنی و صربستان اتفاق می افتد. در این بین هم شخصیت اصلی بازی که مشاور امنیتی و خصوصی کاپیتان کول اندرسون از جناح بوسنی می باشد ، برای کمک به همرزمان خود و سرکوب کردن اقدامات دشمن که صرب ها خواهند بود، ماموریت های مختلف خود را به مانند یک روح در سراسر جهان از جمله جنگ های شهری در سارایوو تا جنگل های استوایی در برمه و کوه های تبت برای دستیابی به اهداف خود آغاز خواهد کرد. در این بین شخصیت اصلی برای موفقیت در ماموریت های خود سختی هایی از جمله شکنجه ، سرمایی فراتر از حد تصور و .. را به جان خواهد خرید .ماموریت هایی که فقط یک تک تیرانداز قادر به تحمل آن می باشد.

به هر حال این تنها گفته هایسست که City Interactive از هسته اصلی داستان بازی در این نسخه اعلام کرده است و با توجه به درس گرفتن از اشتباهات گذشته به نظر می رسد که در این نسخه با داستان بهتر و همچنین روایت بهتری روبرو خواهیم شد.

Sniper: Ghost Warrior 2

یک شلیک و یک کشته :

گیم پلی S:GW 2 از هر جهت که به آن نگاه می کنیم یک پیشرفت قابل توجه به حساب می آید. به مانند گذشته هنوز هم اسلحه اسنایپر دوست و یار همیشگی بازیباز می باشد. هر چیزی که در بازی با آن سر و کار خواهیدداشت بر پایه اصول و دنیای واقعی طراحی شده است.سرعت باد و جهت آن ، سرعت ضربان قلب ، میزات تغییر پذیری گلوله در زمان شلیک و همچنین فاصله هدف جزو مواردیست که برای یک شلیک موفق و شعار اصلی بازی (( یک شلیک ، یک کشته)) رعایت آن ها امری ضروری می باشد. کافیست تا به یکی از این موارد توجه نشود و تیر به خطا برود تا دشمنان مانند مور و ملخ بر سر بازیباز بریزند. تیم سازنده در زمینه تنوع اسلحه هیچ گونه کمبودی برای بازیباز نگذاشته است. داشتن یک زرادخانه کامل از سخت افزار های نظامی مدرن ، اسلحه ، موادمنفجره و پیشرفته ترین ابزار های تاکتیکی شما را به عنوان یک شکارچی کاملا مجهز شده در پیشبرد ماموریت ها قرار خواهد داد. نحوه پیش برد ماموریت ها نیز در نوع خود بسیار تحسین برانگیز کار شده است . به عنوان مثال برای ترور یک هدف بازیباز می تواند با گذاشتن یک بمب C4 در ساختمان آن جا را با خاک یکسان کرده و بدون هیچ گونه دردسری کار را به اتمام برساند. اگر باز هم بازیباز به این موارد هم راضی  نشد گرفتن یک اسلحه M4 در دست و زدن به قلب دشمنان به مانند رمبو صحنه های هیجان انگیز زیادی را به ارمغان بیاورد. البته اگر باز هم به هیچ کدام از این دو راه علاقه مند نیستید با استفاده از یک چاقو می توانید به مانند یک روح و البته با هوش بسیار و بینشی بدون هیچ گونه سر و صدایی اقدام به ترور هدف ها کنید. در بعضی مراحل هم باید به صورت همکاری و با توجه به دستورات دوستتان ماموریت ها را به اتمام برسانید. بدین صورت که همکار شما با در دست گرفتن یک دوربین محل هدف ها را شناسایی کرده و شما در نقش یک تک تیرانداز اقدام به ترور آن ها خواهید کرد.

گذشته از این موارد ، این بار بازیباز می تواند با استفاده از دوربینی که در دستان خود دارد دشمنان را به مانند اسپلینتر سل : کانوکشن مارک گذاری یا همان علامت گذاری کرده تا بتواند راحت تر به مکان آن ها دسترسی پیدا کند. البته صبر کنید هنوز باکشتن دشمنانی که در جلوی چشمان شما هستند کار تمام نشده است. در گوشه و کنار محیط های بازی و در مکان هایی که حتی به فکر بازیباز همخطور نخواهد کرد تک تیرانداز هایی دقیقا به مانند شما استتار کرده اند تا در صورت مشاهده هر گونه خطر بازیباز را از پای در آورند. از این لحظه به بعد است که بازی هوش بالایی را از شما خواهد طلبید. درخشش نور تفنگی از دور دست ها ، گشت زدن محیط با استفاده از دوربین برای پیدا کردن این تک تیرانداز ها گزینه های خوبی می باشد. البته در این بین نقشه ای هم در گوشه تصویر نمایان خواهد شد که میزان تعداد دشمنان وهمچنین فاصله با هدف را به نمایش در خواهد آورد. با استفاده از قابلیت جدید بازی که یک دوربین دید در شب وحرارتی می باشد ، توانایی دیدن دشمنان حتی از پشت دیوار هم فراهم خواهد شد که در شرایط دید محدود کمک شایانی به بازیباز خواهد کرد.

دوربین حرارتی برای دید در شب هم کارایی خواهد داشت.

برای یک تک تیرانداز مخفی کاری کلیدی برای زنده ماندن می باشد. اگر فعلا با این پیش نمایش با ما همراه بوده اید بیشتر در مورد بخش های اکشن توضیحاتی ارایه شده است. اما این حرف ها بدان معنا نیست که سازندگان از بخش مخفی کاری غافل شده اند. با استفاده از لباس هایی که قابلیت استتار را می دهد بازیباز می تواند خود را به شکل محیط دربیاورد. نقش چاقو در مخفی کاری بسیار مهم می باشد و این بار به لطف تغییر موتور بازی می توان روش های کشتن بسیاری را بر سر دشمن نگون بخت پیاده کرد. از جمله این که می توان گلوی دشمن را برید یا اول ضربه به پهلوی وی زده و با یک حرکت سریع گردن وی را شکست. حتی در مواقعی هم پیش می آید که می توان بدون کشتن حتی یک دشمن و فقط ترور کردن هدف ماموریت ها به اتمام برسد. نکته ای که تیم سازنده در هر تریلر بازی سعی کرده تا مانور خوبی بر روی آن بدهد در مورد صحنه هایی سینمایی است که به وفور در بازی یافت خواهد شد. به عنوان مثال در صحنه ای دو تک تیرانداز به صورت همزمان با یکدیگر به سمت هم شلیک کرده و در این قسمت می توان مشاهده کرد که چگونه دو گلوله مماس با هم از کنار یکدیگر رد می شوند و دیوار را سوراخ کرده و آن تک تیراندازی که دقت بهتری داشته تیرش به هدف خواه خورد یا در بخش دیگر دشمنی با شما درگیر می شود و اینجاست که قسمت های هیجان انگیز دکمه زنی هم خودی نشان داده و با موفقیت در زدن دکمه ها شاهد یک تمام کننده فوق العاده حرفه ای بر روی دشمنان خواهیم بود. با استفاده از اسلحه تک تیرانداز بازیباز در بعضی مواقع نارنجکی که به دشمنان آویزان شده است را هدف قرار داده و با این کار باعث چند دشمن و تکه تکه شدن آن ها شود.

لحظه های سینمایی. روشی برای بالا رفتن آدرنالین و هیجان.

قسمت اول تماما در یک جنگل دنبال می شد و همین نکته بهانه خوبی بود تا بعد از مدتی بازیباز احساس خستگی و از محیط دلزده شود. تیم سازنده با آگاهی از این مشکل به بهترین نحو ممکن در قسمت دوم سعی در بهبود آن کرده استو با محیط ها و تنوع ماموریت های بی نظیری روبرو خواهیم د..  از ضخره های سنگی تبت تا جنگل های سرسبز فیلیپین یا مناظق شهری و جنگ زده سارایوو و کوه های پوشیده از برف هیمالیا که تماما به مانند واقعیت طراحی شده اند تک تیرانداز ها گذری در این مکان ها خواهند داشت و با مهارت کافی باید خود را با این محیط ها انتطباق دهند. چه در نوک کوه های پر از رف هیمالیل که سرما تا مغز استخوان می رساند و یا شلیک از طریق پنجره ی یک ساختمان در خیابان های سارایوو ، این مهارت بازیباز را می رساند تا بتواند خود را با این محیط ها سازگار کند. به مانند قسمت گشته با انتخاب هر کدام از درجات سختی که از آسان ، متوسط و سخت تشکیل می شوند در ساختار بازی هم تغییراتی ایجاد خواهد شد. در درجه سختی آسان شما نیازی به فکر و دقت ندارید چون محل اصابت گلوله به وسیله نقطه ای کوچک و قرمز رنگ نشان داده می شود. دشمنان نیز در این حالت به رنگ قرمز در می آیند تا بازی بیش از پیش برایتان آسان شود. اگر هم بازیباز بخواهد میزان تغییر پذیری باد را داشته باشد و عوامل جاذبه مثل وزن و تعادل تاثیری نداشته باشد انتخاب درجه متوسط گزینه خوبی به نظر می رسد . در درجه سختی هیچ کدام از حالت های بالا فعال نیست و خودتان باید دشمنان را پیدا و محل اصابت گلوله را محاسبه کنید و حتی توانایی حبس کردن نفس را هم نخواهید داشت.

اطلاعات چندان زیادی از بخش مولتی پلیر نیست ولی با در این حالت هر بازیکن در نقش یک تک تیرانداز قرار خواهد گرفت و با قرار گرفتن به صورت تصادفی در نقاط مختلف نقشه ها باید با دیگر تک تیراندازان به رقابت و جدال بپردازد. تمامی امکانات و وسایلی که در قسمت تک نفره با آن ها سر و کار داریم . مانند دوربین دید در شب ، مارک گذاری و همچنین اسلحه های بیشتر برای یک رقابت هیجان در بخش مولتی پلیر هم وجود خواهد داشت .در آخر هم تنها کسی که بتواند در بین این رقابت فشرده سربلند از میدان نبرد خارج شود پیروز میدان خواهد بود.

نمایی از همکاری تیمی در بازی.

با CryENGINE 3 دنیا زیباتر می شود :

نسخه قبلی با موتور  Chrome Engine 4 ساخته شد و علی رغم نمایی زیبا از جنگل با کمی دقت به راحتی می شد عمق فاجعه را در گرافیک فهمید که طراحی زشت صورت ها که به مانند پلاستیک بودند و انیمیش شخصیت ها تنها گوشه ای از این فاجعه می باشد. اولین نکته ای که بلا فاصله در هنگام مشاهده ویدیوها جلب توجه بسیاری خواهد کرد در مورد گرافیک بازی می باشد که این بار به لطف استفاده از موتور قدرتمند CryENGINE 3 و همچنین بنا به گفته های city-interactive گرافیکی خیره کننده را ارائه خواهد داد. جزئیات محیط و همچنین غنی بودن آن در مقایسه با قسمت اول به قدری زیباست که در مقایسه با قسمت یک شوخی به نظر می رسد. محدوده دید بازیباز بسیار گسترده تر از قبل شده و نورپردازی به عنوان یکی از عوامل که تاثیر بسیاری در بهتر شدن گرافیک خواهد داشت در این نسخه نمود بهتری پیدا کرده است. نحوه شکسته شدن نور از میان شاخ و برگ های درختان کاملا طبیعی بوده و نوری که از پنجره ای ره به داخل پیدا می کند به زیبایی هر چه تمام تر نمایش داده می شود. جزییات شخصیت ها پیشرفت بسیاری را به خود دیده است اما برای عنوانی که با موتور CryENGINE 3 ساخته می شود جای کار بیشتری را خواهد طلبید. همچنین انیمیشن شخصیت ها هم در زمان برخورد تیر و اصابت چاقو کاملا از روی واقعیت طراحی شده است و این تلاش بسیار سازندگان را می رساند.

کیفیت بافت ها و آبجکت ها در این نسخه بیشترین پیشرفت را داشته است و رنگ بندی عالی محیط به خصوص در محیط های بسته نکته ایست که باید به آن توجه کرد.  تخریب پذیری بازی چندان زیاد نیست ولی تاثیر پذیری آن در سطح خوبیست. فرو ریختن یک ساختمان جلوه بسیار جالبی را دارد. این بار تیم سازنده تمامی سلاح ها را از روی مدل های واقعی طراحی کرده است تا دیگر از این حیث ایرادی نتوانبه بازی گرفت. البتهبعضا در نمایش های بازی پیش آمده که بافت ها بعضی از اشیاها به خصوص جعبه ها بعد از چند ثانیه نمایان می شود و حتی در بعضی از مواقع حتی چند ثانیه ای برای تشکیل این بافت ها طول خواهد کشید که برای بازی هایی که در این سال عرضه می شوند اصلا جالب نیست. همچنین CryENGINE 3 این اجازه را می دهد تا دشمنان بیشتری در محیط به نمایش دربیایند.

بزرگترین برگ برنده Sniper: Ghost Warrior 2 در مورد گرافیک آن می باشد.

همه می دانید که هفت عجایب در دنیا وجود دارد اما هوش مصنوعی قسمت اول SNIPER به قدری عجیب و غریب بود که قرار دادن آن در بین هشتمین عجایب چندان هم بیراه نیست! دیدن بازیباز از فرسنگ ها کیلومتر دورتر و آن هم در حالی که شما استتار کرده اید و از همه بدتر تیر خوردن با چنین فاصله ای از طرف دشمنان آن هم فقط با یک کلت و یا در بعضی مواقع ندیدن شخصیت حتی از فاصله نیم متری همگی برای تبدیل شدن به عجایب کافی می باشد ! این بار دیگر خبری از این اشتباهات احمقانه نیست و هوش مصنوعی دشمنان تا جایی که امکان دارد سعی شده تا به مانند واقعیت طراحی بشود. اگر زمانی آن ها از حضور شما با خبر شوند و البته از مکان بازیباز هم خبری نداشته باشند به چند دشته تقسیم خواهند شد و تا شما را پیدا نکنند آرام نمی شوند. دیگر در مواقعی که بخواهید به صورت مخفیانه از کنار دشمنان رد شوید متوجه حضورتان نمی شوند و نکته جالب اینجاست که در مواقع پیش خواهد آمد که حرکات غیرقابل پیش بینی هم انجام بدهند.

بازی در زمینه لحظات سینمایی برایتان کم نخواهد گذاشت.

موزیک و صداگذاری :

عناوین مخفی کاری و تک تیراندازی باید توجه بسیار خاصی به بخش صداگذاری کنند و این نکته ایست که در S:GW 2 رعایت شده است. این بار صدای تمامی اسلحه از روی مدل های واقعی ظبط شده است و فرق صدای یک مسلسل با M4 کاملا مشخص است. صداگذاری شخصیت ها هم با این که چیز زیادی از آن گفته نشده ولی از آن حالت آماتور گونه قسمت قبلی هم فاصله گرفته است و این بار از افرادی که حداقل واقعا نام صداپیشه را یدک می کشند استفاده شده است. از موسیقی های بازی هم کم و بیش شنیده ایم و این موسیقی ها با توجه به موقعیت بازیباز تغییر پیدا خواهد کرد. به گونه ای که در هنگام اکشن بالا سرعت ریتم موسیقی باعث بالا رفتن آدرنالین خون بازیباز خواهد شد همچننین سعی شده ت از موسیقی ها هر قوم و محیط برای آن منطقه استفاده شود. به عنوان مثال در تبت با موسیقی هایی بیشتر از تم آسیای شر قی را خواهیم شنید.

یک شلیک ، یک مرگ

حرف آخر :

در آخر باید گفت اگر بخواهیم نگاهی کلی به نمایش هایی که تاکنون از Sniper: Ghost Warrior 2 به نمایش در آمده است داشته باشیم. با عنوانی روبرو خواهیم شد که از هر جهت یک پیشرفت به حساب می آید. City Interactive انصافا زحمت بسیاری برای قسمت دوم کشیده است و این را می توان از تغییر موتور بازی به CryENGINE 3 و دیگر موارد فهمید. با این اوصاف هر طرز تفکر ناامید کننده ای که برای قسمت دوم با تجربه قسمت اول در ذهنتان به وجود آمده است را دور بریزید. زیرا  S:GW 2 قرار است تا لذت یک تک تیرانداز را به روح و جان شما منتقل کند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا
برخاسته از میان ارواح / پیش نمایش Sniper: Ghost Warrior 2 - گیمفا