سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا

سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند

اشکان عالی خانی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا

به تازگی با استودیوی Bloober Team، سازنده عنوان ترسناک Observer مصاحبه‌ای انجام شده و اطلاعات و جزئیات جالب و مفیدی از این عنوان به دست ما رسیده است. برای مطالعه این جزئیات، با گیمفا همراه باشید.

با توجه به نمایش ها و اطلاعاتی که از بازی Observer دیده و شنیده‌ایم، استودیوی لهستانی Bloober Team موفق شده یک جو و حال و هوای متفاوت و نو را به عناوین سبک وحشت بقا اضافه کند و می‌خواهیم ببینیم که آن ها چگونه و با چه هدفی دست به این کار زده‌اند. از تیم سازنده بازی ابتدا در همین مورد سوال می‌شود؛ با توجه به فرمول های قدیمی و جواب پس داده شده‌ی سبک وحشت بقا، چرا و چگونه یک استایل بصری و نوع روایت خاص و یکتا انتخاب و خلق شده است. Bloober Team پاسخ می‌دهد که آن ها دید کاملا مشخص و روشنی از بازی خود داشته‌اند و بیشتر از این که روی عناصر اکشن و مهارت ها تمرکز کنند، برروی جو و اتمسفر و حس تجربه بازی تمرکز کرده‌اند؛ همین موضوع باعث می‌شود کلیشه‌هایی مانند پریدن هیولا جلوی صورت شما از بازی حذف شود. استودیوی سازنده برروی مواردی مانند تولید و ساخت محیط اطراف، نورپردازی و نشانه‌های صدایی، تاکید بسیاری دارد.

به گفته سازندگان، بازی Observer مانند یک ناامیدی درون ذهن است؛ سختی هایی که مردم ۲۰۸۴ Krakow هر روز آن ها را تجربه می‌کنند. این ترس، از دل همین درگیری های ذهنی و ناراحتی ها به وجود می‌آید و نا امیدی آن ها در اداره کشور، باعث ترسی باور پذیر و طبیعی می‌شود. آن ها حتی نگران این هستند که در صورت شورش و انقلاب، Chiron ذهن آن ها را هک خواهد کرد و به دنبالشان خواهد آمد. عنصر هک ذهن به همین دلیل طراحی شده که یک نوع ترس ذهنی و روان شناسی را به مخاطب القا کند و همچنین پیشرفت فناوری ها در آینده را به خوبی نشان می‌دهد. البته این بدان معنی نیست که در بازی هیچ گونه عناصری از بازی‌های وحشت بقای کلاسیک مشاهده نمی‌کنیم. به مانند بازی های کلاسیک، همچنان یک آنتاگونیست به دنبال شما است و صحنه‌های ترسناک ناگهانی دیده می‌شوند اما تعداد آن ها اندک و کم است. در Observer یک حس ترس متفاوت و احساسی و روان شناختی در بازی وجود دارد و کاملا با ترس‌های زامبی محور متفاوت است.

پس از این، از تیم سازنده بازی پرسیده می‌شود که چرا با وجود عناصر و فرمول های ثابت شده و جواب پس داده سبک وحشت بقا، از یک راه و روش و سبک و سیاق متفاوت استفاده شده است و همان طور که گفته شد، چرا ترس بازی بیشتر ذهنی و روان شناختی است تا واقعی و فیزیکی. تیم سازنده بازی توضیح می‌دهد که این، یک اقدام و روش کاملا جدید است. آن ها عقیده دارند برای مدت بسیار طولانی و زیادی، بازی های ترسناک در صنعت‌ بازی‌های ویدیویی شامل اکشن، واکنش و تیراندازی و فرار می‌شدند؛ آن ها قصد داشتند که به بازی‌بازان یک حق انتخاب بدهند تا یک چیز جدید را تجربه نمایند؛ سبک و سیاقی (زیر سبک) که خوشان به آن می‌گویند «ترس مخفی». در واقع منظور سازندگان از ترس مخفی، ترسی است که واضح و فیزیکی نیست بلکه حس می‌شود و درون ذهن هر بازی‌باز ممکن است به شکل متفاوتی وجود داشته باشد. در صحبت‌ها، به فیلم ترسناک industry نیز اشاره می‌شود؛ فیلمی که در آن زیر سبک های بسیاری مانند خشونت و تکه تکه کردن و هیجان ها و ترس روان شناختی وجود دارد و همه را شامل می‌شود. به عقیده سازندگان، در صنعت بازی های ویدیویی، این زیر سبک ها به ندرت یافت می‌شود یا اصلا یافت نمی‌شود و رنج تجربه ها کوتاه شده است.

از تیم سازنده در مورد حجم و غلظت ترس ذهنی و تعادلی که در مورد آن وجود دارد، سوال می‌شود. استودیوی سازنده پاسخ می‌دهد که این غلظت، متناسب با مفهوم بازی است و به مقدار نیاز است. تا زمانی که بازی‌بازان به طور کامل بتوانند مشکلات متصل به دنیا را درک و احساس کنند، این حس ترس خاص باید القا شود. برخی از پیام ها و مفاهیم در بازی نیاز به دانش بالایی دارند و شاید هر کسی نتواند آن ها را متوجه شود؛ همین پیچیدگی ها، خود می‌توانند باعث ایجاد یک حس ترس و وحشت شوند.

این دومین عنوان ترسناکی است که استودیوی بازی‌سازی Bloober Team می‌سازد. از این استودیو سوال می‌شود که آیا قرار است همه بازی های این تیم، ترسناک و در سبک وحشت بقا باشد یا خیر. سازندگان بیان می‌کنند که اصلا این گونه نیست و هیچ برنامه‌ی از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد اما نکته این جا است که تیم سازنده در پیاده سازی عناصر و موارد ترسناک، خوب عمل می‌کند و همین باعث می‌شود تا بازی‌بازان از تجربه این عناوین به وجد آیند و احساس ترس و وحشت کنند.

یکی از نکاتی که به نظر بسیاری از بازی‌بازان جالب می‌رسد، استفاده از فناوری واقعیت مجازی در بازی Observer است و این که چقدر با وجود اتمسفر سنگین در بازی، واقعیت مجازی به این اتمسفر کمک می‌کند. با این حال سازندگان توضیح می‌دهند که با وجود افکت های بصری بسیار زیاد و سنگین برای گیرا شدن اتمسفر بازی، ایمن است که Observer به صورت معمولی تجربه شود و نسخه واقعیت مجازی بازی فعلا و تا آینده ای نزدیک ساخته نخواهد شد. در آخر، سازندگان امکان ساخته شدن نسخه واقعیت مجازی را رد نمی‌کنند و همیشه به آن امیدوار هستند. به غیر از این، سازندگان از این فناوری بسیار تعریف کرده و آن را بسیار هیجان انگیز و نوآورانه توصیف می‌کنند. در مورد نسخه نینتندو سوییچ نیز سوال شد اما تیم سازنده فعلا هیچ برنامه ای برای انتشار بازی روی سوییچ ندارند.

در پایان نیز از استودیوی Bloober Team در مورد پروژه ها و بازی های بعدی سوال می‌شود و این که آیا بازی بعدی آن ها نیز یک عنوان ترسناک و وحشت بقا خواهد بود یا خیر. آن ها توضیح می‌دهند که تخصص خوبی در ساخت بازی های ترسناک دارند و می‌خواهند در این زمینه تبدیل به شماره یک دنیا شوند. طبق توضیح تیم، باید کاری را انجام داد که در آن ماهر هستید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا
سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان Observer درباره بازی خود توضیح می‌دهند - گیمفا