نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

خیلی کلیشه ای است که در ابتدای مقاله بگوییم ژانر فلان جزو محبوب ترین ژانرها است و ….. ژانر نقش آفرینی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین (اگر نگوییم محبوب ترین) شاخه های بازی های رایانه ای در دنیاست که با گذر زمان از سال های دور تا به امروز محبوبیت آن در دنیا بیشتر و بیشتر شده است!!! البته در کشور ما کمی اوضاع فرق می‎کند و این سبک واقعا تا چند سال قبل نه تنها زیاد شناخته شده نبود اما ظرف چند سال اخیر بازیبازان کشورمان نیز بسیار به این ژانر روی آورده اند که این هم یک دلیل واضح دارد. دلیل این افزایش محبوبیت آن است که در زمان‌های گذشته حرف اول و آخر را در نقش آفرینی، بازی های ژاپنی می زدند و این عناوین JRPG برای بسیاری از افراد در دنیا و خصوصا در کشور ما واقعا قابل بازی نبودند و بازیبازان ایرانی و بسیاری از بازیبازان دنیا حتی توانایی استفاده از منوهای آن ها را نیز نداشتند چه رسد به مبارزات تاکتیکی و نوبتی و شدیدا نیازمند استراتژی. با گذشت زمان و تسلط بازار غرب بر مارکت جهانی بازی های رایانه ای و در پی آن غلبه عناوین نقش آفرینی غربی بر بازی های ژاپنی، اوضاع خیلی تغییر کرد. البته جدا از این مورد، عوامل دیگری نیز در گرایش بازیبازان ایرانی به سمت نقش آفرینی دخیل بودند که از آن ها می توان به اطلاع رسانی وسیع‎ تر و دقیق‎ تر وبسایت ‎ها و مجلات مربوط به بازی ‎های رایانه ‎ای و انتشار عناوین نقش آفرینی غربی “بسیار با کیفیت” اشاره کرد که این موارد نیز باعث شدند تا سبک نقش ‎آفرینی در کشور ما نیز کاملا شناخته شده شود. در واقع اگر خیلی راحت بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم، در یک کلام باید گفت “نقش آفرینی های غربی بسیار مناسب تر برای بازیبازان راحت طلب تر هستند” و اکشن شدن مبارزات و از بین رفتن منوهای پیچیده و … سبب شدند تا سبک نقش آفرینی در دنیا و همین طور در کشورمان محبوب و محبوب تر شد و البته در این بین، ژاپنی ها همچنان به نقش آفرینی های خود وفادار مانده اند و JRPG هنوز هم در آنجا به طرزی دیوانه‎وار طرفدار دارد و هر ساله تعداد بسیار بسیار زیادی عنوان نقش‎ آفرینی ژاپنی، فقط در قالب نسخه ژاپنی در این کشور برای پلتفرم های مختلف به ویژه پلی استیشن و نینتندو منتشر می شود و در دیگر نقاط دنیا حتی نام آنها را نیز نمی شنویم.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

Battle Chasers: Nightwar موفق شده است به خوبی المان های مبارزات نوبتی را در یک عنوان نقش آفرینی با فضای غربی قرار دهد و ترکیبی شیرین و لذتبخش را پدید آورد.

در واقع از لحاظ جهانی می توان گفت بازی های JRPG نیز در مسیر افول عناوین ژاپنی که روزگاری قدرت مطلق بازار بازی های رایانه ای بودند قرار گرفتند و سازندگان ژاپنی در این مورد با حقیقتی تلخ روبرو شدند و دریافتند که یا باید فرنچایز JRPG خود را رها کنند، یا بایستی تنها به انتشار در ژاپن فکر کنند و یا اگر خواهان سود جهانی هستند باید تغییراتی عمیق را در المان های بازی خود به سمت غربی شدن اعمال کنند که مشاهده کنند آیا این ریسک جواب خواهد داد یا خیر و این گونه بسیاری از بازی های JRPG یا کنارگذاشته شدند و یا اینقدر تغییر کردند که دیگر نشان زیادی از بازی های اولیه ندارند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هنوز هم تعداد انگشت شماری از عناوین و فرنچایز های بزرگ و محبوب JRPG که در سراسر دنیا طرفداران خود را حفظ کرده اند و محبوبیت بالایی دارند و نسخه های غربی نیز برای آن ها منتشر می شود، وجود دارند و برخی از آن ها در گذر زمان، کم کم بسیاری از المان های خود را به نقش آفرینی های غربی متمایل کرده و تغییر داده اند، مثل مبارزات Turn-Based یا نوبتی که از پایه های عناوین نقش افرینی ژاپنی مثل فاینال فانتزی بوده اند ولی دیدیم که در نسخه‎های جدید مثل XIV و XV به جهت مقبولیت بیشتر بین کاربران نقاط مختلف دنیا، به مبارزات کاملا Real-Time یا همزمان تغییر یافته اند.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

Joe Madureira یک هنرمند بی نظیر و فوق العاده قدرتمند در خلق کمیک بوک های فانتزی و خلق دنیاها و شخصیت های پیچیده و پر از جزییات است و می تواند دنیاها و شخصیت هایی را خلق کند که به حدی از لحاظ ظاهری خاص و جذاب و پر ابهت هستند که هیچ گاه از خاطر بازیبازها و کمیک دوستان نخواهند رفت.

با این توضیحات این طور به نظر می رسد که انگار داریم در مورد دو ژانر کاملا مجزا و مختلف صحبت می کنیم و باید بگویم که این موضوع پر بیراه هم نیست. درست است که عناوین نقش‎ آفرینی (Role Playing Game) یا RPG غربی و بازی‎ های نقش ‎آفرینی ژاپنی یا JRPG در حقیقت هر دو در زیر پرچم سبک محبوب نقش‎ آفرینی قرار دارند ولی واقعا زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند و جز در برخی کلیات و پایه های این سبک هیچ شباهت دیگری با هم ندارند. مثلا وقتی شما عنوانی مثل The Witcher III: Wild Hunt یا Mass Effect را با عناوینی مثل Persona، Star Ocean یا Final Fantasy مقایسه ‎کنید شاید در برخی موارد مشاهده شود که به غیر از دنیای بزرگ بازی و ماموریت های فرعی یا انتخاب های مختلف در طول بازی شباهت های دیگری بین این عناوین وجود ندارند. تازه این موارد هم همگی با هم بین بازی ها مشترک نیستند و شاید دو عنوان نقش‎  آفرینی غربی و ژاپنی تنها در یکی از این المان‎ ها شبیه هم باشند یا حتی یک شباهت نیز با هم نداشته باشند. هر دو قالب غربی و شرقی ژانر نقش ‎آفرینی طرفدارها و علاقمندان خاص خود را دارند و عده ای هم مانند بنده طرفدار هر دو نوع این عناوین هستند.  هر ساله تعداد زیادی بازی RPG توسط استودیو ها و کمپانی‌ های مختلف ساخته و به بازار عرضه شده و با بازخورد های مختلفی نیز روبرو می‌ شوند که ممکن است باعث ارتقای کیفیت و اهمیت آن فرنچایز شوند و یا با شکست همراه شوند. همچنین ممکن است که سازنده ای با انتشار یک عنوان نقش آفرینی جدید و زیبا، یک فرنچایز محبوب و جذاب را خلق کند که در طول سال ها تبدیل به یکی از بهترین ها در این سبک گردد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

آقای Joe Madureira تاکنون سری کمیک بوک های زیادی را از Battle Chasers خلق کرده است اما لازم است اشاره کنیم که تجربه این بازی نیاز به آگاهی خاصی از اتفاقات سری کمیک آن ندارد.

در این بین برخی سازندگان (که اکثرا غربی هستند) هم وجود دارند که بازی های نقش آفرینی که حالت تلفیقی از هر دو زیرشاخه ژاپنی و غربی را دارند، ساخته و به بازار عرضه می کنند. عناوینی که به نوعی ترکیبی از هر دوی این زیرشاخه ها هستند و از هر کدام المان هایی کلیذی و اساسی را به همراه خود دارا هستند. تعداد این گونه بازی ها اصلا زیاد نیست اما اگر سازنده ای بتواند این کار را با ریزبینی و دقت بالا به سرانجام برساند، عنوانی خلق خواهد شد که احتمالا هر دو قشر علاقمندان به نقش آفرینی های ژاپنی و غربی، به آن جذب خواهند شد. به عنوان مثال می توان گفت مبارزات نوبتی که تقریبا پایه اصلی بازی های نقش آفرینی ژاپنی کلاسیک بوده و هستند، با دنیا و تم داستانی و طراحی غربی ترکیب شود. عنوانی که امروز قصد داریم نقد و بررسی آن را برای شما انجام دهیم نیز یکی از همین نوع عناوین است که Battle Chasers: Nightwar نام دارد و موفق شده است به خوبی المان های مبارزات نوبتی را در یک عنوان نقش آفرینی با فضای غربی قرار دهد و ترکیبی شیرین و لذتبخش را پدید آورد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دقیق و جزء به جزء تمامی بخش های بازی Battle Chasers: Nightwar پرداخته و آن را برای شما عزیزان تحلیل نماییم تا هر چه بیشتر با نقاط قوت و ضعف این بازی آشنا شده و اگر این بازی زیبا را تجربه نکرده اید بتوانید در مورد علاقمندی یا عدم علاقه به تجربه آن تصمیم بگیرید و شاید به سراغ آن بروید. پس اگر به هر دلیلی به عنوان زیبای Battle Chasers: Nightwar علاقمند هستید در ادامه مطلب “نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar” با من و گیمفا همراه شوید. لازم به ذکر است که این نقد و بررسی بر اساس نسخه پلی استیشن ۴ این عنوان صورت گرفته است.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

مهمترین نکته در مورد این بازی آن است که Battle Chasers: Nightwar به طرز چشمگیری زیباست و دنیا و شخصیت هایی بی نظیر از لحاظ طراحی دارد که البته با توجه به وجود Joe Madureira غیر از این هم انتظار نمی رود.

“همه هزینه ها” از کیک استارتره!!

چند روز قبل و در تاریخ ۳ اکتبر سال ۲۰۱۷ بود که عنوانی زیبا و خاص به نام Battle Chasers: Nightwar که بر پایه موفقیت در کمپین کیک استارتر توسط استودیو Airship Syndicate ساخته شده است، توسط کمپانی THQ Nordic برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, Microsoft Windows و همین طور Macintosh operating systems منتشر گردید. Battle Chasers: Nightwar یک عنوان نقش آفرینی یا RPG با استایل هنری زیبا است که به سبک عناوین کلاسیک این ژانر و بازی های نقش آفرینی ژاپنی، دارای سیستم مبارزات نوبتی یا اصطلاحا Turn-Based است. نهایتا با تمام نظرات و بحث هایی که در مورد بخش های مختلف بازی و خصوصا گیم پلی نوبتی آن وجود داشت، Battle Chasers: Nightwar امتیازات فوق العاده ای را دریافت نمود و بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی بازیبازان و منتقدان دریافت کرد. نسخه iOS بازی متای شاهکار ۹۴ را در اختیار دارد، نسخه پلی استیشن ۴ متای ۸۹، نسخه رایانه های شخصی و ایکس باکس ۳۶۰ متای ۸۶ و نسخه ایکس باکس وان که کمترین امتیاز را دارد، دارای متای ۸۳ می باشد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

محال است است که کسی دو عنوان Darksiders و Darksiders 2 را تجربه کرده باشد و زیبایی و جزییات بی نظیر دنیای فانتزی این دو عنوان بی نهایت زیبا و ابهت و قدرت و عظمت War و Death از لحاظ ظاهری را هیچ گاه از یاد ببرد. تمامی این ها حاصل دست های هنرمند Joe Madureira هستند که بدون شک همین که نام او در بازی Battle Chasers: Nightwar به چشم می خورد باعث می شود تا به این بازی توجه ویژه ای کنیم.

برای داستان هم هزینه می کردید!!

در مورد داستان و روایت عنوان Battle Chasers: Nightwar باید گفت هرچقدر که نبردها و گیم پلی بازی شما را درگیر خود می کند و لذتبخش است، داستان بازی زیاد قابل قبول نیست و هیچ چیز خلاقانه و جذابی ندارد. بیشتر خط داستانی بازی در مورد متوقف کردن یک نکرومنسر شیطانی از انجام کارهای یک نکرومنسر شیطانی است!!! اما در زمینه شخصیت های بازی و روابط بین آنها، بازی خیلی بهتر عمل می کند. در واقع قویترین جنبه های روایت داسنان بر پایه روابط بین پروتاگونیست های بازی است که در Act نخست بازی شکل می گیرد. در واقع برای یک بازی که بر اساس یک محصول از قبل تولید شده (کمیک بوک های سری Battle chasers) ساخته شده است، زیاد هم این موضوع آزار دهنده نیست و بازیباز جدید که برای اولین بار است این نام را می شنود هم برای ورود به دنیای بازی و آشنایی با شخصیت ها، کار سخت و طاقت فرسایی در پیش ندارد. به نوعی می توان گفت شخصیت های بازی، هم برای افراد ناآشنا و جدید با این سری، به اندازه کافی ساده و قابل ارتباط برقرار کردن هستند و هم برای دوستداران و طرفداران این سری، پیچیدگی های خاص خود را دارند.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

قویترین جنبه های روایت داسنان و شاید بهتر است بگویم تنها مورد قوی در بخش داستانی، بر پایه روابط بین پروتاگونیست های بازی و شخصیت پردازی آنها است که در Act نخست بازی شکل می گیرد

جالب است بدانید که با این که بسیاری از پیچیدگی های لازم برای خلق یک شخصیت قوی در این بازی و شخصیت های آن وجود ندارد و حتی اگر اصلا کمیک بوک سری را نخوانده باشید، باز هم با این شخصیت ها ارتباط برقرار می کنید و واقعا باید گفت آن ها هنرمندانه و عمیق خلق شده اند. بسیاری از سکانس ها و بخش های مورد علاقه من در Nightwar مربوط به تعاملات شخصیت ها در زمان استراحت با یکدیگر بود بود که یک گفتگوی کوتاه بین دو یا چند عضو  تیم انجام می شد و نگاهی کلی به شما از خصوصیات هر شخصیت و انگیزه های آن ها می داد. روابط بین شخصیت ها در بازی بسیار جذاب بود و از رابطه عاشقانه بین Red Monika و heroine Gully گرفته (که البته در نهایت هم یک شب رستگار می شوند!!) تا بحث های war-machine Calibretto و swordsman Garrison و… در مورد موضوعات مختلف، همه و همه بازی را بسیار زیباتر کرده اند. در واقع لحظاتی مانند این ها در عنوانی که بر پایه مبارزات پیچیده و مکانیک های دشوار بنا شده است، مثل یک داروی آرامش بخش هستند که بازی را از سطح مبارزات، به دل عواطف و نیازهای قلبی و احساسی شخصیت های بازی می برند.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

استایل گرافیکی و هنری بازی فوق العاده جذاب است و کاملا مشخص است که از منبع الهام خود یعنی سری کمیک بوک، به زیبایی پیروی کرده است

زیبا و پر از جزییات…

مهمترین نکته در مورد این بازی آن است که Battle Chasers: Nightwar به طرز چشمگیری زیباست و دنیا و شخصیت هایی بی نظیر از لحاظ طراحی دارد که البته با توجه به وجود Joe Madureira غیر از این هم انتظار نمی رود. Joe Madureira یک هنرمند بی نظیر و فوق العاده قدرتمند در خلق کمیک بوک های فانتزی و خلق دنیاها و شخصیت های پیچیده و پر از جزییات است و می تواند دنیاها و شخصیت هایی را خلق کند که به حدی از لحاظ ظاهری خاص و جذاب و پر ابهت هستند که هیچ گاه از خاطر بازیبازها و کمیک دوستان نخواهند رفت. تنها کافیست برای شما دو نام را مطرح کنم تا دیگر خودتان توانایی این مرد هنرمند را کاملا دریابید. محال است است که کسی دو عنوان Darksiders و Darksiders 2 را تجربه کرده باشد و زیبایی و جزییات بی نظیر دنیای فانتزی این دو عنوان بی نهایت زیبا و ابهت و قدرت و عظمت War و Death از لحاظ ظاهری را هیچ گاه از یاد ببرد. تمامی این ها حاصل دست های هنرمند Joe Madureira هستند که بدون شک همین که نام او در بازی Battle Chasers: Nightwar به چشم می خورد باعث می شود تا به این بازی توجه ویژه ای کنیم.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

سطح بسیار بالای جزییات در دنیای بازی شما را وادار می کند که از اکتشاف و پیشروی دست نکشید و همچنان علاقمند به گشت و گذار در دنیای بازی باشید، زیرا می دانید که ممکن است در محلی خیلی نزدیک، یک محیط بسیار زیبا یا یک شخصیت عالی انتظارتان را بکشند.

بازی با یک سکانس سینماتیک بی نهایت زیبا با طراحی دستی آغاز می شود. استایل گرافیکی و هنری بازی فوق العاده جذاب است و کاملا مشخص است که از منبع الهام خود یعنی سری کمیک بوک، به زیبایی پیروی کرده است. با این که تنها چند عدد سکانس دیگر در بازی با کیفیت انیمیشنی سکانس ابتدای بازی وجود دارند، اما با این وجود باز هم Battle Chasers در کل روند بازی، دارای یک استایل هنری بسیار به یادماندنی و فوق العاده زیبا است که در لحظه لحظه بازی شما را به وجد می آورد. از خصوصیات اصلی دنیای فانتزی با تم استیم پانک بازی که به آن حس زنده بودن می دهد، جزییات بسیار زیاد محیطی هستند. انواع پرنده ها در نقشه بازی و مکان های مختلف آن دیده می شوند. سیاهچال ها پر هستند از انواع و اقسام آیتم ها در پیش زمینه و پس زمینه تصویر و همین طور انواع و اقسام آیتم های دارای مدل های ۳ بعدی در سراسر دنیای بازی به چشم می خورند و آن را بسیار خاص و زیبا جلوه می دهند.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

از خصوصیات اصلی دنیای فانتزی با تم استیم پانک بازی که به آن حس زنده بودن می دهد، جزییات بسیار زیاد محیطی هستند.

این سطح از جزییات شما را وادار می کند که از اکتشاف و پیشروی دست نکشید و همچنان علاقمند به گشت و گذار در دنیای بازی باشید، زیرا می دانید که ممکن است در محلی خیلی نزدیک، یک محیط بسیار زیبا یا یک شخصیت عالی انتظارتان را بکشند. این موضوع مخصوصا با توجه به درجه سختی بالای بازی و پیچیدگی آن، بسیار برای انگیزه دادن به بازیباز برای ادامه بازی حیاتی است. در مورد Battle Chasers: Nightwar باید گفت در نگاه اول این طور به نظر می رسد که بازی ممکن است در زیر آوار پیچیدگی های بلندپروازانه خود باقی بماند و له شود اما این فقط در نگاه اول است و بعد از مدتی خواهید دید که بازی می تواند کاملا گلیم خود را از آب بیرون بکشد. این بازی نخستین عنوان استودیو Airship Syndicate به شمار می رود و در دنیایی اتفاق می افتد که توسط رئیس این استودیو که نامی بسیار آشنا برای کمیک بوک بازها و بازیبازها است، خلق شده است.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

تعداد زیاد حملات احتمالی و ممکن، مهارت ها، Perk ها، تغییر وضعیت شخصیت و ترکیب های ممکن در بازی، سبب شده است تا هر مبارزه در بازی تبدیل به یک تجربه کاملا منحصر به فرد شود و انگار که هر مبارزه خودش یک مینی گیم است.

همه هزینه ها برای گیم پلی بوده!!

آقای Joe Madureira تاکنون سری کمیک بوک های زیادی را از Battle Chasers خلق کرده است اما لازم است اشاره کنیم که تجربه این بازی نیاز به آگاهی خاصی از اتفاقات سری کمیک آن ندارد. در عوض، این یک بازی نقش آفرینی است که برای افرادی ساخته شده است که شدیدا دلتنگ دوران عناوین کلاسیک دارای مبارزات نوبتی در یک دنیای فانتزی پر از جزییات هستند. البته Battle Chasers: Nightwar به طور کامل هم یک بازی الد اسکول نیست و در برخی بخش های خود کاملا مدرنیزه شده است (مخصوصا در نحوه چگونگی هندل کردن دنیای بازی) اما نشانه ها و الهام های واضح و مشخصی را از عناوین قدیمی این ژانر در خود جای داده است که برخی بهتر از عناوین اصلی و کلاسیک از کار در آمده اند و برخی هم ضعیف تر.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

یک بازی نقش آفرینی که برای افرادی ساخته شده است که شدیدا دلتنگ دوران عناوین کلاسیک دارای مبارزات نوبتی در یک دنیای فانتزی پر از جزییات هستند.

یکی از موارد نه چندان جالبی که این بازی از عناوین کلاسیک JRPG به ارث برده است، بالا رفتن مقیاس درجه سختی دشمنان در طول زمان است که آنها هم مدام با شما قوی تر می شوند. هر شخصیت قابل بازی دارای توانایی ها و سطح توانایی و درخت مهارت های مختص به خود است.  از آنجایی که تنها شخصیت هایی امتیاز تجربه دریافت می کنند که مستقیما در مبارزات شرکت داشته باشند و با توحه به این که تنها ۳ شخصیت همزمان می توانند در تیم حضور داشته باشند باید شخصیت هایی که برایتان مهم تر هستند و بیشتر به نوع بازی شما می خورند را انتخاب نمایید. البته برای این که همه شخصیت ها به حد هم برسند می تواند بارها و بارها مبارزات را با عوض کردن شخصیت ها تکرار کنید تا شخصیت های کمتر استفاده شده هم به حد شخصیت های فعال تر تیم شما برسند.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

در مورد Battle Chasers: Nightwar باید گفت در نگاه اول این طور به نظر می رسد که بازی ممکن است در زیر آوار پیچیدگی های بلندپروازانه خود باقی بماند و له شود اما این فقط در نگاه اول است و بعد از مدتی خواهید دید که بازی می تواند کاملا گلیم خود را از آب بیرون بکشد

Battle Chasers: Nightwar در بخش سیاهچال های خود از سیستمی مدرن تر و منطقی تر نسبت به عناوین کلاسیک استفاده می کند. بازی تعدادی سیاهچال های انتخابی و اجباری دارید که بعد از آن که بار اول آن ها را به اتمام رساندید می توانید دوباره وارد آن ها شوید و این بار از سیستم خلق سیاهچال تصادفی استفاده می شود تا بازی متنوع تر شود. البته نه این که فکر کنید کاملا همه چیز تصادفی و متفاوت خلق می شود زیرا که تجربه کلی اتاق های سیاهچال در نهایت مشابه همان بار اول است، ولی پازل ها ممکن است فرق کنند و درب های ورود و خروج به سیاهچال نیز جاهایشان تغییر نماید.این موضوع سبب می شود تا از تکراری شدن انجام دوباره ماموریت سیاهچال دقیقا به مانند قبل، جلوگیری شود اما به هر حال دیدن دوباره و دوباره ۴-۵ نوع پازل ثابت و حل کردن آن ها می تواند خسته کننده و تکرارای شود.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

این گرگه می خواسته اون گوسفندی رو که می گفت من می خوام جلو بشینم ببره بخوره!!! ولی نمی خواست “هزینه هاش” رو بده!!!

غیر از سیاهچال ها، تعداد نسبتا زیادی از فعالیت های دیگر هم در بازی وجود دارند که می توانید آن ها را انجام دهید. از انجام مینی گیم ها گرفته تا شکار هیولاهای خاص (که در این ماموریت ها باید به دنیال یک هیولای خاص و منحصر به فرد بگردید و آن را از بین ببرید – یاد ویچر ۳ بخیر) و گشت و گذار در دنیای بازی و پیدا کردن آیتم ها و گنج ها در دنیای بازی. باید گفت قلب تپنده گیم پلی بازی در Battle Chasers: Nightwar سیستم مبارزات آن است. می خواهید بدانید سیستم مبارزات چگونه است؟ سیستم مبارزات Battle Chasers: Nightwar درست بر پایه هر عنوان دیگری در سبک کلاسیک JRPG بنا شده است. اما کاری که این بازی با این سیستم کرده است، چیزی است که تاکنون در هیچ بازی دیگری مشاهده نکرده بودم. تعداد زیاد حملات احتمالی و ممکن، مهارت ها، Perk ها، تغییر وضعیت شخصیت و ترکیب های ممکن در بازی، سبب شده است تا هر مبارزه در بازی تبدیل به یک تجربه کاملا منحصر به فرد شود و انگار که هر مبارزه خودش یک مینی گیم است.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

قلب تپنده گیم پلی بازی در Battle Chasers: Nightwar سیستم مبارزات آن است.

مبارزات در  Battle Chasers: Nightwar همیشه به صورت قرار گرفتن ۳ شخصیت حاضر در گروه شما در مقابل یک تا ۳ نفر از دشمنان مختلف است. شخصیت ها همگی دارای نوار سلامتی و نوار مانا هستند که این دو از المان های تقریبا ثابت و همیشگی این سبک هستند اما دو نوار دیگر هم در بازی وجود دارد که حس و حال کاملا جدیدی به آن بخشیده اند و شامل نوار Overcharge و نوار انفجار می باشند. نوار Overcharge زمانی پر می شود که ضربات معمولی (ضربات و حملاتی که نیاز به مانا ندارند) در بازی به دشمن برخورد کنند. در این حالت Overcharge به نوار مانا افزوده می شود و به بازیباز یک ذخیره موقتی مانای اضافی می دهد. همچنین Overcharge یک منبع ویژه و مخصوص برای توانایی های خاص شخصیت های مختلف بازی نیز محسوب می شود. به عنوان مثال شخصیت swordsman Garrison در بازی که شمشیری به نام Warblade دارد می تواند تمام ذخیره نوار Overcharge را خالی کند و آن را به میزان آسیب زدن شمشیرش اضافه نماید. حالا هر چقدر این نوار پر تر باشد و میزانش بیشتر باشد آسیب اضافه شده هم بیشتر است.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

سازندگان بازی بعد از موفقیت در کمپین کیک استارتر بازی اعلام کردند “عزیزان! از امروز همه هزینه ها فقط برای این بازی میشه. این بازی ملکه ماست!”

از طرف دیگر نوار Burst یا انفجار آهسه آهسته طی نوبت های مختلف مبارزات پر می شود. این نوار برای تمامی گروه شما مشترک است و زمانی که به لول شارژ برسد (لول ۱، ۲ یا ۳ بسته به میزان پیشرفت شما در داستان بازی) می تواند توسط هر کدام از شخصیت های گروه استفاده شود تا یک حمله انفجاری قدرتمند را انجام دهد که هیچ منبع دیگری را مصرف نمی کند. قابلیت های انفجاری، بسته به کمیاب بودن آنها یا قدرتی که دارند، چیزی شبیه به قابلیت های “احضار” در فاینال فانتزی هستند و هر کدام بعد از استفاده، با یک انیمیشن زیبا تکمیل می شوند.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

تنها شخصیت هایی امتیاز تجربه دریافت می کنند که مستقیما در مبارزات شرکت داشته باشند و با توحه به این که تنها ۳ شخصیت همزمان می توانند در تیم حضور داشته باشند باید شخصیت هایی که برایتان مهم تر هستند و بیشتر به نوع بازی شما می خورند را انتخاب نمایید.

Overcharge و Burst، مخصوصا هنگامی که در مبارزات با تغییرات گیج کننده وضعیت شخصیت ها و اقدامات قابل انجام در نبرد ترکیب می شوند، سبب می شوند تا هر نبرد تبدیل به یک مبارزه تاکتیکی و لذتبخش و هیجان انگیز شود. انجام حملات ساده برای پر کردن نوار Overcharge، استفاده از Overcharge برای بالا بردن آسیب یک حمله، پرکردن خط سلامتی با مانا، انجام یک حمله عادی دیگر برای پر کردن Overcharge که با آن نوار مانا را پر کنید، استفاده از یک امتیاز Burst برای پرکردن خط سلامتی کل گروه و کلی موارد دیگر که باید در هر نبرد انجام دهید، سیستمی را شکل می دهند که وقتی در مورد آن می شنوید یا با آن آشنا نیستید بسیار پیچیده و گیج کننده است اما وقتی بازی می کنید بسیار قابل یادگرفتن و لدتبخش خواهد شد و مبارزات بسیار عمیقی را رقم خواهد زد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

مبارزات در  Battle Chasers: Nightwar همیشه به صورت قرار گرفتن ۳ شخصیت حاضر در گروه شما در مقابل یک تا ۳ نفر از دشمنان مختلف است.

البته بازی این سیستم پیچیده را به خوبی و به صورت پیشرفته به شما آموزش می دهد. و ناگهان شما را وسط بازی تنها با این همه پیچیدگی رها نمی کند. تمام مواردی که در بالا از پیچیدگی های سیستم مبارزات نوبتی بازی گفتیم، به آرامی در طول بازی به بازیباز آموزش داده می شود، البته نه آن قدر آرام که مبارزات حالت خسته کننده پیدا کنند. Nightwar هر مکانیک جدید در بازی را به طور متناوب در طول روند داستان معرفی می کند و به بازیکنان زمان کافی برای درک هر کدام را می دهد. بازی در ابتدا با موارد کوچک و ساده تر شروع می کند و پس از آن چالش های بزرگتری را برای شما در نظر می گیرد و نهایتا یک باس فایت سخت و دشوار انتظارتان را می کشد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

قابلیت های انفجاری، بسته به کمیاب بودن آنها یا قدرتی که دارند، چیزی شبیه به قابلیت های “احضار” در فاینال فانتزی هستند و هر کدام بعد از استفاده، با یک انیمیشن زیبا تکمیل می شوند.

چند ساعت اول بازی به گونه ای است که نیازی ندارید که مدام با شخصیت های مختلف و … یک سیاهچال و مرحله را تکرار کنید و اصطلاحا Grinding نمایید. در واقع مبارزه با دشمنان در هر سیاهچال به اندازه کافی به شما امتیاز تجربه می دهد که نخواهید نگران باس در انتهای مرحله باشید. اما از زمانی که کم کم در بازی شخصیت های قابل بازی جدید معرفی می شوند و با قابلیت هایی که دارند ممکن است بخواهید آن ها هم ارتقا پیدا کنند و به نوعی بالانس تیم به هم می خورد، اوضاع کم کم پیچیده می شود و باید به فکر تکرار چند باره مراحل و سیاهچال ها برای آپگرید کردن تمانمی شخصیت ها در کنار هم باشید و این تکرار مداوم باعث می شود تا گاهی مبارزات لذتبخش بازی برای شما خسته کننده شود و بهتر می بود که مانند خیلی از بازی ها وقتی شخصیت های درون تیم امتیاز تجربه می گیرند همه شخصیت های قابل بازی هم که در آن مبارزه در تیم اضلی نبوده اند، آن امتیاز را یکسان دریافت نمایند تا نیاز به تکرار مداوم مراحل نباشد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

Nightwar هر مکانیک جدید در بازی را به طور متناوب در طول روند داستان معرفی می کند و به بازیکنان زمان کافی برای درک هر کدام را می دهد.

علاوه بر این، Nightwar مشکلاتی در زمینه بالانس و تعادل بازی دارد که گاهی می توانند بازیباز را دلزده کنند و به گیم پلی تقریبا بدون نقص بازی لطمه بزنند. بگذارید تا به یک مورد در این زمینه اشاره کنیم. این بازی بر روی همکاری تیمی بسیار تاکید دارد و بدین معنی است که زنده نگاه داشتن کل تیمتان در مبارزات به طور چشمگیری باعث بهبود شانس شما جهت بقا در بازی خواهد شد. اما با وجود این تاکید بر کار تیمی، بازی ابزار لازم را در این جهت به شما نمی دهد. یعنی مثلا قابلیت های چندان موثری برای پر کردن خط سلامتی کل تیم با هم وجود ندارد و این منجر می شود به تلاش های فاجعه بار و مداوم برای پر کردن خط سلامتی تک تک اعضای تیم و این موضوع باعث می شود تا مدام نوبت های ارزشمندتان را برای آسیب زدن به دشمنان از دست بدهید و خرج زنده نگاه داشتن تیمتان کنید که این موضوع در مواردی به بالانس بازی ضربه می زند. البته باید بگویم که این مشکلات بالانس مبارزات، هرگز ارزش تجربه کلی و لذت زیاد مبارزات را از شما نمی گیرد اما در بخش هایی واقعا شما را آزار می دهد و اعصابتان را به هم می ریزد. همچنین نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد روند پیشرفت بسیار آهسته شخصیت هاست که گاهی حس می کنید خیلی کند تر از دیگر بازی های مشابه انجام می شود و مخصوصا با توجه به این که فقط شخصیت های داخل نبرد امتیاز تجربه می گیرند و تعداد شخصیت های قابل بازی هم زیاد است، این کندی در ارتقای شخصیت ها باعث می شود تا گاها حس خستگی از تکرار مداوم مبارزات برای ارتقا دادن شخصیت ها به شما دست دهد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

این بازی بر روی همکاری تیمی بسیار تاکید دارد و بدین معنی است که زنده نگاه داشتن کل تیمتان در مبارزات به طور چشمگیری باعث بهبود شانس شما جهت بقا در بازی خواهد شد. اما با وجود این تاکید بر کار تیمی، بازی ابزار لازم را در این جهت به شما نمی دهد.

صداگذاری شخصیت ها در Battle Chasers: Nightwar واقعا چشمگیر و قابل توجه و اصطلاحا Superb است و واقعا یکی از برترین صداگذاری هایی است که تاکنون در عناوین خلق شده توسط کمپین کیک استارتر مشاهده کرده ایم. هر شخصیت با این که به طور خیلی کامل و دارای دیالوگ های طولانی صداگذاری نشده است، اما به حد کافی دیالوگ و صحبت در بازی دارد که شما بتوانید کاملا شخصیت و خصوصیات شخصیتی او را بشناسید و با استایل خاص حرف زدن آن ها شوید و از علایق و انگیزه هایشان آگاه شوید و این بخش ها با بهترین کیفیت، صداگذاری شده اند. از لحاظ نوشتن، اجرا، صداگذاری و انیمیشن ها، واقعا سکانس های تعامل بین شخصیت های مختلف بازی فوق العاده دوست داشتنی و جذاب هستند و کمک زیادی به خسته کننده نشدن مبارزات پیچیده بازی کرده اند. اما برعکس صداگذاری، بازی در زمینه موسیقی متن چندان خوب عمل نکرده است و به هیچ وجه موسیقی های زیبا و شنیدنی را در طول بازی شاهد نیستیم و حتی بعد از پایان بازی شاید فکر کنید که آیا اصلا بازی موسیقی داشته است یا خیر؟! در واقع عنوانی با این گرافیک و دنیای زیبا و پر جزییات و صداگذاری عالی، می توانست از یک موسیقی متن زیبا بهره زیادی ببرد و پیشروی در بازی را برای بازیباز بسیار لذتبخش تر نماید.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

Nightwar مشکلاتی در زمینه بالانس و تعادل بازی دارد که گاهی می توانند بازیباز را دلزده کنند و به گیم پلی تقریبا بدون نقص بازی لطمه بزنند

عنوانی که ارزش دارد برایش هزینه کنید…

راستش را بخواهید به هیچ وجه با انتظار بالایی به استقبال تجربه Battle Chasers: Nightwar نرفتم و خیلی امید به بسیار زیبا بودن این عنوان نداشتم زیرا که به هر حال اولین ساخته یک استودیوی کوچک و جوان بود و همین طور با کمپین کیک استارتر بودجه اش را تامین کرده بود که خیلی از بازی ها که این گونه ساخته شدند اصلا موفق نبوده اند. تنها امید من به بازی، تصاویر و تریلرهای بسیار زیبا و دنیای چشم نواز آن با حضور هنرمند قهاری به نام Joe Madureira بود که هیچ گاه نمی توانیم نام او را طراحی های شاهکار دارک سایدرز و دارک سایدرز ۲ و War و Death فراموش کنیم. با تجربه بازی واقعا شگفت زده شدم و کاملا مشخص بود که حضور این هنرمند کار خود را کرده است و تاثیر بی نظیر خود را بر بازی گذاشته است.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

چه با سری کمیک بوک بازی آشنا باشید و چه خیر، Battle Chasers: Nightwar باز هم برای شما یک عنوان فوق العاده هیجان انگیز و لذتبخش با دنیایی بی نهایت چشم نواز و پرجزییات و شخصیت هایی دوست داشتنی خواهد بود

تمرکز فوق العاده این عنوان بر استایل خاص هنری و طراحی شخصیت ها و دنیای پر از جزییات که با سیستم مبارزات تقریبا بی نقص و بسیار جذاب و پیچیده بازی ترکیب شده است، سبب می شود تا بازیباز را کاملا به تجربه Battle Chasers: Nightwar و ادامه دادن آن جذب کند و خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید برای آن وقت خواهید گذاشت.  چه با سری کمیک بوک بازی آشنا باشید و چه خیر، Battle Chasers: Nightwar باز هم برای شما یک عنوان فوق العاده هیجان انگیز و لذتبخش با دنیایی بی نهایت چشم نواز و پرجزییات و شخصیت هایی دوست داشتنی خواهد بود که وقتی با آن آشنا شوید، از عمق بسیار زیاد گیم پلی بازی و مبارزات آن واقعا شگفت زده خواهید شد.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

این بازی کاملا ارزش داره که از امروز “همه هزینه هاش” با ما باشه!!!!

Battle Chasers: Nightwar هم به مانند Child of Light یکی از بهترین راه های آشنا شدن علاقمندان نقش افرینی های همزمان با مبارزات نوبتی است و کاملا می تواند شما را با این نوع سیستم مبارزات آشنا کرده و شما را به آن علاقمند نماید. البته پیچیدگی مبارزات در این بازی بیشتر از عنوان child of Light است ولی باز هم با مقداری زمان گذاشتن و صبر کردن، یک تجربه بی نظیر از یک سیستم لذتبخش و مکانیک های فوق العاده هیجان انگیز مبارزات نوبتی را در اختیار شما قرار می دهد که باید در هر نبرد با تاکتیک و استراتژی کاملا صحیح، کار را پیش ببرید تا بتوانید موفق شوید.  Battle Chasers: Nightwar عنوانی است که تجربه ان کاملا ارزش وقت شما را دارد و برای علاقمندان به سبک نقش آفرینی و به ویژه دوستداران نقش آفرینی های کلاسیک و JRPG بازها، یک عنوان فوق العاده ایده آل و لذتبخش محسوب می شود که حیف است آن را تجربه نکنند و البته برای سایر بازیبازان نیز تجربه آن خالی از لطف نخواهد بود.

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • EIMPIIIWAR گفت:

    نقد بسیار زیبا و پرمحتوایی بود اقا سعید دمتون گرم خسته نباشید،طولانی بودن مقاله و همچنین عکس های متحرک تمام نکات ریز و درشت این بازی سرگرم کننده جای هیچ بحثی باقی نمیگذاره تشکر ویژه اقا سعید.

    اقا سعید متاسفانه الان بیش از٣هفته است که بخش واقعا خوب و سرگرم کننده هایلایت فراموش شده،واقعا ادیت ویدئو و اماده کردنش کار سختیست بر کسی پوشیده نیست ولی مثل اینکه اقا اشکان بخش زیبا و هیجان انگیز هایلایت را فراموش کرده،لطفا یه یاداوری کنید اقای عالی خانی رو،سپاس گذارم :yes:

  • TERIXA گفت:

    ممنون بابن نقد شخصا نقدهاتون رو خیلی دوست دارم مخصوصا اون طنزی که توش به کار میبرید.

  • خسته نباشی سعید جان عالی بود ممنون که از هر سبکی بازی نقد می کنی و این امکان رو به گیمر میدی تا تو خرید بازی تصمیم درست بگیره من خودم بشخصه چند تا بازی که خریدم بیشتر بخاطر نقد استادانه شما بوده امیدوارم دوستان قدر شما رو بدونن
    خیلی ها رغبت نمیکنن چند خط بخونن هنر تو بازی کردن دارن و نمیدونن نقد یه بازی چقدر سخته و چقدر وقت براش صرف میشه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    • درود بر اقا میلاد عزیز. میلاد جان واقعا از لطف همیشگی شما ممنونم و باعث افتخارم هست که شما رضایت دارید از مقالات. همیشه با نظراتتون باعث دلگرمی من هستید و واقعا از شما متشکرم که همیشه میخونید مقالات رو. انشالله که لیاقت لطف شما رو داشته باشم

  • ........ گفت:

    جوری که ایم بازی داره 《جون ، جون》 میگه کیک استارتر بایدم تمام هزینه‌هاشو بده! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    بسیار زیبا بود نقدتون آقای آقابابایی.
    آقا سعید یک خواهش دارم. بازی بسیار زیبای steamworld dig 2 عرضه شده و در سبک بسیار کمتر شناخته شده mining هستش. نسخه شماره یکش بسیار زیبا و با متای بالایی داشته و یکی از مورد علاقه ترین بازی های منه. اگر توی لیست بذارید بسیار به شناخته شدن این بازی زیبا کمک می‌کنه. باز هم ممنونم بابت نقدتون.

    • درود بر پوریای عزیز. خیلی متشکرم. تیکه بسیار خوبی انداختی به موضوع. دقیقا درست گفتی و به جا. خیلی ممنون که مطالعه فرمودید.
      چشم پوریا جان حتما

      • Talos گفت:

        آقا سعید خسته نباشی مثل همیشه عالی، فقط شما که سر پا بودی تیتر مقاله رو هم میزدی “ان شب رستگاری” 😀
        تو این عکس جدید هم با اون عینک و سبیل شبیه پدرو پاسکال توی نارکوز شدی 😀
        یه سوال فنی!
        جریان این هزینه هام برا تو چیه؟

        • درود بر شما. خیلی متشکرم از این که دقیق مطالعه می فرمایید مقاله رو و خوشحالم رضایت دارید. اون شب رستگاری رو عالی گفتید واقعا.
          اقا شرمنده می کنید من رو. اتفاقا می شناسمش و اشنام با سریالش. اعتماد به نفسم رو بالا بردید با این قیاس. متشکرم ازتون.
          والا این چند روز اخیر یه ویدئوی خیلی خیلی مسخره و سطح پایین از یه پسری بود که به یه دختری می گفت که تو از امروز ملکه منی. همه هزینه ها از این به بعد برای تو میشه. مثلا میخواست بگه من مایه دارم و مثلا نفر قبلی رو بسوزونه. خلاصه ترکوند از بس مسخره شد و دابسمش شد و از بس که زشت و زننده و مسخره بود. واقعا به کثافت کشیده شده شبکه های مجازی ایرانیا. یارو میاد تراول می پاشه تو خونه عکس و فیلم می گیره.

          • ........ گفت:

            اسم طرف
            Dav00dghafariking هست تو اینستا

            • من که خوشبختانه اصلا نیستم توی اینستاگرام. تلگرام هم اگر فقط و فقط به خاطر کارم نبود نداشتم. ترجیح میدم وقت ازادم رو بازی کنم و بنویسم. مردم ما بر میدارن یک مشت ادم کثیف و تازه به دوران رسیده و پسرای ژل لب تزریق کرده و ابرو برداشته و گونه گذاشته و یک مشت دختر فاسد که بدترین و خجالت اورترین عکس هاشون رو میذارن، فالو می کنن و همین افراد که واقعا هیچی نیستن و دو کلمه باهاشون حرف بزنی حالت بهم میخوره حدود ۲۰۰ هزار نفر طرفدار و دنبال کننده دارن که همین من و شماییم و اینا رو بزرگ کردیم به دلیل کثافت بودنشون!!!
              توی دنیا یارو مثلا یه هنری داره و تو یه زمینه ای مشهوره و طرفدار هم داره ولی اینجا دختره به خاطر داشتن…….. معروفه و خوشش هم میاد و هر روز عکس های بدتر هم میذاره. هنرش …. بودنشه

              • ........ گفت:

                دقیقاً آقای آقابابایی بهترین کارو می‌کنید.
                من هم ارتباط هامو تنها به ایمیل محدود کردم و تو اینستا با آیدی فیکشنال چنتا صفحه جوک رو فالو کردم چون از این اینستا گرام و تلگرام حداقل ضرری که به آدم می‌رسه تلف شدن وقتشه. جداً خودم تو اینستاگرام می‌بینم حالم از پوچی مملکت بهم می‌خوره. واقعاً به طرز خطرناکی بی سوادی و ازاون بدتر بی‌شعوری بیداد می‌کنه.
                فقط از نحوه انشا کسی میشه فهمید طرز و طراز تفکر کسی در چه حدی می‌تونه باشه. دخترهایی که شبیه عروسک های ترسناک شدن. پسر هایی که خودش گویای همه چیز هست اینکه بگه تمام هزینه ها مال تو میشه. افرادی که انگار به غیر از پارتی و ماشین مازراتی و دختر انگار هیچ دغدغه‌ای ندارن. اوج لجن جامعه رو پیشه تو اینستا گرام دید.

              • 2K.Firaxis گفت:

                واقعا حرف قشنگی بود. دقیقا همینه، بعضیا واقعا این خل بازی ها رو دوست دارن و بعضی ها هم فقط جهت مسخره بازی دنبال میکنن این افراد رو… یک به یک، قطره قطره جمع گرد وانگهی دریا شود.
                البته این فالوور خریدن هم هست که قضیه ای هست واسه خودش قبلا باند گرون تر از قیمت خود ماشین میخریدن روش سوار میکردن و توی خیابون برای جلب توجه! الان هم که این وضعیت روش جدید جلب توجه
                WTF

              • Talos گفت:

                سعید جان دقیق حرف دل منو زدی
                منم چند ماهی توی شبکه های اجتماعی(بخونید اشتباهی) بودم ولی الان یکی دو ساله به خاطر همین موضوع ها کلا سمتش نمیرم، یادمه اون موقع یه دختره با یکی بریک اپ کرده بود خودشو خفه میکرد فیلم میگرفت(اسمشو یادم نیست)، حالا جالبش این بود فالوور های این از صفحه های مثبتی مثل نشنال جعوگرافیک و کلی صفحه دیگه که در راه درست فعالیت میکردن بیشتر بود!
                یه نفرو سراغ دارم با همون کلیپ قصد خودکشی کرد! :no:
                خوشبختانه گیمفا با این که سطح نظراتش پایین اومده ولی هنوزم بهترین پاتوق مجازی برای گیمرهاست، امیدوارم این مشکلات کوچک هم حل بشه و مثل قبل بشه از مباحثه با همه لذت برد :yes:

  • ممنون بابت نقد . جدیدا نقد ها محتواشون خیلی بیشترو بهتر شده استفاده از gif ها خیلی خوبه . خسته نباشید .شخصیت اصلی چه قد شبیه به GUTS هستش 😯

  • 2K.Firaxis گفت:

    تشکر بابت این نقد زیبا از اقا سعید. خوشبختانه من این بازی رو رفتم،
    اون مورد که بک آپ ممبر ها اکس پی نمیگیرن خیلی شبیه persona 5 تقریبا میشه گفت از خصوصیات مبارزه نوبتی یا نیمه همزمان اینه . من اصلا با صدا گذاری ها حال نکردم کلا موقع بازی sound رو خاموش میکردم با اون یکی هندزفریم متال گوش میدادم!! مگه داشتیم rpg اینقد بد باشه تو این زمینه…
    اما کار تیمیشو دوست داشتم من، به هر حال نمره ۸ یا ۷ حقشه.
    سعید جان اگر میشه نقد divinity 2 رو قرار بدید، اولش فکر کردم هیچ CRPG حتی نزدیک بلدورز گیت۲ هم نمیشه، اما دیواینیتی ۲ الحق که بهترین CRPG هست که (دارم) میرم. صدا عالی موسیقی عالی گیم پلی عالی داستان عالی گرافیک زیبا دنیای فوق العاده … هرچی تعریفش بدم کمه. حیفه یه RPG باز همچین چیزیو از دست بده.

    • درود بر شما. خیلی متشکرم ازتون. خوشحالم که تجربهکردید این بازی رو.در مورد بازی دقیقا درست میگید با این تفاوت که به نظر من صداهای شخصیت ها خوب بودن فقط موسیقی خیلی افتضاح بود. بازی خیلی جذابی بود. متاش هم حدود ۸ شده نمیدونستم. فکر می کردم کمتر باشه.
      اتفاقا نسخه اول دیوینیتی رو روی کنسول بازی کردم و نسخه فیزیکیش رو دارم و واقعا یه شاهکار محض بود و حالا نسخه دوم از اون هم گویا بهتره. بیاد روی کنسول می گیرم حتما. نقدش هم بهزودی تقدیمتون میشه.چشم

  • AMIN-SCORPION گفت:

    ممنون واسه نقد و معرفی بازی عزیز
    من عاشق این سبک بازی هستم و برم سریع بزنم دان شه.
    بازم ممنون.

  • Freelancer گفت:

    سلام. خیلی قشنگ بود. شما که اینهمه خوبین Inbox تون رو هم چک کنین بد نیست. گاهی تعامل با بقیه لازمه :yes: :yes: :yes:

نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا
نقش آفرینی کلاسیک در لباس مدرن | نقد و بررسی بازی Battle Chasers: Nightwar - گیمفا