به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

Former Writer
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

آمریکا! کلمه‌ای که با شنیدنش احساس آرامش و آزادی به انسان دست می‌دهد! مهد آزادی و صلح و دوستی و مصداقی کامل و بارز از دموکراسی ناب. چه کسی باورش می‌شود این ملت قدرتمند روزی به اشغال نیروهای شرور آلمانی در آید؟ این کابوسی است که متاسفانه در جهان موازی بازی‌های ولفنشتاین به واقعیت تبدیل شده. این فاشیست‌های لعنتی! این دموکراسی نفهمان بی‌شناسنامه! توانسته‌اند آمریکای آزاد را اشغال کنند. آزادی ناب آمریکایی اکنون در خطر است. در خطر این که دیگر نتواند در آستین ملت‌های سراسر جهان فرو رود. در این شرایط در هم و بر هم، فقط و فقط یک گل‌پسر بلوند آمریکایی می‌تواند ورق را برگرداند! او باید با راه‌اندازی یک انقلاب، دنیا (همان آمریکا) را از دستان ستمگر متجاوزین آزاد کند! به نام آزادی، به نام خدا، به نام دموکراسی!

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

در این شرایط در هم و بر هم، فقط و فقط یک گل پسر بلوند آمریکایی می‌تواند ورق را برگرداند!

مردی که نمی‌شکند

BJ Blazkowicz قهرمان همیشه‌گی سری ولفنشتاین و کسی که به نام‌های زیادی از جمله Terror-Billy شناخته می‌شود این بار نیز بازگشته تا در یکی دیگر از بزرگ‌ترین ماجراجویی هایش حضور یابد. این قهرمان دوست داشتنی که همیشه به عنوان یک ماشین کشتار ناتزی درجه یک شناخته می‌شده این بار نیز قرار است ناتزی‌های بدجنس را سلاخی کند و آمریکا، سرزمین صلح و دوستی را از چنگال آن‌ها نجات دهد. پس از اتفاقاتی که در بازی قبلی رخ دادند، BJ توانست ژانرال DeathShead را از پای در آورده و بر مهمترین دشمنانش غلبه کند. او پس از مبارزه‌ای سخت، دشمن خود را مغلوب کرد ولی بر اثر جراحات بسیاری که در این مبارزه کسب کرد، بیهوش شده و برای دوره‌ای طولانی تحت درمان قرار گرفت. BJ در آن زمان تقریبا تا حد مرگ پیش رفت اما دوستان و متحدان همیشه‌گی او اجازه ندادند چنین اتفاقی رخ دهد. آن‌ها BJ را به بیمارستان منتقل کردند و عدم حضور او برای مدتی طولانی در صحنه موجب راه اندازی دوباره‌ی رژیم ناتزی و حملات مجدد آن‌ها شد. در حالی که BJ تحت درمان بودف ناتزی‌ها توانستند کل اروپا را به چنگ آورند. آن‌ها حتی پس از مدتی به مرزهای آمریکا نیز نفوذ کرده و رفته رفته توانستند تمام آمریکا را به اشغال خود در آورند. BJ کشور خود را از دست رفته می‌بیند و تصمیم می‌گیرد انتقامی سخت از ناتزی‌های لعنتی بگیرد.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

آمریکا. کلمه‌ای که با شنیدنش یاد آزادی می‌افتیم! باور کردنی نیست که اکنون این سرزمین زیبا تحت تسلط ناتزی‌های دموکراسی نفهم در آمده است.

BJ سپس از بازگشت به صحنه، وضعیت را بسیار خراب تر از قبل می‌یابد. ناتزی‌ها اکنون بر دنیا حکومت می‌کنند و سخت است که یک نفر بتواند بر علیه چنین ارتشی انقلاب کند. آن‌ها همچنین بازی‌های روانی خود را بر علیه مردم امریکا آغاز کرده‌اند تا دیگر از شیوه‌ی زندگی آمریکایی و از دموکراسی چیزی باقی نماند. BJ باید ارتشی جمع کند تا با آن‌ها به مقومت علیه ناتزی‌ها بپردازد. در این حین، او با دسته‌های مختلفی روبرو می‌شود. برخی از فرماندهان با او هم عقیده هستند و به راحتی اعلام وفاداری می‌کنندو عده‌ای دیگر نیز نیاز به گفت و گو و جلب اعتماد دارند. این چالش پیش روی شما و BJ است که چطور متحدان خود را به دست آورده و گروه‌ها و احزاب مختلف را برای کمک به خود راضی کنید. BJ در این بازی، نمادی است برای جنگیدن با ناتزی‌ها. او به رهبر این انقلاب تبدیل شده و وظیفه دارد مردم را از وضعیتشان آگاه سازد. می‌توان گفت او اکنون در وضعیتی است که اگر جا بزند و شکست بخورد، دیگر آمریکایی در کار نخواهد بود. آن ملت بزرگ و با شکوه در زباله دان تاریخ به فراموشی سپرده می‌شد و سبک زندگی آمریکایی با زندگی هیتلری جایگزین می‌شد! او در مقابل این مردم و این کشور احساس وظیفه می‌کند. حتی اگر خودش هم بخواهد کنار بکشد و جا بزند، وظیه‌اش این اجازه را نمی‌دهد. دشمنان می‌توانند بدنش را زخمی کنند. می‌توانند استخوان هایش را بشکنند و جسمش را خرد کنن. اما اراده‌ی او و تنفرش از این رژیم متجاوز شکستنی نیست…

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

قهرمان ولفنشتاین (ولفنستین یا هر آنچه دوست دارید تلفظش کنید) حتی اگر خودش هم بخواهد کنار بکشد و جا بزند، وظیه‌اش این اجازه را نمی‌دهد. دشمنان می‌توانند بدنش را زخمی کنند. می‌توانند استخوان هایش را بشکنند و جسمش را خرد کنند. اما اراده‌ی او و تنفرش از این رژیم متجاوز شکستنی نیست… و خلاصه این که عقیده‌ها ضد گلوله اند. آقای کریدی!

طعم شیرین پدر شدن

در این وضعیت، BJ حس جدیدی را نیز تجربه‌ خواهد کرد. طعم شیرین و دلپذیر پدر شدن. همسر او Anya که در عنوان قبلی با او آشنا شدیم، در نخستین رویارویی‌اش با BJ، از واقعیت مهمی پرده برداری می‌کند. او حامله است. آن هم حامله‌ی یک دوقلو. شاید این زمان مزخرف ترین زمان ممکن برای حامله بودن و به دنیا آوردن بچه باشد! در این گیر و دار که ناتزی‌ها از هر طرف آن‌ها را محاصره کرده‌اند و کسی توانایی نفس کشیدن نیز ندارد، ورود بچه‌های دو قلو از آن وصله‌های ناجور است. اما به هر حال خواست خدا بوده و چنین اتفاقی برای BJ و همسرش رخ داده! بی جی وظیفه‌ی رهبری جنبش را بر عهده دارد. اما مسئله‌ی پدر شدنش تجربه ی تازه ای است که تاثیرات مهمی بر روی کارش خواهد گذاشت. او اکنون جدای از وظیفه‌ای که در قبال مردم و کشورش دارد، وظایفی مهم نیز به عنوان یک پدر و یک همسر خواهد داشت. این مسئله می‌تواند در طول داستان برایش چالش‌های بسیار زیادی درست کند و حتی ممکن است سرنوشت این دو وظیفه را در مقابل یکدیگر قرار داده و بی جی را به انتخاب یکی از آن‌ها وادارد. به هر حال باید دید نوسنده‌گان تیم Machine Games برای دوقلوهای بی جی چه نقشه‌هایی در سر دارند.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

در این گیر و دار و وسط محاصره‌ی ناتزی ها، همسر بی‌جی هم هوس زایمان به سرش زده و حتی به یک قلو هم راضی نشده! صاحب یک دوقلو شدن، وظایف جدیدی را برای بی‌جی ایجاد کرده است که ممکن است در طول داستان، جایگاهش در شکل دهی انقلاب علیه ناتزی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بازگشت خانم سادیست

آنتاگونیست عجیب و غریب بازی قبلی نیز این بار با روحیه‌ای قوی برای انتقام باز می‌گردد تا اوضاع را برای بی جی سخت تر کند. بعد از آنیا،  Frau Engel دومین زنی است که در زندگی بی جی نقش دارد. البته نه به عنوان یک معشوقه. بلکه به عنوان یک دشمن قسم خورده. نخستین برخوردمان با او در شماره‌ی اول اتفاق افتاد و اکنون نیز بازگشت او هستیم. در بازی قبلی بی جی با خشونت شدیدی، همکار او را به قتل رساند و خود او نیز از ناحیه‌ی صورت دچار زخم‌های عمیقی شد. اثر این زخم‌ها در بازی جدید نیز بر روی صورت او دیده می‌شوند. با این که جراحان پلاستیک برای صورتش زحمت زیادی کشیده‌اند. او که یکی از افسران عالی رتبه‌ی ارتش ناتزی ها است ماموریت دارد تا بی جی را پیدا کرده و به قتل برساند. اما چیز دیگری که او را برای شما خطرناک تر می‌کند این است که قبل از وظیفه، این حس انتقام است که او را به سمت شما می‌کشاند. زمانی که انتقام و وظیفه با یکدیگر همصدا شوند، پدیده‌ای بوجود می‌آید به نام Frau Engel.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

Frau Engel بازگشته. آن هم ناجور تر از همیشه. او اکنون دو دلیل برای شکار بی‌جی دارد. اول این که از طرف رژیم ماموریت دارد و دوم این که شخصا به دنبال انتقام است. او به خاطر ویژگی‌های سادیستی شخصیتش، دوست دارد حریفش را در حین تلاش کردن به زمین بزند. معتقد است شکست دادن هدف‌های آسان مثل له کردن سوسک هاست و لذتی ندارد!

مردی که تنها نیست

در وقایع The New Colossus بی جی به تنهایی با دشمنانش روبر نخواهد شد و عده‌ی زیادی از دوستان و متحدانش نیز او را همراهی خواهند کرد. شخصیت‌های جذابی از عنوان نخست و شخصیت‌های جذاب جدیدی با او متحد می‌شوند و در این راه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. سازنده‌گان برای پردازش کارکترهای خود زحمت بسیاری کشیده اند و معتقد اند آن‌ها یکی از یکی جذاب‌تر و عمیق تر هستند. آن‌ها از شخصیت‌های داستان جدید با عبارت Real Characters یاد می‌کنند و آن‌ها را به معنای واقعی کلمه، زنده می‌پندارند.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

در وقایع The New Colossus بی‌جی به تنهایی با دشمنانش روبر نخواهد شد و عده‌ی زیادی از دوستان و متحدانش نیز او را همراهی خواهند کرد. سازندگان برای پردازش کارکترهای خود زحمت بسیاری کشیده‌اند و معتقد اند آن‌ها یکی از یکی جذاب‌تر و عمیق‌تر هستند.

بازی ذهنی ناتزیستی!

همانطور که گفتیم ناتزی‌ها موفق شده‌اند تا آمریکای بزرگ را تصاحب کنند. آن‌ها برای جای انداختن فرهنگ خود و کشتن فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی برای همیشه، به اعمال خطرناک و عجیبی دست زده‌اند. آن‌ها تصمیم دارند با استفاده از رسانه‌ها به کنترل ذهن مردم بپردازند و باورها و اندیشه‌های آن‌ها را در مورد برخی مسائل تغییر دهند. (امر بسیار زشتی که آمریکای بزرگ و دوست داشتنی هیچ گاه آن را پسندیده ندانسته و نمی‌داند.)
در این بازی قرار است با ورژنی خاص از آمریکا روبرو شوید. ورژنی که به گفته‌ی سازندگان بازی، شما را شگفت زده خواهد کرد. ناتزی‌ها همه چیز این کشور را تغییر داده‌اند و حتی به در و دیوارها و ظاهر مغازه‌ها و خانه‌ها نیز رحم نکرده‌اند. این اتمسفر خاص قرار است یکی از مهمترین ویژه‌گی های بازی باشد تا شما پس از دیدن هر یک از نشانه‌های ناتزی-گری در محیط‌های بازی، به این رژیم نامرد ناسزا بگویید! در زیر قصد داریم تا نمونه‌هایی از تهاجماتی که ناتزی‌ها بر علیه باورهای ذهنی مردم انجام داده‌اند را بیان کنیم.

یا آلمانی یا… هر چه دیدی از چشم خود دیدی!
German or Else یک برنامه‌ی تلوزیونی است که در آن میزان تسلط شرکت کننده‌گان به زبان آلمانی سنجیده می‌شود. این ویدئو در ظاهر یک برنامه‌ی تلوزیونی سرگرم کننده است اما در باطن در حال آماده سازی مردم برای روزی است که زبان انگلیسی از کشور آمریکا حذف می شود. از این روز که Changeover Day نامیده شده است قرار است زبان انگلیسی به طور کامل از میان حذف شود و مردم مجبور می‌شوند صرفا و صرفا به زبان آلمانی صحیت کنند. صحبت به زبان انگلیسی پس از این زمان جرم بوده و مجازات خواهد داشت. برنامه‌ی German of Else به طور مداوم این واقعه را یاد آوری می‌کند و گوشزد می‌کند که پس از این روز، دیگر هیچ کس مجاز به استفاده از زبان انگلیسی نیست. در این برنامه دو شرکت کننده حاضر می‌شوند و مهارت آن‌ها در زبان آلمانی به چالش کشیده می‌شود. جالب اینجا است که شخص بازنده به عنوان مجازات به دوره‌ی آموزشی اجباری زبان آلمانی محکوم می‌شود و این را می‌توان به وضوح در ویدئویی که از این برنامه منتشر شده مشاهده کرد.

لیزل
این برنامه ی تلوزیونی در ظاهر صرفا ماجراهای ساده‌ی دخترکی را روایت می‌کند که یک هیولای روباتی را به عنوان دوست خود برگزیده. آن‌ها ماجراهای مختلفی را در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند و قسمت‌های زیادی از این سریال در سر تاسر ایالت متحده پخش می‌شود. در باطن اما این مجموعه برای عادت دادن مردم به روبات‌های غول پیکری است که ناتزی‌ها از آن استفاده می‌کنند. در واقع در این برنامه تلاش می‌شود این غول روباتی به عنوان موجودی دوست داشتنی و نیکوکار معرفی شود. موجودی که توانایی های زیادی دارد و با استفاده از آن‌ها به انسان‌ها کمک می‌کند. ناتزی‌ها با این مجموعه سعی دارند وجهه‌ی بد این روبات‌ها در جامعه را از بین ببرند و در میان مردم این مسئله را جای اندازند که این ماشین‌ها صرفا برای کمک به انسان‌ها طراحی شده‌اند نه برای موضواتی چون جنگ و خونریزی و… در این ویدئو می‌توانید موارد ذکر شده را مشاهده کنید.

Blitzmensch
این نام برنامه‌ای تلوزیونی و نام ابرقهرمانی است که در ان به ایفای نقش می پردازد. این قهرمان که هدفش جنگیدن با نا عدالتی ها است به کمک قدرت ابر انسانی خود یعنی کنترل رعد و برق و جریان الکتریسیته و همچنین متحدان وفادارش مانند Fräulein Fox، دنیا را از شر نظام سرمایه‌داری، کمونیزم و فساد نجات می‌دهد. این برنامه‌ی تلوزیونی نیز نمونه ای از ابزارهایی است که ناتزی‌ها با استفاده از آن سعی در تغییر دادن افکار مردم دارند.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

ابرقهرمانی که نمادی از ناتزی‌هاست و قرار است جهان را از دست کمونیزم و فاشیزم نجات دهد!

مبارزه از روی ویلچر هم ادامه دارد

بی جی، شخصیت اصلی بازی، آنقدر به کشتن ناتزی‌ها علاقه دارد که حتی جراحات و زخم‌های عمیق بدنش نیز او ر از انجام این کار منع نمی‌کنند. در حالی که احتملا انتظار دارید همه‌ی افراد با رفتن به بیمارستان و نشستن روی ویلچر، ناتوان و ضعیف شوند، بی جی می تواند حتی از روی ویلچر نیز مبارزه کند و ناتزی‌ها را بکشد. این بخش از گیم‌پلی مختلص اوایل بازی است. زمانی که بی جی هنوز هم از زخم‌های وحشتناکش رنج می‌برد. شما می‌توانید از روی ویلچر بی جی را هدایت کنید و به هر طرف که دوست داشتید حرکت کنید. سازندگان سعی کرده‌اند تا آنجا که امکان دارد محدودیت‌ها را در این حالت از بین ببرند. در این حالت صرفا توانایی حمل یک اسلحه‌ی سبک را خواهید داشت. اما همچنان می‌توانید شخصیت خود را به اطراف حرکت داده و از حملات دشمنان فرار کنید. مهم نیست که بی جی روی یک ویلچر نشسته است! او می‌تواند در حین مبارزه به جلو، عقب و حتی چپ و راست هم حرکت کند. علاوه بر تیر اندازی شما حتی می‌توانید نارنجک هم پرتاب کنید و دشمنان را در سنگر هایشان نیز نابود کنید. یکی دیگر از محدودیت هایتان بر روی ویلچر این است که نمی‌توانید از نردبان‌ها و یا پلکان استفاده کنید. به گفته ی سازندگان در این حالت باید در محیط بازی بگردید و راه‌های دیگری برای دسترسی به محیط مد نظرتان پیدا کنید. این گونه بازی هم جذاب‌تر می‌شود و هم بازیباز باید اندکی به خلاقیت و ذهنش فشار بیاورد.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

این مرد از روی ویلچر هم ناتزی‌ها رو تار و مار می‌کند! حقا که «ماشین ناتزی کشی» برایش لقبی برازنده است.

سلاخی با دو اسلحه

ویژه‌گی مهم دیگری که به گیم‌پلی بازی اضافه شده این است که می‌توانید دو اسلحه را همزان در دو دست خود بگیرید و از آن بر علیه ناتزی‌ها استفاده کنید. البته در بازی قبلی نیز توانایی استفاده از دو اسلحه در دو دست وجود داشت. اما در آن بازی نوع این دو اسلحه می‌بایست حتما شبیه یکدیگر می‌بود و شما نمی‌توانستید دو اسلحه از دو نوع متفاوت انتخاب کنید. این قابلیت در بازی جدید فراهم شده و می‌توانید انواع و اقسام اسلحه‌های متفاوت را در دو دست خود بگیرید. ممکن است تصور کنید این ویژه‌گی اهمیت کمی دارد اما باید دانست تاثیر آن در گیم‌پلی بازی بسیار بیشتر ازحد تصورتان است. با این قابلیت می‌توانید مبارزات بازی را تا حد زیادی تاکتیکی کنید. مثلا در یکی از دست‌هایتان اسلحه‌ای برای شلیک به اهداف دور قرار داده و در دست دیگر اسلحه‌ای برای شلیک به اهداف نزدیک. اسلحه‌های داخل بازی تنوع زیادی دارند و هر یک ویژه‌گی‌های مخصوص به خودشان را دارند. می‌توانید با ترکیب این ویژگی‌ها به گیم‌پلی بازی عمق بسیار بیشتری ببخشید. این قابلیت یکی از بهترین چیز‌هایی است که بازی جدید اضافه شده و شخصا به عنوان نگارنده نمی‌توانم بری تجربه‌اش صبر کنم!

“جدای از استفاده از انواع اسلحه، در ولفنشتاین رسم است که اسلحه‌ای مخصوص هم برای حملات نزدیک در اختیار بازیباز قرار گیرد. در بازی قبلی می‌توانستید از چاقو استفاده کنید. در نسخه‌ی فرعی The Old Blood نیز لوله‌ای فلزی یار و یاور شما بود. اما سازنده‌گان در بازی جدیدبه سراغ گزینه‌ای متفاوت‌تر و شاعرانه‌تر رفته‌اند. تبر!”

علاوه بر اسلحه‌هایی که می‌توانید با دو دست حملشان کنید تسلیحاتی نیز در بازی موجود اند که اندکی سنگین تر و قدرتمند تر هستند و بی جی برای حملشان به هر دو دست خود نیاز دارد. این اسلحه‌ها که معمولا از دستان دشمنان بزرگ و مینی باس‌ها می‌افتند می‌توانند با قدرت بسیار زیادی دشمنان روبرو را تار و مار کنند. سازنده‌ها لذت استفاده از اسلحه‌های قدرتمند را درک کرده و لحظات بسیاری را در بازی قرار داده‌اند تا بتوانید با استفاده از آنان، دشمنان را سلاخی کنید. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع اسلحه‌ها نیز در باس‌فایت‌ها است.
جدای از استفاده از انواع اسلحه، در ولفنشتاین رسم است که اسلحه‌ای مخصوص هم برای حملات نزدیک در اختیار بازیباز قرار گیرد. در بازی قبلی می‌توانستید از چاقو استفاده کنید. در نسخه‌ی فرعی The Old Blood نیز لوله‌ای فلزی یار و یاور شما بود. اما سازنده‌گان در بازی جدیدبه سراغ گزینه‌ای متفاوت تر و شاعرانه تر رفته‌اند. تبر! آری! با استفاده از تبر برای سلاخی دشمنان، هم خشونت بازی بالا تر می‌رود و هم در گیم‌پلی کاربردهای مختلف دیگری پیدا خواهد کرد. کشتن دشمنان با چنین وسیله‌ای بسیار لذت بخش تر از استفاده از یک چاقو است. سازنده‌گان تاکید کرده‌اند مخصوصا استفاده از تبر زمانی بیشتر «حال می دهد» که روی یک فرمانده آزمایشش کنید.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

در بازی قبلی نیز توانایی حمل دو اسلحه در دو دست را داشتید. اما اکنون می‌توانید با هر دست اسلحه‌ی متفاوتی بردارید. ویژگی جدیدی که گیم‌پلی بازی را اندکی استراتژیک‌تر می‌کند.

مخفی‌کاری، مبارزه یا تاکتیک؟

در بازی جدید نیز همچنان سیستم فرمانده‌های مختلف را در مرال شاهد هستیم. این فرمانده‌ها در هر مرحله از بازی حضور دارند و به محض این که متوجه حضور شما بشوند، آژیر خطر را به صدا در آورده و تقاضای نیرو‌ی کمکی می‌کنند. در بازی قبلی آن‌ها فقط یک بار موفق می‌شدند نیروی کمکی بخواند. اما در بازی جدید آن‌ها می‌توانند تا چندین بار تقاضای نیرو بکنند. به همین خاطر اکنون بسایر مهم است که اول آن‌ها را از پای در آورید. همچنین در این بازی، فرماندهان اطلاعاتی تحت نام Enigma Code نیز با خود حمل می‌کنند که پس از کشتنشان به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. این کد‌ها اطلاعات مخفی مهمی را در اختیار شما خواهند گذاشت.
مانند همیشه، بهترین راه برای از پای در آوردن فرماندهان، مخفی کاری است. ولفنشتاین جدید نیز سه راه کلی برای پیش روی جلوی شما خواهد گذاشت. ۱- این که با مخفی کاری صرف پیشروی کنید ۲- این که همه‌ی مراحل را پر سر و صدا و تهاجمی پیش ببرید و ۳- این که ترکیبی از این دو روش را برگزینید. این سه گزینه‌ همانند بازی اول در بازی جدید نیز در اختیار شما خواهد بود که طبعا انتخاب راه سوم معقول تر و منطقی تر به نظر می رسد.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

بازی برای پیشروی سه راه را جلوی پایتان گذاشته. مبارزه، مخفی‌کاری و یا ترکیبی از این دو.

Wyatt یا Fergus؟

همانند بازی قبلی، دوستان عزیزمان بار دیگر بازگشته‌اند تا در مسیر کشتن ناتزی‌ها همراهی مان کنند. درست مانند گذشته انتخاب هر یک از این دوستان به عنوان همراه، می‌تواند قابلیت‌های جدیدی به گیم‌پلی اضافه کند. مثلا همراه شدن با Wyatt شما را به سلاحی به اسم Dieselkraftwerk مجهز می‌کند که با آن می‌توانید قوطی‌های چسبناک پر شده از مواد آتش زا را به سمت دشمنان خود پرتاب کنید و سپس حتی آن‌ها را با ریموت کنترل منفجر کنید. همراه شدن با Fergus نیز سلاحی به اسم Laserkraftwerk در اختیارتان قرار می‌دهد که توانایی شلیک گلوله‌های لیزری قدرتمندی را دارد که آهن و فولاد را نیز ذوب می‌کنند. باید به این مسئله نیز توجه کنید که انتخاب هر یک از این دوستان، داستان بازی را نیز تغییر می‌دهد و مسیرتان را تا حد اندکی عوض می‌کند.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

همراه شدن با هر یک از متحدان، جدای از این که موجب تغییراتی در داستان می‌شود، در گیم‌پلی نیز گزینه‌های متفاوتی در اختیار شما خواهد گذاشت.

تکنولوژی در خدمت متجاوزان

ناتزی‌ها در بازی جدید از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بر علیه نیرو‌های مقاومت استفاده خواهند کرد. آن‌ها به روبات‌های جنگجوی غول پیکر و سهمگینی دسترسی دارند که هر یک کار یک ارتش را می‌کند. آن‌ها همچنین از این تکنولوژی‌ها برای تجهیز کردن ارتش خود نیز بهره گرفته‌اند. آن‌ها ارتشی هوایی نیز از درون‌ها (پهپاد! جانمان فدای فارسی!) تهیه کرده‌اند که نمی‌گذارند آب خوش ار گلوی بی جی و رفقا پایین برود. آن‌ها توانسته‌اند دشمنان و سربازان جدید خلق کنند و آن‌ها را برای مبارزه با شما تجهیز کرده‌اند. دشمنان جدید زیادی در بازی جدید به استقبالمان خواهد آمد که یکی از نمونه‌های مرگبارش UberSoldat نام دارد. این نوع از دشمن بسیار سریع حرکت می‌کند و می‌تواند از فواصل دور با اسنایپر بی جی را مورد هدف قرار دهد. این سایبورگ‌های نفرت انگیز می‌توانند در حالی که به دیوار ها چسبیده‌اند با توپ‌های قدرتمندی به سمت بی جی شلیک کنند و گاه حتی از لیزر نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها مثالی بارز از عوضی تر شدن دشمنان در این نسخه هستند!

“ناتزی‌ها در بازی جدید از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بر علیه نیرو‌های مقاومت استفاده خواهند کرد. آن‌ها به روبات‌های جنگجوی غول پیکر و سهمگینی دسترسی دارند که هر یک کار یک ارتش را می‌کند.”

البته قرار نیست در بازی جدید همیشه با دشمنان جدید روبرو شوید. دشمنان قدیمی نیز به بازی جدید راه یافته‌اند. اما تفاوت مهمی که با ورژن قبلی خود دارند این است که همه‌گی آن‌ها اکنون چالش برانگیز و سرسخت‌تر از قبل شده‌اند. سازنده‌گان ادعا کرده‌اند که هر یک از دشمنان بازی جدید، چالش برانگیز و دشوار هستند و در عوض کشتن آن‌ها نیز لذتبخش خواهد بود.
در بازی جدید همچنین شاهد باس‌فایت‌های حماسی و عظیمی خواهیم بود. آری! ولفنشتاین بدون باس فایت که اصلا ولفنشتاین نیست! در بازی با باس‌ها و مینی باس‌های زیادی روبرو خواهید شد و باید در طی مبارزاتی دشوار و هیجان انگیز آن‌ها را از پای در آورید. یکی از مواردی که در نمایش‌های بازی به آن برخورده ایم، باسی به نام Zitadelle است که ناگهان ظاهر شده و با گرفتن یک اسلحه‌ی راکت لانچر در یک دست و یک شعله افکن در دست دیگر، بی جی را غافلگیر می‌کند. این دشمن سر سخت تنها یکی از باس‌های موجود در بازی است و این برای طرفداران بازی خبری عالی است.

“دشمنان قدیمی نیز به بازی جدید راه یافته‌اند. اما تفاوت مهمی که با ورژن قبلی خود دارند این است که همه‌گی آن‌ها اکنون چالش برانگیز و سرسخت‌تر از قبل شده‌اند.”

دیگر ویژگی مهم گیم پلی بازی، امکان حست و جو و پیدا کردن چیزهای متفاوت است. در بازی جدید اگر در محیط‌ها اندکی بگردید، به چیزهای جالبی بر می خورید. مثلا ممکن است لوکیشن‌های جدیدی را پیدا کرده و یا حتی راه‌های مختلفی را برای رویارویی با دشمنان بیابید. شما حتی می‌توانید به دنبال ایتم‌های مختلف بگردید. آیتم‌هایی مانند کلاهخود ها و حتی Enigma Code ها که اطلاعات ویژه و مهمی را در اختیارتان خواهند گذاشت.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

باس فایت های پر زد و خورد، دشوار و هیجان انگیزی انتظارتان را می‌کشند.

آمریکای بزرگ، اشغال می‌شود…

بازی از حیث گرافیکی حرف ندارد. شاید یتوانیم ولفنشتاین جدید را از حیث گرافیک به عنوان یکی از زیباترین عناوین نسل هشتم معرفی کنیم. نکته‌ای که در این میان اهمیت بسیار بالایی دارد این است که این بازی بر روی کنسول‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و این دستاورد بسیار بزرگی است. این که با چنین سطحی از گرافیک بتوانید ۶۰ فریم بی کم و کثر را از درون کنسول‌های نسل فعلی بیرون بکشید واقعا هنر می‌خواهد.
از حیث هنری نیز باید تک تک لوکیشن‌های The New Colossus را ستود. در این بازی شما با امریکایی سر و کار دارید که توسط ناتزی‌ها اشغال شده. ناتزی‌ها تلاش کرده‌اند فرهنگ و شکل و ظاهر شندگی خود را به آمریکایی‌ها تحمیل کنند. به همین خاطر آمریکای این دنیا، کشوری است پس از المان‌های آمریکایی که به چاشنی آلمانی مزین شده‌اند. محیط‌ها همه‌گی حکایت از کشوری دارند که تسخیر شده و مورد تهاجمی فرهنگی است. گرافیک هنری بازی قرار است این موارد را نمایش دهد و طبق چیز‌هایی که تا کنون از این بازی دیده‌ایم، توانسته تا حد زیادی به قولش عمل کند. اسکرین‌شات‌هایی که از بازی منتشر شده‌اند همه‌گی حکایت از کشوری اشغال شده و بازی‌های کثیف ذهنی ناتزی‌ها شده‌اند. می‌توانید در بازی جدید به وضوح تحمیل فرهنگ و عقاید ناتزی‌ها به مردم آمریکا را مشاهده کنید.

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

ناتزی‌ها را بکشید، آمریکا را آزاد کنید.

کلام آخر

بر روی کاغذ، ولفنشتاین جدید همه‌ی شرایط لازم برای تبدیل شدن به یکی از بهترین شوترهای زمان را دارا است. داستان خوب و پیچیده، روایت عالی، شخصیت‌های جذاب و عمیق، گیم‌پلی شوتر سرگرم کننده و خشن، گرافیک عالی، فضا و اتمسفر گیرا و… همه و همه ویژگی‌های بازی جدید هستند. اما این که آیا Machine Games موفق می‌شود همه‌ی این المان‌ها را مخلوط کرده و از درونشان یک بازی خوش ساخت و عالی بیرون بکشد یا نه را فقط زمان مشخص می‌کند و بس. اصولا ولفنشتاین همیشه خوب است. حتی اگر بد باشد! اما ما همچنان امیدواریم این نسخه به یک شاهکار و عنوانی فراموش نشدنی در این سری تبدیل شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا
به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عالی بود
    دوتا شاتگان برداری همینجور کشتوکشتار کنان بری جلو
    یه شوتر عالی که شبیهش هم بازی دیگه ای نداریم واقعا خوبه

    • VMahdi گفت:

      دوستان اگر از داستان مجموعه ی ولفلشتاین خوشتون میاد
      سریال The Man In The High Castle توصیه میشه
      در سریال مردی در قلعه ی بالا داستانی تخیلی و متفاوتی از جنگ جهانی تعریف میشه که امریکا در جنگ شکست میخوره و نازی ها به به بمب اتم دست پیدا میکنند و پیروز جنگ میشن و امریکای شمالی میان المان و ژاپن تقسیم میشه .

  • با گیم پلی سریع و اکشنی که از این عنوان سراغ داریم میتونه یکی از بهترین و خوش ساخت ترین شوتر های چند سال اخیر باشه
    لطفاً نمرات Forza Motorsport 7 رو هم به روز کنید.

  • مقاله ای بسیار عالی بود
    باید قدر سازندگان id software رو دونست برای خلق همچین شاهکار هایی :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :yes: :yes:

    • ALIThelastofus گفت:

      باشه هیتلر و متحدینش بد بودند شما خوبید (اینا صد برابر از هیتلر بدترند)

        • VMahdi گفت:

          تسلیم بردادر
          ببخشید بابت توهین
          منظورت رو بد برداشت کردم
          صبح تا شب انقدر نـژـاـدپ_رس_ت میبینم که هیچی از تاریخ خودمون نمیدونن و تو همین ایران نسبت به دیگران اقوام نژاد پرستی میکنند رد دادم دیگه . حلال کن

        • ALIThelastofus گفت:

          خ و د تی چرا توهین میکنی من حرفم اینه هیتلرهم جنایتکار بود هم ظالم هم نژاد پرست (و متحدینش) در این هم شکی نیست ولی آمریکا و متحدینش هم جنایتکار و ظالمند و به مراتب از اونها بدترند بد -بخت هم خ و د ت ی

        • ALIThelastofus گفت:

          خ و د ت ی چرا توهین میکنی من حرفم اینه هیتلرهم جنایتکار بود هم ظالم هم نژاد پرست (و متحدینش) در این هم شکی نیست ولی آمریکا و متحدینش هم جنایتکار و ظالمند و به مراتب از اونها بدترند ب د -ب خ ت هم خ و د ت ی

          • VMahdi گفت:

            تسلیم بردادر
            ببخشید بابت توهین
            منظورت رو بد برداشت کردم
            صبح تا شب انقدر نـژـاـدپ_رس_ت میبینم که هیچی از تاریخ خودمون نمیدونن و تو همین ایران نسبت به دیگران اقوام نژاد پرستی میکنند رد دادم دیگه . حلال کن

            • VMahdi گفت:

              اون نژاد پرستی که بالا گفتم اشتباه بود باید اینجا میگفتم سلام نژاد پرست .
              بعدا از کجا فهمیدی من عرب پرستم ؟ مگه من رو میشناسی و با ایدولوژی های سیاسی اجتماعیم اشنا هستی ؟
              بعدا منظورت عرب دقیقا کدوم عرب ها هست ؟ تو جهان ۲۲ تا کشور عربی و در مجموع ۳۶۰ میلیون عرب وجود داره که در بیش از هزار قوم با فرهنگ و دین و مذهب مختلف تقسیم میشن . عرب یک کلمه ی کلیه منظورت از عرب دقیقا چیه ؟
              و قبل از توهین به نژاد های دیگه بهتره یک تست ژنتیک بدید تا معلوم بشه چند درصدت عرب و ترک و کرد و لر و پارس و … هست . به قول خودت ۱۴ قرن پیش و یا ۴۰ قرن و یا ۱۰۰ قرن پیش نیست و الان هیچ کس رو نمیشه پیدا کرد که نژاد خالصی داشته باشه .
              البته میدونم هرچی گفتم برات مهم نیست چون مشکل شما و امثال شما نژاد نیست بلکه چیز دیگه ایی هست .

    • VMahdi گفت:

      استیل بوک تنهاش رو که پیش خرید کردم
      بازی رو هم رو استیم پیش خرید میکنم
      بیاد رو سوییچ هم باز فزیکی میگیرم
      خیلی هایپم

  • Y PS گفت:

    بازی خیلی خوبیه و امیدوارم مثل نسخه قبل و یا حتی بهتر از اون بدرخشه :yes:
    اما در مورد ایده اصلی داستان که در واقع یکی از اصول رسانه های غربی هست (نازی ستیزی یا بهتره بگیم کلا دشمن ستیزی) باید بگم زمانی که هیتلر ابر قدرت جهان بود رسانه های دنیا حتی رسانه های امر.یکا و ا.نگلیس ازش تعریف میکردن ولی بعد از سقوطش علیهش تبلیغ کردن! در مورد استالین و شوروی هم همین بود تا وقتی کنار متفقین بود ازش تعریف میکردن ولی تو دوران جنگ سرد علیهش تبلیغ کردن! مطمئنا زمانی که ا.مریکایی نخواهد بود هم واقعیت هایی و یا شاید تبلیغات دروغی در موردش بگن که همه ازش متنفر بشن.

  • کیفیت انیمیشن ها، موشن کپچر و صدا گذاری همه در بالاترین سطح قرار دارند. شخصیت های جذاب و داستان درگیر کننده هم اضافه کنید.
    به قول پیت هاینز: F****ing Bananas
    به نظرم بهترین بازی بتسدا این بازیه. ولی میگم کاش این کیفیت و دقت رو در سری الدر اسکرول هم لحاظ می‌کرد.

  • آمریکا سرزمینیست که با شنیدن نام آن یاد دروغ ها و جنایاتش چه علنی و چه پنهانی میفتیم…

  • General گفت:

    مگه اون زن چاق تو نسخه اول کشته نشد؟
    اولین غول تو نسخه اول اون زن رو کشت بعد ما با یک خروار خشاب پر دخل غول رو اوردیم کلا تفنگ ها مون خالی شد.

  • amir moltafet گفت:

    ببین هیتلر چکارشون کرده هنو دارن میسوزن تاریخ جنگ فاتحان مینویسن اگه هیتلر جنگ میبرد تاریخ جور دیگه نوشتع میشد ملت هم مثل طوطی وار هرچی بگن قبول میکنن شسشوی مغزی میشن از بچگی مثل دین مذهب

  • Talos گفت:

    بعضی دوستان جایی که اشاره شده رو ول کردن چسبیدن به نوک انگشت.
    این بازی که تخیلی و غیرواقعی بودن داستانش مشخصه…
    برای بحث راجب خوب یا بد بودن هیتلر هم قطعا مکان های بهتری نسبت به یک سایت تخصصی گیم! پیدا میشه.

    • Y PS گفت:

      فرمایش شما متین ولی این بازی اشاره ای به افسانه بودن داستانش نمیکنه و تو قالب همین داستان های خیالی حرفاشو میزنه…در ضمن گیمینگ یه رسانه هست مثل سینما و من به نظرم رسید حرفم رو در مورد محتوای رسانه ای این بازی تو همین سایت تخصصی بزنم

      • Fight Club گفت:

        کاملا درسته یاشار جان… :yes:
        تو دورانی زندگی میکنیم… که رسانه ها از کوچک ترین روزنه ها برای به کرسی نشوندن اهدافشون استفاده میکنن…
        حالا صنعت پر درامد گیمینگ جای خود دارد..
        اونم با این همه طرفدار..

        • ببخشید مردم آمریکای شما هم که عیسی را میپرستن عرب پرست نیستن مگه ادیان خاورمیانه همشون از این اعراب نیست

        • Talos گفت:

          هدف های تبلیغاتی رسانه ها که جز بدیهیاته، و فقط مختص رسانه های امریکایی و به نفع امریکا نیست و سلاحیه که تقریبا همه دولت ها ازش استفاده می کنن.
          حالا واکنش ما باید چی باشه؟
          کامنت های همین صفحه رو بخونید ببینید بحث از خوب یا بد بودن هیتلر شروع شده کشیده شده به اینکه ژنتیک کی اصیل تر و بهتره! خب اینکه قوز بالای قوزه.
          به نظر خود من هیتلر هرچی که بود یا نبود، برای ما ایرانی ها خوب بود و برامون کم نزاشت، ولی اینکه بیام از کاه کوه بسازم و به سازنه ها بپرم و به رسانه ها بپرم چه فایده ای داره؟
          اونم توی یه سایت تخصصی گیم، که بیشتر کاربرانش هنوز حتی یاد نگرفتن به هم دیگه احترام بزارن و با احترام متقابل با هم دیگه بحث های راجب گیم رو کلید بزنن، چه برسه به موضوعات خارج از چارچوبی مثل تاریخ و سیاست.
          ———–
          مگه این داستان بررسی کل کامنت ها لغو نشده بود؟ پس چرا همه ی کامنتای من میره برای بررسی؟

      • Talos گفت:

        یاشار جان: ( اسمو درست گفتم؟ با این وضعیت کامنتای سایت ادم به چشم خودشم نمیتونه اعتماد کنه)
        برعکس شما من به گیم به چشم هنر نگاه میکنم و اگر هم واقعا چنین اتفاقات پشت پرده ای هم باشه نمیزارم تاثیری روم بزاره و فقط سعی میکنم ازش لذت ببرم. این نسخه که هنوز منتشر نشده که بخوام نظری راجبش بدم، ولی در نسخه های قبلی چنین هدفی رو در بازی ندیدم(شاید من نکته بین نبودم).
        توضیحات تکمیلی رو هم که اقای صدری ارائه دادن، که تفاوت برداشت ها رو هم کاملا نشون میده.

        حسین جان تبریک میگم، ضمن تشکر بابت زحمت هاتون امیدوارم سالها از قلم و نوشته هاتون بهره ببریم.

  • ps1994 گفت:

    آمریکا نماد آرامش آره روزگاری در این کشور زندگی برای سیاه پوستا جهنم بود .باور کنید اگه هیتلر پیروز جنگ میشد جهان بهتری داشتیم هرچی ترورسیتی که الان هست به لطف آمریکا و شوروی سر قدرت این وحشی هارو به وجود آرودن آمریکا تا دید افغانستان طرف شوروی میره طالبان به وجود آورد

  • Former Writer گفت:

    دوستان فقط یه مطلبی رو باید بهش توجه بکنید و اون این هست که این بازی داره سعی می کنه اعمالی که ایالات متحده در حال حاضر انجام میده رو با نسبت دادنشون به آلمان ناتزی در یک دنیای تخیلی، بیان بکنه. کارهایی که به ناتزی ها نسبت داده میشه در واقع اعمالیه که ایالات متحده در دنیای واقعی مشغول انجامشون هست. کشتن ناتزی ها و دفاع از ارزش های امریکایی هم صرفا برای سازنده های بازی یک پوششه تا بار انتقادی بازی پشتش پنهان بشه و توی چشم نزنه. به همین خاطر دلیلی نداره طرفداران هیتلر (و یا مخالفانش) عصبانی و یا ناراحت باشن. ماشین گیمز تونسته با ضرافت و البته کمی محافظه کاری حرف خودش رو بزنه و از ذات دولت ایالات متحده پرده برداره. که این به نظرم نشون دهنده ی ذوق و هنرمندی شون هست.
    ————-
    امروز هم اولین سالگرد انتشار نخستین مقاله ی بنده در گیمفا هست و یک ساله که توفیق دارم خدمت شما عزیزان باشم. از این که نوشته هام رو در این مدت تحمل کردید سپاسگذار ام و همیشه تلاشم رو برای کسب راضیتتون انجام میدم. اگر کاستی و اشکالی بوده در این مدت به بزرگی خودتون عفو کنید و حتما در جریان کاستی ها بنده رو قرار بدید تا بتونیم به همراه تیم گیمفا خدمت رسانی بهتری داشته باشیم.
    تشکر.

  • Ice_Devil گفت:

    سلام
    دوستان من چند ساله میخوام new order رو بازی کنم ولی هیچوقت نتونستم مشکل لود نشدن تکسچرشو درست کنم کسی راه حل موثری داره؟؟؟
    خواهشا کمک کنید

  • adams-khersi گفت:

    شوتر محبوب منه! البته بعد از سری هیلو، به تاری ۲pack اشو که ۴۰ دلار بود گرفتم با اینکه ۳ ۴ سال پیش بازی کردم لامصب دوباره حال داد! بخش کمپین بازی فوق العاده اس، مثل بتل نیس بیان بگن هدف ما مولتیه یا کالاف با این کمپینای چرت چند سال اخیرش، البته به جز advance ، واقعا پاییز فصل گیمه بهترین بازی های ریلیز میشن، در انتظار این و نید فور تو آبان…

  • matinbahrami گفت:

    “عقاید را نمیتوان از بین برد اقای کریدی” این جمله واقغا عالی بود از v for vendetta
    مقاله خوبی بود ممنون

به نام دموکراسی! | پیش‌نمایش بازی Wolfenstein 2: The New Colossus - گیمفا