تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها

اشکان عالی خانی
۲۳:۰۵ ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

مقایسه فنی و گرافیکی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. بررسی عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی جدید از سری تحلیل فنی با گیمفا همراه باشید.

پس از موفقیت بازی Project CARS که در سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه های شخصی منتشر شد، جای تعجبی نداشت اگر استودیوی Slightly Mad و شرکت نامکو باندای تصمیم به ساحت نسخه دوم می‌گرفتند. نسخه اول بازی با این که ادعایی نداشت و اسیر تاخیر های پی در پی شده بود، توانست یک تجربه اتومبیل‌رانی خوب و استاندارد را ارایه دهد و از نظر فنی نیز به یک عنوان زیبا و چشم نواز (ترجیحا برروی رایانه‌های شخصی) تبدیل گشت. حال، مدتی از عرضه Project CARS 2 گذشته و فارغ از خوب یا بد بودن هسته اصلی بازی، می‌خواهیم آن را از نظر فنی و گرافیکی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که Project CARS 2 از نظر فنی به شدت نسبت به نسخه پیشین خود پیشرفت کرده است. استودیوی Slightly Mad همیشه روی کیفیت و جزئیات فنی اجرایی بازی های خود تاکید فراوانی داشته و همیشه در این زمینه عالی عمل کرده است. این موضوع را در بازی‌های پیشین استودیو، مانند Need for Speed Shift یا نسخه اول Project CARS مشاهده کردیم. قطعا پیاده سازی فنی Project CARS در سال ۲۰۱۵ و روی کنسول‌های نسل هشتم (آن هم با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه) کار آسانی برای استودیوی سازنده نبوده است و حال، در مورد Project CARS 2، کار سخت تر نیز شده است. اما نکته مثبت در مورد این بازی، وجود کنسول‌های میان نسلی است (البته کنسول میان نسلی و قدرتمند مایکروسافت هنوز عرضه نشده) و دست سازندگان در مورد پیاده سازی فنی بازی روی کنسول‌ها باز تر می‌شود.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

بهترین نسخه برای تجربه بازی Project CARS 2، نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو است که نرخ فریمی بسیار با ثبات تر و جلوه‌های بصری زیباتری دارد.

سازندگان برای متعادل سازی عملکرد و کیفیت اجرایی بازی Project CARS 2، از یک سیستم رزولوشن پویا در بازی خود استفاده کرده‌اند که البته بیشتر به کار نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان استاندارد می‌آید. بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ معمولی در رزولوشنی بین ۸۶۴p تا ۱۰۸۰p اجرا می‌شود و در نگاه اول، این یک افت نسبت به نسخه اول روی همین کنسول است؛ در نسخه اول، خبری از رزولوشن داینامیک و پویا نبوده و بازی به صورت ثابت روی رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا می‌شده است. اما در عوض این رزولوشن داینامیک، سازندگان برخی از موارد و عناصر گرافیکی را در Project CARS 2 افزایش داده‌اند که شامل افزایش کیفیت بافت‌ها، سایه‌ها و حتی نورپردازی می‌شود. اما خیلی زود بحث را جمع نمی‌کنیم زیرا شرایط و مواقع مختلفی در بازی وجود دارند؛ اگر در یک مسابقه با شرایط آب و هوایی کاملا مساعد و تعداد ۱۵ اتومبیل در مسیر حرکت کنید، بازی همواره برروی رزولوشن ۱۰۸۰p قفل است و مشکلی نیز در نرخ فریم بازی پیش نخواهد آمد اما قضیه وقتی جدی و بد می‌شود که ۲۴ اتومبیل در یک مسیر کاملا بارانی (باران شدید) به مسابقه و رقابت با یکدیگر بپردازند. حجم داده‌های محاسباتی در این زمان بسیار بالا می‌رود و رزولوشن تا ۸۶۴p پایین می‌آید. این پایین آمدن رزولوشن خیلی تاثیر گذار نیست زیرا نرخ فریم بازی در این مواقع بین ۴۰ تا ۴۵ فریم بر ثانیه (حتی پایین تر) در حال تغییر است و شرایط را برای بازی‌باز سخت می‌کند.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

نرخ فریم در بازی‌های اتومبیلرانی و ریسینگ بسیار مهم بوده و کاملا بر رزولوشن و کیفیت اجرایی، ارجعیت دارد. در نقطه استرس (Stress Point) بازی Project CARS 2 روی پلی‌استیشن ۴ استاندارد مشاهده کردیم که رزولوشن تا حد قابل توجهی پایین آمده اما نرخ فریم نیز همچنان وضعیت خوبی ندارد؛ همین موضوع باعث می‌شود که تجربه بازی‌بازان تحت تاثیر قرار گیرد (اگر حتی حذف V-sync در این شرایط را هم در نظر نگیریم). این جا است که نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بازی وارد صحنه می‌شود و پیشنهادهای خوبی برای ما دارد. Project CARS 2 روی پلی‌استیشن ۴ پرو با رزولوشنی بین ۱۳۸۰p تا ۱۴۴۰p اجرا می‌شود و شاید این افزایش رزولوشن اجرایی خیلی راضی کننده به نظر نرسد اما وقتی بدانید که بازی در این نسخه عناصر و موارد گرافیکی بهتری داشته و نرخ فریمی بسیار با ثبات تر دارد، به اهمیت آن پی می‌برید. از نظر گرافیکی، در نسخه پرو شاهد کیفیت بیشتر سایه‌ها، کیفیت بیشتر Anti Aliasing و کیفیت بیشتر افکت‌های گرافیکی (مانند افکت قطرات آب) نسبت به نسخه استاندارد هستیم که در صورت بازی روی یک نمایشگر ۴K، با وجود افزایش رزولوشن بازی، می‌توانیم یک تجربه بسیار با کیفیت و فوق‌العاده داشته باشیم. اما قطعا عملکرد بهتر در این جا با اهمیت تر است؛ در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو در شرایط مختلفی مانند شرایط آب و هوایی آفتابی یا برفی (حتی بوران)، با هر تعداد اتومبیل در مسیر مسابقه، شاهد رزولوشن قفل روی ۶۰ بر ثانیه هستیم و این بسیار مهم است. اگر پا را فراتر بگذاریم و بازی را در نقطه استرس (مسیر بارانی) اجرا کنیم، متوجه می‌شویم که رزولوشن به ۱۳۸۰p می‌رسد اما نرخ فریم تنها ۱ یا ۲ عدد پایین تر می‌آید؛ همین موضوع باعث بهبود بسیار تجربه بازی می‌شود و اهمیت بالایی دارد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که ویدیو‌های Replay به مانند بازی DiRT 4 با نرخ فریم ثابت ۳۰ بر ثانیه به نمایش درمی‌آیند که دلیل آن در گذشته و در تحلیل فنی بازی نام برده شده گفته شده بود.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

نقطه استرس بازی را می‌توان این مرحله و این مسیر دانست؛ تعداد اتومبیل‌های بالا، باران شدید، ساختمان‌های با جزئیات و باقی ماجرا که سخت افزار کنسول‌ها را بسیار به چالش می‌کشد؛ با این وجود، در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو تنها شاهد افت ۱ یا ۲ فریم هستیم.

در آخر به نسخه ایکس‌باکس وان بازی می‌رسیم؛ این نسخه به طور واضح ضعیف ترین عملکرد و خروجی را دارد و تجربه خوب و قابل قبولی را در آن مشاهده نمی‌کنیم (نسخه اول نیز عملکرد خوبی روی ایکس‌باکس وان نداشت). رزولوشن بازی روی این کنسول بین ۸۶۴p تا ۹۷۲p مرتب در حال تغییر است که با وجود افکت‌های گرافیکی اضافه شده به بازی و پردازش داده‌های سنگین طبیعی و قابل انتظار محسوب می‌شود اما مشکل زمانی آغاز می شود که به سراغ عملکرد می‌رویم. نسخه ایکس‌باکس وان Project CARS 2 تقریبا در همه جا و در همه مواقع افت فریم دارد و نمی‌توان صحنه‌ای را با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه ثابت در آن یافت. نرخ فریم بازی در شرایط آب و هوایی کاملا مساعد، بین ۵۰ تا ۵۵ فریم بر ثانیه و در نقطه استرس (هوای بارانی) به صورت میانگین روی ۴۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. با این که در شرایط بارانی، تفاوت خاصی در کیفیت اجرایی دو نسخه پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان وجود ندارد اما عملکرد نسخه وان نسبت به نسخه پلی‌استیشن ۴ افت می‌کند. بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان اس نیز تغییر چندانی نمی‌کند و تنها ۲-۳ فریم اضافی را در هر صحنه شاهد هستیم. با این وجود، فراموش نکنید که کنسول قدرتمند مایکروسافت، یعنی ایکس‌باکس وان ایکس در راه است و قطعا بهترین تجربه فنی Project CARS 2 را روی این کنسول خواهیم دید. سازندگان بازی پیش از این اعلام کرده‌ بودند که از قدرت ایکس‌باکس وان ایکس شگفت‌زده شدند و طبق پیش بینی‌هایشان، باید شاهد رزولوشن کاملا نزدیک به ۴K Native باشیم.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

عملکرد نسخه ایکس‌باکس وان بازی کاملا ضعیف و تا حدی غیر قابل قبول است. به قطرات آب روی اتومبیل‌ها دقت کنید و با این حال، باز هم نرخ فریم کمتری را در نسخه وان شاهد هستیم.

بازی Project CARS 2 یک عنوان عالی و ممتاز برای طرفداران سبک اتومبیلرانی و ریسینگ است و به هیچ وجه نباید فراموش شود. طبق توضیحات و تحلیل‌های بالا، واضح است که هم‌اکنون، تجربه نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بازی، بهترین تجربه کنسولی است و می‌تواند بازی‌بازان را به خوبی راضی نماید.

شما می‌توانید برای بررسی دقیق و موشکافانه عملکرد بازی Project CARS 2 برروی کنسول‌ها، ویدیوی تحلیلی زیر را که به وسیله دیجیتال فاندری تهیه شده است، تماشا و دانلود نمایید. (واضح است که تنها مشاهده ویدیو با بالاترین کیفیت ممکن باعث فهم دقیق موضوعات فنی این سری می‌شود):

دانلود ویدیو با رزولوشن ۲۱۶۰p

دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)

دانلود ویدیو با رزولوشن ۷۲۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza_yoo گفت:

    بازی های ریسینگ واقعا تو این نسل بشدت ب واقعیت از لحاظ بصری نزدیک شدن موندم نسل نه دیگه دعوا رو سر چی میخواد باشه دیگه گرافیک تقریبا به نقطه اوج خودش رسیده اون موقع هست ک فقط محتوا حرف اولو میزنه

    • goldberg74 گفت:

      http://images.eurogamer.net/2017/articles/2017-09-19-15-21/XO_004.
      http://images.eurogamer.net/2017/articles/2017-09-19-15-18/PS4_004.jpg اینمممم ازززز مقایسه فور و وان چرا میگید وان افتضاح بود چرا_انقدر_فنبویید# فریم ریت وان فقط یکم کمتر ببببوددد

      http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-cars-2-performance-analysis
      😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 :- 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 |

      • goldberg74 گفت:

        http://images.eurogamer.net/2017/articles/2017-09-19-15-21/XO_004.jpg
        این گرافیکه وانه بخدا بیشتره
        http://images.eurogamer.net/2017/articles/2017-09-19-15-18/PS4_004.jpg
        اینم فورر حالا کدوم بهتره چرا اطلاعات اشتباه داره پخش میشه

        • goldberg74 گفت:

          http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-cars-2-performance-analysis
          برید خودتون مقایسه کنید وان تکسچرش بهتره یا فور به جون مادرم وان بهتره به مرگ خودممم

        • شما قدرته #فنبویید به حدیه که قدرت بیناییت دچار مشکل شده اولا تو این تصویری که دادی بر حسب اتفاق تو اون قسمت آب جمع شده و اگر منظورت اون آبه پس xo از ps4 pro. هم بهتره که حرف خنده داریه در مورد بقیه تصاویر لینکتم باید بگم تفاوت خاصی دیده نمیشه بجز شفافیت بیشتر قطره ها روی نسخه ps4 و نمایش بهتر جزییات در دور اگر ریزبین باشید …و فریم ریت بهتر در ps4 دیگه دوره ی این حرف ها که نسخه ی xo بهتره تموم شده این کنسول توانشو نداره تا با ps4 رقابت کنه یه حساب سادس ۱٫۳ کمتر از ۱٫۸۴

    • ALIThelastofus گفت:

      من تعجب میکنم ۸۶۴p تا ۹۷۲p ایکس باکس وان با ۸۶۴ p تا ۱۰۸۰ p پی اس فور و همچنین ۵۵ فریم تا کمترینش ۴۰ فریم xbox one با ۶۰ فریم تا کمترینش ۴۰ فریم ps4 چه فرقی داره که کسی اصلا متوجه بشه و به چشم بیاد که اومدید میگید نسخه ی ایکس باکس وانش افتضاحه یعنی بخاطر ۱۰۸ p رزولوشن کمتر نسبت به ps4 و ۵ فریم کمتر نسبت به ps4 ایکس باکس وانش شد افتضاح تازه نوشته توی وان اس ۲تا سه فریم بیشتر خوب اینکه شد همون فریم ps4 آخه چه افتضاحی

      • kawaii ochinchin گفت:

        شما کنسول فن ها فریم حالیتون نیست
        موقع گیم زدن هیچی بدتر از این نیست که از۶۰فریم بپری رو ۴۰
        به شدت فرقش معلومه خیلی هم معلومه و خیلی ازار دهنده ست
        حتی فرق بین ۵۵ و ۶۰ هم مشخصه البته نه خیلی زیاد

        • ALIThelastofus گفت:

          البته نه خیلی زیاد بقدری که هیچی احساس نمیکنید اگه اینو نگی چی بگی راستی با همین عینک بازیها رو مقایسه میکنی دماغت چرا انقدر دراز شده از بس راست گفتی از صبح تا شب فقط میگید ۴k 4k شصت فریم شصت فریم ضعفهاتون رو پشت همینا پنهان میکنید

      • Last Of Us گفت:

        نمیدونم بی سوادی؟ یا اینقدر جدیدا روی ایک س باک س تعصب پیدا کردی که چشمات هم کار نمیکنه. این جمله رو بخون
        *****
        نسخه ایک س‌باک س وان Project CARS 2 تقریبا در همه جا و در همه مواقع افت فریم دارد و نمی‌توان صحنه‌ای را با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه ثابت در آن یافت.
        *****
        این هم گفته سازنده این بازی :
        قطعاً ما نمی‌توانیم همه چیز را تا کیفیت Ultra به پیش ببریم، زیرا نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این عنوان می‌تواند در سه مانیتور ۴K اجرا شود و همه چیز را با جزئیاتی فوق‌العاده و باورنکردنی نمایش دهد و چنین چیزی برای این نسل از کنسول‌ها ممکن نیست. ایکس‌باکس وان ایکس سخت‌افزاری عالی است و ما بسیار نسبت به آن هیجان زده‌ایم. ما از حداکثر قدرت این کنسول استفاده می‌کنیم و از این رو، وقتی بازی را برروی آن اجرا می‌نمایید، یقیناً کیفیت و گرافیکی بهتر از هر دستگاه دیگری خواهید داشت؛ البته به‌جز یک رایانه‌ی شخصی گران قیمت و قدرتمند.

        • ALIThelastofus گفت:

          تو هم بی سوادی که نمیفهمی وقتی نوشته عملکرد این بازی در وان ایکس بهترینه البته بجز یه سیستم بسیار قوی و گران قیمت این بسیار قوی و گران قیمت یعنی چقدر حد اقل ۸ تا ۱۰ میلیون میفهمی در حالی که اگه وان ایکس بیاد اولش دو و هشتصد و بعد شش ماه ۲ تمن خواهد بود دوم نوشته کمترین حالت فریم این بازی روی وان ۴۰ هستش که روی فور هم همینطوره حالا تو که سواد داری بهت میگم اکثر بازیهای ps4 و xbox one بقیر از ریسینگ و بازیهای گرافیک پایین روی این دو کنسول نرخ فریمشون ۳۰ هستش حالا در مقایسه با نرخ فریم ۳۰ بنظرت ۵۵ تا کمترینش ۴۰ افتضاحه تازه در جایی نوشته بود شماره ی یک این بازی با وجود گرافیک پایین ترش و مشکلات بیشترش تا ۳۰ فریم روی کنسول کاهش پیدا میکرد حالا بنظرت این فریم افتضاحه.

        • ALIThelastofus گفت:

          تو هم ب ی س و ا د ی که ن م ی ف ه م ی وقتی نوشته عملکرد این بازی در وان ایکس بهترینه البته بجز یه سیستم بسیار قوی و گران قیمت این بسیار قوی و گران قیمت یعنی چقدر حد اقل ۸ تا ۱۰ میلیون م ی ف ه م ی در حالی که اگه وان ایکس بیاد اولش دو و هشتصد و بعد شش ماه ۲ تمن خواهد بود دوم نوشته کمترین حالت فریم این بازی روی وان ۴۰ هستش که روی فور هم همینطوره حالا تو که س و ا د داری بهت میگم اکثر بازیهای ps4 و xbox one بقیر از ریسینگ و بازیهای گرافیک پایین روی این دو کنسول نرخ فریمشون ۳۰ هستش حالا در مقایسه با نرخ فریم ۳۰ بنظرت ۵۵ تا کمترینش ۴۰ افتضاحه تازه در جایی نوشته بود شماره ی یک این بازی با وجود گرافیک پایین ترش و مشکلات بیشترش تا ۳۰ فریم روی کنسول کاهش پیدا میکرد حالا بنظرت این فریم افتضاحه..

          • Last Of Us گفت:

            خدا شفات بده
            پ ن پ توقع داری روی کنس ولی که گرون تره و دیرتر ( با تکنولوژی جدید تر ) اومده عملکردش با پرو و بقیه کنسول ها یکی باشه؟ با سواد؟
            در ضمن. سیستم ۸ تا ۱۰ میلیون نیاز نیست. سیستم ۴ میلیونی هم جواب میده. ۴کی هم جواب میده چون گرافیک ۱۰۶۰ داره. و قبلا بنچمارک هاش رو گذاشتم
            تو که موس رو از نزدیک ندیدی چرا در مورد کامپیوتر نظر میدی؟
            در ضمن جمله رو یکبار دیگه بخون. نوشته کل بازی افت فریم هستش اوکی؟ روی پلی ۴ گاهی افت فریم هستش. این رو میفهمی؟
            قشنگ داد میزنی میخوای یک وان ایکس بخری و ما ک رو ف ن شدی
            ۲۴ ساعت پلی ۴ رو میکوبی. اون وقت دیجیتال فاندری هم یکبار تو عمرش از ایک س با ک س ایراد بگیره تو کاسه داغ تر از آش میشی.
            در ضمن. کی گفته بازی ها اکثرشون ۳۰ فریمن؟
            درایو کلوب ۶۰ فریمه
            پروجکت کارز ۶۰ فریمه
            گرن توریسمو ۶۰ فریمه
            پروچکت کارز ۲ ۶۰ فریمه
            دیرت رالی ۶۰ فریمه
            دیرت ۴ ۶۰ فریمه
            اف ۱ فریمش ۶۰ هستش
            و …
            تو مگه مجبوری نظر بدی وقتی از چیزی سر در نمیاری
            اقلا یا قبلا تحقیق کن یا از وجود ۴نفر تو سایت که اطلاعاتشون از تو بالاتره استفاده کن. نه اینکه بهشون گیر بدی پاشن برن ن و ب برای همیشه بمونی
            😯 :pain: :hypnotized: :sweat:

            • ALIThelastofus گفت:

              توکه نظر منو نخوندی چرا جواب الکی میدی من گفتم بقیر از ریسینگ و بازیهای گرافیک پایین تو دوباره ریسینگ مثال میزنی در ضمن من xbox one s دارم نه بخرم هیچ وقت هم ps4 رو نکوبیدم و خیلیم دوسش دارم هیچ کجا از ps4 بد نگفتم و قبولم دارم بقیر از ریسینگ توی همه ی سبکها فور انحصاریهاش بهتر و بیشتره در ضمن کمترین فریم روی وان ۴۰ هستش و روی فور هم چهل وقتی هم که من بازی میکردم و کنسول داشتم تو به دنیا نیومده بودی و با ادب هم حرف بزن فقط ps4 توی ریسینگ ضعیف عمل کرده همین

              • ALIThelastofus گفت:

                لست آف آس فرق من با تو آینه که تو هرچی داری ازش طرفداری میکنی متعصبانه ولی من حقیقت رو میگم حالا چون تو از وان بدت میاد دلیل نمیشه بد باشه ۱۰۰ تا بازی نسل فتم هست که برای ps3 و ۳۶۰ اومده و فقط میشه با وان بازی کرد نه با فور نه با pc

                • beyond2soul گفت:

                  دوباره یکی اکان.ت مارو خراب کرد. خد.ایا از دست این نو. ب فن.ا چه کنیم
                  ********

                  نوح عزیز. تو که کلا ۲۵ سالت نیست و سن کن.سول داشتنت به پلی ۱ هم نمیرسه؟ داری منو زیر سوال میبری که با آتا.ری شروع کردم؟
                  اونجا من منظورت رو اشتباه فهمیدم.
                  باز.ی شوتر و ریس.ینگ با ۳۰ فریم جواب نمیده پس.رجان. شما میتونی اونای دیگه رو با ۳۰ بازی کنی ولی این تا باید ۶۰ باشه. اینم نمیدونی؟ Pain Shock
                  متع.صب اونه که قبول نداره کرک دان و سوپر لاکی تیل مس.خر.س.
                  اتفاقا اصلا مثل این ما.کرو ف.نا و تو بچه سال و بچه مغز نیستم که الکی از چیزی تعریف کنم
                  تاحالا دیدی من از درایو کلوب؟ کیلزون؟ ناک ۱ ( به قول خودم کناک ) و ….. تعریف کنم؟ حتی گفتم ناک ۱ مالی نیست ولی ۲ قشنگه ( طبق چیزی که تو دمو بازی کردم )
                  من هیچ وقت نگفتم س.ونی تو ریسینگ ضع.ف نداره. گفتم بزار این گرن بیاد ببینیم چی میشه.
                  همیشه سعی کردم حق.یقت رو بگم ۴تا بچ.ه مثل تو نتونن منو زیر سوال ببرن یا سو.تی بگیرن.
                  بله از وا.ن بدم میاد چون با همین پول میتونی یک کنس.ولی بخری که هم گرافی.ک و رزول.وشن باز.ی ها روش بیشتره و هم از نظر داس.تانی و گی.م پل.ی ش.اهک.ارن. جایزه و نم.رات و افتخ.ارات ثابت میکنه حرفم رو. حالا ۴نفر تو گی.م.فا قبول داشته باشن یا نه مهم نیست. حقیقت اینه.
                  بدم میاد چون مدی.راش درو.غگ.و هستند.
                  بدم میاد چون طرف.داراش متع.صب و کو.ر هستند و هرگونه انتق.ادی از کن.س.ول بکنی نه قبول میکنند و هم فو.ش میدن و نارا.حت میشن.
                  و جالبه اونایی که وضعشون خوبه ۲۴ ساعت با ش.اهک.ارهای پل.ی ۴ بازی میکنند ولی دفاع از جع.به بی انح.صار میکنند.
                  بدم میاد چون طرفداراش اطل.اعاتش.ون پایینه و بچه سالن و ۲۴ ساعت با مول.تی اک ا.نت و اکان.ت اصلی یا فو.ش میدن یا مس.خره میکنند یا زیراب میزنند.
                  بدم میاد چون با اینکه این همه درو.غ های فیل رو براشون رو کردم بازم طرف میگه فیل خد.اس. Shock Pain
                  ببین کسی نمیشینه بازی های نس.ل قبل رو بازی کنه. اگر بخواد باز.ی کنه با پل.ی ۴ هم میشه. یک جوری میگی انگار این قابلیت رو پل.ی ۴ نداره
                  دوما اینا دنبال گرافی.کن. اگر نبودن که هی ۴کی ۴کی نمیکردن. کی میرن بازی های گرافی.ک پایین و تکراریه نس.ل قبل رو بازی کن
                  تو متع.صبی که نمیخوای قبول کنی هیچی کامپیوتر نمیشه
                  ولی بعدش به خاطر ارزون تر بودن و شاهکار های انح.صاری یک کنس.ول مثل سونی. کنسول پلی ۴ عالیه. ولی خدای.ی وان
                  :sweat: :hypnotized: :dazed: 😮
                  دیگه جو.اب نده چون داری چر.ت و پر.ت میگی
                  جواب.ت رو نمیدم. بیخودی کامن.ت رو شل.وغ نکنیم

                • ALIThelastofus گفت:

                  من ۳۰ سالمه و تو دروغ گفتی و توکه سن منو نمیدونی چرا درباره ی سن من نظر میدی تازه من به تو توهین نکردم ولی تو توهین میکنی و ps4 پشتیبانی از نسل قبل نداره پس دروغ نگو و همین بهتر که کسی با تو بحث نکنه چون تا کم میاری فوری توهین میکنی.

                • goldberg74 گفت:

                  ایشون حرف منطقی زدن اقای قدرتعلی اون تویی که تعصب ک و رت کرد عزیز

                • Last Of Us گفت:

                  ALIThelast ofus
                  داداش صفت های خودت رو به دیگران نسبت نده خوب نیست
                  دروغگو تویی که میگی پلی ۴ اصلا داری. معلومه اینم نداری
                  شما با سرویس ps now ؟ نمیتونی بازی های نسل قبل رو تجر.به کنی؟ جمله ات رو ببین
                  “”” ۱۰۰ تا بازی نسل فتم هست که برای ps3 و ۳۶۰ اومده و فقط میشه با وان بازی کرد نه با فور نه با pc””””
                  الان این جمله رو گفتی یا نه ؟
                  منم گفتم چرا میشه بازی های نسل قبل رو بازی کرد. دروغه؟
                  در مورد سنت هم من فکر کردم ۲۵ سالته. خوب اگر ۳۰ سالت هستش که خیلی وضعت خرابه
                  ۳۰ سالت باشه؟ اینقدر اطلاعاتت پایین باشه؟ یکمی اطالاعاتت رو ببر بالا
                  و اما در مورد توهین؟ منظورت بچه سا.ل ایناس؟ به یکی از اعضا.ی خانوادت بگو کامن.ت هات رو بخونه. نگو خودت.ی بهشون بگو این فر.د به نظ.ر شما چند سالشه. ببین چی میگن بهت. خوبه؟

                • ALIThelastofus گفت:

                  لست آف آس اگر به کامنت باشه یکی بخونه فکر میکنه تو ۱۰ سالته

          • goldberg74 گفت:

            Alithelastofus نمونه بازه یک طرفدار سونی که منطقیه نه مثل تو قدرتعلی تعصب کو ر ت کرده ایشون طرفدار سونیه قدرتعلی (علی پاور ) هم طرفدار سونیه :kissed:

      • goldberg74 گفت:

        :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    • GTA V 22 گفت:

      رقیب سر سخت فورزا،ریسینگ فقطProject CARS 2

    • دقیقا … این که الان همشون گرافیکاشون خوب شده یه چیزیه که سازنده ی فورزا و پراجکت کارز بهش پی بردن برای همین دقت کنی ،تعداد اتومبیل ها بالا رفته… اب وهوا های متفاوت … بخش های انلاین … یعنی همون چیزی که شما گفتی…محتوا ! به نظرم سازنده نید فور اسپید هم بد نیست به این محتواش دقت کنع…

  • sinaaragon گفت:

    آقای اشکان عالی خانی چرا نمرات Total War:Warhammer 2 رو پوشش ندادید?!

    • متاش ۸۶ شده.
      Divinity Original Sin 2 هم شد ۹۴٫
      البته من که بعنوان PC گیمر علاقه ای به تجربه این بازیها ندارم ولی کنسول بازها فکر نکنن چون شرکتی پشت PC نیست بازی نداره.هر چند دلیل خرید PC هیچوقت بازی انحصاری نیست که البته کنسول بازها اینو درک نمیکنن.اگه بازی انحصاری برای ما مهم بود قطعا کنسول شما رو هم میخریدیم.ولی اصلا مهم نیست اصلا.
      برای من مهم ترین چیز قیمت بازی هست.هر چه مفت تر بهتر.وایه همین کنسول نمیخرم. :laugh:

      • تو سایت اخبار مربوط به بازی های pc هر روز کمتر و کمتر میشه بنظرم بهتره چند تا خبر نگار pc فن هم تو سایت باشن تا اخبار همه پلتفرم ها بالانس بشه و کسی ازرده نشه

      • در ضمن اگه علاقه ای به تجربه تلو و خدای جنگ و دیزگان و …. داشتم قطعا کنسول محبوب شما رو میخریدم.پس با ما سر بازیهای انحصاریتون جر و بحث وکنید.
        نه فقط PS4 که من بشخصه تو هیچ پلتفرمی بازی خاصی نیست که بخاطرش پلتفرم عوض کنم.
        همین Star Citizen اگه انحصاری پلتفرم دیگه ای بود اصلا اسمش هم نمی اوردم.
        بعد تجربه حداقل ۵۰۰ عنوان بازی دریافتم که با همین سیستم تا جایی که جا داره مفتی بازی کنم.
        و از ارتقا پرهیز کنم.و دنبال نسخه فشرده بازی باشم در غیر این صورت کپی بخرم.وایه من قیمت بازی از عنوان بازی هم مهم تره.
        مفت باشه کوفت باشه. :rotfl:

      • ALIThelastofus گفت:

        چطوریه وقتی ما کنسول فن ها میگیم pc بستن با گرافیک خوب هزینه ی خیلی زیادی در بر داره میگید شما بی پولید ما پولدار در حالی که هزینه کردن باید منطقی باشه بعدش درجایی دیگه میگید ما pc رو انتخاب میکنیم چون قیمت بازیهاش ارزونه آخرش پول و هزینه براتون مهمه یا نه سوال دوم هم اینه شما که میگید انحصاری اصلا اصلا براتون مهم نیست چطوریه که وقتی یه بازی انحصاری ps4 مثل nioh بعداز یک سال براتون عرضه میشه توی پست دیگه ای آنقدر خوشحال میشید و میگید اینم از این انحصاری تون که برا ما هم اومد بعدشم میآید میگید استار سیتیزن عالیه چون انحصاری pc هستش

        • این که بقیه چه نظری دارن با نظر من متفاوته.مثلا من که jrpg بازی نمیکنم عرضه شدن یا نشدن nioh برام فرقی نداره.ولی برای اونایی که میگی خوشحال شدن داره.
          بعلاوه من هیچوقت نمیتونم بازی اورجینال بخرم پس اگه کنسول داشته باشم نمیتونم بازی بخرم بالفرض هم که بتونم بخرم نمیتونم دویست تومن پول بالای یک بازی بدم چون به اندازه کافی چاله چوله تو زندگی دارم که تا به بازی برسه شب میشه.من کنسول ندارم چون نمیتونم بازی اورجینال بخرم.ولی هزینه PC اونم به صورت ارتقا ظرف چند سال بمراتب راحتتره.در عوض میشه کلی بازی مفتی رو انجام داد.هر چند من همین الانشم تو هزینه ارتقا موندم.
          از همه اینا گذشته pc گیمری نداریم که بخاطر بازی انحصاری pc خریده باشه.من از بازیهای ps3 تو نسل قبل خبر داشتم اما هیچوقت عنوان بازی دلیلی برای خرید پلتفرم برام نبوده.بلکه قیمت بازی دلیل اصلی بوده.بطور کلی هم چون فقط کنسول مخصوص بازیه من PC گرفتم تا بتونم از بغلش چیزهای دیگه ای یاد بگیرم که البته یاد گرفتم و درامدزایی هم کردم.

          • ALIThelastofus گفت:

            دوست عزیز اولا من تاحالا توی زندگیم ۲۰۰ تمن بالا بازی پول ندادم تو راحت میتونی بازیهای فور رو هفته ای ۱۰ تمن کرایه کنی یا یک قدیمی بخری ۷۰ بعد با یکی دیگه عوض کنی با ۱۰ تمن فوقش سر بدی دوم من آدمهای زیادی رو سراغ دارم که در کنار pc یه ps4 هم دارند یا سیستمشون رو فروختند یه ps4 خریدند تو دیوار هم فراوان مشاهده کردم سوم ما بحث مون بازیه نه کارهای دیگه تو میتونی یه سیستم ارزون داشته باشی در کنارش کنسول با دو تا سه تمن همم بازی کنی هم کارهای دیگه

        • Hossein E 47 گفت:

          این بشر قضیش از صنعت گیم جداس پیسی که بخشی از صنعت گیمه

        • RPG Gamer گفت:

          جناب ALIThelastofus
          شما اگر میخواید دفاع کنید توی همون پست معرفی Nioh برای PC بیاید برای اون متنی که بنده نوشتم دفاع کنید چون تا الان کنسول گیمری نتونسته جواب قانع کننده بده.تشکر

  • قطعا روی کنسول های معمولی به خصوص اکس باکس وان کم کاری شده و جای دفاع نداره اونم وقتی عنوانی مثل فورزا۷ داره خیلی روان حتی در کنسول معمولی بهترین تجربه ممکن رو ارائه میده و خداروشکر روی پرو گویا بهینه سازی خوبی پیاده شده که احتمالا روی وان اکس هم شاهد بهینه سازی خوبی خواهیم بود

  • ممنون اقای عالی خانی خسته نباشی
    ساختمان ها اصلا جزئیات مناسبی ندارن و گرافیک بازی هم در حدی مطلوبی نیست جدا از نکات منفی و مثبت دیگرش بنظرم حد اقل واسه من ازش ۶۰ دلار رو نداره با این همه شاید برای خیلی ها ارزش ۶۰ دلار رو داشته باشه چون محتوای زیادی داره
    هنوز هم که هنوزه گرافیک درایو کلاب تکه

  • amir2hashmati گفت:

    خدا رو شکر عنوان بزرگی مثل فورزا هست چه هوریزون چه موتور اسپرت که با بهترین کیفیت ممکن میشه رو وان بازی کرد و لذت برد ساخت ریسینگ عالی چه از لناظ گیم پلی چه از لحاظ گرافیک فقط و فقط از تر ن ۱۰ و پلی گراند بر میاد اصلا خوراک خودشون 😉

  • بگذارید راحتتون کنم باز هم Forza motor sport 7 جایزه بهترین ریسنگ سال رو میگیره، تنها بازی انحصاری ایکس باکس که بهش افتخار میکنم گرافیک بازی به کنار چه گیم پلی و صدا گذاری ای داره البته من فقط یکم از بازی رو دیدم. هنوز این بازی رو نگرفتم ولی به نظر خوب میاد.

  • don barzini گفت:

    خوب . اینجا باز میرسیم به اون جمله ی معروف که میگه :
    بر پدر و مادر اون حیوونی که ایده کنسول های میان نسلی رو مطرح کرد لعنت

  • shayanmehran گفت:

    باید به اون دوستانی که این بازیو مسخره خطاب کردن بگم که این بازی توسط رانندهای واقعی در بیشتر کلاسها طراحی شده و تست شده،پروجکت خیلی هم از بعضی لحاظ از فورزا جی تی جلوتره، سلیقتون چیز دیگست تخریب نکنید لطفا

تحلیل فنی | بررسی عملکرد بازی Project CARS 2 روی کنسول‌ها - گیمفا