تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا

تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت

علی سالمی
۲۲:۳۵ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا

شعبه آمریکایی شرکت اتلوس (Atlus USA) به تازگی با استناد به قانون کپی‌رایت دیجیتالی آمریکا (DMCA)، هشدار قانونی بر علیه تیم سازنده شبیه‌ساز RPCS3 (شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ بر روی رایانه‌های شخصی) و صفحه کمک مالی آن‌ها در سایت Patreon، صادر کرده است.

در حالی که توسعه شبیه‌ساز RPCS3، به خودی خود هیچ قانون کپی‌رایتی را نقض نمی‌کند، دلیلی که باعث شده تا شعبه آمریکایی اتلوس به این عمل دست بزند، جدیدترین به‌روزرسانی‌ها بر روی صفحه Patreon این شبیه‌ساز بوده، که نشان می‌داد بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن نسخه پلی‌استیشن ۳ عنوان Persona 5 را بر روی رایانه‌های شخصی بازی کنند.

تیم سازنده RPCS3، روز گذشته پیام ارسالی اتلوس به سایت Patreon که خواهان حذف صفحه کمک مالی تیم RPCS3 از سایت مورد نظر می‌شد را، بر روی وبسایت رددیت منتشر کردند:

این شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به خودی خود قوانین کپی‌رایت و نام تجاری ما را نقض نکرده؛ هرچند هیچ نسخه‌ای از Persona 5 نباید بر روی این پلتفرم (رایانه‌های شخصی) قابل بازی باشد؛ و تیم سازنده (RPCS3) با قابل بازی کردن این عنوان بر روی رایانه‌های شخصی، حقوق قانونی ما را نقض کرده‌اند.

البته سایت Patreon درخواست اتلوس نسبت به حذف این صفحه را رد کرده، زیرا بر این باور بوده که تیم سازنده حقوق شرکت اتلوس را نقض نکرده است، که شرکت اتلوس پس از دریافت آن جواب، مطلب زیر را در پاسخ به آن‌ها بیان نمود.

ما صمیمانه از شما درخواست داریم تا به این دلیل صفحه مورد نظر را حذف کنید – برای اجرای عنوان Persona 5 بر روی این شبیه‌ساز، بازیکنان باید سیستم‌های محافظتی دیجیتالی ما را دور بزنند.

سایت Patreon پس از این جریان با وجود آنکه همچنان با نظر اتلوس موافق نبوده، جهت اطمینان حاصر کردن از آکه مشکلی برای تیم سازنده RPCS پیش نمی‌آید، به آن‌ها توصیه کرده تا تمامی تصاویر و اشارات به عنوان Persona 5 را از صفحه مالی خود حذف نمایند، و این صفحه نیز توسط تیم سازنده به‌روزرسانی و تمامی آثار مربوط به Persona 5 از آن پاک شده است.

شرکت اتلوس در مورد اتفاقات رخ داده، اطلاعیه رسمی زیر را در بلاگ خود منتشر کرده است.

ممکن است شنیده باشید که ساعاتی قبل ما با استناد به قانون کپی‌رایت دیجیتالی آمریکا (DMCA)، هشداری قانونی بر علیه تیم سازنده شبیه‌ساز RPCS3 و صفحه کمک مالی آن‌ها در سایت Pateron صادر کردیم. بله، این خبر درست است. ما به دو دلیل زیر تصمیم به انجام همچین کاری گرفتیم.

۱. ما بر این باور هستیم که بهتر است هواداران عناوین ساخته شده توسط ما (همانند Persona 5) را، بر روی پلتفرم‌های رسمی که برای آن‌ها توسعه یافته‌اند، تجربه کنند. ما نمی‌خواهیم اولین تجربه آن‌ها، مملو از افت فریم، هنگ کردن بازی و سایر مشکلاتی باشد که ممکن است بخاطر استفاده از یک شبیه‌ساز نظارت نشده توسط ما، به وجود بیاید. ما درک می‌کنیم که بسیاری از هواداران Persona، دوست دارند این عنوان را بر روی رایانه‌های شخصی تجربه کنند. و با وجود آنکه امروز چیزی برای معرفی نداریم، ما به سخنان شما گوش می‌دهیم! اما فعلا بهترین راه تجربه عنوان Persona 5، بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ است.

۲. ما قدردان توجه جامعه هواداران شبیه‌سازی بازی‌ها به عنوان Persona 5 هستیم، و می‌دانیم که این موضوع یک مثال عالی برای نشان دادن علاقه بازیکنان به این عنوان است. ما می‌خواهیم در آینده به عرضه عناوینی چون Persona 5 برای شما، ادامه دهیم. هرچند، زمانی که بازی‌های ما به صورت غیرقانونی توزیع شده و احتمالا به صورت رایگان، به نحوی که ما فکر نمی‌کنیم ارائه دهنده بهترین کیفیت آن‌ها باشد، در دسترس دیگران قرار می‌گیرند، به ما این اجازه را نداده تا خودمان بر روی این پلتفرم‌ فعالیت کرده، و از حمایت‌های احتمالی هواداران جدید بهرمند شویم.

ما علاقمند هستیم تا با شما در مورد پلتفرم‌های که دوست دارید عناوین ما را بر روی آن‌ها تجربه کنید، گفتگو کنیم. (از این رو) لطفا نظرات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

شایان ذکر است که هواداران رایانه‌های شخصی و همچنین هواداران عناوین اتلوس بر روی سایر پلتفرم‌ها، در جای جای اینترنت واکنش بسیار منفی نسبت به این حرکت اتلوس داشته‌اند. در بعضی موارد حتی تعدادی از هواداران اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی عناوین شرکت اتلوس را پشتیبانی نکرده، یا آنکه پیش‌خریدهای فعلی خود از عناوین این شرکت را لغو خواهند کرد.

عنوان Persona 5 اوایل سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ منتشر، و با استقبال بسیار خوبی از جانب هواداران و منتقدین روبرو شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا
تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • OLDKRATOS گفت:

    درود بر شرفشون :yes:
    هرچیزی باید نظم و سازماندهی بشه و قانونی باشه
    در مورد گیم ما هیچوقت اینچنین چیزی در ایران نمیبینیم متاسفانه و جز عده ی محدودی که واقعا احترام و ارزش برای تلاش های یک بازیساز در قبال بازی قاعلن باقیه قشر گیمر و فضای گیمینگ فاسد کشورمون پر شده از بازی های کرکی و کپی که واقعا این کار اسمش حروم خوریه!
    امیدوارم قانون کپی رایت در ایران کاملا قانونی پیاده سازی بشه که دیگه شاهد حق خوری نباشیم و حداقل در ایران شاهد نمایندگیه رسمیه محصولات playstation و Xbox باشیم که دیگه کسی نخواهد ٢٠٠ تومن پول بازی پیش هر کاسب نرخ روز خوری بده

  • Y PS گفت:

    به نظرم تهیه کنسول و بازی هاش نسبت به استفاده از شبیه ساز روی PC هم هزینه کمتری داره (سیستم قوی و گران برای اجرای خوب بازی روی شبیه ساز) هم ریسک به مراتب پایینتر (فشار به قطعات به خاطر استفاده از شبیه ساز)…به علاوه دیگه از اینجور حرف ها هم بار آدم نمیکنن که ناراحت بشه

  • OFFLINEMODE گفت:

    وقتی اسم pc رو بد میگره کسی ، قاط میزنم
    اولا اینکه یک شخص عاقل و بالغ خودش باد تصمیم بگیره که از محصولات کرکی استفاده بکنه یا نکنه رو شبیه ساز بازی بکنه نکنه …

    دوما معلوم شد که علتی که این شرکت برای pc این بازیه .. نداده بیرون ، اینه که مثل سگ از کرک میترسه

    :pirate: :cigarette: :knife: :bomb: …Respect to PC or

  • HQ.PC گفت:

    تو جامعه pc gamerکسایی که از شبیه ساز ها برای بازی استفاده میکنن زیاد نیستن و محدود به افراد خاصی هستن………به خصوص اینکه شبیه ساز هایی که برای دو کنسول سونی ماکرو نسل هفتمی وجود دارن از موارد زیادی رنج میبرن افت فریم زیاد و فریم پایین نیاز به سیستم قوی و اجرا شدم چند عنوان خاص و محدود از مشکلات زبون زدشونه که فکر کنم هر کسی بدونی….
    اونایی که به فکر تجربه عناوین کنسولی اند راه بهتر و اصولی ترش اینکه خود کنسول رو تهیه کنن

  • شبیه ساز ها در واقع سیستم قدرتمندی میخوان که بتونن بازی رو در حد یک چهارم نسخه مادر روی pc اجرا کنن
    طبق تجربه ای که از قبل داشتم بازی های زیادی اجرا نمیشه اونایی هم که اجرا میشن رو سیستم فوق قوی هستن منطق هم میگه افرادی که سیستم های چند هزار دلاری دارن صد در صد کنسول چند صد دلاری یا دارن یا توان خریدشو دارن پس کلمه شبیه ساز بنظر من نتها بدرد نمیخوره بلکه حقوق سازنده بازی و کنسول رو هم نقض می کنه
    تازه اگه خوش بینانه بگیم باعث میشه اونی فردی که ازش استفاده کرده بیاد کنسول بخره

  • farshadx گفت:

    زیادی تعصبی احمقانه فکر کردن به همین چیزا هم میرسه
    رفته شکایت کرده دستش به هیچی بند نیست :rotfl: :rotfl:
    حالا جالبیش اینجا است بازیش نسبت به زلدا یا خدای جنگ و… عددی حساب نمیشه که اینجوری عصابه همرو هم خورد کرده

    • chico گفت:

      سلام . اول این رو بگم که من نمیخوام تعصبی برخورد کنم . دوم دوست عزیز اینکه شما از این بازی خوشت نمیاد ، دلیلی بر توهین کردن به این بازی نیست . بازی های زلدا و خدای جنگ ، بازی های فوق العاده ای هستن و من هم یکی از طرفداراشونم ولی پرسونا رو هم دوست دارم . لطفا به بازی های مورد علاقه افراد توهین نکنیم ( با همه هستم نه فقط شما )

    • Fight Club گفت:

      اطلاعاتت کمه عزیز من…
      عنوان Persona 5 …… نزدیک ۷ ماه زودتر تو ژاپن منتشر شد
      تو همون سال هم از نگاه منتقدین مخصوصا مجله مشهور فمنیستو { اگه اسمشو درست گفته باشم) به عنوان بهترین عنوان کشور ژاپن انتخاب شد….
      تو انتشار جهانیش … بازخورد طرفدارا … بازخورد منتقدین… جوایز و متا و فروس فوق العاده بود….
      اونوقت شما ماله خودت چی فکت صادر میکنی؟
      سال به سال تو این سایت نظر نمیدی… هروقتم نظر دادی… تیکه ای کنایه ای به سونی یا عناوینش انداختی!
      یه خورده بزرگ شیم!

      • farshadx گفت:

        Fight Club@
        عزیز تو خودت هم میدونی این دست بازیا تو ژاپن خوب میفروشن اون مجله ای هم که گفتی ۱% هم نظرش مهم نیست کل مقالات و جوایزشو اختصاص داده به بازی های ژاپنی و هیچ بازی غربی رو اصلآ قبول نداره
        منم تیکه به سونی ننداختم شما درست بخون نوشتم این بازی در حد خدای جنگ نیست اگه طرف داری از بازیهای سونی نباشه دیگه توهین و تیکه هم نیست
        من بزرگ نشدم ولی فکر نمیکنم شما هم تو جایگاهی باشی که بتونی دیگران زیر سوال ببری :yes:

        • Fight Club گفت:

          عزیزم با فکتی که صادر کردی … خودت خودتو زیر سوال بردی… نیازی نیست بنده درباره بزرگیه شما صحبتی بکنم:yes:
          امار فروشش از ۲ میلیون بیشتره تو بازار جهانی…رو چه حساب میگی فقط تو ژاپن فقط خوب فروخته…
          الانم که داری فکت بالات رو زیر سوال میبری…
          کلا قبلا باهوش تر بودی… خوب تخریب میکردی
          الان نمیدونم چی شده… انقدر تابلو تخریب کردی…
          سند حرفام هم کاربرایی هستن که زیر نظرت ریپلای کردن
          گویا گذر زمان رو شما تاثیری نداره…

          • farshadx گفت:

            خیلی جالبه ۲ میلیون خیلی عالیه؟!
            برعکس فکر میکنم شما داری اشتباه میزنی کلآ برو نظر و از اول و کامل بخون
            شاید متوجه بشی
            من اصلآ قصد تخریب نداشتم و ندارم
            ولی به نظر شما تعصبت چندیدن برابر شده و کورکورانه تخریب میکنی
            ریپلای کردن دیگران اونم کاربرای اینجا به جز چند نفری محدود کمترین اهمیتی برام نداره
            که البته تا قبل از این شما هم جزوش بودین
            کسی که هنوز فامیتسو رو نمیشناسه و ۲ میلیون فروش جهانی رو خیلی میبینه ….
            بازی که هنوز کامل نیومده ۱۰ میلیون فروخته یعنی از انچارتد بیشتر(اگه سریع به رگ تعصبتون بر نخوره و ناراحت نشین و نگین مولتی بوده چون فقط رو استیم بوده)

            • MS GAMER گفت:

              داداش من کاری به بقیه حرفا ندارم ولی ۲ میلیون فروش واسه این بازی خوبه خدایی نباید از یه بازی با سبک jrpg انتظاره فروش در حد آنچارتد رو داشته باشیم

            • Fight Club گفت:

              نظر اول شما غیر از اینه؟؟
              {حالا جالبیش اینجا است بازیش نسبت به زلدا یا خدای جنگ و… عددی حساب نمیشه که اینجوری عصابه همرو هم خورد کرده}
              اگه این جمله تمسخر و تخریب Persona 5 نیست … پس چیه؟
              شما همین که یه عنوان jrpg محض رو میذاری کنار خدای جنگ … نشون دهنده اوج تعصبت هست…
              خب استاد اگه ریپلای کردن ما ارزش نداره… چرا شما جواب ما رو میدی؟
              جوابش مشخصه…هی میخوای صورت مسئله رو پاک کنی.. اما نمیتونی….
              والا بنده که نیومدم تو پست این بازی …. عنوان مورد علاققه دیگران رو مورد تمسخر قرار بدم… شما این کار و رو کردی…
              پس خواهشن درباره تعصب بنده صحبت نکن… درباره تعصب خودت صحبت کن!
              کلا حرفی برای گفتن نداری… فقط داری با کلمات بازی میکنی…
              جونم گذر زمان…

              • farshadx گفت:

                عزیزم من نه سبکو مقایسه کردم ونه چیزه دیگه ای به طور کل گفتم در حد این بازیها نیست واقعآ هم نیست به نظرم از هرکس دیگه ای هم بپرسید میگه نیست
                حالا شما این وسط بد برداشت میکنی که یعنی بنده دارم سونیو تخریب میکنم؟! و میای این چیزارو میگی
                برام مهم نیست ریپلی ولی باید یه ادم گراه رو راهنمایی کرد یا نه؟!

    • MICHAELRK13 گفت:

      اینقدر بچگانه و احمقانه فکت و نظر صادر نکن
      وقتی حتی نیم ساعت هم این شاهکار بی بدیل رو بازی نکردی حق نداری اینطور بهش توهین کنی
      هر بازی ارزش خودشو داره و هر بازی خصوصیت خودشو
      تو یا اونقدر درکت کمه که میگی با زلدا و خدای جنگ قابل مقایسه نیست یا فن بویی و میخوای خودنمایی کنی

    • Vito Scaletta گفت:

      آره به نظر منم بازیش مضخرفه کلا از بازی های سبک انیمه متنفرم با اینکه بعضی انیمه ها مثل کاپیتان سوباسا و your name رو خیلی دوست دارم

    • دهن کثیفتو ببند احمق تو حتی نمیدونی پرسونا چیه

  • Vito Scaletta گفت:

    حالا که بعد از این همه سال یه شبیه ساز برای ps3 بالاخره داره کار میکنه میخوان جلوشو بگیرن امیدوارم تیم rpcs3 هیچوقت ناامید نشه و بتونه اجرای انحصاری های ps3 مخصوصا سری gow و uncharted و rdr که حتی برای xbox هم اومد ولی برای pc نیومد ممکن بشه

تلاش عجیب شرکت Atlus برای توقف توسعه شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ به واسطه قانون کپی‌رایت - گیمفا