کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا

کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد

عرفان رحیمی صادق
۲۰:۳۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا

کارگردان بازی پرسروصدای Assassin’s Creed Origins اطمینان دارد مشکلاتی از این دست، تا قبل از عرضه بازی برطرف خواهند شد.

به نظر می‌رسد که بازی Assassin’s Creed Origins یک بازی عالی باشد و این سری را به روز‌های اوج خودش ببرد. همچنین با تغییرات اساسی که در گیم‌پلی این بازی به وجود آمده است، انتظار می‌رود این بازی تبدیل به یکی از موفق‌ترین نسخه‌های این سری شود. مطمعناً تبدیل شدن این بازی به یک بازی نقش‌آفرینی و جهان آزاد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برروی موفقیت آن داشته باشد زیرا با این تغییر سبک، علاوه بر طرفداران قدیمی این سری، بازی‌بازان جدیدی نیز به سمت آن کشیده خواهند شد و این بازی به فروش بالاتری دست پیدا خواهد کرد. هر چه که هست، چه این بازی موفق شود یا خیر، نتیجه‌ای که به دست خواهد آمد، تاثیر همین خطر کردن و نوآوری یوبیسافت می‌باشد.

با معرفی این بازی، ما شاهد بازخوردها و عکس‌العمل‌های متنوعی بودیم که بخش گسترده‌ای از این بازخورد‌ها کاملاً خوب و مثبت بودند. اما در طرف دیگر، افرادی قرار دارند که معتقد هستند این نوآوری‌ها و تغییرات، نه تنها هیچ کمکی به فروش این بازی نخواهند داشت و حتی بدتر از آن، باعث شکست آن خواهند شد. بخشی از نگرانی‌های منتقدین این بازی، انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی است. موردی که حتی در نمایش‌های این بازی نیز بی نقص نشان داده نشده است و جای کار بسیاری دارد.

آیا با نزدیک شدن به تاریخ انتشار این بازی ( بیست و هفتم اکتبر)، می‌توان از یوبیسافت انتظار این را داشت که این مشکلات را برطرف سازد؟ و یا این مشکلات به بازی اصلی نیز خواهند رسید و ما شاهد مشکلاتی نظیر آنچه در بازی Mass Effect Andromeda دیدیم، خواهیم بود. حتی همین یوبیسافت نیز در گذشته سابقه چنین مشکلاتی را دارد. آن‌ها در بازی Assassin’s Creed Unity نیز از این دست مشکلات با بازی خود داشتند.

اشرف اسمائیل (Ashraf Ismail) کارگردان این بازی، در مصاحبه‌ای که در مراسم PAX داشت اعلام کرد:

بله! موضوعی که مردم اطلاع زیادی از آن ندارند، مسائلی است که پشت پرده تهیه و تولید یک بازی وجود دارد. اما می‌دانید که زمانی که ما نسخه‌های آزمایشی بازی‌ها را تست می‌کنیم، متوجه برخی مشکلات و موضوعات می‌شویم که برای رفع آن‌ها باید تلاش بیشتری انجام دهیم و در نهایت یک بازی با کم‌ترین مشکل بسازیم و منتشر کنیم. این بدان معنا است که ما علاوه بر داشتن افرادی برای تجربه این نسخه‌های آزمایشی، افرادی را نیز باید داشته باشیم که در صدد رفع این مشکلات برآیند و آن‌ها را به طور کامل برطرف سازند. خوشبختانه از این نظر مشکلی نداریم زیرا که ارتشی از افراد با استعداد داریم که به طور روزانه کار می‌کنند و مشکلاتی از این دست را پس از شناسایی، رفع و رجوع می‌کنند. این کارِ هر روزه آن‌ها است. ما صدها نفر از این افراد داریم و آن‌ها هزاران مورد از این مشکلات را تا به حال برطرف کرده‌اند.

این موضوع برای من جای نگرانی ندارد. از لحاظ بازاریابی، بسیار مشتاقیم که بازی را هر چه زودتر به نمایش بگذاریم. زیرا می‌دانیم که در حال ساخت چه بازی بزرگی هستیم، با سیستم مبارزاتی یک‌پارچه‌ای که در بازی به کار برده‌ایم، نیاز به کسانی داریم که پس از انجام این بازی، عمیقاً آن را حس کنند. در حال حاضر ما این کار را با نمایش ویدئو‌هایی از این بازی، انجام می‌دهیم. برای ما ساخت یک بازی جذاب و سرگرم کننده مهم تر است تا این که روند پیشرفتمان را به خاطر صحنه‌های سینماتیک و انیمیشن‌های آن، عقب بیاندازیم.

و همچنین فکر می‌کنم واضح است که از زمان برگزاری مراسم E3 تا به حال، چقدر به بازخورد‌های طرفدارانمان پاسخ داده‌ایم. ما تمام سعی خود را کرده‌ایم که از تکرار اشتباهاتمان جلوگیری کنیم. نکته همینجا است؛ تمام ابزاری که لازم داریم، محیا است و پیشرفت کار بسیار سریع و موثر است. ما دائماً در حال جست و جوی مشکلات و برطرف کردن آن‌ها هستیم.

وی از صحبت‌هایی که کرد، اینطور نتیجه گرفت که:

من نگرانی‌ها را درک می‌کنم. من به شخصه بازخورد‌ها را دیده‌ام، اما باید همینجا اعلام کنم که ما هنوز تا زمان انتشار بازی، فرصت زیادی در اختیار داریم و تا زمان رسیدن بازی به حد استاندارد و مطلوب،  یعنی دقیقاً جایی که احساس رضایت داشته باشیم، دست از کار نخواهیم کشید.

صحبت‌های وی تا حد زیادی قابل درک است. این حجم از تلاش و پشت کار برای برطرف کردن هرچه بهتر مشکلات بازی، قابل ستایش است. اما باید ببینیم که آیا اسمائیل و تیم سازنده این بازی خواهند توانست مشکلات این بازی را به حداقل برسانند یا خیر. انتظارات از این نسخه بسیار بالا است و این نسخه توانایی تبدیل شدن به بهترین نسخه این سری را دارد و در عین حال هم توانایی تبدیل شدن به بدترین آن‌ها را نیز دارد. به هر حال این بازی چیزی حدود یک ماه دیگر عرضه خواهد شد و امیدواریم بتواند تبدیل به یکی از خاطره انگیز‌ترین نسخه‌های این سری شود. این بازی در تاریخ ۲۷ اکتبر سال جاری برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا
کارگردان Assassin’s Creed Origins: انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های این بازی هنوز جای کار دارد - گیمفا