بخش داستانی Call of Duty: WWII اندکی از Advanced Warfare طولانیتر است
نه خیلی طولانی، نه خیلی کوتاه… بخش داستانی Call of Duty: WWII مقداری از بخش داستانی Call of Duty: Advanced Warfare طولانیتر خواهد بود!
در زمانی نه چندان دور، وقتی که هنوز سری Call of Duty پا به سن نگذاشته بود و در دوران جوانی خود بود، آن را به خاطر داشتن یک بخش تکنفره طولانی و پرمحتوا میشناختیم. این سری چندین خط داستانی مختلف داشت که هر کدام محتوای زیادی هم داشتند و جنبههای مختلفی از آن جنگ بازی را به نمایش میگذاشتند. از این نظر، واقعاً این سری مثال زدنی بود. البته، در ادامه شاهد چنین چیزی نبودیم.
هرچه این سری جلوتر رفت، بخش داستانی آن کوتاه و کوتاهتر شد تا جایی که دیگر از آن بخش داستانی سینمایی و طولانی بازی چیزی جز یک خاطره باقی نماند. از آن جایی که بازی Call of Duty: WWII قصد دارد تا از برخی جهات به ریشههای سری Call of Duty بازگردد، این سوال برای عدهای پیش آمده بود که آیا باز هم به مانند نسخههای اول سری شاهد چند خط داستانی مختلف خواهیم بود یا خیر؟ در پاسخ، باید گفت علی رغم آن که این ایده به شدت جذاب است و حسابی میتوانست به پر و پیمان بودن بخش تکنفره بازی کمک کند، در بازی گنجانده نشده است و بازی صرفاً یک خط داستانی واحد خواهد داشت.
همان یک خط داستانی هم البته خیلی طولانی نخواهد بود. گلن اسکافیلد (Glen Schofield) از اعضای ارشد استودیو اسلج همر گیمز (Sledgehammer Games) در توییتر به سوال طرفداری که در مورد مقایسه بخش داستانی این بازی با Call of Duty: Advanced Warfare از لحاظ مدت زمان پرسیده بود، پاسخ داده که مدت زمان بخش داستانی Call of Duty: WWII اندکی از آن بازی طولانیتر خواهد بود. البته این اندکی هم همانطور که از نامش پیداست، خیلی زیاد نیست پس نباید امیدوار باشیم که بخش داستانی Call of Duty: WWII چند ساعت از Advanced Warfare طولانیتر باشد. البته او اشاره کرده که درجه سختی Veteran در بازی نیز بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
چندی پیش هم تریلرهایی در مورد برخی از شخصیتها و همراهان شخصیت اصلی بازی منتشر شده بود. اطلاعات مختلفی که از بخش زامبی بازی منتشر شده نشان میدهد که اسلج همر توجه ویژهای به این بخش داشته است و حسابی میخواهد طرفداران را با آن غافلگیر کند. همچنین اعلام شده بود که این بخش ترسناک است و در واقع با ترسناکترین بخش زامبی در سری Call of Duty طرف خواهیم بود که به نوبه خود نکته جالبی به شمار میرود.. یک باندل محدود با محوریت این بازی هم برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد. اعلام خبر پشتیبانی این بازی از اکسباکس وان اکس در کنار اعلام خبر وجود رزولوشن پویا برای نسخه پلیاستیشن ۴ پرو بازی، اخبار خوشی برای دارندگان این کنسولهای میان نسلی به شمار میرود. به نظر میرسد که این بازی از کنسول میان نسلی مایکروسافت یعنی اکسباکس وان اکس هم پشتیبانی خواهد کرد. عنوان Call of Duty: WW2 در تاریخ ۳ نوامبر امسال برابر با ۱۲ آبان ماه برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- شایعه: نسخه جدید Mafia بهزودی معرفی میشود
نظرات
“نه خیلی طولانی، نه خیلی کوتاه”
دقیقا باید همین طور باشه چرا چون بازی های شوتر اول شخص یک کشش معین دارن و اگر بیش از اندازه طولانی بشن به نظر من خسته کننده میشه یه گیم پلی۸ ساعته مفید در کنار یک روایت داستانی زیبا کافی هست
کاملادرسته رضا جان اسلج همراگه بتونه داستان بایه روایت درگیرباگیم پلی بازی روروایت کنه میتونه کمپین این فرانچایزرو حسابی به اوج برگردونه.به نظرم بتل داستان های زیبایی روروایت کردواقعازیبا بودن اما فقط روایت کردوگیمرهیچ نقشی دراون نداشت تنها نقشمون رسوندن هدف به کات سین بود تادوکلام حرف ازش دربیاد-
من ازکمپین امسال کال اف به اضافه ی مورداول یه موسیقی حماسی وشخصیتای قابل لمس ودیگه هیچی تمومه کار
۱۰ ساعت به بالا باید باشه به نظرم گیمپلی
و اره ی موسیقی مثل بازی cod mw2 باشه شاهکار میشه و البته شخصیت هایی به یاد ماندنی
درود خداوند بر سازندگان موسیقی MW2 که خداوندگاری هستن در عرصه ی موسیقی ! هانس زیمر و لورل بالفه .. بینظیر بود ! هنوز که هنوزه دارم کاراشونو گوش میدم ، هنوز با آهنگسازی MW2 اشک میریزم 🙁
بسیار زیبا گفتی امین جان :yes: :yes:
دقیقا این طور که میگی هستش داداش محمد رضا :rose:
:yes: :yes:
اصلا اینطور نیست اگر بازی به اندازه کافی محتوا و مراحل مختلف داشته باشه اصلا خسته کننده نیست به خصوص داستان درگیر کننده، متاسفانه کمپین بازی های این نسل فقط برای یاد گرفتن بازی برای بخش انلاین شده که خیلی بده داستان رو ول کردن تمام تمرکز شده روی بخش انلاین.
کاملا موافقم.نظیرش نسخه های Black Ops ۱ و Modern Warfare 3 که کمپین تقریبا طولانی داشتن و اصلا هم خسته کننده نبودن.
Black ops۱ همه چی تموم بود کمپین طولانی و عالی زامبی عالی مولتی عالی
محمد علی جان سبک شوتر اول شخص محدود هست شما بازی های نقش افرینی رو در نظر بگیر شما بازی های اکشن ماجراجویی رو در نظر بگیر بین شما گیم پلی های این سبک ها رو ببین حالا وقتی صحبت از شوتر اول شخص میشه دیگه اون ازادی ها در کار نیست و بازی محدود هست اگر یه گیم پلی طولانی داشته باشه گیمر رو خسته میکنه ولی یه گیم پلی مثلا ۸ ساعته مفید با یک روایت خوب خیلی بهتر در ذهن ها میمونه :yes: :yes:
ولی بعضی بازی های اول شخص هستن مثل dying light که نسبت به بقیه بازی های اول شخص خیلی خیلی ازادی عمل بیشتری دارن
داداش ما داریم اینجا درباره “شوتر” اول شخص مثل کالاف-بتلفیلد-هیلو-مدال- و …. صحبت میکنیم
صحیح
دقیقا. درست میگی :yes: تا حالا دقت نکرده بودم.
هر ژانری باید یه مدت معینی گیم پلی داشته باشه
ژانر؟ منظورت بازیه.
البته بازی باید به اندازه کافی طولانی باشه تا زود تموم نشه.بعلاوه بازی باید گیم پلیش جوری باشه ارزش چند بار تموم کردن داشته باشه.
در کل بازی بهتره جهان باز باشه تا خطی.من اینطور فکر میکنم.
مثلا Tomb Raider تنها بازی خطی مورد علاقه من خیلی دلم میخواست جهان باز باشه.
منظورم همون ژانره
مثلا بازی rpg که نمیتونه ۷ ساعت باشه. ولی برای ترسناک ۷ ساعت خوبه
یا برعکس بازی ترسناک نمیتونه ۲۰۰ ساعت باشه که گ. اما برای بازی های rpg این مدت کم هم هست
والا اگه کشش سری mw رو داشته باشه طولانی بودن مشکلی برای جذابیت بازی نداره بلکه بیشتر هم میشه. کمپین بازیهای این نسل خدایی زیادی کوتاهه باز کالاف بهتر بود بتل ۱ کمپینش خیلی کوتاه بود
mw حسین جان دیگه تکرار شدنی نیست یکسری بازی ها لامصب ها عجیب هستن و دیگه هم در تاریخ تکرار نمیشن مثلا همین سری mw یا مثلا هیلو۲ و توی این چند سال اخیر هم واقعا نداشتیم ولی بازم به نظر من بتونن یه گیم پلی ۸ ساعت با یک روایت خوب در بیارن هنر کردن :yes: :yes:
الان اره هشت ساعت بتونه ادمو درگیر کنه شاهکار کردن سر کمپین بتل ۱ داغ شدم انقد کوتاه بود
یادش بخیر یه ماه پیش mw remastered mw2 mw3. رو نصب کردم دوباره رفتم خیلی خوب بود
:yes: :yes:
از بتلفیلد نگو که دلم خونه با اون تبلیغاتی که ea و دایس میکردن و اون تریلرها من یکی با خودم گفتم چه شاهکاری تحویل داده ولی کمپین بازی عملا غیر از چند داستان تیکه تیکه هیچی نداشت فقط قسمتی که با اون کبوتر بر فراز اون زمین جنگ زده پرواز کردیم فوق العاده بود وگرنه به طور کلی بخش کمپین بازی هیچی نداشت
:yes: :yes:
بتلفیلد١واقعا از نظر داستانی کوتاه بود ولی مطمئن هستم این داستانش طولانی تر از بتلفید١هستش بتلفیلد١بازی عالی بود،گیمپلی که از این بازی دیدم واقعا عالی بود،روزهای اوج کالاف دیوتی برگشته
از کمپین اینفینیت لذت بردم بر خلاف انتقادات.یه بازی خوب رو تحت تاثیر جو به شدت کوبیدن.
بهترین کمپین زمان آینده هم به نظرم همین ادونسد بود.هیچ وقت لانچ تریلرشو با اون موزیک و اکشن فراموش نمیکنم.
امیدوارم نسخه جدید cod ی بازی با داستان فوق العاده و شخصیت های بیاد ماندنی باشه و البته ی موزیک شاهکار مثل موزیک cod mw2
کالاف تا وقتی کارگردانی درستی نداشته باشه و از طریق گیم پلی روایت دراماتیکی نداشته باشه هرگز نمیتونه مثل سابق بشه حالا میخواد آینده باشه یا گذشته یا هر زمان دیگه ای
خوب اگه از ادونس طولانی تره پس تا آخر بردنش زمان خوبی میبره، حالا درسته گفته کمی طولانی تر اما این کمی هم چند دقیقه نیست که دست کم یک ساعت اینا بیشتر باید باشه. کمپین ادونس هم زمان خوبی داشت کم نبود. ولی برا شوتر اول شخص ۸تا۱۰ساعت اندازه اس،البته الان سوم شخص ها هم کم و بیش ده ساعت گیم پلی دارن!
درکل اگه داستان و روایت اون خوب باشه آدم تو ۵ساعت هم میتونه فوقالعاده لذت ببره از بازی.مهم اینه که این چند ساعت رو چطور پر کنن، مثلا بلک اپس یک یا مدرن وار دو خیلی طولانی نبودن ولی مراحل و داستان بازی بقدری فوقالعاده بودن که ارزش ده بار تکرار رو هم داشت.مهم اینه.
اداونس رو که بازی کردم کالاف رو کنار گذاشتم.امیدوارم نسخه بعدیش مثل سری MW باشه.
خیلیم خوب.امسال شاهد یکی از بهترین کالاف ها و بهترین شوتر ها هستیم کلا بهش حس مثبتی دارم.به امید موفقیت
یه مقایسه تو یوتوب دیدم که با بتل انجام دادن و متاسفانه قابلیت تخریب پذیری نداره کالاف و این تو ذوق میزنه و یه مورد دیگه که بتل بازم گرافیک بالاتری داره
بتل همیشه گرافیک بالاتری داشته
ولیییییییییییییییییییییییییییییییی
همیشه زیر کال آف بوده. روایت داستان و گیم پلی و شخصیت پردازی ای که کال آف داشته هیچ وقت بتل نداشته
من تو کل سری های بتل فقط از بتل ۱ خوشم اومد چون اگر دقت کنی کلا با بقیه بتل ها فرق داره
البته کال آف بعد از مدرن وارفیر ۱ و ۲ و بلک اپس ۱ و ۲ مرد
یعنی از وقتی فضایی شد
بله موافقم روایت داستان و شخصیت پردازی کاد بهتره و شکی درش نیس
ای کاش یه داستان ۳ قسمته بود.
:yes: :yes:
چه عجب یکم زیاد کردنش 😮 😮 😮 :yes:
زیبا بود
بخش داستانی advanced warfare خوب بود و من راضی بودم باید تا جایی که میتونن سینماتیکش کنن
این گیم خیلی قشنگه اصلا کسی نمیتونه انکارش کنه اما تو مولتی به بتل نمیرسه و نخواهد رسید دیگه کالاف بهترین استدویی که داره اینه و تو مولتی جلو بتل کم میاره
😐
مولتی کد و بتل کلا باهم فرق دارن و قرار هم نیست کسی به کسی برسه!
ضمنا بهترین مولتی کد رو تری آرک میسازه.
میدونی زامبی بازی زیاده تو کالاف اصلا این تو مراف کالاف نبود الان زامبی رو اورده رو کار از طبیعی بودن بازی رو خارج کرده درضمن برو مقایسه بتل و کالاف رو تو تخریب پذیری ببین میبینی چقد فرق دارن فقط مکانیزماشون فرق داره دیگه نمیتونین انکار کنین که مولتی ه اینا فرق داره چون دوتاشونم جنگ های جهانین برای بهتر دونستن این مطلب به این کلیپ یه نگاهی تو یوتیوب بندازین تازه متوجه میشین مولتی دست کیه به جای ستاره ها نقطه بذارین
https://www*youtube*com/watch?v=c_mVkuOG8L4