IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا

IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است

نیما رضایی
۱۵:۵۲ ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا

Flappy Bird را خاطرتان هست؟ بازی موبایلی طاقت فرسایی که به لطف اینترنت و رسانه‌های مستقل تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۱۳ شد. علاوه بر رسانه‌ها، یوتوبر هایی چون PewDiePie نیز نقش به سزایی در محبوبیت زود هنگام این عنوان داشتند. در کمتر از یک سال این اپلیکیشن بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شد؛ ثروت و دستاوردی که توسعه دهنده‌ی بازی، Dong Nguyen، آن را در خواب هم نمی‌دید.

به دلیل اتفاقاتی این بازی از اپ استور برداشته شد. هر آن چه اتفاق افتاد، در آخر منجر شد که Dong Nguyen در فوریه سال ۲۰۱۴ این بازی محبوب را از اپ استور خارج کند و دیگر هیچ‌گاه آن را به استور بازنگردانَـد. علی رغم اینکه توسعه دهنده‌ی Flappy Bird نسخه‌ی اصلی بازی را از اپ استور خارج کرد، از آن روز افراد بسیاری بارها و بارها نسخه‌های مختلفی از بازی را بازسازی کرده و آن را در اپ استور قرار داده‌اند. بازی‌های مشابهی که گویا ساخت آن‌ها تمامی ندارد. با این حال تعداد اندکی از افراد که نسخه‌ی اصلی بازی را بر روی دستگاه‌های خود داشتند، قادر بودند که تا به امروز به نحوی آن را در تلفن هوشمند خود نگه دارند. این افراد موفق شده بودند که تا به امروز این پرنده‌ی محبوب را به طرق مختلف پیش خود نگاه داشته و به نوعی به‌روزرسانی های جدید را دور بزنند؛ اما دوران انجام این کار به پایان رسیده است و افرادی که هنوز نسخه‌ی اصلی Flappy Bird را بر روی تلفن هوشمند خود دارند، باید میان به روز‌رسانی تلفن خود و ادامه دادن بازی Flappy Bird یکی را انتخاب کنند.

بر اساس گزارش polygon، به‌روزرسانی جدید دستگاه‌های اپل، IOS 11، از بازی های ۳۲-بیت پشتیبانی نمی‌کند که Flappy Bird یکی از آن‌ها است. اگر شما قصد اجرای این بازی را در IOS 11 داشته باشید، با پیام زیر رو به رو خواهید شد:

«توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن باید نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کند تا در IOS 11 اجرا شود»

جای تعجب نیست که توسعه دهنده بازی، Dong Nguyen، اعلام کرده است که این بازی به هیچ وجه به‌روزرسانی نخواهد شد. بنابراین افرادی که به‌روزرسانی به IOS 11 را انتخاب کنند، امتیاز اجرای Flappy Bird اصلی را از دست خواهند داد. در ادامه می‌توانید قسمتی از پست فیسبوک Dong Nguyen را درباره‌ی این موضوع بخوانید.

Flappy Bird دیگر در IOS جدید قابل بازی نخواهد بود. از شما تشکر می‌کنم که بیش از ۴ سال با این اپلیکیشن همراه بودید و Flappy Bird را بازی کردید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Farhad-ps4 گفت:

    سازنده ی این بازی کاملن از روی غرور و خودشیفتگی این بازی رو حذف کرد از استورها
    حالا انگار که چی شده، بهش گفتن بالای چشمت ابرو هست ناراحت شده
    من که همون موقع این بازی رو رها کردم اگر چه همین الآن هم می تونم بازی کنم ولی بخاطر سازنده ی خودشیفته اش کلن بدم اومد از این بازی
    خوب شد که سازنده اش GTA نساخت!!

    • ........ گفت:

      خیلی ها گفتند که فلپی برد از بات استفاده می‌کنه و خیلی ها به دلیل شباهت بسیار زیادش با سوپر ماریو اون رو تحت پیگرد قرار دادن.
      در نهایت سازنده اپلیکیشن بعد از اونچیزی که فشارهای عصبی بسیار نامیده شده از درآمد روزی ۵۰ هزار دلاری گذشت و اپلیکیشن رو حذفید

      • Farhad-ps4 گفت:

        با توجه به محبوبیت فراوان بازی امکان نداشت بازی رو حذف کنن و یا خیلی بخوان سازنده رو اذیت کنن (که اگه اینطور بود این همه بازی مشابه اش ساختن بعدن مگه کسی مشکلی برای اون سازندگان ایجاد کرده) بیشترش فقط حرف بود که مشهور بودن هم همینه در کنار تعریف و تمجید ها، چهارتا حرف منفی هم علیه تون می زنن ، این آقا قشنگ معروف شد و پولش هم به جیب که زد از روی غرور بازی رو حذف کرد و توهین بزرگی به اون همه هوادار کرد رفتارش خیلی بد و توهین آمیز بود در پاسخ به این رفتار شون باید کلن این بازی رو کنار گذاشت

        • ........ گفت:

          من فکر می‌کنم بیشتر از ترس قضایای کپی رایت از نینتندو حذف کرد وگرنه نه روز ۵۰ هزاردلار فشار عصبی‌ای رو کاهش میده و نه کسی انقدر غرور داره که روزی ۵۰ هزار دلار رو زمین بزنه

          • Farhad-ps4 گفت:

            البته من نمی دونم این روزی ۵۰ هزار دلار رو درست می گید یا هست ولی فرض می گیریم صحبت شما درست باشه نهایت کار چی بود؟ داداگاه حق رو به نینتندو میداد، فوقش یه جریمه مالی میشد که با این درآمدی که شما میگید مشکلی نیست پرداختش! هیچ جوره امکان نداشت مثلن دادگاه بگه کلن بازی باید حذف و جمع آوری بشه همونطور که به این همه شبیه ساز این بازی هم ایرادی نگرفتن چون محبوبیت بازی مانع اینکار میشد
            و اینکه چرا دوباره برنگشت وقتی اون همه اشتیاق و درخواست رو دید؟ چون ایشون (سازنده ی بازی) به نهایت خودشیفتگی رسیده بود

      • Farhad-ps4 گفت:

        پاسخ شما رفت بررسی امیدوارم زود تأیید بشه

  • ........ گفت:

    من رکوردم ۲۵۰ بود تو این بازی. در برهه‌ای به فکر این افتاده بودم که بتونم با تمرین زیاد رکوردم رو به ۱۰۰۰ برسونم تا رکورد جهانی رو بشکنم. حماقتی که هرکز نکردم و از انجام ندادن اون خوشحالم.

  • aet گفت:

    اپله دیگه. برای مشتری هاش مثل همیشه تعیین تکلیف میکنه.
    جالبه بدونید، سخت افزار ایفون X کاملا قادره که نرم افزار ۳۲ بیتی رو اجرا کنه. و برای این کار برای کد اضافی نوشته بشه تا نرم افزار ۳۲ بیتی رو پشتیبانی نکنه. یعنی اپل کار اضافی انجام داده تا پیشفرض رو تغییر بده و برای شما محدودیت ایجاد کنه. مثل همیشه.
    خدارو شکر یه چنین رفتار کنترل کننده ای وارد صنعت گیم نشده ( هنوز )
    ======================
    برای کسایی که دوست دارند بیشتر در این مورد بخونند:
    https://stallman.org/apple.html
    درمورد نویسنده این مطلب هم تحقیق کنید پشیمون نمیشید 🙂

IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا
IOS 11 پایان عمر Flappy Bird است - گیمفا