پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins

محمد حسین باجلان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

لازم نیست بگوییم که چرا اورواچ یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر و یا شاید دهه اخیر باشد و چطور بر تمام بازی های بعد از خود تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت. البته همانند صنعت سینما، در صنعت بازی نیز شاهد هستیم که پس از آن که یک عنوان موفق، معرفی و عرضه می شود، به سرعت بازی های مشابهی نیز شروع به سر بر آوردن می کنند. یکی از این بازی ها عنوان جدید استدیو Hi-res Studios  است که توسط خود این استدیو نیز بازار یابی و عرضه شده است. نمی توان از عناوین کپی برداری شده سخن گفت و گوشه چشمی به نسخه اصلی نداشت ولی داستان امروز فرق دارد و سعی می کنیم که بدون در نظر گرفتن اورواچ به بررسی Paladins بپردازیم و این بازی را به دید یک بازی مستقل ببینیم.

Paladins یک بازی در سبک شوتر اول شخص است که دارای عناصر قهرمانی است. بازی ای که برای ما یاد آور عناوینی مانند سری Team Fortress  و عنوان Dota 2 است. جایی که یک بازی اول شخص با سبک گرافیکی به ظاهر کارتونی و سرعت بالا با یک بازی دیگر با وجود عناصر قهرمانی و وجود قدرت های مختلف و منحصر به فرد ترکیب می شود و در نتیجه چنین عناونی ساخته می شود.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

در پالادینز شما کنترل یکی از ده ها شخصیت موجود در بازی را دارید که از قضا هر کدام نقش مختص به خود را نیز در بازی ایفا می کنند. یکی در تیم باید نقش تانک را ایفا کند در حالی که دیگری باید باید دائما سلامی وی را احیا کند. در سوی دیگر در تیم شما فردی که توانایی وارد اوردن بیشترین آسیب را دارد باید به کشتن دشمنانتان مشغول باشد و سایرین نیز یا باید دشمنان را دور زده و از پیش آن ها را سلاخی کنند یا این که کار مشابه دیگری انجام دهند. این پایه و اساس پالادینز است و مهم ترین نکته این است که شما افرادی را در این نقش ها داشته باشید تا بتواننید در برابر دشمنان شانسی برای پیروزی داشته باشید و نکته عجیب داستان این است که اگر شما به طور مثال ۵ نفر در نقشی به طور مثال Flanker که در واقع یکی از سریع ترین و پر قدرت ترین نقش های بازی است داشته باشید، باز هم به احتمال زیاد در برابر تیمی که دارای همه اعضای ضروری برای نبرد است، خواهید باخت.

البته این مسئله سبب می شود که تیم شما مفهوم کار تیمی و اهیمت نقش ها را درک کند و به صورتی هماهنگ عمل کند و از انجایی که خوشبختانه برای بازی کردن ای عنوان نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارید می توانید به راحتی هم تیمی هایی را پیدا کنید و ساعت ها به بازی کردن با ان ها مشغول باشید ولی به محض آن که تیم شما دارای بازی بازانی حرفه ای باشد خواهید فهمید که داستان به همین سادگی ها هم نیست و شما باید تمام مهارت های قهرمان خود را آموخته باشید و بتوانید در زمان مناسب از قدرت مناسب استفاده کنید.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

هر قهرمان دارای ۵ قابلیت اصلی است که یکی از آن ها به طور قطع قابلیت شلیک اسلحه است و ۴ عدد دیگر دیگر منحصر به فرد هر قهرمان است. البته اسلحه هر قهرمان نیز اکثرا منحصر به فرد خود او است ولی شباهت هایی نیز بین آن ها دیده می شود. سلاح های اصلی قهرمان ها در محدوده ای بین سلاح های دستی ساده و پر سرعت و اسلحه های اتوماتیک تا عصا هایی که از آن ها انرژی و پلاسما شلیک می شوند قرار دارند و با توجه به نقش قهرمان و نوع سلاح، هر اسلحه دارای رنج، قدرت و سرعت شلیک خود است که در ترکیب با دیگر قدرت های هر قهرمان بازی به خوبی متعادل سازی شده است و استفاده از تک تک سلاح های بازی چه سلاح دور برد باشد چه یک شاتگان کم سرعت و قدیمی برای خود به شدت لذت بخش است.

در سمت دیگر قهرمان های بازی دارای نقش مختص به خود هستند که این نقش توسط دو عامل به آن ها اعطا می شود. یکی سطح سلامتی آن ها که هر چه قدرت خروجی آسیب رسان یک قهرمان بیشتر باشد، از سطح سلامتی کمتری نیز بهره می برد و در نتیجه بازی متعادل باقی می ماند و دیگری قدرت های ویژه و به خصوص هر قهرمان است که نقش اصلی هر یک از آن ها را تعریف می کند.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

البته جدای از این قابلیت های ویژه در بازی شاهد بخشی به نام آیتم ها نیز هستیم که کاربری آن ها همان طور که انتظار می رود، افزایش قدرت های به خصوص با خریداری آن ها می باشد. برای خریداری این آیتم ها باید در طول یک بازی با انجام فعالیت های مفیدی مانند کمک به هم تیمی ها، تسخیر اهداف و حمله و یا آسیب رساندن به دشمنان یا کشتن آن ها این امتیاز را کسب کرده و با استفاده از آن ها قدرت های خود را بهببود بخشید البته قدرت این آیتم ها به صورت غیر فعال است، به این منظور که دکمه ای برای فعال کردن آن ها وجود ندارد و فقط به شما قدرت تازه ای اضافه می کنند یا این قدرت ها فعلی شما را بهبود می دهند. در سمت دیگر ماجرا و به عنوان یکی دیگر از ویژگی های خوب بازی در ابتدای هر بازی شما باید علاوه بر قهرمان خود، برای این شخصیت یک تخصص به خصوص نیز انتخاب کنید که البته برای برخی قهرمان ها این تخصص ها یکبار مصرف هستند و برای هر بار استفاده مجدد از این تخصص ها باید با یکی از واحد های پولی بازی این تخصص را برای یک مسابقه خریداری کنید و البته خبر خوب این است که همواره یک تخصص رایگان برای قهرمان های بازی وجود دارد.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

در ضمن هر قهرمان بازی دارای یک قدرت نهایی نیز می باشد که با انجام فعالیت های معمول مانند آسیب رساندن به دشمنان شروع به پر شدن می کند می توانید در نهایت با استفاده از آن یا دشمنان خود را در دردسر درست و حسابی بیاندازید یا این که قدرت های دشمنان را خنثی کنید ولی قبل از مسابقات حتما باید توجه داشته باشید که توضیحات این قابلیت های نهایی را حتما بخوانید تا در گرما گرم نبرد در حال کند و کاو برای استفاده درست از آن ها نباشید.

در خصوص گیم پلی بازی شاهد یک بازی پر سرعت و به شدت جذاب هستیم که با توجه به این بازی هنوز در فاز بتا به سر می برد باید شاهد بهبود روز افزون آن نیز باشیم. بازی بیشتز از آن چه که شما تصور می کنید سریع است و زمان اندکی برای تفکر دارید، باید سریع تصمیم بگیرید و شروه به تیراندازی کنید و گرنه کشته می شوید، به همین سادگی. استفاده از قدرت های هیرو ها نیز به همین صورت است یا باید در گوشه ای بنشینید و از دور شروه به تیر اندازی به دشمنان کنید یا این که به وسط میدان نبرد بیایید و شروع به اسپم کردن دشمنان با قدرت های خود بکنید.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

بازی دارای یک مود کلی است که در آن دو تیم وظیفه دارند ابتدا بر سر کنترل منطقه ای در میانه میدان نبرد با همدیگر به مبارزه بپردازند و تیمی که موفق شود این منطقه را زودتر تسخیر کند علاوه بر آن که یک امتیاز بدست می آورد، کنترل یک ترن کوچک را نیز بدست می آورد که حالا باید با هل دادن آن به سمت منطقه ای در نزدیکی نقطه اسپاون بازی تیم حریف برنده رقابت شوید. علاوه بر تسخیر منطقه بی طرف میانه زمین، رساندن ترن به مقصد خود نیز برای تیم شما امتیاز به همراه دارد. البته اگر تیم حریف موفق شود که اجازه ندهد ترن شما در مدت زمان معین به هدف برسد، آن ها نیز یک امتیاز برای این کار دریافت می کنند.

این مود در هر دو حالت معمولی و مسابقات رنک قابل اجراست ولی برای دسترسی به مسابقات رنک باید علاوه بر آن که به سطح خاصی رسیده باشید که با بیشتر مکانیک های بازی آشنا شده باشید، باید حداقل ۱۲ قهرمان قابل بازی نیز داشته باشید که رسیدن به سطح مورد نظر بازی ( سطح ۱۵) کار راحتی به نظر می رسد ولی خرید ۳ قهرمان دیگر به مراتب سخت تر است و شاید شما را مجبور کند که بخواهید با پول واقعی یا بسته قهرمان های بازی را خریداری کنید یا این که با پرداخت مبلغی کمتر، آن ها را به صورت مجرا بدست آورید که این پرداخت های درون برنامه ای شاید در ابتدا و برای یک عنوان رایگان چیز عجیبی به نظر ولی متاسفانه شما با پرداخت پول می توانید نسبت به افرادی که پولی پرداخت نکرده اند قدرت های بیشتری داشته باشید و در نتیجه راحت تر برنده شوید.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

یکی دیگر از بخش هایی که پیش از شروع مسابقه باید به آن توجه داشته باشید، کارت های قابل استفاده است که بهش ما قدرت های افزوده شده ای می دهند. این کارت ها به صورت معمول از جعبه های بازی بدست می آیند ولی شما می توانید این بسته ها را نیز خریداری کنید و زودتر از سایرین به این کارت های ارزشمند دسترسی پیدا کنید. که متاسفانه اولا این کار چندان عادلانه به نظر نمی رسد و در ثانی با وجود غولی به نام اورواچ سرمایه گذاری بر روی این بازی به هیچ عنوان عاقلانه نیست.

البته یکی از مشکلات بازی این است که در حال حاظر تنها یک مود قابل بازی وجود دارد که البته در آینده مود های دیگری نیز به بازی افزوده می شود ولی در مود های جدید تر احتمالا شاهد این سطح از همکاری تیمی نخواهیم بود. که البته تیم سازنده با کمی تفکر ( بخوانید تقلید بیشتر از اورواچ !) می تواند به این مهم نیز دست یابد.

در مجموع باید گفت که پالادینز به هیچ عنوان بازی نیست ولی چندین نکته سبب می شود که بازی ارزش چندانی نداشته باشد. اولا این که بازی بیش از حد با پرداخت های درون برنامه ای اشباع شده است. درست است هزینه های بازی و سرور های آن باید بدست آید ولی پول دادن برای برنده شدن یکی از منفور ترین کار هایی است که می توان با یک بازی خوب انجام داد.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

همچنین بازی بیش از حد از اورواچ کپی برداری کرده است و این هم نقطه مثبتی محسوب می شود و هم نکته منفی بازی است. نکته مثبت از این جهت که می توانید بدون هزینه ای اضافی بازی برتر سال را ( تاحدودی ) تجربه کنید ولی نکته منفی این است که بازی و سازندگان چیز خاصی از خود ندارند. این بازی هم چون جمله ایست که آخر نصب بازی های غیر اصل همیشه می بینید، اگر که از بازی خوشتان آمده است نسخه اصلی را بخرید، این هم داستان پالادینز است.

در پایان نیز باید گفت که اگر به این بازی جذب شده اید باید بدانید که اگر این بازی واقعا و تماما ساخته خود High-res Studio بود، این بازی چیزی از شاهکار کم نداشت ولی چون تقریبا تمام محتوایی که بازی به شما ارائه می کند، پیشتر در سایر عناوین مشابه دیگر نیز دیده شده است به شدت از ارزش بازی کاسته می شود ولی در صورتی که علاقه داشته باشید یک بازی با گرافیکی زیبا، گیم پلی سریع و زیبا و بدون هزینه اضافه، داشته باشید پالادینز گزینه ای درست برای شما است ولی به یاد داشته باشید هر چه بیشتر در بازی پیشروی می کنید خواهید فهمید که چرا باید خود اورواچ را از ابتدا خریداری می کردید.

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Blackwolf گفت:

    این بازی در مقایسه با اورواچ پشمی بیش نیست

  • MahanKing80 گفت:

    ممنون بابت نقد
    الان یعنی تو بتا هستش میشه مجانی بازیش کرد؟چند گیگه؟

  • Mr Hill93 گفت:

    ممنون بابت مقاله بازیه بدی نیس مخصوصا برای کسایی ک نمیتونن اورواچ و تجربه کنن این بازی رایگان و میتونن دانلود کنن و حجمش ۱۰ گیگ هست
    ولی ی چیزیش ک رو مخه اینه ک برای انتخاب ی هیرو باید سکه بپردازی ولی اورواچ همچین موردی نداره
    در کل بازی بدی نیس ولی خب به پای اورواچ نمیرسه

  • اقا من هر کاری میکنم وقتی میخوام برم تو بازی paladins
    بازی که داره وارد میشه تو صفحه لودینگ
    ارور please close pchunter64 میده
    کسی با این ارور مواجه نشده؟

  • بازیه جالبی به نظر میاد!حد اقل برای چند ساعت.رایگانم که هست.توصیه میکنم برید تو کارش :yes:
    خسته نباشید بابت نقد

  • mojy_star گفت:

    بازی خوب و جذابی هست و برای کسایی که به هر دلیلی نمیتونن اورواچ رو تهیه کنن خیلی خوبه .در ضمن سیستم پایین تری نسبت به اور میخواد .
    ممنون از نقد

  • nobody73292 گفت:

    منکه تو این بازی لول۳۸ هستم کاملا با نظر نویسنده مخالفم
    پرداخت درون برنامه ای این بازی به هیچ وجه باعث قدرت بیشتر نمیشه
    خرید هیروها به نظر من کار خوبیه. باعث میشه برای بازی کردن حداقل یه هدفی داشته باشی.
    همه چیز داخل بازی رو میشه با پول رایج بازی خرید و اون چیزایی هم که فقط پول واقعی میخواد همشون اسکینه و تاثیری توی قدرت هیرو نداره.

    منکه به شخصه لذت بردم ولی به خاطر عصبانی شدن از چندتا پلیر چیتر. خودمم توی لول ۳۸ برای اولین بار چیت زدم و فرداش بن شدم 😐

    • دوست عزیز بازی به طور مستقیم p2wنیست ولی عادت بازی های رایگانی که باید کاراکتراشون رو بخری اینه که اکثرا محتوای اضافی یه مقدار قدرت بیشتری نسبت به بقیه دارند و این بازی هم مستثنی نیست ولی اون کارت ها بحثشون جداست و کاملا باعث اورپاور شدن کاراکترت میشن
      سمت دیگه دستتان هم اینه که آیتم های بازی هم اصلا و ابدا ارزش خرید ندارن و یه تغییر رنگ ساده براش نباید این همه پول داد

      • nobody73292 گفت:

        متاسفانه بازهم باید با شما مخالفت کنم
        بخش پولی بازی متاسفانه برای دوستان یکم گ.ش.ا.د هست که حال ندارن بازی کنن.
        بالانس بازی خوشبختانه قابل تحمله. اون قدرت اضافه که شما ازش دم میزنی با یکم بازی کردن حل میشه.
        همه لول یک تا ۱۰ مثل شما اول کارشونه و ایتم ندارن و بازی بالانسه. توی لولهای بالاس که به چشم میاد یه ایتم نداشته باشی.اونجا هم اونقدر پولت زیاد اومده که هرچی بخوای رو راحت میخری.
        وبازی p2w میخوای world of tank یه نمونه بارزشه. یه تانک میخری دستتو میذاری رو جلو میری تو دل دشمن مگه میتونن بزننت یا مثلا اکانت پرمیوم که زمین تا اسمون با اکانت معمولی فرق داره. یا با گلداش که میتونی زمین تا اسمون فرق ایجاد کنی تو قدرت تانکت.

        این بازی به هیچ وجه p2w نیست. شما بازی p2w واقعی بازی نکردی که درک کنی من با چه سوزی دارم این حرفو میزنم

  • Yoshimitso گفت:

    این همون اورواچ هست فقط اسمشو عوض ‌کردن :sarcasm: :sarcasm:

  • ps4fanboy گفت:

    من قبلاً Paladins رو بازی کردم بد نیست البته یه مقدار جای کار داره ولی می تونه جای خودش رو بین بازی های آنلاین پیدا کنه و خوشبختانه استقبال خوبی هم ازش شده و پیدا کردن بازی توش خیلی سخت نیست :yes: :dog:
    :lamp: بحث کپی اومد چینی ها دارن در دنیا بازی هم گند :sick: می زنن رسما رفتن بازی OverWatch رو کپی کردن و با نام Legend of Titans منتشر کردن :chicken2:
    دوستان Legend of Titans رو چک کنن تا با عمق فاجعه آشنا بشن :sweat: :sweat: :sweat:

  • Hossein E 47 گفت:

    بازی بدی نیس کسی پول به اورواچ نمیخواد بده ولی دوسش داره براش بازیه عالیی میشه ولی بعد دو ست اورواچ زدن به عمق فاجعه پی میبرین

  • AMIR73.PC گفت:

    بازی واقعا متوسطیه. اگر بازیش نکنید اصلا چیز خاصی رو از دست ندادید.
    ——————————
    تایید نظرات برداشته شده؟ پس چرا هیچ نظری از من تایید نمیشه؟ بعد مدتها برگشتم گیمفا ولی یدونه نظرم هم ثبت نمیشه بعد یک سری کری های بچگونه بدون معطلی تایید میشه

  • pS1Ps2Ps3PS4 گفت:

    این جور بازی ها شیر دوشیه. خدایا باز جای شکرت باقیست سونی هست انحصاری میده وگرنه باید بازی های اشغالی همچون اورواچ و هیلو و……. بازی میکردیم. تمام گیم ها فدای انحصاری های سونی 😉

  • mr.nobody گفت:

    یه سوال از نویسنده این نقد دارم
    ایا نویسنده‌ تا حالا پالادینز بازی‌ کرده؟
    اینکه‌به‌پای اور واچ‌نمیرسه حرفش کاملا درسته اما اینکه‌نویسنده محترم‌نوشتن که این بازی‌کاملا سیستم‌درون‌برنامه ای داره و هرکی‌پول‌میده هیروش قدرت زیادی داره اینا درسته؟
    پول‌میدی اسکین میخری‌ و قیافه ی هیرو ها خیلیییی فرق میکنه یعنی از زمین تا اسمون
    اینکه‌پول‌میدی‌ هیرو‌میخری اره داره اما جذابیتش به اینه‌پول‌بدی هیرو‌بخری‌اونم‌پولی که از هر بار بازی بدست میاری
    اگه‌همه هیرو ها باز‌بود که هیچکس‌بازیش‌نمیکرد
    لطفا بجا اینکه بازی‌رو‌ بکوبید به اینم دقت‌کنید که رایگانم باشه کپی برداری هم باشه بهتر از اینه یه عده از قشر ضعیف جامعه‌ ۱۸۰ت پول بدن اور‌واچ بازی‌کنن
    پس‌قبل کوبیدن‌بازی لطفا جاهای خوبشم‌ببنید‌ همه‌میدونیم این‌بازی‌یه‌کپی‌برداریه اما عوضش رایگانه

    • Mr Hill93 گفت:

      ینی الان مثلا تمام هیروهای اورواچ از اول رایگان و قابل استفاده ینی هیشکی بازیش نمیکنه ؟
      چه ربطی داره ک میگی چون هیروها پولیه همه بازیش میکنن
      نویسنده هم درست میگه دیگه
      دهن ادم اسفالت میشه تا سکه جمع کنه تا ی هیروی مناسب بخره تازه ببینه با اون هیرو میتونه درست حسابی بازی کنه یا ن
      دقیقا تو این بازی باس پول خرج کنی غیر این پیر میشی تا بخای همه کارکترا رو ازاد کنی
      بعد هربازی ام سکه هایی ک میده همچین زیاد نیس
      من سه هفته بازی کردم تا تونستم اون هیروش ک شبیه هانزو هست رو باز کنم اخرسر فهمیدم همچین هیروی جالبی هم نبود و من دوباره باس سکه جمع میکردم تا ی هیروی دیگه باز میکردم

      • mr.nobody گفت:

        خوشگل اقا بخش training رو واسه دوسته عزیزی مثله‌شما گذاشتن که‌بری با هیرو‌مورد نظر بازی کنی تا بفهمی‌باهات سازگاری داره یا نه
        من ۱ ماه بازی‌ کردم ۱۶۰ ک‌ سکه دارم همه‌هیرو هامم بازه
        من‌نگفتم‌ خیلیییییی خوبه‌پالادینز اما همین‌که رایگانه‌ و‌شبیه بازی اور‌واچه واسه من‌بسه

      • mr.nobody گفت:

        در جواب اینکه‌هیرو ها بازه یا سکه‌میخواد یا اینکه اور‌واچ چون‌ همه هیرو‌هاش بازه کسی‌سراغش‌میره‌یا نه چون‌به اور واچ ۱۸۰ ت پول بی‌زبون رو‌میدی‌بایدم‌هیروهاش باز باشه تا هرکی‌ با هر هیرویی‌دوس داره‌بازی کنه اما واسه پالادینز‌چون رایگانه میخواد واسه بدست اوردن‌هیرو‌ها تلاش‌کنن
        مقایسه‌شما خیلی اشتباهه شما اومدی یه شرکت بازی سازی با تجربه ی چندین ساله با سورور های قدرتمند رو‌ با یه استدیویه نو‌پا مقایسه میکنی
        مقایسه اور‌واچ با پالادینز اشتباهه هرچند کپی برداری باشه

      • nobody73292 گفت:

        سه هفته روزی تایم کم پلی دادن خب معلومه به جایی نمیشه برسی. هفته ای سه تا میشن میذاره که همونا رو رد کنی باهاش میشه راحت یه هیرو بگیری. حالا جدا از اون پولی که بعد هر بازی میگیری.
        شما یکم تو بازی بگرد خم و چمش دستت بیاد. دوتا توییچ ببین. همون بخش تمرینی رو برو. میفهمی چه هیرویی به سبکت میخوره.قرار نیست با هر هیرویی دو دست بری خوشت بیاد.
        قرار باشه همون اول هم همه چیز رو مثل ماست بذارن کف دستت یکم تو ذوق میزنه.
        خیلی بازی های دیگه هم هستن باید زور بزنی بازی کنی پول جمع کنی xp جمع کنی تا بتونی چیزی که میخوای رو بازی کنی( حتی بازیهای پولی)
        داخل همون بازی هم که میری یکم بازی بقیه رو نگاه کنی میتونی بفهمی چجوریه.

  • sky.sepehr گفت:

    نکات منفی :
    در مقابل اورواچ بازی ارزش صرف زمان ندارد
    همه چیز بازی کپی از اورواچ است

    این مدل جدید نقد کردن بازی هست؟
    یه بازی AAA 60 دلاری رو میارید و میزنید تو سر یه بازی که رایگانه و میگید ارزش نداره؟!!!

    پس از آن که یک عنوان موفق، معرفی و عرضه می شود، به سرعت بازی های مشابهی نیز شروع به سر بر آوردن می کنند.
    پس یعنی کال اف دیوتی ورلد وار ۲ کپی از بتلفید ۱ هست
    دوتا ۲ و لیگ اف لجند و وارکرفت هم همینطور
    فیفا و پیس هم همین
    و….
    اینکه بازی ها مشابه ان دلیل برای دزدی نیس
    اگر هم هست چرا شکایت نکردن؟
    و تازه کپی بودن هیچ چیز رو عوض نمیکنه
    شما دارید از طرف خودتون که اورواچ بازی کردید حرف میزنید ایا همه توانایی باز کردن اورواچ رو دارن؟
    نه …. ندارن همه ۶۰ دلار ندارن تا خرج بره یه بازی کنن
    با این نقد که بیشتر نظر شخصی بود و یک شبه هم اماده شده بود اسم خودتونو میذارید منتقد؟!
    بذارید یه چیزی رو بهتون بگم شاید پهلوانا به بهشت نرن … ولی مطمئین باشید شما هم نمیرید

    • Mr white گفت:

      راست میگه بنده خدا این چه نقدیه ؟ میخواین واسه بازی کردنش بهمون پول بدن شاید بیشتر بیارزه ؟ بازی مفتیه ، یوبی سافت میاد میاد یه هلیکوپتر و فیل سواری به far cry 3 اضافه میکنه با نام far cry 4 شصت دلار میفروشه

    • ببینید دوست عزیز یه زمانی که تازه کلش آف کلنز تبش بالا گرفته بود یکی از دوستام به بازی بهم نشون داد که کپی خالص همون بود و گفت نگا چقدر خوبه راحت منابع میگیری پول درمیاری لول آپ می‌کنی بیا اینو بازی کینیم از این به بعد بهش گفتم فلانی این کجا کلش کجا تو اینجا لولت ۴۰۰ هم باشه کسی اهمیت نمیده ولی کاش ۵۰ هم باشی ارزشش از این بیشتره این هم داستان پالادینز هست بازی ای که از موفقیت به بازی دیگه استفاده کرده و می‌خواد پلیر بگیره ولی واقعا چند نفر اهمیت میدن لولت نو پالادینز چنده یا رنکت چیه
      من خودم خیلی برای یه بازی وقت گذاشتم فقط برای اینکه یه بازی رو فول اچیومنت کنم به لول آخر برسم یا همه کاراکتر ها رو باز کنم نمونش هم رینبو که رو ایکس باکس زدم الان حدود ۱۴۵ هستم دیدم واقعا ارزش داره الان رو پی سی هم رفتم اونجا هم حدود ۸۰ هستم و باز هم بازی می‌کنم و اگه پی اس ۴ هم داشتم اونجا هم بازی میکردم ولی بازی ای که نقطه قوتش تقلید از یه بازی دیگس واقعا ارزش ندارن وقت براش بزاری اگه بازی مجانی خوب میخوای تیم فورترس یا دوتا بازی کن یا یه کم پول بزار و csgo بخر ولی بازی رو داشته باش که ارزش اون وقت رو داره

      • sky.sepehr گفت:

        ممنون بابت جواب ولی این حرف من نبود ببینید
        همونطور که خودتون گفتید:سعی می کنیم که بدون در نظر گرفتن اورواچ به بررسی Paladins بپردازیم و این بازی را به دید یک بازی مستقل ببینیم.
        ولی نه تنها در تمام نقدر اورواچ رو تو سر پالادینز زدید پالادینز رو متهم به کپی برداری هم کردید
        شما باید بازی رو نقد میکردید اما شما مقایسه کردید اره درسته من هم جایه شما بودم و اورواچ رو بازی کرده بودم پالادینز بنظرم بد بود اما اینکه رقیبش قوی تره از ارزش پالادینز کم نمیکنه….
        من منکر نمیشم که شما عادل بودید در نقد اما اینکه شما یه بازی رو ترجیح میدید باعث ناعادلانه بودن نقد شد و برچسب کپی بودن زدید شاید این بازی در برابر اورواچ هیچ چیز نداشته باشه اما هنوز هر ساعت از روز ۵۰ هزار پلیر همزمان داره و کسایی که این بازی رو دوست دارن
        مشخصه که منظوری ندشتید و میخواستید ما وقتمونو روی بازی های بهتری بذاریم ولی این وظیفه شما نبود من برای نقد انتقاد کردم که عادلانه نبود شما باید نکات مثبت و منفی بازی رو تحلیل کنید نه نکات منفی نسبت به سایر بازی ها و اینکه شما بازی رو کپی خطاب کردید هم کار درستی نبود چون شما از چیزی که میبینید نتیجه میگیرید این بازی در ابتدا شبیه به اورواچ بود درسته اما هر بار که یه اپدیت میاد بازی مستقل تر میشه و هیرو های جدید اصلا شبیه به اورواچ نیستن
        راستی بابت :
        بذارید یه چیزی رو بهتون بگم شاید پهلوانا به بهشت نرن … ولی مطمئین باشید شما هم نمیرید
        معذرت :struggle:
        خیلی اعصبانی بودم راستش اونموقع

      • nobody73292 گفت:

        شما برای لذت خودت بازی میکنی یا برای حرف بقیه؟
        اگر به خاطر حرف بقیه بازی میکنی و فقط میخوای تایید اونارو داشته باشی
        اوکی بازی کن

  • MJS.00824 گفت:

    من هنوز نمیفهمم. چرا فکر میکنین این بازی مقلد اور واچ بوده؟ چطور میشه با یه همچین فاصله ی انتشار کمی از روی یه بازی دیگه کپی شده اش رو ساخت؟ اصلا ممکنه؟

  • LIGHTNING گفت:

    پهلوان ها به بهشت نمی روند 😐
    پنگوئن ها پرواز می کنند 😐
    بیشعور ها عاشق نمی شوند 😐
    always click bait 😐

  • Sasy PC Gamer گفت:

    مشکل جامعه ما تعصب بوده و هنوز هم در میان همه افرار موج میزنه…حداقل از گیمفا انتظار میره بتونه آدمای متخصص و حرفه ای رو برای کارای بزرگ مثل نقد انتخاب کنه…همه قوانین نقد کردن دراین مقاله شکسته شده و میشه گفت در میان این همه نویسنده های خوب گیمفا متاسفانه….
    من از شما میپرسم لطفا بامنطق جواب بدین…چطور دوبازی که با اختلاف چندماه ازهم اومدن رو میگید تقلید ازهم؟ مگه بازی دوروزه ساخته میشه؟ اصن برفرض یکی از یکی تقلید کرده شما ازکجا میدونین کی ازکی..؟مگه خدایین؟
    تاحالا تعریف نقد رو خوندین؟ کجای تعریف گفته شده باید اسم بقیه بازی ها آورده بشه؟این تعصب نیست؟
    این همه مشکل در بازی اورواچ مخصوصا درسرور و هکرها اونوقت این بازی که این مشکلات رو هم نداره به عنوان ضعیف تر خطاب میکنید؟
    این سلیقس یا نقد؟ نقد یعنی گفتن خوبی ها و بدی های یه چیز…نه کوبیدن و آوردن سلیقه و تعصب…
    کجای دنیا صرفا یک بازی رو به خاطر رایگان بودنش بازی ضعیف خطاب میکنند؟
    والا با این همه پلایر هنوز هم من این بازی رو به اون بازی ترجیح میدم…اتفاقا بین این همه پلایر خیلی هم سوال میشه لولت چنده…؟
    این همه جملات تعصبی و بی پایه و اساس در یک نقد؟
    شما هم باید در آن دنیا پاسخ گوی این مقاله با صحبت هایتان باشید؟
    دو بازی با اختلاف چندماه در ریلیز و حرف از کپی کردن…!!!

  • MR-FRYE گفت:

    آقای Black wolfy و تمام کسانی ک میگن اسکی از او واژه همچنین نویسنده عزیز، اورا اسکی از این بازی، تاریخ انتشار بازی برای اولین بار روی پیسی سال ۲۰۱۴ است

  • MR-FRYE گفت:

    اورواچ *متاسفانه گوشی اتو کیبورد واس خودش ادیت میکنه

  • Ali_Sh_97 گفت:

    خیلیییی بازی باحالیه، حتما تجربه اش کنید مخصوصا کسایی که overwatch بازی نکردن

  • OmidRG گفت:

    باشه آقا … فهمیدیم شما پولداری میتونی اوورواچ بازی کنی … ما پول نداریم ، اگر هم داشتیم ۶۰ دلار پول بی زبون رو نمیدادیم برای یه بازی که به قول شما «کپی» مجانیش هست …

  • سلام خدمت همه دوستان.
    این نقدی که شما گزاشتید مال ۴ سال پیش هست!
    لطفا اگر میشود یک نقد دیگر از بازی را بگزارید. چون این نقدی که من دیدم هیچ شباهتی به نسخه ای که الان دارم بازی میکنم ندارد.در این جا گفته شده بازی فقط یک مود دارد.
    اما در نسخه الان حدودا ۶ مود دارد!
    اینجا گفته شده که در بازی ۱۰ تا کاراکتر هست.اما در حال حاضر حدود ۳۰ تا کاراکتر تو بازی هست!تازه این نقد مال نسخه بتا هم هست.
    لطفا یک نقد دیگر از این بازی بزارید.

  • سلام خدمت همه دوستان.
    این نقدی که شما گزاشتید مال ۴ سال پیش هست!
    لطفا اگر میشود یک نقد دیگر از بازی را بگزارید. چون این نقدی که من دیدم هیچ شباهتی به نسخه ای که الان دارم بازی میکنم ندارد.در این جا گفته شده بازی فقط یک مود دارد.
    اما در نسخه الان حدودا ۶ مود دارد!
    اینجا گفته شده که در بازی ۱۰ تا کاراکتر هست.اما در حال حاضر حدود ۳۰ تا کاراکتر تو بازی هست!تازه این نقد مال نسخه بتا هم هست.
    لطفا یک نقد دیگر از این بازی بزارید. 😐

پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا
پهلوان ها به بهشت نمی روند | نقد و بررسی Paladins - گیمفا