گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا

گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند

اشکان عالی خانی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا

موضوع کنسول های شرکت مایکروسافت و بازار ژاپن همیشه مورد توجه بازی‌بازان و البته خبرگذاری ها بوده است. همه ما می‌دانیم که بازی‌های ژاپنی اندکی برروی کنسول های ایکس‌باکس عرضه می‌شود و این کنسول ها نمی‌توانند سلیقه خاص بازی‌بازان ژاپنی را پوشش دهند. چندی پیش بود که رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، یعنی آقای فیل اسپنسر دست به کار شد و برای مذاکره کردن با ناشر ها و سازنده های ژاپنی، به این کشور سفر کرد. نتیجه این مذاکره را در به وضوح می‌توانیم در چند ماه اخیر مشاهده کنیم زیرا عناوین ژاپنی متعددی برای کنسول ایکس‌باکس وان معرفی شده و از همکاری نزدیک شرکت باندای نامکو می‌توان به این مسئله پی برد.

حال، طرفداران ایکس باکس می‌توانند بازی های Code Vein و Dragon Ball FighterZ و Dynasty Warriors 9 را به همراه عناوینی مانند Sword Art Online: Fatal Bullet (فرانچایزی که برای اولین بار به ایکس‌باکس می‌آید) تجربه نمایند. اگر یادتان باشد در اوایل عرضه کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰، بازی های ژاپنی انحصاری و خوبی مانند Tales of Vesperia ،Lost Odyssey ،Infinite Undiscovery و … برای این کنسول عرضه شدند اما این اوضاع برای مدت زیادی به طول نینجامید و ایکس‌باکس در بازار ژاپن همیشه شکست خورده قلمداد می‌شود. طی مصاحبه ای که در همین مورد در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۷ با مدیر بخش بازاریابی ایکس‌باکس، آقای آرون گرین‌برگ انجام شد، دریافتیم که در آینده باید انتظار بازی های ژاپنی بیشتری را برروی کنسول های ایکس‌باکس داشته باشیم.

آقای گرین‌برگ اشاره کردند که مایکروسافت همیشه احترام عمیق و زیادی را برای خالقان ژاپنی قائل بوده است و آن ها تا به حال برروی پروژه های مختلفی چه به صورت داخلی و چه به صورت ترد پارتی کار کرده اند. فیل اسپنسر همچنین به توسعه دهندگان ژاپنی علاقه بسیاری دارد و کار کردن با آن ها، این شور و اشتیاق او را نشان می‌دهد. به خاطر همین هم دست به کار شد و برای دیدار با سازندگان ژاپنی به این کشور سفر کرد. طبق گفته های آقای گرین‌برگ، باید انتظار معرفی عناوین ژاپنی بیشتری برای کنسول ایکس‌باکس وان باشیم و مایکروسافت نیز تا جایی که ممکن است بر این مورد تمرکز خواهد کرد.

گرین‌برگ همچنین اشاره می‌کند که خالقان و توسعه دهندگان ژاپنی همیشه اولین نفراتی هستند که خود را با چیزها و فناوری های جدید سازگار می‌کنند و آن ها را تجربه می‌نمایند. بر سر ساخت و توسعه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نیز تیم ایکس‌باکس از توسعه دهندگان محلی، پیشنهاد ها و راهکارهای خوبی را شنیده است. آن ها عناوین بیشتری برای معرفی در آینده دارند و از آن جایی که می‌دانند این موضوع برای طرفداران مهم است، اهمیت آن برای آرون گرین‌برگ و فیل اسپنسر کاملا واضح است.

صحبت از بازی های ژاپنی شد، از آقای آرون گرین‌برگ در مورد بازی فراموش شده Scalebound پرسیده شد و همان طور که می‌دانید این عنوان بسیار مورد انتظار و محبوب بود. با همه این اوصاف، بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا مایکروسافت کاملا این پروژه را فراموش کرده است یا خیر. آقای گرین‌برگ تمام شایعات را رد می‌کند و می‌گوید Scalebound یک پروژه کنار گذاشته شده و لغو شده است. او ادامه شد که احترام بسیاری را برای کارگردان این بازی، یعنی آقای هیدکی کامیا قائل بوده است و احساس می‌کرد که همه اعضای مایکروسافت و ایکس‌باکس، به همکاری با استودیوی پلاتینیوم گیمز و نتیجه گرفتن از آن عنوان عقیده و باور داشتند اما گرین‌برگ توضیح می‌دهد که بعضی مواقع همه چیز در سر جای خود قرار می‌گیرد اما به هر دلیلی باز هم کار جواب نمی‌دهد. این اتفاق برای پروژه های فیلم، پروژه های موسیقی و هر پروژه دیگری مانند بازی های ویدیویی رخ می‌دهد.

قطعا تمرکز مایکروسافت برروی عرضه بازی های ژاپنی و مناسب سلیقه بازی‌بازان ژاپنی، نه تنها می‌تواند باعث افزایش فروش کنسول های این شرکت در بازار های مختلف شود، بلکه می‌تواند این روند نا مناسب فروش در بازار ژاپن را نیز بهبود ببخشد. اگر آمار فروش ژاپن را از گیمفا دنبال می‌کنید، می‌دانید که در آمار فروش هر هفته، کنسول ایکس‌باکس وان بسیار ناچیز می‌فروشد و این روند باید بهتر شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم با این عناوین و عناوینی که در آینده معرفی می‌شود، نظر بازی‌بازان ژاپنی به سمت کنسول ایکس‌باکس وان جلب خواهد شد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • جان اون مادرت سرمایه گذاری روی شوتر کن عناوین ژاپنی در عین اینکه هم بازی های عالی و هم پر طرفدار هستن اما چندان مورد سلیقه فن های اکس باکس نیست و فروشی هم روی اکس باکس نمیکنن به جای این سرمایه گذاری وقت بذارن روی خلق شوترهای جدید و یا حداقل بازی هایی در سبک ترس و بقا خیلی بیشتر روی اکس باکس نتیجه میده اگر مایکرو بهترین عناوین شرقی رو هم روی اکس باکس بیاره توی ژاپن فروش انچنانی کسب نمیکنه

  • jokerxbox360 گفت:

    اینا که مولتی باو :hypnotized: انحصاری بده :pissedoff:

  • Philspencer گفت:

    اسپنسر کم بود اینم اضافه شد

  • beyond2soul گفت:

    خسته نباشی :no:
    این ها مولتین :sweat: :dazed: :idk:
    انحصاری بده به فنات 🙂

  • DanTe 1368 گفت:

    این یارو تیشرت عقربیه دوباره حرف زد 😀 😀

  • playdead1990 گفت:

    وقتی یه شرکت بزرگ بازی سازی رو بدن دست چندتا سهام دار که هیچی از بازیسازی نمیدونن نتیجه اش میشه بلاتکلیفی که داریم این روزها میبینیم تو مایکروسافت…شما یه شوتر یا عنوان سوم شخص در حد دی ال سی آنچارتد بزن واسه طرفدارای اروپائی-آمریکائی نمیخواد به فکر طرفدارای ژاپنی باشی اونا انتخاب فراوون دارن هم نینتندو هست هم سونی بعدشم بهترین بازیسازهای ژاپنی توسط سونی و نینتندو جذب شدن اگه ته مونده هاش به شما رسید برید بسازین مشکل مایکروسافت اینه خیلی دیر میفهمه باید چکار کنه.

  • xmen1379 گفت:

    ایکس باکس کلا اسکی از روی پلی استیشنه 😐 وقتی پلی استیشن پرو اومد اینا هم رفتن مثل سونی کنسول میان نسلی دادن الان هم که میخوان بیان تو خط بازی های ژاپنی 😐

    • beyond2soul گفت:

      وقتی پلی ۱اومده ماکروسافت کلا کنسول نداشت
      بعدا که ۲ هم اومد ایکس باکس اولی اومدش
      اسکی از اون روز شروع شد
      :rotfl:

    • خخخخ بیچاره اکس باکس ۱ اکس از خیلی وقط پیش در دست ساخت بوده . همین حرفارو میزنن همه فکر میکنن همه ی سونی فن ها سنشون زیر ۱۸ ساله دیگه
      آقای beyond2soul ببین سونی چقدر بد بخته که یک نسل زود تر از مایکرو شورع به ساخت کنسول کرده ولی الان از لحاظ فنی قوی ترین کنسولش هیچی نیست دربرابره قوی ترین کنسول مایکروسافت . ببین چقدر بدبخته با اینکه یک نسل زود تر از مایکروسافت کارشو شروع کرده ولی xbox 360 فروشش بیشتر از ps3 بوده. ببین چقدر بد بخت بوده که الان در خیلی از ژانر های بازی سازی از مایکروسافت عقب تره

      • xmen1379 گفت:

        aminnankali1
        خدایی الان خودت فهمیدی عجب چرت و پرتی گفتی؟؟ :rotfl: میگی ۳۶۰از ps 3بیشتر فروخته باشه قبول ولی بر چی نمیگی پلی استیشن دو پرفروش ترین کنسوله :rotfl: چرا نمیگی پی اس فور شصت میلیون ولی وان سی میلیون :rotfl: 😯 جمله خنده دار بعدیت :چقدر بدبخت بوده که الان در خیلی از ژانر های بازی سازی از مایکروسافت عقب تره )
        کلا الان مایکروسافت تنها چیز درست حسابی که داره فورزا س که ما gt و nfs رو بیشتر دوست داریم 😀 که البته من اصلا با ریسینگ حال نمیکنم شاهکار بعدی هم که کرک دان کبیره :laugh: :laugh: پروردگارا!!!!!!!!

        • beyond2soul گفت:

          بیچاره سنش مثل بقیشون کمه و اطلاعاتشون پایین
          خودت رو خسته نکن :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        • نی نی جونم همون یک نسل هم برای نابود بودنتون کافیه :rotfl: به قول خودتون شما یک نسل از ما جلوترید 😀 بهترین شوتر سوم شخصو داریم ، یکی از انقلابی ترین شوتر های اول شخصو داریم ، بهترین ریسینگ هارو داریم ، بهترین بازی های آنلاین رو بین کنسول ها داریم ، از لحاظ سخت افزاری هم قوی تریم . شما هم بازی های خوبی دارید مثل doax 3 ولی خوب شما که یک نسل از ما جلوترید نباید چیز های خیلی بیشتر از اینا داشته باشید ؟ :no:

          • beyond2soul گفت:

            بهترین سوم شخص؟ منظورت همون گیرز ۴ که روی هارد اصلا نمیمیره که نیستش؟
            اول شخص هم درسته هیلو عنوان بزرگیه. ولی کیلزون هم هستش و عناوین مولتی مثل کال آف و بتل و تیتان و اورواچ و … هم هستند
            بهترین ریسینگ؟ تو شبیه سازی که نمرات و فروش گرن توریسمو دوبرابر فورتزا اسپورته پسر جون
            بهرین بازی آنلاین؟ منظورت چیه دقیقا؟ ما هم کلی بازی آنلاین داریم.
            سخت افزار که دیرتر اومده و گرون تره معلومه بهتره. جوک میگی؟ یک عمره ما داریم ۱۰۸۰ بازی میکنیم شماها ۷۲۰ و ۹۰۰ پی بچه جون. حالا ۲سال هم شما بیشتر باشه عیب نداره
            بازی های انحصاری هم ما اینارو داریم که هم نمراتش و هم جوایزش ۱۰۰ برابر شماست. پرافتخارترین بازی تاریخ هم دست ماست. بیگ وینر هم دست ماست. تنها گوتی سال هم دست ماست. تو گینس اونی که ثبت شده بازیش ماییم. دی ال سیمون هم نمرش از بازی های اصلی شما بیشتر شده.
            خداییش به چی چی دلت خوشه؟ چقدر میخوای خودت رو گول بزنی؟
            برو گریه کن بعد با یک آیدی دیگه بیا فوش بده
            :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • beyond2soul گفت:

        بیچاره
        ایکس باس ییشتر فروخت ولی بعدا پلی ۳ فروشش زد بالا
        خوبه ۲۴ ساعت آمار فروش ها رو دارم میزارم. برو هر سایتی هم که به روز بود آمار رو ببین.
        کنسول میان نسلیش ۲ سال بعد پرو داره میاد چی چی میگی تو. میخوای ضعیف تر باشه؟ ۱۰۰ دلار هم گرون تره

        امثال تو بیچارن که متعصبی و یک عمره بدون بازی هستی و همش امید داری به ای تری و گیمز کام ها
        آخزشم باید کله فنجونی کله شیری سوپرلاکی تیل کرک دان ۳ بازی کنی
        برو خدا روزیت رو یکجای دیگه حواله کن بچه جون
        زیر ۱۸ سال هم تو هستی با بعضی از ماکرو فن های سایت
        اونی هم که رفت به کلیف فوش داد سونی فن ها نبودن ماکرو فن ها بودن
        اینم مدرک برای سن گیمرهای ایکس باکس در کل جهان
        حالا برو تو اتاقت گریه کن بعد با یک آیدی دوم بیا به من فوش بدی کم آوردی
        https://www.gamespot.com/articles/teens-think-xbox-is-cooler-than-playstation-study-/1100-6449195

  • ps4fanboy گفت:

    من برای دارندگان XBox خوشحالم و این انتخاب هوشمندانه که نهایت درایت و تدبیر درش به کار رفته رو تحسین می کنم :yes: :laugh:
    ما دارندگان پلی استیشن بازی های ژاپنی زیادی دارم ولی میلیون ها حیف که کنسولمون قدرت اجرا به صورت ۴K Native نداره 😥 😥 😥
    تازه ۱۰۸۰ مون آپ اسکیلی هست اون به صورت Ultra Low. :ZZZ:

  • TIZZZPA گفت:

    بعنوان یک PC گیمر عناوین شوتر و اکشن ماجرایی و ریسینگ ارکید رو ترجیح میدم.

  • Samyplus گفت:

    بازی های ژاپنی = فروش بیشتر در ژاپن
    فقط اینکه من چشمم آب نمیخوره بازی دندون گیری در بیاد واسه ایکس باکس!

  • arianazk1375 گفت:

    کلا طرفدارای مایکروسافت مثل خود اهالی شرکت متناقض حرف میزنن الان میگن ما بازی ژاپنی و ار پی جی نمیخایم بعد scalebondبراش داشتن له له میزدن با وجود چنین فن هایی مایکروسافت هیچوقت نه ورشکست میشه نه ارتقا پیدا میکنه چون میدونه در نهایت طرفدارا راضین

  • متاسفانه من نمیخوام همچین انتظاری داشته باشم:/ از ژاپنی خوشم میومد میرفتم ps4 میخریدم

گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا
گرین‌برگ: طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند انتظار بازی‌های ژاپنی بیشتری داشته باشند - گیمفا