لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2

محمد حسین باجلان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

DOTA نامی که بدون شک همه شما تا بحال بار ها و بار ها شنیده اید. عنوانی که از دل یک ابر شاهکار بیرون آمد، پر و بال گرفت و حالا نامی برای خود ایجاد کرده که هر کسی جرات شوخی با آن را ندارد. عنوانی که که هیچ وقت تکراری نمی شود و هیچ وقت نیز تمام نمی شود. با وجود مسابقاتی که از ورزش های فیزیکی در آمد زا تر بوده یا بازی کنانی که بعضا از فوتبالیست ها نیز مشهور تر هستند. این تنها گوشه ای از عظمت DOTA است.

همه چیز مانند هیمشه از سلطان بازی سازی یعنی بلیزارد و شاهکار تاریخی آن ها یعنیWar craft  شروع شد.در حالی که باز هم میلیون ها بازی باز در سراسر دنیا مبهوت این شاهکار شده و در این میان هزاران نفر با ایده های خود شروع به ساخت عناوین ریز و درشتی از دل آن کردند. در اولین قدم DDAY ساخته شد و ایده های سبک MOBA به شکلی که امروز شاهد آن هستیم را پایه گذاری کرد.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

بیش از یک صد هیرو در انتخاب شما

زیاد به درازا کشیده نشد که DDAY محبوبیتی در حد خود WC3 به دست آورد و خود منبع الهام بسیاری دیگر شد. باز هم از دل یکی دیگر از این ماد ها DOTA سر بر آورد. کلمه DOTA خود مخفف عبارت Defense of the Ancient است به تنهایی کل داستان بازی را شرح می دهد. همواره باید از قلب سرزمینتان در برابر دشمنان دفاع کنید ولی شاید نام بازی دفاع باشد ولی حمله کننده همواره برتر است.

از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ نسخه اول دوتا که به عنوان یک ماد از WC3 شناخته می شد در حال قدرت نمایی و عرض اندام بود ولی بدون شک با وجود کامپیوتر های هزار دلاری، بازی از بعضی جهات در حال افول بود. اول آن که گرافیک بازی به شدت از رنگ و رو رفته و غیر قابل تحمل بود و در ثانی، به دلیل آن که بازی از یک عنوان دیگر ساخته شده بود اضافه کردن بعضی مکانیک ها و مکانیزم های جدید غیر قابل اجرا بود. در این زمان دو گروه به طور همزمان متوجه این نقایص شدند و به این ننتیجه رسیدند که بهینه سازی بازی قبلی بی فایده است و حالا وقت آن بود که نسخه دوم عرضه شود. یکی Riot Games بود که با عرضه  League of Legends دل آسیای شرقی را ربود و دیگری DOTA 2 که به دستان VALVE ساخته شد و جهان غرب را به خود معتاد کرد.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

البته فقط یکی از آن ها سلطان قلب ها، فرمانروای زمین و زمان و قاتل تیم حریف است. البته در دستان یک بازی باز قابل

البته داستان تفاوت ها و شباهت های دو بازی را می توان تا ابد ادامه داد ولی آن چه که سبب شد دوتا یه سطح بالاتر از lol قرار گیرد، عدم وجود Pay 2 Win یا آیتم هایی است که با خرید آن ها با پول واقعی قدرت شما در بازی افزایش می یابد. البته به این صورت نیز نمی باشد که در دوتا شاهد حظور پرداخت های درون برنامه ای نباشیم بلکه این جا هم پر است از آیتم های ریز و درشتی است که خوشبختانه تنها هدفشان تغییر ظاهر شخصیت های شماست. بسیاری از کاربران و تیم ها نیز می توانند آیتم های خود را بسازند ولی ایتم های سطح بالا اکثرا توسط خود ولو ساخته و عرضه می شوند و توانایی ایجاد سطح باز شدن آن از جعبه ها و بسته ها نیز در دست خود ولو است و البته این سبب می شود که آیتم هایی با سطوح بالایی به وجود آید که بعضا تا صد ها دلار ارزش دارند ولی با وجود مارکت استیم شما اگر واقعا خوش شانس نیز باشید می توانید پول خوبی از این تجارت بدست آورید.

البته محبوبیت دوتا ۲ نه برای گرافیک بهبود یافته است و نه برای آیتم ها و درآمد زایی از آن بلکه تنها و تنها معطوف به گیم پلی بازی است. مهمترین نقطه قوت بازی تنوع بالای آن است. با وجود بیش از ۱۱۰ هیرو قابل بازی( البته تعداد هیرو ها روز به روز در حال افزایش و در زمان نگراش این نقد، ورود دو هیرو دیگر نیز به بازی تایید شده است) که در هر بازی هر تیم توانایی انتخاب ۵ عدد از آن ها را دارد، اگر نگوییم میلیارد ها حالت، بلکه حداقل ملیون ها حالت مختلف برای بازی کردن وجود دارد که در آن فقط انتخاب هیرو ها در نظر گرفته شده است و تاکتیک های بازی هنوز در نظر گرفته نشده است ( به شخصه بعد از ۲۷۰۰ ساعت بازی کردن دوتا ۲ هنوز هیچ دو رقابت شبیه به همی را تجربه نکرده ام ). همین تنوع باعث می شود با وجود آن که ۴ سال از عرضه بازی میگذرد هنوز هم هیچ دو مسابقه ای پیدا نشود که مانند هم باشند، نتیجه یکسانی داشته باشند یا حداقل در آن ها از آیتم های مشابهی استفاده شود.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

یکی دیگر از تاثیرات پرداخت درون برنامه ای که خوش بختانه هیچ تاثیری در قدرت برج های شما ندارد

هیرو ها به عناون دیگر نقطه قوت بازی شناخته می شوند و هر کدام از آن ها دارای قدرت های مختص به خود است که او را از سایرین متمایز می نماید ولی باز هم توانایی های اولیه مشابهی پیدا می شود ولی در بخش قدرت نهایی آن ها همگی منحصر به فرد هستند و همین نکته است که سبب انتخاب یا عدم انتخاب یک هیرو در یک مسابقه می شود. هر هیرو توانایی های مختص به خود را دارد و به طور معمول هر هیرو دارای ۴ قدرت است که ۳ عدد اولی مربوط های قدرت های اولیه است که اکثرا قدرت کمتری دارند و قدرت چهارم که بعضا با نام آلتیمیت (یا لول شیش البته اگر قدیمی باز دوتا باشید ! ) شناخته می شود قدرت واقعی یک هیرو را نشان می دهد و سبب می شود که آن هیرو در بازی نقش مختص به خود را داشته باشد.  البته همه هیرو ها دارای این روند یکسان قدرت ها نیستند تعدادی دارای قدرت های کمتر یا بیشتری هستند. همچنین با بروز رسانی های بازی قابلی جدید دیگری نیز به هیرو های بازی اضافه شد که نام آن درخت ارتقا است و با رسیدن با سطح خاصی (۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵) شما می توانید یا قدرت های خود را قوی تر کنید یا ویژگی های تازه ای برای آن ها ایجاد کنید.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

یکی از تم های قابل استفاده در بازی

در بخش آیتم ها با دنیای کاملا متفاوتی روبرو هستیم. حالا هر هیرو توانایی دارا بودن ۶ آیتم فعال و ۳ آیتم ذخیره را به انتخاب خود دارد ( البته تعداد بسیار محدودی از آیتم ها برای بعضی هیرو ها غیر قابل خرید بود- آیتم Skull Basher برای Faceless Void- که البته با آخرین بروز رسانی بازی این محدودیت نیز برداشته شد ولی حالا اکثر هیرو های دارای قدرت Stun کردن دیگر توانایی استفاده از قدرت پسیو skull basher را ندارند ). در کل بالای صد ها آیتم مختلف وجود دارد که هر کدام توانایی مختص به خود را دارند. هر آیتم نیز میتواند به صورت تکی خریداری شود یا این که ترکیبی از ریز ایتم های دیگری باشد که در ترکیب با هم قدرت های تازه ای ایجاد می کنند.

هم آیتم ها و هم قدرت های هیرو ها در دو دسته بندی اکتیو و پسیو قرار می گیرند که همان طور که نامشان پیداست قدرت های پسیو در همه حال تاثیر خود را دارند ولی قدرت های اکتیو فقط در زمان فعال شدن با کلیک قدرت خود را نشان می دهند ولی البته قدرت ها و یا آیتم هایی نیز وجود دارد که دارای هر دو حالت پسیو و اکتیو هستند و تنها گذشت زمان و تمرین می تواند شما را به طور کامل با تمام توانایی های آن ها آشنا کند.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

همین است که اینوکر با سختی زیاد باز هم لذت بخش ترین هیروی بازی است

هر کدام از هیرو ها در چندین دسته بندی مختلف و با توجه به شکل آسیب رسانی، نقش و توانایی های اصلی تقسیم بندی می شوند. هیرو ها در بخش اول به دو گروه نزدیک زن و دور زن ، در دسته دوم به Carry (آسیب رسان اصلی)  و Support ( پشتیان Carry ) و در دسته سوم به زیر مجموعه های بیشتری تقسیم بندی می شوند. به طور مثال تنها تعداد اندکی از هیرو ها دارای تگ Durable هستند که این سبب می شود از آن ها در نقش تانک یا دریافت کننده آسیب استفاده کرد ولی تجربه ثابت کرده است که می توان از Carry ترین هیروی بازی هم بعضا به عنوان یک ساپورتر تمام وقت هم استفاده کرد و باز هم همان بحث تنوع بی پایان بازی به وسط می آید که به شما اجازه هر کاری را می دهد و نه سازندگان و نه هم تیمی ها شما را نمی توانند به انجام یک رویه خاص ملزم کنند.

بازی دارای تنها یک نقشه اصلی است ( البته با بخش آرکید نیز به بازی افزوده شده و شما میتوانید نقشه و بازی دلخواه خود را به وسیله ان بسازید و منتشر کنید ) که البته میتوانید پوسته های مختلفی را برای آن خریداری کنید. نقشه اصلی دارای سه راه اصلی ( به نام های بالا ، وسط و پایین شناخته می شوند) است که در هر نیمه نقشه که متعلق به یک تیم است دارای بخش های مختلفی مانند جنگل اصلی و جنگل کوچک، محل Ruin ها هستند. با یکی از آخرین آپدیت های بازی تغییرات زیادی در نقشه بازی اعمال شد که از مهمترین آن ها می توان به افزوده شدن Shrine ها به بازی اشاره کرد که کاربری آن بازیابی سلامتی اعضای تیم برای زمان محدودی می باشد.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

باید با استفاده از هیرو خودتان دشمنان را به تله بکشانید

به عنوان یکی دیگر از اثرات DDAY بر روی DOTA شاهد حظور آخرین هیرو بازی به نام Roshan هستیم که توسط باز یکنان قابل کنترل نیست و توسط هوش مصنوعی هدایت می شود. قدرت آین هیرو در تمام طول بازی از سایر هیرو ها ( البته بدون آیتم ) بیشتر است ولی اگر کسی جرات و توانایی کشتن این غول بزرگ را داشته باشد جایزه ای ارزشمند در انتظارش است. بازگشت به زندگی بعد از مردن از دیر باز آرزوی بشر بوده است ولی حالا در دوتا ۲ تا بخواهید می توانید این کار را تکرار کنید. البته داستان به همین زیبایی و سادگی نیست. کشتن روشان در حالت کلی نیاز به مهارت بالای اعضای تیم شما دارد ولی تعدادی از هیرو ها که به طور خاص قاتل روشان شناخته می شوند می توانند به صورت انفرادی و در دقایق ابتدایی بازی کار این غول دوست داشتنی را یک سره کرده و بعد از آن با خیالی آسوده به دل دشمن بزنند.

تاکتیک های بازی شاید مهمترین نقطه تمرکز بازی باشد و در آن شما باید با مهارت خود و استفاده درست از قدرت ها، جایگری مناسب، استفاده ایتم صحیح در زمان مناسب و در نظر داشتن ده ها پارامتر دیگر در زمانی به کوتاهی حداکثر ۵ تا ۱۰ ثانیه، شاید موفق به کشتن اعضای تیم دیگر یا از بین بردن یکی از برج ها شوید ولی در صورتی که کوچک ترین اشتباهی از اعضای تیم شما سر بزند نتیجه به طر قطع بر عکس خواهد شد.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

تماشای بازی بازی بازان تیم های بزرگ واقعا لذت بخش است

اگر تا به این جای کار به نظران بازی بسیار پیچیده و سخت می رسد باید اذعان داشت که تصور شما درست است ولی از آنجایی که رمز موفقیت در هر چیزی تمرین و تمرین است و سازندگان نیز این نکته را به خوبی متوجه شده اند در بازی بخشی برای آشنایی با مکانیزم های اساسی بازی قرار گرفته که در آن می توانید یا مراحل ابتدایی آشنایی را گذرانده یا این که با هوش مصنوعی به رقابت بپردازید و در شرایط آسان تر نسبت به یادگیری قدرت ها اقدام کنید و برای خواندن اثر هر قدرت هم با قرار دادن نشان گر موس بر روی آن قدرت صفحه کوچکی باز می شود و اطلاعات آن را برای شما به نمایش می گذارد ولی نکته منفی آن است که برای متوجه شدن اثر واقعی و درک منظور باید حداقل تجربه ای در بازی داشته باشید. برای دیدن اثر هر قدرت هم اگر آن قدرت یا آیتم دارای محدوده عملکرد باشد ( با یک کلیک فعال نشود ) می توانید پس از انتخاب آن، محدوده را بر روی زمین مشاهده کنید که کمک خوبی برای استفاده درست از آن ویژگی به حساب می آید.

راه دیگر برای یادگیری بازی، تماشای بازی دیگران، خصوصا اعضای تیم های بزرگ است که بار دیگر نقطه قوت بازی محسوب می شود. در بازی بخشی به نام Watch وجود دارد که در آن شما می تونید بازی های سطح بالا را به راحتی مشاهده کنید. همچنین توانایی انتخاب هیرو مورد علاقه برای تماشا را نیز داشته و یا می توانید بازیکن خاصی را دنبال کرده و بازی های وی را مشاهده کنید.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

بخش تمرینی بدرد بخور هم برای بازیکنان جدید و هم برای حرفه ای ها

البته همه چیز به همین زیبایی هم که می بینید نیست. با توجه به سبک بازی و ماهیت آن، تک تک اعضای تیم نقش مهمی در برد یا باخت تیم بر عهده دارند. فقط کافیست یکی از اعضای تیم وظیفه خود را به درستی انجام ندهد تا در نهایت شاهد باخت تیمتان باشید. البته این که یک نفر بد بازی کند هم بسیار زیاد است، در برخی مسابقات حتی مشاهده شده است که یکی از اعضای تیم از قدرت های خود، تنها یک بار در موقعیت اشتباه استفاده کرده است و همین منجر به باخت آن ها شده است.

ماهیت دوتا ۲ همین گونه است تا انتهای بازی نباید اشتباه کنید یا حداقل کمتر از تیم حریف اشتباه کنید و اگر برد و باخت در بازی برایتان مهم است واقعا از این مسئله ناراحت و ناراضی خواهید بود ( البته با توجه به زمان بازی که از حداقل حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تا مسابقاتی که تا ۵ ساعت به درازا کشیده می شوند، قطعا برد و باخت برایتان مهم خواهد بود) . همچنین مانند تمام بازی های چند نفره دیگر ولو، بازی از جامعه کاربری بدی رنج می برد که به دلیل افزایش محبوبیت بازی و بالطبع افزایش بازی بازان پدید آمده است ( در حال حاظر متوسط ۱۲ ملیون نفر در ماه و حدود ۷۰۰ هزار نفر در روز وارد بازی می شوند و خودتان حدس بزنید چند درصد آن ها را نوب ها تشکیل می دهند ! ). البته ولو برای رفع این مشکل از سیستم رنک دهی برای بازی استفاده می کند که به این شکل عمل می کند که شما دارای دو رنک آشکار و پنها هستید. رنک آشکار با یک عدد برای شما به نمایش در می آید و در بازی رنک شما را با افرادی هم تیمی می کند که رنک در حدود شما دارند ولی در مسابقات غیر رنک تیم شما مجموعه ایست از افرادی که مجموع رنگ پنهان آن ها با تیم حریف برابر است، بنابراین اگر شما بازی کن خوبی در بازی باشید، شانس این که با افراد ضعیف هم تیم شوید بسیار بالاست که این خود سبب می شود که افراد بیشتر به سمت بازی های رنک کشیده شوند.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود شاید شما هم برنده شوید

در پایان باید گفت که DOTA 2 بدون شک شاهکاری در سبک MOBA است که تجربه آن به همه توصیه می شود. بازی شاید دارای مشکلاتی باشد، ولی مشکلات فنی به سرعت رفع می شوند ولی مشکلات مربوط سایر بازی بازان به نظر می رسد که از عهده ولو خارج باشد و همچنان باید شاهد حظور بازی بازان روس در سرتاسر سرور های اروپای غربی باشیم. ولی با تمام این ها اگر شما از این بازی خوشتان بیاید بدون شک به آن معتاد خواهید شد و ساعت های پیاپی را به تجربه آن خواهید پرداخت.

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

 

DanialRanjbarzadeh

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr. Freeman گفت:

    بهترین دلیل برای PC گیمر بودن
    یکی از اعتیاد آور ترین بازی های تاریخ (و به نظرم اعتیاداور ترین)
    بازی ای که صرفا یک بازی نیست. خودش به تنهایی یک دنیا و یک فرهنگ خاصه.
    شاهکاری که کارش رو به عنوان یه محصول جانبی و یک ماد از دنیای وارکرفت شروع کرد و تبدیل شد به عجیب ترین پدیده ی دنیای بازی
    شاهکار تمام نشدنی Valve و استاد گیب نویل
    و بازی ای که تا این تاریخ بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار جایزه برای تیم های شرکت کننده در تورنمنت هاش در پی داشته
    و در نهایت دلیل اون چیزی که به اسم PC MASTER RACE شناخته میشه
    درود بر تو Valve
    هشدار: اگه میخواین تو زندگی واقعی به جایی برسین سراغ دوتا نرین یا اینکه یه تیم قوی تشکیل بدین و برین سراغ جایزه بزرگش که لااقل با اون به جایی برسین

    Tinker pos2
    • aet گفت:

      دوست دارم یه چند تا انتقاد بکنم از این بازی:
      اول از همه اینکه برخی از هیرو ها واقعا over pwered هستند. مثلا pa لول ۲۵ با ایتم های خوب واقعا غیر قابل شکست میشه. برای همینه که این هیرو اول از همه block میشه. برخی ها هم واقعا به درد نخور هستند. مثلا شما خودتون کسی رو دیدین که chen رو انتخاب کنه؟
      از ۱۰۰ تا هیرو حدود ۳۰ تاش محبوبه و توی بازی های سطح بالا اکثرا از اون ها انتخاب میشه.
      ===
      دوم سیستم تنبیه بشر دوستانه بازی هستش. کسی که به شکل عمدی توی بازی rated میاد به تیم حریف کمک میکنه نباید بره توی low priority. باید از بازی اخراج بشه.یا مشکل نوب ها. من برای اینکه نوب بازی درنیارم یه مدت زمان طولانی ای رو با روبات ها بازی کردم. ولی الان میبینم توی بازی rated یه نفر از مکانیک های اولیه دوتا ۲ هم اطلاعی نداره. من خودم به این دلیل بازی رو حذف کردم.
      ===
      وبا تمام این مشکلات ما بازهم معتادش میشیم 🙁 من که به خاطر اینترنت مضخرف اونقدر disconnect شدم که تا دو هفته از بازی بلاک شدم 🙁 بعد هم که توی rated افتادم پیش افراد مریض و mmr ام رسید به ۱۰۰ delete اش کردم و تمام 🙂

      ارشیا
      • من میتونم قول بدم mmr تو زیر ۱۰۰۰
        chen بدرد نخور ؟؟؟ لول , بگو بلد نیستم بازی کنم (البته باید بگم خود من هم بلد نیستم چون هیرو سختیه)
        PA اصلا هم over pwered نیست ,البته تیمت ۵ تا carry برداره که همشون physical damage هستند اون وقت اره PA غیر قابل کنترله , البته اونوقت تقصیر تو و هم تیمی هات هست که ۵ تا carry انتخاب کردید

      • TH3KCK گفت:

        در جواب انتقاد اول بگم هر هیرو یه کانتر داره جلو Pa هم میشه خیلی کارا کرد که به لول ۲۵ نرسه مثلا راحت ترین راه اینه جلوش axe بیک بدی و با یه blademail بزاری Pa خودشو بکشه یا هیرو Nuker پیک بدی در عرض چند ثانیه از بازی حذفش کنن و بقیه اتکر هام با آیتم mkb میزننش
        پلیر های Chen هم هستن که خیلی خوب می تونن بازی برگردونن فقط نیاز به رفلکس بالا و فکر خوبی که چه کریپی بگیرن و کجا استفاده کنن و هم می تونه ساپرت کنه هم پوشر بازی کنه سیو دادنشم عالیه
        ===
        جواب حرف دومتم اینکه یه تیم خوب پیدا کنی و با اونا بری گیم و گرنه نوب یا فیدر تو همه بازی ها هستن و به یه بازی خلاصه نمیشن

        • aet گفت:

          عجب راه حلی. خوشم اومد ‌!
          و با حرف اخرت کاملا موافقم. این بازی رو باید با تیم بری.
          من که سر نوب ها و فیدر ها خون گریه کردم ….
          یکی بود که میومد courier مارو با چند تا ایتم گرون درونش میبرد به بیس دشمن. با سرعت هزار کلیک در ثانیه ! gem میخرید میبرد مینداخت برای دشمن ها.اونم برای تیم ما که اکثرا نا مرئی بودند. هیچی دیگه دقیقه ۱۵ شکست خوردیم 😐

      • PHOENIX گفت:

        اشتباه شما در اینه که تو این بازی هیروها رو تک به تک مقایسه میکنی در حالی که این بازی ۵به۵ هستش…
        در مورد هیروی فانتوم اساسین چاره ش مانکی کینگه یا چن فقط باید تو فارم بمونه و ساپ بازی بازی کنه برای آشنایی بهتر با این بازی بهتره بری تو قسمت واچ و بازی پلیرهای حرفه ای رو ببینی …

      • ALIREZA0111 گفت:

        دادا اصلا dota 2 player نیستی…….palvl 25 رو اکثر هیرو های با ایتم مانکی میزنن… تو سطح ۹k با همه هیرو ها بازی میکنن
        :shutmouth:

      • TERIXA گفت:

        غیر قابل شکست در دوتا کاملا بی معنیه برای کانتر PA میتونی از آلتیمیت Elder Titan یا Treant استفاده کنی یا Troll که فانتوم هیچ شانسی در برابرش نداره کسی که MMR 100 همون بهتر که دیگه بازی نکنه معلوم اوضاع بازیش چقدر خرابه.

      • Shield گفت:

        دوست عزیز چن از اینوکر هم سخته باید درست باهاش بازی بشه ، اگر mmr تون زیر ۵k باشه فقط یسری رو دیدین که با چن مدل فاز axe زدن تو دل دشمن یا کلا اول تا آخر تو جنگل بودن
        چن ، IO و … هیروهایی نیستن که هرکسی باهاشون بازی کنه
        در مورد فانتوم اساسین هم که فرمودین اگر تا دندون مسلح با آیتم تکمیل روی لول ۲۵ باشه باز هم ۷۳ تا هیرو هستن که با خاک یکسانش می کنن ، pa وpl و ursa , … در mmr زیر ۲ k شاخو شونه می کشن چون کسی توی اون رنج بلد نیست کانترشون کنه

      • Dreamtracker گفت:

        اگه دقت کرده باشید خیلی از دوستان داخل سایت که حتی طرفدار پلتفرم های دیگه هستند یکبار هم که که شده این بازی رو تجربه کردن.حتما دلنشین بوده که هر کسی با هر سلیقه ای یکبار امتحانش کرده.پس تعصب داشتن روی یک پلتفرم خاص چه معنی میده؟فن بودن خوبه در صورتی که معایب و مزایای علایقمون رو پیدا کنیم و بدون تعصب به علایق دیگران احترام بزاریم.فن بودن یعنی طرفداری از مزایا و درک کردن معایب اون و احترام گزاشتن به مزایای دیگری.
        هیچ پلتفرمی کامل نیست همه معایب دارن مزایا هم دارن همه ما فقط داریم لذت بازی کردن رو از خودمون می گیریم الان هم با چندین سال قبل فرقی نکرده تنها فرقش اینه که اون موقع ها فقط به بازی توجه می کردیم و به حاشیه ها هیچ توجهی نمیکردیم.
        بخاطر تعصب بی جا طرفدار های اصلی رو اذیت نکنیم .ما هم داریم به خودمون لطمه می زنیم هم به اون طرفدارای منطقی.
        (گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری)
        ببخشید که طولانی شد.

    • ALIThelastofus گفت:

      برو پایین ببین آون آخر چی نوشته بازم بگو این که pc فن نیست ماکرو فنه گیمفا ببینید چطوری به کنسول توهین میکنند بعد انتظار دارند ما هم هیچی نگیم من یک هفتس هیچی نمیگم که بفهمید کرم از خود درخته

    • sinaaragon گفت:

      خیلی ممنون برای نقد آقای باجلان…دوستان یه نکته هست که باید بگم سه تا بازی پرطرفدار تو این سبک LoL و Dota و Hots هست که باید یکی از این ها رو انتخاب کرد و به صورت حرفه ای بازی کرد…حالا من خیلی از دوستان رو دیدم که همه این ها رو بازی میکنن 😐 از LoL میره Dota و بعد اون میره سراغ Hots و آخر سر هم از هیچ کدوم هیچی نمیفهمه….من خودم با تمام تعریف هایی که از Dota شنیدم فقط یه بار به خاطر تجدید دیدار با هیرو های Dota 1 نصبش کردم و بعد زودی هم پاکش کردم اونم نه برای بد بودن بازی بلکه به گروه خونی من نمی خورد چون قبل از اون Hots به صورت حرفه ای بازی میکردم و الانم هیروی مورد علاقم Gul’dan هست به همین خاطر سمت Dota نمیام…

    • pS1Ps2Ps3PS4 گفت:

      اقایون میدونم جاش نیست ببخشید یه سوال دارم. کنسول شماهم وقتی هیچ صدایی نباشه حتی صدای مگس گوشتون ببرید کنار کنسول یه صدایی عین صدای ثانیه شمار ساعت میده

      من الان متوجه شدم

      خیلی اروم این صدا میادولی بعد مدت قطع میشه باز شزوع میشه. ممنون میشم بگید ازمدیرن خواهش دارم اگه میدونه بگه

    • Dreamtracker گفت:

      هر جور فکر می کنم این بنده خدا حرف نامریوطی نزده نظر شخصی خودشو ابراز کرده..
      بیاید بیشتر به علایق دیگران احترام بزاریم.

    • ببین چقدر این بازی خوبه که شهروز بعد از مدتها یه کامنت گذاشت
      جدا هر دفعه میرم گیمنت و رفیقمو میبینم که داره دوتا میزنه حسرت میخورم
      چون که بازی بشدت بازی Hardcoreیه و بنده اصلا نه در حد این بازی هستم و نه حال و حوصله دارم که در حدش بشم!!! چون که واقعا یک سال باید بشینی هر روز بازی کنی تا یه کم دستت راه بیاقته

  • این است قدرت pc البته بنده نسخه دوم این بازی رو نرفتم به علت معتادی شدید به نسخه اول گفتم اگه دوشو برم دیگه ترک کردنش با کرام الکاتبینه باید میرفتم کمپ میخوابیدم 😀

  • wanton گفت:

    بازی خوبیه ولی من عادت به Dota 1 دارم یه چندباریم رفتم Dota2 بازی کنم ولی اصلا نتونس منو جذب کنه برا من Dota1بهتره اما اینم خوبه نسخه بالاتره ما که معتاد شدیم بقیه رو نمیدونم 🙂
    تازه wow معتادیش ×۱۰به توان ۱۰ هست خخخ

  • Mr Hill93 گفت:

    سری دوتا و d day از بهترین بازیای سبک mmorpg هستن مخصوصا دوتا
    یادش بخیر چقد دوتا یک بازی میکردم
    دوتا ۲ اومد دیگه کمتر سروقتش رفتم
    ممنون بابت مقاله
    واقعا نمره ۱۰ برازندشه

  • VALASSS گفت:

    خیلی عالی بود . بی زحمت نقد بازی csgo رو هم بزارید.

  • Soroosh0097 گفت:

    من معتاد شدم.۷۶۳۴ ساعت dota 2 بازی کرم تا الان.
    دوسال اول اینقدر اینو بازی کردم که نفهمیدم چه بازیایی منتشر شدن .الانم به روزی یه ساعت کاهشس دادم که اعتیادم کم بشه
    نقدتون بسیار عالی بود آقای باجلان .

    • والا بعد بازی کردن DotA هیچ بازی دیگه نمی چسبه
      بازی هایی مثل Batman Ak ,farcry4 ,Shodow of mordor , watch dogs 2 و… بعد ۱ ساعت بازی پا کردم
      این به بازی بهم یاد از بازی های جدید توقع داشته باشم و اگه بازی تکراری بود shift +delete قصه تمام

  • تو یک هفته ۱۱۰ ساعت بازی کردم. یک لحظه چشم‌های گریان مادرم دریاد آمد…….
    دوتا رو دیلیت کردم، پشت کامیونم نوشتم:
    DOTA ارزش اشک های مادر را ندارد.
    دوتا باز مجرم نیست. بیمار است.

  • بازیه خوبیه
    ولی واسه تازه واردها اصلا خوب نیست , باید ۲۰۰ ,۳۰۰ ساعت روش وقت بذارن تا بفهمن چی به چیه
    یه چیزی رو که این بازی بهم یاد داد این بود که چشمم رو به صنعت بازی ها باز کرد و بهم فهموند بازی هایی مثل fifa و COD و غیره چه کلاهی دارن سر گیمر ها میارند و ملت هم حاضرند ۶۰ دلار واسه بازی هایی که به ندرت با نسخه قبلیش فرق داره پول بدند و بعدشم اینها با وجود اینکه ۶۰ دلار گرفتند سیستم پرداخت درون بازی هم گذاشتند
    حداقل DotA بازیش مجانیه و ایتم های قابل خریدش فقط و فقط واسه خوشکلیه بر خلاف بعضی بازیها
    در آخر باید بگم کسی هایی که نمیتونن گیمینگ شون رو کنترل کنند سمت این بازی نرند چون بعدا پشیمون میشید

  • TH3KCK گفت:

    انحصاری f2p که سگش می ارزه به کلی بازیا وانحصاریایی که بعد ۱۰ ،۲۰ ساعت برات تکراری میشن و فقط یادشون می مونه باهات

  • لطفا اگه میشه نظرمو تایید کتید ممنون میشم

  • Shit station گفت:

    اصن میذاشتید سه تا بیاد بعد اونو نقد میکردید :laugh: :rotfl:
    ولی جدا از شوخی یکی از بهترین انحصاریای پی سیه که خودش به تنهایی تمام انحصاریای قوطی رو میارزه و چنین بازیایی که بشدت اعتیاد آورن میتونن نسل کنسولای شخمی رو از بین ببرن ( دستمال میارد و برای کلویی ..) 😀 😀
    مرسی آقای باجلان نقدتون عالی بود

  • xmen1379 گفت:

    گیرایی این بازی از مواد بیشتره :inlove: :inlove:

  • عالی بود.
    میشه گفت این بازی معروف ترین بازی PC هست و با توجه به جوایز میلیون دلاریش جایی برای حرف باقی نمیزازه فقط کافیه اینو بازی کنید و به مامان و بابا بگید که این بازی وقت تلف کردن نیست بلکه جوایزی داره که ادم رو میلیونر میکنه.چون بحر حال از نظر اونا بازی فقط وقت تلف کردنه که برداشت اشتباهیه چون ما به هیجان احتیاج داریم. :laugh:
    PC بیشتر مهد بازیهای شوتر انلاینه و این وسط یکی از بزرگترین بازیهای شوتر انلاینش ظاهرا فراموش شده.درسته که کانتر استریک تو بازیهای شوتر انلاین یک هیولاست و رودست نداره ( البته PLAYERUNKNOWN BATTLEGROUNDS رودستش بلند شد ) ولی نمیشه QUAKE CHAMPIONS رو ندیده گرفت که جایزه نفر اولش یک میلیون دلاره و نسخه قبلش متای ۹۵ گرفته.
    حالا باید صبر کرد و دید ایا دیگر شوتر انلاین بزرگ PC یعنی STAR CITIZEN میتونه رکورد تعداد پلیرهای انلاین رو جابجا کنه یا خیر.باید صبر کرد و دید.من که میگم DOTA 2 رو هم شکست میده .نظر شما چیه؟ :-))

  • wanton گفت:

    Dr.Freeman@
    شاهکار valve?
    در اصل این شاهکار بلیزارده عزیزم و ایس فراگ رفت برا ولو کار کرد و dota 2 یه کپی از Dota 1 با گرافیک بالاتر و چیزا جدید تر
    این بازی Dota شاهکاره war3 و بلیزارده ولو فکر کرده با استخدام ایس فراگ و کپی میتونه جایگاه بلیزاردو بگیره هه

    • سخت نگیر حالا ، جفت این شرکت دلیل اصلی pc باز بودن من و خیلی های دیگن :heart:
      به نظر من تنها شرکتایی که کاملا غیر قابل مقایسن ولو و بلیزارد هستن ، جفتشون جز شاهکار هیچی ندارن ! اما نمی دونه واقعا کدوم بهتره !

    • TH3KCK گفت:

      باز که شما می خوای به زور Dota رو به وارکرافت ربط بدی
      اگه بفهمی ایده دوتا و مپش تو وارکرافت ۳ ساخته ذهن آیس فراگ بود دیگه اینقدر حرفتو تکرار نمی کردی
      آیس فراگ یه انسانه و اختیار داره خودش انتخاب می کنه که بره با ولو هم کاری کنه یا با کسه دیگه که الانم با ولو همکاری کرده و بازی هم رشده خوبی داشته
      بلیزارد و وارکرافت هیچ دخالتی تو ساخته شدن DotA نداشتن و DotA 1 و DotA 2 جفتشونو Ice frog ساخته اگه از دستش ناراحتی که چرا با بلیزارد کار نکرده برو به خودش بگو
      الان اگه DotA شاهکاره Valve نباشه قطعا شاهکاره بلیزارد نبوده،نیست و نخواهد بود!

    • Tirbod گفت:

      چرا چرت و پرت میگی؟ دوتا یه مود بوده برای۳ warcraft که خیلی هم به بلیزارد ربط نداشته،بعد سازندگان این مود رفتن با ولو کار کردن و الان صاحب امتیاز دوتا ولوه
      توی دادگاه هم ثابت شده این مسئله،مراجع قانونی/قضائی حق امتیاز را دادن به ولو ولی طرفدارا بلیزارد ول کن نیستن!
      البته بیشتر طرفدارا بلیزارد طرفدارا ولو هم هستن ولی بعضی ها نه

    • بکش بیرون تو دیگه 😐 به پیر به پیغمبر بلیزارد هیچ ربطی به دوتا نداره . من خودم عاشق بلیزاردم ولی داری ابرو این استودیو رو میبری بکش بیرون دیگه .

    • DEATHWING گفت:

      خدایش حسی که تو دوتا۱ بود رو این نداره اخه چرا بلیزارد حواسش به این بازی نبود

  • farshadcr777 گفت:

    سلام من بدجور شیفتش شدم
    من چجوری این بازی رو نصب کنم ؟
    فقط آنلاین میشه بازی کرد یا آفلاینم میشه؟
    باید از استیم برم یا راه دیگه ای هم هست؟

    لطفا کمک کنید

  • من کمی LOL بازی کردم , hots هم دیروز نصب کردم ، به نظرم پر محتوا تر و متنوع تر از lol هستش منتها راستش اون تاکتیکی که lol نیاز داره رو نداره .
    با تعاریفی که دوستان می کنن حتما امشب اینم می زنم برای دانلود ( یا خدا :hypnotized: فک کنم زندگیم به کل نابود شه :sarcasm: lol , hots , dota2 , Overwatch دیگه زندگی برام نمی بمونه 😀 )

  • نقد عالی بود
    اگه میشه بازی day of defeat source(ساخته ی ولو)رو هم نقد کنید چون تو ایران تقریبا هیچکس با این بازی اشنایی نداره و حتی اگه اسمش رو شنیده باشه به احتمال زیاد تجربش نکرده

  • Tanesh گفت:

    لطفا بازی رو به صورت تیمی بازی کنید و teamwork داشته باشین . چه معجزه ها که نمیکنه این کاره گروهی

  • Last Of Us گفت:

    تشکر آقای باجلان
    اینشالا یک مقاله بی طرف هم برای بازی League of Legends که بزرگترین بازی آنلاین با ۱۰۰ میلیون بازی کن در ماه هستش بنویسید
    بعدش هم یک مقاله برای رتبه دم بازی های آنلاین یعنی hero of storm که ۴۰ میلیون بازی کن آنلاین در ماه رو داره
    البته طبق این سایت تا تاریخ جولای ۲۰۱۷ یعنی ماه قبل
    این بازی ها به ترتیب تو آمریکا و اروپا بیشتر از بقه بازی شدن
    تو سایت زیر ببینید.
    https://newzoo.com/insights/rankings/top-20-core-pc-games/

  • آغا میگم اینم مثله lol با کلیک راست شخصیت حرکت میکنه یا نه
    راستی community بازی بهتر از lol هست یا نه

  • Gul'dan گفت:

    وای این بازی خیلی خوبه یکی از بهترین انحصاری های pc کبیر
    -ممنون که انحصاری های pc رو دارید یواش یواش نقد می کنید امیدوارم wow رو هم نقد کنید
    هیرویی که تو این بازی خیلی خیلی بهم حال میداد broodmother بود لامصب خیلی خوب بود…

  • wanton گفت:

    horizonz@
    چی میگی باو بلیزارد هیچ ربطی به dota نداره؟فکر کردی اگه وارکرافتی نبود بازم شاهد Dota بودیم؟
    اگه War 3 نبود بلیزارد نبود ایس فراگ اینقده معروف نمیشد بعدشم هیروهایی که تو dota میبینی همه تو داستان وارکرافت و وارکرافت ۳ ۲ ۱ هست پس نمیشه بگیم بلیزارد هیچ دخالتی در dota نداشت چون همه این هیرو ها حتی تو world of warcraft series patch هم هست
    پس دیدی نمیشه بگی بلیزارد هیچ ربطی به dota نداره؟نمیشه گفت

  • wanton گفت:

    DEATHWING
    بلیزارد سرگرمه دیگه بازیاش بود مثل owerwatch wow legion vaبازی های دیگه معلومه حواسش به وارکرافت نبود اگه زودتر وارکرافت ۴ رو معرفی میکرد ایس فراگ بازم باهاش کار میکرد و ولو هیچ وقت نمیتونست DOTA 2 رو بسازه چون سازنده اصلیش نبود یعنی ایس فراگ ولی وقتی ایس فراگ دید بلیزارد اهمیتی نمیده خیانت کرد و رفت با ولو همکاری کرد تو دادگاه هم بحث شون شد و اسم DOTA رو DOTA 2 تغییر دادن چون DOTA ماله بلیزارد بود این خبرشم هست دوستان میتونن سرچ کنن در اخر حسی که تو DOTA 1 هست تو DOTA 2 نیست هم ساده تره هم راحت تر میتونی بازی کنی اما DOTA 2 یه حالیه خدایش

    • ... گفت:

      این ایس فراگ که شما میگی هیچوقت برای بلیزارد کار نکرده و همونطور هم که خودتون خبر دارید DOTA فقط یک ماد بود و هیچ بازیسازی برای بازی خودش ماد نمیسازه ! و اگر بلیزارد قرار بود این کار رو خودش انجام بده مطمنا به عنوان یک بازی جدا و یک بخشی از وارکرفت ۳ , DOTA رو میداد بیرون..
      DOTA قفط یک ماد بود برای وارکرفت ۳ مثل خیلی از ماد و مپ های دیگه که برای همون وارکرفت ۳ و غیره ساخته شدن.Red orchestra هم یک ماد از آنریل تورنمنت بود و یا team fortress که یک ماد از quake بود
      و خیلی بازی های دیگه ولی هیچکدوم نسخه های اصلی و جدیدشون هیچ ارتباطی به سازنده های اون بازی ها نداشتن !…

  • DanTe 1368 گفت:

    اینم انحصاری pc خخخ 😀 😀 ولی جدی کامپیوتر من خیلی قبول دارم ولی از لحاظ گیم به هیچ وجه .. اصلا کنسول برا بازیه ولی کامپیوتر برا ساخت بازی .

  • من خودم هم lol رو بازی کردم هم hots اخر سر هم dota 2 ولی هیچ کدوم به اندازه hots برام لذت بخش نبود تنها دلیلش اینه که هم ساده هست و هم گیم پلی راحت تری داره. مقاله عالی بود اقای باجلان.

  • farshadx گفت:

    به به چه مقاله ای
    بازی خیلی عالی هست به شدت اعتیاد آور و لذت بخش
    نویسنده زیادی گیر داده بود به invoker ولی من عاشق pudge هستم
    چندتا نکته بگم شاید بعضی ها ندونن
    mod یا map دوتا رو ۳ نفر دوست درست کردن که اسم یکیشون icefrog هست(اسم مستعار)
    هر کدوم که رفت به احترامش اسمشو رو یه ایتم گذاشتن یکی رو crit کامل یکی هم رو سایکلون اگه اشتباه نکنم
    icefrog هم رفت تو والو و اونجا این بازیو با گرافیک و آزادی عمل بیشتر دوباره ساخت(استاد گیب نویل کیه دیگه؟!)
    اون یکی هم رفت با riot و LOL رو ساخت
    بلیزاد هم شکایت کرد
    حق استفاده از اسم dota به والو داده شد
    اما دیگه نمیتونستن از کاراکترهای wc3 و … استفاده کنن واسه همین بیشتر هیروها نسبت به دوتا تو دوتا ۲ به کل فرق کردن
    در مورد بالانس نبودن بازی یکی میگفت pa 25 فلانه
    بازیکن باش pa هیچی نیست اینقدر ایتم و لول و هیرو زدش هست که pa گمه
    شما فقط یه blood و tusk پیک کند واسه tuskar هم aghanim ببند
    blood رو هر هیروی ulti زد شما با tusk یه شوت بکش زیرش ۱۰۰۰% تضمین میکنم طرف فنا بره

  • Sacr1fIces گفت:

    ممنون بابت مقاله, من که از ۹ سال پیش تقریبا تا الان روز به روز زندگیم پای این بازی بوده , از امتحان های نهایی تا مریضی و همین الان که تازه آپاندیسم رو جراحی کردم باز نمیتونم دست بکشم از این بازی , ۲۶۰۰ ساعت تو ۲ سال تقریبا برای دوتا ۲ و میتونم قول بدم بالای ۱۰۰۰۰ ساعت (زمانی بود صبح تا شب رسما پای این بازی بودم ولی الان نمیتونم اون طور بازی کنم) تو ۹ سالی که دوتا ۱ بازی کردم وقت گذاشتم براش و هنوزم سیر نشدم و نخواهم شد , مشکلات و تغییرات و خیلی چیزا همیشه همراه این بازی بوده ولی آخر سر بالانس ترین و کامل ترین بازی MOBA همین بازی هست , شما میتونید ۱ میلیون دلار خرج کنید تو این بازی ولی از کسی که یه قرون خرج نکرده به راحتی ببازید , کاملا F2P هست و آیتم ها Cosmetic (تزئینی) هستند , اینجا هم کلی نظر گذاشتن که نه بازی بالانس نیست و فلان هیرو بده و این حرفا , بی هیچ توهینی میگم این حرفا همش از روی حرفه ای نبودن و کم تجربگی تو این بازی هست , خود من با این همه تجربه هنوزم نمیتونم با بعضی از هیرو ها بازی کنم و جلوی بعضی هیرو ها خیلی سخته بازی کردن , ولی این بازی کاملا بی نقصه و بازیکن ها همیشه میتونن ضد یک هیرو بازی کنن و همیشه یک راه وجود داره , یک نفر هم گفت Chen هیرو بیخودی هست که من بهش پیشنهاد میکنم TI7 رو نگاه کنه که حرفه ای ترین بازیکن های ممکن توش بازی میکنن و اون وقت متوجه میشه که Chen هیرو بیخودی نیست فقط سخته همین و تو همین مسابقه که بزرگترین مسابقه این بازی هست خیلی از بازیکن ها Chen گرفتن و باهاش هم بردند , هیرو هایی مثل Visage , Chen , Invoker و …. بازی کردن باهاشون سخته و مهارت و تجربه بسیار بالایی میخواد و بس , هیرو هایی مثل PA هم به راحتی میشه ضدشون بازی کرد با درست پیک دادن هیرو ها , ۹۰% ایراداتی که به بازی هست غر الکی هست و بس , منم ممکنه بعضی اوقات عصبانی بشم که چرا فلان هیرو انقد قویه ولی تقصیر بازی نیست تقصیر خود شخص/تیم هستش که درست هیرو های ضد پیک ندادن و بس , زیاد صحبت کردم در آخر این که این بازی بی نهایت اتفاق ممکنه توش بیفته , از Fountain Hook معروف Na’Vi گرفته تا خیلی چیز های دیگه , ۱۰۰ و خورده ای هیرو و کلی آیتم و کلی نوع بازی کردن با هیرو ها این بازی رو تا ابد زنده نگه میداره , خیلی هم از Valve ممنونم که این بازی رو نجات داد و اگه به دادش نرسیده بود بازی هایی مثل HoN و …. جاش رو میخواستن بگیرن که با اومدن این بازی رفتن پی کارشون , تا ابد دوتا :inlove: :inlove: :heart: :heart:

  • AJOR گفت:

    با اینکه عاشق این بازی هستم اما دوتا برای یه تعدادی مثل خود من ، مثل داروی آرامبخش هستش!
    امثال بنده برای در رفتن از مشکلاتشون وارد این بازی شدن عزیزان ، چون طبیعت بازی جوریه که وادارت میکنه تمرکزت ۱۰۰% به بازی باشه و متوجه مشکلاتت و گذر زمان نباشی ، ترک این بازی بعد از چند سال خودش یک مشکل بزرگتر هست.
    تشکر!

    • Sacr1fIces گفت:

      واقعا با این نظر نمیتونم بیشتر از این موافق باشم , دوتا برای بعضی بازیکن هاش مثل مسکن هست , وقتی که بازی میکنی حواست به هیچ چیزی نیست و خیلی از درد ها و سختی ها و مشکلات رو به راحتی فراموش میکنی چون واقعا باید ۱۰۰% حواس آدم روی بازی باشه , از بهترین کامنت های این مقاله هست این کامنت.

  • Hossein E 47 گفت:

    عشقه منه ولی سخت تر از لیگه خدا وکیلی با لیگ بیشتر حال میکنم یه ماد ساده به کجا رسید

  • FOR HONOR گفت:

    امان ار دست جماعت روس تو این بازی .مخصوصا بازی های رنک که دیگه غوغاست feed در حد بنز.

    کلا رنک اپ کردن تو دوتا کاریست بس دشوار اگه تیم خوبی به پستتون نخوره اصلا نمیشه کاری کرد فقط باید -۲۵ بخورید

  • ArminDR@AGoon گفت:

    نکات و توضیحاتی هست که باید در مورد Dota2 بگم .من از سال ۲۰۱۴ وارد این بازی شدم و قبل از اون هم تو garena dota 1 بازی میکردم سال های بین ۲۰۱۴-۲۰۱۶ واقعا دوتا ۲ بازی خوبی بود .بی شک بدون رقیب. اما اگه اشتباه نکنم شهریور دوسال پیش بود که dota 2 با dota 2 reborn ادغام شد و مپ های جدید به بازی اضافه شدن طبیعتا باید اتفاق جالب و خوبی باشه اما خب بهاش حدود ۱۰ گیگ اپدیت بود و این پایان ماجرا نبود تا ۶ماه بعدی روزی حدود ۲گیگ و کمتر برا بازی اپدیت میومد !!! یعنی شما اگه اینترنت حجمی داشته باشین نمیتونین بازی کنین. بعد از اون هم هرروز قابلیت های هیرو هارو عوض میکنن یکروز این یکی شخصیت قوی میشه روز بعد اونیکی یک روز هم مساوی یعنی آزاردهنده .تا الان که این وضعیت بوده بعلاوه اینکه پرداخت های درون برنامه ای و eventهایی که برای خریدار ها هستن یعنی battlepass بقیه کاربرارو هم مجبور به اپدیت میکنه !!! باید اضافه کنم که کاربرای این بازی معمولا افرادی هستند که بهم بی احترامی میکنن و از الفاظ بد استفاده میکنن و شاید مشکل روانی دارن !!! و بازی ها هم حدود ۴۰-۴۵ دقیقه بطور متوسط طول میکشه که اگه یکی از هم تیمی ها afkبشه فاتحه بازی خوندست.شاید بگین که خب بازیکنی که فحوش میدرو mute کن خب اگه بخوای تو هر بازی کسیرو mute کنی دیگه هم تیمی داشتن به چه دردی میخوره؟ .اضافه میکنم که بازیکنای Dota2مثل بازی کنای wow بامرام نیستن .اونایی که wow بازی میکنن میفهمن چی میگم .من طرفدار بازی lol نیستم (خدانکنه) ولی چند هفته ای میشه Dota2رو پاک کردم و الان heros of storm رو بازی میکنم که بازی توش حدود ۱۰-۲۰دقیقه طول میکشه هر روز هم بهت ایتم میده (نه مثل دوتا سالی ۱بار یه ایتم common-rare) بازیکناشم تو بازی ساکت ترن من hotsرو پیشنهاد میکنم بهتون .

  • ali5726 گفت:

    سلام.لطفا یکی جواب این سوالو بده!من وقتی دوتا بازی میکنم برا دوستام انلاین نشونم میده کسی میدونه مشکل از چیه؟
    استیم رو هم پاک کردم درست نشد.

  • HFMDESIGN گفت:

    یک سئوال از شماها دارم که دوتا باز حرفه ای هستین
    آیا همتون از درس و زندگی افتادین؟
    آیا توی خونه گوشه گیر شدین؟
    آیا این بازی باعث شده به همه چیز بی تفاوت بشین و حتی مدرسه رو یکی در میون برین؟
    برام بنویسین که این بازی با زندگی شما چکار کرده
    شاید بهم بگین مگه فضولی ؟ باید در جواب بگم که پسرم خیلی درگیر این بازی بود (حدود یکسال) الان خیلی گوشه گیر شده و … و کامپیوتر رو هم ازش گرفتیم و میخوام از نظرات شما ها استفاده کنم که ببینم چه کاری باید کرد.
    ممنون از همتون

لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا
لطفا معتادش نشو! | نقد و بررسی بازی Dota 2 - گیمفا