تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا

تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم

عرفان کرد
۲۳:۲۱ ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا

هیدئو کوجیما در جدیدترین اظهار نظرش از کونامی بابت اختیاراتی که به او داده بودند تشکر کرده و معتقد است که کونامی او را به فردی که اکنون هست، تبدیل کرده است.

جدایی کوجیما از کونامی تلخ، جنجالی، بحث برانگیز و برای خیلی‌ها نا‌امیدکننده بود اما به نظر می‌رسد خود کوجیما در این خصوص احساس بدی ندارد. در مصاحبه با Toyokeizai، کوجیما بابت فرصت‌هایی که کونامی در اختیار او قرار داده بود، از آن‌ها قدردانی کرد:

من از کونامی ممنوم چرا که آن‌ها همیشه به من اجازه می‌دادند تا کاری که مد نظرم بود را انجام بدهم. من بر روی نظراتم بافشاری نمی‌کردم. به آن‌ها نمی‌گفتم که شما باید به طریق دلخواه من عمل کنید. من درخواست‌هایم را برای آن‌ها ارسال می‌کردم و آن‌ها نیز تایید می‌کردند. روش ما از ابتدا تا انتها به همین شکل بود. به همین دلیل من توانستم به فردی که امروز هستم، تبدیل شوم.

کوجیما از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۱۵ با کونامی همکاری کرد و اثرات به‌یادماندنی زیادی را از خود بجا گذاشت و همانطور که کوجیما می‌گوید، این همکاری ۲۹ ساله او را به فرد مهمی که امروز هست، تبدیل کرده است. البته که هر دو طرف این جدایی به مسیر خود ادامه داده‌اند و کوجیما با همکاری سونی در حال ساخت عنوان Death Stranding است و کونامی نیز رفته رفته با عرضه بازی Super Bomberman R به صنعت بازی‌سازی باز می‌گردد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PC and PS4 گفت:

    عکس پست منو کشته 😥
    دلم سوخت…. 😥 😥
    واقعا غمگینه

  • Philspencer گفت:

    ما کونامی فوش میدیم که کوجیما اخراج کرد خودش از کونامی تشکر میکنه-_-

  • xmen1379 گفت:

    کوجیما با چیز هایی که تو کونامی یاد گرفته و تجربه کسب کرده الان آمادست که سعی کنه یک شاهکار دیگه بسازه و حتما هم موفق خواهد بود :heart:

  • EfyVip_r گفت:

    واقعا که یه بازی ساز با معرفت و عالیه.

  • اقای شل مزنگ.
    قیافش به ادم های شفتل میخوره. :laugh:
    متا گیرش که افتضاح بود باید دید ایندفعه میخواد چه گندی بزنه.

  • درود بر این مرد که اون همه ظلمو اینجوری جواب میده :yes:

  • pouinky گفت:

    چه مرد بزرگیه این کوجیما :((
    [با اشک در دستمال کاغذی فین میکند]

  • توی کونامی با اون همه محدودیت هایی که داشت یه شاهکارهایی ساخت که صنعت بازی بهش بدهکاره.حالا شما فرض کن که Death Stranding که به گفته خودش خلاقیت صد درصده چی میشه!
    چقدر متواضعه این مرد!

  • playdead1990 گفت:

    استاد الان خوشحاله یه چیزی گفته شایدم گرمه نمیفهمه ولی من شخصا از کونامی حالم به هم میخوره نه به خاطر سری متال گیر بلکه به خاطر از بین بردن خاطرات شاهکار سبک وحشت یعنی سایلنت هیل و لغو عنوان آخری از این سری که به نظرم رو دست این بازی تو این سبک نداریم و همچنین کستلوانیا,اینارو به خاطر این گفتم چون اکثرا کونامی رو با متال گیر میشناسن که قابل احترامه و باهاش خاطره دارم و جزو اولین بازی های سبک مخفی کاری بود که انجام میدادم ولی من شخصا اسم کونامی که میاد یاد سایلنت هیل میفتم حتی خود کوجیما هم عاشق سایلنت هیل بود و اصلا سایلنت هیل باعث شد بره سمت ساخت یه بازی روانشناختی و عمیق مثل dead stranding.

    • ALIThelastofus گفت:

      ببین دوست عزیز یه جوری میگی انگار همین الان از پیشش اومدی وباهاش زندگی میکنی بعدشم کستلوانیا که یکش خیلی خوب بود ولی دوش افتضاح بود چرا باید ادامه بدند البته منظورم لوردآف شادو بود نه قبلیاش سایلنت هیل هم که این آخریا مورد انتقاد قرار میگرفت از آون نسخه ی اولش که برای ps1 اومد در مقابل رزیدنت اویل هیچ حرفی برای گفتن نداشت

      • playdead1990 گفت:

        ببین دوست عزیز(حالم از این کلمات بهم میخوره)شما هر چه سریع تر دنیای گیم رو ببوس بذار کنار و واسه سال تحصیلی بعد ثبت نام کن(نمیدونم بچه ها از چه سنی فرق شوخی و جدی رو متوجه میشن)
        همون سایلنت هیل(خدای اتمسفر و ترس روانشناختی) که میگی نسخه های آخرش مورد انتقاد قرار گرفت هرگز افتضاحی مثل Resident 6 و operation racon city و…تو کارنامه اش نیست و حتی نسخه های psp اش هم فوق العاده بوده شاید شما ترسیدی یا مخت نکشیده تموش کنی و درکش کنی همون نسخه ی آخر P.T رو اگه کونامی بی شعور میذاشت ساخته بشه الان ۱۰ تا فیلم ازش ساخته میشد و شاید بهترین عنوان ترسناک تاریخ میشد(حتی کوجیما و گیرمو دل تورو هم کشیده شدن سمت این بازی)…کستلوانیا رو هم شاهکار نمیدونم ولی افتضاح رو نمیدونم از کجات درآوردی دقیقا چون استانداردهای این سبک رو به خوبی رعایت کرده بود و نمرات و فروشش هم حکایت از یه بازی خوب میده.

      • playdead1990 گفت:

        در ضمن هر بازی طرفدارای خودش رو داره و اگه یه نسخه اش ضعیف عمل کرد دلیل نمیشه دیگه ساخته نشه اگه اینجوری بود هیچ بازی الان نباید ادامه میداشت چون ۹۰ درصد بازی ها یه نسخه ی ضعیف داشتن به خصوص رزیدنت که افتضاح زیاد داشته و هر روز یه نسخه ازش میاد.

        • ALIThelastofus گفت:

          خوب همون رزیدنت اویل ۶ هم افتضاح بود بخاطر همین کلا زاویه دوربین و کلی چیزا شو عوض کردند و تازه دلیل نمیشه اصلا خیلی عناوین خوب اومدند ولی فروش خوبی نکردند یا بهر دلیل دیگه ای ادامش ساخته نشده تازه من چند جا خوندم که بعداز اینکه رزیدنت ساخته شد کونامی به فکر افتاد یه بازی بسازه که باهاش رقابت کنه ولی هیچ وقت موفق نشد ازش جلو بزنه برو متای رزیدنت اویل ۴ رو بخون تا دود از کلت بپره و در ضمن وقتی داری با من درباره ی یه بازی حرف میزنی ادب رو رعایت کن و به کسی بی احترامی نکن با این حال میگذارم به حساب بچگیت

          • playdead1990 گفت:

            بهترین بازی زندگی من رزیدنت اویل ۴ بارها هم گفتم تو سایت(درمورد رزیدنت ۷ اینکه مشکل از تغییر زاویه ی دوربین نبود کافی بود کپکام یه بازی مثل رزیدنت اویل ۴ با همون زاویه سوم شخص بسازه نه اینکه به خاطر vr اول شخص کنه بازیشو)خلاصه دلیل نمیشه سایلنت هیل رو زیر سوال ببری و هر بازی یه نسخه اش ضعیف عمل کرد رو محکوم به فنا کنی اصلا سایلنت هیل با رزیدنت اویل رقابتی ندارن کسی که ترس روانشناختی دوست داره مثل من میره سمت سایلنت هیل و البته رزیدنت رو هم تا نسخه ی ۴ شاهکار میدونم نکته دیگه اینکه نمیدونم مشکلت با سایلنت هیل چیه و چرا میگی هیچوقت موفق نشد این حرف خیلی عجیبه مگه ممکنه اسم سبک وحشت بیاد کسی یاد سایلنت هیل نیفته حتی بزرگترین کارگردان های سبک وحشت این بازی رو تحسین کردن و کلی بازی داره تو سبک روانشناختی هر سال منتشر میشه با الگوبرداری از سایلنت هیل مگه بازیسازی بچه بازیه که کونامی بیاد یه شبه واسه رقابت با رزیدنت یه بازی بسازه اونم شاهکار فلسفی روانشناختی مثل سایلنت هیل…در مورد بی احترامی معذرت میخوام ولی بی احترامی غیر مستقیم رو از مستقیم بدتر میدونم شما بطور غیر مستقیم به طرفدارای سایلنت هیل و کستلوانیا بی احترامی کردین کافیه کامنت اولت رو بخونی و ادای با ادبا و بزرگارو رو در نیاری

            • ALIThelastofus گفت:

              این دوباره شد معذرت خواهی وبعد توهین کردن و دوم اینکه خود خالقان سایلنت هیل هم به این نکته اشاره کردند و منم نگفتم بده گفتم هیچ وقت از رزیدنت جلو نزد و کستلوانیا هم خودت برو ببین لوردآف آف شادو یکش خیلی موفق بود ولی دوش مورد انتقاد قرار گرفت منم به کسی توهین نکردم تو اینجور برداشت کردی چون شکاکی

            • ALIThelastofus گفت:

              تازه این کستلوانیا لوردآف شادو که روش تعصب داری یه تقلید بزرگ از روی گادآف واره درضمن من نمیدونم چرا اصلا باید با آدمای متعصب و بی منطق بحث کنم که زود عصبانی میشند و کنترلی رو خودشون ندارند چقدرم زیاد شدند

            • playdead1990 گفت:

              داداشی قرار نیست جلو بزنه سایلنت هیل از رزیدنت اویل اونم طرفدارای خودش رو داره ولی شما جوری گفتی که انگار اصلا حساب نمیشه این بازی به منم لقب شکاک نمیدادی…کستلوانیا هم به قول خودت شماره ی اولش خیلی خوب بود شماره ی دومشم قبول دارم ضعیف تر بود ولی دلیل نمیشه لعنتش رو به کونامی نفرستم و اینکه تقلید از گاد آو وار اتفاقا خیلی چیز خوبیه و به نظرم این بازی از همه بهتر تونست این تقلید رو انجام بده…موفق باشین

  • Xbox loveriranian گفت:

    من بدجور طرفدار ایکس باکس هستم ولی واقعا دوست دارم همیشه شاهکار های کوجیما رو تجربه کنم اگه بازی جدید کوجیما مولتی پلتفرم میشد که خیلی حال میکردیم 😥 :-(( 🙁

  • دقییییییقا همون حرفیو زد که من در یکی از پست ها گفته بودم . واقعا اگر حمایت های مالی کونامی نبود ، کوجیما می تونست همچین بازی های بیاد ماندنی بسازه ؟ این همکاری کاملا دوطرفه و سودمند بود . ولی خوب واقعا کوجیما سر این پروژه ی آخرش خیلی هزینه های الکی کرد و دلیل کلافگی کونامی هم همین بود . به هر حال امیدوارم در بازی جدید موفق باشه

  • اخی
    استادو ببین چه مظلوم افتاده 🙁
    ولی دوستان بریم توی توییترش فحش بدیم؟ الان رسما همه ی اون بدگوییایی که بخاطرش پشت سر کونامی کردیمو برد زیر سوال که هیچ زد تو دهنمون و برعکسشو گفت! 😀 😀

    • Last Of Us گفت:

      حالا میدونم داری شوخی میکنی
      ولی خدایی فکرش رو هم به سرتون راه ندید که همینجوریش هیچکی تو دنیا آدم حسابمون نمیکنه
      رفتم که میگم
      این کارارو هم بکنید فقط میرن میگن ایرانی ها بی فرهنگن و …..
      البته اگر بی فرهنگ نبودیم آشغال زمین نمی ریختیم و ….
      خداییش هر سال که میرم شمال از اون اول جاده بگیر تا مقصد پر از آشغاله. آدم حالش به هم میخوره میره شمال دیگه
      بابا یک پلاستیک بزارید تو ماشین. آشغالا رو بریزید اون تو. سخته؟
      :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

  • masoud.diesel گفت:

    خدایا اونموقع که رامبو بازی میکردم نمیدونستیم کونامی چیه پشتش چه چیزایی و چه تفکراتی خوابیده واقعا صنعت گیم همیشه مدیون چشم بادامی هاست چون ژاپنی ها مثل چیزای دیگه توی تکنولوژی صنعت گیم و کنسول های بازی رو رواج دادن کلا شرکت های بازی سازی ژاپنی یکم کم کارتر شدن حداقل نظر من اینه مثلا قبلا شرکت کاپکام چقد بازی میداد یا همین سگا،مشخصه صنعت گیم همه گیر شده حتی الان کشور خودمون هم داره سرمایه گذاری میکنه روش،در ضمن بجز کوجیما خیلی کارگردان و نویسنده ی بازی ژاپنی خوب داریم اما اسمشون به اندازه کوجیما سر زبونا نیست

  • الان استاد استاد گفتنا شروع میشه
    یعنی حالم از دنیای گیم بهم میخوره وقتی اینو میبینم
    (فرصت دادند تا بازیهایم را بسازم)!!
    مگه چند تا بازی ساختی استاد؟ به غیر از متال گیر که حالت تهوع به ادم دست میده با ۱۰ دقیقه بازی کردن چیز دیگه ای هم مگه تو این ۳۰ سال عمر بازیسازیت ساختی؟

    • saeedsaeed2 گفت:

      تو دوست نداری و حالت تهوع بهت دست میده دلیل نمیشه شاهکار نباشه!
      برو ببین چند تا نمره ۱۰ از ۱۰ به سری بازی های متال گیر دادن!!
      توصیه میکنم یه سر به دکتر بزنی شاید مشکل مزاجی داری اینقدر بالا میاری!!!

  • VALASSS گفت:

    استاد بسیار انسان شریفی هست .

  • Alireza snake گفت:

    آره کونامی قبلی واقعا کونامی خوبی بود من شنیدم کونامی اولش میخواست mgs 3 رو بدون کوجیما بسازه ولی بعد وقتی کوجیما رو آوردن کوجیما همه طرح ها رو رد و کونامی هیچی هم نگفت و mgs 3 شد بهترین mgs تاریخ . انشا الله که death stranding هم فوق العاده شه و از mgs بهتر عمل کنه

  • Shit station گفت:

    یه کارگردان ت.می که داره واسه یه پلتفرم ت.می یه بازی ت.می میسازه :rotfl: :rotfl:

    • saeedsaeed2 گفت:

      و یه آدم تـ.ـمی که میاد کامنت های تـ.ـمی میذاره و اعصاب تـ.ـمی مارو خرد میکنه!!!
      برو خدا روزی ات رو جای دیگه بده! تو اگه راجع به کوجیما اینطوری فکر میکنی یا همین پارسال نوشتن رو یاد گرفتی یا تمام عمر گیمینگت روی هوا بودی!!!

  • DanTe 1368 گفت:

    اصن این ژاپنی ها دوست داشتنی هستن چون مشخصه خیلی حالیشونه حالا میخوا کوجیما باشه یا یه دوره گرد .

تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا
تشکر کوجیما از کونامی: آن‌ها به من فرصت دادند تا بازی‌هایی که دوست داشتم را بسازم - گیمفا