زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018

حسین غزالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

فوتبال ، این ورزش زیبا و هیجان انگیز . این ورزش پرطرفدار و لذت بخش. فوتبال پر از هیجان است ؛ چه برای کسی که آن را می بیند و چه برای کسی که آن را بازی می کند. چه لحظه های زیبایی که با آن داشتیم و چه کل کل های زیبایی که بر سر تیم محبوبمان کردیم. حالا آن تیم ها می خواهند استقلال و پرسپولیس باشند یا بارسلونا و رئال مادرید ، فوتبال همیشه جذابیت دارد و ورزش زیبایمان را می توانیم حالا همه جا ببینیم . فوتبال در انیمیشن ها ، فیلم ها ، کتاب ها و مجله ها و از همه مهمتر بازی ها وجود دارد. بله ! از همه مهمتر بازی ها ! از همان سالهای قدیم ، ما بازی های زیادی با محوریت فوتبال دیدیم ، چه فوتبال های جذاب کنسول های قدیمی ، و چه حالا ، حالا که pes و fifa ، دو رقیب قدیمی هنوز هم در جدال همیشگی خود هستند. یاد آن لحظه های فراموش ناشدنی بخیر! اکنون اما ، باید خودمان را در جای دیگری ببینیم ! اینجا نسل هشتم است و این ها کنسول های بازی و کامپیوتر های قدرتمند هستند که مانند جواهری چشمان مارا دزدیده اند ! اینک در فاصله نه چندان زیاد مانده به عرضه این دو عنوان ، قرار است تا نگاهی گذرا به یکی از این دو داشته باشیم: pes 2018 ، عنوانی که از همان گذشته ها ، قدم به قدم و چشم در چشم با fifa رقابت کرده است. البته در این چند سال اخیر ، بازی از دوران اوج و قدرت خود فاصله گرفته و به نحوی رقابت را به فیفا باخته است . اما اینبار pes در آستین خود چه قایم کرده ؟! با گیمفا و پیش نمایش این بازی همراه باشید.

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

به یاد ایام قدیم !!! عظمت pes را در همین تصویر می توان یافت…

دیگر بر همه عیان است که گرافیک و قدرت پردازشی روز به روز در حال توسعه و قدرتمند تر شدن هستند. بازی ها هر روز از دیروز طبیعی تر و زیباتر می شوند(البته مشکلاتی که در کنار این اتفاق حاصل می شود بحث جداگانه ای طلب می کند و از حوصله این طلب خارج است ) و در پی این تغییرات ، حالا ما بازی هایی واقع گرایانه تر با فیزیکی طبیعی را مشاهده می کنیم.مثل همه بازیها ، pes هم سال به سال در کنار توسعه صنعت گیم ، پیشرفت کرده و به بهترین تکنولوژی ها مجهز است. چشم بادامی ها که امروزه نیمی از تکنولوژی را در دستان خود می بینند ، تمام سعی خود را خواهند کرد که فوتبالی به زیبایی هر چه تمام تر خلق کند. اما همانطور که گفته شد ، pes شدیدا از جاده اصلی دور افتاده و هنوز هم به دنبال یک میانبر برای رسیدن به رقیبی است که بی رحمانه در حال جلو رفتن ، به زیر و رو کردن ایده ها می پردازد. طوری که فیفا ۱۷ در هفته اول  عرضه حدود ۱٫۱ میلیون نسخه در انگلستان فروخت و دقیقا در نقطه مقابل pes فقط و فقط موفق به فروش ۵۰۰۰۰ نسخه شد!اما مطمئن باشید که pes هنوز زنده است ! ما هنوز هم امیدوار هستیم تا این بازی بتواند با خلق یک تجربه تکرار ناشدنی ، صدای نفس نفس زدن خود را به گوش رقیب بسیار نزدیک کند.(البته اگر از او جلو نزده باشد!!!) در چند سال گذشته البته شاهد پیشرفت های بسیاری در بازی بودیم. از همان نسخه های قبل تا کنون  ، تمامی ما شاهد این پیشرفت های همه جانبه بودیم. pes ، اکنون نکات زیادی را پیش رو دارد که بایستی به آن ها توجه می کرد. نکاتی که می توانند به خلق بازی ای حتی بهتر از fifa منجر شود و او را دوباره به همان مسیر صحیح و افسانه ای بازگرداند.

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

pes ، اینبار با پس زمینه آبی و اناری !!!

درست در نسخه ۲۰۱۷ بود که خبر قرار داد بستن کونامی با بارسلونا ، یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان منتشر شد و پس از آن ما شاهد بارسلونا با تمام جزئیات بودیم. لباس ها (به اصطلاح کیت ها) ، کفش ها ، استادیوم ، چهره و بدن تمامی بازیکنان با بهترین کیفیت در بازی موجود بود و ما شاهد بارسایی از همیشه واقعی تر در بازی بودیم. (البته این را هم بد نیست بگوییم آن طرف فیفا و EA با باشگاه رئال مادرید قرارداد بسته بودند!) در حقیقت این قرارداد هنوز هم پابرجاست و امسال هم شاهد بارسلونا با کامل ترین و ریزترین جزئیات در بازی خواهیم بود. حتی حرکات و خوشحالی ها نیز به طور کامل از بازیکنان واقعی برداشت شده اند . به عبارتی دیگر ما دقیقا با یک بارسای واقعی به میدان خواهیم رفت. ورزشگاه نیوکمپ هم به دقیق ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است و ما قبل و بعد بازی ، شنونده سرود زیبای بارسا خواهیم بود.با وجود اینکه امسال و سال گذشته هم شاهد اضافه شدن تیم ها و لیگ های دیگر بودیم(مانند دورتموند ، لیورپول و لیگ برزیل)، اما هنوز هم ضعف در وجود تیم های باشگاهی بسیار خود را نشان می دهد و ابدا رضایت بخش نیست! متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات pes در سالهای اخیر ، نداشتن مجوز برای استفاده از نام واقعی و لباس های تیم های رسمی باشگاهی به شمار می رود . موردی که هر سال شاهد آن هستیم و همیشه، نقطه ضعف بزرگ این بازی به شمار می رود . علی رغم اضافه شدن تیم های جدید در نسخه قبل ، هنوز تیم های بسیاری توسط pes جا مانده اند و این مشکل ، مانعی بزرگ بر سر راه او برای بازگشت به هدف خواهد بود.ولی خوشبختانه ، احتمالا همانند نسخه قبل ، بتوانیم تا با دانلود فایل هایی که حاوی لباس و نام های تیم ها هستند ، تسکینی بر این زخم قدیمی بوجود بیاوریم. البته کونامی نباید فراموش کند که ما ، انتظار یک فوتبال کامل و پرمحتوا را داریم . آن هم در زمانی که فیفا تقریبا تمامی تیم های حرفه ای و غیر حرفه ای را در خود جای داده ! حالا در فیفا با دریایی از لیگ ها و تیم های مختلف روبرو هستیم و دقیقا همین مورد ، باعث می شود تا فیفا بازی کاملتری محسوب شده باشد.اما اگر از تمام این موارد و کاستی در مجوز ها بگذریم ، به نقطه مقابل این مشکلات می رسیم . بله! چمپیونز لیگ ، برگ برنده pes در تمام رقابت ها! اتفاقی که باعث شده فیفا باز ها حسرتش را بخورند!. سالهاست که لیگ قهرمانان اروپا در انحصار کونامی بوده و هست . کونامی با این کار زیرکانه زخمی بر پیکره فیفا زد و یکی از مهمترین رقابت ها را از جلوی چشمان او دزدید! همانطور که همه می دانیم ، لیگ قهرمانان اروپا یکی از معتبر ترین ، هیجان انگیز ترین و زیباترین رقابت های فوتبال به حساب می آید. همه ساله میلیون ها تماشاگر و طرفدار به تماشای این رقابت می نشینند و از آن لذت می برند.(به علاوه بازیکنان pes که از آن لذت می برند!) و خوشبختانه احتمالا شاهد تغییراتی نیز در انیمیشن های این رقابت در بازی خواهیم بود و به عبارتی دیگر یک ” لیگ قهرمانان اروپای” شگفت انگیز را تجربه خواهیم کرد.

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

کمربند هایتان را ببندید!!!

موتور بسیار قوی Fox Engine ، سالهاست که برای pes  استفاده می شود و با توجه به قدرتی که fox در کار خودش دارد مطمئناً بازی از لحاظ گرافیک ، حرفهای زیادی برای گفتن دارد . پس بعید است اگر کونامی این موتور را که برای ساخت بازی ای همانند Metal Gear Solid  بکار رفته کنار بگذارد و دل به یار دیگری ببندد! موتور سازنده بازی را می توان از همه جوانب بسیار عالی ارزیابی کرد. چهره پردازی های فوق العاده بازی که زبانزد همه است و گرافیک بازی الحق که بسیار خوب و رضایت بخش است . در حدی که واقعا نمی توان از آن ایرادی گرفت.پیشرفت های گرافیکی نیز در بازی وجود دارد که به تجربه ای واقعی تر کمک شایانی می کند. اضافه شدن مصاحبه ها ، تصاویر واقعی بازیکنان در بخش های مختلف ، بهبود های رابط کاربری و بهبود های مسترلیگ ، نمونه هایی از این پیشرفت ها به شمار می روند.چمن ها و ورزشگاه ها نیز از لحاظ گرافیکی بهتر شده اند و کیفیت بافت ها ، نورپردازی و جزئیات ریز و درشت ورزشگاه ، به سطح بهتری رسیده اند. طراحی اندام بازیکنان نیز بهتر شده و بسیار شبیه به واقعیت آنها خواهد بود . یکی از مواردی که حقیقتاً دارندگان pc از آن رنج می برند ، هم سطح نبودن کیفیت نسخه های کنسولی با نسخه pc بوده است. گویی سازندگان در ارائه نسخه pc بسیار کم کاری کرده بودند و آن را حتی در بازاریابی خود درنظر نگرفته اند!!! اما کونامی اینبار قول داده که نسخه pc بازی دیگر همانند گذشته نیست و به سطح واقعی خود رسیده . البته باید به این نیز اشاره کرد که بازی کار ساده ای برای مقابله با رقیبش نخواهد داشت. در آن طرف جاده فیفا که نیاز داشتن موتور قدرتمند تری را به خوبی احساس می کرد ، دست به دامان غولی به نام فراست بایت شد! موتور فوق العاده ای که در ساخت بازی ای مانند بتلفیلد هم استفاده شده بود.خوشبختانه ، ما این. را  میدانیم که موتور فاکس. توانایی هایش. زیادی برای نشان دادن دارد و این از مهمترین ویژگی های آن است. پس می‌توان از pes گرافیک و کیفیت بسیار خوب و رضایت بخشی را طلب کرد ، درست مانند نسخه های گذشته. pes ، توانسته با ارائه یک نمایش گرافیکی قدرتمند ، طرفداران را هیجان زده کند.

کونامی باید بداند که رقابت با فیفا این روزها دیگر بسیار سخت و چالش برانگیز شده است ، فیفا در این چند سال اخیر ، رشد فوق العاده ای داشته و به وضوح توانسته که  pes  را کنار بزند، روند گیم پلی و گرافیک و کیفیت فیفا در نسخه قبل نسبت به باقی نسخه ها ، پیشرفت بسیار. بزرگی داشته وهمین امر ، باعث ایجاد فاصله ای نه چندان نزدیک با pes  گردید. سازندگان قول داده بودند که بازی، در زمینه گیم پلی تغییرات قابل توجهی خواهد داشت و همین موضوع باعث شده تا ما بیش از پیش به پیشرفت بی سابقه pes نگاه امیدوارانه ای داشته باشیم.یکی از ویژگی های اضافه شده به بازی ، قابلیت + Real Touch می باشد که باعث شده تا حرکات و پاس و شوت ها غیرقابل پیش بینی باشند . این شیوه کنترل بسیار جذاب بنظر می رسد و مطمئنا به هیجان بازی خواهد افزود . با توجه به اطلاعات منتشر شده ، سیستم ضربات آزاد نیز تغییراتی داشته  و بهبود های قابل توجهی یافته است . اگر چه گیم پلی بازی هم اکنون به خودی خود لذت بخش است و قطعا ما نمی توانیم منکر آن باشیم ، اما واقعیت این است که فیفا با ارائه‌ی یک شبیه ساز فوق العاده طبیعی ، تمام چشم. ها را به سمت خودش دزدیده است. پس  pes  باید به خودش آمده باشد و مسیر درست خودش را خلق کند.

صدایی به وسعت یک ورزش!

بحث گزارشگری همیشه در فوتبال مطرح بوده و هست . گزارشگر ها منتقل کننده حوادث ، زیبایی ها ، زشتی ها ، خوبی ها ، بدی ها و حتی احساسات در یک ورزش هستند . گزارش های بوده اند که با آنها گریه کردیم ،‌ خندیدیم ، خشمگین شدیم یا هیجان زده ، لحظاتی که حتی با گزارش هایشان به یاد می آوریم! همه و همه به اهمیت گزارشگری در دنیای فوتبال اشاره می کنند. گزارشگر ها ، چشم های شنوندگان در ورزشگاه ها هستند و این مورد ، رسالت سنگینی بر دوش آنها قرار می دهد. گزارشگری در بازیهای ویدیویی هم  از سالها پیش تا همین الان ، وجود دارد. از همان fifa و pes های قدیم تا همین لحظه! ممکن است بعضی از ما به این مسئله در بازی اهمیت ندهیم ، اما واقعا نقش گزارشگر ها حتی در بازی های ویدیویی غیر قابل انکار است . هیجان و حسی که گزارشگر در طول بازی به بازیکنان یا حتی تماشاگران و شنوندگان می دهد ، به سادگی اهمیت این مورد را نمایش می دهد . خوشبختانه هر دو بازی (fifa و pes) دارای گزارشگرهایی هستند که قرار است هیجان و لذت این بازی های ویدیویی را دوچندان کند. ولی pes ، در نسخه های گذشته به هیچ وجه عملکرد رضایت بخشی نداشته است و درست در نقطه مقابل ، فیفا ایستاده که با ارائه یک گزارش جذاب و بسیار خوب ، رقیب را در این مورد به زانو در آورد. وجود تفسیر های بسیار خوب و گزارشی دقیق و پرجزئیات ، از دیگر نقاط قوت فیفا در بحث گزارش هستند. Peter Drury و Jim Beglin  درست مانند نسخه های قبل ، قرار است وظیفه گزارشگری بازی را برعهده بگیرند اما همانطور که بالاتر گفتیم ، بازی در نسخه های قبل اصلا در ارائه یک گزارش خوب موفق نبوده و ضعف های زیادی دارد.تکراری شدن گزارش ها و کلمات و نبود جزئیات مختلف ،دقیقا در نقطه مقابل فیفا قرار دارند. امید است که pes ، بتواند امسال با ارائه یک گزارشگری بی نقص ، خود را به فیفا نزدیک تر کند.

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

وقت گل زدن رسیده!

تاکتیک و برنامه ریزی ، از موارد فوق العاده مهم این ورزش است . کادر فنی تیم قبل از هر بازی ، به بررسی و آنالیز تیم مقابل می پردازند تا بتوانند به خوبی برای مسابقه برنامه ریزی کنند . سبک هایی مختلفی برای بازی کردن فوتبال وجود دارد و آرایش های زیادی برای ترکیب در دسترس هستند . یک تاکتیک و برنامه ریزی مناسب، حتی می تواند ورق بازی را برگرداند و تیم بازنده را به برنده های شادی تبدیل کند که سرود پیروزی می خوانند. یکی از موارد جالبی که اخیرا شاهد اضافه شدن آنها به بازی های pes و fifa بودیم ، تاکتیک های مختلف برای حمله و حالت های تهاجمی بوده است. سال گذشته شاهد اضافه شدن تاکتیک ها و سبک هایی به pes بودیم . فلسفه هایی مانند Tiki-Taka و False 9 که کارآمد و جذاب بودند. اما نکته ای که می تواند به pes بسیار کمک کند ، اضافه کردن حالات بیشتر و یا حتی ایجاد قابلیت ها و شخصی سازی های  وسیع تر برای این بخش است. وجود این بخش ها می تواند بازی را بسیار زیباتر کند و به بازی تنوع خاصی ببخشد .

قطع شد!!!

بله! از مهمترین و اعصاب خرد کن ترین مشکلات pes را می توان سرور ها و بخش آنلاینش برشمرد. سرور ها در نسخه قبلی هدفی جز خراب کردن روز شما نداشتند! و واقعا بخش آنلاین pes مشکلات پرشماری داشت که ابدا قابل چشم پوشی نبودند. بارها و بارها شده که در طول مسابقه ، اتصال شما به سرور های بازی قطع بشود . امروزه بازی ها و رقابت های آنلاین به شدت پیشرفت کرده اند و محبوب و همه گیر هستند . با توجه به این موضوع ، pes نباید دوباره اشتباهات گذشته را تکرار کند. ما از کونامی ، بخش آنلاینی می خواهیم که از آن لذت ببریم. البته فیفا هم در این بخش بی نقص عمل نکرد و دارای مشکلاتی بود که همین موضوع می تواند فرصتی بسیار خوب برای pes بوجود بیاورد. جدای از مسائل مربوط به سرور ها و اتصال ، بازی از کمبود محتوای بخش آنلاین رنج می برد و باید بخش های جذاب و متنوعی را به این بخش اضافه کند. البته حالتی به بخش آنلاین اضافه شده که می توانید با دوستانتان تیمی بسازید و با دیگر تیم ها به رقابت بپردازید و عناوین مختلف را از آن خود کنید. اما در واقع بازی به نوآوری های بیشتری در بخش آنلاین نیازمند است تا تجربه ای کامل را در دستان ما قرار دهد.

زمان بازگشت فرا رسیده…

pes ، اگرچه حالا در مسیر خوبی دیده می شود و پیشرفت های بسیار خوبی داشته ، اما حالا نیاز به یک موتور بسیار قدرتمند برای ادامه دادن مسیر خودش ، و سرعت بخشیدن به آن است . pes باید یک میانبر کوتاه پیدا کند تا دوباره به روزهای خوبش بازگردد. خوشبختانه پیشرفت های بازی قابل قبول هستند و واضح است سازندگان برای ارائه فوتبالی جذاب تلاش کرده اند . اما این تلاش ها تا چه حد می تواند به حرکت بازی در مسیر درست کمک کند؟ فیفا با ایجاد تغییرات و افزودن موارد بسیار جذاب و نو در نسخه های اخیر ، دل بسیاری از فوتبال دوستان را ربوده است . تغییراتی که به معنای واقعی ، بازی را لذت بخش و زیباتر کرده است. درست است که تقلید در بازیهای ویدیویی ، در ۹۹ درصد موارد منجر به شکست شده ، اما pes باید از فیفا درس های زیادی بگیرد و به مسیر طی شده توسط او نگاهی بیندازد . فیفا با “نوآوری” ورق را برگرداند . همان چیزی که pes شدیدا باید روی آن تمرکز کند. ما کاملا به pes ایمان داریم. چرا که با چشمان خودمان شاهد پیشرفت های مثبت بازی نسبت به نسخه های قبل بودیم.pes 2018 ، قرار است در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۳ شهریور) برای ps4 ، xbox one ، ps3 ، xbox 360 و رایانه های شخصی منتشر شود تا چشمکی به روزهای زیبای قدیم زده باشد!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا
زمان بازگشت فرا رسیده | پیش نمایش PES 2018 - گیمفا