عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا

عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود

محمد امین باکرم
۱۹:۲۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا

تا انتشار عنوان Gran Turismo Sport، جدیدترین عنوان انحصاری پلی‌ استیشن ۴، تنها چند ماه زمان باقی مانده است و طرفداران این بازی مسابقه‌ای، منتظر هستند تا هرچه زود تر به تجربه‌ی این بازی بپردازند. Kazunori Yamauchi، طراح ارشد این بازی، اخیرا اعلام کرده است که Gran Turismo Sport نسبت به سایر رقبا، برتری کاملی خواهد داشت. او پیش از این هم اعلام کرده بود که مدلسازی ماشین‌ها در این بازی نسبت به سایر شبیه‌سازهای ریسینگ، بسیار بهتر و چشم‌نوازتر خواهد بود. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

از زمانی که کنسول ایکس باکس وان ایکس در مراسم E3 2017 معرفی شده است، صحبت‌های زیادی درباره‌ی معرفی پلی استیشن ۵ در دنیای مجازی به میان آمده است. با این حال به نظر می‌رسد که استودیوی Polyphony Digital، در حال توسعه‌ی عنوان Gran Turimo Sport با نیم نگاهی به کنسول پلی استیشن ۵ است.  آقای Yamauchi در جدیدترین صحبت‌های خود، اطلاعات جالبی را درباره‌ی این بازی به اشتراک گذاشته است.

طراحی هر ماشین در بازی Gran Turismo Sport، حدود شش ماه زمان برده است. با قاطعیت می‌گویم که کیفیت این عنوان، فراتر از قدرت سخت‌افزاری پلی استیش ۴ پرو است. به همین دلیل قصد داریم تا این بازی را طوری طراحی کنیم که برای کنسول بعدی سونی هم مناسب باشد و نمی‌خواهیم که تنها به کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو بسنده کنیم.

وقتی از آقای Yamauchi درباره‌ی رزولوشن این بازی برروی کنسول بعدی پلی استیشن سوال شد، او اعلام کرد که Gran Turismo Sport بدون هیچ مشکلی با رزولوشن ۸K برروی پلی استیشن ۵ اجرا خواهد شد.

من فکر می‌کنم که این بازی، بدون هیچ مشکلی با کیفیت ۸K اجرا خواهد شد.

اگرچه شرکت سونی بارها و بارها تاکید کرده است که فعلا تمرکز خود را برروی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو قرار داده است، اما از همین حالا اطلاعات جالبی از این کنسول منتشر شده است. در یکی از این اخبار اعلام شده است که پلی استیشن ۵ به جای APU از GPU اختصاصی استفاده خواهد کرد.

با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا به راه افتاده است، زمان معرفی پلی استیشن ۵ از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شود هم زودتر خواهد بود. طبق شایعات منتشر شده، شرکت سونی در مراسم E3 2018 از این کنسول رونمایی خواهد کرد و نهایتا در اواخر سال ۲۰۱۹، آن را به انتشار خواهد رساند. چند ماه پیش هم مایکل پکتر، یکی از معروف‌ترین تحلیلگرهای صنعت بازی‌های ویدئویی، پیش‌بینی کرده بود که کنسول‌ پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. البته برخلاف شایعات و پیش‌بینی‌های انجام شده، مسئولان شرکت سونی تاکید کرده‌اند که هنوز زمان زیادی تا انتشار کنسول‌های نسل نهم باقی مانده است.

چند وقت پیش هم مدیر عامل شرکت سونی اعلام کرده بود که شرکت سونی با توجه به برنامه‌ای از پیش تعیین شده از هر کنسول پشتیبانی خواهد کرد و آن‌ها از همین حالا، در حال برنامه‌ریزی و بررسی اهداف پلی استیشن ۵ هستند.

عنوان Gran Turismo Sport در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵ مهر) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. آیا واقعا این عنوان توانایی اجرا با کیفیت ۸K را خواهد داشت؟ با این اوصاف می‌توان مطمئن بود که کنسول پلی استیشن ۵ قدرت بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند به نقطه عطفی در صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا
عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چرا پس ازش عکس ۸K نشون ندادن؟ کم دروغ بگو سونی وقتی روی pro نمیتونه ۴K اجرا شه کاش یه بازی مثل فورزا داشتیم 🙁

  • P30PlayBox گفت:

    اینجاست که میگن دست بالای دست بسیار است! :evilgrin: :yes:

  • من میتونم یه مربع رو با کیفیت ۸k ک هیچی بیشتر از اینا هم نشون بدم 😐 توهین نباشه ولی تنظیمات گرافیکی مهمه گرن توریسمو انچنان گرافیکی نداره ک بخواد با ۸k مشکلی داشته باشه

  • چند سالی هست که عنوان بهترین ریسینگ در اختیار مجموعۀ فورزا هست

    اما این دفعه یامائوچی افسانه ای :heart: و تیم محبوب Polyphony Digital با قدرت تمام برگشتن تا نشون بدن دود از کنده بلند میشه!

    گران توریسمو یعنی سلطان ریسینگ :heart: :heart: :heart:

    بازی ای که از نسخۀ اول دیوانش بودم، حالا بعد از چند سال داره با نهایت قدرت بر می گرده :yes: :yes: :yes:

  • John Linneman گفت:

    ما اگر نخوایم ۸k باشه در عوض گرافیکش فک ها رو بشکونه باید کی رو ببینیم ؟ :rotfl:
    ولی جدا از شوخی خیلی عالیه که قراره با همچین قدرتی وارد نسل ۹ بشیم . امیدوارم دیگه با ورود به نسل ۹ هرگز نسل رزولوشنی ۸ تکرار نشه . و در عوض شاهد این باشیم که توسعه دهنده ها بدون بهانه قدرت کم کنسول ها نشون بدن که چی در چنته دارند .

  • wanton گفت:

    “در یکی از این اخبار اعلام شده است که پلی استیشن ۵ به جای APU از GPU اختصاصی استفاده خواهد کرد.”
    این دقیقا یعنی چی؟
    apu یعنی یه ترکیبی از cpu و gpu که اون gpu که تو cpu هست میتونه کمک کنه به gpu اصلی یعنی چی میخواد استفاده نکنه یعنی amd دیگه میخواد باهاش کار نکنه؟ : |

    بعید میدونم 😐

  • سونی و مایکروسافت عزیز با تمام احترام بیخود میکنین تا حداقل ۳ سال دیگه کنسول جدید معرفی کنید والا بخدا انگار سر گنج نشستیم هی کنسول میدن منم نمیتونم نداشتنشونو تحمل کنم نخرم

    • Aiden گفت:

      با گندی که میخوان به اینترنت ایران بزنن برای گیمرای ایرانی نسل بعدی وجود نداره. مگه اینکه قرار باشه قید نسخه های دیجیتالی ، دی ال سی ها ، آپدیت ها رو بزنن.حجم بازی ها و آپدیت هاشون رو توی نسل بعد نمیتونم تصور کنم.
      اینترنت نامحدودِ ابر محدود توسط دانشمندان ایرانی معرفی شد.

      • خخخ نه داداش اینجور نیست اتفاقا خیلی به نفع آنلاین بازایی مثل منه فقط مشکلش آپدیت و دانلوده که با سیم کارت ۴g تو ساعات رایگان حل میشه.”نامحدود ابرمحدود”خخخ اجب اصطلاح باحالی.راستش وزیر ارتباطات اول گفت نامحدود بعد گفتن نمیتونیم همچین کاری کنیم یه سقف براش میزاریم.الان اوضاع اینجور”اینترنت نامحدودی که بعد از تموم مقدار مشخصی استفاده تموم میشه”خخخخ

    • GAME-S.B گفت:

      دقیقا! :yes:
      کنسول های نسل هشت هنوز خیلی وقت نیاز دارن، مثلا تا سال ۲۰۲۳ یا بیشتر این نسل طول بکشه خیلی بهتره به جای این که مثلا همین دو سه سال دیگه سونی و مایکرو به سرشون بزنه جیبامونو با کنسول میان نسلی و نسل نهمی و غیره خالی کنن. :razzmad:

    • Last Of Us گفت:

      بالاتر توضیح دادم
      گرافیک کنسول ها باید نزدیک بازی ها تو کامپیوتر باشن.
      وقتی کارت های گرون قیمت تر و سی پی یو های جدید تر و رم دی دی آر ۶ مثلا بیاد
      یکجوری باید فروخت. تنها راه هم بازی با گرافیک بالاتره. اینجوری کنسول ها کم میارن
      پس کنسول های هردو شرکت ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰
      ۱۰۰% میاد خیالت راحت
      بعد کنسول پلی ۴ و وان آخر ۲۰۱۳ اومدن که تا ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ فاصله اش ۵ یا ۶ سال میشه که کافی و منطقیه
      مثل نسل های قبل

      • AVEC WASSILA گفت:

        رم DDR6 ؟ هنوز DDR5 هم نیومده.
        اگه منظورتون حافظه گرافیکی GDDR6 هست احتمالش زیاده تو کنسول PS5 استفاده بشه.درسته AMD بیشتر HBM و HBM2 رو ترجیح میده ولی کمبود این نوع حافظه و قیمت بالاترشون جز دلایلی هست که میتونه اونا رو به سمت GDDR6 سوق بده.

  • الله اکبر
    این جوری که این چند وقته اخبار دنبال میکنم علاوه برخریدکنسول درنسل نه نیاز به تی وی هم هست نمیدونم شماهم حس منودارین؟

  • آخه گرن توریسمو گرافیک خیلی خاصی هم نداره :idk: حالا میگفتن گاد آف وار یه چیزی :struggle: :no:

    • John Linneman گفت:

      میدونید بخش جالب قضیه چیه ؟ اینش جالبه که الان تو زمانی هستیم که قطعا خود مارک سرنی هم حتی نمیدونه قراره ps5 چه قدرت نهایی داشته باشه . و از الان داریم قضاوت رو شروع میکنیم . داداش بذا حرف تو دهن اینا خیس بخوره بعد شرو کن کوبیدن . مطمئن باش بحث سر چگونگی اجرای گاد آو وار روی ps5 هم خواهد رسید . اصلا نگران نباش . یامائوچی هم صرفا گفته من فکر می‌کنم که این بازی، بدون هیچ مشکلی با کیفیت ۸K اجرا خواهد شد. که یعنی فقط یه دورنمای ذهنی خودش از ps5 رو ارائه داده .

      • e h m گفت:

        دقیقا موافقم.منظور ایشون از گفتن این حرف این نبوده که ps5قراره خیلی زود معرفی بشه و این بازی برا اون عرضه بشه.خوب خیلی از بازی های قدیمی رو کنسول جدید ریمستر میشن.اینم یکی از اون بازیا.و خوب ps5مطمعنا قدرتش رو خواهد داشت تا با همچین رزولیشنی این بازی رو اجرا کنه.خیالتون راحت ps5به این زودی نمیاد.هر چند احتمالا مراحل طراحیش شروع شده.البته میزان قدرت کنسول رو هم طبق یک سری استاندارد ها تعیین میکنن.یعنی تقریبا از الان میدونن کنسولو با چه قدرتی بسازن.البته یه مقدار بالا پایین داره که به خاطر بحث رقابته وگرنه حداقل قدرتی که نیاز دارن برای اجرای بازی ها با موتور گرافیکی نسل جدید تقریبا مشخصه

    • Last Of Us گفت:

      آره فروزا خیلی گرافیکش بالاست
      مخصوصا اون ۲تا علف کنار جاده

      • تو فورزا حداقل آدمای کنار زمین یه قری چیزی میدن تو گرن توریسمو آدماش ( که البته مدلینشونم خیلی خنده دار و مصنوعیه ) مثل جن همینجوری نگات میکنن ! ای کاش به جای اون علف های بازی ( که به نظرم کیفیتشون از ماشین های گرن توریسمو بهتره ! ) یه نگاه کلی به محیط بازی و نورپردازی هم مینداختید 😐

        • kingkij گفت:

          اخه شما نسل گیم گرافیکی هستی یه زمانی با بازی چند کیلوبایتی چند ماه سرگرم بودیم واصلا هم خسته نمی شدیم اما الان یک بازی با حجم متوسط ۵۰الا۷۰ گیگ شاید بتونه دو هفته سرگرم کننده باشه اما بازی مثل گرن فقط بخش لایسنس هاش میتونه به راحتی هفته ها طول بکشه گیمر های نسل جدید خیلی تغییر کردن یک زمانی تو گرن ۴ جاده ۲۴ ساعته داشت جاده های به تعداد دور بالای ۹۰ دور بودن.من بشخصه هر وقت گرن امده کمترین مدتی که براش وقت گذاشتم ۵ ماه الا ۹ بوده چون بازی واقعا برای کسی که دوست داره جذابیت های خاص خودش رو داره

        • Kian8492 گفت:

          تو داری فورزا هفت رو با گرن توریسمو ۶ مقایسه میکنی باید منتظر sport باشی

  • اگه تا نسل بعد تلویزیونای ۸k بیان و من ۴k گرفته باشم از دنیای گیم خداحافظی میکنم

  • John Linneman گفت:

    بنده ی حقیر این بازی رو در روز عرضه ی ps5 به قیمت ۳ میلیون تومان . با رزولوشن ۸k اجرا خواهم کرد 😐

  • Last Of Us گفت:

    البته اینشالا کنسول های نسل ۹ روی همون فول اچ دی و ۶۰ فریم تمرکز کنند
    بهتر از ۴کی یا ۱۰۰ کی با ۳۰ فریم هستش
    دیگه با توجه به قدرت های کارت گرافیک های سال ۲۰۱۸ و ۱۹و ۲۰ و بالا رفتن گرافیک بازی ها برای فروش این کارت ها و سی پی یو و رم فلان
    کنسول ها نسل بعد باید خیلی قدرتمند باشن و به نظرم ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم رو اینشالا میارن که عالییییییییییییییییی میشه
    :heart:

    • xmen1379 گفت:

      داداش میگی ۴کی ۳۰ فریم 😐 این دیگه مال پلی استیشن چهار پرو و وان ایکس که البته بر وان ایکس حتما بهتره ولی تا دو سه سال دیگه که پلی استیشن ۵بیاد خیلی فراتر از این قدم بر میداره تو میگی فول اچ دی شصت فریم باشن خوبه .ولی انتظار که نداری پلی استیشن ۵که آغاز گر یک نسله جدیده انقدر باشه مطمئن باش خیلی خفن تر از این حرفا میشه :-))

      • Last Of Us گفت:

        من به خدا فول اچ دی و ۶۰ فریم راضیم
        کیفیت استاندارد و عالی ای هستش
        آخه بحث قیمت کنسول هم هستش.
        ولی نسل ۷ مثلا ۷۲۰پی و ۳۰ فریم بود
        این نسل شد ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم
        ( تک توک بازی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم هم هستش . فورتزا رو در نظر نگیر اصلا . منظور من بازی با گرافیک بالا و جزئیات زیاد هستش. مثل لست هرایزن آنچارتد۴ و ویچر و امثال اینا )
        پس نسل بعد ۱۰۸۰ و ۶۰ بشه من یکی کلام رو میندازم بالا
        شاید هم بعدش یک کنسول میان نسلی باز بدن و ۴کی و ۶۰ فریم مثلا
        :-؟ حالا ببینیم چی میشه

  • اخه کی تلوزیون یا مانیتور ۸k داره که شما براش رو این تنظیمات پورت کنی

  • wanton گفت:

    منظورم از gpu خارجی اینه کارت گرافیک اصلی که به صورت سخت افزار مجزاس
    و apu یعنی ترکیب یه cpu با یه gpu ضعیف داخل خوده cpu هست که با کارت گرافیک اصلی ادغام میشه

  • Milad gh گفت:

    این آقا مثل اینکه اشتباها یه چیزی پرونده. اصلا بحث فن بازی نیست.یه بنده ی خدا ویچرو ۸k با چهارتا ۱۰۸۰ti تازه داشت درست حسابی ۶۰ فریم میگرفت.بعد این شرکتای کنسول ساز از کجاشون دارن حرف میزنن وقتی تولید کننده سخت افزار خودش هنوز تو ۴k مونده بعد اینا ۸k میخوان.اجرای بازی با چنین رزولوشنی واسه سخت افزارا مثل کابوسه.

  • misagh.mn گفت:

    من دیروز ps4 pro خریدم یعنی بدبخت شدم ؟

  • Vito.Key گفت:

    با سلام. بنده یه سالی میشه که اخبار این سایتو دنبال میکنم ولی تا حالا ثبت نام نکرده بودم و نظر ندادم ولی وقتی این پستو خوندم نتونستم هیچی نگم
    من همیشه کامپیوترمو به جدیدترین سخت افزارا اپدیت میکنم الانم کارتم گیگابایت اکستریم جی تی ایکس ۱۰۸۰ هست
    کارتی که همین الانم حدود ۶۰۰-۷۰۰ دلار قیمت داره و همون طور که خبر دارین به جز ۱۰۸۰ ti که آخرین کارت معرفی شده از معماری جدید انویدیا به نام پاسکال هست سریع ترین کارت گیمینگ دنیا هست . شرکت ای ام دی هم سری vega رو که قرار بود ۲۰۱۸-۲۰۱۹ معرفی کنه با وجود کارتای قدرتمند انویدیا این کارو سریع تر انجام داد و قراره در اینده نزدیک کارتای جدیدشو با قدرت تقریبا مساوی پرچمدارای انویدیا راهی بازار کنه
    اینارو گفتم که بدونید تا دو یا سه سال دیگه معماری جدیدی ازین دو برند کارت گرافیک ساز معرفی نمیشه و در نتیجه همین کارت ها تا سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ابر قدرت دنیای کامپیوتر هستن
    نسل جدیدم بیاد نهایتا ۳۰ درصد سریع تر از نسل پاسکال و وگا باشن
    با این وجود برای اجرای یه بازی ساده مثل project car تو رزلوشن ۸k با گرافیک متوسط و برای گرفتن نرخ فریم ۳۰ حداقل به دو عدد کارت titan x pascal که هر کدوم ۱۲۰۰ دلار هستن نیاز هست. یعنی در مجموع فقط ۲۴۰۰ دلار کارت گرافیک اونم برای تنظیمات مدیوم و نرخ فریم ۳۰٫ حالا حساب کنید برای نرخ فریم ۶۰ و تنظیمات اولترا به چه قدرت و در نتیجه هزینه ای نیازه! برای تصدیق حرفم یوتوب سرچ کنید که همین دو تا کارتی که گفتم تو رزلوشن ۸k بازی مثل کرایسیس ٣ رو نمیتونن ۳۰ فریم بدن در تنظیمات مدیوم.
    حالا این حرفی که ایشون زدن برای اجرای یه بازی ساخت ۲۰۱۷-۲۰۱۸ روی رزلوشن ۸k و تنظیمات اولترا و نرخ فریم ۶۰ در سال ۲۰۲۰ حداقل به ۳ تا ۴ هزار دلار فقط کارت گرافیک لازمه. حالا سی پی یو و مین حرفه ای که به اینا قدرت بدن و سازماندهی کنن بماند! الحق که بعضی ها واسه تبلیغات از اطلاعات کم عام مردم بدجوری سواستفاده میکنن نمونش معرفی ایکس باکس وان اس و پی اس ۴ پرو با برچسب اجرای ۴کی! همین وان ایکس ۵۰۰ دلاری هم اینجوری که داره معلوم میشه فقط تعداد کمی از بازیها که نیازمند قدرت زیادی نیستن رو با رز ۴کی اجرا میکنه اونم با نرخ ٣٠ فریم! آدم باید حرف دهنشو اول مزه کنه. چه خبره ۸k! تا به امروز فقط یک مانیتور همچین رزلوشنی رو داره و قیمتش ۴۰۰۰ دلار هست. توی یوتوب برای اجرای رزلوشن ۸k از چهار عدد مانیتور ۴k استفاده میکنن. برای اجرای بازی ها هم از چهار عدد تایتان ایکس سری قبل یعنی مکسول یا دو عدد تایتان پی استفاده میکنن که فقط بازیو اجرا کنه با فریم زیر ۳۰ و تنظیمات متوسط! بعد طرف میخواد دو سال دیگه روی کنسول نهایتا ۵۰۰ دلاری همچین کاری انجام بده! خداییش رسانه ها چرا اصلا حرفاشونو منتشر میکنن! چیزی که مشخصه در جواب قدرت بیشتر کنسول رقیب همچین توهمی زده. ببخشید زیاد شد ولی وقتی این مطلبو خوندم خیلی نتونستم حرصمو تو خودم هضم کنم. یکی نیست بگه شما کنسول سازا سعی کنید تو نسل بعد همون ۴k رو به شکل واقعی و با نرخ فریم قابل بازی کردن عملی کنید کسی ازتون ۸کی نمیخواد(قابل توجه دوستان رزلوشن ٨کی چهار برابر ۴کی و ١۶ برابر فول اچ دی هست). من حدود ۱۰ ملیون هزینه سیستم کردم بازم تو رزلوشن ۴k و تنظیمات اواترا بعضی بازی ها به تلو تلو خوردن میفتن! بی شک تا معرفی نسل ۹ شرکت ای ام دی و انویدیا باید خیلی لطف کنن که نسل بعد کارتای گرافیکو اونم با قدرت نهایتا ۳۰ درصد سریع تر معرفی کنن. اونم اگه بکنن!!! میگم ۳۰ درصد چون تفاوت قدرت همه نسلا با هم به طور میانگین بین ۱۵-۳۰ درصد بوده. شک نکنید دو سال دیگه هم یه کارت گرافیک با قدرت ۱۰۸۰ کمتر از ۴۰۰ دلار نیست اینم بعیید میدونم چون تو نسل قبل کارت ۹۸۰ تا سه سال قیمتش تقریبا ثابت موند و با معرفی نسل بعد حدود ۱۵۰ دلار از قیمتش کاسته شد.اگه نسل ۹ خیلی لطف کنن کارت ۲۰۰-۳۰۰ دلاری ببندن بازم به قدرت کارت ۱۰۸۰ که بازم از دید من واسه اجرای ۴کی کافی کافی نیست نمیرسن. دوستان هر چی دارین بشینین بازی کنید حالشو ببرین به چرندیات همچین افرادی که واسه جلب مشتری هست حتی توجه نکنید. بدرود

عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود - گیمفا