گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

اسیر دوزخ متلاطم ذهن…| پیش نمایش بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

پیش‌نمایش
اسیر دوزخ متلاطم ذهن…| پیش نمایش بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

از نسل هفتم تا به امروز، همواره بین چند استودیویی که در کل صنعت بازی های رایانه ای برایم محبوب و برتر از بقیه بوده اند و هستند، نام استودیو Ninja Theory ثابت بوده است و برخی از بی نظیر ترین خاطرات من در دنیای بازی های رایانه ای را بازی های این سازنده برایم رقم زده اند. در ابتدا که شناختی از این سازنده نداشتم عنوان Heavenly Sword را به صورت اتفاقی به عنوان یک انحصاری پلی استیشن ۳ تجربه کردم و آن جا بود که بعد از تمام کردن بازی با دقت تر به نام سازنده آن نگاه کردم و با نینجا تئوری آشنا شدم و حتی تحقیق و بررسی بیشتری در مورد شخصیت های بازی کردم و دریافتم که اندی سرکیس توانمند، یعنی همان گالم ارباب حلقه ها به عنوان نقش پادشاه بدذات بازی ایفای نقش کرده است و با اطلاعات بیشتری که از بازی کسب نمودم، متوجه شدم که این سازنده چقدر برای ساخت بازی اش ارزش قائل بوده است و چه تمرکز و دقت فراوانی را برای ساخت Heavenly Sword به کار برده است. با شناختی که از نینجا تئوری پیدا کرده بودم و برنامه های این سازنده را دنبال می کردم، زمانی که بازی Enslaved: Odyssey to the West بلافاصله به تجربه آن پرداختم و یادم است و ساعت ها این بازی را انجام می دادم و دوباره شروع می کردم و در بین بازی های دیگر هم گاهی مجددا به سراغش می آمدم و واقعا باید بگویم یکی از شاهکارهای بی تکرار زندگی من در طول دوران طولانی بازیباز بودنم، همین عنوان Enslaved: Odyssey to the West بوده است که خیلی ها حتی آن را نمی شناسند اما حتی برخی از منابع، آن را کاندیدای برترین بازی سال ۲۰۱۰ نیز کرده بودند.

بعد از این که نینجا تئوری سری به بهشت زد و در مورد شمشیری از بهشت بازی ساخت، حالا به سراغ شمشیری از یخش خطرناک تر، یعنی جهنم رفته است و انصافا هم فضای بازی جهنمیست.

تا قبل از این بازی نینجا تئوری را تنها دوست داشتم و آن را یک سازنده خوب می دانستم اما بعد از Enslaved: Odyssey to the West بود که دیگر به معنای واقعی طرفدار این سازنده و بازی های آن شدم و تبدیل به یکی از محبوب ترین سازنده ها برای من شد. این روند باز هم ادامه پیدا کرد و این سازنده بهترین بازسازی و ریبوت و شروع مجددی که می شد برای سری Devil May Cry در نظر داشت را ساخت و روانه بازار کرد تا دیگر در قلب من جاودانه شود و به واقع یادم نیست که در نسل هفتم چند بار عنوان DmC: Devil May Cry را تجربه کردم و به محض ورود به نسل هشتم هم با وجود کلی بازی جدید، نسخه فیزیکی DmC: Devil May Cry را خریداری کرده و باز هم ۲ بار دیگر آن را با بسته الحاقی ویرجیل به پایان رساندم و دیگر نام Ninja Theory برای من تبدیل به یک اسطوره شده بود که ۳ عدد از برترین بازی های عمرم را با این سازنده تجربه کرده بودم. به همین دلیل هم بود که به محض معرفی عنوان جدید و نسل هشتمی این سازنده یعنی Hellblade که بعدا نامش به Hellblade: Senua’s Sacrifice تغییر یافت، از همان روز اول تمام اخبار و اطلاعات و تصاویر و تریلرهای این بازی را یک به یک دنبال می کردم و فولدری جداگانه با نام این بازی ساخته بودم تا تمام اطلاعات و ویدئوهای بازی را در آن داشته باشم و هر چند روز یک بار سری به آن می زدم و از تماشای آن لذت می بردم.

به نظر می رسد Senua درگیری های ذهنی زیادی دارد و گویی مدام بین دنیای واقعیت و جهنم خیال خود جابجا می شود

جالب است که از زمان معرفی این بازی خیلی ها امیدی به این بازی نداشتند و هنوز هم بسیاری امید و علاقه ای به آن ندارند ولی برای من بدون شک Hellblade: Senua’s Sacrifice یکی از مورد انتظارترین بازی های امسال بوده و هست که مخصوصا با تریلر جدید مبارزات آن، دیگر حجت برایم تمام شد و بیش از پیش عاشق و دلباخته و شیفته این بازی شدم و وزن بالای مبارزات و سختی معرکه آن ها و طراحی خوفناک دشمنان و گرافیک شگفت انگیز بازی سبب شد تا دیگر صبر و قراری برای تجربه Hellblade: Senua’s Sacrifice باقی نماند که خوشیختانه چند روز دیگر انتشار جهانی این عنوان است. البته شاید همبن الان هم مطابق معمول همیشه در کشور عزیزمان این بازی موجود شده باشد و برخی قبل از ای جی ان و گیم اسپات آن را بازی کرده باشند، زیرا ما خفن تر هستیم!! البته ابن موضوع نیز وجود دارد که ممکن است انتشار بازی تنها به صورت دیجیتالی باشد مخصوصا به این دلیل که بازی مستقل است و ناشر آن خود سازنده بازی یعنی نینجا تئوری است. در این مطلب قصد داریم تا با توجه به زمان چند روزه ای که تا انتشار جهانی Hellblade: Senua’s Sacrifice باقی مانده است، تمامی اطلاعاتی که تاکنون از این عنوان داریم را با هم مرور کرده و در مورد بخش های مختلف آن با شما صحبت کرده و در مورد احتمال موفقیت یا شکست آن گمانه زنی هایی را انجام دهیم تا بیشتر با این بازی اشنا شده و بعد از انتشار آن، راحت تر برای تجربه کردن یا نکردن آن تصمیم بگیرید. پیشنهاد می کنم تا در ادامه مطلب پیش نمایش بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

بر طبق گفته سازندگان داستان بازی کاملا شخصی و با محوریت شخصیت اصلی بازی یعنی Senua است و درگیری ها ذهن او را دنبال می کند.

در خصوص داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice به واقع اطلاعات بسیار اندکی وجود دارد و سازندگان بازی در این خصوص بسیار بسیار خساست به خرج داده اند که البته به اعتقاد بنده درست هم همین است و این که بدون دید قبلی و اطلاعات خاصی از داستان بازی به استقبال آن برویم خیلی جذاب تر است و می تواند سورپرایز کننده باشد. نکته ای که مشخص است آن است که داستان بازی کاملا بر محوریت موضوعی شخصی در باره شخصیت اصلی باززی یعنی Senua است و این طور که به نظر می رسد و سازندگان نیز به آن اشاره کرده اند بسیاری از داستان بازی حول محور درگیری ها و آشفتگی ها و تلاطم ذهن Senua قرار دارد و این موضوع به نوعی در ویدئوهایی که از بازی شاهد بوده ایم نیز تا حدی مشخص است که انگار در یک دنیای ذهنی و خیالی هستیم و افکت های تصویر به نوعی فضای بخش هایی از بازی را شبیه به حضور در یک خواب یا یک خاطره کرده است، البته خوابی از جنس کابوس و خاطراتی تلخ و کشنده.

کار دیگه از موشن کپچر گذشته. در این بازی رسما از تکنولوژی “خودش کپچر” پرده برداری کرده اند!!! (یعنی پرده این تکنولوژی را برداشته اند)

در ویدئوی اخیر بازی نکته ای که به چشم می خورد یکی علائم قرمز و آبی رنگی است که شخصیت اصلی و البته بازیباز مدام اطراف خود چه در زمان مبارزات و چه در حالت عادی می بیند و به نظر نقش مهمی در داستان بازی دارند و همین طور این موضوع که مدام انگار چند نفر با Senua حرف می زنند و یا خود وی با خودش حرف می زند و خلاصه مدام زمزمه ها و حرف هایی شنیده می شود که گاهی وی را تحقیر می کنند یا به او انگیزه می دهند. مثلا در ویدئوی جدید بازی و در اواخر آن که یک موجود عظیم با صورتی سفیدرنگ و مخوف دارد به سراغ شخصیت اصلی بازی می اید و او روی زمین افتاده است، صدای مردی به او می گوید که “وی ضعیف است و مبارز نیست و خدایان او را به خاطر این ضعفش تنبیه خواهند کرد” و صدایی دیگر به او می گوید که “شمشیر را بردارد و بایستد و مبارزه کند.” در هر صورت به هیچ عنوان نمی توانیم قضاوت خاصی در مورد بخش داستان و روایت بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice انجام دهیم ولی با توجه به این که سازندگان به گفته خودشان تمرکز زیادی را بر روی یک داستان و شخصیت پردازی های قوی گذاشته اند و همینطور با مشاهده پتانسیل بالای بازی و ایده و فضاسازی های آن، می توانیم امیدوار به تجربه عنوانی با داستان و شخصیت های قدرتمند باشیم.

Tripple A یا مستقل؟ مسئله اینست.

از لحاظ گرافیکی فقط باید بگویم وقتی بدون این که بازی را بشناسید یک تریلر از گیم پلی Hellblade: Senua’s Sacrifice تماشا کنید، دیگر کلا فکر این که با یک بازی مستقل طرف هستید هم را به ذهنتان راه نخواهید داد و الحق و الانصاف گرافیکی که تاکنون از بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice دیده ایم شگفت انگیز و بی نظیر است و از خیلی از بازی های بزرگ و AAA نسل هشتم هم برتر و زیباتر است. تنها به تصویر متحرک پایین که Senua در حال رفتن است و انیمیشن حرکت کردن او و کیفیت محیط اطرافش و نورپردازی بازی و سایه ها دقت کنید تا کاملا متوجه شوید چه می گویم و یا در دیگر تصاویر متحرک این مطلب به کیفیت گرافیکی مبارزات بازی دقت کنید و حرکت موهای شخصیت اصلی بازی و انیمیشن حرکت شخصیت ها در میدان نبرد را با دقت زیر نظر بگیرید و مطمئن هستم که چیزی جز تحسین سازندگان بازی، آن هم برای یک بازی مستقل، به زبانتان نخواهد آمد.

وای از این گرافیک…

گرافیک هنری و طراحی های بازی واقعا بی نظیر است و بازی به طرز شدیدی فضاسازی و اتمسفر تاریکی دارد و طراحی دشمنان و موجوداتی که تا به اینجا دیده ایم نیز بسیار مخوف و با جزییات به نظر می رسد و به طور کلی می توان گفت بازی فضایی از عناوین سایکولوژیکال ترسناک را نیز داراست. همان طور که قبل تر نیز به این موضوع اشاره کردم بسیاری از داستان بازی حول محور درگیری ها و آشفتگی ها و تلاطم ذهن Senua قرار دارد و این موضوع در ویدئوهای بازی نیز تا حدی مشخص است که انگار در بخش هایی از بازی در دنیای واقعی هستیم و شاهد طراحی و اتمسفر گرافیکی کاملا واقع گرایانه هستیم، اما بخش هایی نیز در بازی انگار در یک دنیای ذهنی و خیالی قرار داریم و افکت های تصویر و طراحی و فضاسازی و اتمسفر بازی در این بخش ها به نوعی شبیه به حضور در یک خواب کابوس وار یا یک خاطره تلخ و مرگبار هستند. در مورد باگ ها و افت فریم و کلا گرافیک فنی بازی هرگز نمی توان تا زمان انتشار بازی صحبتی انجام داد و باید صبر کرد و دید که آیا سازندگان بازی در بخش گرافیک فنی و ثبات اجرای بازی نیز توانسته اند مانند بخش هنری بازی یک عنوان بی نظیر خلق کنند یا خیر.

مگر این مبارزات بی نظیر، دیگر جای حرفی هم باقی می گذارند؟

در خصوص گیم پلی عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice باید گفت در ابتدا که این عنوان معرفی شد سازندگان اصلا اطلاعات و تریلرهای کامل و جامعی را که نمایانگر بخش گیم پلی و مبارزات بازی باشد در اختیار علاقمندان قرار ندادند و تا مدتی تقریبا طولانی نیز وضع به همین شکل بود و هیچ کس نمی دانست دقیقا با چه نوع گیم پلی و استایل مبارزه و دشمنانی در بازی روبرو خواهیم بود. سپس تربلری از گیم پلی بازی منتشر گردید که در آن شاهد مبارزه Senua با یک دشمن بسیار قوی هیکل و خوفناک در محیطی که دور آن را آتش گرفته بود بودیم و تا حدودی با نوع مبارزات بازی آشنا شدیم که به نظر سخت و سنگین می رسید اما راستش را بخواهید انگار به نوعی خشک و خسته کننده و تکراری بود و بعد از این تریلر نیز برخی از گیم پلی بازی قطع امید کردند ولی واقعیت اینجا بود که اصلا هنوز اصل ذات مبارزات و گیم پلی بازی برای کسی عیان نشده بود و هنوز هم ذر نوعی سردرگمی به سر می بردیم. اما هرچه به زمان انتشار بازی نزدیک تر شدیم اوضاع مدام تغییر کرد تا این که سرانجام با ویدئوی ۱۰ دقیقه ای گیم پلی این بازی که چند روز قبل منتشر گردید ورق کاملا برگشت و حالا بسیاری به موفقیت این عنوان امیدوار شده اند. در ویدئوی جدید بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice دو نکته کاملا مشهود بود که قبلا تا این حد در مورد آن ها مطمئن نبودیم.

مبارزات بازی کاملا وزن دارند و انگار حس سنگینی سلاح را به بازیباز و بیننده منتقل می کنند که این خیلی نکته جذابی است.. شاید بتوان گفت چیزی بسیار شبیه به مبارزات For Honor

یکی کیفیت گرافیکی فنی و هنری خیره کننده و شگفت انگیز بازی که در بخش مربوط به گرافیک در مورد آن صحبت کردیم و دیگری نیز مبارزات معرکه و فوق العاده جذاب بازی. با توجه به ویدءوی جدید بازی اگر در یک کلام بخواهم بگویم مبارزات بازی شبیه به چه عنوانی به نظر می رسند، آن بازی بدون شک For Honor خواهد بود که اتفاقا با کیفیت ترین بخش آن بازی هم مبارزاتش بودند. به واقع وقتی با شگفتی و تعجب به ویدئوی جدید مبارزات بازی نگاه می کردم، حس می کردم دقیقا و کاملا دارم وزن سلاح شخصیت اصلی و سلاح های سنگین دشمنان مخوف بازی را با تمام وجود حس لمس می کنم و شاهد مبارزاتی بسیار واقعی و هیجان انگیز هستیم که اصلا حالتی تخیلی و آرکید ندارد و کاملا واقعی، سنگین و خطرناک به نظر می رسند. از نکات مشهود در گیم پلی و مبارزات بازی درجه سختی بالای آن است و واقعا از مشاهده دشمنانی تا این حد سرسخت در بازی به وجد آمده بودم و یادی از سری دارک سولز کردم.

در بازی به نظر می رسد دشمنان معمولی هم با ۱۰۰ ضربه نمی میرند چه برسد به باس ها

دشمنانی بسیار بسیار قوی هیکل و عظبم با سلاح هایی فوق سنگین آن هم نه به صورت تک نفره بلکه معمولا در حالت گروهی دو نفره به بازیباز حملات وحشتناکی می کنند و جالب بود که شخصیت اصلی بازی شاید چبزی حدود ۲۰ بار یا بیشتر به یکی از آن دشمنان ضربه می زد ولی هیچ اتفاقی برای آن هیولای گنده بک نمی افتاد! تازه جالب تر بود که وقتی بازیباز هر دو دشمن را از پای در آورد باز هم دو دشمن دیگر و اگر درست یادم باشد بعد از آن ها هم باز دشمنانی دیگر بر سر Senua می ریختند و جهنمی از نبردهای مرگبار را برای او خلق کرده بودند.به طور خلاصه بگویم که اگر در مبارزات بازی ذره ای تمرکز را برای جاخالی دادن و دفاع کردن از دست دهید و تاکتیک نداشته باشید و یا بخواهید کریتوس وارانه به جنگ دشمنان بروید سریعا نسخه تان پیچیده خواهد شد و باید واقعا فکر کنید که در یک میدان نبرد واقعی هستید. تنوع دشمنان تا اینجای کار اصلا جالب نبوده است و کلا یکی دو مدل دشمن دیده ایم که مدام هم تکرارشده اند که امیدواریم در بازی نهایی این گونه نباشد وگرنه می تواند ضربه بزرگی به پیکره بازی وارد نماید.

این دشمنان عزیز با ۱۰۰ تا ضربه کشته نمی شوند و تازه محبت می کنند ۲-۳ تایی بر سر شخصیت اصلی می ریزند… خدا پدر میازاکی را بیامرزد که این مبارزات سخت را به بازیسازان یاد داد تا بازی ها از حالت آبکی خارج شوند.

همچنین هیچ تنوع سلاحی را برای شخصیت اصلی ندیده ایم و تنها همان شمشیرش بوده است که تازه از آن هم فنون و کمبوهای خیلی پرتعداد و متنوعی مشاهده نکرده ایم که البته خیلی بعید است که اساتید تنوع فنون و کمبو و سلاح در نینجا تئوری (فقط کمبوها و فنون و سلاح های Heavenly Sword و DMC: Devil May Cry را به یاد بیاورید) به فکر چنین موضوعی نبوده باشند و می توانیم خیلی امیدوار باشیم که در نسخه نهایی باری شاهد مبارزات خبلی متنوع تری باشیم زیرا که ترکیب تنوع فنون و سلاح های با کیفیت و وزن بی نظیری که در مبارزات Hellblade: Senua’s Sacrifice دیده ایم واقعا منجر به خلق یک شاهکار در زمینه مبارزت خواهد شد. در بازی قطعا شاهد حضور باس فایت هایی جذاب نیز خواهیم بود که به عنوان مثال به نظر می رسید یکی از آنها را در انتهای ویدئوی جدید بازی مشاهده کردیم که با یک صورت سفیدرنگ بزرگ و خوفناک از درون تاریکی آرام آرام بیرون می خزید و به سمت Senua می آمد و قاعدتا وقتی دشمنان معمولی بازی آن قدر جان سخت هستند دیگر خدا می داند باس فایت ها چطور خواهند بود. ما هم که بدمان نمی آید! نهایتا باید گفت در مورد بخش گیم پلی بازی این طور که به نظر می رسد شاهد عنوانی جذاب و سنگین و دشوار در زمینه مبارزات هستیم که حداکثر دقت و تمرکز بازیباز را می طلبند و به هیچ عنوان مبارزاتی آرکید گونه در بازی وجود ندارد. باید صبر کرد و دید وقتی کنترل مبارزات را خودمان به دست بگیریم هم گیم پلی بازی به مانند ویدئوی آن لذتبخش خواهد بود و آیا تنوع خوبی را در این زمینه در طول بازی شاهد خواهیم بود یا خیر.

کلا چیزی که در بازی مشخص است Senua اعصاب و عقل و روان درست حسابی ندارد و یک ضرب در حال توهمات است و صدا می شنود و….  هر چی میزنی داری اشتباه می زنی داداچ… ببخشید آبچی !!

بدون طمع…

سازندگان بازی یک کار بسیار هوشمندانه هم در مورد عرضه بازی انجام داده اند که قطعا باعث می شود تا مقدار زیادی از فشارها از روی دوش بازی برداشته شود و قطعا در نمرات و نقد منتقدان تاثیر بگذارد. حال یا این موضوع را با طرز فکر خودشان انجام داده اند و یا از مواردی مانند انتشار عنوانی مثل The Order 1886 درس گرفته اند. این موضوع در مورد قیمت گذاری بازی است که سازندگان بازی در نینجا تئوری با این که همه چیز بازی آنها به مانند بازی های بزرگ و AAA به نظر می رسد ولی در قیمت گذاری بازی مانند یک بازی مستقل (که واقعا هم هست) عمل کرده و به جای قسمت ۶۰ دلاری قیمت ۳۰ دلاری را روی بازی خود قرار داده اند که این بدون شک بر روی دید منتقدان و حتی بازیبازان تاثیرگذار خواهد بود و به این عنوان مانند یک بازی ۳۰ دلاری و مسنقل نگاه خواهند کرد نه یک بازی ۶۰ دلاری AAA از یک ناشر غول و قدرتمند در صنعت بازی.

کاری که شاید اگر در مورد بازی مثل The Order 1886 نیز انجام می شد و مثلا با یک بازی ۲۰ تا ۳۰ دلاری طرف بودیم وضعیت نمرات بازی و بازخوردها خیلی فرق می کرد، زیرا نگاه به یک بازی ۶۰ دلاری قطعا با یک عنوان ۲۰-۳۰ دلاری متفاوت است و چه بازیبازان و چه منتقدان، به آن آسان تر خواهند گرفت. بدون شک این حرکت هوشمندانه سازندگان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice که طمع نکرده اند و بازی را به صورت تنها دیجیتالی و ۳۰ دلاری منتشر کرده اند در نوع نگاه افراد حاضر در صنعت بازی های رایانه ای نیز تاثیرگذار خواهد بود و اگر بازی آن ها واقعا هنگام عرضه در حد محتوا و کیفیت یک بازی AAA باشد همه از نینجا تئوری به نیکی یاد خواهند کرد و افراد بسیار بیشتری عنوان آن ها را خواهند خرید و تجربه خواهند کرد و از نینجا تئوری به عنوان سازنده ای که برای مخاطبانش خیلی ارزش قائل است و اصطلاحا “پول پرست نیست” یاد خواهد شد که برای آینده این استودیو و بازی های بعدی آن ها بسیار مفید خواهد بود.

امیدوارم Hellblade: Senua’s Sacrifice نیز به سنت دیگر بازی های نینجا تئوری یک عنوان معرکه باشد… مانند این مبارزاتش که معرکه به نظر می رسند…

امید… امید و امید

از موضوع قیمت گذاری هوشمندانه و صحیح بازی که بگذریم، نهایتا باید گفت عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice نیز امضای خاص عناوین استودیو نینجا تئوری (که سابقه ساخت عناوین بی‌نظیری مثل DMC: Devil May Cry, Heavenly Sword و Enslaved را در کارنامه دارد) که شامل مبارزات بسیار هیحان انگیز بر پایه کمبوهای مختلف و تاکتیک های مناسب دفاع و حمله و جاخالی دادن می‌باشد را کاملا به همراه خود دارد و به مانند بازی های قبلی این سازنده یک بازی یونیک و خاص است، حتی خاص تر از دیگر بازی های این استودیو. نینجا تئوری در بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice سعی کرده است تا بازی خود را بر اساس ۳ ستون استوار نماید که شامل مبارزات قدرتمند و مرگبار و نیازمند فکر، داستان‌گویی و روایت قوی با مرکزیت درگیری های ذهنی شخصیت اصلی و استایل هنری و فضاسازی منحصر به فرد و خاص می‌باشد.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice که به وسیله Unreal Engine 4 ساخته شده است توسط خود کمپانی سازنده یعنی نینجا تئوری، چند روز دیگر و در تاریخ ۸ آگوست سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ برای PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی به صورت دیجیتالی منتشر خواهد شد. بایستی صبر کرد و دید که آیا سازندان خوشنام و توانمند بازی توانسته اند ایده بسیار عالی و پتانسیل بسیار بالا و بالقوه Hellblade: Senua’s Sacrifice را به صورت بالفعل در آورده و یک عنوان بسیار معرکه و جذاب را تحویل بازیبازان دهند یا خیر. امیدوار هستیم که این طور باشد و شاهد یک بازی بی نظیر دیگر از سازنده ای که کارش بازی های یونیک ساختن است، باشیم.

12345678910(21 رای, میانگین آرا 9٫81 از 10 )
Loading...

ADS

نظرات

  1. soroosh0079 گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    18Thumb up 53Thumb down
  2. ASSAD گفت:

    تا قبل از این پیش نمایش داش سعید چنین چیزی از بازی ندیدم.واقعا زیباست Chic
    هایپم جهنمی شده برای این بازی. Devil Devil Angel
    نقد زیبایی بود آقا سعید.ممنون Yes In Love

    12Thumb up 35Thumb down
  3. amf گفت:

    من عاشق اقا بابایی ام سلیقش مثل خودمه .همیشه دنبال بازیهای خفنه……….
    و چون با جون و دل و عاشقانه بازی میکنه بعدش همه فعالیتاش در مورد بازیها به دل میشینه…………

    29Thumb up 42Thumb down
    • واقعا که نمیدونم چی بگم با این نظر ژر از لطف و محبتتون که واقعا با خودنش باید بگم خیلی خوشحال شدم و به خودم افتخار کردم. واقعا از محبت شما ممنونم که این نظرو در مورد من دارید. افتخار میکنم که دوستی مثل شما دارم. باز هم ممنونم. خیلی ممنونم

      6Thumb up 2Thumb down
  4. HeadshotBoy گفت:

    یه بازی عالی با یه نقد عالی In Love Heart
    دستت درد نکنه سعید جان Laugh
    راستی چرا نقد و بررسی ویدیو نمیزارید؟ Question IDK

    15Thumb up 35Thumb down
  5. saleh8731 گفت:

    مرسی آقا سعید
    عالی توضیح داده بودین راجع به بازی
    من که طرفدار بازی نیستم ولی مبارک طرفداراش
    آقا سعید یک سوال داشتم
    الان که farcry 4 تخفیف خورده من دودل شدم که اینو بخرم یا پول جمع کنم برا horizon یا witcher
    نظر شما رو میخواستم

    12Thumb up 34Thumb down
  6. گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    12Thumb up 37Thumb down
    • درود فراوان بر شما. خیلی خیلی ممنونم ازتون و واقعا ارزشمنده برام که نوشته رو با دقت می خونید و درک می کنید حسی رو که موقع نوشتن متن داشتم و واقعا واقعا ازتون متشکرم به خاطر این موضوع.
      خدمتتون عرض کنم که قبلا مقاله خیلی خوبی اقای غمگسار برای نقدش نوشتن که مطالعه بفرمایید

      1Thumb up 0Thumb down
      • گفت:

        اینکه شما میاین و با حوصله جواب همه ی کاربرا رو می دید برای من کلی ارزش داره من این کار شما رو تو هیچ سایتی ندیدم واقعا این کار شما ارزشمنده برای من و هر چه قدرم تشکر کنم کافی نیست…
        جا داره اینجا یه عذر خواهی هم از شما و سایت و بعضی کاربرا بکنم به خاطر این فن بازی هیا مزخرف که در میاوردم حالا به شدت پشیمونم از کارام البته همه تقصیرا گردن من نیست و بعضی سونی فنا هم ادمو تحریک به اینکارا می کنند به هر حال عذر می خوام بابت این کارام… حالا که فن بازی رو گذاشتم کنار دیگه احساس راحتی دارم که قبلا نداشتم تو سایت این نام کاربری رو هم با نا امیدی گذاشتم تا شاید گیر ندن به من و تحریک نشم(زود کنترلمو از دست میدم)

        1Thumb up 1Thumb down
        • خواهش میکنم. این رو وظبفه خودم می دونم. وقتی شما وقت ارزشمندتون رو که می تونید خیلی کارهای دیگه بکنید صرف می کنید که مقاله من رو بخونید و بعد هم بیاید با کلی معرفت و محبت نظرات دلگرم کننده بذارید واقعا سزاوار اینه که من حداقل کاری که ازم برمیاد یعنی پاسخ دادن به لطف شما رو انجام بدم و سعی کنم مدام کیفیت کار رو انجام بدم. به لطغف شماهاست که مقالات من خونده شده و میشه وگرنه مقاله حتی برترین هم باشه وقتی کسی نخونه فایده ای نداره. جه زمان نویسندگی و چه سردبیری با این که حجم کارم خیلی راحت ۵ برابر شده ولی بازم کاربرا مهم ترین موضوع برام هستن و همیشه شده حتی از خوابم بزنم پاسخ میدم لطفتون رو.
          به هر حال همه پلتفرم ها یه سری آدم های با منطق دارن و یه سری هم بی منطق. این مختص پلتفرم خاصی نیست. من ۲۳ ساله که با سونی هستم واگر قرار به سونی فن بودن باشه پس من از کل سایت بیشتر طرفدار سونی بودم و هستم ولی یک بار حتی یک بار یه نفر از دوستای ایکس باکس دار و پی سی بازم رو ناراحت نکردم و نمی کنم و نخواهم کرد و حداکثر احترام رو برای خودشون و نظرشون و انتخابشون قائلم. این بحث ها فقط اعصاب خود آدم رو خرد می کنه. بهتره که اصلا وقتی ادم میبینه بحثی غیر منطقی هست ازش کنار بکشه. هیچ عذرخواهی لازم نیست چون همه مون بالاخره گاهی عصبانی شدیم و میشیم و حرفی میزنیم که شاید بی منطق باشه و از روی عصبانیت باشه ولی نهایتا با هم دوست هستیم همگی و جامعه گیمرها هستیم.

          2Thumb up 0Thumb down
  7. Arash 8282 گفت:

    سلام آقا سعید ممنون بابت پیش نمایشتون عالی بود!
    یه سوال داشتم چرا چند وقتیه خبری از ویدیو گیمفا نیست و نقد و بررسی بازی های رو نمیزارید؟
    لطفا هرچه زودتر این بخش رو دوباره بزارید همش منتظرم یه روز نقد و بررسی شاهکار دارک سولز ۳ رو بزارید!
    لطفا دوباره نقد و بررسی های ویدیویی تون رو دوباره شروع کنید.
    من هنوزم دارم نقد و بررسی ویدیویی ویچر ۳ که شما نقدش کرده بودین رو نگاه میکنم عالی بود!
    خیلی ممنونم!

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 43Thumb up 7Thumb down
    • سلام حدمت شما. خیلی متشکرم از لطف و محبتتون.
      هفته اینده دو روز ویدئوی ۲۰ برتر داریم که براتون قرار میدیم.
      به روی چشم اصلا قطعش نکردیم که شروع کنیم دوباره. به خاطر تهیه کردن مجله برای شما عزیزان مقداری درگیر بودم و دوباره شروع میشه ویدئوها از این هفته. ممنونم از شما

      1Thumb up 0Thumb down
  8. گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    25Thumb up 51Thumb down
  9. این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    2Thumb up 36Thumb down
  10. mersad گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    1Thumb up 34Thumb down
  11. Dark Calling گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    3Thumb up 35Thumb down
  12. mrm گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    2Thumb up 35Thumb down
  13. Kh-88-k1ng گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    3Thumb up 35Thumb down
    • گفت:

      سلام
      تو بازی سازی ما چند مرحله داریم که من چندتاش رو میگم
      اولا شما باید مشخص کنی تو کدوم از مراحل زیر قراره فعالیت کنی. اینجوری نیست بشینی ۱نفری یا چند نفری یک بازی درست درمون بسازید. پس شما باید روی یک قسمتش تمرکز کنی بقیه هم روی قسمت های دیگه.
      ****************
      ۱٫نویسنده و ایده پرداز که ایده کلی بازی رو میگه فلان. که کلاس نویسندگی هم هستش.
      *******************
      ۲٫طراحی کاراکتر های بازی و مرحله ها که باید طراحی بلد باشی و چندین نفر اینکار رو میکنند
      اگر یکروزی میخوای بازی ساز بشی باید حتما طراحی رو بری یاد بگیری و زمان زیادی میبره. مصاحبه یک ایرانی رو که تو شرکت های معروف بود رو میخوندم. نوشته بود برای اینکه از نظر طراحی به سطح بالایی برسی باید ۲۰۰۰۰ تا طرح بزنی که من با ۷۰۰۰ تا تونستم به اون سطح برسم.
      ********************
      ۳٫مدل سازی که با برنامه های گرافیکی مثل مکس مایا و در کنار یکی از اون دوتا زبراش انجام میشه. البته برنامه های دیگه ای مثل فتوشاپ و توپوگان و چندین پلاگین و برنامه دیگه هم ممکنه استفاده بشه در صورت نیاز.
      ولی قبل از شروع تری دی هم بهتره سراغ طراحی بری. الان بالای ۹۵% تری دی کارهای ایران از جمله خودم طراحی بلد نیستیم. و نتیجه اش میشه اینکه نمیتونیم ایده هامون رو درست پیاده کنیم. مثلا فرض کن من الان میخوام یک سرباز برای یک انیمیشن یا بازی درست کنم. خوب این سرباز چه هیکلیه؟ قدرش چقدره؟ دستاش سالمه یا یکیش قطع شده؟ لباسش چیه؟ شال داره یا نه؟ لباسش پارس یا نه؟ اسلحه اش چیه؟ اگر اسلحه آیندس چه شکلیه؟ و همه اینها رو باید با طراحی اول روی کاغذ پیاده کنی تا بفهمی اصلا چی چی میخوای درست کنی. وقتی طراحی بلد نباشی محبوری کار ملت رو درست کنی. یعنی از طرح های دیگران به عنوان کانسپت استفاده کنی. پس طراحی رو باید بلد باشی اگر میخوای مدل های توی بازیت رو تو بسازی
      **********************
      ۴٫برنامه نویسی. که خوب این یکی سخته و واقعا علاقه میخواد. ولی با توجه به علاقه شما به بازی سازی به نظرم سراغ همون تری دی بری بهتره تا این یکی.
      & موزیک سازی و ……..
      حالا اگر قرار شد سراغ تری دی بری؟ بیا تلگرام من بهت یک مقاله که در مورد شروع تری دی نوشتم که تجربیات چندین و چند سالم رو یکجا برای تازه کارها جمع کردم رو بهت بدم که بری شروع کنی
      ولی راه بسیار سختی رو در پیش داری
      و از همین الان هم بهت بگم. بازی سازی تو ایران پارتی بازیه مثل بقیه چیزا. یعنی ممکنه شما چندین سال هم تری دی کار کنی به سطح بالایی برسی
      حالا ۲حالت داره
      یک. یک تیم بازی سازی شانست گیرت میاد یا خودت میزنی و یک بازی مثلا در حد همین موبایل میدی بیرون
      دو. به عنوان فری لنسر ( هنرمند آزاد و پروژه ای ) برای خارجی ها مدل میزنی. یعنی مثل همین بازی خروج از ماکارو هستش ؟ این رو یکی از ایرانی ها بعضی مدل هاش مثل اسلحه ها رو زده براشون
      تلگرام من
      madmaster3d

      3Thumb up 4Thumb down
      • Kh-88-k1ng گفت:

        خیلی ممنون واقعا مفید بود هر چند که بیشترشو میدونستم ولی خب کمکم کرد و خیلی ممنونم درواقع جایی که من هستم حتی یک نفر رو هم نمیشه پیدا کرد واسه اینکه بخاد تو این کارا شریکت/همکارت بشه و خوب چون تنها مجبورم رو همش خودم تنهایی کار کنم و نمیدونم اگه ان شا الله خدا خواستو تونستیم به جایی برسیم باید تو کدوم مبحثش برم که بزارن بازی رو خودم مدیریت کنم یعنی مثلا همه میدونن که کوجیما متال رو ساخته الان بخام من رو به عنوان سازنده یه بازی در نظر بگیرن باید تو کدوم مبحث برم؟
        تنها اپشن من واسه موتور بازیسازی هم انریله چون از یونیتی قویتره و نسبت به کرای انجین اموزشاش بیشتره و راحت تر گیر میاد
        و در اخر باید بگم که خیلی نا امید شدم حد اقل فکر میکردم تو جامعه ای که بهش تعلق دارم درکم کنن نمیدونم کاره چنتا نوب بوده یا یه عقده ایه بد بخت ولی باید بگم که من این راهو تا اخرش میرم چه یه دونه دیس لایک بگیرم چه هزارتا

        1Thumb up 0Thumb down
    • گفت:

      البته موتور بازی سازی هم هستش که اون باز نیاز به برنامه نویسی فلان هستش ( منظورم زبان استفاده شده تو خود برنامه )
      ولی در کل قسمت طراحی یا مدلینگ بیشتر به دل بازی سازها میچسبه.

      3Thumb up 11Thumb down
      • Kh-88-k1ng گفت:

        البت باید بگم که تو قسمت داستان قویترم نسبت به بقیش و بعدش تو طراحی که همونطور که گفتم در حال اموزشم داستانم هنوز کار داره ولی به نظرم توپه تا حالا هیچ بازی ندیدم همچین داستانی داشته باشه واقعا کامنته سما و اقای اقا بابایی بهم امید داد کاش میشد به نوعی در ارتباط باشم و تجربیاتمونو بهم دیگه انتقال بدیم

        1Thumb up 0Thumb down
    • درود بر شما. خیلی متشکرم از لطف شما و این که مطالعه فرمودید مطلب رو.
      به روی چشم حتما سعی میکنم در این مورد هم بنویسیم مقالاتی مفید. حق با شماست دقیقا

      1Thumb up 0Thumb down
  14. Gameresaade گفت:

    این نظر به دلیل تعداد بالای رای های منفی مخفی شده است، برای نمایش نظر اینجا کلیک کنید..

    2Thumb up 34Thumb down
  15. Farshidmc گفت:

    از شخصیتش خیلی خوشم امده
    کاشکی دیسک بدن که ما تهیه کنیم

    1Thumb up 10Thumb down
  16. soroosh0079 گفت:

    دوست بیکار فهمیدیم تو هم vpn داری .بسه دیگه.
    این وقتی که برا منفی دادن میزاری درس بخونی یه چیزی میشی.

    4Thumb up 0Thumb down
    • سروش جان اتفاقا ما داریم یه تحقیق انجام میدیم در مورد میزان بی ارزش بودن وقت این فرد و افراد و هر مدت یه بار یه چندتا مقدار منفی های مورد نیاز برای مخفی شدن نظر رو بالا می بریم و باز تحقیق میکنیم ببینیم که تا چه مدت عادت می کنن این عزیزان فوق بیکار و به این شکل اروم اروم به سمت اعداد بالاتر هدایتشون میکنیم که انشالله روزی برسه ۲۴ ساعت رو مشغول منفی باشن چون بهترین کار زندگیشون هست قطعا و مهمترینشون!!!

      8Thumb up 2Thumb down
  17. Darkmax204 گفت:

    خیلی عالی بود آقابابایی…به بازی خیلی امیدوار شدم….
    دمتون گرم.

    و یه چیز دیگه..
    جدیدا دارید از عکس Gif استفاده می کنید..خیلی جالبه..

    1Thumb up 0Thumb down
  18. آقای آقا بابایی خیلی خوبه از این عکس های متحرک میذارید مقاله جذاب تر میشه. Yes Yes
    کاش یه روز بازی کردنتون رو از نزدیک ببینم و ساعت ها راجع به Red Dead Redemption و دارک سولز و بازی های بزرگ حرف بزنیم ای خدا Pray

    0Thumb up 0Thumb down
    • درود بر شما. خیلی متشکرم ازتون محمدسجاد جان. نظر لطفتونه. خوشحالم که راضی هستید و حتما از این به بعد بیشتر از گیف استفاده می کنم.
      انشالله حتما خیلی هو خوشحال میشم که با هم صحبت کنیم و گپ بزنیم در مورد بازی ها. در خدمتتون هستم همیشه

      0Thumb up 0Thumb down
  19. peen گفت:

    با سلام درود به شما و تشکر بابت مقاله
    هرچند نظر شما برای من خیلی محترم ولی به خاطر سابقه ی سازنده در خراب کردن بازی دویل می کرای زیاد امیدی به این بازی ندارم

    2Thumb up 2Thumb down

ADS

عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت