تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone

حسین غزالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

بدونِ شک بازی‌های آخرالزمانی، پساآخرالزمانی یا زامبی‌محور را حالا دیگر می‌توان یکی از پرطرفدارترین اقسام بازی‌ها دانست. فیلم و سریال‌های جذابی با این موضوعات دیده‌ایم و از گذشته تاکنون، بازی‌های بسیاری در این سبک و سیاق برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده‌اند؛ اما با این وجود، تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها توانستند در دنیای بی‌انتهای بازی‌های ویدیویی جاودانه باشند. بازی‌هایی که با وجود داشتن سبکی آخرالزمانی، که از موانع تکراری زیادی رنج می‌برد، داستانی به یادماندنی و شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی را به مخاطبین خود هدیه کردند. البته که همۀ ما نمونه‌هایی از این بازی‌ها را به خوبی می‌شناسیم و اگر به سابقۀ سونی در ساخت این‌چنین آثاری نگاه کنیم، نگاه‌مان به بازی آخرین ما می‌افتد که پیش‌تر، چه در فروش و چه در اقبال منتقدین رکوردشکن بود. اکنون سونی، با همکاری استودیو بند، قرار است بار دیگر به سمت بازی‌ای با محوریت آخرالزمان برود. درست است که طرفداران سونی با این سبک ناآشنا نیستند، اما Days Gone آن‌طور که نشان می‌دهد، قرار است ما را به دنیایی ببرد که هرچند آن را بارها دیده‌ایم و رنگ و بوی آن را می‌شناسیم، اما حس متفاوت و دل‌نشینی به ما خواهد داد. این بازی تا چه حد می‌تواند موفق ظاهر شود؟ با گیمفا همراه باشید.

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

یک بازی دیگر با محوریت آخرالزمان!

همیشه مبارزه با زامبی‌ها یا موجودات جهش‌یافته و بیمار، لذت خاص خودش را داشته است و تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. موجوداتی که با وجود اعصاب‌خردکن بودن‌شان، همیشه پس از نیست و نابود شدن، حس خوشی به ما می‌دهند. سونی بازهم به‌لطف سرمایۀ عظیم خود، مطمئناً امکانات زیادی در اختیار استودیو بند قرار داده و انتظار یک عنوان موفق را دارد. به‌لطف این سرمایه‌گذاری، استودیو بند کارمندان بیش‌تری برای خود استخدام کرد و دفاتری بزرگ برای استفاده از تکنولوژی موشن‌کپچر راه اندازی کرد. بنابراین، باید انتظار یک عنوان پرهزینه و یا به اصطلاح AAA را داشته باشیم. بعد از اولین نمایش از بازی در سال ۲۰۱۶ و در جریان رویداد E3، بسیاری از افراد شباهت بازی به آخرین ما را هدف گرفتند و حتی بعضی آن را یک عنوان تکراری خواندند؛ اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، Days Gone عنوانی نخواهد بود که تمامی گیم‌پلی و داستان خود را از آخرین ما گرفته باشد. این را نمی‌توان انکار کرد که تاکنون بازی، شباهت‌هایی به عناوین دیگر سونی داشته اما نکته مهم این است که Days Gone بتواند از میراث و تجارب آن‌ها به بهترین شکل ممکن و در راستای موفقیت بازی استفاده کند. مسلم است که طرفداران یک عنوان تکراری را نخواهند پذیرفت.

روزهایی که دیگر باز نخواهند گشت…

همه‌چیز دیگر تمام شده به نظر می‌رسد. همه‌جا را بیماری و موجودات عجیب و چندش‌آور فراگرفته است و Deacon St. John، شخصیت اصلی بازی، شاید آخرین بازمانده‌ای باشد که توان بقا در این دنیای خطرناک را دارد. او و یارانش در پناهگاهی به‌سر می‌برند ولی تنها اوست که می‌تواند از پناهگاه به ظاهر امن، وارد دنیای مخوف و دیوانه‌وار اطرافش شود. دنیای آزاد و وسیع Days Gone در حقیقت، دنیایی خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است که در آن، مشکلات به سمت شما می‌آیند نه شما به سمت مشکلات! دنیایی که با بی‌رحمی هر چه تمام‌تر، سعی در تمام شدن دارد. شرایط سختی پیش روی شما خواهد بود. در این دنیای بی‌رحم، شما مجبور هستید تا انتخاب‌های بی‌رحمانه‌ای هم داشته باشید. گاهی برای نجات یافتن، مجبور هستید تا شاهد جان دادن هم نوع خود باشید و این اتفاق، شما را در عمق یک دنیای وحشی و بی‌احساس رها می‌کند. جایی که هیچکس برای دیگری ارزشی نخواهد داشت.

اما جهان بازی تنها در بی‌رحمی‌اش خلاصه نخواهد شد. یکی از ویژگی‌های بارز این بازی نسبت به دیگران جهان باز بودن آن است و با این حساب، جهان بازی یک میدان مبارزۀ وسیع و دیوانه‌وار برای مقابله با دشمنان خواهد بود که واقعاً می‌تواند لذت‌بخش و درگیرکننده ظاهر شود. از جهت دیگر، به‌علت جهان وسیع بازی، باید انتظار مراحل زیادی از جمله فرعی و اصلی را داشته باشیم. موضوع دیگری که در بازی بسیار مهم و قابل تأمل به حساب می‌آید، آزادی عمل در بازی است که با توجه به جهان‌باز بودن بازی بسیار به‌کار خواهد آمد و بیش‌تر دیده می‌شود. چیزی که در تریلر‌های منتشر شده از بازی نیز به‌وضوح نشان داده شد. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای از پای درآوردن دشمنانتان استفاده کنید؛ یک میدان نبرد بزرگ و پر سروصدا راه بیندازید یا این‌که مانند سایه، یکی‌یکی دشمنان‌تان را به آن دنیا ببرید! جدا از این‌ها روش‌های مختلف دیگری نیز در اختیارتان خواهد بود که بسته به خلاقیت و محیط بازی می‌توانید بهترین استفاده را از آنها ببرید. برای مثال وجود تله‌های مختلف و موادِ دست‌ساز و موارد جانبی دیگر و یا حتی استفاده از محیط برای از بین بردن دشمنان، باعث می‌شود تا برای پیشبرد بازی، راه‌های متفاوتی وجود داشته باشد. یک ابزاری که بسیار به کمک شما خواهد آمد، دوربینی است که می‌توانید از آن برای دید بهتر استفاده کنید. این وسیله باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی بهتری برای نابود کردن دشمنان داشته باشید. Freakerها یا موجودات بیمار بازی، از دیگر موانعی خواهند بود که راه‌تان را به راحتی باز نخواهند گذاشت. به‌گفتۀ سازندگان، آن‌ها نیز همانند موجودات زنده هستند و برای به‌دست آوردن غذا هر کاری می کنند. درواقع این موجودات همیشه خطرناک هستند و ممکن است هر لحظه جلوی چشمان‌تان ظاهر شوند . حتی گاهی به صورت دسته‌جمعی نیز حمله خواهند کرد و در نهایت شما با یک لشکر از Freakerها روبه‌رو خواهید شد! البته اگر هوشمند باشید، می‌توانید از آن‌ها استفاده‌های ارزشمندی بکنید. مثلاً با هدایت آن‌ها به سمت دشمنان‌تان می‌توانید مسیرتان را هموار کنید و در واقع با یک تیر دو نشان بزنید.

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

یک Freaker حال‌‌به‌هم‌زن!

البته که دنیای بازی تنها توسط Freakerها یا موجودات بیمار بازی تسخیر نشده بلکه همانند آخرین ما، بازمانده‌های دیگری نیز وجود دارند که به‌همراه یکدیگر گروه‌هایی را به‌وجود آورده‌اند. البته که آن‌ها هم به دنبال بقا و موفقیت هستند و احتمالا با شما، دیگر افراد و حتی گروه‌های مختلف برای غارت منابع مورد نیاز وارد جنگ خواهند شد. چرا که منابع حالا کمتر از همیشه شده‌اند و هر گروه قطعاً به‌دنبال موفقیت خود خواهد بود. قابلیتی که در بازی به کارتان خواهد آمد این است که در حین بازی، می‌توانید اشیای دیگری را از جمله سلاح‌ها و وسایل نقلیه پیدا کنید و با کمک بعضی از مواردی که یافت می‌شوند، سلاح خود را ارتقا دهید و یا به‌ساخت یک وسیلۀ جدید بپردازید. ویژگی جالبی نیز در بازی با نام Survivor Vision نیز وجود دارد که بسیار شبیه به قابلیت Survivor Instinct در بازی Rise of The Tomb Raider است. البته اگر این قابلیت را در Days Gone آپگرید نکنید، احتمالاً مواردی را هم در بازی از دست می‌دهید که ممکن است با دید عادی قابل یافت نباشند. در این میان احتمالاً بتوان مهارت‌ها و توانایی‌های دیکان را نیز ارتقا داد. مورد جالبی که می‌توانید از Deacon St. John (شخصیت اصلی بازی) بدانید آن است که او قبلاً یک مکانیک در گروهی موتور سوار بوده است. از این جهت او هم موتورسواری را به بهترین شکل ممکن بلد است و هم تجربۀ بودن در گروه را دارد. پس او می‌تواند در کنار دوستانش در پناهگاه زندگی کند و برای نجات و بقای خود و دیگران نیز آماده است. او مهارت‌های قابلی در تیراندازی و مبارزه دارد و این از عوامل مهم بقای اوست. طبق اطلاعات به‌دست آمده، بازی جلوه‌هایی از برادری و عشق و خانواده را نیز به نمایش خواهد گذاشت. دیکان با از دست دادن خانواده‌اش، عذاب می‌کشد و به‌همین دلیل سعی دارد یاد آن‌ها را زنده نگه دارد. او همیشه خواهان حفاظت و مراقبت از دوستان و همراهانش است و به آن‌ها مانند عضوی از یک خانواده کمک می‌کند؛ اما در شرایط لازم و حساس به انسانی خطرناک تبدیل خواهد شد و از مهارت های خود بیش‌ترین استفاده را خواهد کرد.

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

یک مو از سر بچه‌های پناهگاه کم بشود، روزگار همه سیاه است!

سابقۀ کاری استودیو بند را می‌توان در سری محبوب Syphon Filter جستجو کرد که یکی از عناوین عالی دوران خودش بود. استودیو بند پس از همکاری در ساخت Uncharted: Golden Abyss برای پلی استیشن ویتا، سال‌ها دست به‌کاری نزد تا بالاخره به‌معرفی عنوان Days Gone پرداخت. پس این‌بار استودیو بند قصد دارد تا قدم‌ها از بازی‌های قبلی خود جلوتر بیاید و عنوانی عالی و درخور نسل هشتم را از همۀ جهات عرضه کند. باوجود موفقیت‌های بسیار زیاد انحصاری‌های سونی، این‌که انتظارات ازDays Gone بالا باشد امری طبیعی به‌نظر می‌رسد. با وارد شدن به نسل هشتم و همچنین به‌بازار آمدن کنسول‌های میان‌نسلی، انتظار طرفداران برای تجربۀ بازی‌هایی بهتر، از همۀ جهات بیشتر شد. پس طبیعی است اگر طرفداران گرافیکی خیره‌کننده را طلب کنند؛ بازی‌های با گرافیک فوق‌العاده و شگفت‌انگیز همیشه باعث تحسین بوده‌اند و مخصوصاً در نسل هشتم این مورد محسوس‌تر بوده. امروزه گرافیک بالا به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیمرها تبدیل شده است و یکی از موارد مهمی که گیمرها قبل از خرید بازی به آن توجه می‌کنند. عناوین انحصاری پلی استیشن همیشه از گرافیک شگفت‌انگیزی بهره‌مند بوده‌اند. بنابراین طرفداران باید انتظار گرافیکی راضی‌کننده داشته باشند. خوشبختانه باتوجه به تصاویر و تریلرهای منتشر شده، Days Gone از نظر گرافیک فوق‌العاده بوده. جزئیات بی‌نظیر و مناظر معجزه‌آسا، دقیقاً آن چیزهایی هستند که طرفداران دوست دارند ببینند.

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

گرافیک بازی قوی ظاهر شده و مناظر زیبایی را به‌وجود آورده است.

نکتۀ قابل توجه دیگر بازی، محیط و آب‌وهوای پویای آن است. در Days Gone شرایط همواره در حال تغییر است. درست مانند دنیای واقعی، ممکن است در طول بازی شاهد شرایط مختلف آب‌وهوایی باشید. این قابلیت دقیقاً همان چیزی بود که استودیوی سازنده در تریلرهای منتشر شده، به آن اشاره می‌کرد. اگر یادتان باشد دو تریلر مختلف از گیم‍‌پلی بازی در دو شرایط متفاوت آب‌وهوایی به‌نمایش گذاشته شد که اولی در شبی بارانی و دیگری در روزی سخت و برفی بود. در هریک از دو تریلر اتفاقات مختلفی هم افتاده بودند که نشان از کار زیاد روی این قابلیت جذاب است. این قابلیت می‌تواند یکی از قابلیت‌های جذابی باشد که لذت بازی را دوچندان کند و چنان برای استودیو بند مهم بود که آن‌ها تصمیم بر استفاده از تیم جداگانه‌ای برای این موضوع گرفتند. همچنین این اتفاق، باعث می‌شود تا بازی کمتر رنگ‌وبویی تکراری به خود بگیرد و حسی واقع‌گرایانه به ما بدهد. این مورد بدین معناست که آب‌وهوا در روند بازی کردن شما تاثیر خواهد گذاشت و با تغییر شرایط محیطی، باید شرایط بازی و برنامه‌ریزی خود را نیز تغییر دهید. این تغییرات محیطی، روی همه‌چیز در بازی تاثیر خواهند گذاشت. برای مثال Freakerها در شب قدرتمندتر خواهند بود و در هوای مرطوب با تعداد بیش‌تری از آن‌ها مواجه خواهید شد. دنیای بازی پر است از مناظر زیبایی که به‌دست طبیعت، همراه با چاشنی آخرالزمان خلق شده‌اند. شما در حین بازی مناظر تلخی را می‌بینید که یادآور زندگی گذشته و نیاکان از دست رفتۀ ما هستند. مناظری که از دورانی فراموش‌شده سخن می‌گویند و در نهایت به شما خواهند گفت که روزهای رفته، دیگر واقعاً رفته‌اند و کاری از دست شما برنخواهد آمد.

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

روزهای رفته، دیگر باز نخواهند گشت.. .

نکتۀ قابل توجه دیگر بازی این است که با توجه به سابقه دیکان در موتورسواری و عضویت او در همچین گروه‌هایی، توانایی او در هدایت موتورسیکلت فوق‌العاده خواهد بود. این مورد باعث می‌شود تا ما یک تجربۀ فوق‌العاده از این وسیله داشته باشیم. وسیلۀ نقلیه اصلی دیکان نیز همین موتورسیکلت خواهد بود و نکتۀ بسیار جالب این است که سیستم هدایت یا به اصطلاح هندلینگ موتور در شرایط مختلف نیز تغییر خواهد کرد و به خصوص در شرایط سخت آب‌و‌هوایی، هدایت موتورسیکلت او نیز دشوارتر خواهد بود. آن‌طور که در تریلرها دیدیم، درست همانند دنیای واقعی، شما برای استفاده از موتورسیکلت نیاز به سوخت دارید و همین مسئله شرایط را سخت‌تر خواهد کرد. آن‌هم در دنیای بازی که منابع بسیار کمیاب شده‌اند و سوخت‌ها دیگر آخرین سال‌های وجودشان را تجربه خواهند کرد. با توجه به دنیای پساآخرالزمانی بازی، نباید انتظار وسایل نقلیۀ فراوانی را داشته باشیم اما بنابر گفتۀ سازندگان، موتورسیکلت نقش بزرگی را در بازی ایفا خواهد کرد. پس با توجه به این موضوع باید انتظار یک سواریِ لذت‌بخش را در بازی داشته باشیم. مطمئناً در بازی لحظه‌های فوق‌العاده‌ای را با موتورسیکلت تجربه خواهیم کرد.

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

هدایت موتورسیکلت، آن‌هم به‌همراه صدای دلنشین باران واقعاً لذت‌بخش است.

در طول تاریخ صنعت بازی‌ها ویدیویی، بازی‌های زیادی بوده‌اند که با وجود ظاهری شکست‌خورده و نمایی ضعیف، به عنوانی بسیار موفق و بزرگ تبدیل شدند و بلعکس؛ بازی‌هایی هم بوده‌اند که علاوه‌بر تمام تبلیغات و ظاهر شگفت انگیزشان، شکست خوردند و به باد فراموشی سپرده شدند. در نهایت، باید دید که استودیو بند چگونه از امکاناتی که در اختیارش قرار گرفته است استفاده خواهد کرد. موففیت Days Gone را نمی‌توان تضمین شده دانست اما با توجه به سابقۀ استودیو بند و امکاناتی که سونی برای ساخت یک بازی پرخرج به این استودیو داده، می‌توان به موفقیت بازی بسیار امیدوار بود. هرچند موضوع بازی رنگ‌و‌بویی تکراری می‌دهد اما مطمئناً می‌توان روایتی زیبا و قابل قبول را از آن انتظار داشت؛ روایتی که مدت‌ها در ذهن مخاطبان بماند و دوباره باعث درخشش کنسول موفق سونی باشد. Days Gone را می‌توان دریچه‌ای به آن دنیای تکراری اما لذت‌بخش آخرالزمان دانست که مطمئناً، پتانسل آن را دارد تا لبخند رضایت را بر لبان‌مان بنشاند.

𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پیش نمایش عالی در کنار یک بازی عالی

    • Scheldon گفت:

      روزهای رفته دیگر واقعا رفته اند…..
      ب شدت منتظرشم

      حسین غزالی
      • _mr.shock_2 گفت:

        بنظرم وقتشه که یک مطلب رو به کاربرا بگم
        بنده حقیر ۴ یا ۵ ماه میشه ک توی گیمفا عضو شدم و روزانه مطالبش رو مطالعه میکنم.
        متاسفانه برخی از افراد با نهایت بیشعوری و بی احترامی پلتفرم گیمرهای دیگر را مسخره میکنند!!
        من هزاران بار در کامنت ها گفتم که اینکار فقط شعور همون فردی که از پلتفرم خودش استفاده میکنه رو میرسونه.
        فن بازی های بیجا باعث نفرت فن های دیگ از خودتون میشه و….
        بنده وقتی یک پست رو مطالعه میکنم ب طرز عجیبی ب بعضی از کامنتها ف.ح.ش میدم ک چرا خودتو برتر میدونی…
        خلاصه لطفا از این ب بعد از نوشتن کامنتهای الکی که پلتفرم گیمر دیگری رو مسخره میکنن بپرهیزید
        مطمئن باشید فضای دوستانه تری خواهیم دید
        ممنون بابت مطالعه

    • ALIThelastofus گفت:

      اینهمه بازی ارزشمند که برای pc نمیاد میخام بهتون ثابت کنم که تعصب بیجا باعث میشه چه عناوینی رو از دست بدی

      • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

        شاید طرف اون عناوین رو دوست نداشته باشه.
        یعنی کنسول گیمری نیست که بخواد سری تمدن یا مثلا استار سیتیزن رو تجربه کنه؟
        من تنها عنوان کنسولی که دوست داشتم و بازی نکردم انچارتد بوده.

        • ALIThelastofus گفت:

          حالا یه سوال چطوری همه ی بازیهایی که تو دوست داری باید برای pc هم عرضه بشند و اگه مثلا آنچارتد که خودتم میگی دوسش داری چون برای pc عرضه نشده بازی نمیکنی ببین داداش معیار تو فقط و فقط یه چیزه پی سی و تمام

      • MS GAMER گفت:

        آقا به تو چه ربطی داره کی چه پلتفرمی داره عجبا من مطمینم شما سونی فن نیستید و فقط اومدید اسم سونی فن ها رو خراب کننید

        • ALIThelastofus گفت:

          ببین بارها شده که بخاطر اینکه من کنسول فن هستم و از پلتفرمم طرفداری میکنم بهم توهین شده همین بهنام پی سی گیمر ببین چه توهینی پایین تر به من کرده آیا من به خودش قبلش توهین کرده بودم بعدشم این یک بازی انحصاری سونیه که بعضی ها هم اونو میکوبند هم ps4 رو نظر memoli رو بخون بالا تا بفهمی خوب منم میگم به اونا چه که طرفدار کنسولم

  • پیش نمایش عالی بود
    منتظر این شاهکار که فقط برای برترین پلتفرم تاریخ داره ساخته میشه هستم 😀

  • Shervin گفت:

    با سلام

    من اولین باری که تو E3 2016 معرفی شد خوشم اومد ولی استفاده از اسلحه ضعیف بود ولی بعدا تو E3 2017 تریلر جدیدش فوق العاده بود و من امیدوار شدم ولی وقتی همان تریلر E3 2017 رو با آب و هوای دیگه انتشار داد اصلا انگار همون بازی که تو E3 بود نیست، گرافیک خون وقتی چاقو رو وارد میکنه و یا بریدن طناب که انگار یه کِش نازک رو میبره که در تماس طناب با چاقو همان لحظه قطع میشه یا جنگ تن به تن که وقتی به صورت آدم نگاه کنق انگار صورتش صاف هست و به طرف دیگه ای نگاه میکنه و اون لحظه طراحی صورت نسل هفتم رو داشت، و اون دشمن هم بهش ضربه نمیزد و فقط صبر میکرد که ما بزنیم که بازم وقتی ما ضربه رو میزدیم انگار به هوا میزدیم و به صورت غیر مصنوعی زمین میوفت و در آخرش به لطف باگ یازیکن پایش را وقتی به دشمن میزنه پا وارد صورت میشه انگار وارد آب شده. و از همه ضعیف تر این که وقتی تفنگ در دست داشت و هِد شات میگرفت و میزد انگار زدیم به شکم دشمن و نمیمرد (اکثرا) و وقتی هم به ما شلیک میکردن خون از ما میرفت ولی انگار نه انگار، بدون عکس العمل به حرکت ادامه میداد انگار اصلا بهش گلوله نمیزنن و مرد آهنیه. این ایرادات وقتی بیشتر به چشم میاد که میبینیم این تریلر جدید همان تریلر E3 2017 هست و این قدر فرق کرده به نظر باید برای رفع این ایرادات حداقل یه سال بازم وقت لازم داشته باشن و به این زودی ندن.

    من از همه معذرت میخوام برای این انتقاد ها ولی میخوام بدونید من خودم عاشق این بازی هستم و میخوام بازیش کنم پس از من لطفا انتقاد نکنید و لطف کنید برید به تریلر ها نگاه کنید و ایراداتش رو با تریلر E3 2017 مقایسه کنید و ببنید چه قدر فرق کرده

    • beyond2soul گفت:

      اتفاقا بعضی ایراد هایی که گرفتی درسته
      طناب اینا مسخرس. چاقو تیز باشه میبره و خیلی ایراد حساب نمیشه
      ضربه زدن هم بازی وقتی رو ایزی باشه همینه. ولی چند تای دیگه رو منم تا حدودی موافقم
      و اینشالا روش کار کنند
      ولیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
      همه اینا یک طرف
      مهم اینه ما این بازی رو بازی میکنیم حال میکنیم. یک سری هم که بازی ندارن بشینند اون بازیه کاورگیریه رو بازی کنند رو هارد
      نگران مردن هم نباشن چون یارت میاد بهت هلس میده
      اصلا مردن نداریم
      خیلی بازی قشنگیه لامصب
      به جاش ما بازی با باگ بازی میکنیم حتی اگر رزولوشن ۴۸۰پی بدن ولی سرگرم میشیم و حال میکنیم
      والا بازی های پلی ۱ رو برید ببینید بعضی هاش ۲۴۰ پی هستند همه هم حال میکردن
      گیمر واقعی پیکسل شمار و گرافیک پرست نیست.
      :laugh:

      • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

        گیمر بازی رو براساس سلیقه شخصی میخره.
        بعضی دوستان بازی رو براساس متا میخرن.
        من بازی رو براساس سلیقه میخرم و بعد دیدن تریلر گیم پلی تصمیم میگیرم بخرم یا نه.
        مثلا بعد دیدن تریلر گیم پلی The Witcher 3 از خریدش منصرف شدم.چرا باید بازی رو که دوست ندارم بخرم؟ چون گوتی شده؟ چون ۹۳ گرفته؟ دلیل خوبی نیست.
        برعکس تو بازیهایی که امسال ریلیز شد من بسیار طرفدار Ghost Recon Wildlands هستم.بازی دقیقا چیزیه که من میخوام بخصوص که خوراک من شوتر و اکشن ماجرایی است.بعید میدونم شما ها Ghost Recon رو خریده باشید چون با سلیقه بقیه همخونی نداره میگن بد هست.حتی اگه بد باشه واسه من خوبه.
        من RPG بازی نمیکنم ولی نمیگم ویچر بده.

        • GAME-S.B گفت:

          RPG عشقه، یعنی من هنوز دارم Fallout 4 بازی میکنم از بس عالیه!
          به هرحال ببین این حرفارو دارم به کی میزنم… :-/

          • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

            اتفاقا من زمانی که همه جور بازی میخریدم فال اوت ۳ رو بازی کردم و واقعا هم لذت بردم.بعد ها یک دوره چند ماهه افسردگی رو پشت سر گذاشتم و این شد که بعد اون دوره دیدم دیگه نمیتونم از همه بازیا لذت ببرم.به این خاطره که بیشتر سبک ها رو بازی نمیکنم.اتفاقا من فال اوت ۴ رو گرفتم ولی بعد دو روز ازش زده شدم و حذفش کردم.در حالیکه من شش ماه Just Cause 3 بازی کردم سه ماه Watch Dogs 2 بازی کردم.کلا بازیهایی که گیم پلی زیاد و متنوعی داشته باشن واسم سرگرم کننده هستن.

          • Thoriin گفت:

            منم از rpg خوشم نمی یومد ولی این نسل با سه بازی هورایزن و ویچر و دیوز ایکس ( البته دیوز ایکس نسخه هیومن نسل قبل بازی کردم و کاملا لذت بخش بود) کاملا نظرم عوض شد جذب این سبک شدم .

      • Milad gh گفت:

        الان‌ گِرزو مسخره میکردی دیگه؟فقط نسخه اولش رو بازی کردم سال ۲۰۰۷ و اون موقع فوق فوق فوق العاده بود .دلیلشم سیستم تیر اندازی بی همتا و خشونت بی حد و مرز وبسیار لذت بخش بازی بود.لازم نیست واسه بزرگ کردن یه بازی بازی دیگه ای رو کوچیک کنی .

      • v9 گفت:

        گیمر واقعی میشنه گیمشو میزنه نه اینکه ۲۴ ساعته تو سایت درحال شر ور گفتن باشه

    • sahba.sh گفت:

      جانا سخن از زبان ما می گویی…بین این همه غول انحصاری پلی ۴ واقعا تو رده ی آخره ولی بازم طرحش جالبه…که همسرشو از دست داده و دلش واسه عشقش تنگ شده و …

    • Inside1990 گفت:

      mohammad rahnema
      حرف شما در مورد ایرادات درسته به علاوه ی کنترل بد موتور سیکلت که انگار داره روی زمین لیز میخوره و حس خوبی رو منتقل نمیکنه ولی خدمتت عرض کنم یه سری از این مشکلات عمدی بوده واسه اینکه طرف که تو e3 داره تریلر رو میره به مشکل بر نخوره و ضایع نشه 😉 یه سری دیگه از مشکلات که فرمودین هم که تو بازی های جهان باز پیدا میشه به هر حال و یه سری دیگه از مشکلات هم امیدواریم تا زمان انتشار حل بشه من به شخصه فقط با کنترل موتور سیکلت مشکل داشتم چون قراره زیاد باهاش اینور اونور بریم و خب تو ذوق میزنه ولی خدائیش انقدر نکته ی مثبت داره این بازی که میشه از ایرادات چشم پوشی کرد مثلا اتمسفر بازی بی نظیره یا ماموریت ها خیلی باکیفیته و حس یه بازی خطی رو بهت میده یا بخش مخفی کاری که عالیه…خلاصه قطعا یه بازی عالی میشه ولی اگه میخواد شاهکار بشه باید این مشکلات رو برطرف کنه

      • beyond2soul گفت:

        البته من یک نکته اضافه کنم
        بازی هیتمن هستش ماشالا همه هم طرفدارش هستند
        یارو رو میخواد حفه کنه اصلا دستش گاهی میبینی روی سینه یارو هستش ولی خفه میشه یارو
        و باگ های این چینینی
        ولی بازم ملت میگن قشنگه و بازی خوبیه به نظر منم
        کلا همه بازی ها ممکنه ایراد و باگ داشته باشن
        ولی باید نکات مثبت بازی رو هم نگاه کنیم
        همین اساسین خدای باگه ولی ملت کلی طرفدارش هستند
        و …

      • Shervin گفت:

        @Inside.Playdead

        سلام
        من اول میخوام بگم که لیز خوردن موتورسیکلت در تریلر تازه علتش این بود که خود سازنده گفته بود شرایط آب هوایی در رانندگی موتورسیکلت تاثیر خواهد گذاشت. پس نگران رانندگی موتورسیکلت نباشید چون علتش برف یا بارون هست ولی در هوای معمولی میتونید راحت رانندگی کنید(اگه به تریلر E3 2017 نگاه کنید که هوای معمولی و متعادل داره می بینید که چه قدر طبیعی هست).

        در مورد حرف دوم شما ” یه سری از این مشکلات عمدی بوده واسه اینکه طرف که تو e3 داره تریلر رو میره به مشکل بر نخوره و ضایع نشه” باید بگم که این مشکلاتی که من گفتم اصلا در E3 2017 نبود این مشکلات مربوط به تریلر انتشار یافته ی بعد از ۲۰۱۷ E3 بود که در همان محیط و همان مراحل فقط با آب هوای متفاوت بود. طوری که اصلا انگار همان بازی نبود که ما دیده بودیم.

        بازم از همه معذرت میخوام در مورد این انتقادام چون من خودم این بازی رو دوست دارم و میخوام حتما موفق بشه

  • iM.SinneR گفت:

    عاشق بازی های آخر زمانی ام
    این بازی پتانسیلش رو داره که به یکی از بهترین بازی های ps4 تبدیل بشه
    هم TLOU هم Days Gone … عجب سالی بشه ۲۰۱۸ برای سونی فنا

    • God of War
      و
      Death Stranding
      میاد
      تلو میره برای ۲۰۱۹ احتمال زیاد
      (اصلا وقتی یه نگاه به لیست انحصاری های غول و خفن سونی توی دو سال بعد می اندازم مو به تنم سیخ میشه ، هر کدومشون دلیلی هستند برای خرید یک کنسول جدید ، اونوقت همشون انحصاری فقط یک کنسول هستند ، سلطان کبیر PS4)

  • یه حسی بهم میگه این شخصیت اصلی از نوادگان جانی توی گروهه د لاسته(the lost) توی gta iv یه

  • مثل فیلم world war z هست.

    از نظر خودم پتانسیل بالایی برای موفق شدن داره.

  • یکی از بازی هایی که تو اولین نمایشش میلیون ها طرفدار جمع کرد و تبدیل شد به last of us دیگه مطمعنا این بازی هم به حدی موفق میشه که اونایی ps4 ندارن بخاطرش بخرن چون این بازی انحصاری ps4 این یکی رو انشالا همه بتونن تجربه کنن

    • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

      انتخاب بازی سلیقه ای هست چه بسا خیلی ها اصلا زامبی محور بازی نمیکنن.مثل من. 😉

      • beyond2soul گفت:

        من خودم
        بعد از دیدن لست ۲ معنی کلمه هایپ رو فهمیدم و به خودم گفتم باید پلی ۴ بخرم
        وقتی تریلر دیز گان و اسپایدر من رو هم دیدم سگی حال کردم
        بعد میتونستم صبر کنم این بازی ها بیاد بعد کنسول بخریم
        ولی زودتر خریدم که کلی انحصاری شاهکار سونی رو تحربه کنم و خدارو شکر از خریدم راضیم
        در مورد سلیقه درست میگی
        ولی ماشالا سونی تو همه سبک ها بازی داره و مخاطب رو جذب خواهد کرد
        بعد شما فقط عاشق یک سبک که نیستی هیچ وقت

        • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

          اتفاقا من فقط عاشق دو سبک هستم.شوتر و اکشن ماجرایی. استثنا هم وجود داره.
          pes تو ورزشی
          تمدن تو استراتژی
          نید فور اسپید تو ریسینگ.
          تو تمام کنسول ها هم فقط یک بازی چشم منو گرفت اونم سری انچارتد بود.ربطی به متا هم نداره.اکشن ماجرایی هست و طرفدارش بود.ولی خب قطعا بخاطر یک بازی نمیشه یک کنسول خرید.
          در ضمن ریسینگ ارکید نداره.بعضی سبک ها هم هست که فقط رو PC پشتیبانی میشه.
          بازیهای پلی استیشن بیشترشون JRPG هستن.

        • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

          البته یادم رفت بگم ریسینگ ارکید نداره.استراتژی هم نداره.بحر حال PC تنها پلتفرمه که همه سبک ها رو پشتیبانی میکنه.

  • Dante | Devil گفت:

    با روح و روان ادم بازی میکنه :inlove: :inlove:
    با موتور بزنی تو دل زامبیا 😀 :inlove:

  • beyond2soul گفت:

    خیلی ممنون آقای غزالی
    این بازی میترکونه
    اونایی که گیمر قدیمی هستن بازی سوفان فیلتر رو میدونند چقدر عالی بود
    مخصوصا ۲نفرش خیلی حال میداد
    خیلی بهش امید دارم و از گیم پلی بازی خیلی خوشم اومده :heart:
    داستانش هم که آخر الزمانی و عاشق این زمان ها :heart:
    گرافیکش هم که ماشالا پر از جزئیات و بالا ( بر خلاف بعضی بازی ها میدونید خودتون :rotfl: )
    نمره ای هم که براش پیش بینی میکنم بالای ۸۵ تا ۹۰ باید باشه
    ما این بازی رو همون فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ میزنیم
    بعضی ها هم با ۹۰۰پی و یا ۴کی غیر واقعی بشینند مولتی بزنند
    به جاش نسل بعد اینشالا بزرگتر شدن تعصب رو کنار بزارن و با توجه به سابقه کنسولشون در نسل های قدیم ( به غیر نسل ۷ ) و نسل فعلی بفهمن که باید طرف چه شرکتی برند
    سلطان صنعت گیم
    سونی کبیر :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

    • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

      خب کسی که از این بازی خوشش نمیاد چرا باید بخره؟

      • beyond2soul گفت:

        کسی که از این خوشش نمیاد میره بازی های سبک های دیگه سونی رو میخره
        مثلا ریسنیگ گرن توریسمو و بازی های ریسینگ دیگه که مولتی پلتفرم هستش
        سبک ادونچر آنچارتد و تام رایدر ها
        سبک آر پی جی هرایزن نیوح بلاد بورن پرسونا و….
        سبک شوتر کیلزون اردر و استرافه و لا برسکر و پلنت ساید ۲
        سبک سخت و هاردکور مثل دارک سولز بخواد باز نیوح بلاد بورن هستش
        سبک هند اند اسلش بخواد هیل بلید گاد آف وار
        سبک ایندی بخواد؟ undertale و کلی بازی دیگه
        سبک بچه گونه بخواد؟ لیتل پلانت و ریچت کلانک و کراش ۳ ( که آسون تره )
        سبک پلتفرم بخواد کراش هستش. ریچت کلانک هم هستش باز
        خلاصه هر سبکی بخواد بازی داره این کنسول
        بر خلاف بعضی ها

        • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

          تومب ریدر که انحصاری نیست عزیزم.
          در کل تو تمام بازیهایی که گفتی فقط انچارتد و تومب ریدر رو دوست دارم.تومب ریدر رو که قطعا میگیرم.ولی انچارتد که به این زودی ها تولید نمیشه.انچارتد ۵ هم واسه PS5 میاد.بخاطر یک بازی هم که قطها نمیشه یک پلتفرم خرید.

    • ARMAN گفت:

      https://gamefa.com/408829/xbox-one-wont-gain-market-share-due-to-halo-or-gears-of-war/
      برو زیر این پست جواب حرف مفتی رو که بهم زدی ببین
      در ضمن سعی هم کن زیاد ادعات نشه
      من خودم کسایی مثه تو رو درس میدم هیچی نمیگم

    • بس کن دیگه مردک
      خجالت نمیکشی تو.به تو چه که مردم رو چی بازی میکنن.صبح تا شب اینجا ول میچرخی و نظراته چرت و پرت میزاری و یه تنه به شعوره ۳۰ میلیون ایکس باکسی توهین میکنی.این بحثه رزولوشن رو سونی از اوله نسل شروع کرد.هیچ وقت هم یادم نمیره سونی فنا چجوری اکس باکسیارو سره ۱۸۰ پیکسل مسخره میکردن.
      حالا که تفاوت ها اینقدر زیاد تر شده بازم مسخره میکنن.بس کن دیگه صبح تا شب تو هر پستی میرم اومدی ده خط نظره چرت و پرت نوشتیو رفتی.اونی که اکس باکس خریده از اکس باکس خوشش میاد اخه تو چیکاره ای که میای مسخرش میکنی.
      @beyond 2 soul
      از سونی فن های با منطقه عزیز هم عذر میخوام تو پستشون این نظر رو گذاشتم

      • beyond2soul گفت:

        داداش
        تو خوبی
        ایجا پست سونی هستش تو اومدی داری شر و ور میگی الان.
        کدوم تفاوت دقیقا؟ فعلا که تو اجرای ۴کی بازی ها مونده و هی میندازید تقصیر شرکت های بیچاره
        همینه که هست
        سونی فن های با منطق؟ تو منطق داشتی اون همه دلیل و آمار و منبع که گذاشتم رو میخوندی و کنسولت رو تا حالا عوض کرده بودی
        به جای چرت و پرت گفتن

  • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

    یک بازی خوب برای طرفداران بازی های زامبی محور.

  • sarfaraz گفت:

    زمستان بازی با دیگر فصولش اصلا برابر نیست هنوز ایرادات فاحشی داره و باید خیلی وقت بزارن روش

  • اگر کمی در گیمپلیش تجدید نظر بشه بازیه جالبی خواهد شد :yes:

  • کاش کمی از داستان اصلی بازی رونمایی میشد

  • Su35.Flanker گفت:

    گرافیت سطح بالا, داستان جذاب, اتمسفر آخرالزمانی و چاشنی جهان باز و استفاده از وسایل نقلیه چه شود.البته امیدوارم وسایل نقلیه تنها به موتور سیکلت ختم نشه و ما شاهد اپشن های بیشتر باشیم.

  • بازی فوق العاده ای هست این سونی ترکونده با انحصاریاش

  • شاهکار خالصه شاهکار :inlove: بازیهای این سبک نه گرافیک درست و حسابی دارن نه داستان خوبی(dead rising و state of decay)ولی این هم گرافیک فوق العاده ای داره هم داستانش شخصی و بسیار قابل قبوله هم تنوع گیمپلی اش بی نظیره و همه چیزش بی نقصه.مطمئنا میتونه به بهترین بازی زامبی محور اپن ورد تاریخ تبدیل بشه.ممنون بابت مقاله

  • GAME-S.B گفت:

    وای خدا، یه محیط جهان باز آخرالزمانی زامبی محور با تغییر بین شب و روز؟ آخرین باری که همچین جزئیاتی رو توی یه بازی دیدم، dying light بود که یکی از بهترین بازی های زامبی محورم شد. از موتور کاراکتر اصلی هم خوشم میاد، دلم میخواد تا نیم ساعت باهاش برم اینور و اونور! (خدا رو چه دیدیم، شاید یه تروفی واسه این کار وجود داشتا باشه 😀 )

  • Masood 92 گفت:

    عاشق سبک survival horror هستم و این بازی هم جالبه البته من بجای این زامبی های سریع ترجیح میدم مثل RE آروم بیان و یه تیر حواله مخشون کنم! 😀
    جدای شوخی این بازی به نظر عالی میاد و گیم پلی جالبی هم داره و حیف نمیتونم تجربش کنم، امیدوارم تجربه خوبی واسه طرفداراش باشه

  • Mohammad17flk گفت:

    استودیو بند باید وقت بیشتری روی days gone بذاره و برای انتشار عجله نکنه.
    فصل زمستان هنوز به طور کامل بهینه نشده و در سطح فصل های دیگر هنوز نیست.
    یک سری باگ های کوچیک هم داره days gone که حتما در ادامه رفع میشه
    به امید موفقیت days gone :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • DeadSpace گفت:

    منتظرشم :inlove: :inlove: :inlove: :yes: :yes: :yes:

  • هدبوی :| گفت:

    روز های رفته ، دیگر باز نخواهند گشت… :yes:
    به شدت منتظرشم :inlove: :heart:

  • joel گفت:

    بسیار عالی .تشکر بابت مقاله واقعا لذت بردم :yes:

  • Kh-88-k1ng گفت:

    شماهارو نمیدونم ولی من انگار حس میکنم هورایزن رو با تلو ترکیب کردن
    عاششششقشم صب ندارم تجربش کنم این یکی دو ساله چه شود
    دیز گان
    تلو٢
    گاد۴
    دترویت
    اثر استاد کوجیما(دث استرندینگ)
    پ.ن: اونایی که میگن فلان بازی غول داره پس بده..چرا شما فلان کنسولو داری(یا چیزایه مشابه)..فلانی استاد نیس نباید بهش بگی استاد و…
    باید بهشون بگم که ایا میدانستید این حرفایه شما به یه وره ماهم نیست؟؟؟؟؟

    (اون بدبختیم که هردفه با یه ایدی میاد میگه من با ۴کی میزنم.. شصت فریم.. دارم
    اگه شماها ابنجوری نیستید فلانید.. این یکی رو هیچی بهش نگید این یکی رو خدا زده حالا فعلا رفته ولی باز بر میگرده)

  • چرا ما پیسی گیمر ها انقدر بدبختیم 😥
    من بدبخت فقط میتونم تریلرهای این بازی ببینم حسرت اینکه ps4ندارم بخورم :-((

  • soheilDRAGON گفت:

    اسپم:اقا اگه کسی بلادبورن یا دارک ۳ رو انلاین میزنه ایدیشو بده پلی کنیم با هم
    رفع اسپم: بازی خوبیه من که حال کردم باهاش البته بیشتر منتظر اویل ویدین۲ ام

  • این بازی به نظر من بازی عالی خواهد شد
    بعضی از دوستان هستن که میگن نباید کنسول رقیبو مثل ایکس باکس یا پی سی رو بکوبونیم و کاملا هم حق دارن ولی بعضیا هستن که میگن چرا انقد از انحصاری های سونی تعریف میکنید , خب بایدم تعریف کرد , انصافا کنسولی که داره به صنعت بازی سازی رونق میده و توجه خیلی زیادی به گیمراش داره , بایدم مورد تقدیر قرار بگیره , این کنسول , کنسولیه که به دنیای گیم جون میده , شما فک کنید اگه این کنسول نبود , به غیر از چن تا بازی خوب که البته جدیدا فقط داره نسخه های تکراری ازشون میاد , چه بازیایی داشتیم ؟
    پس هر چقدر میتونید از این کنسول و انحصاریاش تعریف کنید

  • gamewolfer گفت:

    این بازی قطعا یک انحصاری به یاد ماندنی و یک شاهکار در سبک خودش می شود که در آن شکی نیست
    مبارک سونی فن های عزیز باشه 😉

  • Blackwolf گفت:

    ایا last of us دیگری در راه است 😎 😎

  • wanton گفت:

    بازی دیگر برای قوطی کبیر خخخخ ماهم یه ۱۵ سال داریم wow بازی میکنیم چشمون بازیا دیگرو نمیگیره
    بشینید بازی خطی بازی کنید تا جونتون در بیاد بهترین بازی تاریخ نسل بشر رو فقط روی قوطی کبیر بازی کنیدد وای دلمممم

  • Taylor89 گفت:

    این بازی لذتی داره بزای کشتن زامبی،

    اسپم: ببخشید بچه ها اینجا میپرسم ولی من پلی پرو گرفتم با جی تی ای ۵ ولی گرافیک بازی یکم مشکل داره اخه بافتا و لبه ها اصلا درخور نصل هشت نیستش تازه همه اپدیتهارو هم نصب کردم و دارم ۱۰۸۰ میزنم
    می خوام بدونم تنظیماتی چیزی داره ما خبر نداریم؟

    • Pewdiepie گفت:

      http://uupload.ir/files/88hm_edkrqki-700×3961.jpg
      http://uupload.ir/files/tvgy_b5mpsuk-700×3961.jpg
      http://uupload.ir/files/iopt_g0mqkuv-700×3961.jpg
      http://uupload.ir/files/bce3_gweev7l-700×3931.jpg
      این مشکلات مربوط به کنسول شما نیست بلکه از خود بازی هستش سعی کنید این مشکلات رو نادیده بگیرید و از لذت بازی کم نکنید این مشکلات چیزی از این بازی زیبا و پر محتوا کم نمیکنه

  • mamad007000 گفت:

    اقا منم پی اس ۴ دارم اما نمیام مثه یه عده بچه دوازده سیزده ساله که از دار دنیا باباشون براشون یه پی اس ۴ ۱ تومنی خریده که اونم ۹ ماه اجازه بازی ندارن و ریختن تو گیمفا از کنسولشون تعریف و تمجید میکنن که کنسولشون قوی ترین و بهترین کنسول دنیاس نظر بدم بلاخره باید قبول کنن ایکس باکس وان ایکس قدرتش از معمولیو پرو بیشتره(منظورم تو بهتر اجرا کردن بازی های ۴k) بنده خودمم پی اس ۴ دارم حالا فکر نکنین من مایک فنم نه من اصن تعصبی نیستم نه رو مایک نه رو سونی فقط طرف حقو میگیرم مشکل گیمفا اینه که اکثر کاربراش زیر سن قانونین و مغز یه نظر دادن منطقیم ندارن

  • Tony Stark گفت:

    فکرشو بکن برای بازی ها هم باید تا بلوری صبر میکردی چی میشد خخخخخخخخ :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

  • Pewdiepie گفت:

    مناظر فوق العاده زیبا بارون بسیار لذت بخش گرافیک عالی چیزای عجیب و غریب این بازی میتونه یک شاهکار باشه من به شخصه از بازی ها و فیلم های با محوریت اخرالزمان ارتباط زیادی برقرار نمیکنم ولی این بازی تمام چیزهایی که من از یک گیم پلی خفن میخوام رو داره حتما تجربش میکنم روز هایی که دیگر باز نخواهند گشت… پس این گیم پلی خفنو تجربه کن :chic:

تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا
تنها در آخرالزمان | اولین نگاه به Days Gone - گیمفا